Γιατί τέτοιο κόμπλεξ για τις βιντεοταινίες του '80;

Vetus

RetroMaNiaC
Joined
21 Αύγ 2008
Μηνύματα
761
Αντιδράσεις
57
Ένα πράγμα που μου την δίνει σήμερα είναι όταν βλέπω παρουσιαστές της κακιάς ώρας σε life style εκπομπές να μιλάνε τελείως απαξιωτικά για τις βιντεοταινίες του '80 χαρακτηρίζοντάς τες αρκετά κιτς και απίστευτα χαμηλής ποιότητας. Μέχρι κι αρκετοί ηθοποιοί που έγιναν γνωστοί χάρη σε τέτοιες ταινίες, τους βλέπεις σήμερα ν' αρνούνται πεισμωτικά ότι είχαν παίξει σε βιντεοταινίες λες κι είναι τίποτα ντροπιαστικό. Η μόνη ηθοποιός που ξέρω ότι το 'χει περηφάνεια και καμάρι για την συμμετοχή της σε βιντεοταινίες του '80 είναι η Ελένη Φιλίνη:

[video=youtube;zOXAH-UoP4k]

Η παρουσιάστρια της εκπομπής που της έπαιρνε συνέντευξη [edit] Δε χρειάζονται χαρακτηρισμοί [edit]... και πολύ καλά της τα 'πε ο Φιλίνη. Λες και δηλαδή όσες ταινίες βγήκαν μετά την δεκαετία του '80 ήταν αριστουργήματα. Τρίχες! Οι περισσότερες είναι για τα πανηγύρια (συμπεριλαμβάνοντας και παραγωγές του σήμερα) κι ας είχαν πιο υψηλό budget συγκριτικά με τις φτηνιάρικες βιντεοταινίες του '80. Κι όσο αφορά το κιτς μέρος του '80...ποιά η διαφορά από τις ταινίες του '60 και του '70 που οι περισσότερες δείχνουν αρκετά παλιομοδίτικες και σαχλές σε όσους γεννήθηκαν το '80 και μετά όπως κι εγώ μ' εξαίρεσεις όπως ταινίες του Θανάση Βέγγου. Επίσης βρίσκω την "χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογραφού" αρκετά υπερτιμημένη, ειδικά τις ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη που οι περισσότερες πάνω-κάτω ακολουθούν την ίδια φόρμουλα. Γι' αυτό θα συμφωνήσω με το παρακάτω σατυρικό review για την ταινία "Η Αρχόντισα κι ο Αλήτης" (προσοχή: το βίντεο περιέχει αρκετές βωμολοχίες):

[edit] Video που περιέχει βρισίδια δεν χρειάζεται να υπάρχει εδώ μέσα. Εξου και η διαγραφή του - όπως και την προηγούμενη φορά που το πόσταραν [edit]

Aυτά από μένα για την ώρα επί του θέματος. Προβλέπω αρκετούς να με κυνηγήσουν με τις ντομάτες. :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τις βιντεοταινίες στην εποχή τους στο βίντεο δεν τις γνώρισα γιατί δεν είχα βίντεο... Όμως ευτυχώς η δυστυχώς έχω δει πάρα πολλές στην τηλεόραση τα επόμενα χρόνια.... Τώρα ποια είναι η γνώμη μου;

Σίγουρα τις περισσότερες από αυτές δεν τις λες "ποιοτικές", και σίγουρα τις λες "φτηνιάρικες" η ας μου επιτραπεί ο όρος "λαϊκές"... Τώρα αν αυτό ήταν καλό η κακό, δεν θα το πω με βεβαιότητα.. Όμως πάλι ευτυχώς η δυστυχώς υπήρχαν θεάματα ΠΟΛΥ χειρότερα!

Πχ οι ψευτοκουλτουριάρικες ταινίες τις εποχής (Όπως πχ το "Πέφτουν οι σφαίρες σαν το χαλάζι" που σχολιάζαμε πριν από μερικές ημέρες), η κάποιες σειρές επιπέδου "Λαβ Σορρυ" που είδαμε αργότερα, νομίζω ότι ήταν ΠΟΛΥ χειρότερες ακόμα και από την χειρότερη βιντεοταινία (Ναι, ακόμα και από κάτι.... "παιδικές( ; )" επιπέδου "Στρουμφάκια στο φεγγάρι".. :p ).

