* Γ' Λυκείου (3η δέσμη)

Rygar

Apple Lover
Joined
14 Ιουλ 2006
Μηνύματα
8.286
Αντιδράσεις
3.333
Θεματα Νεοτερης και Συγχρονης Ιστοριας


12428.jpg
Λατινικη γραμματικη


12429.jpg
Λατινικα Λυκειου

12426.jpg

Και κάτι πιο σπάνιο, το βιβλίο του καθηγητή ;)

12423.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ποστάρω και το δικό μου μόνο και μόνο για την σχολική χρονιά που αναφέρει κάτω κάτω... :p

12541.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πω πω. σοκ! Ξαναείδα το βιβλίο της Ιστορίας της Δέσμης, που έπρεπε να το μαθαίνουμε παπαγαλία! Τι ωραία παιδαγωγική της εποχής :( Γι' αυτό δεν μας έμεινε τίποτα από εκείνο το βιβλίο...
 
Όπως θα σε βεβαιώσoυν και αλλοι, το ίδιο συμβαίνει και τώρα!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το βιβλίο της Ιστορίας ήταν φρικαλέο,κακογραμμένο,βαρετό σαν την καθηγήτρια που μας το δίδασκε!!!!(Αλλά το προτιμούσα από οτιδήποτε είχε να κάνει με Μαθηματικά,Άλγεβρα,Φυσική,Χημεία κτλ.)

P.S.Έχει δίκιο ο ChrisTOS,δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και τώρα...στείρα παπαγαλία που ευνουχίζει την κριτική σκέψη των μαθητών.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η ιστορία δέσμης μου "έβγαλε" όλη την αντιδραστικότητα που μπορούσα ως έφηβη να έχω.

Μισούσα και την ιδέα ακόμη πως θα εξεταστώ στο αν μπορώ "να πω το ποίημα απ'έξω κι ανακατωτά" και ουσιαστικά δεν τη διάβαζα.

Έτσι τρεις χρονιές πανελλήνιες, έγραφα ιστορία κάτω από τη βάση και παρόλο που κρατούσα τρεις υψηλούς βαθμούς στα άλλα, δεν πέρασα πουθενά, ένεκα οι βάσεις ήταν "στο Μύτικα".

Υ.Γ...και καθόλου δεν το μετάνιωσα.
 
Και ήταν γεμάτο ημερομηνίες το σιχαμένο βιβλίο της Ιστορίας,πήγε ο τάδε διπλωμάτης εκεί,ξύνισε ο 'Αγγλος πρέσβης γιατί τελείωσαν τα σοκολατάκια,Εθνοσυνέλευση τάδε,Εθνοσυνέλευση Miss Banana Split κτλ.Φέρτε μου ένα να το κάψω όπως έκαιγε ο Jimi Hendrix την κιθάρα του!!!!
 
"φιλοκαλουμεν γαρ μετ ευτελειας και φιλοσοφουμεν ανευ μαλακιας"

και δε θελω εντιτ στο Θουκιδιδη ε..;

Η βασικη διαφορα του νεοελληνα κρυβεται σ αυτη τη φραση..

Αυτο που προσπαθουμε να κανουμε σ αυτο το φορουμ..
 
noxrider είπε:
Και ήταν γεμάτο ημερομηνίες το σιχαμένο βιβλίο της Ιστορίας,πήγε ο τάδε διπλωμάτης εκεί,ξύνισε ο 'Αγγλος πρέσβης γιατί τελείωσαν τα σοκολατάκια,Εθνοσυνέλευση τάδε,Εθνοσυνέλευση Miss Banana Split κτλ.Φέρτε μου ένα να το κάψω όπως έκαιγε ο Jimi Hendrix την κιθάρα του!!!!
Είχα μπει τόσο στο πετσί του πνεύματος της παπαγαλίας, που θυμάμαι χαρακτηριστικά το εξής: στην ιστορία με την εξωτερική πολιτική είχε μια έκφραση "ο τάδε πέταξε το γάντι στον τάδε". Αυτή την έκφραση δεν την ήξερα, αλλά ποτέ δεν σκέφτηκα να ρωτήσω τι σημαίνει. Φανταζόμουν τη σκηνή με κάποιον να πετάει το γάντι σε κάποιον άλλο και αναρωτιόμουν τι σόι εξωτερική πολιτική έκαναν αυτοί εκεί πέρα πετώντας γάντια και ποιος ξέρει τι άλλα ρούχα ο ένας στον άλλο! :eek: #)

Αυτό δεν με πτόησε καθόλου να γράψω σχεδόν 20 στις πανελλήνιες. Απίστευτο εκπαιδευτικό σύστημα ε? Σήμερα δεν θυμάμαι τίποτα! :(
 
Αμαν με τα λατινικα ....κι εγω ετσι τα σιχαθηκα, λογω του παπαγαλικου συστηματος, σιχαθηκα και το συστημα, τα μαζεψα κι εφυγα.

Φυλλο φτερο το ειχα κανει το βιβλιο...

