Αποκλειστική συνέντευξη του ΝΙΚΟΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ στο RetroManiaX (2)

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.792
Αντιδράσεις
4.275
ΕΡ: To αρχείο με τους Forminx που βγήκε και στο διαδίκτυο πριν λίγο καιρό είναι κομμάτι από το «Περιπέτειες με τους Forminx”?

Αυτό είναι το ντοκιμαντέρ που έκανα στο «Κεντρικό». Ήταν η πρώτη εμφάνιση των Forminx στην Αθήνα αμέσως μετά από τη Θεσσαλονίκη. Και επειδή ήταν η πρώτη τους εμφάνιση, στο θέατρο «Κεντρικό» στην Πλατεία Κολοκοτρώνη, ο Γιώργος ο Λαζαρίδης – ο συγγραφέας που ήταν και παραγωγός εκείνο τον καιρό – μου είπε: «Ρε Νίκο δεν κάνουμε ένα ντοκιμαντέρ, ένα short 10 λεπτά να το παίζουμε πριν από τις ταινίες;»

Και το τραβήξαμε με 2 κάμερες κινηματογραφικές 35άρες βεβαίως, το μοντάραμε και το βγάλαμε στα σινεμά σαν short. Και σημειώθηκε το εξής φοβερό: πηγαίνανε κατά χιλιάδες οι πιτσιρικάδες της εποχής στον κινηματογράφο, βλέπανε το ντοκιμαντέρ των Forminx και φεύγανε χωρίς να δουν καν την ταινία. Και βεβαίως έγινε χαμός εκείνη την εποχή, γιατί εκείνη την εποχή – μιλάμε τώρα για 60ς –, μπορείς να φανταστείς ότι τραβήξαμε 35άρι, το συγχρονίσαμε, το μοντάραμε και το βγάλαμε και στα σινεμά; Αυτό έγινε μέσα σε μία εβδομάδα. Δηλαδή η συναυλία στο «Κεντρικό» ήταν Δευτέρα νομίζω, που ήταν κλειστό το θέατρο, την ερχόμενη Δευτέρα – που ξεκίναγαν τα σινεμά Δευτέρα εκείνο τον καιρό – βγάλαμε το ντοκιμαντέρ στους κινηματογράφους.

ΕΡ: Υπάρχει ελπίδα να βρεθεί;

Ίσως ο Σωτηρης Αρνής, o οποίος έχει όλο το αρχείο των Forminx στα χέρια του, όλο το ηχητικό, δηλαδή μαγνητοφωνούσαμε όλες μας τις συναυλίες, όπου κι αν ήταν. Έχει εκπληκτικές συναυλίες από το Παλαί ντε Σπορ σε πολύ καλή ποιότητα και δεν δίνει σε κανέναν, με τον ισχυρισμό «ότι δεν τα ʽχω» ενώ όλοι ξέρουμε ότι τα έχει. Τα ʽχει ζητήσει ο Βαγγέλης δεν του τα χε δώσει, τα ʽχει ζητήσει ο Μπακόπουλος δεν του τα χει δώσει, σε μένα τα ίδια. Εδώ είναι η ιστορία, δεν μπορείς να έχεις ιδιοκτησία στην ιστορία. Εγώ ότι έχω το έχω βγάλει δημόσια. Το βλέπουνε και το ακούνε όλοι.

Δε μπορώ να βρω και την ταινία των Forminx. Η τελευταία μου προσπάθεια ήταν με τη χήρα του Φαφούτη του παραγωγού η οποία είπε ότι δεν τη βρήκε στα πράγματα του άντρα της. Πιστευω ότι ετσι είναι. Αλλιως τι κέρδος θα ειχε; Θα μπορούσε να πει «την έχω και δεν θέλω να τη δώσω». Της είπαμε ότι αυτή η ταινία, έχει τόσους θαυμαστές το συγκρότημα και εδώ και στο εξωτερικό που αν τη κυκλοφορούσαμε σε dvd και εμπαινε έστω σε ένα περιοδικό, σε μία εφημερίδα που τυπώνει 100.000 κομμάτια θα επαιρνε ένα αξιοπρεπές ποσό. «Δεν τη βρήκα ποτέ στα πράγματα του άντρα μου». Και δεν έχω μπορέσει να τη βρω και από την ΕΡΤ που ήταν εκεί που είχε παιχτεί τελευταία και που πρεπει να εχει το video master.

ΕΡ: Μιας και αναφέρατε την ΕΡΤ...Εμείς έχουμε κάνει μία κίνηση εδώ και 6 μήνες. Μας έχουν υποσχεθεί ότι θα μας δώσουν μία λίστα με το τι έχει σωθεί (ΣΣ: Κάτι που τελικά συνέβη λίγες μέρες μετά τη συνέντευξη).

