Τα Νο1 της Eurovision

tonytony θα ήθελα να σου ζητήσω μια μικρή χάρη! Επειδή θυμήθηκα το σκηνικό με την απίθανη Lill Lindfors και επειδή πρόσεξα ότι έχεις την ελληνική εκφώνηση εκείνης της χρονιάς, μπορείς να μου πεις ή να ανεβάσεις το αποσπασματάκι με το ευτράπελο που της έπεσε η φούστα με το σχολιασμό της Μακώς Γεωργιάδου; Θα ήθελα να δω την αντίδρασή της.

Πάντως εκπληκτική η δουλειά σου και να είσαι καλά που μας θυμίζεις τόσα ωραία από αυτό το διαγωνισμό!
 
nwntas είπε:
tonytony θα ήθελα να σου ζητήσω μια μικρή χάρη! Επειδή θυμήθηκα το σκηνικό με την απίθανη Lill Lindfors και επειδή πρόσεξα ότι έχεις την ελληνική εκφώνηση εκείνης της χρονιάς, μπορείς να μου πεις ή να ανεβάσεις το αποσπασματάκι με το ευτράπελο που της έπεσε η φούστα με το σχολιασμό της Μακώς Γεωργιάδου; Θα ήθελα να δω την αντίδρασή της.
Πάντως εκπληκτική η δουλειά σου και να είσαι καλά που μας θυμίζεις τόσα ωραία από αυτό το διαγωνισμό!
Αν και δεν το έχω δει πρόσφατα το απόσπασμα...νομίζω πως η Μακώ στο συγκεκριμένο περιστατικό είχε αναφέρει κάτι του στυλ "Συμβαίνουν αυτά σε ζωντανά προγράμματα"! Γενικά δεν ειχε κάποια υπερβολική αντίδραση απ' ότι θυμάμαι.

Μακάρι πάντως ο φίλος tonytony να το έχει και να το θυμηθούμε επακριβώς
 
thanos75 είπε:
Αν και δεν το έχω δει πρόσφατα το απόσπασμα...νομίζω πως η Μακώ στο συγκεκριμένο περιστατικό είχε αναφέρει κάτι του στυλ "Συμβαίνουν αυτά σε ζωντανά προγράμματα"! Γενικά δεν ειχε κάποια υπερβολική αντίδραση απ' ότι θυμάμαι. Μακάρι πάντως ο φίλος tonytony να το έχει και να το θυμηθούμε επακριβώς
Α εντάξει τότε. Γιατί σαν σκηνικό είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις, άλλες πολυ θετικές για το χιούμορ των Σουηδών, άλλες αρνητικές για τη σεμνότητα που πρέπει να επικρατεί στο διαγωνισμό, και άλλες αδιάφορες. Αυτή μάλλον προς το "αδιάφορες" πηγαίνει. Ευχαριστώ thanos75 για τις πληροφορίες!
 
nwntas είπε:
Α εντάξει τότε. Γιατί σαν σκηνικό είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις, άλλες πολυ θετικές για το χιούμορ των Σουηδών, άλλες αρνητικές για τη σεμνότητα που πρέπει να επικρατεί στο διαγωνισμό, και άλλες αδιάφορες. Αυτή μάλλον προς το "αδιάφορες" πηγαίνει. Ευχαριστώ thanos75 για τις πληροφορίες!
Όντως προς το αδιάφορο για να μην πω προς το "σοβαροοφανές δημοσιουπαλληλικό"... γενικά υπήρχει μια σοβαροφάνεια και μια έλλειψη αυθορμητισμού στις μεταδώσεις εκείνα το χρόνια τόσο από τη Μακώ Γεωργιάδου όσο και από τη Δάφνη Μπόκοτα (στα πρώτα χρόνια των μεταδόσεων της). Ίσως και να ήταν και ένα είδος πολιτικής της ΕΡΤ: ο παρουσιαστής και ο σχολιαστής έπρεπε να είναι πάντα σοβαρός και συγκρατημένος. Και μάλιστα αυτό δεν συνέβαινε μόνο στη Eurovision αλλά σε καθετί...ακόμα και στις μεταδώσεις αθλητικών αγώνων!!!
 
