Ρετρό φωτογραφικές μηχανές

Συνέχεια με μία φωτογραφική μηχανή Revue Direkt 700F που έπαιρνε φιλμ στιγμιαίας εμφάνισης, συμβατό με Polaroid SX-70. Με την επωνυμία αυτή κυκλοφόρησε από το 1975 στη Γερμανία από την εταιρεία Quelle, που για τα φωτογραφικά/κινηματογραφικά αντικείμενα που εμπορευόταν είχε την επωνυμία-ομπρέλα Revue. Στην ουσία η μηχανή αυτή αποτελούσε αντίγραφο της Keystone Wizard XF-1500 που κατασκεύαζε στις ΗΠΑ η εταιρεία Berkey.

Η Berkey ιδρύθηκε το 1932 κάνοντας πωλήσεις και εμφανίσεις φιλμ και μπήκε στην αγορά των φωτογραφικών μηχανών εξαγοράζοντας το 1966 την εταιρεία Keystone Camera Company. To 1978 πούλησε το τμήμα φωτογραφικών μηχανών, ενώ το 1979 ενεπλάκη σε δικαστικό αγώνα με την Kodak για το μονοπώλιο σε θέματα φίλμ-εμφανίσεων. Το 1989 η εταιρεία έκλεισε.


Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: συμβατό με Polaroid SX-70.
Φακός: Color Revuetar f:8,8, 115mm χειροκίνητης εστίασης (ο φακός της Keystone ήταν: Keytar Color Corrected Lens f:8,8, 115mm).
Ταχύτητα: 1/10-1/300. Αυτόματη επιλογή ταχύτητας/διαφράγματος μέσω ενσωματωμένου φωτόμετρου CdS.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος.
Φλάς: Ενσωματωμένο στο επάνω μέρος, λειτουργία με 4 μπαταρίες ΑΑ.
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι.

Η λειτουργικότητα της μηχανής δεν δοκιμάσθηκε. Το ενσωματωμένο φλας δεν λειτουργεί.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg
 
πολύ ωραία φίλε αετέ 1, θα ήθελα να προσθέσω ότι στην ουσία οι μηχανές polaroid ήταν μηχανές μεγάλου φορμά μιας και το φιλμ τους ήταν τόσο μεγάλο, γι' αυτό και το φλας της μηχανής αυτής είναι τόσο τεράστιο, γιατί έχει να φωτίσει όλη αυτή την επιφάνεια του φιλμ και θέλει 4 μπαταρίες ΑΑ! φίλε αετέ 1 είσαι σίγουρος ότι δεν δουλεύει το φλας, γιατί λογικά το οπτυρατέρ αυτής της μηχανής δουλεύει μόνο αν έχει φιλμ μέσα; ή κάνω λάθος; όσο παράξενο κι αν φαίνεται και σήμερα βγαίνουν κάποια φιλμ polaroid καθώς και κάποια fuji instax. (edit): και επίσης γι' αυτό έχει φακό τόσο μεγάλης εστιακής απόστασης μιας και ο κανονικός φακός για ένα συγκεκριμένο φορμά φιλμ, η εστιακή του απόσταση ισούται με τη διαγώνιο του αρνητικού (ή του αισθητήρα στην περίπτωση ψηφιακών). γι' αυτό οι ψηφιακές κόμπακτ, που έχουν πολύ μικρό αισθητήρα, έχουν φακό πολύ μικρής εστιακής απόστασης, και δεν μπορούν να κλείσουν πολύ διάφραγμα, λόγω περίθλασης!
 
