Ξέρατε ότι....;

Έχω την εντύπωση ότι ο Κομνηνός εννοούσε ότι δεν έπαιξε μόνο ρόλους ζεν, όχι ότι έπαιζε χοντρούς κ άσχημους. Τον είχα ακούσει σε συνέντευξη που έλεγε πως επειδή εκείνη την εποχή οι ηθοποιοί ταυτιζοντουσαν με τους ρόλους τα πρώτα ονόματα δε δεχόντουσαν να παίξουν ρόλους κακών, αλλά αυτός δεν είχε πρόβλημα. Έπαιξε διάφορα χωρίς να τυποποιηθει ως κακός, εξ ου και το ρολιστας.
Όταν δηλαδή του φτιάξω το βίο του ρολιστα θα τον βάλω:)
Διότι ζεν δεν ήταν γιατί ο ζεν δεν παίζει το Γερμαναρα τον πανκακιοτατο με ένα μάτι ( !!! )
 
Έχω την εντύπωση ότι ο Κομνηνός εννοούσε ότι δεν έπαιξε μόνο ρόλους ζεν, όχι ότι έπαιζε χοντρούς κ άσχημους. Τον είχα ακούσει σε συνέντευξη που έλεγε πως επειδή εκείνη την εποχή οι ηθοποιοί ταυτιζοντουσαν με τους ρόλους τα πρώτα ονόματα δε δεχόντουσαν να παίξουν ρόλους κακών, αλλά αυτός δεν είχε πρόβλημα. Έπαιξε διάφορα χωρίς να τυποποιηθει ως κακός, εξ ου και το ρολιστας.
Όταν δηλαδή του φτιάξω το βίο του ρολιστα θα τον βάλω:)
Διότι ζεν δεν ήταν γιατί ο ζεν δεν παίζει το Γερμαναρα τον πανκακιοτατο με ένα μάτι ( !!! )
Ναι το χει πει ακριβώς έτσι. Άλλωστε στο ελληνικό σινεμά δεν θα μπορούσε να παίξει ήρωα του καφκα εννοείται επειδη δεν υπήρχε κάτι τέτοιο να κάνει.
 
Παιδιά ξέρετε αν η Ανν Λομπεργκ( από τα κορίτσια στον ήλιο) είχε κάνει διαφημιστικό σποτ με τον Νικολινακο , διαφημιζοντας το καλοκαίρι στην Ελλαδα στα γερμανικά;
 
Παιδιά ξέρετε αν η Ανν Λομπεργκ( από τα κορίτσια στον ήλιο) είχε κάνει διαφημιστικό σποτ με τον Νικολινακο , διαφημιζοντας το καλοκαίρι στην Ελλαδα στα γερμανικά;
Μας το έχει ανεβάσει το σποτάκι ο Δημοσθένης εδω:

 
Ξέρατε ότι......

Τρεις (τουλάχιστον) καλλιτέχνες πέσανε θύματα δολοφονικών επιθέσεων για τα έργα που ανέβασαν/έπαιξαν;

Αν δεν το ξέρετε θα σας φαίνεται υπερβολή είναι όμως πέρα για πέρα αληθινό. Ξαφνιάστηκα όταν βρήκα ψάχνοντας για τη βάση τρεις (!!!) επιθέσεις με παρόμοια κίνητρα. Φαίνεται πως κάποτε το να εργάζεται κανείς στο θέατρο ήταν μια πολύ επικίνδυνη ασχολία! :gun:

Η αρχή φαίνεται να έγινε το 1891 με θύμα τον Δημήτριο Κόκκο. Συγγραφέας & ποιητής, ότι είχε αρχίσει να γράφει κωμειδύλλια. Ο Κόκκος ήταν κι ένας πολύ μορφωμένος άνθρωπος και φαινόταν πως θα αποτελέσει κεφάλαιο στο ελληνικό θέατρο. Ήταν επίσης γραμματέας του Χαρίλαου Τρικούπη. Ανέβασε το έργο του «Η Λύρα του Γερο Νικόλα» (που παίζεται ακόμα) κι ένα βράδυ καθώς επέστρεφε σπίτι του από την παράσταση, τον πυροβόλησε και δυστυχώς τον σκότωσε, ένας νεαρός λοχίας που θεωρούσε πως ο Κόκκος στο έργο του σατίριζε τον πατέρα του. Η δολοφονία συνέβη έξω από το Υπουργείο Οικονομικών, κι ο άτυχος συγγραφέας ήταν μόλις 36 ετών...

