Αποκλειστική συνέντευξη του ΑΝΤΩΝΗ ΤΕΜΠΟΥ στο RetroManiaX

tsalk

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
3.719
Αντιδράσεις
920
ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Συνεχίζοντας μια από τις επιδιώξεις του forum, την συνομιλία με ανθρώπους από τον χώρο της Τηλεόρασης και όχι μόνο, έχουμε σήμερα την μεγάλη χαρά και τιμή να συνομιλούμε με έναν άνθρωπο από τους κορυφαίους στο είδος τους, ο οποίος μας έχει προσφέρει πολλές όμορφες και αγαπημένες στιγμές όλα αυτά τα χρόνια. Πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους ανθρώπους του χώρου, ο οποίος επιμελήθηκε το μοντάζ 350 ταινιών μεγάλου μήκους στο ξεκίνημα της καριέρας του και στη συνέχεια σκηνοθέτησε παραπάνω από 4.000 ώρες συνολικού προγράμματος στην Ελληνική τηλεόραση, με τεράστιες επιτυχίες στο ενεργητικό του.

Να αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές από τις δουλειές του στην τηλεόραση - τις σειρές: Βίβα Κατερίνα, Οι Δίκαιοι, Το Ταξίδι, Το Πάρκινγκ, Πατήρ Υιός και Πνεύμα, Η δίκη, Ο επισκέπτης της ομίχλης, Το μάτι του φιδιού, Ντόλτσε Βίτα, Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή, Εγκλήματα, Απαγορευμένη αγάπη, Οι άντρες δεν υπάρχουν πια, Για μια θέση στον ήλιο, Ελλάς το μεγαλείο σου, Η ώρα η καλή, Έρωτας με επιδότηση ΟΓΑ – τις εκπομπές λόγου και ενημέρωσης: Διάλογοι (με τον Νίκο Δήμου) και Ένας γιατρός μεταξύ μας – το τηλεπαιχνίδι: Όταν θυμάσαι χαίρεσαι (με τον Κώστα Αρζόγλου και την Έλενα Ακρίτα), τηλεταινίες, θεατρικά μονόπρακτα, παιδικά και επιμορφωτικά προγράμματα, talk shows και ντοκιμαντέρ.

Πρόκειται ασφαλώς για τον Σκηνοθέτη κύριο Αντώνη Τέμπο.

http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Αντώνης_Τέμπος

Μας προκάλεσε εντύπωση η άμεση ανταπόκρισή του από το πρώτο κιόλας τηλεφώνημα και η προθυμία του να μοιραστεί μαζί μας τις αναμνήσεις του από τον χώρο που υπηρέτησε όλο αυτό τον καιρό. Φιλικός, ομιλητικότατος, πρόσχαρος, με λόγο ζωντανό, που ρέει και που έχει να μοιραστεί μαζί μας ιστορίες και εμπειρίες ετών, μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή με την απλότητα, την αμεσότητα και την ζεστασιά του χαρακτήρα του.

Να σημειώσουμε ότι η συζήτηση με τον κύριο Αντώνη Τέμπο (διότι μας έκανε να αισθανθούμε τόσο άνετα που περισσότερο σαν συζήτηση ήταν παρά σαν συνέντευξη) πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 29 Μαΐου 2010 στα ιστορικά «Στούντιο Άλφα», στα οποία έχει κάνει και πολλές από τις δουλειές του.

picture.php


O ChristosM με τον Αντώνη Τέμπο στο studio alfa στα Μελίσσια

Την συνέντευξη με τον Αντώνη Τέμπο πήραν οι bernardc και ChristosM

Θα ήθελα να ευχαριστήσω επίσης και τον Nick ο οποίος ήταν ο πρώτος που ήρθε σε επαφή με τον Αντώνη Τέμπο
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
RetroManiax: Κύριε Τέμπο, σας ευχαριστούμε πολύ για την τιμή που μας κάνετε να μας δεχτείτε και να μας μιλήσετε για την πορεία σας στην τηλεόραση. Πώς ξεκίνησε η επαφή σας με το χώρο;




A.T.: Αρχικά είχα ασχοληθεί με το μοντάζ στην Ιταλία και παράλληλα ήμουν ανταποκριτής του περιοδικού «Ταχυδρόμος» στο οποίο έγραφα. Έπαιρνα συνεντεύξεις από σταρ όπως η Τζίνα Λολομπρίτζιτα, ο Ζακ Κοκτό και η Σοφία Λόρεν που δούλευαν στα studio της Τσινετσιτά στην Ιταλία και αμειβόμουν με 500 δρχ την εβδομάδα τότε. Με αυτά τα χρήματα σπούδαζα και δούλευα και σαν βοηθός του καθηγητή μου εκεί. Γυρίζαμε πολλά ντοκιμαντέρ και παράλληλα με το μοντάζ, μάθαινα και το γύρισμα.

Όταν γύρισα στην Ελλάδα έγινα δάσκαλος στην σχολή του Ιωαννίδη όπου έκανα μοντάζ και όπου γνώρισα και τη σύζυγό μου. Αργότερα και για 15 χρόνια δίδασκα στην σχολή Σταυράκου όπου δίδασκα μοντάζ και εφαρμοσμένη σκηνοθεσία.

picture.php


Ο Αντώνης Τέμπος πάνω στην τράπεζα αρμολόγησης υλικού (μοντάζ)


Βίβα Κατερίνα (ΥΕΝΕΔ, 1973-75)


http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Βίβα_Κατερίνα

RetroManiaX: Ποια ήταν η πρώτη σας δουλειά στην τηλεόραση; Μιλήστε μας λίγο για αυτή.

A.T.: Η πρώτη μου δουλειά στην τηλεόραση ήταν το «Βίβα Κατερίνα» το 1973 στην ΥΕΝΕΔ. Γύριζα σχεδόν παράλληλα το «Βίβα Κατερίνα» με τους «Δίκαιους», έτσι την μια μέρα γύριζα κωμωδία και την άλλη αστυνομικό για να προλάβω να παραδώσω τα επεισόδια εγκαίρως.

Το «Βίβα Κατερίνα» είχε μεγάλη επιτυχία. Να πούμε στο σημείο αυτό ότι υπήρχε και μια κόντρα με τους «Δίκαιους» για τα ποσοστά τηλεθέασης. Δεν ξέρω πώς τα έβγαζαν τότε, αλλά τον πρώτο χρόνο το «Βίβα Κατερίνα» είχε τηλεθέαση 60% και οι «Δίκαιοι» 50%. Μάλιστα θυμάμαι ότι πείραζα τον Θάνο Λειβαδίτη τότε (γέλια). Εν συνεχεία, αντιστράφηκαν οι ισορροπίες με τους «Δίκαιους» να ανεβαίνουν στο 80%, ενώ το «Βίβα Κατερίνα» παρέμεινε στο 60%. Το δράμα εν τέλει τράβηξε πιο πολύ τον κόσμο.

Θυμάμαι την Ελένη Ανουσάκη να μπαίνει στο πλατό και να λέει «παιδιά σήμερα είμαι κρυωμένη, είμαι χάλια, φέρτε μου ένα τσάι και μια ασπιρίνη».

Αν θυμάμαι καλά, η μουσική των τίτλων του «Βίβα Κατερίνα» δεν ήταν πρωτότυπη, αλλά ήταν παρμένη από κάποιο δίσκο, διότι τότε τα οικονομικά ήταν περιορισμένα. Εγώ στους τίτλους επέμενα πάρα πολύ, σε όλες τις εκπομπές μου, όπως στο «Πατήρ υιός και πνεύμα», στον «Επισκέπτη της ομίχλης», προσπαθούσα όλοι οι τίτλοι να έχουν κάτι το ιδιαίτερο.

picture.php


O Kώστας Ρηγόπουλος με την Τζόλλυ Γαρμπή και την Ελένη Ανουσάκη

RetroManiaX : Γιατί έγινε αλλαγή πρωταγωνίστριας (Κ. Αναλυτή - Ελ. Ανουσάκη) στη σειρά το 1973/74;

A.T.: Η αλλαγή πρωταγωνίστριας ήταν επιβεβλημένη, διότι το πρόγραμμα της Κάκιας Αναλυτή ήταν αρκετά φορτωμένο, κυρίως λόγω της δουλειάς της στο θέατρο και στην παράσταση «Αγάπη μου ουά ουά», με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει ταυτόχρονα και στις θεατρικές και στις τηλεοπτικές της υποχρεώσεις. Αρκετές φορές μάλιστα της έρχονταν στο μυαλό τα λόγια από το κείμενο του «Αγάπη μου ουά ουά», αντί για τα λόγια από το κείμενο του «Βίβα Κατερίνα». Μαζί με τον Κώστα Ρηγόπουλο, που ήταν και σύζυγός της, συζητούσαμε για το τι θα κάναμε τελικά. Γυρίσαμε λοιπόν 2-3 επεισόδια και αμέσως μετά έγινε η αντικατάσταση με την Ελένη Ανουσάκη, η οποία ανέλαβε τον ρόλο της Κατερίνας. Η αλλαγή έγινε από το ένα επεισόδιο στο επόμενο, κάνοντας κάποια ανακοίνωση στο πρώτο επεισόδιο με την Ελένη Ανουσάκη, όπως άλλωστε κάναμε και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και βεβαίως στο σταθμό, όπως ήμασταν υποχρεωμένοι, εξηγώντας και τους λόγους για τους οποίους έγινε. Ο δε Κώστας Ρηγόπουλος συνέχισε στη σειρά μέχρι το τέλος της. Την είχε αγαπήσει τη σειρά, την χαιρόταν...