Καλημέρα θάνο!Όπως ακριβώς το είπες!Στα πρώτα χρόνια της γιουροβίζιον η μπόκοτα ήταν συγκρατημένη,καθώς μετά - ειδικά στα πρώτα χρόνια άνθησης του θεσμού- "του 'δωσε και κατάλαβε"! Ακόμα θυμάμαι τις πολεμικού τύπου υποδείξεις για το κομμάτι του Βελγίου το 2004, όπου αφού είπε τα πληροφοριακά για τη xandee (το μεγάλο φαβορί της συγκεκριμένης χρονιάς),μας έριξε το παρασύνθημα"κόκκινος συναγερμός το κομμάτι αυτό Έλληνες!-...είπε ο Αρταξέρξης από τη Ρίγα!!!!!Και μετά έθαψε και κανονικά το τραγούδι..(όχι ότι έφτανε τον terry woggan τις προσβολές ή κάποιες άλλες παρουσιάστριες μας των τελευταίων χρόνων,σε κάθε περίπτωση πάντως τα απαξιωτικά σχόλια περιττεύουν νομίζω...) Ή να θυμηθώ το αλήστου μνήμης "φαβορί-αουτσάιντερ"(!!!!!), μπογκοτίσιος όρος που εισήχθη για τη συμμετοχή της Μαντούς το 2003! Γενικά,μέχρι το 2001 θα έλεγα ότι μου άρεσαν οιμεταδόσεις της...Μετά το παραξήλωσε κατά τη γνώμη μου...Εντάξει, μια συμμετοχή σ'ένα μουσικό διαγωνισμό ειχε να παρουσιάσει! Δεν ήταν και πολεμική ανταποκρίτρια από το μέτωπο!

Από την άλλη, ισχύει και το άλλο σκέλος στο οποίο αναφέρθηκες. Ότι πολλές φορές, τηρώντας τους τύπους που επέβαλλε ο κρατικός χαρακτήρας του καναλιού, παραήταν φορμαλιστικός ο τρόπος παρουσίασης -ιδίως στα χρόνια της δεκαετίας του '80 (τουλάχιστον από αποσπάσματα που έχω δει γτ δεν έχω ιδία αντίληψη) με αποτέλεσμα να "μυρίζει" ναφθαλίνη...ΓΕνικά, νομίζω πως -όπως και σε όλα τα θεματα- η χρυσή τομή βρίσκεται κάπου στη μέση: ούτε πολεμικές ιαχές για έναν απλό μουσικό διαγωνισμό (οπτικο-ακουστικό κατ'ακρίβεια!) αλλά ούτε και θρησκευτική προσήλωση στους τύπους.. Προσωπικά αυτό το συνδυασμό θεωρώ ότι τον υποστηρίζει η τωρίνή παρουσιάστρια...(δεν ξέρω αν θα είναι και φέτος αλλά τις 2 τελευταίες χρονιές μου άρεσε η μετάδοση από τη Μαρία Κοζάκου)
 
nwntas είπε:
tonytony θα ήθελα να σου ζητήσω μια μικρή χάρη! Επειδή θυμήθηκα το σκηνικό με την απίθανη Lill Lindfors και επειδή πρόσεξα ότι έχεις την ελληνική εκφώνηση εκείνης της χρονιάς, μπορείς να μου πεις ή να ανεβάσεις το αποσπασματάκι με το ευτράπελο που της έπεσε η φούστα με το σχολιασμό της Μακώς Γεωργιάδου; Θα ήθελα να δω την αντίδρασή της.
Πάντως εκπληκτική η δουλειά σου και να είσαι καλά που μας θυμίζεις τόσα ωραία από αυτό το διαγωνισμό!
Σ ευχαριστώ nwntas για τα καλά σου λόγια αλλά και για τους πολύ όμορφους σχολιασμούς που κάνεις. Βοήθησέ με λίγο να βρω το απόσπασμα να το ανεβάσω. Η Lill είναι παρουσιάστρια ή τραγουδίστρια κάποιας χώρας (και ποιας) , για να το βρω πιο εύκολα.
 
tonytony είπε:
Σ ευχαριστώ nwntas για τα καλά σου λόγια αλλά και για τους πολύ όμορφους σχολιασμούς που κάνεις. Βοήθησέ με λίγο να βρω το απόσπασμα να το ανεβάσω. Η Lill είναι παρουσιάστρια ή τραγουδίστρια κάποιας χώρας (και ποιας) , για να το βρω πιο εύκολα.
Η φοβερή Lill είναι η παρουσιάστρια εκείνης της χρονιάς. Το σκηνικό στο οποίο αναφέρομαι συνέβη τη στιγμή που έβγαινε η Lill για να ξεκινήσει η ψηφοφορία, δηλαδή λίγο μετά το μουσικό διάλειμμα στο τέλος των συμμετοχών. Αν δεν το βρεις, δεν πειράζει! Μην ανησυχείς!

Μιας και λέτε για τις εκφωνήσεις τότε, γενικά δεν έχω πολύ μεγάλη εικόνα για τις ελληνικές εκφωνήσεις του τότε. Η μικρή, όμως, που έχω συμφωνεί με τις δικές σας, δηλαδή ότι τα πράγματα ήταν κάπως πιο διεκπαιρεωτικά, κάπως πιο στεγνά, σαν να έκαναν αναγγελία προγράμματος ή σαν να έλεγαν τις ειδήσεις. Δυστυχώς, αυτό ήταν γραμμή της ΕΡΤ και ήταν το συνηθισμένο για το ελληνικό κοινό. Σε αντίθετη περίπτωση, αν ξέφευγαν από την καθιερωμένη καθωσπρέπει φόρμα, θα υπήρχαν πολύ αρνητικά σχόλια στον τύπο, του στυλ "μα σε ποιούς νόμιζε ότι μίλαγε; στους κολλητούς της;".