Τώρα όσο αφορά τους ηθοποιούς... Αν ήμουν ηθοποιός, και μάλιστα αν είχα γίνει και γνωστός από αυτές τις ταινίες, περισσότερο θα ντρεπόμουν να πω ότι 'ντρέπομαι που έπαιξα σε αυτές τις ταινίες", παρά θα ντρεπόμουν που έπαιξα σε αυτές τις ταινίες.

Και για να το πάω και λίγο πιο πέρα, περισσότερο θα ντρεπόμουν αν έπαιζα σε καμία "κουλτουριάρικη" ταινία του 80 που επί 45 λεπτά θα ήμουν ξάπλα στον καναπέ και θα κοίταζα μία γλάστρα με γκαζόν, παρά σε μία βιντεοταινία που γυρίστηκε μέσα 14 ώρες με μπάτζετ 3.000 δρχ.
 
όχι μόνο η Ελένη Φιλίνη. Δείτε τι είχε πει η Ισμήνη Καλέση στα Καρντάσιανς :

[video=youtube;9DvbIpTf-hg]

 
H δαιμονοποιηση της βιντεοκασετας ξεκινησε την δεκαετια του 90 με τον ερχομο της ιδιωτικης τηλεορασης και την αναδειξη μια αλλης γενιας ηθοποιων &σεναριογραφων (της γενιας της ελευθερης σκηνης οπως τους λεω εγω). Ηταν η περιοδος που αρχισαμε να πιστευουμε οτι γιναμε ευρωπαιοι και το επιπεδο μας αναβαθμιστηκε.

Φυσικα τιποτα απ'ολα αυτα δεν ηταν πραγματικοτητα αφου στις δεκαετιες 90 και 2000 γιναν απιστευτα τερατουργηματα ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ TV!

Εξαιρωντας τις κλασικες επιτυχιες, ποσα βλακωδη σηριαλ ποσα ανοητα σεναρια ποσα πεταμενα λεφτα σε βλακειες, νομιζω ολοι εχουμε δει.

Πολλοι επισης "δημιουργοι" μεταπηδησαν απο τις βιντεοκασετες στα σηριαλ συνεχιζοντας τον πρωταθλητισμο τους στις χαζομαρες και τις προχειροτητες
 
Εγω παλι δεν καταλαβαινω πως απο εκει που και ο κοσμος εθαβε την βιντεοταινια,τωρα ξαφνικα ολοι τις θυμουνται με θαυμασμο.

Επροκειτο για πολυ κακης ποιοτητας παραγωγες που τελειωναν μεσα σε μια βδομαδα με προχειρα σκηνικα κλπ.Δεν μπορω βεβαια να βαλω ολες τις βιντεοταινιες της εποχης στο ιδιο καζανι,ομως το 95% ηταν σαβουρα φουλ.Αυτο πιστευω ειναι και ο λογος που καποιοι που επαιξαν δεν θελουν καν να τις θυμουνται(κακως βεβαια).
 
Παντα υπηρχε η αρπαχτη, η κακη ποιοτητα και το κιτς, και στον "παλιο καλο κινηματογραφο" και στις σειρες του 90. Απο κει και περα η καθε περιπτωση ειναι ξεχωριστη. Ο παλιος κινηματογραφος εχει εξωραιστει και τον βλεπουμε νοσταλγικα και ρομαντικα. Οι κακες σειρες της ιδιωτικης τηλεορασης παλι εχουν μαλλον χαθει στη ληθη.

Για καποιο λογο η κουλτουρα των βιντεοκασετων ανηκει σε ξεχωριστη θεση. Κατα την ταπεινη μου γνωμη, οπως εχω αναφερει σε σχετικα θρεντς, τις θεωρω κιτς και οτι δεν εχουν ιδιαιτερη ποιοτικη αξια, αλλα παραλληλα αντιπροσωπευουν διαφορετικες πολιτισμικες συγκιριες απο ο,τι ο παλιος κινηματογράφος ή οι σειρες της ιδ. τηλεορασης. Ειχαν αλλο κοινο, αλλη αποδοχη, εξυπηρετουσαν αλλους σκοπους. Για μενα α αντιπροσωπευουν υπερβολη αλλα και ερασιτεχνιμο. Ειχαν μεγαλη προβολη απο τα ιδιωτικα καναλια (καθε καλοκαιριατικο μεσημερι παιζονταν 2-3) αλλα παραλληλα, οταν "ξυπνησε" ο κοσμος, αρχισε να τις κοροιδευει υπογειως για την αισθητικη τους. Ο κιτσαρισμος τους ειναι ειδος απο μονος του και δεν ειναι συγκρισιμος με το κιτς που ειδαμε παλιοτερα ή πιο προσφατα. Εχουν ξεχωριστη θεση :)