RetroManiaX: Θυμάστε ποιος ήταν ο ακριβής αριθμός επεισοδίων της σειράς; Ήταν 100 ή 120 επεισόδια;


A.T.: Γυρίσαμε περίπου 100 ή 110 επεισόδια για το «Βίβα Κατερίνα».

RetroManiaX: Ποιος ήταν ο παραγωγός της σειράς;

A.T.: Η παραγωγή της σειράς ήταν δική μου, της συζύγου μου και του Νίκου Σκιαδά και εν συνεχεία εμείς την πουλούσαμε στην εταιρεία Δυάς, στον Κώστα Κατσάρη. Εμείς επομένως είχαμε όλη την φροντίδα και την επιμέλεια της σειράς. Θυμάμαι ότι εισπράτταμε 50 χιλιάδες δραχμές το επεισόδιο, το οποίο εν συνεχεία το πουλούσε ο Κατσάρης περίπου 80 χιλιάδες στην ΥΕΝΕΔ. Έτσι έβγαζε 30 χιλιάδες από εμάς και έβγαζε (ασφαλώς δεν γνωρίζω τι ποσό) και από την διαφήμιση που εισέπραττε. Πολλές οι διαφημίσεις βέβαια τότε...

picture.php


H Tζόλλυ Γαρμπή με την Ελένη Ανουσάκη

RetroManiaX: Η σειρά γυριζόταν σε φιλμ ή σε βίντεο; Είχε εξωτερικά γυρίσματα;

A.T.: Το «Βίβα Κατερίνα» γυριζόταν σε βίντεο, αλλά είχε και εξωτερικές σκηνές γυρισμένες σε φιλμ. Τότε το βίντεο δεν είχε την ευκολία μεταφοράς που έχει τώρα, οπότε έπρεπε τα εξωτερικά γυρίσματα να γίνουν σε φιλμ. Αρχικά το «Βίβα Κατερίνα» γυριζόταν εδώ, στο στούντιο «Άλφα» και έπειτα στο στούντιο «Άννα», στην Αγία Παρασκευή, που ήταν πρώην κινηματογράφος. Εδώ είχε μεγάλα πλατό και κόστιζαν πολύ, ενώ σε μικρότερα στούντιο το κόστος ήταν χαμηλότερο.

RetroManiaX: Υπήρχε τότε το μοντάζ;

A.T: Ναι, αλλά προσπαθούσαμε να έχουμε μεγάλα πλάνα ώστε να μην χρειάζεται να κάνουμε πολλά κοψίματα, καθώς ήταν σχετικά δύσκολο το μοντάζ στις 2 ίντσες.

RetroManiaX: Σώζεται κάποιο επεισόδιο ή σκηνή από τη σειρά αυτή;

A.T: Νομίζω πως δεν έχει μείνει τίποτα από το «Βίβα Κατερίνα», καθώς και δεν ξέρω αν έχει μείνει κάπου κάποιο κομμάτι φιλμ από τα εξωτερικά γυρίσματα.

RetroManiaX: Γνωρίζετε αν η σειρά προβλήθηκε στο εξωτερικό; (Κύπρος, Αυστραλία, Γερμανία, Αμερική, κτλ)

A.T: Το «Βίβα Κατερίνα» προβλήθηκε επίσημα στην Κύπρο και ανεπίσημα όπου υπήρχε Ελληνισμός.
 
Οι Δίκαιοι (ΥΕΝΕΔ, 1974-76)

http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Δικαίοι


RetroManiaX: Το δεύτερο σήριαλ που γυρίσατε ήταν «Οι Δίκαιοι» που προβλήθηκαν από την ΥΕΝΕΔ μεταξύ 1974 και 1976. Η σειρά γυριζόταν σε φιλμ ή σε βίντεο; Γνωρίζουμε ότι είχε πολλά εξωτερικά γυρίσματα. Θυμάστε σε ποιες τοποθεσίες;


A.T.: Όπως και στο «Βίβα Κατερίνα», έτσι και στους «Δίκαιους» τα γυρίσματα στο studio γίνονταν σε βίντεο και τα εξωτερικά πλάνα σε φιλμ.

Οι «Δίκαιοι» είχαν αρκετά εξωτερικά γυρίσματα, με πλάνα γυρισμένα σε διάφορα μέρη εντός και εκτός Αττικής, στην Θήβα, στην Χαλκίδα, ακόμα και στο Λονδίνο...

Ψάχναμε πάντα να βρούμε διάφορες περίεργες γέφυρες και άλλα σημεία για να κάνουμε πιο εντυπωσιακό το γύρισμα, με αυτοκίνητα που κυνηγιόνταν, με φωτιές και με διάφορα άλλα τρυκ.

Τα εσωτερικά γυρίσματα για τους «Δίκαιους» γίνονταν στο στούντιο του Μανιάτη, στην Ηλιούπολη. Ενίοτε μπορεί να χρησιμοποιούσαμε κάποιο άλλο στούντιο, αλλά το μεγάλο μέρος των γυρισμάτων γίνονταν εκεί.


RetroManiaX: Η σειρά είχε υψηλό κόστος παραγωγής; Το κόστος το κάλυπτε αποκλειστικά η εταιρία παραγωγής (ΔΥΑΣ) ή συμμετείχε και ο τηλεοπτικός σταθμός (ΥΕΝΕΔ);





A.T.: Εμείς στις 52 εβδομάδες του χρόνου γυρίζαμε 50 επεισόδια και δεν σταματούσαμε το καλοκαίρι, διότι δεν υπήρχαν σεζόν τότε. Το διαφημιστικό σκέλος του όλου πράγματος ήταν ως εξής: Ο σταθμός (η ΕΡΤ ή η ΥΕΝΕΔ) ενέκρινε το πρόγραμμα και ο παραγωγός παρέδιδε το πρόγραμμα στο σταθμό και έβρισκε και τους διαφημιστές, αλλά εισέπραττε και το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από την διαφήμιση. Ο παραγωγός για παράδειγμα θα εισέπραττε το 60% της διαφήμισης για το πρόγραμμα και ο σταθμός που το πρόβαλε το 40%. Πάνω σʼ αυτή την φόρμουλα γινόταν ένα παζάρι για τα επιμέρους ποσοστά και έτσι παίζονταν τα προγράμματα. Με αυτό τον τρόπο ο παραγωγός εκείνη την εποχή έβγαζε πολλά χρήματα και δεν υπήρχε προκαθορισμένη ταρίφα όπως σήμερα.

picture.php


Aπό τα γυρίσματα στο Λονδίνο

RetroManiaX: «Οι Δίκαιοι» είχαν κάποιες ιστορίες ανεξάρτητες μεταξύ τους. Θυμάστε πόσες ήταν αυτές;




A.T: Οι ιστορίες ήταν 4 και ήταν οι εξής: «Μια γυναίκα κατηγορείται», «Η ώρα της τιμωρίας», «Οι εκβιαστές» και «Το εξπρές των ληστών». Για τους «Δίκαιους» έγραφε ο Θάνος Λειβαδίτης και είχε γράψει και ο Νίκος Φώσκολος.


RetroManiaX: Σώζεται κάποιο επεισόδιο ή σκηνή από τη σειρά αυτή;


A.T:Οι «Δίκαιοι» έχουν σβηστεί τελείως γιατί ήταν σε 2 ίντσες, αλλά κάποια κομμάτια φιλμ πιθανόν να έχουν σωθεί.

picture.php


O Δημήτρης Μυράτ με τον Αντώνη Τέμπο


RetroManiaX: Γνωρίζετε αν η σειρά προβλήθηκε στο εξωτερικό; (Κύπρος, Αυστραλία, Γερμανία, Αμερική, κτλ)


A.T.: Ναι, όλα αυτά τα σήριαλ πήγαιναν στο ΡΙΚ (Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου), όχι όμως τα πρωτότυπα αλλά αντίγραφα, γιατί τα πρωτότυπα έπρεπε να παραμείνουν στο κανάλι για την περίπτωση που κάποιος τα ζητούσε, καθώς και για να προβληθούν σε επανάληψη. Έκαναν λοιπόν μεταγραφή από 2 ίντσες σε 2 ίντσες και όσο η τεχνολογία προχωρούσε μπορούσαν να μεταγράφουν από 2 ίντσες σε 1 ίντσα ή από 2 ίντσες σε beta. Ανεπίσημα πάντως οι «Δίκαιοι» προβλήθηκαν και στις άλλες χώρες.