Η Δάφνη Μπόκοτα καλά το χειριζόταν, με το σκεπτικό ότι ήθελε τη νίκη, ειδικά τη χρονιά με το Σάκη. Ίσως όμως υπερβολικά από ένα σημείο και μετά, αλλά σίγουρα όχι με τόσο θράσος άλλων συναδέλφων της στο εξωτερικό, που έφταναν στ σημείο να υποδεικνύουν στους τηλεθεατές χύμα τι να ψηφίσουν, και όχι απλά "κόκκινος συναγερμός", αλλά κατ ευθείαν "μην ψηφίσετε την τάδε χώρα"! Η δε ατάκα "φαβορί-αουτσάιντερ" ήταν άψογη γιατί πραγματικά στη Γιουροβίζιον πολλές φορές τα φαβορί τρώνε σκόνη. Η Μπόκοτα γενικά είχε πιάσει το νόημα του διαγωνισμού και έβλεπε τι έπαιζε έξω. Έχω διαβάσει το βιβλίο της και την καταλαβαίνω μερικές φορές σε κάποια πράγματα, ειδικά εκεί που της πήραν το σοκολατάκι απ το στόμα (δική της ατάκα στα παιχνίδια χωρίς σύνορα) βάζοντας την Πασχαλίδου. Αλλά κι εκείνη μερικές φορές ήταν υπερβολική.

Όσο για τον Wogan... με την αντίδραση του Wogan αναρωτήθηκα πώς να αντέδρασε η Μακώ Γεωργιάδου! Ο τύπος είναι απίστευτος, αλλά παρά τα τέλεια σχόλιά του, έχει υποστεί και αυτός κριτική ή απαίτησαν να ζητήσει συγγνώμη, όπως στην περίπτωση του 2001 όπου σχολίασε αρνητικά τους Δανούς παρουσιαστές και έγινε persona non grata στη Δανία. Ο Wogan κι αν είχε πιάσει το νόημα... Μπορεί να πετούσε μπηχτές για την ποιότητα των τραγουδιών του στυλ "θα δείτε και θα ακούσετε κομμάτια που από αύριο δε θα τα θυμάστε καν", αλλά είχε αυτό το κέφι που θέλει ένα ψυχαγωγικό πρόγραμμα, όχι το δημοσιοϋπαλληλίστικο ή το πολεμικό στυλ.
 
Εντάξει, θα συμφωνήσω εν μέρει, όλοι επιθυμούμε τη νίκη αλλά δεν αποτελεί πια και το ύψιστο επίτευγμα στην οικουμένη για να κάνουμε έτσι! Να καταστρώνουμε σχέδια, να εφευρίσκουμε συνθηματικά,να στέλνουμε μνμτα εκ πλαγίας οδου..Κι επειδή το κάνει ο woggan είναι σωστό; Προσωπικά τον βρίσκω ελαφρώς γραφική φιγούρα, σα κτ τύπους που κράζουν μονίμως στη τηλεόραση για να τους προσέξουν..Να προσθέσω δε πως αυτού του είδους οι τακτικισμοί και οι πρακτικές έχουν "καταστρέψει" το θεσμό και εχουν οδηγήσει στο πάτο της βαθμολογικής κατάταξης πολλά καλά τραγούδια μόνο επειδή επειδή ήταν φαβορί, με αποτέλεσμα να βγαίνουν μπροστά κάποια εντελώς αδιάφορα (όπως αυτό του 2002) Εγώ είμαι οπαδός της άποψης "may the best song win!"Αφού είναι καλύτερο γτ να μη το ψηφίσω; Ανάλογη είναι και η αντιμετώπιση στους εθνικούς τελικούς νομίζω,γι'αυτό και δεν έχουμε στείλει κάποια πολύ τραγούδια (π.χ. το "πολεμάω" του καραδήμου το 2010 εγώ το βρίσκω ασύγκριτα καλύτερο από το ανεκδιήγητο "οπα" με τα συνεχόμενα "ου-ου-ου" (οι μαορί στη γιουροβιζιον!)-πήγε ωστόσο το τελευταίο επειδή ήταν πιο πιασάρικο και είχε και φωσφοριζέ τύμπανο-αυτό έκανε τη διαφορά! :p ) τα τελευταία χρόνια..

