Υπάρχει και φιλότιμο (1965)

6.jpg
6.jpg

5.jpg
5.jpg
 
Και μετά από τόσα χρόνια μαθαίνω τι διάολο έλεγαν στα Γαλλικά.

Ευχαριστούμε παιδιά!

Για μένα η καλύτερη Ελληνική ταινία όλων των εποχών.-
 
Πως προεκυψε ο τίτλος: (το ειχε περιγραψει η Μέλπω Ζαρόκωστα, σε τηλεοπτική εκπομπη, αρκετά χρόνια πριν)

Το συγκεκριμένο εργο ανέβηκε πρώτα στο θεατρο και λόγω της μεγάλης επιτυχιας μεταφερθηκε και στον κινηματογράφο.

Πήγαιναν λοιπον για πρεμιέρα (στο θέατρο) χωρίς ομως να εχουν βρει ακομη τον τίτλο. Μάλιστα είχαν φωνάξει και ιερεα για να κάνει αγιασμό, πριν γίνει η πρεμιέρα. Αφου τελεστηκε ο αγιασμός, τους ρωταει ο παπάς: "και πως το λενε το εργο σας??"....."δεν έχουμε βρει ακομα τίτλο"...."τι ύποθεση εχει?" ρωτάει ο παπάς. Και του περιγράφουν το στόρι, οτι δηλαδη ενας υπουργός, ανακαλύπτοντας τις κλεψιέςκαι τις απατεωνιέςπου έχουν κάνει οι συνεργάτες του στο υπουργείο πίσω απο την πλάτη του, γίνεται έξαλλος και παραιτήται. Ακουγοντας λοιπον το στόρι ο παπάς γυρίζει και λεει: "ε! να βρε παιδιά που υπάρχει και φιλότιμο!!!"...."αυτό είναι! να ο τίτλος!! υπάρχει και φιλότιμο!! μπράβο πάτερ!!!". :)


 
Πάντως η κόρη μορφάρα.

Γελάω πολύ στη σκηνή που θέλει να πάει στο μέρος αλλά δεν μπορεί με τίποτα στον απόπατο και της λέει ο Κωνσταντάρας απηυδησμένος: "ε τότε απάνω σου! (ε μα...)" και στη σκηνή που φέρνουν τη κόρη αραχτή στο φορείο, ενώ η έγκυος σφαδάζει
 
Ναι, ξεκινάει από μεζέ και καταλήγει σε μακαρόνια με κιμά!

Εύστοχες οι παρατηρήσεις. Επίσης κάποια στιγμή ο Μαυρογιαλούρος λέει πως πρέπει να έχει από κοντά τους ψηφοφόρους γιατί "υπάρχει κίνδυνος να ξανάρθουν εκλογές" ! Καταπληκτική ατάκα.
Το είχε χθες το βράδυ. Δεν κουράζεσαι ποτέ να το βλέπεις... όσο για το μενού... ξεκινάει από ξηρούς καρπούς, κράκερ με βούτυρο κλπ μετά περνάει στα βραστά αυγά και στο τέλος γυρνάει και της λέει μακαρονάδα με κιμά και το αστείο είναι ότι αυτή δεν αντιδρά καθόλου, της φαίνεται φυσιολογικό (άλλωστε αυτή θα τα έφτιαχνε?)!!
 
Επειδή το ξαναείδα -φυσικά- χθες, να κι άλλη μια ατάκα που δεν της είχα δώσει και μεγάλη σημασία αλλά χθες έλιωσα στο γέλιο.

Ψάχνοντας να βρει τα χειρόγραφα με τον λόγο του
"Και τι θα κάνω ρε παιδιά χωρίς τον λόγο? Θα γαντζωθώ στα κάγκελα και θα τους κοιτάω σαν κουκουβάγια?!!!!"