Το Ταξίδι (ΥΕΝΕΔ, 1976-81)


http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Ταξίδι_(1976)

RetroManiaX: Το τρίτο σήριαλ που κάνατε στην τηλεόραση ήταν «Το Ταξίδι» που ξεκίνησε το 1976 και τελείωσε το 1981. Η σειρά όντως γυριζόταν πάνω σε πλοίο; Αν ναι, πόσο δυσκόλευε αυτό τα γυρίσματα;

A.T.: Τα εξωτερικά γυρίσματα, όντως γίνονταν πάνω σε πλοίο και γυρίζαμε σε φιλμ. Κάθε Δευτέρα που οι ηθοποιοί δεν είχαν θέατρο φεύγαμε για Ύδρα και εκτός από την Ύδρα, γυρίζαμε και στους σταθμούς που κάναμε, στον Πόρο, στα Μέθανα και γυρίζαμε το βράδυ. Οι δε επιβάτες του πλοίου ήταν οι κομπάρσοι της σειράς, τουρίστες, Ισπανοί, Ιταλοί κτλ. Και πήγαινα εγώ που μιλούσα Ιταλικά και συνενοούμουν με τους Ιταλούς τουρίστες για το γύρισμα και δέχονταν να πάρουν μέρος και αυτοί (γέλια). Ευτυχώς που τουλάχιστον την άδεια να γυρίσουμε στο πλοίο μας την παραχωρούσε χωρίς κόστος ο ιδιοκτήτης του με αντάλλαγμα την διαφήμιση του πλοίου που του γινόταν και έτσι δεν αυξανόταν πολύ το κόστος. Δεν αντιμετωπίσαμε όμως ιδιαίτερα προβλήματα στα γυρίσματα αυτά. Πάντα διάλεγα κάποια ήσυχα σημεία στο κατάστρωμα, χωρίς να ενοχλούμαστε από τον θόρυβο των μηχανών για παράδειγμα.

Τα εσωτερικά γυρίσματα, όπως και για τους «Δίκαιους» γίνονταν στο στούντιο του Μανιάτη, στην Ηλιούπολη. Είχαμε φτιάξει πολλά ντεκόρ και έκανα συνδυασμό τις πραγματικές πόρτες του καραβιού με τις πόρτες του ντεκόρ, ώστε να ταιριάξουν μεταξύ τους. Όταν έφευγα από το πλάνο του φιλμ και ερχόμουν στο πλάνο του βίντεο, το δέσιμο γινόταν πάντα με κάποιο αντικείμενο του ντεκόρ και όχι με πρόσωπο, γιατί πρόσωπο με πρόσωπο δεν έδενε ποτέ, δεν ταίριαζαν τα χρώματα.

Σκεφτείτε ότι το «Ταξίδι» προηγήθηκε του Αμερικάνικου «Το πλοίο της αγάπης» (“The Love Boat”), με διαφορά περίπου 6 μηνών. Το είχε γράψει τότε και ο Γιώργος Δάμπασης αυτό σε ένα άρθρο σε μία εφημερίδα. Για αυτό και η σειρά κράτησε 5 χρόνια, είχε ενδιαφέρον. Η αρχική ιδέα του «Ταξιδιού», αν θυμάμαι καλά, πρέπει να ξεκίνησε από εμένα, διότι η σειρά είχε το πλεονέκτημα του ανοιχτού ορίζοντα, χωρίς να είμαστε αναγκασμένοι να είμαστε κλεισμένοι μέσα σε ντεκόρ συνέχεια, γεγονός το οποίο προσέδιδε μια «ανάσα» στη σειρά. Παράλληλα, το πλοίο μας έδινε τη δυνατότητα λόγω της εναλλαγής των επιβατών να δημιουργούμε κάποιο μυστήριο στις ιστορίες που γυρίζαμε που να τις κάνει πολύ ενδιαφέρουσες, όπως γινόταν σε ταινίες του Χίτσκοκ, της Αγκάθα Κρίστι, κτλ. Και βεβαίως, μέσα σε ένα πλοίο, μπορούσαμε να έχουμε πολλές ιστορίες που εξελίσσονταν παράλληλα. Για αυτό και έγραφαν 5-6 συγγραφείς στη σειρά αυτή.

picture.php


Eξωτερικά γυρίσματα στην Ύδρα

RetroManiaX: Θυμάστε πόσοι κύκλοι επεισοδίων γυρίστηκαν για τη σειρά;

A.T.: Το «Ταξίδι» είχε 10 ιστορίες και γυρίσαμε περίπου 238 επεισόδια.

picture.php


Εξωτερικές σκηνές από το Ταξίδι γυρισμένες σε φίλμ 16 Χιλιοστών

RetroManiaX: Ποιοι ήταν οι ηθοποιοί στο μόνιμο καστ της σειράς;

A.T.: Όταν στήναμε το σενάριο του «Ταξιδιού» αποφασίσαμε ότι χρειαζόμασταν έναν μορφωμένο καπετάνιο, τον οποίο υποδυόταν τα 4 πρώτα χρόνια ο Νίκος Γαλανός και έναν καπετάνιο υποπλοίαρχο, ο οποίος να μην έχει βγάλει την σχολή αλλά να έχει τεράστια εμπειρία, ρόλο που τον υποδυόταν ο Σπύρος Καλογήρου. Στόχος μας ήταν να υπάρχουν κάποιες συγκρούσεις μεταξύ τους, όχι για να υπάρχει αντιπαλότητα, αλλά για να υπάρχει κάποια όξυνση καμιά φορά.

Επίσης, ο Νίκος Τσούκας έκανε ένα χαριτωμένο τύπο, έναν μούτσο στο καράβι, ο Μάκης Πανώριος υποδυόταν τον ασυρματιστή για κάποια χρόνια και είχαμε και μια κοπέλα από την Κύπρο, δεν μπορώ να θυμηθώ το όνομά της αυτή τη στιγμή, η οποία οδηγούσε τους επιβάτες στις καμπίνες τους.

Αργότερα προστέθηκαν ο Γιάννης Κατράνης, η Άννυ Πασπάτη και άλλοι.

Αυτοί ήταν οι μόνιμοι που έπαιζαν στο «Ταξίδι», ίσως και ένας ή δύο άλλοι τους οποίους δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή και από εκεί και ύστερα σαν guest πέρασαν οι πάντες. Μέχρι και ο Σταμάτης Κραουνάκης είχε έρθει και είχε τραγουδήσει στη σειρά.

picture.php


O Aντώνης Τέμπος δίνει οδηγίες στον Γιάννη Κατράνη και στην Άννυ Πασπάτη


RetroManiaX: Η σειρά είχε υψηλό κόστος παραγωγής;


A.T.: Εκείνα τα χρόνια μας στοίχιζε 80 με 100 χιλιάδες το κάθε επεισόδιο κατά μέσο όρο. Κάποια επεισόδια κόστιζαν 120 ή και 140 χιλιάδες και κάποια άλλα 60 με 70 χιλιάδες. Το βασικό καστ αμειβόταν με 15 χιλιάδες το επεισόδιο και εγώ εισέπρατα 12 χιλιάδες. Τη διαχείριση των χρημάτων δεν την έκανε ο σταθμός, αλλά η διαφημιστική εταιρία.

RetroManiaX: Σώζεται κάποιο επεισόδιο ή σκηνή από τη σειρά αυτή;

A.T.: Όχι, δυστυχώς, τουλάχιστον επίσημα, εκτός από κάποια κομμάτια φιλμ που πιθανόν να έχω ακόμα.

picture.php


Kαι η Μίρκα Παπακωσταντίνου έπαιξε στο Ταξίδι

RetroManiaX: Στην εκπομπή της Ρένας Θεολογίδου «Το Σήριαλ των σήριαλ» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Σήριαλ_των_σήριαλ) το 1991 προβλήθηκαν αποσπάσματα από τους τίτλους και κάποια κινηματογραφημένα πλάνα από τη σειρά. Γνωρίζετε πώς βρέθηκαν αυτά;




A.T: Όχι, δεν τα έχω καθόλου υπʼ όψιν μου. Είτε η ΕΡΤ είχε σώσει κάποια αποσπάσματα στο Αρχείο της, είτε ο παραγωγός της σειράς Κώστας Κατσάρης είχε κάτι και το έδωσε στην ΕΡΤ... Πάντως, όλα τα tapes εκείνα τα χρόνια δίνονταν από τον παραγωγό στον σταθμό για προβολή και ο παραγωγός αγόραζε καινούργια για να γυρίσει τα επόμενα επεισόδια. Οι παραγωγοί σπάνια κρατούσαν αρχείο.



Απόσπασμα από τους τίτλους, μαζί με κινηματογραφημένα πλάνα της σειράς


RetroManiaX: Αληθεύει ότι η σειρά υποτιτλίστηκε στα Τούρκικα, λόγω της μεγάλης επιτυχίας που είχε στην Κύπρο; Γνωρίζετε αν η σειρά προβλήθηκε και σε άλλες χώρες στο εξωτερικό; (Αυστραλία, Γερμανία, Αμερική, κτλ)





A.T.: Το «Ταξίδι» κράτησε 5 χρόνια. Μετά τον πρώτο χρόνο γινόταν και Τούρκικος υποτιτλισμός κατά την προβολή του στο ΡΙΚ, γιατί το απέναντι Τούρκικο κανάλι είχε Ειδήσεις και προκειμένου να αποσπάσουν τους Τούρκους από το να δουν τις Ειδήσεις, έκαναν σκόπιμα τον υποτιτλισμό για να μπορούν έτσι οι Τούρκοι να βλέπουν ένα Ελληνικό προϊόν.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οι σκλάβοι στα δεσμά τους (1981)

http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Σκλάβοι_στα_δεσμά_τους_(1981)


RetroManiaX: Αληθεύει ότι η σειρά είχε προταθεί από τον παραγωγό της και απορριφθεί από την ΕΡΤ πολλές φορές, ώσπου η τελευταία Διοίκηση της ΕΡΤ το 1981 πριν την αλλαγή της διακυβέρνησης της χώρας έδωσε τελικά το "πράσινο φως" ώστε η σειρά να γυριστεί;





A.T.: Η ιστορία της σειράς αυτής ξεκίνησε περίπου ένα χρόνο πριν με αιτήσεις, παρα-αιτήσεις, εγκρίσεις, παζάρια για τα λεφτά και τελικά η ΕΡΤ κατέληξε σε ένα ποσό. Είχαμε όλο αυτό το καστ το οποίο ήταν πανάκριβο και στήσαμε κάτι τεράστια ντεκόρ πάνω στα παλιά studio του Φίνου στα Σπάτα. Δύσκολες σκηνές... Ο Γιώργος Μιχαηλίδης έγραψε το σενάριο. Ο λόγος του θεατρικός, δεν έχει την λιτότητα του κινηματογράφου. Πολύ ενδιαφέροντα και δυνατά σενάρια... Έτσι ξεκίνησε το γύρισμα...