Οπότε ναι μεν εκτιμητέα η προσπάθεια προώθησης του τραγουδιού μας από τη εν λόγω παρουσιάστρια αλλά νομίζω ότι από κάποιο σημείο και ύστερα υπερέβαλλε..Όσο για το "φαβορί-αουτσάιντερ", όταν το άκουσα κατάλαβα αμέσως τι υπονοούσε, ωστόσο δεν παύει να είναι αδόκιμος ως όρος..Ή φαβορί είσαι ή αουτσάιντερ..Θα μπορούσε ενδεχομένως να πει π.χ. είναι ενα τραγούδι αρκετά δημοφιλές με αυξανόμενες πιθανότητες για διάκριση...(οκ, διυλίζω το κώνωπα αλλά το "ντιν" εκείνη τη στιγμή στ'αυτί μου από την έκφραση ήταν έντονο!)

Απ'την άλλη, τη προτιμώ σίγουρα από το τρόπο παρουσιασης της δεκαετίας του'80! Εντελώς διεκπεραιωτικός και ψυχρός, άχρωμος και άοσμος..Πολύ "comme il faut" χωρίς να απαιτεί κάτι τέτοιο η διοργάνωση,σημειωτέον σε μια δεκαετία η οποία χαρακτηρίζεται ως η πλέον χαρούμενη και φωτεινή!Αλλά η ερτ όπως πάντα πρωτοπορούσα...(αν και τη προτιμώ έτσι για να είμαι ειλικρινής από το να εξελιχθεί σε κακέκτυπο ιδιωτικού καναλιού...)
 
tonytony είπε:
Ορίστε και το απόσπασμα από το διαγωνισμό του 1985 που μου ζήτησε ο nwntas , πραγματικά εντυπωσιακό , δεν το είχα προσέξει! :)
http://www.youtube.com/watch?v=jdUy9mkeAww&feature=youtu.be
Σ' ευχαριστώ πολύ tonytony!!! Πραγματικά μέχρι και η Μακώ έβαλε τα γέλια!!! Ναι, ήταν και είναι εντυπωσιακό, μια από τις "ιστορικές" στιγμές του διαγωνισμού το συγκεκριμένο!

Όσο για τη Μπόκοτα, ίσως και αυτή η λογική να ευθύνεται για αυτό το ύφος "Eurovision: υψίστης σημασίας θεσμός" που επικράτησε στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία. Σε αυτό ναι, φέρει ευθύνη. Αλλά θα βγώ ελάχιστα off topic χρονικά: μου αρέσει πάρα πολύ η Κοζάκου! Πιστεύω έχει βρει την ισορροπία μεταξύ παρεΐστικου σχολιασμού και αντικειμενικού σχολιασμού.

Όσο για το πώς επηρεάζεται η ψηφοφορία, αυτά είναι τα καλά και τα κακά του televoting. Αλλά και παλιότερα, που υπήρχαν μόνο κριτικές επιτροπές, πάλι γίνονταν αδικίες. Οπότε στη Γιουροβίζιον και ο καλύτερος να μην κερδίσει, ο καλύτερος σίγουρα θα ακουστεί. Δεν είναι λίγες οι φορές που επιτυχία δεν έκανε ο νικητής, αλλά ο ηττημένος. Γι' αυτό και τη Γιουροβίζιον πρέπει να τη βλέπουμε περισσότερο ψυχαγωγικά, με ανοιχτά αυτιά και μάτια για να βρούμε τα τραγούδια που μας αρέσουν, κι αν δε βγουν πρώτα δεν πειράζει. Είναι πρώτα για εμάς και θα τα θυμόμαστε καλύτερα κι από τους νικητές. Αλλά αν θες να την κερδίσεις, πρέπει να πηγαίνεις με δυναμισμό, και ειδικά της δημόσιας τηλεόρασης, γιατί παίζει και αυτό το ρόλο του, να δείχνει η δημόσια τηλεόραση ότι θέλει να διοργανώσει και ειναι έτοιμη να διοργανώσει.
 
Κοζάκου είναι όλα τα λεφτά! Και τι υπέροχη φωνή!Αλλά πραγματικά έχει βρεί το σωστό συνδυασμό:ούτε υπερβολική (μπόκοτα),ούτε όμως και διεκπεραιωτική (συμπαθητικη κατά τα λοιπά πασχαλίδου)..Πλάκα είχε και ο σχολιασμός από σεργουλόπουλο-μπακοδήμου (αν και είχαν γίνει κάποια φάουλ)αλλά πραγματικά προτιμώ κοζάκου με 1000! Εντάξει,τον κερδίσαμε το διαγωνισμό, μας έφυγε ένα άχτι (που δικαιολογημένα το είχαμε - έχουμε πάρει άλλες πιο δύσκολες πρωτιές, αυτή η άτιμη μόνο μας ξέφευγε διαρκώς!),οπότε τώρα δεν υπάρχει λόγος για πολεμικά τύμπανα! Τι να πεί και η Πορτογαλία που όχι πρωτιά δεν έχει δει αλλά ούτε κάν πεντάδα; Για την εισαγωγή του 1985, τι να πώ;Ιστορικό στιγμιότυπο!Πολύ συμπαθής και ακομπλεξάριστη η παρουσιάστρια,πιστεύω ότι θα ήταν πολύ ευχάριστη η παρουσίαση! Μέσα βέβαια στο μιμητισμό που επικρατεί στο διαγωνισμό τώρα που το σκέφτομαι, απορώ πως το 1986 δεν είχε βγει τοπλες η παρουσιάστρια... :p Tony - tony πότε θα ανεβάσεις το διαγωνισμό του 1986; (αντε, δεν κρατιέμαι να σχολιάσω νορβηγία)
 