Θα μπορούσα αν ήθελα να τους κάνω ένα εξώδικο γιατί έχουν και χρησιμοποιούν - αλλά δεν μου δίνουν αντίγραφο - όλα τα video clips που είχα γυρίσει για τη Διασταύρωση Ρυθμού και Μελωδίας. Ένα μάλιστα είναι και στο διαδίκτυο, των IDOLS. Τελευταια, ηρθαμε σε επαφη και μου ειπαν ότι πολλαες «εισαγωγες» δικες μου on camera υπαρχουν και ισως παρω αντιγραφο, αλλα όλα τα video clips τραγουδιστων, συγκροτηματων κ.α. εχουνκοπει για να χρησιμοποιηθουν σε άλλες εκπομπες της ΕΡΤ. Μου είναι δυσκολο να καταλανω πως «κοβεται» μια Beta αλλα επειδη ο υπευθυνος της ΕΡΤ ηταν πολύ συνεργασιμος, δεν εχω λογο να αμφισβητω οσα ειπε. Ολο αυτό το υλικο είναι τυπικα και πρακτικα ιδιοκτησια μου, επειδη δεν πληρωθηκα ποτε, στην στρατιωτική τηλεόραση το 1966, η εργασια / συνεργασια ήταν δωρεάν. Την «Διασταυρωση Ρυθμου και Μελωδιας» την είχα ξεκινήσει το 1966 με την Τηλεόραση Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού, δεν ήταν ΥΕΝΕΔ ακόμη. Έτσι εξελίχθηκε σε ΥΕΝΕΔ, από την τηλεόραση της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού στο Πεδίο του Άρεως. Δεν είχε ούτε στούντιο ούτε τίποτα. Τα γυρίζαμε σε 35άρι και τα μοντάραμε μέσα σε μία εβδομάδα, τα συγχρονίζαμε, τυπώναμε κοπια και παιζόταν στο πρωτογονο τελεσινε της εποχης, με κανονικό οπτικό ήχο. Έχουνε κάνει transfer στην ΕΡΤ εκπληκτικό, πολύ καλό transfer μαυρόασπρο.

ΕΡ: Κλείνει και το το Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο το οποίο έχει κάνει εξαιρετικό site. Έχουν ανεβάσει τα Επίκαιρα της εποχής.

Αντί να κλείσουν τους αχρηστους και όχι το ΕΟΜ, έχουν κάνει 70 καινούργιους οργανισμούς. Και τώρα θα πληρώνουμε εσύ και εγώ σαν *****ες επειδή το ΠΑΣΟΚ θέλει να ξοδεύει. Οι άνθρωποι αυτοί είναι ένοχοι γιατί έχουν χάσει όλη την ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης. Επειδή σβήνανε, επειδή κλέβανε, επειδή πουλάγανε, οι από μέσα. Εκατομμύρια λεπτά προγράμματος σε ταινίες 2 ιντσών έχουν βγει από την ΕΡΤ και είναι στο αρχείο, στην αποθήκη αυτού που τις έκλεψε. Ο οποίος γιατί τις έκλεψε, πώς θα τις εκμεταλλευτεί ποτέ; Μόλις βγει κάποιο τέτοιο έξω για εκμετάλλευση θα τον τσιμπήσουνε. Ποιος θα τον τσιμπήσει όμως; Η ΕΡΤ;

ΕΡ: Τείνω να πιστέψω τους αστικούς μύθους περί χρήσης των φίλμ ως δέστρες για πακέτα στο Μοναστηράκι… τρομακτικό

Τι να πεις...

ΕΡ: Συνεργαστηκατε με την Άννα Βαγενά και τη Μαρία Αλιφέρη, μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια γι΄αυτές; Η Μαρία Αλιφέρη να σας πω ότι είναι πολύ αγαπητή στο forum

Με την Άννα συνεργάστηκα μόνο μια φορά στον πιλότο του “Στο σπίτι των ανέμων” και η συνεργασία μου ήταν πολύ σύντομη για να έχω πλήρη γνώμη για την Άννα, αλλά όλα αυτά τα λίγα που θυμάμαι είναι καλά πράγματα, γιατί ήταν επαγγελματίας και γλυκό κορίτσι εκείνο τον καιρό..

Με τη Μαρία συνεργαστήκαμε πολύ περισσότερο γιατί κάναμε ταινία μαζί, το “Death Has Blue Eyes” που παίχτηκε εδώ με τίτλο «Ένα κορίτσι βόμβα».

Ήμασταν πολύ φίλοι κατά τη διάρκεια του γυρίσματος, φίλοι μετά και φίλοι ακόμα. Με τη Μαρία δεν πιστεύω ότι μπορεί κανείς να μην είναι φίλος και να μην την αγαπάει, είναι τόσο γλυκός άνθρωπος και ήταν τόσο πολύ εύκολη συνεργάτης, παρόλο που ήταν πολύ έξω από τα νερά της, έπαιζε σε ένα θρίλερ για πρώτη φορά και έπρεπε να κάνει περίεργα πράγματα με τα μάτια της κλπ. Παρόλα αυτά και σαν συνεργάτης και σαν επαγγελματίας και σαν άνθρωπος η Μαρία είναι αξιαγάπητη.

ΕΡ:Βγήκε πολύ όμορφη σε αυτό το φιλμ (όχι ότι δεν είναι και στη πραγματικότητα!)