Απο κει και περα εαν ο ηθοποιος αποποιειται αυτο που εκανε ή όχι ειναι θεμα ιδιοσυγκρασιας, και τι σχεση εχει με τον εαυτο του και το παρελθον, και την αυτοκριτικη. Το ιδιο ευκολο ειναι να κοιταξεις το παρελθον και να πεις "ρε τι [edited] εκανα τοτε" και το ιδιο ευκολο να πεις "ετσι ηταν η εποχη, αρα καλα εκανα".
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
θα το ξαναπω χιλιες φορες ο ιδιος ο τσακαλακης (master video) μου ειπε αγορι μου 4 η ωρα τελειωνε το γυρισμα 5 η ωρα ειχαν πληρωθει ολοι τους για πες μου ποιος το κανει τωρα αυτο ο γαρδελης με τα λεφτα απ τις βιντεοταινιες εχτιζε εξοχικο και μου εστελνε φωτογραφιες και το εβλεπα αυτα μου ειπε οταν τον βρηκα και μιλησαμε στα γραφεια της master (υπαρχουν ακομα) ο ντουζος που τον γνωρισα σε γυρισματα μου ειχε πει οτι με τα λεφτα ειχαν καθε βραδυ τραπεζια στα club και στα μπουζουκια ο λεοντσινης ο ιδιος μου ειπε οτι ο ψαλτης επαιρνε εκατομμυρια τοτε για να της γυριζει και τωρα αν τον ρωτησεις θα σου πει οτι δεν της αναγνωριζει και ο χαικαλης καποτε πηγαινε και τον παρακαλαγε να τον βαλει να παιξει μονο ο σουπιαδης μου ειπε οτι ακομα και τωρα βιντεοταινιες θα εκανα και η ελενα μιχαηλ μου ειπε οτι απο εκει φαγαμε και εκει που τρως δεν φτυνεις πιστευω οτι αντιδρουσανε ετσι επειδη δεν βρηκανε δουλεια μετα την δεκαετια του 90 ισως καποιοι απο αυτους να πιστευανε οτι ακομα και σημερα θα γυριζαν βιντεοταινιες δεν ξερω ακομα και ο σφετας προσφατα μου ειπε οτι ακομα και με τοσα χαμηλα στανταρ παραγωγης καταφερναμε ενα καλο αποτελεσμα ηταν η εποχη ετσι απλα οκ καποιοι κοιταζαν το κερδος και βγαζαν πολυ προχειρες δουλειες ομως υπηρξαν και ταινιες που πραγματικα ηταν πολυ καλες οπως πχ οι ταινιες με τον διονυση ξανθο δεν μπορω να καταλαβω την λογικη ορισμενων πολλοι απο αυτους οχι απλα δεν νοιαζονται για αυτες δεν της εχουν καν και ζητανε απο μενα και αλλα παιδια που τις μαζευουμε να τους κανουμε κοπιες για να τις ξαναδουν η για να της δουν γιατι δεν της εχουν δει ποτε (αυτο μου ειπε ο ηλιας κωνσταντινου για το 7 μικροι κομμαντος και ο γιαννης σκλαβος για τον κυριο εξουσια) και ας ερθει τωρα ο κυριος ψαλτης να μας πει ποσο φιλμ ειναι ο εραστης το ακαματαχητος πιλοτος το οι κυβερνησεις πεφτουνε κλπ κλπ

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Τσάκωνας και ο Λεζές επίσης δεν έχουν κανένα κόμπλεξ να μιλήσουν για τις βιντεοταινίες, κι αυτός είναι άλλος ένας λόγος που τους συμπαθώ πολύ. Αλλά και ο Πάνος Μιχαλόπουλος είναι κατά αυτού του κόμπλεξ, και έχει πει χαρακτηριστικά "όταν όμως έπαιρναν τα φράγκα, ήταν καλά". Άρα, σε συνδυασμό και με άλλα ονόματα που ειπώθηκαν, είναι τελικά αρκετοί κι αυτοί που δεν έχουν πρόβλημα. Αλλά ναι, ξέρω ότι αυτοί που διατηρούν αυτό το κόμπλεξ μάλλον είναι περισσότεροι. Εννοείται ότι ούτε εγώ συμφωνώ με αυτό, αφενός το θεωρώ δικαίωμά τους να μην τους αρέσει, αφετέρου όμως το θεωρώ λάθος να τους ρωτάνε γι'αυτό και ή να λένε ψέματα ή να στρέφουν την κουβέντα αλλού. Για μένα θα ήταν πιο τίμιο να έλεγαν στην τελική με ειλικρίνεια ότι δεν τους αρέσει να μιλάνε για τις συγκεκριμένες δουλειές.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ Ο ΨΑΛΤΗΣ! Πρωτη φορα βλεπω αυτο αποσπασμα και καραφλιασα!!!