Σιγά σιγά retrofrog θα έρθει κι αυτός...

 


Για την ώρα περνάμε στο 1983 και στον 28ο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο της Γερμανίας. 20 χώρες συμμετείχαν με νικήτρια το Λουξεμβούργο. Αναλυτικά η βαθμολογία έχει ως εξής.


 


01. Λουξεμβούργο 142



02. Ισραήλ 136



03. Σουηδία 126



04. Γιουγκοσλαβία 125



05. Γερμανία 094



06. Αγγλία 079



07. Ολλανδία 066



08. Γαλλία 056



09. Νορβηγία 053



10. Αυστρία 053



11. Ιταλία 041



12. Φινλανδία 041



13. Πορτογαλία 033



14. Ελλάδα - Κρίστη Στασινοπούλου "Μη μου λες" 032


15. Ελβετία 028


16. Κύπρος - Σταύρος και Κωνσταντίνα - "Η αγάπη ακόμα ζει" 026


17. Δανία 016


18. Βέλγιο 013



19. Τουρκία 000



20. Ισπανία 000


 


Ακολουθεί η απονομή για το Λουξεμβούργο με το τραγούδι "Si la vie est cadeau" με την Corrine Hermes.


 


http://www.youtube.com/watch?v=3dq0DZSo6PQ&feature=youtu.be
 
1983 και η Ελλάδα επιστρέφει στο διαγωνισμό μετά την απουσία της το 1982. Μια πολύ γλυκιά και λίγο νοσταλγική μελωδία, το "Μου λες" της Κρίστη Στασινοπούλου ήταν ένα πολύ όμορφο και αξιοπρεπές κομμάτι. Το ίδιο και το κομμάτι της Κύπρου, αξιοπρεπές και όμορφο. Έκανε και την εμφάνισή της η "38 κι 8" Κωνσταντίνα τότε, σε νεαρή ηλικία.

1983 και η Γερμανία διοργανώνει το διαγωνισμό μετά την περσινή της νίκη! Κι ενώ όλοι θα περίμεναν μια άρτια διοργάνωση που θα κυλά ρολόι, οι Γερμανοί παρουσίασαν την πρώτη 3 ώρες + Γιουροβίζιον. Αιτία αυτού του τραβήγματος; Η εμμονή των Γερμανών να γίνονται οι εκφωνήσεις της παρουσιάστριας σε τρεις, αντί για δύο, γλώσσες, δηλαδή Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά. Οπότε ο κακός χαμός! Όση καλή διάθεση και να είχε η παρουσιάστρια, τα έκανε λίγο θάλασσα με το γλωσσικό κομμάτι. Από την άλλη, ενώ το λογότυπο του διαγωνισμού ήταν μια τελείως 80's γραμματοσειρά, η σκηνή ήταν πάρα πολύ περίεργη. Ένα τόξο με σκάλες, στη μέση η ορχήστρα και πίσω μια κατασκευή με μεταλικά κουτιά και φωτάκια... Επειδή το τόξο ήταν μακρόστενο, το στήσιμο πολλών εμφανίσεων ήταν κάπως περίεργο, κάπως άβολο, γιατί άλλοι στέκονταν στο κέντρο της σκηνής, άλλοι διάλεγαν μια άκρη της. Ακόμη, το 1983 δεν υπήρχαν καρτ ποστάλ, αλλά καλάθια με λουλούδια, τα οποία σχημάτιζαν τη σημαία της κάθε χώρας, όπου καθόταν δίπλα η παρουσιάστρια και διάβαζε τα στοιχεία καλλιτεχνών, συνθετών, στιχουργών και το ονομα του μαέστρου. Μέχρι να τα πει όλα σε τρεις γλώσσες, άδειαζε και γέμιζε η σκηνή!