RetroManiaX: Tι θυμάστε από τα γυρίσματα τότε;




A.T.: Τα γυρίσματα ήταν δύσκολα. Γυρίζαμε με τρεις κάμερες μέσα σε πλατό, ενώ παράλληλα γινόταν το μοντάζ, το οποίο ήταν αρκετά δύσκολο, γιατί ήταν σε βίντεο 2 ιντσών. Οι σκηνές είχαν διάρκεια 7-8 λεπτά συνεχόμενα και έπρεπε ταυτόχρονα να βάζουμε τους ήχους και την μουσική.

Όλα τα μηχανήματα ήταν μέσα σε ένα βαν. Δεν είχαν μεταφερθεί στο studio, γιατί το ίδιο αυτό βαν το χρησιμοποιούσαν και για εξωτερικά γυρίσματα, συνεντεύξεις κλπ. Έτσι μέσα στο βαν ήμουν εγώ απέναντι από τα μόνιτορ, να βλέπω τις κάμερες μέσα στο studio, δίπλα μου ήταν αυτός που ρυθμίζει την εικόνα, πίσω μου το μεγάλο βίντεο των 2 ιντσών που είχε ένα βουητό ατελείωτο και σε ένα υπερυψωμένο σημείο ήταν ο μουσικός επιμελητής, ο οποίος έριχνε την κατάλληλη μουσική στις σκηνές που είχαμε πει. Έπρεπε να συντονιστούν οι κάμερες, να πέσει η μουσική στα σημεία που έπρεπε με την κατάλληλη ένταση, να δοθεί εντολή για ζουμάρισμα... Ήταν σαν να γύριζες ένα ζωντανό πρόγραμμα και αυτό όπως καταλαβαίνετε ήταν αρκετά κουραστικό, λόγω της έντασης που υπήρχε μέσα στο βαν που κάναμε την εγγραφή.

Τα γυρίσματα γίνονταν τέλος καλοκαιριού του ʽ81 και μέσα στον Σεπτέμβριο.

Υπήρχαν και κάποια γυρίσματα σε φιλμ 16 χιλιοστών, τα οποία στη συνέχεια κάναμε telecine, γινόταν βίντεο και μετά το μοντάραμε με το υπόλοιπο υλικό. Το φιλμ μετά το πετούσαμε. Ήταν τόσα πολλά αυτά που γυρίζαμε εκείνη την περίοδο, δε σταματούσαμε καθόλου, πηγαίναμε στο επόμενο και μετά στο επόμενο...

Πριν γυρίσω τους «Σκλάβους στα δεσμά τους», είδα το «1900», την ταινία του Δαμασκηνού – Μιχαηλίδη, για να δω την εποχή, τα κοστούμια, το κλίμα γενικώς...

attachment.php


Η Βέρα Κρούσκα με τον Κώστα Αρζόγλου σε ένα στιγμιότυπο από την σειρά

RetroManiaX: Θυμάστε ποιοι ηθοποιοί έπαιζαν στη σειρά;

A.T.:Ναι, ήταν η Μίρκα Παπακωσταντίνου, ο Φαίδων Γεωργίτσης, η Βέρα Κρούσκα, ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Κώστας Αρζόγλου, ο Πέτρος Ζαρκάδης, η Κάκια Ιγερινού και τόσοι άλλοι αξιόλογοι ηθοποιοί.




Η αλλαγή της Διοίκησης στην ΕΡΤ το 1981


RetroManiaX: Τι συνέβη με τη σειρά αυτή; Ποια ήταν η επίσημη δικαιολογία για το κόψιμό της από την ΕΡΤ το 1981;

A.T.: Η νέα Διοίκηση αποφάσισε να σταματήσει όλες τις παλιές παραγωγές, τόσο αυτές που τότε προβάλλονταν, όσο και αυτές που είχαν εγκριθεί και γυρίζονταν. Η σειρά «Οι σκλάβοι στα δεσμά τους» κόπηκε πριν προβληθεί από την ΕΡΤ, όπως επίσης κόπηκαν και οι σειρές του Κώστα Κουτσομύτη («Οι Φρουροί της Αχαίας» (1981) (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Φρουροί_της_Αχαϊας_(1981))), του Γιώργου Μιχαηλίδη («Ο Κίτρινος Φάκελος» (1981) (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Κίτρινος_φάκελος_(1981))), του Παντελή Βούλγαρη και άλλων...

Σε κάποιες συναντήσεις που είχαμε τότε με τον Βασίλη Βασιλικό, τον Γιώργο Ρωμαίο, τον Δημήτρη Παναγιωτάτο και με άλλους από την ΕΡΤ, ρωτήσαμε γιατί κόπηκαν όλες αυτές οι δουλειές και μας απάντησαν ότι ήταν εντολή «να σφίξουν τα πράγματα» και ότι «από δω και πέρα θα κάνουμε άλλα πράγματα, ωραία...» Η ειρωνεία είναι ότι «Οι σκλάβοι στα δεσμά τους» ήταν το πιο σοσιαλιστικό έργο που είχε μέχρι τότε γυριστεί... Το άλλο παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι μια βδομάδα - 10 μέρες μετά από όταν τα έκοψαν, φωνάζουν εμένα, τον Μιχαηλίδη, τον Κουτσομύτη, τον Βούλγαρη και δεν θυμάμαι και ποιον άλλο και μας λένε: «Μπορείτε να μας ετοιμάσετε κανένα σήριαλ; Κάτι άλλο, κάτι καινούργιο...»


Oι τίτλοι της σειράς όπως προβλήθηκαν το 1991 από την εκπομπή Το Σήριαλ των σήριαλ

RetroManiaX: Θυμάστε πόσα ολοκληρωμένα επεισόδια είχαν παραδοθεί στην ΕΡΤ;




A.T.: Υπήρχαν 9 επεισόδια έτοιμα, ένα ακόμα μισό που ήθελε κάποιες σκηνές για να ολοκληρωθεί και υπήρχαν και κάποιες άλλες ολοκληρωμένες σκηνές από τα επόμενα επεισόδια.

Δόθηκε η εντολή να σταματήσουμε το γύρισμα και πλήρωσαν τα 9 επεισόδια που ήταν ήδη έτοιμα. Βέβαια τα επεισόδια που θα γυρίζαμε ήταν 26 και είχα 26 έτοιμα σενάρια από τον Μιχαηλίδη, έτοιμα, οργανωμένα, με έτοιμα ντεκόρ, συνεργεία, ρούχα, μακιγιέζ... Μεγάλη παραγωγή από τον παραγωγό Άλκη Αγγελόπουλο (Έψιλον TV)...


RetroManiaX: Τα επεισόδια αυτά το 1991/92 υπήρχαν άθικτα στο Αρχείο της ΕΡΤ. Γνωρίζετε αν σώζονται ακόμα; Αν ναι, μπορείτε / έχετε δικαίωμα να τα ζητήσετε;


A.T.:Δεν έχω υπʼ όψιν μου αν σώζονται ακόμα και σήμερα, αλλά σαν δημιουργός βεβαίως και έχω το δικαίωμα να ρωτήσω στην ΕΡΤ καθώς και να τα ζητήσω.

picture.php


Όλο το κάστ της σειράς

RetroManiaX: Εκτός από τους «Σκλαβους στα δεσμά τους» που κόπηκαν, είχατε και κάποια άλλη δουλειά που να είχε την ίδια τύχη;

A.T.: Ναι, ήταν και η εκπομπή «Ένας γιατρός μεταξύ μας» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Ένας_γιατρός_μεταξύ_μας), μια χρηστική εκπομπή που έκανα παράλληλα με το «Ταξίδι», για την οποία είχαμε γυρίσει 250 εκπομπές. Την γύρισα την περίοδο 1976-1981, προβλήθηκε από την ΕΡΤ και ήταν ασπρόμαυρη. Κόπηκε και αυτή το 1981.

Γυριζόταν σε φιλμ 16 χιλιοστών, γιατί αυτή ήταν η συμφωνία με το κανάλι. Πρωταγωνιστής στο ρόλο του γιατρού ήταν αρχικά ο ηθοποιός Μηνάς Χρηστίδης, ο οποίος παράλληλα έγραφε και κριτική τηλεόρασης σε εφημερίδα και μάλιστα αυστηρή κριτική. Για το λόγο αυτό η ΕΡΤ, έπειτα από 3-4 εκπομπές, ζήτησε την αντικατάστασή του και ήρθε στη θέση του να υποδυθεί τον γιατρό ο ηθοποιός Ηλίας Σταματίου. Πέρασε όμως ένας μήνας για να γίνει η αντικατάσταση, διότι εγώ τότε δεν ήθελα να πάρω κάποιο πολύ γνωστό ηθοποιό. Όταν επέλεξα τον Ηλία Σταματίου, δεν μπορούσε να ξεκινήσει αμέσως, διότι ήταν εκτός Αθηνών για τα γυρίσματα μιας ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Στο μεσοδιάστημα έπαιζε η εκπομπή, χωρίς όμως παρουσιαστή, πράγμα δύσκολο διότι έπρεπε να δείχνεις συνέχεια εικόνες, οι οποίες έπρεπε να δένουν μεταξύ τους για να μην γίνεται αντιληπτή η έλλειψη αφηγητή στην εκπομπή. Θυμάμαι ακόμα ότι στην εκπομπή αυτή, σε κάποιες σκηνές εμφανιζόταν και ο γιος μου, παιδάκι τότε...