Υποτιμα αισχροτατα τη νοημοσυνη του κοινου!
 
Οι βιντεοταινίες του '80 ήταν, στην πλειοψηφία τους, φτηνές παραγωγές που γυρίζονταν στο πόδι, με πολλές βωμολοχίες και βρισίδια. Αλλά και οι περισσότερες από τις ταινίες που έβγαιναν στους κινηματογράφους την ίδια εποχή δεν ήταν και πολύ καλύτερες. Οι ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου (των δεκαετιών του '50, του '60 και του '70) ήταν, από κάθε άποψη, αξιοπρεπέστερες, γι' αυτό και άντεξαν πολύ περισσότερο στον χρόνο. Βέβαια, αυτή είναι η δική μου άποψη. Ξέρω αρκετούς που ήταν -και παραμένουν- λάτρεις των βιντεοταινιών.
 
Kατ'αρχήν καλό είναι να μη γίνεται σύγκριση μεταξύ βιντεοκασετών & σινεμά του '80 με τον κινηματογράφο του '50 & '60.

Ο Ψάλτης, λέει, ότι δεν ήθελε να κάνει βιντεο αλλά και οι κινηματογραφικές του δουλειές δεν ήταν και πολύ καλύτερες.

Από την άλλη, γιατί είναι κακό όταν ένας ηθοποιός θεωρεί ότι αυτές οι δουλειές δεν ήταν "καλές"? Κακά τα ψέμματα, οι περισσότερες δεν ήταν. Είναι θεμιτό να έχει κάποιος την αντίληψη να πει ότι κάτι που έχει κάνει επαγγελματικά (ή γενικότερα) δεν ήταν καλό . Άλλωστε, πολλοί ενδεχομένως το έκαναν για βιοποριστικούς λόγους, μη έχοντας άλλες εναλλακτικές.
 
Εγώ θα ήθελα να εστιάσουμε λίγο στην περίοδο που έγιναν αυτές οι βιντεοταινίες για να τις αξιολογήσουμε στα πλαίσια της εποχής τους! Δεκαετία του 80 λοιπόν και υπήρχαν μόνο δύο κρατικά κανάλια με ταινίες είτε ελληνικές από την δεκαετία του 60 ή ξένες από τις δεκαετίες του 50 και του 60 προβαλλόμενες κυρίως τα Σαββατοκύριακα! Η βιντεοταινίες κάλυψαν ακριβώς αυτό το κενό στην τότε ελληνική πραγματικότητα. Τα βίντεο κλαμπ είχαν ανάγκη νέες ταινίες αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που πραγματικά έψαχνες να δεις ποιες ταινίες δεν είχες δει ενώ συχνά κάποιοι νοίκιαζαν και πάλι ταινίες που είχαν δει και είχαν ξεχάσει τον τίτλο τους!!! Αυτό έκαναν οι παραγωγοί των βιντεοταινιών...έβγαζαν φθηνές ταινίες που κάλυπταν την ακόρεστη δίψα για νέες ταινίες. Σε καμία περίπτωση αυτές δεν ήταν αριστουργήματα! Ήταν όμως εκφάνσεις της τότε πραγματικότητας και μάλιστα περιγράφουν τα δεδομένα της εποχής γλαφυρά! ¨Αστε που μας θυμίζουν και τις στιγμές που τις βλέπαμε οπότε η νοσταλγία παίζει το ρόλο της!

Υπό αυτό το πρίσμα για εμάς τους ρετρομανιακούς είναι αποδεκτές! Οι δημιουργοί τους τις βλέπουν ως κάτι κακό επειδή ήξεραν και τότε ότι δεν ήταν ποιοτικές και για αυτούς είναι σαν τα δικά μας...εφηβικά λάθη-γκάφες που πολλές φορές ντρεπόμαστε να αναφερθούμε. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν τα κάναμε αγαπητέ Στάθη Ψάλτη!