Εκείνο τον καιρό ήταν εκπληκτικό πρόσωπο για να το φωτογραφίζει κανείς. Και εκτός από το ότι είναι αισθητικά το πρόσωπο της εκπληκτικό, επειδή είναι πολύ καλός άνθρωπος, πολύ γελαστός άνθρωπος μέσα της, ακόμα και όταν δεν έπρεπε αυτό το πράγμα έβγαινε. Και το να παίζεις αυτό το ρόλο της επικίνδυνης, χωρίς να το θέλει γυναίκας, αλλά πρέπει να ΄χει ευάλωτες ποιότητες μέσα της, ήταν ιδανικό αυτό που μου έδωσε παρόλο που η ταινία γυρίστηκε πολύ γρήγορα. Βγήκε πολύ όμορφη εκεί, γιατί τη φωτογράφιζε ο Γιώργος Πανουσόπουλος, καλός διευθυντής φωτογραφίας που δεν είχε την μανιέρα των διευθυντών φωτογραφίας της εποχής που κάνανε ξεπέτες.

ΕΡ: Πως και επιλέξατε τη Μαρία την Αλιφέρη σε ταινία θρίλερ?

Τη Μαρία την Αλιφέρη τη σκέφτηκα και της μίλησα πριν γράψω το σενάριο του "Death Has Blue Eyes". Γι' αυτό ακριβώς το λόγο ο ρόλος ήταν περισσότερο γραμμένος στα μέτρα της παρά το casting στα μέτρα του ρόλου.

ΕΡ: Κρίμα που μετά το 81-82 δεν είχε συχνές εμφανίσεις σε τηλεόραση-σινεμά.

Δεν είχε δουλειά, δεν της έδωσαν δουλειά. Αν δεις πόσοι άνθρωποι από την αρχή της τηλεόρασης έμειναν ξέμπαρκοι από την εποχή του 80 μέχρι σήμερα (π.χ Ανδρέας Μικρούτσικος). Δεν είναι θέμα ικανότητας ή αυτό που λένε αν σε θέλει ο κόσμος. Είναι θέμα της στρεβλής νοοτροπίας που έχει η τηλεόραση. Στα 80ς η τηλεόραση ήταν καθαρά κρατική. Η στρεβλή νοοτροπία της κρατικής είναι, ποιος είναι υπεύθυνος προγράμματος; Γουστάρει αυτόν; Δεν τον γουστάρει, δεν τον παίζει. Δεν υπάρχει αξιοκρατία, ακόμα και σήμερα.
 
Rolling Stones

ΕΡ: Σχετικά με τους Rolling Stones - Πώς προέκυψε η ιδέα και κυρίως, πώς καταφέρατε να τους φέρετε στην Ελλάδα;

Από πρόβλημα χρηματικό στο να φέρω τους Beatles! Διαφωνήσαμε στην τιμή με τον manager των Beatles, για 50.000 δρχ (εκείνου του καιρού). Η αμέσως επόμενη επιλογή μου ήταν οι Rolling Stones, οι οποίοι δέχτηκαν τα χρήματα που πληρώναμε και τα οποία, αντί να περιμένουν να τους τα στείλουμε τραπεζικά στην Αγγλία, όταν τελείωσε η συναυλία, ήρθαν στο γραφείο μου, στην οδό Ερμού, την επόμενη μέρα το πρωί, πανικόβλητοι από όλα αυτά που είχαν συμβεί με τους αστυφύλακες και πήραν τα χρήματά τους σε Ελληνικά χαρτονομίσματα (δηλαδή δραχμές) σε μία δερμάτινη βαλίτσα και έφυγαν “του σκοτωμού”!

ΕΡ: Πώς ήταν σαν άνθρωποι;

Ήταν “κακά παιδιά”. Κρίνοντας δηλαδή από αυτά που έκαναν στο Hilton (σημεία και τέρατα!). Μέχρι που αναγκάστηκε η διεύθυνση του ξενοδοχείου να μου τηλεφωνήσει και να μου πει: “Κύριε Μαστοράκη, δεν μας ενδιαφέρει αν είναι οι Rolling Stones, εμείς θα τους πετάξουμε έξω από το ξενοδοχείο”. Κυνηγούσαν γριές γυναίκες, Αμερικανίδες τουρίστριες, τσίτσιδοι στο διάδρομο (γέλια!), αφοδεύαν με κλειστό το καπάκι της τουαλέτας τρελαίνοντας τις καμαριέρες και έκαναν γενικώς αυτά που επιβεβαίωναν τον τίτλο του “κακού παιδιού” που ηθελαν να εχουν εκείνο τον καιρό – οι Beatles ήταν τα “καλά παιδιά” και οι Stones ήταν τα “κακά παιδιά”. Αυτόν τον τίτλο ήθελαν να τον κρατήσουν.

ΕΡ: Ήταν τεράστια επιτυχία... Μακάρι να βρεθούν και τα φιλμ κάποια στιγμή...

