Εντυπωσιακά 3D DOS games με Software Rendering

Ωραία racing παιχνιδάκια τα Fatal & Big Red (τα θυμάμαι απο περιοδικά όπως το USER, και ειδικά στο Fatal ήταν "χαρακτηριστικές" οι μάρκες των αμαξιών :D )

To Tek-War, ήταν δυστυχώς για εμένα απο τις περιπτώσεις του "ενα φόρτωμα, κι έξω". :( Ενας απο τους λόγους ήταν επειδή έτυχε αρχικά να το δω σε "μονόφθαλμο" αντίγραφο, απο όπου είχε πέσει πολύ rip. (δεν είχε καμία εισαγωγή, απλά σε "πέταγε" στο FPS μέρος χωρίς να γνωρίζεις τίποτα για την υπόθεση).

To (εξαιρετικό) Alpha Waves πρέπει και αυτό να είχε παρουσιαστεί σε κάποιο περιοδικό (νομίζω USER ?).

To Z-VIRUS δεν το ήξερα, αλλά απο το video του φίλου Libavius αμέσως κατάλαβα ότι πρόκειται για μοντέρνα έκδοση/remake του κλασσικού Virus που είχα στην Amiga μου. (Πρόκειται ως γνωστόν για παιχνίδι αρχικά δημιουργημένο απο τον Braben, το οποίο έτυxε να σχολιάσουμε αρκετά χρόνια πριν, στους πρώτους μήνες "ζωής" του GRM. :) Διαβάστε σχετικά στα pixeloσχόλια περί Virus, Zarch, Lander, Αρχιμήδη, κλπ.)

Mιά που λέμε για Braben και μιά και γράφουμε για 3D παιχνίδια που είχαν κάτι το "χλιδάτο" πάνω τους (textures, gouraud, voxels, υψηλές αναλύσεις, κλπ) θυμήθηκα πως και τα sequels του Elite είχαν τέτοια "καλούδια" - ειδικά το First Encounters, που ήταν και το πιό "προχώ" τεχνολογικά. Κρίμα όμως που είχε αρκετά προβλήματα λόγω της βιαστικής κυκλοφορίας του. (θυμάμαι χαρακτηριστικά όταν το αγόρασα μόλις κυκλοφόρησε, που ερχόταν μαζί με μία δισκέττα για να patchαριστεί το παιχνίδι "με το "καλημέρα σας" !!)

Επίσης ένα wingcommanderoειδές διαστημικό combat sim που παίχθηκε αρκετά, ήταν και το Star Crusader. (το οποίο δυστυχώς δεν ήταν απόλυτα ομαλό στον '386 μου)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Αρχιμήδης , εκπληκτικό μηχάνημα μπροστά από την εποχή του με την τεχνολογία RISC. Απορώ γιατί δεν περπάτησε κι εκτοπίστηκε από τον ATARI και την AMIGA. Φυσικά θα μου πείτε φταίει η έλλειψη υποστήριξης σε software , όμως γιατί οι προγραμματιστές δεν έφτιαχναν προγράμματα να τρέχουν στον Αρχιμήδη;

Κι άλλο ένα παιχνιδάκι με το sequel του για να μην ξεχνιόμαστε και βγαίνουμε εκτός θέματος, το Midwinter και Midwinter II: Flames of Freedom :
 
Πιστός στην.... "παράδοση" ορισμένων μηχανημάτων της Acorn (βλέπε: BBC), ήταν και αυτός πoλύ ακριβός. Ηταν πάντως πολύ δυνατό μηχάνημα. :)
 
Γενικά σχεδόν όλα τα 16bitα, που έβγαλε ο Singleton (Θεός και αυτός, όπως και ο Dio στο κλασσικό hard rock!!!! :p ), ήταν τεχνικά πολύ μπροστά από την εποχή τους. Αλλά έπασχαν στο interface.
 