--------------------------------

Σας θυμίζω ότι κάτι ανάλογο συνέβη και αντίστοιχα με τα περιοδικά πίξελ και τον Λεκόπουλο που είχαν βρει τότε τα παιδιά του φόρουμ! Εμείς ενθουσιαστήκαμε για την ανακάλυψη του λόγω νοσταλγίας για τα παιδικά μας χρόνια και τον βομβαρδίσαμε με ερωτήσεις περιμένοντας απάντηση και...συνέχεια στην συμμετοχή του, αυτός το είδε σαν ανάμνηση μιας εποχή που ναι μεν το κολάκευε που θυμόμασταν αλλά ο ίδιος δε είχε ξεπεράσει προ πολλού και δεν ήθελε πλέον να αναφέρεται σε αυτή!

Αυτό πάνω κάτω έκαναν και πολλοί πρωταγωνιστές της εποχής που αναφερόμαστε!
 
1 έχω να πώ στους συμφορουμίτες....

Σε λίγο αρχίζει ο "Ναυαγός" η υπερπαραγωγή του Holywood με τα δισεκατομύρια Dolars ,οπως και 10αδες σειρές και εκπομπές τις κακιάς ώρας..,Εγώ θα κάτσω να δώ ελληνική βιντεοταινία, οπως κάνω πάντα άλλωστε.

Τα 1980ς είναι ιδεολογία - λατρεία - και πηγή έμπνευσης τουλάχιστον για μένα. Ευχαριστώ το Θεό που τα έζησα.

Και ΟΧΙ δεν είναι κίτς.
 
video80 είπε:
1 έχω να πώ στους συμφορουμίτες....Σε λίγο αρχίζει ο "Ναυαγός" η υπερπαραγωγή του Holywood με τα δισεκατομύρια Dolars ,οπως και 10αδες σειρές και εκπομπές τις κακιάς ώρας..,Εγώ θα κάτσω να δώ ελληνική βιντεοταινία, οπως κάνω πάντα άλλωστε.

Τα 1980ς είναι ιδεολογία - λατρεία - και πηγή έμπνευσης τουλάχιστον για μένα. Ευχαριστώ το Θεό που τα έζησα.

Και ΟΧΙ δεν είναι κίτς.
Και εγώ έζησα τα 80s και έχω αναμνήσεις από αυτά. Λυπάμαι αλλά τα 80s ήταν κιτς γενικότερα, οι βιντεοκασέτες επίσης (άλλωστε γιατί να ξεφύγουν από τον κανόνα?). Παρ'όλα αυτά υπάρχουν φορές που πιάνω τον ευατό μου να αναπολεί αυτές τις εποχές για ευνόητους λόγους. Καλό είναι να μπορούμε να βλέπουμε ακόμα και τα "όμορφα χρόνια" με μια πιο κριτική ματιά.

ps. Νομίζω ότι η άποψή σου για τον "Nαυαγό" είναι άδικη πάντως... :supergrin:
 
O Σπύρος έκανε μια πολύ καλή ανάλυση για το λόγο ύπαρξης των βιντεοταινιών εκείνη την εποχή.

Προσωπικά όμως όπως και να το δω, με ότι μέτρο και να χρησιμοποιήσω δε ξεφεύγουν από την κατηγορία σκουπίδια. Και ναι θα τα συγκρίνω με τον κινηματογράφο, με τι να τις συγκρίνω δηλαδή;

Όταν έχουμε τέτοιο υπέροχο κινηματογράφο, σεναριογράφους, μουσικούς, σκηνοθέτες και καταλήγουμε στην ξεπέτα της μιας μέρας ε κάπου εκεί απορώ γιατί συζητάμε.

Περί ορέξεως βέβαια κολοκυθόπιτα αλλά μη χάνουμε και το μέτρο.
 
Ας δούμε το σημερινό φαινόμενο, direct to dvd movies/made for TV. Αν και αρκετές βλέπονται ή μπορεί να είναι και καλές, οι περισσότερες πονάνε τόσο πολύ όσο και οι ελληνικές βιντεοταινίες.