Το 1914 η θεατρική πιάτσα συγκλονίζεται και πάλι από την απόπειρα εναντίον του Σωτήρη Σκίπη.. Ο Σκίπης, ακαδημαϊκός, συγγραφέας, ηθοποιός και εκδότης, παρουσίασε το θεατρικό έργο «Ξεφαντώματα». Αλλά ένας ποιητής με ψυχολογικά προβλήματα ονόματι Ηλίας Κουλουβάτος θεώρησε ότι το έργο ήταν προσβλητικό για το πρόσωπό του και, στις 4 Ιουνίου 1914, πυροβόλησε τον Σκίπη έξω από, τα γραφεία της εφημερίδας «Σκριπ», όπου εργαζόταν τότε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Αρεταίειο σοβαρά τραυματισμένος. Παλαιότερα, ο Κουλουβάτος είχε γράψει έργο με τίτλο «Ξεφάντωμα» και θεώρησε ότι ο Σκίπης με τα «Ξεφαντώματα» είχε στόχο να τον γελοιοποιήσει. Η δίκη του Κουλουβάτου στο Κακουργιοδικείο ήταν μια από τις σημαντικότερες φιλολογικού χαρακτήρα. Έγινε τον Φεβρουάριο του 1915 και ο δράστης αθωώθηκε λόγω ακαταλόγιστου.

Τη γλίτωσε λοιπόν ο Σκίπης, όπως τη γλίτωσε μερικά χρόνια αργότερα και ο Λυκούργος Καλαποθάκης. Ηθοποιός, τενόρος & κινηματογραφικός σκηνοθέτης των ταινιών του Μιχαήλ Μιχαήλ ο Καλαποθάκης, εμφανιζόταν από το 1921 στην παράσταση «Οι Απάχηδες των Αθηνών». Η παράσταση έσκιζε και παιζόταν μέχρι το 1923 όταν κάποιος ψυχικά διαταραγμένος θεατής, θεωρώντας πως ο Λυκούργος Καλαποθάκης τον κορόιδευε και πως ερμήνευε τη βιογραφία του στο έργο, του επιτέθηκε στη σκηνή μαχαιρώνοντας τον τρεις φορές. Ο ηθοποιός επέζησε του συμβάντος και συνέχισε την καριέρα του, ενώ ο δράστης αυτοκτόνησε στο κελί του λίγες ημέρες μετά.

Ιστορίες θεατρικής τρέλας από τα βάθη του ελληνικού θεάματος...
 
Kαλα, μιλαμε οι ανθρωποι ηταν για δεσιμο. Σε τιποτα δεν το' χαν να βγαλουν τα μαχαιρια και τα κουμπουρια.
 
Στην εκπομπή ενώπιος ενωπίω του Νίκου Χατζηνικολάου ο Οδυσσέας Ιωάννου δήλωσε ότι ο ρόλος του Τάκη Σπυριδάκη στην ταινία Γλυκιά Συμμορία προοριζόταν για τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Ο λόγος που αυτή η συνεργασία δεν προχώρησε ήταν ότι ο Βασίλης δεν μπορούσε το πρωινό ξύπνημα και τα γυρίσματα ήταν πρωί.
 
Ξέρατε ότι ο Νίκος Βερλέκης είχε 8 χρόνια δεσμό με την Ειρήνη Παππά;

Το είπε πρόσφατα ο ίδιος σε μια εκπομπή. Δεν το είχα πουθενα ακούσει αν και φαίνεται να ήταν γνωστό.
 