Captain Kal είπε:
(Θεός και αυτός, όπως και ο Dio στο κλασσικό hard rock!!!!
Xαχα !! Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω στα περί θεϊκότητος του Singleton. :thumbup:

Aς δούμε ορισμένους ακόμα "χλιδάτους" space combat & flight-sim τίτλους:

Το F-15 Strike Eagle 3, το τρίτο παιχνίδι της σειράς-"ναυαρχίδας" της Microprose, είχε ανανεωμένα γραφικά (με textures) και ήθελε ένα αξιοπρεπές μηχάνημα για να τρέξει ομαλά με όλες τις λεπτομέρειες.

Το άσχημο ήταν ότι ο έλεγχος με τα πλήκτρα δεν ήταν πλέον και τόσο άνετος όπως στους δύο πρώτους τίτλους λόγω των διαβαθμίσεων στην "ευαισθησία", οπότε ο σοβαρός παίκτης-"πιλότος" θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει joystick. (έτσι κι αλλιώς, χωρίς πλέον τους Stealey & Meier στο "τιμόνι" του project, το F-15 III είχε ξεφύγει απο τον "rambo in the air" προσανατολισμό και είχε γίνει ένα ρεαλιστικότερο και σοβαρότερο sim, με ειδικό σύμβουλο αυτή τη φορά τον αντισμήναρχο George Wargo).

Αναφέραμε ήδη το Strike Commander, oπότε ας πούμε και για τα Pacific Strike & Wings of Glory.

Σίγουρα δεν είχαν το "impact" του S.C., αλλά ήταν αρκετά εντυπωσιακά, όσο και "βαριά" παιχνίδια (αν και εκείνος ο εντυπωσιακός συννεφιασμένος ουρανός στο Pacific Strike δυσκόλευε αρκετά τους παίκτες, οπότε τον αφαιρούσαν... :p ). Ενα άσχημο σημείο πάντως στο P.S., ήταν και ο χειρισμός του - ακόμα και με joystick, που δυστυχώς χαντάκωνε ένα κατά τα άλλα όμορφο game.

Ενας άλλος απαιτητικός τίτλος, ήταν και το περίφημο Falcon 3. Kανονικά, ίσως και να μην έπρεπε να αναφερθεί αφού τα 3D γραφικά του δεν είχαν πάνω τους κάποια "super" τεχνική - και στην πραγματικότητα ο λόγος για τις υψηλές απαιτήσεις σε υπολογιστική ισχύ ήταν το πολύ λεπτομερές μοντέλο πτήσης του παιχνιδιού, που εκμεταλλευόταν μέχρι και μαθηματικό συνεπεξεργαστή !! (θα θυμάστε την εντύπωση που είχε προκαλέσει στον τότε ειδικό τύπο το συγκεκριμένο feature :) )

To Renegade - Battle for Jacob's Star απο την SSI ήταν βασισμένο σε ένα ακόμα δημοφιλές παιχνίδι της FASA (παρομοίως με τα Battletech / Mechwarrior), μόνο που τώρα αντί για strategy game όπως το Renegade Legion Interceptor, είχαμε ένα space combat sim. Γενικά μου είχε αφήσει πολύ χλιαρές εντυπώσεις, και ο μόνος λόγος που το αναφέρω είναι επειδή θυμάμαι πως τα 3D γραφικά του ήταν σε υψηλή ανάλυση !!

Aλλο ένα space combat sim με πολύ όμορφα τρισδιάτατα graphics σε υψηλή ανάλυση, ήταν και το Privateer 2 - The Darkening (εδώ πρωτοείδα τον -τώρα πλέον πασίγνωστο- Clive Owen, ο οποίος περιστοιχιζόταν απο μία πλειάδα καταξιωμένων ηθοποιών :) ). Πάντως για να πω την αμαρτία μου, παρά τα γενικά υψηλά production values στους διάφορους τομείς, ήμουν περισσότερο οπαδός του αρχικού Privateer... :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Space sims με καλουτσικα πρωτο-3δ γραφικα χαμηλης αναλυσης ηταν το Wing Commander Academy (ειχε βγει πριν το WCIII) καθως και το καπως ηλιθιο Inca II.
 