RetroManiaX: Ποιες ήταν οι επόμενες δουλειές σας στην κρατική τηλεόραση;

A.T.: Για την κρατική τηλεόραση γύρισα έπειτα την τηλεοπτική σειρά «Επιστροφή» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Επιστροφή_(1982)) το 1982 που ήταν έγχρωμη και γυρισμένη σε βίντεο. Ήταν ωραία αυτή η σειρά και είχε μεγάλη επιτυχία και στο εξωτερικό. Από τα 13 επεισόδια με διαφορετικές ιστορίες, θεωρώ ότι τα 5-6 ήταν πολύ καλά. Προβλήθηκε σε επανάληψη και πρόσφατα.

Στην συνέχεια, το 1984 γύρισα σε φιλμ τη σειρά «Το Πάρκινγκ» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Πάρκινγκ_(Το)) με τον Κώστα Καζάκο αρχικά σαν πρωταγωνιστή. Γυρίσαμε κάποιες σκηνές, αλλά ο Κώστας Καζάκος ζήτησε να σταματήσει διότι δεν ήταν ευχαριστημένος με το πώς «έγραφε» στην κάμερα και έτσι τον ρόλο αυτόν ανέλαβε τελικά ο Νικήτας Τσακίρογλου, παρά τις πολιτικές πιέσεις της τότε Διοίκησης Βασιλικού της ΕΡΤ... Αλλά για μένα ο Νικήτας Τσακίρογλου στο ρόλο αυτόν ήταν μια πρόκληση, λόγω του ότι ήταν ένας πολύ καλός ηθοποιός με καριέρα στο θέατρο, που όμως μέχρι τότε δεν είχε παίξει ποτέ σε κωμωδία. Μαζί με τον Σταύρο Ξενίδη, τον Νίκο Τσούκα και τον Νίκο Κούρο, έδεσαν καλά. Αυτή η σειρά άρεσε πολύ στους νησιώτες. Αντίθετα, στους ανθρώπους που έμεναν σε ορεινές περιοχές, η σειρά δεν είχε τόσο μεγάλη απήχηση. Ήταν μια κωμωδία λίγο «προχωρημένη», λόγω της κομπίνας που είχαν στήσει με το πάρκινγκ. Στους αρχικούς ενδοιασμούς της ΕΡΤ, αντέτεινα το γεγονός ότι δυστυχώς όλοι είμαστε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο «κλέφτες», σε ένα κράτος που δεν εκτιμάμε. Και να που τα πράγματα ήρθαν δυστυχώς να επαληθευτούν με τον χειρότερο τρόπο σήμερα, έπειτα από 25 χρόνια...

Στη συνέχεια γύρισα το 1989 τη σειρά «Επικίνδυνη αλήθεια» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Επικίνδυνη_αλήθεια) για την ΕΤ2 με την Άννα Μακράκη και την Κοραλία Καράντη, έπειτα την «Δίκη» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Δίκη) με τον Θάνο Λειβαδίτη το 1991 πάλι για την ΕΤ2 και μετά «Το τέλος της μοναξιάς» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Το_τέλος_της_μοναξιάς) με την Μιμή Ντενίση για την ΕΤ1.

Επίσης, είχα σκηνοθετήσει τις εκπομπές λόγου «Διάλογοι» με τον Νίκο Δήμου το 1988 για την ΕΤ2, οι οποίες μάλιστα γυρίζονταν σε αυτό εδώ το studio που είμαστε σήμερα, σε παραγωγή του Κώστα Κατσάρη. Από τη σειρά αυτών των εκπομπών, ξεχωρίζω την εκπομπή με τον Αρχιεπίσκοπο Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιο, την εκπομπή με τον Κώστα Ταχτσή και την εκπομπή με τον πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τσάτσο. Στη μνήμη των τηλεθεατών έχει χαραχτεί επίσης και η εκπομπή με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, μελαχροινή τότε.

Το 1988 είχαμε επίσης γυρίσει και ένα τηλεπαιχνίδι για την ΕΤ2, το «Όταν θυμάσαι χαίρεσαι» με παρουσιαστές τον Κώστα Αρζόγλου και την Έλενα Ακρίτα. Πρέπει να ήταν γύρω στις 20 εκπομπές, σε παραγωγή Κώστα Κατσάρη. Ήταν πολύ περίεργο παιχνίδι και δεν μπορούσε να «μπει μέσα» ο θεατής, ήταν τελείως αμέτοχος, για αυτό και δεν πήγε καλά. Θυμάμαι ότι είχαμε στήσει ένα τεράστιο πύργο στο στούντιο για το παιχνίδι, ο οποίος άνοιγε και έμπαιναν μέσα οι παρουσιαστές. Είχε πολύ ωραία μουσική πάντως...

Από παιδικά είχα κάνει τη δεκαετία του ʼ80 το «Φώτα παρακαλώ», ένα πολύ νόστιμο παιδικό παιχνίδι με την Χρύσα Σπηλιώτη, για το οποίο είχαμε πάρει ένα λεωφορείο από τον Ασπρόπυργο κομμένο στα δύο και το είχαμε μέσα στο κτήμα Συγγρού και τις «Μπουρμπουλήθρες», τις οποίες τις ανέλαβε αργότερα ο βοηθός μου.

Θυμάμαι επίσης όταν είχα γυρίσει και την τηλεταινία «Τζώννυ και Ναντίν» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Ερωτικό_ταξίδι_Τζώννυ_και_Ναντίν) με τον Κλέιτον Νόρκρος, τον πρώτο Θορν της σειράς «Τόλμη και γοητεία» (“The Bold and the Beautiful”), η οποία κυκλοφόρησε σε 2 βιντεοταινίες. Ήταν παραγωγή της Λιάνας Πατέρα του 1989 και αν θυμάμαι καλά την γυρίσαμε σε 3-4 μέρες. Θυμάμαι επίσης ότι τον Κλέιτον Νόρκρος τον συνόδευαν 5 bodyguards! Στη συνέχεια, την τηλεταινία την πρόβαλε και η ΕΤ2 υπό την μορφή μίνι σειράς, σε 5 ημίωρα επεισόδια.

picture.php


Mε τον Θάνο Λειβαδίτη στην Δίκη το 1991
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Οι σειρές της ιδιωτικής τηλεόρασης (1989-2007)



Πατήρ υιός και πνεύμα (1989-90)


http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Πατήρ_υιός_και_πνεύμα

RetroManiaX: Στη συνέχεια ήρθε η ιδιωτική τηλεόραση, στην οποία μάλιστα το πρώτο σήριαλ το οποίο προβλήθηκε ήταν δικό σας.




A.T.: Ακριβώς. Το 1989 ξεκίνησα το «Πατήρ υιός και πνεύμα» με τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τον Σπύρο Παπαδόπουλο σε παραγωγή Λιάνας Πατέρα για λογαριασμό αρχικά της ΕΡΤ - για την ΕΤ1 συγκεκριμένα. Ετοιμάζουμε λοιπόν τα πρώτα επεισόδια της σειράς και εμφανίζεται το MEGA το οποίο ετοιμαζόταν να εκπέμψει και μας ρωτούν οι υπεύθυνοί του αν έχουμε κάποιο Ελληνικό σήριαλ έτοιμο. Μαθαίνουν για το «Πατήρ υιός και πνεύμα» και μας ζητούν να τη δουν τη σειρά και αυτοί. Έτσι κανονίστηκε ένα ραντεβού στην Παιανία για να το δουν οι υπεύθυνοι, οι οποίοι τελικά το θέλησαν για το σταθμό τους και επομένως αλλάξαμε και τους τίτλους που είχαν ετοιμαστεί και έγραφαν: «Η ΕΡΤ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ...». Έτσι η σειρά προβλήθηκε από το MEGA και μάλιστα ήταν και το πρώτο Ελληνικό σήριαλ που πρόβαλαν.

Δεν ξέρω αν θυμάστε τους τίτλους που ήταν δύο διαμερίσματα πάνω και κάτω και από πάνω είναι μία μπασαβιόλα και από το κάτω διαμέρισμα ανεβαίνει το δοξάρι (ο άντρας), που σεληνιάζεται και χτυπάει το παράθυρο, το ανοίγει και αρχίζει να «γαργαλάει» την μπασαβιόλα (η γυναίκα) η οποία σιγά σιγά αρχίζει να κουνιέται. Έτσι αρχίζουν οι τίτλοι.

