Έφυγε από την ζωή ο ηθοποιός Max Von Sydow

Σπουδαίος ηθοποιός που έπαιξε σε πολλές καλές ταινίες. Εξαιρετικός σαν πατέρας Merrin στον Εξορκιστή.
 
Σπουδαίος ηθοποιός που έπαιξε σε πολλές καλές ταινίες. Εξαιρετικός σαν πατέρας Merrin στον Εξορκιστή.
Πόλεμος των άστρων ...η ωραιότερη ιστορία του κόσμου κ σειρές ωραιες είχε κάνει.
 
Πόλεμος των άστρων ...η ωραιότερη ιστορία του κόσμου κ σειρές ωραιες είχε κάνει.
Πάντως στο Πόλεμο των άστρων δεν τον θυμάμαι καθόλου..Αλλά σίγουρα στο άλλο που έγραψες(γράψατε)..Και σε πολλά άλλα φυσικά.
 
Σας προτείνω να δείτε την Έβδομη Σφραγίδα που παίζει τον Ιππότη.

240px-Seventhsealposter.jpg


ΧIV αιώνας. Ο ιππότης Αντώνιος Μπλοκ (Μαξ φον Σίντοφ) μαζί με τον ιπποκόμο του Γιονς (Γκούναρ Μπιόρνστραντ) επιστρέφουν από τις σταυροφοριες στην πατρίδα απ' όπου έλειψαν για εννέα χρόνια. Στο δρόμο συναντούν τον Θάνατο (Μπένγκτ Έκεροτ) μεταμφιεσμένο σε μαυροντυμένο άντρα, ο οποίος θα ζητήσει από τον ιππότη να τον ακολουθήσει.

Ο ιππότης με τη σειρά του θα του προτείνει να παίξουν μια παρτίδα σκάκι: Αν ο ιππότης κερδίσει την παρτίδα, κερδίζει και τη ζωή του. Όμως δεν προλαβαίνουν να τελειώσουν τη παρτίδα καθώς ο ιπποκόμος ξυπνάει. Ο ιππότης και ο συνοδός του συνεχίζουν τον δρόμο τους, ενώ η παρτίδα του με τον Θάνατο θα συνεχιστεί αργότερα.

Καθώς οι πρωταγωνιστές προχωρούν, συναντούν τα χωριά που μαστίζονται από την πανούκλα. Στην πορεία τους σώζουν μια κοπέλα από βιαστή και την παίρνουν μαζί τους. Ο ιππότης βοηθά επίσης μια νεαρή γυναίκα πριν καεί στη φωτιά ως μάγισσα δίνοντας της βότανα για τον πόνο.

Τον Αντώνιο Μπλοκ βασανίζουν υπαρξιακά προβλήματα. Στην αναζήτηση της λύσης βρίσκει μια εκκλησία και εξομολογείται στον ιερέα, στον οποίο διηγείται τη στρατηγική του που έχει σκεφτεί ώστε να νικήσει το Θάνατο στο σκάκι. Δεν καταλαβαίνει όμως ότι ο ιερέας είναι ο ίδιος ο Θάνατος.

Στο τέλος ο Θάνατος κερδίζει την παρτίδα και παίρνει τον Αντώνιο Μπλοκ μαζί του, όπως και τους συνοδοιπόρους του.

Πηγή : Wikipedia / Ενότητα: Πλοκή
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ναι,δεν το αμφισβήτησα..Απλά δεν τον θυμόμουν καθόλου..Παίζει μικρό ρόλο?..Ίσως φταίει ότι το 'χω δει μία φορά μόνο!..Αν και Star Wars fan,την τελευταία τριλογία, την έχω δει μόνο μία φορά (από μία για κάθε ταινία της)..Τα παλιά,τα ξέρω απ'έξω και ανακατωτά φυσικά!..
Παίζει ρόλο και πόσες φορές βλέπεις τον ηθοποιό σε κάποια ταινία..π.χ τον Max στο Δικαστή Ντρεντ τον θυμάμαι,αν και εκεί είχε μικρό σχετικά ρόλο (αυτός που αυτοεξορίστηκε για να σώσει τον Σταλόνε από τη θανατική ποινή)..Την ταινία την έχω δει αρκετές φορές.Το ίδιο για το "Rush hour 3",που την έχω και στο σινεμά και στη tv..Καλά,δεν συζητάμε όταν έπαιξε σε πρωταγωνιστικό ρόλο (μία από αυτές την ανέφερες)..
Επίσης σε άλλο thread,έχει λίγες μέρες που ανέφερα μια ταινία, που o Max έπαιζε κάποιον αρχηγό μυστικής ναζιστικής οργάνωσης (The Quiller Memorandum).
 
