Εξ αδιαιρέτου

fontana

Retro Member
Joined
27 Ιουλ 2006
Μηνύματα
160
Αντιδράσεις
23
Εξ αδιαιρέτου (1992)


RetroDB:
http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Εξ_αδιαιρέτου

Θυμάστε το "Εξ αδιαιρέτου" στην κρατική τηλεόραση?? Ήταν από τις πρώτες σειρές με θέμα τη συγκατοίκηση αταίριαστων χαρακτήρων (πολύ πριν το Κωνσταντίνου και Ελένης). Πρωταγωνιστούσαν η Βάνα Παρθενιάδου και ο Αλέξανδρος Μυλωνάς, που κληρονομούσαν ένα τεράστιο σπίτι εξ αδιαιρέτου. Φίλοι τους ήταν ο Νίκος Αλεξίου και η Τζόυς Ευείδη! Να μην ξεχάσω βέβαια και μια άλλη σειρά με ""συγκατοίκηση"", το ""Επαφές τρύπιου τοίχου"", παλαιότερο, πάλι στην κρατική τηλεόραση. Με την Πέμη Ζούνη και τον Κώστα Αρζόγλου σε διπλανά διαμερίσματα. Η μεσοτοιχία γκρεμίζεται και αρχίζουν τα παρατράγουδα.:biglaugh:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πωωω…

Fontana, αν δε μου θύμιζες αυτές τις σειρές θα είχαν παραμείνει σε κάποιο ανήλιο μέρος των αναμνήσεών μου… Ευχαριστώ. :thumbup:

Btw, η Βάνα Παρθενιάδου είναι η Ελεονόρα των «Αυθαίρετων».
 
Η Παρθενιάδου έκανε και την ποιήτρια Βάνα Καρούλου-Λέκα στο επεισόδιο ""Ποιητική βραδυά"" των Απαράδεκτων με την κορυφαία ατάκα : Είμαι η Βάνα και θα μείνω και την απάντηση του Βλάση : Είμαι ο Βλάσης και θα φύγω!!!
 
το σενάριο της σειράς αποτέλεσε βάση αργότερα της σειράς των ρώμα-χατζησοφιά "κωνσταντίνου και ελένης". συγκεκριμένα η κεντρική ιδέα της συγκατοίκησης δύο διαφορετικών ανθρώπων με μόνη διαφορά την αντίστροφη ρόλων.
 
Το σενάριο της σειράς είναι της Άννας Χατζησοφιά
 
Επειδή είδα σχεδόν όλα τα επεισόδια,πολλά από αυτά είχαν κοινό σενάριο, μετά στο Κωνσταντίνου και Ελένης!Όπως το επεισόδιο με το μωρό, και το επεισόδιο με την ασφάλεια ζωής (στο οποίο ο ασφαλιστής ήταν ο Ρώμας)
 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η σειρά έχει προβληθεί σε επανάληψη στην κρατική τηλεόραση...ωραία σειρά!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Την έβλεπα αυτή την σειρά, ήταν ευχάριστη. Ο Μυλωνάς πιστεύω ότι είναι πολύ καλός ηθοποιός...
 
Δεν ετυχε να την δω οταν παιζοταν αλλα την ειδα πριν μερικα χρονια ολοκληρωμενη και δεν μπορω να πω οτι ενθουσιαστηκα.Πιστευω πως αν δεν υπηρχε το κωνσταντινου και ελενης θα μαρεζε περισσοτερο γιατι μπορει να ειναι η σειρα με την αυθεντικη ιδεα αλλα στην συγκριση με το κωνσταντινου και ελενης απλα χανει απο τα αποδυτηρια.
 
από την επόμενη εβδομάδα στις 11 στην ΕΡΤ2 η σειρα στην οθονη μας...(από 15/2)
 
Μια πλούσια αιωνόβια γιαγιά,  όντας άκληρη,  αφήνει με διαθήκη την βίλα της στην Κηφισιά "εξ αδιαιρέτου" (εξού κι ο τίτλος της σειράς) στα εγγόνια των 2 καλύτερων φιλενάδων της. Κληρονόμοι της βίλας είναι η Έφη (Βάνα Παρθενιάδου) που είναι η εγγονή της μιας φίλης κι ο Αλέξανδρος (Αλέξανδρος Μυλωνάς) ο εγγονός της άλλης φίλης. Κανένας από τους δύο δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί οικονομικά το ακίνητο καθώς απαράβατος όρος στην διαθήκη είναι η απαγόρευση πώλησης ή ενοικίασης του, πλην της ιδιοκατοίκησης. Η Έφη είναι σχεδιάστρια μόδας, γύρω στα 30, αρκετά συντηρητική, ιδιόρυθμη με πολλές παραξενιές κι μόνη. Αποφασίζει να εγκατασταθεί στην βίλα, αφενός για να γλυτώσει το ενοίκιο του σπιτιού που διαμένει αφετέρου γιατί ο έτερος κληρονόμος ο Αλέξανδρος είναι μόνιμα εγκατεστημένος στην Αμερική. Τα σχέδια της όμως ανατρέπονται καθώς ο συγκληρονόμος της επιστρέφει στην Ελλάδα κι μη έχοντας άλλο περιουσιακό στοιχείο αποφασίζει να κατοικήσει κι εκείνος στη βίλα. Ο Αλέξανδρος ασχολείται με τους Η/Υ κι είναι πρόσφατα διαζευγμένος, το διαζύγιο μάλιστα ήταν κι ο λόγος επαναπατρισμού του στην Αθήνα προκειμένου να ξεχάσει γυρίζοντας σελίδα στην ζωή του. Δεν έχει παιδιά από το γάμο του, είναι λίγο πάνω από τα 35, λάτρης της μουσικής, ανοιχτός, μποέμ, έξω καρδιά, και με πολύ έντονη την αμερικάνικη νοοτροπία κι κουλτούρα στην καθημερινότητα του. Έτσι δύο τόσο διαφορετικοί άνθρωποι αναγκάζονται να μείνουν λόγω συνθηκών κι ανάγκης κάτω από την ίδια στέγη, έχοντας ο καθένας τον συμμαχό του στις μεταξύ τους προστριβές, ο Αλέξανδρος τον παιδικό του φίλο Γρηγόρη (Νίκος Αλεξίου) κι η Έφη την παιδική της φίλη Μαρία (Τζόυς Ευείδη).