Γυρισαμε τη συναυλια με τρεις 35μμ καμερες. Δεν ξέρω αν πρέπει να διατηρώ τις ελπίδες μου να βρεθει καποτε αυτό το υλικο που δεν το ειδε ποτε κανεις. Κατά πολλούς ισχύει το εξής (κάτι που δεν έχει επιβεβαιωθεί): το αρνητικο εκείνης της λήψης δεν χαρακτηρίστηκε για να πάει για εμφάνιση και διπλοτραβήχτηκε την επομένη της χούντας, από “Επίκαιρα” του Παπαδόπουλου, κτλ. Και έτσι, αυτή τη στιγμή πρέπει να υπάρχει, εμφανισμένο ένα αρνητικο, το οποίο έχει διπλοτυπία, τους Rolling Stones και τον Παπαδόπουλο! (γέλια!) Αυτός είναι ο λαϊκός “μύθος”.

Εγώ δεν πιστεύω ότι έτσι έγινε, διότι πιστεύω ότι τη νύχτα της 17ης Απριλίου που όλο το υλικό γύρισε στην Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού (Γ.Υ.Σ.), την άλλη μέρα το πρωί μπήκε στο εμφανιστήριο. Επομένως, κάπου υπάρχει το υλικό. Το ότι δεν πρόφτασε να τυπωθεί, να συγχρονιστεί με τον ήχο και να μονταριστεί, αυτό είναι σίγουρο. Διότι δεν υπήρχε περίπτωση μετά την 21η Απριλίου να ασχοληθούν με τέτοια πράγματα! Αντιθέτως, αν ήταν στο χέρι της χούντας, ρεσιτάλ των Rolling Stones, δεδομένου ότι οι “ροκάδες” ήταν “εχθροί” τους (μακρυά μαλλιά, απαγορευμένα, κτλ), η χούντα θα το έκαιγε το υλικό! Δε νομίζω όμως ότι καταστράφηκε, νομίζω ότι υπάρχει κάπου, μη κυκλοφορημένο ίσως, εμφανισμένο οπωσδήποτε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έμεινε τέσσερις ημέρες ανεμφάνιστο, για να μπορεί να τραβηχτεί στις 22 Απριλίου για την χούντα.

ΕΡ: Σε εκείνη την Ευρωπαϊκή τους περιοδεία, δεν είχαν γίνει άλλες κινηματογραφήσεις;

Οι κινηματογραφήσεις εκείνο τον καιρό γίνονταν ελεύθερα. Οι Rolling Stones, που σήμερα έρχονται με 150 ανθρώπους και με παραγωγή 32 βαγονιών, εκείνο τον καιρό έπαιξαν πάνω σε ένα απλό πάλκο, καθόντουσαν σε καρέκλες βιενέζικες δανεισμένες από καφενείο (γέλια!), ήταν φωτισμένοι με “ταψιά” - λάμπες από πάνω και έπαιξαν με νοικιασμένους ενισχυτές και ντραμς, διότι εκείνοι είχαν φέρει μόνο τις κιθάρες τους. Αυτή ήταν η συναυλία των Rolling Stones. Στις φωτογραφίες που υπάρχουν, μπορείς να το δεις κάλλιστα – και τα “ταψιά” – τα φώτα (τα κλασικά μεταλλικά “ταψιά” που έχουν στη μέση μια λάμπα – αυτά ήταν τα οπτικά εφέ!), το σύστημα το ηχητικό που ήταν νοικιασμένο, διότι φαίνεται και το λογότυπο της εταιρίας που μας τα νοίκιασε και γενικώς ήταν τέτοιου τύπου η συναυλία. Και κινηματογραφούσαμε εμείς, θέλανε δε θέλανε οι Stones! (γέλια!)

ΕΡ: Και αυτή ήταν και η τελευταία συναυλία της Ευρωπαϊκής περιοδείας τους...

Ναι, ήταν η τελευταία για το 1967.
 
Forminx




ΕΡ: Πώς ξεκίνησε η ιστορία με τους Forminx;