πολύ ωραία φίλε αετέ 1, θα ήθελα να προσθέσω ότι στην ουσία οι μηχανές polaroid ήταν μηχανές μεγάλου φορμά μιας και το φιλμ τους ήταν τόσο μεγάλο, γι' αυτό και το φλας της μηχανής αυτής είναι τόσο τεράστιο, γιατί έχει να φωτίσει όλη αυτή την επιφάνεια του φιλμ και θέλει 4 μπαταρίες ΑΑ! φίλε αετέ 1 είσαι σίγουρος ότι δεν δουλεύει το φλας, γιατί λογικά το οπτυρατέρ αυτής της μηχανής δουλεύει μόνο αν έχει φιλμ μέσα; ή κάνω λάθος; όσο παράξενο κι αν φαίνεται και σήμερα βγαίνουν κάποια φιλμ polaroid καθώς και κάποια fuji instax. (edit): και επίσης γι' αυτό έχει φακό τόσο μεγάλης εστιακής απόστασης μιας και ο κανονικός φακός για ένα συγκεκριμένο φορμά φιλμ, η εστιακή του απόσταση ισούται με τη διαγώνιο του αρνητικού (ή του αισθητήρα στην περίπτωση ψηφιακών). γι' αυτό οι ψηφιακές κόμπακτ, που έχουν πολύ μικρό αισθητήρα, έχουν φακό πολύ μικρής εστιακής απόστασης, και δεν μπορούν να κλείσουν πολύ διάφραγμα, λόγω περίθλασης!

Πολύ σωστά και διαφωτιστικά αυτά που γράφεις φίλτατε Uskoke!

To φλας δυστυχώς δεν λειτουργεί, διότι όταν έβαλα τις μπαταρίες και άνοιξα τον διακόπτη (η μηχανή έχει ξεχωριστό διακόπτη για την ενεργοποίηση του φλας), ακούστηκε ένας συρριγμός και βγήκε καπνός από μέσα, οπότε τις έβγαλα άμεσα. Μάλλον κάποιος πυκνωτής παρέδωσε το πνεύμα ή κάηκε όλη η σχετική πλακέτα (?). Μετά από καιρό ξαναέβαλα μπαταρίες με φόβο ψυχής, αλλά δεν έγινε τίποτα, νεκρό.

Ωστόσο, η μηχανή ενδέχεται να είναι λειτουργική, διότι για τη φωτογράφιση αλλά και για το CdS παίρνει ρεύμα από τη μπαταρία που είναι ενσωματωμένη στο φίλμ (βλ. τις 2 επαφές στην άδεια κασσέττα που είχε μέσα η μηχανή). Επειδή έχω και μία Polaroid 1000, ίσως πάρω κάποια στιγμή ένα φιλμ (20 Ευρώ κάνει εδώ νομίζω) για να δω αν δουλεύουν. Ίδωμεν....
 
IMG_20220421_0001.jpg
ναι ήθελα να πω ότι η polaroid έφτιαχνε και στιγμιαίο φιλμ 135 το οποίο χρειαζόταν το συγκεκριμένο εμφανιστήριο που βλέπεται. είναι φυσικά προ πολλού καταργημένο, εδώ κανείς σχεδόν δεν τραβάει κανονικά slides, πόσο μάλλον στιγμιαία. έβγαινε σε τρεις τύπους: polachrome CS (40 ASA) έγχρωμο, polapan CT (125 ASA) α/μ παγχρωματικό, και polagraph HC (400 ASA) λιθογραφικό πολύ υψηλού κοντράστ. μόλις τελείωνε κανείς το φιλμ το έβαζε στο εμφανιστήριο μαζί με την ταινία εμφανίσεως και το κουτάκι που περιείχε τα χημικά, έκλεινε το εμφανιστήριο και σε μερικά λεπτά είχε έτοιμο, εμφανισμένο το φιλμ. αυτό το βρήκα σ΄ αυτό το καταπληκτικό βιβλίο, the photographer's handbook, john hedgecoe, που είναι εξαντλημένο, και το πήρα μεταχειρισμένο από Αμερική, αφού ζορίστηκα λίγο να βρω κάποιον που να στέλνει Ελλάδα.
 
Kαλημερα σας καλες γιορτες
Το google, αλλα κυριως η τυχη με εριξαν ακριβως σε αυτο το ποστ και στις αγαπημενες φωτογραφιες του Eagle 1 αλλα και στo nick name του Uskoke.

Φυσικα αναφερομαι στις γυαλινες φωτογραφικες πλακες και στις μεταλικες θηκες τους αλλα και τις καμερες εποχης.

Εχω μια 9x12 με την οποια την ψωνισα αγριως και θελω να ξεκινησω φωτο αλλα κυριως εμφανιση για την οποια εχω σχεδον μηδενικες γνωσεις.