Εεε? Πασίγνωστο στα νιάτα μου, αφού το ήξερα κι εγώ. Κυκλοφορούσε μάλιστα η βλακώδης φήμη ότι η, εεε, ερμηνεία της Παππά στο από το άλμπουμ των Aphrodite's Child "666" είχε γίνει με την παρουσία και συμμετοχή του Ν.Β., λες και χρειαζόταν κάτι τέτοιο.
 
Πρώτον, δεν είμαι κουτσομπόλης (εκτός όταν είμαι), το λέει και το ζώδιό μου όπως έμαθα πρόσφατα.
Δεύτερον, πού να φανταστω ότι δεν το ξέρατε? Είναι γνωστό βέβαια ότι η εκπαίδευση της νεολαίας πάει από το κακό στο χειρότερο, στον καιρό μου εμείς... (βάλτε εδώ ότι σας είχαν ψάλει οι γονείς σας παλιά), αλλά δεν φανταζόμουνα ότι είχε πέσει τόσο χαμηλά.
 
Ξέρατε ότι το τραγούδι σταλιά σταλιά είχε γραφτεί αρχικά από τον Γιώργο Ζαμπέτα για την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Τώρα το πως το τραγούδησε η Μαρινέλλα το εξηγεί ο ίδιος στην Λιάνα Κανέλη

 
Ξέρατε ότι το τραγούδι σταλιά σταλιά είχε γραφτεί αρχικά από τον Γιώργο Ζαμπέτα για την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Τώρα το πως το τραγούδησε η Μαρινέλλα το εξηγεί ο ίδιος στην Λιάνα Κανέλη
Το εχω ακουσει αυτο στην ραδιοφωνικη εκπομπη του Στελιου Χατζημιχαηλ.
 
...
Το 1914 η θεατρική πιάτσα συγκλονίζεται και πάλι από την απόπειρα εναντίον του Σωτήρη Σκίπη.. Ο Σκίπης, ακαδημαϊκός, συγγραφέας, ηθοποιός και εκδότης, παρουσίασε το θεατρικό έργο «Ξεφαντώματα». Αλλά ένας ποιητής με ψυχολογικά προβλήματα ονόματι Ηλίας Κουλουβάτος θεώρησε ότι το έργο ήταν προσβλητικό για το πρόσωπό του και, στις 4 Ιουνίου 1914, πυροβόλησε τον Σκίπη έξω από, τα γραφεία της εφημερίδας «Σκριπ», όπου εργαζόταν τότε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Αρεταίειο σοβαρά τραυματισμένος. Παλαιότερα, ο Κουλουβάτος είχε γράψει έργο με τίτλο «Ξεφάντωμα» και θεώρησε ότι ο Σκίπης με τα «Ξεφαντώματα» είχε στόχο να τον γελοιοποιήσει. Η δίκη του Κουλουβάτου στο Κακουργιοδικείο ήταν μια από τις σημαντικότερες φιλολογικού χαρακτήρα. Έγινε τον Φεβρουάριο του 1915 και ο δράστης αθωώθηκε λόγω ακαταλόγιστου.

...
Ο επιζών Σκίπης υπήρξε το 1951 υποψήφιος για το Νόμπελ Λογοτεχνίας (προταθείς από τον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός). Αντικειμενικά δεν είχε καμιά ελπίδα βράβευσης, ανάμεσα στους συνυποψηφίους του συμπεριλαμβανόταν οι Νίκος Καζαντζάκης (μόνιμος υποψήφιος το 1951-1957) και ο Άγγελος Σικελιανός. Το βραβείο δόθηκε στον Σουηδό Παρ Λάγκερκβιστ.
 
Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο, αλλά ο ανώνυμος γραφιάς του είναι της πυρκαγιάς. Τυπικό παράδειγμα ασυνταξίας, άσχετης τοποθέτησης κομμάτων, και κατάχρησης εισαγωγικών:
Ο Κώστας Βουτσάς, ο λόγος για τον οποίο, μπορεί να μην βρίσκεται σήμερα ανάμεσά μας, αλλά η «κληρονομιά» που άφησε είναι τέτοια, που τον κάνει «αθάνατο».
Ευτυχώς που μετά, "ακούμε", του Βουτσά τα λόγια, του ίδιου (για να μιμηθώ το στυλ του, μπας και με προσλάβουν στο site του για σκουπιδογράφο)
 
Ξέρατε ότι....