Ωραίος ο Rakeesh. :)

Αν και νομίζω ότι το Αcademy διατηρούσε τα bitmapoειδή γραφικά του WC II.

Εκείνο που ήταν "προπομπός" του WC III στο θέμα των 3D πολυγωνικών γραφικών ήταν το Armada - έστω και αν δεν ήταν hi-res - πράγμα που προσωπικά δεν με είχε ενοχλήσει καθόλου. (μήπως εννοούσες αυτό; )

Χαρακτηριστικά θυμάμαι που είχα στείλει έναν παλιό γνωστό μου να το αγοράσει επειδή δεν προλάβαινα λόγω άλλων υποχρεώσεων, και με είχε πληροφορήσει πως είχαν κυκλοφορήσει ταυτόχρονα και η έκδοση για cd-rom και η έκδοση για δισκέττες, και μάλιστα στην ίδια ακριβώς τιμή !!

Το δε Inca II τελικά απεδείχθη κατώτερο των προσδοκιών μου. Το πρώτο Inca μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση, και προχώρησα στην αγορά του 2ου "αβλεπί", χωρίς να περιμένω reviews, κλπ (ήταν και ακριβό το άτιμο - το είχα αγοράσει απο το Playvision). Δυστυχώς ο "μυστικισμός" που απέπνεε το αρχικό παιχνίδι είχε μετριαστεί αρκετά, ενώ αντίθετα είχε αυξηθεί ο παράγων "cheesiness". :p

Εν τέλει, ήταν μία σχετικά μέτρια αγορά...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αισίως έχουν αναφερθεί (η λίστα ανανεώνεται συνεχώς) περί τους 86 τίτλoυς παιχνιδιών :

1. Terra Nova: Strike Force Centauri

2. Wing Commander III: Heart of the Tiger

3. Comanche: Maximum Overkill

4. Screamer

5. Under a Killling Moon

6. Ultima Underworld

7. System Shock

8. EF2000

9. MDK

10. TFX - Tactical Fighter Experiment

11. Strike Commander

12. Wing Commander

13. Magic Carpet

14. Magic Carpet 2

15. Hi-Octane

16. Syndicate Wars

17. Dungeon Keeper

18. Descent

19. Terminal Velocity

20. Normality

21. Realms of the Haunting

22. Alone in the Dark

23. Bioforge

24. Ecstatica

Ecstatica 2

25. Elder Scrolls

26. Comanche: Maximum Overkill

Comanche: Over the Edge

Comanche: Maximum Overkill - Mission Disk 1

Comanche CD

Werewolf vs. Comanche

Comanche 2

Comanche 3

27. Armored Fist

28. Ultrabots

29. US Navy Fighters

30. Flight Unlimited

31. Starfighter 3000

32. Fade to Black

33. Grand Prix 2

34. Nascar Racing

35. FX Fighter

36. The Terminator

The Terminator 2029

The Terminator: Rampage

Terminator Future Shock

37. Doom

38. Quake

39. Slipstream 5000

40. Powerdrome

41. Wolfenstein 3D

42. Time Commando

43. Little Big Adventure

Little Big Adventure 2

44. Need For Speed

45. RoboCop 3

46. Catacomb 3-D

47. Rise of the Triad: Dark War

48. Darker

49. Armour-Geddon

50. Shadowcaster

51. Legends of Valour

52. Virtuoso

53. CyberMage: Darklight Awakening

54. Shattered Steel

55. Earthsiege

56. Darklight Conflict

57. Menzoberranzan

58. Ravenloft : Strahd's Possession

Ravenloft : Stone Prophet

59. Birthright

60. Archimedean Dynasty

61. Cyberrace

62. MechWarrior

MechWarrior 2

63. Delta V

64. Maximum Roadkill

65. Destruction Derby

66. Quarantine

Quarantine II: Road Warrior

67. Vette !

68. Red Baron

69. Duke Nukem 3D

70. William Shatner's Tekwar

71. Tomb Rider

72. Alpha Waves

73. Z-Virus

74. Midwinder

Midwinter II: Flames of Freedom

75. Fatal Racing

76. Big Red Racing

77. Frontier: First Encounters

78. Star Crusader

79. F-15 Strike Eagle 3

80. Pacific Strike

81. Wings of Glory

82. Falcon 3

83. Renegade - Battle for Jacob's Star

84. Privateer 2 - The Darkening

85. Wing Commander Academy

86. Inca II

Παιδιά δεν σας προλαβαίνω !
 