Απο μια μικρη ερευνα που εκανα καταλαβα οτι Ελλαδα μαλλον ουδεις επαγελματιας φωτογραφος αναλαμβανει εμφανισεις γυαλιων, οποτε ειναι μονοδρομος...

Υπαρχει καποιος γνωστης που εχει τον χρονο και κυριως την διαθεση, να βοηθησει ή να ανταλλαξει αποψεις μαζι μου επι του θεματος;

Σας ευχαριστω.
Καλες γιορτες
 
η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι δεν πρέπει να αρχίσεις με μηχανή με γυάλινες πλάκες. απ' όσο ξέρω δεν παράγονται πια γυάλινες πλάκες, με το ζόρι βγαίνουν μοντέρνες πλάκες για μηχανές μεγάλου φορμά, από πλαστικό και μόνο Γερμανία, Ελλάδα δεν θα βρεις καθόλου, οπότε ή θα πρέπει να τις φτιάξεις (και εμφανίσεις) μόνος σου. επειδή τα μοντέρνα φιλμ είναι παγχρωματικά, θα πρέπει να τις εμφανίζεις σε λεκάνες, σε απόλυτο σκοτάδι, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο ακόμη και για έμπειρους. υπάρχουν συστήματα εμφάνισης αλλά για μοντέρνες πλαστικές πλάκες και είναι πάρα πολύ ακριβά. εμένα η γνώμη μου είναι να πάρεις μια μηχανή 135, μεταχειρισμένη, και να ασχοληθείς με αυτή και ενδεχομένως να εμφανίσεις και βλέπεις.
 
Αυτο τον καιρο κυριολεκτικα αναλωνομαι στο να μαζεψω τα σχετικα παρελκομενα της μηχανης οπως μεταλικες κασετες για πλακες η φιλμ , φωτομετρα εποχης manual κλπ
Δεν εχεις αδικο βεβαια...
Για πλαστικες πλκες δεν γνωριζω κατι.
Ουτε γνωριζω αν οι συγχρονες γυαλινες δινουν καλα αποτελεσματα,
Ακομα δεν εχω δικιμασει καν καποιες απο αυτες εποχης που αντεξαν στον χρονο σφραγισενες ως σημερα.
Αλλωστε υπαρχει και η δυνατοτητα χρησης της με 120αρι η και κομμενα φιλμ 9χ12

Ομως οταν κρατω μια μηχανη 100 χρονων και γραφω εδω , καταλαβαινεις οτι το μελημα ειναι η αναβιωση της μηχανης στην αρχικη λειτουργια και η γνωση.
Διαφορετικα αγοραζω μια ψηφιακη ή κανω δουλεια και με την καμερα του κινητου μου
Επιθυμω δηλ το ταξειδι και την διαδικασια.
Γνωριζω οτι δτι εξωτερικο υπαρχουν φανατικοι λατρεις του ειδους, και θα ηθελα να προσπαθησω .
Απλα χρειαζομαι πασιφανως βοηθεια.
Σε ευχαριστω που μοιραζεσαι τις αποψεις σου μαζι μου
 
H Παρακατω καμερα κατασκευης απο τα 70ς υποθετω βρισκοταν στα 80ς στην ντουλαπα του σπιτιου μου ,θυμαμαι να την βγαζω και να την περιεργαζομαι με θαυμασμο μιας και ηταν μεγαλη και αφου ηταν μεγαλυτερη απο τις αλλες συμφωνα με τα 80ς δεδομενα θα ηταν και καλυτερη.

Το διαφορετικο απο τις αλλες ηταν οτι τις φωτογραφιες τις εβγαζες κοιτωντας απο πανω προς τα κατω και οχι κρατωντας την μπροστα απο το προσωπο σου.

Anyway αυτην την καμερα οποτε την εβγαζα απο την θηκη της θυμαμαι να μου λενε ολοι οικογενειακως "Αυτην οταν μεγαλωσεις θα γινει δικια σου",χαρα εγω!

Αγνοια της ταχυτητας προοδου της τεχνολογιας η μπορει στα 80ς τα πραγματα τα υπολογιζαμε οτι θα κρατανε για καμμια 20ετια λογω γερης κατασκευης ειτε λογω οικονομιας .