Η ιστορία της αγαπημένης ταινίας «Υπάρχει και Φιλότιμο» ξεκίνησε στις αρχές του '50;


Το έργο πρωτοπαίχτηκε το 1950 σε σκηνοθεσία Κουν με Μαυρογιαλούρο (Τρακαντάρη τον έλεγαν στο αρχικό) το Βασίλη Διαμαντόπουλο. Ο αρχικός τίτλος ήταν «Αναγκαστική Προσγείωση» κι αυτό διότι ο υπουργός βρέθηκε στο χωριό από βλάβη αεροπλάνου κι όχι αυτοκινήτου. Το κοινό το χάρηκε, αλλά όχι και οι κριτικοί (Πλωρίτης, Τερζάκης) που το βρήκαν «ανάπηρο», «προχειρογραμμένο», «με πρόσωπα χάρτινα»....
Βεβαίως η ιστορία τους διέψευσε πανηγυρικά.
Αργότερα το έργο ξεχάστηκε ως το 1963 που το ανέβασε ο θίασος του Λάμπρου Κωνσταντάρα. Παιζότανε για δύο ολόκληρα χρόνια σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία -που το οδήγησε και στις κινηματογραφικές αίθουσες κατά τη συνήθεια της εποχής.

Το 1976 υπήρχε στην ΥΕΝΕΔ μια ζώνη που λεγόταν «Το μεγάλο τηλεοπτικό θέαμα». Προβαλλόταν κάθε Σάββατο βράδυ. Εκεί ο Αλέκος Σακελλάριος ανέβαζε κάθε μήνα ένα από τα παλιά θεατρικά του έργα. Το Σάββατο 13 Μαρτίου προβλήθηκε το «Υπάρχει και φιλότιμο» .
Το εντυπωσιακό είναι ότι πρωταγωνιστούσε ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ενώ μαζί του ήταν μια σειρά εξαιρετικών ηθοποιών, όπως οι Δημήτρης Νικολαΐδης, Ίλυα Λιβικού, Γιώργος Ζαϊφίδης, Μίτση Κωνσταντάρα, Χρήστος Δοξαράς, που έπαιζε και στην κινηματογραφική βερσιόν, Κώστας Παληός, Σπύρος Φασιανός και Χριστίνα Φειδάνη. Δυστυχώς και αυτή η παράσταση, όπως και πολλές άλλες έπεσε θύμα του βίντεο. Επάνω στη μαγνητοταινία «γράφτηκε» κάποιο άλλο πρόγραμμα και χάθηκε για πάντα.

Η έκπληξη ήρθε τις επόμενες μέρες. Τρεις βουλευτές της ΝΔ που ήταν κυβέρνηση, ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Βασίλης Κοντογιαννόπουλος και Θανάσης Ρέντης κατέθεσαν επερώτηση υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων:

«Το έργο αυτό, δημιούργημα της προ του 1967 περιόδου διακωμωδεί τον κοινοβουλευτισμό και τους πολιτικούς και σατιρίζει ένα αναχρονιστικό και σήμερα πρακτικά ανύπαρκτο σύστημα πολιτικής ζωής». ...... .... .... :beer:


* Την ιστορία την βρήκα εδώ δημοσιευμένη από τον Άγγελο Μενδρινό
 
Η έκπληξη ήρθε τις επόμενες μέρες. Τρεις βουλευτές της ΝΔ που ήταν κυβέρνηση, ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Βασίλης Κοντογιαννόπουλος και Θανάσης Ρέντης κατέθεσαν επερώτηση υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων:

«Το έργο αυτό, δημιούργημα της προ του 1967 περιόδου διακωμωδεί τον κοινοβουλευτισμό και τους πολιτικούς και σατιρίζει ένα αναχρονιστικό και σήμερα πρακτικά ανύπαρκτο σύστημα πολιτικής ζωής».
Χαχαχαχα! Να' ναι καλα οι ανθρωποι! Μας κανανε να γελασουμε.
 
Πίσω
Μπλουζα