Τους Forminx, όταν εγώ τους γνώρισα, ήταν χορευτική ορχήστρα 8μελής που εμφανιζόταν στην «Αργω» της Βουλιαγμένης – δεν ήταν συγκρότημα. Εκείνο τον καιρό δεν υπήρχαν συγκροτήματα, υπήρχαν μόνο χορευτικές ορχήστρες: η ορχήστρα του Τόνι Πινέλλι, η ορχήστρα του Λεβ, η ορχήστρα του Κώστα Κλάβα και έπαιζαν με κάποιο μεγάλο τραγουδιστή – πχ ο Κλάβας, αν θυμάμαι καλά, έπαιζε στην “Αθηναία” με τον Γιάννη Βογιατζή, κάποια άλλη ορχήστρα έπαιζε με τον Τόνυ Πινέλλι στα “Αστέρια”, οι Forminx ήταν η χορευτική ορχήστρα στην “Αργώ” της Βουλιαγμένης (εκεί που είναι σήμερα τα “μοδάτα” καφέ στην Βουλιαγμένη, κάτω στην παραλία). Εκεί τους γνώρισα ως ορχήστρα και εκτός από τα μέλη που είχαν όταν έγιναν συγκρότημα, είχαν ακόμα τον Τοτό που έπαιζε τρομπέτα (είναι αυτός που παίζει σόλο τρομπέτα στο “Love without love”, στην εισαγωγή), είχαν τον Ευγνώμονα που έπαιζε κρουστά και είχαν δύο τραγουδιστές, τον Θύμιο (Θέμο) Πέτρου και τον Τασο Παπασταμάτη. Αργότερα, έπειτα από πολλές συναυλίες και δίσκους, ο Θέμος αποχώρησε και έμεινε μόνο ο Παπασταμάτης. Τους γνώρισα στην “Αργώ” λοιπόν, ήμουν εκστασιασμένος με την ποιότητα του ήχου τους και μίλησα με τον Βαγγέλη τον Παπαθανασίου, ο οποίος μου σύστησε τον αδερφό του, τον Νίκο, που ήταν ένα είδος manager / road manager. Όλοι μαζί αποφασίσαμε να μεταμορφώσουμε τους Forminx σε συγκρότημα. Μετά από ζυμώσεις και συζητήσεις, οι Forminx, χωρίς τον Τοτό και χωρίς τον Ευγνώμονα (παρά μόνο αν ερχόντουσαν για κάποια ηχογράφηση που τους χρειαζόμασταν) έγιναν συγκρότημα (τους έφερα στην “Music Box” βεβαίως) και έγραψαν τον πρώτο τους δίσκο που ήταν το “Ah! Say Yeah” και το “Elephant Twist”. Από εκεί και έπειτα, κυρίως μέσα από τις συναυλίες τους που ήταν ασφυκτικά γεμάτες και στις οποίες διαδραματίζονταν σκηνές με υστερίες, κτλ, οι Forminx έγιναν το νούμερο 1 συγκρότημα της χώρας.

ΕΡ: Πώς “διαλύθηκε” το group;

Δεν διαλύθηκαν από προσωπικές διαφορές, διαλύθηκαν από την υπαρξιακή και την βιοτική ανάγκη της εποχής – δεν μπορούσαν να επιβιώσουν δηλαδή, από πλευράς αμοιβών. Δεν μπορούσε κανείς να είναι επαγγελματίας στα συγκροτήματα αυτά, έπρεπε να κάνει και κάποια άλλη δουλειά. Βεβαίως, όλα τα μέλη των Forminx, με εξαίρεση τον Τάσο Παπασταμάτη, είχαν και άλλη δουλειά: ο Μπακόπουλος χημικός, ο Αρνής αρχιτέκτονας, ο Βαγγέλης επαγγελματίας συνθέτης – μουσικός, θα έκανε την καριέρα του μοιραία κάποια στιγμή... Επομένως, κάποια εποχή που συζητήσαμε για το μέλλον των Forminx, είχα πει τότε στον Βαγγέλη ότι “η μόνη σου ελπίδα για να συνεχίσεις σαν μουσικός και σαν μέλος συγκροτήματος, είναι να πας στο εξωτερικό”. Από τους Forminx, κανείς δεν ήθελε να φύγει στο εξωτερικό, είχαν όλοι οικογένειες, είχαν σχέση, είχαν δουλειά εδώ. Επομένως, ο Βαγγέλης μίλησε με τον Λουκά τον Σιδερά, τους “προξένεψα” και τον Ντέμη Ρούσσο από τους “We Five”, που ήταν το τελευταίο καλό μεγάλο συγκρότημα στην Ελλάδα και έφτιαξαν τους Aphroditeʼs Child. Επιχείρησαν να πάνε στην Αγγλία για να αναζητήσουν την τύχη τους εκεί, έκαναν όμως την βλακεία, όταν περνούσαν από τον έλεγχο των διαβατηρίων και τους ρώτησε ο ελεγκτής στο Λονδίνο: “Τι ήρθατε να κάνετε εδώ;” να πουν “Ήρθαμε για να δουλέψουμε”. Και καθώς δεν είχαν άδεια εργασίας, τους ξαναγύρισαν πίσω στο αεροπλάνο για να τους διώξουν (γέλια!) και αυτοί κατέβηκαν από το αεροπλάνο στο Παρίσι, όπου έχοντας μάθει το μάθημά τους από την Αγγλία, στον έλεγχο των διαβατηρίων είπαν: “Ήρθαμε για τουρισμό” και έτσι έκαναν καριέρα στην Γαλλία σαν Aphroditeʼs Child... Άρα, οι Forminx δεν διαλύθηκαν από διαφορές, διότι ήταν όλοι πολύ φίλοι μεταξύ τους και όλοι περνούσαν πάρα πολύ καλά θα έλεγα...

ΕΡ: Τον Βαγγέλη τον Παπαθανασίου έχουμε καιρό να τον δούμε...

Θα τον δείτε ξανά σύντομα. Ο διευθυντής φωτογραφίας Δημητρης Θεοδωρόπουλος, γύρισε ένα πολύ ωραίο ντοκιμαντέρ για τον Λουκά και μέσα σε αυτούς που πήρε συνέντευξη είναι και ο Βαγγέλης ο Παπαθανασίου.