Παντως στα 12-13 μου βρεθηκα να εχω στην κατοχη μου μια Pentax με ζοοοουμ φακο απο αυτον που πετιεται εξω ηλεκτρονικα με μπαταρια Lol και συντομα την ξεχασα.

Ωσπου σημερα εκανα μια ψακτικη στο νετ χωρις πολλες ελπιδες και την ανακαλυψα μετα απο πολλα χρονια .

Kodak Brownie Hawkeye


khbfrontglamorz.jpg


khbcomp.jpg


Προβολή συνημμένου 130430

Προβολή συνημμένου 130429
Εχω την ιδια στο κουτι τηs με το τεραστιο φλαs το οποιο κουμπωνει στα αριστερα τηs.Κατασκευαστηκε τη 10ετια του 1950. Θυμαμαι με συγκινηση τον πατερα μου οταν φωτογραφιζε,να βαζει το χερι του μπροστα απ το οφθαλμοσκοπιο για να κοβει το εξω φωs και να βλεπει καλυτερα(καθαροτερα)το καδρο.
 
Αυτο τον καιρο κυριολεκτικα αναλωνομαι στο να μαζεψω τα σχετικα παρελκομενα της μηχανης οπως μεταλικες κασετες για πλακες η φιλμ , φωτομετρα εποχης manual κλπ
Δεν εχεις αδικο βεβαια...
Για πλαστικες πλκες δεν γνωριζω κατι.
Ουτε γνωριζω αν οι συγχρονες γυαλινες δινουν καλα αποτελεσματα,
Ακομα δεν εχω δικιμασει καν καποιες απο αυτες εποχης που αντεξαν στον χρονο σφραγισενες ως σημερα.
Αλλωστε υπαρχει και η δυνατοτητα χρησης της με 120αρι η και κομμενα φιλμ 9χ12

Ομως οταν κρατω μια μηχανη 100 χρονων και γραφω εδω , καταλαβαινεις οτι το μελημα ειναι η αναβιωση της μηχανης στην αρχικη λειτουργια και η γνωση.
Διαφορετικα αγοραζω μια ψηφιακη ή κανω δουλεια και με την καμερα του κινητου μου
Επιθυμω δηλ το ταξειδι και την διαδικασια.
Γνωριζω οτι δτι εξωτερικο υπαρχουν φανατικοι λατρεις του ειδους, και θα ηθελα να προσπαθησω .
Απλα χρειαζομαι πασιφανως βοηθεια.
Σε ευχαριστω που μοιραζεσαι τις αποψεις σου μαζι μου

Πολλά τα προβλήματα αλλά είναι εφικτό. Εγώ χρησιμοποιώ μηχανές σαν τη δική σου (ανέβασε και καμιά φώτο άν θες) προσαρμόζοντας ακτινογραφικό φιλμ.

Για αρχή θέλει καθάρισμα /ρύθμιση φακός και κλείστρο, έλεγχος αν παίρνει φως από τη φυσούνα και κάτι να κάνεις με το βελούδο από τη φωτογραφική και τις πλάτες γιατί από εκεί μάλλον θα παίρνει φως αφού μετά τόσα χρόνια θα είναι πατικωμένα.

Θα πρέπει επίσης να βρεις πλάτες που της ταιριάζουν γιατί δεν ήταν όλες ίδιες ακόμη και για φωτογραφικές της ίδια εταιρίας. Και μετά πάλι έλεγχος αν η πλάκα ή φίλμ κάθεται στην ίδια ακριβώς απόσταση με το θαμπόγυαλο για να εστιάζει σωστά.

Φωτόμετρα σεληνίου του 30-40-50-60 κτλ μάλλον θα τα ξεχνούσα γιατί είναι απίθανο να δουλεύουν σωστά.

Έστω ότι μέχρι εδώ όλα καλά, και επίσης έστω ότι έχεις ορθοχρωματικές πλάκες ή ακτινογραφικό φίλμ (που είναι συνήθως ορθοχρωματικό), επειδή αυτά δεν βλέπουν κόκκινο χρώμα οι ενδείξεις ενός φωτομέτρου δεν είναι και τόσο σωστές ιδίως το ξημέρωμα, το σούρουπο, ή με θερμά φώτα.