Θυμάμαι ότι επί 48 ώρες παιδευόμουν να το κάνω αυτό σε ένα υπόγειο με τον βοηθό μου τον Κούτρα όπου δουλεύαμε με μια απίστευτη υγρασία που είχε εκεί...

picture.php


Mε τον Γίωργο Κωσταντίνου στο Πατήρ υιός & πνεύμα

RetroManiaX: Ποιες ήταν οι επόμενες σειρές που γυρίσατε για την ιδιωτική τηλεόραση;

A.T.: Μετά το «Πατήρ υιός και πνεύμα» έκανα το 1991 τη σειρά «Επισκέπτη της ομίχλης» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Επισκέπτης_της_ομίχλης) στο MEGA που προβλήθηκε μάλιστα πρόσφατα και σε επανάληψη. Την αγαπώ πολύ αυτή τη σειρά, αν και σήμερα που την ξαναείδα θεωρώ ότι έχει αργό ρυθμό για τα σημερινά δεδομένα. Ήταν μονοκάμερο, αυτό με παρέσυρε. Όταν μια σειρά είναι μονοκάμερη, έχεις τα travelling, ολά αυτά που σε παρασύρουν και επιβραδύνουν το ρυθμό.

Ακολούθησε το 1993 η κωμική σειρά «Ροζαλία ένα best seller» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Ροζαλία_ένα_μπεστ_σέλλερ), πάλι στο MEGA, την οποία όμως δεν την ξεκίνησα εγώ. Στο «Ροζαλία ένα best seller» με φώναξε η Άννα Παναγιωτοπούλου στη σειρά για να βοηθήσω, αλλά υπήρχαν κάποια προβλήματα στο σενάριο, τα οποία τελικά δεν λύθηκαν και έτσι δεν πήγε πολύ καλά. Δεν ήταν η αλλαγή του σκηνοθέτη που θα βοηθούσε τη σειρά...

Μετά ακολούθησαν το «Ντόλτσε Βίτα» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Ντόλτσε_βίτα) το 1995 στο MEGA σε παραγωγή Λιάνας Πατέρα και έπειτα τα «Εγκλήματα» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Εγκλήματα) το 1998 στον ΑΝΤ1, τα οποία πάλι δεν ξεκίνησα εγώ από την αρχή. Από τα «Εγκλήματα» έφυγα όμως μετά τον πρώτο κύκλο, διότι την ίδια περίοδο γύριζα και τη σειρά «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Και_οι_παντρεμένοι_έχουν_ψυχή) πάλι στον ΑΝΤ1 και παράλληλα έκανα και τη καθημερινή σειρά του MEGA «Απαγορευμένη αγάπη» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Απαγορευμένη_αγάπη), ενώ ετοίμαζα για τον ίδιο σταθμό και το «Για μια θέση στον ήλιο» (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Για_μια_θέση_στον_ήλιο). Δούλευα δηλαδή ταυτόχρονα δύο κωμωδίες και δύο καθημερινές σειρές και όπως καταλαβαίνετε δυσκολευόμουν να ανταποκριθώ σε όλα αυτά. Ξεκινούσα δηλαδή το πρωί με την «Απαγορευμένη αγάπη», έφευγα και πήγαινα να γυρίσω τους «Παντρεμένους έχουν ψυχή», οπότε τα «Εγκλήματα» γυρίζονταν σαββατοκύριακα.

Το «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή» είχε μεγάλη επιτυχία και αυτό και εξέφραζε τον «πόνο» όλων μας. Είχε δέσει πολύ καλά η ομάδα τότε και βγήκε ένα «πάθος» από όλους μας. Και ξεκίνησε από την ανάγκη μας να γυρίσουμε μια σειρά που θα μας αποφέρει κάποια χρήματα...

RetroManiaX: Από όλες τις δουλειές που κάνατε στην τηλεόραση, σειρές όλων των ειδών, εκπομπές λόγου και ενημέρωσης, παιδικά, θεατρικές παραγωγές, παιχνίδια, εορταστικά προγράμματα, ντοκιμαντέρ, ποιο είδος σας αντιπροσωπεύει και αγαπάτε περισσότερο;

A.T.: Είναι η κωμωδία, για αυτό και οι περισσότερες δουλειές που έκανα ήταν κωμικές σειρές. Αλλά και τον «Επισκέπτη της ομίχλης» τον εκτιμώ πολύ.

RetroManiaX: Έχετε να μας διηγηθείτε κάποια αστεία περιστατικά ή απρόοπτα από τα γυρίσματα των σειρών;

A.T.: Πολλά! Μια μέρα γυρίζαμε τους «Δίκαιους» κάπου στην Γλυφάδα, ήταν Σάββατο απόγευμα και μας τηλεφωνούν από την ΥΕΝΕΔ και μας λένε ότι πρέπει να πάμε επειγόντως στο κανάλι γιατί είχε ένα πρόβλημα η ταινία, ένα drop, κάπου είχε τσαλακωθεί και μας ζήτησαν να πάμε και να το διορθώσουμε. Καταστροφή! Μπήκαμε λοιπόν στην Celica που είχε τότε ο Λειβαδίτης και τρέχαμε με 200 χιλιόμετρα στην Λεωφόρο Συγγρού για να προλάβουμε να το διορθώσουμε και να γυρίσουμε μετά πάλι πίσω στο γύρισμα που είχαμε αφήσει στη μέση. Μας σταματά κάπου ένας αστυνομικός και μας λέει: «Δεν κάνει να τρέχετε εσείς κύριε Λειβαδίτη, σας βλέπει η γυναίκα μου, τα παιδιά μου, οι φίλοι μου, και επειδή σας θαυμάζουμε και σας αγαπάμε και δεν θέλουμε να πάθετε τίποτα, θα πρέπει να σας γράψω». Έτσι πήρε τότε την κλήση ο Λειβαδίτης...! (γέλια)

Θυμάμαι όταν γυρίζαμε θεατρικά μονόπρακτα με τον Κώστα Ρηγόπουλο για την ΥΕΝΕΔ, που βρισκόταν σε περιοδεία με το θέατρο στην Θεσσαλονίκη και κατέβαινε Αθήνα με την CITROEN του για το γύρισμα και δεν προλάβαινε ο άνθρωπος να μάθει τα κείμενα απέξω...

Θυμάμαι επίσης το δικό μου άγχος όταν ήμουν νεαρός στους «Δίκαιους» και δούλευα με «ιερά τέρατα» όπως ο Δημήτρης Μυράτ, ο Μάνος Κατράκης και ο Θάνος Κωτσόπουλος... Μεγάλοι ηθοποιοί, του Θεάτρου, οι οποίοι βεβαίως επιθυμούσαν οι τηλεοπτικές τους δουλειές να είναι αξιοπρεπείς. Και ήθελαν να ξέρουν ακριβώς την κάθε φράση στο κείμενο για ποιο λόγο την έλεγαν, πού αποσκοπούσε, ποια ήταν η σχέση τους με όλους τους υπόλοιπους χαρακτήρες της σειράς, κτλ.

Μια άλλη μέρα που γυρίζαμε στο Ναύπλιο το «Ταξίδι» με την Δανδουλάκη, τελειώνει η μέρα και δεν είχα προλάβει να τελειώσω τα εξωτερικά γυρίσματα... Βρίσκω λοιπόν ένα φινάλε κάπου για να τελειώσω το πλάνο και εν συνεχεία φτιάχνω δύο βράχια στο studio και συνεχίζω την σκηνή εκεί. Προκειμένου όμως να μην φανεί η αλλαγή από φιλμ σε βίντεο, παρέμβαλα ένα πλάνο με κάποιο αντικείμενο για να φανεί μια απόσταση και να δέσουν τα δύο πλάνα. Επειδή είμαι και μοντέρ, κατά βάση μοντέρ είμαι, κάτι τέτοια προβλήματα τα αντιμετώπιζα σχετικά εύκολα με διάφορα τρυκ που έκανα.

RetroManiaX: Επομένως σας βοήθησε στην σκηνοθεσία το γεγονός ότι είχατε μεγάλη εμπειρία στο μοντάζ;




A.T.: Ασφαλώς. Διότι το μοντάζ είναι ουσιαστικά σύνθεση εικόνων. Το μοντάζ το αγαπώ πολύ, είναι μια δουλειά που μου αρέσει και με την οποία έχω καταπιαστεί σε μεγάλη έκταση – 350 ταινίες μεγάλου μήκους και αμέτρητα ντοκιμαντέρ... Για αυτό το λόγο και στις Σχολές που διδάσκω, δίνω μεγάλο βάρος στο μοντάζ. Διότι αν ένας σκηνοθέτης κατέχει το μοντάζ, κατέχει το τεχνικό κομμάτι και αυτόματα έχει λύσει το 50% του πλάνου. Είναι απαλλαγμένος από ένα κομμάτι του άγχους της δουλειάς του σκηνοθέτη. Από εκεί και πέρα ο σκηνοθέτης μπορεί να επικεντρωθεί στο κείμενο, στους ηθοποιούς, στην αισθητική του πλάνου, στην φωτογραφία, κτλ.


RetroManiaX: Υπήρχε διαφορά στη νοοτροπία των ανθρώπων της ΕΡΤ και της ΥΕΝΕΔ στα μέσα με τέλη της δεκαετίας του 1970;


A.T.: Ναι, υπήρχε. Οι άνθρωποι της ΥΕΝΕΔ στην πλειοψηφία τους ήταν άνθρωποι πιο προσβάσιμοι, πιο ευκίνητοι. Υπήρχαν κάποιοι πολύ μορφωμένοι αξιωματικοί, όχι μόνο γύρω από το αντικείμενο τους, αλλά είχαν αυτό που λέμε γενική μόρφωση, είχαν ακούσματα αυτοί οι άνθρωποι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο Σπύρος Σκόντος της ΥΕΝΕΔ, Κερκυραίος, ο οποίος ήταν ένας πολύ μορφωμένος άνθρωπος. Ο συγκεκριμένος είχε άποψη – θα διάβαζε το κείμενο και θα σου έλεγε «είναι καλό» ή «είναι μέτριο, κάντε αυτές τις διορθώσεις». Η ΕΡΤ δεν ήταν έτσι. Οι άνθρωποί της ήταν πιο ψυχροί και αμέτοχοι, ενώ οι στρατιωτικοί, ίσως και λόγω της ευθύνης που είχαν, ήταν πιο συζητήσιμοι. Βεβαίως, υπήρχαν στην ΥΕΝΕΔ και οι άλλοι, άνθρωποι ακατάλληλοι και χωρίς παιδεία.