ΕΡ: Για το ντοκιμαντέρ κάναμε αναφορά και από το RetroManiaX. ʽHταν ωραία έκπληξη...

Έχει κυκλοφορήσει ένα τρέιλερ ήδη...
 
ΕΡ: Γιατί δεν βγήκε ποτέ soundtrack για το Island of death;

Γιατί εκείνο τον καιρό που γύρισα την ταινία, δεν υπήρχαν εταιρίες στην Ελλάδα που να βγάζουν soundtrack δίσκους... Έβγαζαν τραγουδάκια μόνο. Ποιο άλλο soundtrack εκείνης της εποχής έχει κυκλοφορήσει σε δίσκο; (1975) Κανένα! Έβγαινε συνήθως το τραγούδι από την ταινία, μόνο επειδή οι τραγουδιστές και το τραγούδι ήταν στην εμπορική λίστα των εταιριών.

ΕΡ: Τα τραγούδια με τον Δάκη και την Μίλλη Κάραλη (“Do you love me” και “Can you call it love”) από την ταινία είναι εκπληκτικά κομμάτια... Δεν έχετε σκεφτεί ποτέ να εκδώσετε ένα CD Soundtrack με όλα τα τραγούδια της ταινίας;

Κοίταξε, το DVD του “Island of death” έχει και όλα τα τραγούδια της ταινίας μέσα, εικονογραφημένα.

ΕΡ: Έχετε ποτέ σκεφτεί να κάνετε μια κινηματογραφική προβολή του “Island of death”;

Η ταινία εχει παει σε απειρα ξένα φεστιβάλ...

ΕΡ: Στην Ελλάδα...

Μα, στην Ελλάδα, δε νομίζω ότι έχει fans...

ΕΡ: Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω

Cult movie fans στην Ελλάδα είναι μετρημενοι στο ένα χέρι (γέλια!). Στην Ιρλανδία που πήγα στο τελευταίο Φεστιβάλ προσκεκλημένος (παίχτηκε το “Island of death” άκοπο για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο) ήταν 1.200 άτομα σε μια αίθουσα κινηματογράφου γεμάτη. Έκανα παρουσίαση και απάντησα και σε ερωτήσεις των θεατών (Q&A) και κάθισαν μετά, από τους 1.200 τουλάχιστον οι 400 σε μία ατελείωτη ουρά για να τους δώσω αυτόγραφα και μου έφεραν το DVD για να το υπογράψω... Εκεί οι fans είναι πραγματικοί fans...


ΕΡ: Κινηματογραφήθηκε η εκδήλωση αυτή;


Έχει εκδοθεί στην Αγγλική έκδοση του “Island of death” από την Arrow Films. Είναι όλο το Q&A και όλη η κινηματογραφική ιστορία και τα αυτόγραφα.


ΕΡ: Και τώρα μια τελευταία ερώτηση, αρκετά προσωπική. Αν νομίζετε ότι ξεπερνά τα εσκαμμένα δεν την συμπεριλαμβάνω.


Σε παρακαλώ πολύ να μου τις πεις, αυτές είναι οι ερωτήσεις που έχουν την ουσία – άλλωστε, οι δύσκολες ερωτήσεις είναι αυτές που θέλω...

ΕΡ: Ως γνωστόν, με την Μπέτυ Λιβανού σας συνέδεε εκείνα τα χρόνια κάτι τρυφερό. Μιλήστε μας για αυτήν ως ηθοποιό, παρουσιάστρια και άνθρωπο.

Δεν ήταν απλώς κάτι τρυφερό, ήταν μια ιστορία αγάπης, τρυφερότητας, φιλίας και συνεργασίας που κράτησε εκείνο τον καιρό πέντε χρόνια. Στο διάστημα αυτό, η Μπέτυ, επαγγελματικά άλλαξε τελείως προφίλ, διότι την είδε ο Φιλοποίμην Φίνος στην πρώτη της εκπομπή, ένα τεταρτάκι ζωντανό της ΥΕΝΕΔ που λεγόταν “Ένα, δύο, τρία”, στο οποίο συμπαρουσιάστριά της ήταν η Μάρα Αρζόγλου (μετέπειτα Μάρα Νησιώτη) και μου τηλεφώνησε ο Φίνος στο γραφείο και μου είπε: “Νίκο παιδί μου, η κοπελίτσα αυτή που έχεις στην εκπομπή σου αυτή την στιγμή, ποια είναι;”, του λέω: “Το όνομά της είναι Μπέτυ Τράτα”, μου απάντησε: “Θα μου τη στείλεις να της μιλήσω, την θέλω για ηθοποιό”. Εγώ ήξερα ότι η Μπέτυ είχε προτάσεις να παίξει σε ταινίες από τα 14 και έλεγε όχι συνέχεια. Εκείνο τον καιρό ήταν 18. Όταν γύρισε λοιπόν από την ΥΕΝΕΔ, της είπα: ”Μπέτυ, σε θέλει να σου μιλήσει ο Φιλοποίμην Φίνος” και μου λέει: ”Αν θέλει να μου μιλήσει για ταινία, εγώ το έχω πει ότι ταινία δεν κάνω!”. Της είπα: ”Kοίταξε να δεις, μπορεί να μην θες να κάνεις ταινία, αλλά δεν μπορείς να απορρίψεις το ραντεβού με τον Φίνο. Είναι πατριάρχης – θα πας να τον δεις και θα του εξηγήσεις ότι δεν θέλεις να κάνεις ταινία”. Και την πήγα εγώ στην οδό Χίου που ήταν τα στούντιο της Φίνος εκείνο τον καιρό και έκατσε με τον Φίνο μία ώρα περίπου (εγώ την περίμενα στο αυτοκίνητο) και όταν γύρισε της είπα: “Του τα ʽπες ότι δεν θέλεις να κάνεις ταινία;”, “Του τα ʽπα”, “Και λοιπόν;”, “Την Δευτέρα έχω γύρισμα!” (γέλια!) Τέσσερις μέρες μετά, την είχαν βάλει μπροστά από την κάμερα, στο “Η αμαρτία της ομορφιάς”...