Για παράδειγμα το sharknado: http://www.imdb.com/title/tt2724064/?ref_=nv_sr_1

Η κύρια διαφορά του με τις ελληνικές βιντεοταινίες ή τη σύγχρονη αναβίωση τους όπου παίρνουμε μια dslr και φτιάχνουμε μια ταινία με το windows movie maker είναι ότι πρόκειται για μια πολύ ακριβότερη και πολύ πιο προσεγμένη παραγωγή.

Στο προκείμενο, προφανώς ο καλλιτέχνης εννοούσε ότι η ταινίες που έκανε είχαν στόχο (ή έστω κάλυψη) την κινηματογραφική αίθουσα και δυστυχώς αυτό δεν μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε εύκολα. Από κει και πέρα τον καταλαβαίνω. Υπάρχουν πράγματα στη ζωή μας για τα οποία δεν είμαστε πολύ περήφανοι, πράγματα που κάναμε και δεν ανταποκρινόταν στα ταλέντα μας ή στις δυνατότητες μας, πράγματα τα οποία μας περιόρισαν στη μετέπειτα πορεία μας και μας έβλαψαν. Όποιος έχει δει ένα συγκεκριμένο επεισόδιο της "Ανατομίας ενός εγκλήματος" θα καταλαβαίνει τι εννοώ.
 
Ο Spyros εκανε οντως μια εξαιρετικη αναλυση στο θεμα. Αυτος ηταν ο πραγματικος λογος που ανθισαν τοσο πολυ οι βιντεοταινιες στα 80s. Θα ηθελα ομως να προσθεσω και κατι αλλο. Την εποχη που βγηκαν οι ταινιες αυτες η τηλεοραση ηταν γενικα πολυ πιο συντηρητικη απο την κοινωνια στην οποια απευθυνοταν. Ηταν μαλλον απιθανο την εποχη εκεινη να δει καποιος στην τηλεοραση γυμνο η να ακουσει βωμολοχιες. Οι παραγωγοι των ταινιων αυτων πονταραν πολυ στην ελλειψη του πρωτου και γεμισαν με πολυ γυμνο την πλειοψηφια των ταινιων τους κατι που τονιζοταν ιδιαιτερα και στα εξωφυλλα των ταινιων.. Το αποτελεσμα τουλαχιστον οσον αφορα την απηχηση που ειχε η ενεργεια τους τους, δικαιωσε. Το καλλιτεχνικο αποτελεσμα βεβαια ειναι αλλο θεμα..

Σχετικα με το κατα ποσο επρεπε η τηλεοραση να ειναι τοσο συντηρητικη, αν με ρωταγε καποιος τοτε θα ελεγα οτι ηταν λαθος. Εχοντας ομως δει και ζησει το τι ακολουθησε και τα χαλια στα οποια εχουμε φτασει σημερα σκεφτομαι οτι μαλλον καλα εκαναν τοτε, αφου τουλαχιστον υπηρχε καποιο επιπεδο.

Οσον αφορα το θεμα ελληνικη βιντεοταινια γενικα πρεπει να ημουν το μονο ατομο που ηξερα, που παρολο που διεθετε βιντεο, δεν ειχε νοικιασει ποτε καμια. Κι αυτο γιατι απο τα λιγα αποσπασματα βιντεοταινων που ειχα δει, δε θεωρουσα οτι θα με διασκεδαζαν περισσοτερο απο καποιο ελληνικο σηριαλ που θα μπορουσα να δω στην τηλεοραση (παρολο που το δευτερο μισο του 80 που ηταν η εποχη της παντοκρατοριας των ελληνικων βιντεοταινιων, θεωρω οτι το επιπεδο των ελληνικων σηριαλ ηταν γενικα χαμηλο).

Σιγουρα ομως και παρα τη χαμηλη καλλιτεχνικη τους αξια, θα τις εβλεπα με μεγαλυτερο ενδιαφερον τωρα, μια και εχουν κατι απο την ατμοσφαιρα, την κουλτουρα αλλα και τις εικονες και τα τοπια της αγαπημενης μας δεκαετιας
 