Ναι 1@billy[/USER] το Armada εννοουσα

1@LIBAVIUS[/USER] νομιζω παντως οτι δεν μπορουν ολα να χωρεσουν στην ιδια λιστα. Νομιζω για παραδειγμα οτι τα FPS (ή Doom clones οπως τα λεγαμε) ενω ειναι εξ ορισμου 3d παιχνιδια, αλλα και ειναι μια κατηγορια απο μονα τους, με ανταγωνισμο αλλα και παραλληλα με ελαχιστες διαφορες μεταξυ τους. Για παραδειγμα αν βαλουμε στη λιστα στο Doom θα πρεπει να βαλουμε και το Heretic, αν βαλουμε Duke Nukem, θα πρεπει να βαλουμε ολα τα παιχνδια της Build Engine αφου εχουν μεταξυ τυς παρομοια ποιοτητα. Ετσι ομως ειναι σαν να γινεται αδικη συγκριση με παιχνιδια που χρησιμοποιουν custom μηχανες, ή παιχνιδια που ειναι one of a kind (πχ Hunter, αλλο ενα παιχνιδι που δεν αναφερθηκε εδω :Ρ).

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To Hunter (απο τα αγαπημένα μου Amiga games - αν εννοούμε το ίδιο), δεν νομίζω ότι είχε κυκλοφορήσει ποτέ σε dos...

Εκτός απο την ωραία πρόταση που έκανε ο Rakeesh, τι θα λέγατε να έχουμε περιορισμό μόνο για 3D dos games, που είχαν κάτι το "χλιδάτο" στα γραφικά τους (π.χ. textures, gouraud shading, voxels, υψηλή ανάλυση, κλπ), με αποτέλεσμα να θέλουν κάποιο σχετικά γερό σε "ιπποδύναμη" pc για να τρέξουν, εφ' όσον δεν υποστηριζόταν επιλογή για "επιτάχυνση" μέσω κάρτας γραφικών, αλλά μόνο software rendering. :) (τουλάχιστον εγώ έτσι έχω αντιληφθεί ότι λειτουργούν οι επιλογές μας. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να προστεθεί πληθώρα άλλων παλιότερων 3d games !!)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Rakeesh είπε:
Ναι 1@billy[/USER] το Armada εννοουσα
1@LIBAVIUS[/USER] νομιζω παντως οτι δεν μπορουν ολα να χωρεσουν στην ιδια λιστα. Νομιζω για παραδειγμα οτι τα FPS (ή Doom clones οπως τα λεγαμε) ενω ειναι εξ ορισμου 3d παιχνιδια, αλλα και ειναι μια κατηγορια απο μονα τους, με ανταγωνισμο αλλα και παραλληλα με ελαχιστες διαφορες μεταξυ τους. Για παραδειγμα αν βαλουμε στη λιστα στο Doom θα πρεπει να βαλουμε και το Heretic, αν βαλουμε Duke Nukem, θα πρεπει να βαλουμε ολα τα παιχνδια της Build Engine αφου εχουν μεταξυ τυς παρομοια ποιοτητα. Ετσι ομως ειναι σαν να γινεται αδικη συγκριση με παιχνιδια που χρησιμοποιουν custom μηχανες, ή παιχνιδια που ειναι one of a kind (πχ Hunter, αλλο ενα παιχνιδι που δεν αναφερθηκε εδω :Ρ).
Rakeesh έχεις δίκιο όσον αφορά τις κατηγορίες των παιχνιδιών όμως το σκεπτικό μου ήταν να αναφέρω μόνο το όνομα του παιχνιδιού με τη σειρά που αναφέρεται στα posts και την τυχόν συνέχειά του χωρίς να τα έχω κατηγοριοποιήσει ανάλογα με τη μηχανή τους ή κάτι άλλο. Εξ' άλλου πιστεύω ότι η μηχανή ενός παιχνιδιού δεν μπορεί να το εξισώσει με ένα άλλο παιχνίδι που χρησιμοποιεί την ίδια μηχανή , υπάρχουν κι άλλα πράγματα στον προγραμματισμό που παίζουν σημαντικό ρόλο στην τελική εμφάνιση και στο gameplay.