Και επειδή με ρωτάτε πώς είναι η Μπέτυ σαν άνθρωπος και σαν καλλιτέχνης – συνεργάτης, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι όλες της οι πλευρές αγγίζουν το σημείο της τελειότητας, τουλάχιστον με την υποκειμενικότητα τη δική μου. Και μιλάω σήμερα, που με την Μπέτυ είμαστε ακόμα φίλοι, που την θαυμάζω για αυτά που έχει κάνει, για την επιλεκτικότητα της και που την θαυμάζω και για το ότι κάνει και σκηνοθεσία: σκηνοθετεί κάθε Σάββατο και Κυριακή – και σας συστήνω να πάτε εσείς που γουστάρετε τέτοια πράγματα – το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη “Η αυλή των θαυμάτων” με ένα θίασο φτιαγμένο από ερασιτέχνες νέους ηθοποιούς, τους οποίους τους έχει σκηνοθετήσει η ίδια και με φωτισμούς του Γιώργου Πανουσόπουλου.

ΕΡ: Βρίσκετε ότι υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ της Μπέτυς Λιβανού και της Μαρίνας Τσιντικίδου;

Ανάμεσα στην Μπέτυ και στην Μαρίνα, αν υπήρχε μία ομοιότητα, αυτή θα ήταν φυσιογνωμική, δηλαδή αν θύμιζε, πιθανόν, κι αυτό πολύ παλια, την Μπέτυ η Μαρίνα. Καμία άλλη.
 
Ο κ. Μαστοράκης (όπως και την προηγούμενη φορά άλλωστε) προσεγγίσιμος, πολύ φιλικός και ανοιχτός για να συζητήσει τα πάντα.

Με μία σκέψη ταχύτατη, όπως και ο λόγος του, ο οποίος έχει πάντα αμεσότητα και δεν "χαρίζεται" σε κανέναν.

Η μνήμη του είναι αξιοθαύμαστη και οι εμπειρίες του στους τομείς τηλεόραση, κινηματογράφος και μουσική μοναδικές.

Ευχαριστούμε Wally και ευχαριστούμε και τον κ. Μαστοράκη που μίλησε για το forum μας!
 
Πάρα πολύ ενδιαφέρον η συνέντευξη του Κου Μαστοράκη!

Τον ευχαριστούμε πολύ για άλλη μια φορα και ειναι μεγάλη μας τιμή και αυτή η συνέντευξη που μας έδωσε.

ΑΓΑΠAΜΕ ΝΙΚΟ ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ!!! :)

Επίσης ενα μεγάλο ευχαριστώ στον δικό μας Wally και σε όσους εργάστηκαν για να υλοποιηθεί η συνέντευξη.
 
Διάβασα με προσοχή τα όσα μας είπε ο κος Μαστοράκης. Γλαφυρός στις περιγραφές του, με την αμεσότητα που τον διακρίνει (θα συμφωνήσω με τον bernard) για άλλη μία φορά μας μετέφερε το κλίμα της εποχής. Είναι - αν μη τι άλλο - ενδιαφέρον να μαθαίνεις το background και όχι μόνο της πορείας / εξέλιξης διαφόρων προσώπων ή καταστάσεων "από μέσα". Τα κατορθώματα των Rolling Stones, οι Forminx και οι Aphrodite's child, η Βαγενά, η Αλιφέρη, η Λιβανού ....