Το νικητήριο τραγούδι, μια φοβερή μπαλάντα της Corinne Hermes, η οποία είχε ντυθεί ολίγον "κουφέτο" (στα ροζ δηλαδή), αλλά έσκισε. Για το Ισραήλ, η μεγάλη τραγουδίστρια Ofra Haza, για τη Σουηδία η μικρούλα τότε Carola Haggkvist, που δεν αρκέστηκε στην τρίτη θέση και επανήλθε το 1991 δριμύτερη... Το κομμάτι της Γιουγκοσλαβίας, Dzuli, που έκανε μεγάλη επιτυχία και εκτός διαγωνισμού, ανήκει στα 100 καλύτερα τραγούδια του διαγωνισμού, μαζί με της Carola, από αυτή τη χρονιά. Τα αδέρφια Hoffmann & Hoffmann που εκπροσώπησαν τη Γερμανία μπορεί να έκαναν ιδιαίτερη επιτυχία με το κομμάτι τους, αλλά η πορεία τους ανακόπηκε ένα χρόνο μετά, όταν ο ένας εκ των δύο αυτοκτόνησε.

Να τος πάλι και ο Jahn Teigen με τη Νορβηγία, με το πολύ καλό Do Re Mi. Ξεχωριστό για μένα και το κομμάτι του Βελγίου, Rendez vous, το οποίο ήταν μια synth pop σύνθεση, συνοδευόμενη μόνο από μια δυο φράσεις, από τα τραγούδια με τους λιγότερους στίχους στην ιστορία του διαγωνισμού. Παρότι πολεμήθηκε πολύ στη χώρα του, καθώς είχε δυσαρεστηθεί μεγάλη μερίδα του κόσμου που θεωρούσε το κομμάτι αίσχος, παρότι κατέληξε 18ο, ήταν καινοτόμο για τα δεδομένα του διαγωνισμού εκείνη τη χρονιά. Τέλος, δύο χώρες με μηδέν βαθμούς το 1983, Ισπανία και Τουρκία. Το ισπανικό κομμάτι δεν άξιζε τους μηδέν βαθμούς, κατά τη γνώμη μου, αλλά ήταν αρκετά ιδιαίτερο για τα αυτιά των ευρωπαϊκών κριτικών επιτροπών.

edit: κοιτώντας τον βαθμολογικό πίνακα τώρα, έμεινα λίγο, γιατί βλέπω ότι είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που η Ελλάδα όχι απλά δε δίνει τους 12 βαθμούς της στην Κύπρο, αλλά δεν έδωσε ούτε ένα βαθμό! Η δε Κύπρος μας έδωσε το δωδεκάρι της, όπως δωδεκάρι πήραμε από την Ισπανία, και μετά 3 βαθμοί από Γαλλία και 5 από Φινλανδία. Δεν εντυπωσιάσαμε εκείνη τη χρονιά, και στους φουκαράδες τους Ισπανούς που μας ανέβασαν τόσο με το 12άρι ούτε πόντος τσακιστός! Με μηδέν κατέληξαν οι άνθρωποι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφωνώ απόλυτα Νώντα πως το ισπανικό του 83 δεν ήταν σε καμία περίπτωση για 0 πόντους. Μπορεί ίσως να μην ήταν και το καλύτερο δείγμα φλαμένκο και η ξυπόλυτη τσιγγάνα ερμηνεύτρια Remedios Amaya να φάνηκε κάπως.....δεν παύει όμως να είχε μια αυθεντικότητα σαν τραγούδι. Είχα μάλιστα ακούσει πως η Remedios Amaya μετά από αυτό το 0 στο Μόναχο είχε πάθει κλινική μελαγχολία για κάποια περίοδο- οι άσχημες παρενέργειες της Eurovision.

Όσο για το ότι δεν δώσαμε πόντους στην Κύπρο, είναι πράγματι περίεργο. Πάντως να αναφέρω πως τα 12άρια μεταξύ Ελλάδος-Κύπρους εκείνα τα πρώτα χρόνια "συνύπαρξης" μας δεν ήταν κανόνας...

Φϊλε Tony σ'ευχαριστούμε για το απόσπασμα με τη Lill Lindfors...είχα χρόνια να το δω πραγματικά. Αποτελεί δείγμα του πόσο οι Σουηδοί το 1985 θέλησαν να ξεφύγουν λίγο από το φορμαλισμό που είχε ο τρόπος παρουσίασης της Eurovision μέχρι τότε

Όντως η Κοζάκου φίλε retrofrog έχει βρει τη χρυσή τιμή και μακάρι να την ακούμε για αρκετά χρόνια ακόμα. Η Μπόκοτα από το 2001 και μετά είχε "χάσει τη μπάλα"...Όλοι οι σχολιαστές σε όλες τις χώρες υποθέτω θα θέλουν οι χώρες τους να κερδίζουν αλλά δε νομίζω ποτέ να δίνου τέτοιες "κατευθυντήριες πολεμικές οδηγίες" και να θάβουν έτσι τα τραγούδια.. Το χειρότερο όλων ήταν μετά τη Eurovision του 2004 που περιφέρονταν στα διάφορα πάνελ και ήταν άκρως προσβλητική σε καλλιτέχνες όπως η Ruslana και ο-υπέροχος- Jelico Jocksimovic μόνο και μόνο επειδή πέρασαν στην βαθμολογία τον Σάκη. Σε μια εκπομπή μάλιστα ήταν προσβλητική και απέναντι στους Antique λέγοντας πως η 3η θέση του Σάκη ήταν ανώτερη από την 3η θέση των antique το 2001. Γενικώς απίστευτα αντιπαθητική (και χωρίς μάλιστα την αίσθηση του χιούμορ που είχε ο Terry Wogan) και προσωπικά μάλλον χάρηκα που το 2005 την απομάκρυναν.