και φυσικά η υπέρτατη ατάκα που δεν προέρχεται από τον Κωνσταντάρα αλλά από την αδερφή του
"ΠΟΥ ΠΑΣ ΜΩΡΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΣΑΠΑ?!!!!!"
 
Απίστευτη κωμωδία με διαχρονική αξία δεκαετιών, με τόσα πολλά επίκαιρα μηνύματα που καταγράφονται και απεικονίζονται με την πιο εύστοχη καυστικότητα που θα μπορούσε να υπάρξει. Το δυστύχημα δεν είναι η καυστική σάτιρα που διακωμωδούσε την πολιτική κατάσταση της εποχής η οποία παραμένει ίδια και απαρράλακτη με κάποιες παραπλήσιες αλλά εξίσου παράλογες και νοσηρές παραλλαγές ως τις μέρες μας, (πάνω από μισό αιώνα μετά!). Το δυστύχημα είναι πως ο πολιτικατισμός, ο επί χρήμασι κομματισμός, η εξαπάτηση του εκλογικού σώματος από τους και καλά πατέρες του έθνους (εδώ πέφτει το γέλιο) κρατάει ως τις μέρες μας και έπεται συνέχεια άλλων τόσων δεκαετιών.
Το πρωταγωνιστικό δίδυμο Παπαγιαννόπουλου-Κωνσταντάρα όσες φορές έπαιξε μαζί κεντούσε και φύσαγε ταυτόχρονα! Εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει η εξαίρετη καυστική κωμωδία του Σακελλάριου. Απεικόνισαν κυριολεκτικά τις πολιτικές φιγούρες της εποχής και μπήκαν στο πετσί των ρόλων τους με εκκωφαντική επιτυχία. Τιτάνες της ηθοποιίας και αξεπέραστοι σε όλα!
Τά φάσκελα των ταπεινών αλλά καθόλου αφελών χωρικών όπως αποδείχτηκε, έπρεπε να ακολουθήσουν με τον ανάλογο στόμφο και με την ίδια απαξία εκατομμύρια έλληνες διαχρονικά, για να έπαιρναν το μήνυμα οι πολιτικοί μας και ίσως έτσι να ήταν ελαφρώς καλύτερη η τύχη αυτής της δύσμοιρης χώρας.
Γιατί δεν νομίζω να έχει ξανασυμβεί σε ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ επίπεδο μεγαλύτερη παραπλάνηση, εξαπάτηση και εκμετάλλευση ενός ολόκληρου λαού όπως του ελληνικού από τα κυβερνητικά κόμματα πριν και μετά την μεταπολίτευση μηδενός εξαιρουμένου.
Τα σέβη μου στον σεναριογράφο-σκηνοθέτη της ταινίας καθώς και στους τιτάνες-ηθοποιούς που δεν νομίζω να υπάρξουν άξιοι αντικαταστάτες τους στον αιώνα τον άπαντα. Το ακριβώς αντίθετο με τους πολιτικούς. Υπάρχει συναγωνισμός αντικατάστασης στην ίδια νοσηρή, φαιδρή και ερασιτεχνική βάση και το μάρμαρο το πληρώνει ο κυρίαρχος λαός.
 
Τελευταία επεξεργασία:
1) C'est moi qui parle : Εγώ μιλάω τώρα.

2) Ecoute:Άκου

3) Ne dis pas qui nous sommes : Μην πείς σε κανέναν ποιοί είμαστε.

4) Je ai de raison: Έχω λόγο.

5) Oui Dadi Ναι μπαμπά.
Στην αρχή του λέει η κόρη του κάτι στα αγγλικά, νομίζω "don't let them speak so daddy", ή κάτι τέτοιο.
Είδα την ταινία προχθές και είναι σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα από το 1965 στη χώρα.
Κορυφαίοι όλοι οι ηθοποιοί. Όσο για το σενάριο και την σκηνοθεσία, τι να σχολιάσει κανείς για τον μέγιστο Αλέκο Σακελλάριο!
 
Πίσω
Μπλουζα