Πολύ το "χαμένο υλικό" τελικά. Αναρωτιέμαι όσοι έχουν στην κατοχή τους τέτοιου είδους υλικό (ουδόλως με απασχολεί ο τρόπος που το απέκτησαν) για πόσα χρόνια ακόμα θα βαυκαλίζονται ότι πράττουν "τα δέοντα" ενώ επί της ουσίας κοιτούν αποκλειστικά και μόνο την πάρτη τους (ουστ)
 
Πολλά μπράβο κι από μένα και στον Wally και στον κύριο Νίκο Μαστοράκη ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ. Την "ξεκοκκάλισα" τη συνέντευξη! :)
 
Πολλά συγχαρητήρια Πάνο και ευχαριστούμε πολύ τον κ. Μαστοράκη για την ουσιαστική συνέντευξη που παραχώρησε για ακόμα μια φορά στο φόρουμ μας!! :)
 
Απολαυστικός όπως πάντα ο Νίκος Μαστοράκης μας μεταφέρει με τον καλύτερο τρόπο το κλίμα της εποχής και για αυτό τον ευχαριστούμε πολύ.

Βέβαια πολλά μπράβο και στον Πάνο που τον ξανασυνάντησε και μας αποκάλυψε όλα αυτά τα πράγματα.
 
Απολαυστικός! Η συνέντευξη θεϊκή!

Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο από τον Κο Μαστοράκη, με την τεράστια προσφορά του στο χώρο! :)
 
Οι κουβεντες με τον κ Μαστορακη ειναι πραγματικη απολαυση και παντα βγαζουν "ειδησεις". Γι αυτο του εχουμε "τσιμπουρωθει" του ανθρωπου ηδη δυο φορες.

Απλος, ευγενης, χωρις ιχνος "τουπε" και με φοβερη συγκροτηση στα λογια του. Να ναι καλα και ελπιζω να την κανει καποια στιγμη την προβολη του Island of Death σε Αθηναικη αιθουσα! :)

Αμελησα να ευχαριστησω και την Bambinella χωρις τη βοηθεια της οποιας δεν θα ειχα καταφερει να στησω το ερωτηματολογιο - την Caprice και τον Bernard που μας βοηθησαν στην απομαγνητοφωνηση.
 
Χαρα μου που βοηθησα!

Χρονια πολλα στο Νικο Μαστορακη για τη σημερινη γιορτη του. Του ευχομαστε ο,τι καλυτερο στην προσωπικη και επαγγελματικη του ζωη!
 
Πολλα μπραβο στα παιδια για τη νεα συνομιλια με τον κ Νικο Μαστορακη (χρονια του πολλα και καλα για την γιορτη του). Παντα μαθαινουμε πολυ ενδιαφεροντα πραγματα για το παρελθον που ολοι αγαπουμε. Μακαρι να βρεθει μια λυση για το τοσο αξιολογο υλικο του ωστε να μπορεσουμε και εμεις να το (ξανα)δουμε. Και παλι μπραβο στον Wally και στα παιδια που κοπιασαν και για αυτη την συνεντευξη. Retromaniax rules!
 
Μπραβο στον Wally για την συνεντευξη ,αλλα επισης και να εκφρασω τις ευχαριστιες μου για την 2η συνεντευξη οπως και "χρονια πολλα και δημιουργικα" στον κυριο Νικο Μαστορακη για την ονομαστικη του εορτη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Χθες έτυχε να δω απ το tv gold μια εκπομπή με τίτλο "το κυνήγι του εκατομμυρίου".Δεν γνώριζα καν την ύπαρξη αυτού του show αλλά πρέπει να ήταν κοντά στο 1984.Ήταν γυρισμένο σε vhs και όχι για την ελληνική τηλεόραση.Ήταν ένας παράξενος συνδυασμός show,μουσικής εκπομπής με video clips αλλά και ζωντανής εμφάνισης των Dreamer and the full moon να ερμηνεύουν το Sandrina φορώντας κουκούλες,stand up comedy,trailers ταινιών της εποχής,tutti frutti με strip-tease. Μάλιστα ανάμεσα στο κοινό μου φαίνεται οτι το μάτι μου πήρε τον περίφημο...Μπόκολη ως σύζυγό μιας παικτριας που έκανε strip-tease και η οποία πρέπει να ήταν η Μόνικα Δημητρίου,αλλά μου φάνηκε πώς είδα και τον Σάββα Κωφίδη.Μεταξύ άλλων και ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι μνήμης για τους θεατές της βιντεοκασετας.Επίσης στους συμπαρουσιαστές του Μαστορακη είδα τον Ντανο Λυγιζο,την Υβετ και άλλες 2 πανέμορφες κοπέλες.Το έχει δει κανείς σας;είχε βγει δεύτερη βιντεοκασέτα της συγκεκριμένης βίντεοεκπομπής;πάντως σίγουρα δεν είχε παιχτεί σε κανένα απ τα τότε 2 κρατικά κανάλια.
 
Ελπιζω να το βαλει σε επαναληψη στο μελλον διοτι ακουγεται ιντριγκαδορικο :)
 
Συμφωνα με τον ιδιο απο το facebook του καποια ινφο. :)

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥ. Οταν ο Μαστ δεν εκανε πια τηλεοραση, εκανε... βιντεοκασετες. Απο το ιστορικο Video Club of Greece, το πρωτο που εβγαλε ταινιες με υποτιτλους σε VHS, ενα παιχνιδι με δωρο... ενα εκατομμυριο. Δραχμες, φυσικα.
 
Πίσω
Μπλουζα