Εγώ θα τον θυμάμαι πάντα ως τον τέλειο απόστολο Πετρο στην σειρά QUO vadis ! μου έμεινε σε αυτόν τον ρόλο παντα!
 

Συνημμένα

  • IMG_20200310_110421.png
    IMG_20200310_110421.png
    1,1 MB · Προβολές: 0
Και καθε μερα να εβλεπες ταινιες, η Εβδομη Σφραγιδα μια προσπαθεια τη χρειαζεται. :D

Το ότι ο τίτλος και φυσικά το σενάριο της ταινίας βασίζεται στο βιβλίο της Αποκάλυψης αυτό λέει πολλά!

"Βαρύ" έργο σίγουρα που όμως σε καθηλώνει όπως άλλωστε και κάθε έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.

Άλλωστε σε τέτοια κλασικά έργα με δύσκολους ρόλους βλέπεις και την πραγματική αξία ενός ηθοποιού.

Για να καταλάβει κάποιος τι έργα σκηνοθετούσε ο Μπέργκμαν ας διαβάσει αν θέλει το παρακάτω απο την αναφορά του Wikipedia :

Εργάστηκε στα σημαντικότερα θέατρα της Σουηδίας ανεβάζοντας έργα των Στρίντμπεργκ, Σαίξπηρ, Λουίτζι Πιραντέλο, Αλμπέρ Καμύ, Τένεσι Ουίλιαμς, Ζαν Ανούιγ, Μπέρτολντ Μπρεχτ, Άντον Τσέχοφ, αλλά και δικά του. Παράλληλα σκηνοθέτησε μεγάλο αριθμό ταινιών με σενάρια που έγραψε ο ίδιος, με τις οποίες αναδείχτηκε διεθνώς ως ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του κινηματογράφου. Κύρια θέματα των ταινιών του είναι η αδυναμία ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων, η αντιπαράθεση του ανθρώπου με τον εαυτό του και με τον Θεό και η αμφισβήτηση του τελευταίου, η ανάλυση των διαπροσωπικών σχέσεων και κυρίως των σχέσεων μεταξύ των δύο φύλων και η αναζήτηση του νοήματος της ζωής. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 και μετά εγκαταλείπει τη χρήση συμβολισμών και αλληγοριών που κυριαρχούσαν σε παλαιότερες ταινίες του (Η Έβδομη Σφραγίδα, Άγριες φράουλες, Η τριλογία της Σιωπής) και περνά σε περισσότερο λιτές σκηνοθεσίες, ερευνώντας κυρίως τη γυναικεία ψυχοσύνθεση και την προσπάθεια του ανθρώπου να γνωρίσει του εαυτό του.
 
Πιστεύω,για τέτοιου είδους έργα ( 7η σφραγίδα),θα ήταν συνετό μία προετοιμασία αυτού που θα παρακολουθήσει την ταινία.Να γνωρίζει από πριν το τι πρόκειται να παρακολουθήσει.Την υπόθεση μες στις άκρες,το τι πραγματεύεται το φιλμ,έτσι ώστε να μην ξαφνιαστεί,να μην μείνει αποσβολωμένος και με το στόμα ανοικτό και να αναρωτιέται τι ακριβώς παρακολουθεί!..Μ'αυτόν τον τρόπο θα είναι πιο εύκολη η παρακολούθηση της ταινίας.Το αν βέβαια του αρέσει ή όχι, είναι πια θέμα γούστου και ενδιαφέροντος.
Πάντως, ο Max, είναι από τους λίγους ηθοποιούς, που θέλει ο "μύθος" να μην κάνει καριέρα αυτός που υποδύεται τον Θεάνθρωπο..Αυτός και δευτερεύων ο Νταφόε είχαν τελικά μέλλον στην υποκριτική μετά την συμμετοχή τους στο συγκεκριμένο ρόλο..Μάλλον ήταν και οι εξαιρέσεις στον κανόνα.
 