RetroManiaX: Όσον αφορά τους σκηνοθέτες, θεωρείτε ότι υπάρχει κάποια σχέση μεταξύ του χαρακτήρα ενός σκηνοθέτη και του τελικού αποτελέσματος της δουλειάς του;


A.T.: Αναμφισβήτητα. Για παράδειγμα, ο Βασίλης Γεωργιάδης, ο οποίος ήταν πολύ φίλος μου. Πολύ σπουδαίος άνθρωπος. Δεν είναι τυχαίο ότι ήταν σπουδαίος άνθρωπος και ότι έκανε καταπληκτικές δουλειές. Ένας σκληρός, περίεργος σκηνοθέτης θα «παράγει» και ανάλογο έργο. Παίζει ρόλο ο ψυχισμός, ο αλτρουισμός, η καλή διάθεση του κάθε σκηνοθέτη. Εγώ για παράδειγμα δεν μπορώ να κάνω σεξουαλικές σκηνές, να γυμνώσω μια ηθοποιό χωρίς λόγο. Με ενοχλεί αφάνταστα. Όπως δεν μπορώ τις σκηνές ξυλοδαρμού. Είχα 3-4 βοηθούς καλούς, εκπαιδευμένους, στους οποίους έλεγα: «γύρισε τη σκηνή εσύ και θα τη δω εγώ μετά». Τις αγριότητες δεν τις αντέχω (γέλια).


RetroManiaX: Κρατούσατε αρχείο της δουλειάς σας;


A.T.: Κυρίως φωτογραφικό υλικό. Δεν είχα βίντεο, ούτε τότε αλλά ούτε και τώρα. Δεν κρατούσα καθόλου αρχείο, ούτε και έπαιρνα σπίτι μου αυτά που γύριζα τότε. Ίσως να μην εκτιμούσα όσο θα έπρεπε τις δουλειές μου στην τηλεόραση. Ήταν καλή τηλεόραση, αλλά δεν το αντιλαμβανόμασταν τότε... Όμως πάντα καθόμουν και παρακολουθούσα τις δουλειές μου στην τηλεόραση, διότι πολλές φορές ήταν άλλο το να έχεις κάνει το τελικό μοντάζ μιας δουλειάς και άλλο το πώς έβγαινε στον αέρα, από άποψη ήχου, μουσικής, φωτεινότητας της εικόνας, κτλ. Ειδικά εκείνα τα χρόνια, που οι μπάντες ήχου και εικόνας ήταν ξεχωριστές, ο σταθμός κάποιες φορές τα έπαιζε ασύγχρονα! Οπότε τηλεφωνούσα στο σταθμό την ώρα της προβολής και τους έδινα οδηγίες για το πώς θα το διορθώσουν. Μάλιστα, επειδή ήξερα ακριβώς πώς ήταν τα μηχανήματα του σταθμού, έλεγα «πάτα το κάτω κουμπάκι λίγο, για να φρενάρεις τον ήχο». Για όλους αυτούς τους λόγους πιθανόν δεν εκτιμούσαμε πολύ την τηλεόραση. Διότι καταβάλαμε πολύ μεγάλο κόπο για το γύρισμα, μέρα και νύχτα, το μοντάζ, το κόστος και έπειτα βλέπαμε το αποτέλεσμα και δεν ήταν εφάμιλλο αυτού που είχαμε γυρίσει...


RetromaniaX: Τα τελευταία χρόνια, τα ιδιωτικά κανάλια προβάλουν τις παλιές σειρές κάνοντας διάφορες αλχημείες, κολλάνε τα επεισόδια ή αφαιρούν σκηνές και αλλάζουν το μοντάζ. Δεν έχει το δικαίωμα ο δημιουργός να παρέμβει και να διαμαρτυρηθεί;





A.T.: Βεβαίως και έχει το δικαίωμα ο δημιουργός να το κάνει, παρόλο που τα κανάλια πιστεύουν ότι δεν τα βλέπουμε εμείς αυτά. Δεν το κάνει όμως, διότι φοβάται ότι αν το κάνει, θα τον «κόψουν» τα κανάλια από κάποιες επόμενες δουλειές και έτσι, λόγω του φόβου αυτού, συνεχίζεται αυτή η κατάσταση...


RetroManiaX: Κάποιες από αυτές τις αγαπημένες σειρές έχουν ξεκινήσει να διατίθενται σε DVD μαζί με κάποια περιοδικά, αλλά πολλές φορές, λόγω αδιαφορίας/προχειρότητας, ούτε προσεγμένες κασετίνες βγαίνουν, ούτε extras περιέχουν...





A.T.: Έτσι είναι. Και για τους «Παντρεμένους έχουν ψυχή» που βγήκαν σε DVD, τα παραλειπόμενα από τα γυρίσματα υπήρχαν και θα μπορούσαμε να τα βρούμε και να τα συμπεριλάβουμε...


RetroManiaX: Τι γνώμη έχετε σχετικά με το σβήσιμο – χάσιμο των σειρών από το Αρχείο της ΕΡΤ;


A.T.: Εγώ πιστεύω ότι τις χαμένες σειρές/εκπομπές τις πήρε κάποιος από μέσα, έκανε τα αντίγραφα που έπρεπε να κάνει και τις έστειλε στην Αμερική, στην Αυστραλία... Διότι όταν γύριζα τον «Επισκέπτη της ομίχλης» πήγα στην Αμερική και γύρισα μια σειρά ντοκιμαντέρ για τον απόδημο Ελληνισμό. Προσπαθούσα λοιπόν να βρω ανθρώπους που να έχουν πίσω τους μια δυο γενιές. Πήγα λοιπόν στην Βοστόνη, στο Σικάγο και στη Νέα Υόρκη. Κάποια στιγμή μου λέει η σύζυγός μου: «Δε ρωτάς εκεί αν έχουν πάρει κάποιες από τις σειρές και τις παίζουν;» Πάω λοιπόν σε κάποιο video club, όπου ο ιδιοκτήτης ήταν είτε Έλληνας είτε Κύπριος, δεν είμαι σίγουρος και ρωτάω αν έχουν κάτι και μου δείχνουν τον «Επισκέπτη της ομίχλης»! Αυτή η σειρά τότε παιζόταν ακόμα στην Ελλάδα, είχα γυρίσει κάποια επεισόδια, αλλά είχαν μέχρι τότε προβληθεί μόνο τα 4-5 πρώτα. Είχα κάνει μια διακοπή 15-20 ημερών από το γύρισμα της σειράς για να γυρίσω τα ντοκιμαντέρ στην Αμερική και θα επέστρεφα για να συνεχίσω το γύρισμα του «Επισκέπτη της ομίχλης». Αυτοί, πριν τελειώσει η προβολή της σειράς στην Ελλάδα, την είχαν πάρει και την διέθεταν στα video club!

Πιστεύω λοιπόν ότι κάποιοι υπάλληλοι της ΕΡΤ και της ΥΕΝΕΔ, προκειμένου να εξαφανίσουν τα ίχνη τους είπαν ότι οι σειρές χάθηκαν, κλάπηκαν ενώ τις πήραν αυτοί, τις αντέγραψαν κάπου για να τις στείλουν έξω, δεν ξέρω που, και έτσι χάθηκαν. Ουσιαστικά τις εξαφάνισαν για να μην υπάρχουν και εδώ και εκεί.

RetroManiaX: Έχετε απευθυνθεί στην ΕΡΤ προκειμένου να βρείτε κάποιες από τις δουλειές σας;

A.T.: Όχι μέχρι στιγμής, αλλά σκοπεύω να το κάνω για τους «Σκλάβους στα δεσμά τους» που κατά πάσα πιθανότητα υπάρχει στην ΕΡΤ.


RetroManiaX: Ποια είναι η τελευταία σας δουλειά για την τηλεόραση;


A.T.: Τώρα έχω κάνει μια σειρά από 52 ντοκιμαντέρ για λογαριασμό της Ψηφιακής ΕΡΤ, για τα οποία ταξίδεψα μέχρι την Κομοτηνή. Στα πρώτα 26 ντοκιμαντέρ με τον γενικό τίτλο «Ο δρόμος έχει την δική του ιστορία» παρουσιάζονται τα πορτραίτα του Δημήτρη Χορν, της Μαρίκας Κοτοπούλη, του Αλέξη Μινωτή, της Κατίνας Παξινού, του Μάνου Κατράκη και άλλων καλλιτεχνών, γλυπτών και ζωγράφων. Τα επόμενα 26 ντοκιμαντέρ έχουν θέμα τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, τυφλούς, παράλυτους, παραπληγικούς, αυτιστικά παιδιά. Δύσκολα θέματα γενικώς, που θέλουν ιδιαίτερη μεταχείριση και προσέγγιση, αλλά συνάμα πολύ σημαντικά. Αυτά τα ντοκιμαντέρ είναι έτοιμα, αλλά δεν έχουν προβληθεί ακόμα.