Τέλος πιστεύω πως μέχρι το 1996-1997 που έκαναν την εμφάνισή τους ισχυρές κάρτες με 3D acceleration GPUs όπως η Voodoo1 και η Riva 128 της NVidia, σημαντικό ρόλο έπαιζε το software rendering στα DOS και Windows games. Επομένως ένα χρονικό όριο παρουσίασης τέτοιων παιχνιδιών κατά τη γνώμη μου θα ήταν μέχρι το 1997.

Billy σύμφωνα με τη λογική αυτή πρέπει να έχουμε αναφέρει ήδη τα περισσότερα από τα τρισδιάστατα παιχνίδια που κυκλοφορούσαν μέχρι το 1997.

Βέβαια έχω βρει ακόμα 20 περίπου παιχνίδια που θα τα προσθέtω σιγά-σιγά στη συζήτηση.

 
billy είπε:
To Hunter (απο τα αγαπημένα μου Amiga games - αν εννοούμε το ίδιο), δεν νομίζω ότι είχε κυκλοφορήσει ποτέ σε dos...

Εκτός απο την ωραία πρόταση που έκανε ο Rakeesh, τι θα λέγατε να έχουμε περιορισμό μόνο για 3D dos games, που είχαν κάτι το "χλιδάτο" στα γραφικά τους (π.χ. textures, gouraud shading, voxels, υψηλή ανάλυση, κλπ), με αποτέλεσμα να θέλουν κάποιο σχετικά γερό σε "ιπποδύναμη" pc για να τρέξουν, εφ' όσον δεν υποστηριζόταν επιλογή για "επιτάχυνση" μέσω κάρτας γραφικών, αλλά μόνο software rendering. :) (τουλάχιστον εγώ έτσι έχω αντιληφθεί ότι λειτουργούν οι επιλογές μας. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να προστεθεί πληθώρα άλλων παλιότερων 3d games !!)
Ναι θα συμφωνήσω με τον Billy για να περιοριστεί η λίστα.

Ένα πολύ εντυπωσιακό παιχνίδι που υποστήριζε μόνο software rendering ήταν το Tunnel B1. H DOS έκδοση μπορούσε να ανταγωνιστεί με αξιώσεις την έκδοση για PS1.

 
Ορίστε άλλο ένα 3D game το The Terminator: Skynet της θρυλικής Bethesda των Eleder Scrolls :
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και το αρκετά ενδιαφέρον αλλά σχετικά άγνωστο Deus της ποιοτικής Γαλλικής Silmarils :
 
Επιστρέφω στο θέμα για να προσθέσω μερικά ακόμα παιχνίδια στη λίστα που είναι αρκετά απαιτητικά και σπρώχνουν το Dosbox στα όρια.

3D Shooter

Sports game για PC; Και όμως σε αντίθεση με πιο...αθλητικά παιχνίδια που έβγαιναν κυρίως για κονσόλες οι πιο “ήρεμοι” PC gamers έπαιζαν γκολφ. Τα γραφικά του Links είναι απίστευτα για την εποχή και υποστηρίζουν ανάλυση 1600x1200 και true color. Το rendering του περίπλοκου τερέν δεν γινόταν φυσικά σε πραγματικό χρόνο αλλά χρειαζόταν αρκετά δευτερόλεπτα ανάλογα με την ισχύ του επεξεργαστή.
 