Αν τέλος καταλήξεις σε ακτινογραφικό φιλμ που είναι φθηνό οπότε και μπορεί να κάνεις εξάσκηση, καλό και άγιο είναι, αλλά κάνει γρατσουνιές και μόνο που το κοιτάς όποτε θέλει και πολύ προσοχή ως προς αυτό.

Να μια πρόσφατη 9Χ12 με ακτινογραφικό και εμφάνιση σε καφέ. Και εγώ που έγραψα τα παραπάνω τελικά έπρεπε να εκθέσω περισσότερο χρόνο με τη λάμπα που είχα. Αλλά και από την άλλη το αναγκαστικό πουσάρισμα ίσως να συνέβαλε στην...ατμόσφαιρα :guitar:

P3830024cs.jpg
 
Οπως τα λες ειναι φιλε μου!
Δυσκολευομαι να βρω ακριβως το ιδιο βελουδο με το παχυ πελος, αλλα θα γινει αυτο!
Οι μηχανες αυτες πλην των γυαλινων πλακων οντως εχουν δυνατοτα και χρησης καταλληλου φιλμ.
Σε τετοια εχω προσβαση!
Αυτο που με προβληματιζει ειναι η εμφανιση

Ηθελα να ρωτησω ομως το εξης!

Ας πουμε οτι βγηκε η φωτο, εμφανιστηκε και στερεωθηκε.
Ποια η πιο ευκολη διαδικασια ωστε να παρεις την φωτο σε ηλ. μορφη εστω, απο το αρνητικο;
Ειναι δυσκολη η διαδικασια;
Ρωτω διοτι εχω και λιγες εμφανισμενες γυαλινες που θελω να τις δω καλυτερα.

Τελος μηπως γνωριζεις, αν η εμφανιση γυαλινων απαιτει τα ιδια τρια υγρα που αφορουν φιλμ ή και την ακτινογραφια, που πρωτη φορα ακουσα γι αυτη;

Πως μπορω να μαθω τα βασικα και να πειραματιστω, αγοραζοντας υγρα;

Ευχαριστω


Υ.Σ
Αξιολογο το αποτελεσμα της φωτογραφιας σου!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Google, youtube κτλ.
Τα αρνητικά το ευκολότερο είναι να τα φωτογραφίσεις.
Οι πλάκες φαντάζομαι εμφανίζονται με τα ίδια.

Αν βρεις βελούδο πες μου και εμένα που έχει.
 
Αρκει μια απλη φωτογραφηση;
Φανταζομαι θα θελει σωστο φωτισμο και μηχανη για να αποφυγεις γυαλαδες.

Το βελουδο που εχω βρει ειναι ελαφρως πιο κοντοτριχο, και θελω να δω αν στεγανωνει σωστα, βγαζοντας τον φακο, ωστε να κοιταξω μεσα αναποδα.
Στην χειροτερη θα χαλασω μια δυο καλες μεταλικες πλατες για να παρω το υλικο
 
λοιπόν μετά από λίγο ψάξιμο στο site macodirect.de βρήκα μοντέρνες πλαστικές πλάκες 9Χ12 αλλά με παγχρωματική εμουλσιόν πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει φως ασφαλείας και πρέπει να χειρίζονται σε απόλυτο σκοτάδι.
να και γυάλινες πλάκες agfa 6,5 Χ 9 όμως πάλι παγχρωματικές
https://www.macodirect.de/en/rarities/1092/agfa-apx-100-glass-plates-exp.-date-02/2024?c=17
τώρα αν θες να καταπιαστείς με εμφάνιση ένας εμφανιστής για αρχάριους είναι ο PQ Universal, της Ilford (PQ=Phenidone hydroQuinone, τα δυο δραστικά στοιχεία της εμφάνισης) και ο κλασσικός στερεωτής της Ilford, hypam. αυτά τα βρίσκεις και Ελλάδα. και τα δυο χημικά αυτά κάνουν και για χαρτί και για φιλμ.
 