Σας ευχαριστούμε για άλλη μια φορά για την τιμή που μας κάνατε να συνομιλήσετε μαζί μας και σας ευχόμαστε ό,τι καλύτερο για το μέλλον.
 
Μπράβο σας κύριοι !!

Εξαιρετική συνέντευξη, με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες πληροφορίες. :thumbup:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Από τους αξιόλογους και αξιοπρεπείς σκηνοθέτες του χώρου και τον ευχαριστούμε θερμά για τη συζήτηση με τους εκπροσώπους του φόρουμ! Μπράβο επίσης στα παιδιά που ασχολήθηκαν με τον συγκεκριμένο δημιουργό και τα θέματα που τον αφορούν!!! Και εις ανώτερα! Ευχαριστούμε πολύ για τις πληροφορίες και τη συνέντευξη αυτή! :D
 
Αυτή η συγκεκριμένη συνέντευξη μου άρεσε πολύ. Ο κύριος Τέμπος μας δίνει πολλές σημαντικές πληροφορίες και τον ευχαριστούμε πολύ.

Παιδιά μπράβο σας, η δουλειά σας είναι καταπληκτική. :thanx2:
 
Εκπληκτική δουλειά, ένα μεγάλο "μπράβο" και πάλι!!!!!!!!!!!!!
 
Σε πρωτη φαση να παρατηρησω το εξαιρετικα στοχευμενο και επιτυχημενο ερωτηματολογιο.

Θα επανελθω
 
Περίπου 30 λεπτά μου πήρε για να διαβάσω την συνέντευξη με τον αξιόλογο σκηνοθέτη κύριο Τέμπο. Θα ήθελα να ευχάριστήσω τον Άλκη για τον καλό του λόγο αλλά νομίζω οτι τα εύσημα ανήκουν στα παιδιά Christo και Bernard για την εκπληκτική δουλειά και τον χρόνο που αφιέρωσαν για αυτήν όσο και τον Άλκη που ανέλαβε το δύσκολο έργο της απομαγνητοφώνησης και μας παρέδωσε μια συνέντευξη έτοιμη. Μέσα απο την συνέντευξη μάθαμε αρκετά πράγματα και λεπτομέρειες για τις δουλειές του σκηνοθέτη που πολύς κόσμος αλλά και εμείς οι ίδιοι αγνοούσαμε. Σαν συμπέρασμα κρατάω το γεγονός οτι υπάρχει ελπίδα να βρούμε στο μέλλον κάτι απο αυτές τις σειρές-κόσμημα της ελληνικής τηλεόρασης μιας και απο οτι διάβασα είχαν παικτεί και ανεπίσημα στο εξωτερικό.
 
Τις οποιες πολυτιμες λεπτομερειες ο Bernard προνοησε και ενσωματωσε ηδη στη retroDB στα αντιστοιχα λημματα!!
 
Μπράβο ! Μπράβο ! Μπράβο !
 
Κυριοι,το καλητερο θέμα που εχω διαβάσει εδω μέσα,αυτο ειναι ρετρο πραγματικα.συγχαρητιρια παιδες,ανεβασατε το level πολυ ψηλα.
 
Μπράβο παιδιά ! Θαυμάσια δουλειά !
 
Πολύ ενδιαφέροντα πράγματα!

Συγχαρητήρια σε όσους δούλεψαν γι'αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα! :thumbup:

Και φυσικά ευχαριστούμε κι εμείς με τη σειρά μας τον κ. Αντώνη Τέμπο!
 
Είναι μεγάλη η χαρά μας που βρήκατε ενδιαφέρουσα τη συνέντευξη και πλούσιες τις πληροφορίες που μοιράστηκε μαζί μας ο κύριος Τέμπος. Σας ευχαριστούμε όλους πολύ για τα ευγενικά σας λόγια και φυσικά ευχαριστούμε για άλλη μια φορά τον κύριο Τέμπο, τόσο για την τιμή που μας έκανε, όσο και για το γεγονός ότι με την ζωντανή του αφήγηση και με την προθυμία του να μοιραστεί μαζί μας τις αναμνήσεις του από το παρελθόν, κατέστησε ο ίδιος την συνέντευξη τόσο ενδιαφέρουσα.

Το γεγονός και μόνο ότι είχαμε την τύχη να τον γνωρίσουμε από κοντά και να συνομιλήσουμε μαζί του, ήταν από μόνο του μεγάλη εμπειρία για μας. Πρόσχαρος, ανοιχτός, με διάθεση να μας μιλήσει για ιστορίες και καταστάσεις που δεν γνωρίζαμε αλλά θέλαμε να μάθουμε, μας έκανε να αισθανθούμε άνετα από την πρώτη στιγμή. Ο λόγος του γοργός και το μυαλό του έκανε διαρκείς συνειρμούς με αποτέλεσμα, όχι μόνο να απαντά σε όλα αυτά που σκοπεύαμε να τον ρωτήσουμε, αλλά να μας δίνει το έναυσμα για νέες ερωτήσεις προχωρώντας την συζήτηση ακόμα περαιτέρω.

Ακούγοντας ξανά την ηχογραφημένη συνομιλία, συνειδητοποίησα πόσες φορές κατά τη διάρκεια της συνέντευξης είχαμε απλά σωπάσει, ακούγοντας με ενδιαφέρον αυτά που είχε να μας πει ο κύριος Τέμπος. Και είχε να μας πει πολλά. Διότι η καριέρα του στο χώρο της σκηνοθεσίας και του μοντάζ είναι καριέρα δεκαετιών, διότι οι δουλειές του στην τηλεόραση αποτέλεσαν ως επί το πλείστον μεγάλες επιτυχίες που όλοι μας έχουμε αγαπήσει, διότι η σταδιοδρομία του στον χώρο ήταν πάντα αξιοπρεπής...

Πέρα όμως από όλα τα παραπάνω που προανέφερα, θα ήθελα σε δύο πράγματα να σταθώ, διότι αυτά μου έμειναν από την συνάντησή μας με τον Αντώνη Τέμπο. Το πρώτο είναι πόσο πολύ φωτίζονταν τα μάτια του όταν μιλούσε για τη μεγάλη του αγάπη, το μοντάζ και όταν θυμόταν τις συνθήκες από τα γυρίσματα σειρών τις οποίες είχε σκηνοθετήσει. Ένιωθες το πάθος του για την δουλειά του, την ένταση των γυρισμάτων, την εγρήγορση μυαλού και σώματος στην οποία βρισκόταν εκείνες τις στιγμές... Και θα ήθελα να κλείσω, μοιραζόμενος μαζί σας το εξής: την αγάπη με την οποία τον περιέβαλαν οι άνθρωποι του Στούντιο Άλφα. Το να κανονίζεις να συναντηθείς με δύο ανθρώπους για να δώσεις συνέντευξη σε ένα στούντιο, το οποίο υπό άλλες συνθήκες τα απογεύματα του Σαββάτου είναι σχεδόν άδειο, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αγγαρεία» από τους υπαλλήλους του στούντιο... Και όμως: «Κυρ Αντώνη, που θέλεις να καθήσεις με τα παιδιά;», «Να σας ανοίξουμε επάνω για να καθίσετε με την άνεσή σας», «Κυρ Αντώνη, τσιμπήστε κι όλας, σας έφερα κλαμπ σάντουιτς», «Πασά μου, σου έφερα κι εσένα φρέντο». Οικειότητα και ταυτόχρονα σεβασμός, φροντίδα και προστατευτικότητα. Νομίζω ότι αυτά από μόνα τους λένε πολλά για τον άνθρωπο Αντώνη Τέμπο...

Τέλος, θα ήθελα στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω τα μέλη του forum tsalk και ChristosM για την άψογη συνεργασία που είχαμε προκειμένου να οργανωθεί και πραγματοποιηθεί η συνέντευξη και στη συνέχεια για να ετοιμαστεί το κείμενό της.

Την ιδέα, καθώς και την αρχική επικοινωνία με τον κύριο Αντώνη Τέμπο προκειμένου να οργανωθεί η συνέντευξη την είχε ο tsalk (σε συνεργασία με τον nick, από ό,τι πληροφορήθηκα σήμερα!), ο οποίος ετοίμασε και τον αρχικό σκελετό του ερωτηματολογίου, το οποίο επεξεργαστήκαμε και οι τρεις μαζί στη συνέχεια. Την συνάντηση με τον Αντώνη Τέμπο την κάναμε από κοινού με τον ChristosM στο τέλος Μαΐου και τέλος το χρονοβόρο και «άχαρο» μέρος της απομαγνητοφώνησης το ανέλαβε ο tsalk. Την τελική μορφή του κειμένου την επεξεργστήκαμε με τον ChristosM.
 
Πραγματικα μπραβο στα παιδια για τις πληροφοριες και τις φωτογραφιες. Κι ολες αυτες οι δημιουργιες να εχουν χαθει κι εκεινος να δεχεται να μιλησει για ολα αυτα χωρις πικρα και κομπασμο (α αυτα χαθηκαν παρατηστε με). Μπραβο και παλι για τις πληροφοριες κι ευχαριστω απο τα βαθη της καρδιας μου.
 
Μπράβο και πάλι ρε μάγκες. Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες που δεν τις βρίσκεις πουθενά αλλού για μια εποχή που εγώ τουλάχιστον δεν πρόλαβα...
 
Πολυ ενδιαφερουσες πληροφοριες, ειδικα τεχνικου ενδιαφεροντος. Αλλη μια πολυ ωραια συνεντευξη.
 
Πίσω
Μπλουζα