Fulci μου καμιά προετοιμασία , ταινία που θέλει προετοιμασία δεν ειναι ταινια, πρόχειρο διαγωνισμα είναι! Υπάρχουν και ταινιαρες που είναι πλήρεις κατανοητές και ταινιαρες παράλληλα.
 
Fulci μου καμιά προετοιμασία , ταινία που θέλει προετοιμασία δεν ειναι ταινια, πρόχειρο διαγωνισμα είναι! Υπάρχουν και ταινιαρες που είναι πλήρεις κατανοητές και ταινιαρες παράλληλα.
Φίλη αριαδνη, δυστυχώς υπάρχουν και ταινίες "κουλτουριάρικες και βαριές" που χρειάζεσαι "ενημέρωση" για να τις παρακολουθήσεις..Σ'αυτές αναφερόμουν..Και πίστεψε με πως είναι καλύτερα να έχεις μια ιδέα για το τι θα παρακολουθήσεις..Για να έχεις ενδιαφέρον για την επόμενη σκηνή της ταινίας και όχι να βλέπεις το ρολόι σου για να δεις πόση ώρα έχει ακόμα να τελειώσει ( ή να αναθεματίζεις τη στιγμή που πάτησες το play για να τη δεις)..Και μην νομίζεις πως ΚΑΙ με την προετοιμασία που μπορεί να έχεις,είναι σίγουρο πως θα καταλάβεις την ταινία.Μπορεί να την δεις και δύο και τρεις φορές και τελικά να μην καταλαβαίνει το τι "παίζει"!..
Και μην ξεχνάς, πως πολλοί από αυτούς τους "βαρείς" και κουλτουριάρηδες,τα δημιουργήματα τους τα θεωρούν υπέρτατη τέχνη!..Φυσικά, εγώ έχω άλλη άποψη.. και διαφωνώ 100% στο τι σημαίνει "τέχνη"!.. (αυτό όμως είναι και άλλο θέμα συζήτησης που σε κάποιο άλλο thread θα μπορούσαμε να αναλύσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις).
 
Φίλη αριαδνη, δυστυχώς υπάρχουν και ταινίες "κουλτουριάρικες και βαριές" που χρειάζεσαι "ενημέρωση" για να τις παρακολουθήσεις..Σ'αυτές αναφερόμουν..Και πίστεψε με πως είναι καλύτερα να έχεις μια ιδέα για το τι θα παρακολουθήσεις..Για να έχεις ενδιαφέρον για την επόμενη σκηνή της ταινίας και όχι να βλέπεις το ρολόι σου για να δεις πόση ώρα έχει ακόμα να τελειώσει ( ή να αναθεματίζεις τη στιγμή που πάτησες το play για να τη δεις)..Και μην νομίζεις πως ΚΑΙ με την προετοιμασία που μπορεί να έχεις,είναι σίγουρο πως θα καταλάβεις την ταινία.Μπορεί να την δεις και δύο και τρεις φορές και τελικά να μην καταλαβαίνει το τι "παίζει"!..
Και μην ξεχνάς, πως πολλοί από αυτούς τους "βαρείς" και κουλτουριάρηδες,τα δημιουργήματα τους τα θεωρούν υπέρτατη τέχνη!..Φυσικά, εγώ έχω άλλη άποψη.. και διαφωνώ 100% στο τι σημαίνει "τέχνη"!.. (αυτό όμως είναι και άλλο θέμα συζήτησης που σε κάποιο άλλο thread θα μπορούσαμε να αναλύσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις).
Αρχίζει να με τρομάζει η ιδέα της ταινίας...τι πρέπει να δω πρωτα δλδ...κάποια αλλη παρόμοια...ντοκιμαντέρ...να διαβάσω βιβλίο συγκεκριμενου θέματος...τι???Συμφωνώ ότι κάποιες φορές να δεις ή διαβάσεις κάτι...χμμμ θελει ξαναεπεξεργασια για να είσαι σιγουρη/ος...κ πάλι όμως θα βασιστεί στη προσωπικότητα κ αντίληψη του ατόμου...οπότε...μεγαλες κουβέντες μικρό χρονικό διάστημα κ απόψεις πολλές
 