Ευχαριστω Uskoke που μπηκες στον κοπο να ψαξεις για μενα
Ισως επισης μια καλη λυση για αρχαριο να ειναι και τα χαρτινα φιλμ R.Cτης Foma,και Ιlford απο τα οποια βρηκα στο darkroom.
Εχει ποικιλια σε μεγεθη. Ειναι φτηνοτερα σε σχεση με τα planfilm- sheet film και φυσικα σε σχεση με τα γυαλια
Επιπλεον εχει υγρα εμαφανισης stop κλπ της Adox . σε καλες τιμες, οντως καποια για χαρτι και φιλμ ταυτοχρονα καταλληλα

Τα δε χαρτια προσφερονται σε glossy satin και pearl για το οποιο δεν εχω αποψη λογω απειριας

Υ.Σ θα κοιταξω και τοPQ και hypam που προτεινες!
Και παλι ευχαριστω
 
Τελευταία επεξεργασία:
Το δυστυχημα ειναι οτι πηρα την μηχανη με μια πλατη για γυαλια και μια για φιλμπακ.
Δεν εχω καταφερει ακομα να βρω πλατη για plan-sheet φιλμ
 
ναι ωραία το θέμα είναι ότι πρέπει να βάλεις direct positive χαρτιά αν θέλεις να πάρεις κατ' ευθείαν θετική εικόνα. αυτά με μια πολύ μεγάλη έκθεση παράγουν κατ' ευθείαν θετική εικόνα και θέλουν κανονικά εμφάνιση και στερέωση όπως τα κανονικά φωτογραφικά χαρτιά. αν χρησιμοποιήσεις κανονικά χαρτιά θα πάρεις αρνητική εικόνα.(edit no.2) απ' ότι κατάλαβα αυτό το χαρτί έχει κοινή εμουλσιόν, δηλ. είναι ευαίσθητο μόνο στο μπλε. αυτό σημαίνει ότι μπορείς να το χειριστείς με το κλασσικό φως ασφαλείας. δηλ. κόκκινο. δεν ξέρω πως θα βγει μια κανονική φωτογραφία με κοινή εμουλσιόν αντί παγχρωματικής, πάντως φαντάζομαι θα βγει αρκετά καλή, όπως τις πρώτες μέρες της φωτογραφίας.
 
Τελευταία επεξεργασία:
ναι ωραία το θέμα είναι ότι πρέπει να βάλεις direct positive χαρτιά αν θέλεις να πάρεις κατ' ευθείαν θετική εικόνα. αυτά με μια πολύ μεγάλη έκθεση παράγουν κατ' ευθείαν θετική εικόνα και θέλουν κανονικά εμφάνιση και στερέωση όπως τα κανονικά φωτογραφικά χαρτιά. αν χρησιμοποιήσεις κανονικά χαρτιά θα πάρεις αρνητική εικόνα.(edit no.2) απ' ότι κατάλαβα αυτό το χαρτί έχει κοινή εμουλσιόν, δηλ. είναι ευαίσθητο μόνο στο μπλε. αυτό σημαίνει ότι μπορείς να το χειριστείς με το κλασσικό φως ασφαλείας. δηλ. κόκκινο. δεν ξέρω πως θα βγει μια κανονική φωτογραφία με κοινή εμουλσιόν αντί παγχρωματικής, πάντως φαντάζομαι θα βγει αρκετά καλή, όπως τις πρώτες μέρες της φωτογραφίας.
Ki εγω τους προλαβα.
Μαλιστα καποτε ετυχε να παραστω σε εμφανιση ασπρομαυρου δικων μου φωτογραφιων σε φιλο επαγγελματια, και οντως θυμαμαι κατ ευθειαν θετικο. Βεβαια πριν πολλα χρονια , και λιγα θυμαμαι.....
Σε ευχαριστω για την παρατηρηση , διοτι δεν το ειχα σκεφτει και λανθασμενα ειχα μεινει με την εντυπωση οτι πλεον υπηρχε μονο δυνατοτητα εμφανισης αρνητικου , και ψηφιακο θετικο η εκτυπωση και τρεαχa γυρευε......Tα αυτονοητα για καποιον που ασχολειται σαφως δεν ειναι αυτονοητα για αλλους!
Σαφως προτιμω την λυση αυτη αφου και λογω ηλικιας ειμαι λατρης της εικονας σε χαρτι, και ακομα εκτυπωνω για να εχω σε αυτη την μορφη
Απο οτι βλεπω φιλε με 35 ευρω καθαριζω για 9χ12!
Ομως ...
Ισχυουν τα ιδια υγρα που προανεφερες για εμφανιση -στερεωση η παω σε κατι αλλο για τα direct positive?
Αλλωστε φανταζομαι , τα φυλλα θαχουν οδηγιες οπως ενδεχομενως και τα υγρα
Ευχαριστω
Σωτηρης
 