Εξαιρετικη λιστα :)

Το Azrael's Tear το ειχα μονο ακουστα. Διαβασα οτι προκειται για ενα "φουτουριστικο" παιχνιδι που διαδραματιζεται το 2012 :D

Το Darklight Conflict το ειχα δει σε ντεμο και ειχα εντυπωσιαστει. Αισθητικα ειναι πραγματικα αψογο. Προσφατα επιχειρησα να το παιξω σε Dosbox αλλα εφοσον εχω παλιο υπολογιστη, ζοριζοταν απο το emulation!
 
Αχαχαχαχααχα. Ναι σε πολλά παιχνίδια το...μέλλον τους είναι παρελθόν μας. Το Azrael's Tear ασχολείται με τον μύθο του άγιου δισκοπότηρου και κάτι τέτοια παιχνίδια συνήθως τα παίζω.

Μιας και μαζεύτηκαν πολλά παιχνίδια στη λίστα λέω να γράψω αυτά που θεωρώ τα καλύτερα ανά κατηγορία. Εξαίρεσα παιχνίδια που είτε απέκτησαν κάποιο patch που τους έδωσε 3D acceleration, είτε απέκτησαν κάποιο source port ή κάτι τέτοιο είτε απέκτησαν έκδοση Windows και με κάποιο patch τρέχουν στα σύγχρονα συστήματα οπότε δεν χρειάζεται να μπλέξετε με το Dosbox ή με κάποιο retro PC (για πιο hardcore καταστάσεις). Δεν είναι τα παιχνίδια με τα καλύτερα γραφικά απαραίτητα αλλά παιχνίδια που αξίζει να ασχοληθεί κανείς μαζί τους.

3D Shooter: Magic Carpet 2: The Netherworlds

Σκεπτόμενο shooter με στοιχεία god game, η σειρά magic carpet αποτελεί κάτι μοναδικό. Πανέμορφο αισθητικά με επαναστατικό software renderer για την εποχή του. Το δεύτερο της σειράς είναι και εντυπωσιακότερο και καλύτερο παιχνίδι παρά τα πολλά bugs.

FPS: Terra Nova: Strike Force Centauri

H αλήθεια είναι ότι τα καλύτερα "κανονικά" FPS games της εποχής έχουν αποκτήσει άπειρα source ports οπότε μένουν λίγα αξιόλογα που χρειάζονται Dosbox. Καλούτσικο το Skynet πχ αλλά τίποτα φοβερό και έχουν βγει άπειρα ανώτερα παιχνίδια και πριν και μετά από αυτό. Οπότε επέλεξα κάτι διαφορετικό που δεν είναι 100% FPS. Συνδυασμός tactical FPS με Mecha (ή μάλλον power armor) simulator σε ανοικτό περιβάλλον με πολλές καινοτομίες. Άλλο ένα διαμάντι της Looking Glass που δυστυχώς δεν απέκτησε την αναγνώριση των άλλων.

Survival Horror: Realms of the Haunting

Μπορεί η 2.5d engine του να ήταν ξεπερασμένη το 1997 αλλά είναι ένας πολύ καλός συνδυασμός FPS με adventure κάνοντας το ένα από τα πρώτα survival horror παιχνίδια που παίζονται σε οπτική πρώτου προσώπου. Βάλε και τα άθλια FMV της εποχής και το κάνουν υπερκαλτίλα.

Action Adventure: Little Big Adventure 2

Η software engine του μπορεί να ρεντάρει πολύ περίπλοκα περιβάλλοντα για το 1997 αλλά όχι σε πραγματικό χρόνο οπότε η κάμερα ενώ μπορεί να αλλάζει γωνίες δεν μπορεί να κάνει travelling. Μοναδική περίπτωση νομίζω. Ο κόσμος, η αισθητική τα πάντα είναι πραγματικά υπέροχα οπότε αξίζει να ασχοληθεί κανείς μαζί του παρά τον πολύ προβληματικό χειρισμό.