Αρχίζει να με τρομάζει η ιδέα της ταινίας...τι πρέπει να δω πρωτα δλδ...κάποια αλλη παρόμοια...ντοκιμαντέρ...να διαβάσω βιβλίο συγκεκριμενου θέματος...τι???Συμφωνώ ότι κάποιες φορές να δεις ή διαβάσεις κάτι...χμμμ θελει ξαναεπεξεργασια για να είσαι σιγουρη/ος...κ πάλι όμως θα βασιστεί στη προσωπικότητα κ αντίληψη του ατόμου...οπότε...μεγαλες κουβέντες μικρό χρονικό διάστημα κ απόψεις πολλές
Όχι, η συγκεκριμένη δεν είναι από τις "δύσκολες"..Αρκεί να διαβάσεις την υπόθεση.
Εγώ την είχα δει στην εφηβεία μου,απλά ακούγοντας πως πρόκειται για αριστούργημα,χωρίς να ξέρω την υπόθεση.Και δεν καταλάβαινα όταν την έβλεπα.Όχι τι έβλεπα,αλλά το τι ήθελε να μας πει ο "ποιητής"..Όταν μετά από χρόνια την ξαναείδα, ήταν διαφορετικά..
Δεν βλέπεις κάποιες ταινίες όπως θα πας σινεμά και λες στην παρέα "πάμε να δούμε αυτήν την κωμωδία ή εκείνο το θρίλερ?"..Ναι,εκείνες δεν σε απασχολούν τόσο πολύ και δεν χρειάζεται κάποια "προετοιμασία" για να τις παρακολουθήσεις.
Υπάρχουν όμως και άλλες που χρειάζεσαι "σκονάκι"..Εγώ παραδέχομαι π.χ. πως θα μπορούσα να χαρακτηριστώ "μικρής αντίληψης" και θα χρειαζόμουν βοήθεια για να παρακολουθήσω κάποιες από τις λεγόμενες "βαριές και κουλτουριάρικες"..Άλλοι όχι..Τι να κάνουμε!..Απλά,διαφέρουμε..
 
Έχει γίνει κι άλλες φορές αυτή η συζήτηση και έχω αρχίσει να τη βαριέμαι, μια που φαίνεται να πιστεύετε ότι όχι μόνο πολλοί από τους μεγάλους δημιουργούς έργων τέχνης (κάθε είδους) ήταν τσαρλατάνοι και απατεώνες (και οι κριτικοί που τους αποθέωναν το ίδιο) αλλά και όσοι από μας βλέπαμε ταινίες του Μπέργκμαν ή του Φελλίνι και μας άρεσαν και περιμέναμε πότε θα βγάλουν την επόμενη ήμασταν αφελείς και βλάκες και μας κορόιδευαν. Η έβδομη σφραγίδα είναι όντως ένα έργο που απαιτεί συγκέντρωση, δεν βλέπεται μασουλώντας ποπκορν, και βλέπεται πολλές φορές και κάθε φορά είναι διαφορετική διότι το τι προσλαμβάνεις εξαρτάται ΚΑΙ από σένα. Μη βλέπετε αυτές τις ταινίες αν σας κουράζουν ή τις βαριέστε ή δεν τις "καταλαβαίνετε" όπως κι αν ορίζεται αυτό. Αλλά αναγνωρίστε σε άλλους το δικαίωμα να ζητάν κάτι περισσότερο από απλή διασκέδαση σε πολλά βιβλία, κινηματογραφικά έργα, θεατρικές παραστάσεις κλπ. και να είναι ειλικρινείς σ' αυτό κι ας τους αποκαλείτε ειρωνικά "κουλτουριάρηδες".

1583872225242.png

(Ο χορός του θανάτου από την "7η σφραγίδα")
 
Elephadas εννοείται αν μιλάνε στην ψυχή σου οι ταινίες αυτές έχεις κάθε δικαίωμα να τις δεις και αυτό είναι απαραβατο. Ή συζήτηση γινότανε πάντα αν σε μία δημοσια λέσχη κινηματογραφική πρεπει να προβαλονται μόνο τόσο βαριές ταινιες αφού υπάρχουν πολλοί σαν εμένα που δεν τις αγαπάμε και τι θα δούμε! Αλλά μην κάνουμε και εδώ αυτήν την συζήτηση ξανά
 
Πίσω
Μπλουζα