Τα στοιχεία αυτά παρουσιαστηκαν στο 1ο επεισόδιο της σειράς, όπου ουσιαστικά "έβαζαν" τον τηλεθεατή στην υπόθεση.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ουσιαστική η Χατζησοφιά έθεσε τις βάσεις για την πιο επιτυχημένη σειρά που έγραψε (μαζί με το Ρώμα), το Κωνσταντίνου και Ελένης, ωστόσο ο Μυλωνάς και η Παρθενιάδου δεν ήταν οι καταλληλότεροι για να βγάζουν γέλιο. Εγώ θα εστιάσω στη μουσική τίτλων που είναι διασκευή της Eleanor Rigby των Beatles. Δεν καταλαβαίνω γιατί χρησιμοποιήθηκε αυτή η μουσική; Μήπως υπονοείται ότι ο χαρακτήρας της Παρθενιάδου ήταν γεροντοκόρη; Γιατί κάτι τέτοιο δεν φαίνεται.
Μια ακόμα παρατήρηση: στο επεισόδιο "Δύο σε ένα" η Παρθενιάδου εμφανίζεται να κάνει γυμναστική χρησιμοποιώντας την κασέτα της Αλεξάνδρας Τσουκαλά 'Βιοκίνηση". Η κασέτα βγήκε το 1982 και είχε σχετική επιτυχία, αλλά μου φαίνεται ότι δέκα χρόνια αργότερα, το 1992 (όταν παίχτηκε η σειρά), η κασέτα θα ήταν ξεχασμένη...
 
Σήμερα στο Ερτ2 έδειξε τα επεισόδια:
Ποιός πληρώνει τον ΟΤΕ
Η πρώτη αγάπη και
Μου το 'παν στο φλυτζάνι (Μαρία Κανελλοπούλου).
 
Πιο φυσική ηθοποιία, λιγότερα κλισέ στους διαλόγους, λιγότερες σεναριακές υπερβολές. Σε σχέση με το ¨Κωνσταντίνου και Ελένης¨
 
Την είχα δει τη σειρά σε μια επανάληψη και διαπίστωσα ευθύς αμέσως ότι, πολλά από τα σενάρια, τα είδαμε μετά από χρόνια και στο Κωνσταντίνου & Ελένης και γενικά, το βασικό κονσεπτ, η συγκατοίκηση μεταξύ δύο ασυμβίβαστων χαρακτήρων, είναι αυτό που έχουμε δει και μετέπειτα αν και, νομίζω ότι αντιστράφηκαν τα φύλα, εδώ ο συντηρητικός και οπισθοδρομικός χαρακτήρας ήταν η γυναίκα και ο νεωτεριστής και Ριζοσπάστης χαρακτήρας, ήταν ο άντρας. Κατά τα λοιπά, οι ομοιότητες ήταν αρκετές και αυτό με σενάρια που είδαμε ανασκευασμένα, ίσχυε και στους "Μεν και τους Δεν", πολλές ιστορίες μεταφέρθηκαν αυτούσιες στο Κωνσταντίνου και Ελένης.
 
Είχα δει κάποια επεισόδια της σειράς πριν χρόνια. Είναι η απόδειξη ότι μια καλή ιδέα δεν είναι αρκετή για την επιτυχία. Νομίζω το cast του Κωνσταντίνου και Ελένης απογείωσε την ιδέα της συγκατοίκησης διαφορετικών χαρακτήρων. Επίσης η αντιστροφή των παραδοσιακών ρόλων των φύλων, όπως παρουσιάστηκε στην δεύτερη απόπειρα της σεναριογράφου έδωσε την ώθηση και το γέλιο που χρειαζόταν η ιστορία. Πάντως η ιδέα της συγκατοίκησης έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά σήριαλ (Τρεις Χάριτες, Χάι Ροκ, Απαράδεκτοι).
 
Πίσω
Μπλουζα