Παρακαλώ Σωτήρη ναι ισχύουν αλλά επειδή πρόκειται για χαρτιά που είναι ευαίσθητα μόνο στο μπλε, και τα εμφανίζεις με κόκκινο φως ασφαλείας, παρακολουθείς την πρόοδο της εμφάνισης "ζωντανά" δηλ. η εικόνα εμφανίζεται μπροστά στα μάτια σου!! φυσικά είναι μαγεία αυτό το πράγμα...αλλά επειδή θα ασχοληθείς μόνο με χαρτιά μπορείς να πάρεις κοινό εμφανιστή δηλ. μόνο για χαρτιά, όπως τον ilford multigrade. είναι ένα λίτρο συμπύκνωμα (concentrate) και φτιάχνεις 10 λίτρα working solution, που μπορεί να εμφανίσεις πραγματικά τεράστιες ποσότητες χαρτιών. το θέμα είναι αν ανοίξεις το μπουκάλι χαλά γρήγορα. για τον σκοτεινό θάλαμο μπορείς να κάνεις μια αποθηκούλα ένα μπάνιο κλπ. αρκεί να κλείσεις τα παράθυρα με μαύρο χαρτόνι ή με μαύρο ύφασμα (από εμπόρους υφασμάτων πχ.) ώστε αφού μείνεις αρκετή ώρα μέσα να συνηθίσουν τα μάτια σου και να μην βλέπεις φως πουθενά από χαραμάδες κλπ. και για φως ασφαλείας αρκεί μια απλή κόκκινη λάμπα. και ίσως 3 λεκανίτσες και μπουκάλια για τα χημικά και αυτό είναι όλο! τον χρόνο έκθεσης των χαρτιών τον βρίσκεις εμπειρικά με τη μέθοδο της δοκιμής και λάθους.
Δημήτρης.
 
Δημητρη νομιζω η φωτογραφια ειναι μια τεραστια επιστημη με πολλα επιμερους κεφαλαια.
Φανταζομαι οσα και να ξερει κανεις, παντα θα υπαρχει κατι να μαθει,και σαφως αν βαλεις και την εξελικτικη πορεια της υποθεσης, φανταζει χαοτικο.
Θα πρεπει καπου αναλογα τα γουστα να εξειδικευτει κανεις, ιδικα οσον αφορα το θεμα ως χομπι. Διοτι ο επαγγεματιας οδηγειται εκει που πρεπει, και οχι εκει που αγαπα.
Θα παρομοιαζα τον φωτογραφο με ενα συλλεκτη νομισματων, οσο κι αν αυτο πιθανοτατα δεν σου γινει κατανοητο και φανει ατυχες
Το σιγουρο ειναι ,οτι η εμφανιση της εικονας μπροστα στα ματια σου, ειναι πραγματικα κατι μαγικο, και προφανως παντελως αγνωστο σε πολλους συγχονους φωτογραφους.
Εχω ακουσει πολλες αποψεις, απο διαφορους,για λειτουργια μιας plate camera, με αρκετους τροπους και πατεντες.
Πλην μιας αλλης πρακτικης λυσης που αφορουσε πατεντα για χρηση 120αριου σε 9χ12 καρε, και φυσικα εμφανιση, θεωρω οτι η υποδειξη σου για τα direct positive, ειναι η θελκτικοτερη και πρακτικα εφικτη λυση, ιδικα αν θες να βαλεις και την ,<υπογραφη >σου στο αθλημα.
Σε ευχαριστω για τον χρονο και την διαθεση σου, οπως και οσους αλλους συνεβαλαν
 
Πίσω
Μπλουζα