Γενικά σε όλα τα πράγματα χρειάζεται ένα μέτρο....

Υ.Γ.

Θυμήθηκα τώρα πως μια ζωή η Μπόκοτα είχε ένα ζήτημα με χώρες όπως η Σουηδία...δεν θυμάμαι σε ποια Eurovision είχε πει δεν χρειάζεται να ψηφίζουμε τη Σούηδία και γενικά τους "βόρειους κρύους"

Δηλαδή απαγορεύται να μας αρέσει ένα σουηδικό ή δανέζικο τραγούδι?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παιδιά ξεφεύγουμε πάλι από το θέμα μας που είναι το Νο1 της Eurovision και οχι οι παρουσιαστές της :)
 
Χαχαχα!Συγχωρέστε με που γελάω (και χωρίς ίχνος κακής πρόθεσης , πραγματικά!) αλλά όταν είδα τελευταίο πόστ της kambia,λέω "ωχ!θα μ'έβγαλε πάλι off topic!" Μπαίνω λοιπόν μέσα και διαβάζω το μνμ του θάνου,νομίζοντας ότι είναι της κάμπιας και λέω "κοίτα να δείς!Τη χαλάσαμε και τη κάμπια!κι αυτή καρα-off topic!", κατόπιν το απέδωσα στη μπόκοτα και την έμφυτη αντιπάθεια που προκαλούσε με τις ακραίες (εώς γραφικές θα έλεγα!) αντιδράσεις της και τέλος,όταν κατέβηκα πρός τα κάτω η λογική σειρά των πραγμάτων αποκαταστάθηκε! Πάντως θάνο, περιττό να σου πω πως ασπάζομαι ΑΠΟΛΥΤΑ τις απόψεις σου και επαυξάνω!!!!(sorry nwnta!απ'οτι έχω καταλάβει της έχεις μια σχετική αδυναμία... ;) )Αν θές να χώσεις, σε πμ παρακαλώ!Θα τη πιάσει βήχας από τα σχόλια... :p (τη μπόκοτα-το διευκρυνίζω πρός

αποφυγή παρεξηγήσεων!)

Τώρα στα on topic: Πολύ καλή τραγουδίστρια η Κρίστη Στασινοπούλου(η οποία μάλιστα διαπρέπει στο εξωτερικό στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής), είχε συνεργαστεί και με το Χατζιδάκη,ωστόσο το τραγούδι νομίζω ήταν ψιλοβαρετό...Το ίδιο και χειρότερο, αυτό της Κύπρου...Γενικά και οι δυο αξιοπρεπείς παρουσίες, μου θυμίζουν πολύ τραγούδια του αντώνη καλογιάννη, (τα οποία εξαιρετικά μεν, ακατάλληλα δε για τέτοιου είδους διαγωνισμό..ακόμα και τότε!-πρίν δηλ. γίνει τσίρκο η γιουροβίζον)αλλά νομίζω (και αυτό αποτυπώθηκε και στο βαθμολογικό πίνακα) "πέρασαν και δεν ακούμπησαν"..Το νικητήριο δεν με τρελαίνει, η δε corinne hermes (καμία σχέση με το γνωστό οίκο ;) πιο καρφωμένη δε γίνεται!Ούτε ώμο δεν κουνούσε!(ούτε να την είχαν μαλώσει πρίν..ή μήπως της είπαν κάνε το άγαλμα και θα πάρεις το βραβείο; :p )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
retrofrog είπε:
Χαχαχα!Συγχωρέστε με που γελάω (και χωρίς ίχνος κακής πρόθεσης , πραγματικά!) αλλά όταν είδα τελευταίο πόστ της kambia,λέω "ωχ!θα μ'έβγαλε πάλι off topic!" Μπαίνω λοιπόν μέσα και διαβάζω το μνμ του θάνου,νομίζοντας ότι είναι της κάμπιας και λέω "κοίτα να δείς!Τη χαλάσαμε και τη κάμπια!κι αυτή καρα-off topic!", κατόπιν το απέδωσα στη μπόκοτα και την έμφυτη αντιπάθεια που προκαλούσε με τις ακραίες (εώς γραφικές θα έλεγα!) αντιδράσεις της και τέλος,όταν κατέβηκα πρός τα κάτω η λογική σειρά των πραγμάτων αποκαταστάθηκε! Πάντως θάνο, περιττό να σου πω πως ασπάζομαι ΑΠΟΛΥΤΑ τις απόψεις σου και επαυξάνω!!!!(sorry nwnta!απ'οτι έχω καταλάβει της έχεις μια σχετική αδυναμία... ;) )Αν θές να χώσεις, σε πμ παρακαλώ!Θα τη πιάσει βήχας από τα σχόλια... :p (τη μπόκοτα-το διευκρυνίζω πρός αποφυγή παρεξηγήσεων!)