Θα ήθελα να προσθέσω στην παραπάνω ορθή ανάρτηση ότι πράγματι προσπάθησαν στις φθηνές βιντεοταινίες -και όχι μόνο φυσικά- να προσφέρουν γυμνό ή ορθότερα υποψία γυμνού διότι βοηθούσε στην ευκολότερη ενοικίαση της βιντεοκασέτας! Αλλιώς πλασάρεται λόγου χάρη μια κασέτα με φωτογραφία της Βάνας Μπάρμπα με μαγιό ή σεντόνι στα επίμαχα σημεία και αλλιώς μία που θα έδειχνε κάτι άλλο ή την πρωταγωνίστρια ντυμένη. Η ελληνική κοινωνία ήταν και αυτή συντηρητική σαν την τηλεόραση που έβλεπε και απόδειξη σε αυτό θα έλεγα ότι ήταν ο χωριστός πριβέ χώρος στα βίντεο κλαμπ για όσους έβλεπαν πικάντικες ή πορνό ταινίες στον οποίο χώρο οι ενδιαφερόμενοι πήγαιναν χαμηλόφωνα, σχεδόν συνωμοτικά και με αμηχανία. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί επέλεγαν τότε βιντεοκλαμπ από άλλη περιοχή για θέαση τέτοιων ταινιών ώστε να μην τους ξέρουν και νιώθουν ότι θα τους στιγματίσουν. Όλοι λοιπόν έβλεπαν ή ήθελαν να δουν ταινίες με τέτοιο περιεχόμενο αλλά ντρέπονταν ακόμα και να το συζητήσουν με κάποιον άλλο! Φυσικά την ανάγκη κάλυπταν όλα τα βιντεο κλαμπ αφού ήξεραν ότι είναι μεγάλη και υπαρκτή η ζήτηση! Αυτή η "γυμνολαγνία" λοιπόν αποτελούσε κράχτη για τις φθηνές βιντεοπαραγωγές αφού έφτανε η θέαση της εικόνας προώθησης για να την νοικιάσεις δίχως καν να διαβάσεις το -συνήθως ρηχο- σενάριο πλοκή! :)
 
Η Ελληνική κοινωνία δεν ήταν συντηρητική. Υποκριτική ήταν. Θέλαν να τα δούνε, αλλά όχι να το παραδεχτούν ή να τους δουν οι άλλοι. Μια πραγματικά συντηρητική κοινωνία ΔΕΝ θα νοίκιαζε τις ταινίες λόγω εξωφύλλου με σεντονοφορούσα Μπάρμπα και δεν θα έκανε εμπορικές επιτυχίες τις ταινίεςπου είχαν ψιλοτσοντίτσα.
 
και όμως ήταν...μέχρι 1/1/1983 και την εφαρμογή του αναθεωρημένου οικογενειακού δικαίου, οι γυναίκες δεν είχαν ισότητα, έπαιρναν το επώνυμο του άντρα τους με το ζόρι, δεν μπορούσαν να παντρευτούν με πολιτικό γάμο, υπήρχαν προικοσύμφωνα τα ήθη ήταν πολύ αυστηρά στα θέματα των εκτρώσεων, η διαζευγμένη λεγόταν ζωντοχήρα και στιγματιζόταν, γενικότερα τα ήθη ήταν πολύ σφιχτά και πολλά θέματα ήταν ταμπού.

Θυμίζω τι έγινε το 1983 στο πρωτο live strip show στην χώρα:

http://www.mixanitouxronou.gr/i-diki-tou-protou-live-sex-show-pou-egine-stin-athina-to-%CE%8483-kormares-tha-saltaro-na-sas-dagkoso-fonazan-stis-kopeles/

ή την απεργία των ιερόδουλων το 1981:

http://www.mixanitouxronou.gr/category/60s-70s-80s/page/8/

ή τι έγινε με την προβολή του τελευταίου πειρασμού του σκορτσέζε το 1988!

Ηταν συντηρητική λοιπόν η κοινωνία μας στα 80'ς. Θα διαφωνήσω μαζί σου! Αλλο θέλω να βλέπω γυμνό και σεξ στις ταινίες και άλλο να το αποδεχομαι στην καθημερινότητα μου. Η κοινωνία μας δεν ήταν έτοιμη να δεχτεί άμεσα κάτι τέτοιο! Σου θυμίζω επίσης ότι στις βιντεοταινίες που πραγματευόμαστε η όποια παρουσία ομοφυλόφιλων είχε την ίδια αντιμετώπιση με τα 60'ς και τα 70'ς δηλαδή ως αντικείμενο χλευασμού. Μετά τους απαράδεκτους και τον Μπέζο στον σχετικό ρόλο η κοινωνία μας άρχισε να τους αποδέχεται μερικώς. ( Συγνώμη αν ξεφύγαμε λίγο από το θέμα ...)
 
Πίσω
Μπλουζα