Adventure: The Pandora Directive

Χρησιμοποιεί την ίδια engine με το Under a Killing Moon αλλά σαν παιχνίδι είναι ακόμα καλύτερο.

Racing Sim: Grand Prix II

Άλλο ένα αριστούργημα του Geoff Crammond με μια modding community που ασχολείται ακόμα μαζί του.

Arcade Racer: The Need for Speed: Special Edition

Το παιχνίδι του 3DO που επηρέασε όσο λίγα τα σύγχρονα racing games αποκτά την καλύτερη (και πολύ διαφορετική από το original) έκδοση του στο PC. H special edition προσθέτει επιλέον καλούδια κάνοντας την την απόλυτη έκδοση του παιχνιδιού.

RPG: Κανένα

To Ultima Underworld είναι πολύ παλιό για να το προτείνω (πρέπει να είναι και σχετικά high end για τα δεδομένα dos). To Daggerfall κόβεται γιατί α) μπορεί πλέον να παιχτεί μέσω της Unity engine με πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα και β) στην αυθεντική του έκδοση ανάλυση 320χ200 εν έτει 1996 ήταν απλά απαράδεκτο. Το παιχνίδι από άποψη γραφικών ήταν ένα πιξελιασμένο χάλι άσχετα με τη σημασία του στην εξέλιξη του είδους. Τα υπόλοιπα first person rpgs της εποχής δεν έχουν να παρουσιάσουν τίποτα αξιόλογο.

Simulator: Overlord

Δεν είμαι ειδικός στο είδος αλλά από όσο ξέρω τα περισσότερα high end flight sims του dos απέκτησαν 3d acceleration patches ή μπορούν να παιχτούν σε σύγχρονα windows (πάλι με κάποιο patch). To Overlord της Rowan, αν και ξεχασμένο, είναι από τα καλύτερα WW2 sims (μου άρεσαν περισσότερο από τα μοντέρνα γιαυτό το επέλεξα) του DOS και το μοναδικό που υποστηρίζει SVGA γραφικά ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό.


Sports: Links LS 1997

Τα παιχνίδια της Access έσπρωχναν το hardware της εποχής στα όρια.

Strategy: Syndicate Wars

Real time tactics με την 3D engine του Magic Carpet που επιτρέπει την πλήρη καταστροφή του περιβάλλοντος. Πολύ καλό sequel.
 
Χμμμ... το Strike Force Centauri δεν το ξερω σαν παιχνιδι αλλα σαν ονομα μου κανει κλικ οτι το εμαθα σχετικα προσφατα και μαλλον απο εδω. Παιζει να ειχε αναφερθει προηγουμενως στο ιδιο θρεντ; (και μαλιστα απο εσενα; :ρ)
 
Ναι το είχα αναφέρει. Παρά την πολύ κακή επιλογή να προσθέσουν (άθλιο) FMV που καθυστέρησε την έκδοση του παιχνιδιού πράγμα που οδήγησε και στην εμπορική του αποτυχία παραμένει ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι προάγγελος των tactical FPS (υπήρχαν βέβαια και πριν από αυτό παιχνίδια τέτοιου στυλ). Επειδή είναι πολύ "simulation" διαφέρει πολύ από τα σημερινά FPS. Έχει βέβαια προβλήματα, όπως πχ τον χειρισμό που ακόμα δεν είχε καθιερωθεί όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, αλλά αξίζει να το παίξει κανείς (όπως όλα τα παιχνίδια της Looking Glass).
 
Nομιζω οτι ειχα ξενερωσει αργοτερα με τα GP3/GP4 που παρα το γεγονος οτι πηγαν καθαρα σε Windows, διατηρησαν το software render.

Δεν καταλαβα ποτε για ποιο λογο ο Grammond εξαφανιστηκε απο τη βιομηχανια του παιχνιδιου μετα το GP4. Σιγουρα του αξιζε φημη και φραγκα αναλογα του Molyneux
 
Πίσω
Μπλουζα