Τώρα στα on topic: Πολύ καλή τραγουδίστρια η Κρίστη Στασινοπούλου(η οποία μάλιστα διαπρέπει στο εξωτερικό στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής), είχε συνεργαστεί και με το Χατζιδάκη,ωστόσο το τραγούδι νομίζω ήταν ψιλοβαρετό...Το ίδιο και χειρότερο, αυτό της Κύπρου...Γενικά και οι δυο αξιοπρεπείς παρουσίες, μου θυμίζουν πολύ τραγούδια του αντώνη καλογιάννη, (τα οποία εξαιρετικά μεν, ακατάλληλα δε για τέτοιου είδους διαγωνισμό..ακόμα και τότε!-πρίν δηλ. γίνει τσίρκο η γιουροβίζον)αλλά νομίζω (και αυτό αποτυπώθηκε και στο βαθμολογικό πίνακα) "πέρασαν και δεν ακούμπησαν"..Το νικητήριο δεν με τρελαίνει, η δε corinne hermes (καμία σχέση με το γνωστό οίκο ;) πιο καρφωμένη δε γίνεται!Ούτε ώμο δεν κουνούσε!(ούτε να την είχαν μαλώσει πρίν..ή μήπως της είπαν κάνε το άγαλμα και θα πάρεις το βραβείο; :p )
όντως φίλε μου η Hermes ώμο δεν κουνούσε...αλλά νομίζω πως μάλλον για αυτό έφταιγαν οι βάτες :D

Δεν με χαλάει σαν τράγούδι το "Si la vie es cadeau" για να είμαι ειλικρινής, ;όμως η Hermes μου έβγαζε απίστευτη έπαρση. Είδα πριν μερικά χρόνια στο youtube την ψηφοφορία του 83 και παρατήρησα πως όποτε έπαιρνε χαμηλή βαθμολογία "ξίνιζε τα μούτρα της". Τι να πω....!

Btw...χίλια συγγνώμη και από εμένα kambia για το προηγούμενο off-topic
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Λες; Θέλουν μαεστρία και οι βάτες! (ήθελαν!-κατ'ακρίβεια)Πάντως δε νομίζω ότι ευθύνονταν αυτές..Μήπως είχε βγεί μετά τοδικό μας και είχε τρομάξει;Περισσότερο γελάω πάντως με τον εθνικό που είχε στείλει (και είχε ερμηνεύσει) τραγούδι η άριελ κωνσταντινίδη , ως μικρή άριελ! (τότε που δεν είχε εισαχθεί ακόμα ηλικιακός περιορισμός - ο οποίος ορθώς κατά τη γνώμη μου καθιερώθηκε)
 
Με κάποια καθυστέρηση, ευχαριστούμε πολύ φίλε tonytony για το άνοιγμα και την επιμέλεια του ενδιαφέροντος αυτού θέματος από όλους εμάς τους ρετρό-φαν της Eurovision!! :thanx2:

Επίσης, πολύ ενδιαφέρουσες όλες οι απόψεις που διατυπώνονται στο παρόν topic!
 
1984 και ο 29ος διαγωνισμός διεξάγεται στο Λουξεμβούργο. 19 συμμετέχουσες χώρες με , η Ελλάδα δεν συμμετέχει και νικήτρια η Σουηδία. Αναλυτικά η βαθμολογία έχει ως εξής.

 


01. Σουηδία 145



02. Ιρλανδία 137



03. Ισπανία 106



04. Δανία 101



05. Βέλγιο 070



06. Ιταλία 070



07. Αγγλία 063



08. Γαλλία 061



09. Φινλανδία 046



10. Λουξεμβούργο 039



11. Πορτογαλία 038



12. Τουρκία 037



13. Ολλανδία 034



14. Γερμανία 034



15. Κύπρος - Andy Paul "Anna Mari Elena" 031


16. Ελβετία 030


17. Νορβηγία 029



18. Γιουγκοσλαβία 026



19. Αυστρία 005


 


Ακολουθεί η απονομή της νικήτριας Σουηδίας με το τραγούδι "Diggi loo diggi ley" με τους Herrey's


 


http://www.youtube.com/watch?v=Fj98azhdc1g
 
Πίσω
Μπλουζα