Μπραβο στα παιδια που το κρατησανε!!! :)

Τα ειχα ξεχασει εντελως τα λατινικα κι εγω, αν και ειχα γραψει 18...παραπανω δεν μπορουσα να παπαγαλισω, ειχα σιχαθει τον εαυτο μου.

Τα ξαναδιαβασα με πολυ χαρα στο πανεπιστημιο εδω στην πατριδα τους! Kαι τωρα παλι τα ξαναξεχασα... Μαλλον τελικα φταιει η γλωσσα!
 
Τα φύλαξα μέχρι πρόπερυσι όλα τα βιβλία της δέσμης γιατί σκεφτόμουν ότι ίσως κάποτε ξαναδώσω...

Στη μετακόμιση μου είπαν τα παιδιά να τα πετάξω πια γιατί δεν πρόκειται να δώσω και εξάλλου άλλαξαν και τα βιβλία και το σύστημα...

Και τα πέταξα...

Θυμάμαι με ατελείωτη φρίκη τα δύο μπλε και το κόκκινο βιβλίο ιστορίας που όσο και να διάβαζα δε θυμόμουν τίποτε...

Δυστυχώς μου είναι αδύνατο να αποστηθίσω και αυτό δε με βοήθησε καθόλου...

Αντίθετα με την αρωγή και την ευδοκίμηση τα πήγα μια χαρά...
 
Η Λατινική γραμματική του Τζάρτζανου υπάρχει ακόμα στα σχολεία.Μόνο που δεν λέει 1982!
 
Maverick είπε:
Αντίθετα με την αρωγή και την ευδοκίμηση τα πήγα μια χαρά...
Wow!!! :eek:

Είσαι ίδια σειρά με την αδερφή μου... :D

Θυμάμαι τη μάνα μου να βρίζει για το θέμα ενώ εμένα αν και μικρότερη μου φαινόταν πολύ καλό!!!

Ναι... οφ τόπικ είμαι σήμερις... ::)
 
Και τα κείμενα των λατινικών είναι ίδια. Τα ίδια ακριβώς κείμενα, με τις ίδιες παρατηρήσεις και ασκήσεις διδάσκονται στη β΄ και στη γ΄ λυκείου. Μόνο το εξώφυλλο έχει αλλάξει.
 
Τα Λατινικά Λυκείου απλά έχουν σπάσει σε δύο κομμάτια. Παλιά κάνατε αυτό το βιβλίο στην τρίτη λυκείου, τώρα τα λατινικά τα κάνουν και στη δευτέρα και στην τρίτη. Στη δευτέρα κάνουν τις 20 πρώτες ενότητες και στην τρίτη τις υπόλοιπες 30. Ίδιο ακριβώς χωρίς καμία αλλαγή το περιεχόμενο του βιβλίου και το μόνο που αλλάζει είναι το εξώφυλλο, όπως λέει και ο Kleida08. Στις πανελλήνιες εξετάζεσαι στις υπόλοιπες 30 ενότητες (ενότητα 21 έως ενότητα 50) όσον αφορά τη μετάφραση, αλλά σε όλα τα γραμματικοσυντακτικά φαινόμενα και των δύο βιβλίων (δηλαδή όλων των ενοτήτων).

Επιβεβαιώνω την παπαγαλία της θεωρητικής ακόμα και σήμερα (τουλάχιστον μέχρι το 2008 που έδωσα εγώ). Συν ότι πλέον, εκτός από αρχαία, ιστορία και λατινικά, η θεωρητική εξετάζεται και σε λογοτεχνία. Μπορεί να φαίνεται μειωμένος ο όγκος όσον αφορά το βιβλίο της ιστορίας ή των αρχαίων, αλλά όλα μαζί, και με την ύλη της λογοτεχνίας, είναι εξίσου φορτικά για έναν της θεωρητικής. Ευτυχώς που δεν έπεσα στο συστηματάκι που έδινες όλα τα μαθήματα (μέχρι και θρησκευτικά) και τη γλίτωσα με τα 7 μαθήματα.

Ποτέ δε χώνεψα την παπαγαλία και ποτέ δεν τη χρησιμοποιούσα συστηματικά στο σχολείο. Αισθανόμουν ότι δεν ήμουν εγώ και ωθούσα το μυαλό μου σε ακραίες καταστάσεις. Εκτός από το δημοτικό, που αναγκαστικά μαθαίνεις παπαγαλία κάποια πράγματα, την αξιοποίησα μόνο στην τρίτη λυκείου και λόγω πανελληνίων. Από ένα σημείο και μετά το συνήθισα, αλλά και πάλι έδειχνα σθεναρή αντίσταση στο να παπαγαλίζω το 100% της ύλης. Γενικά είχα βρει συστηματάκι. Αφιέρωνα αρκετό χρόνο για διάβασμα, αλλά τουλάχιστον είχε ένα κάποιο αποτέλεσμα. Πρώτα διάβαζα για να κατανοήσω και μετά διάβαζα για να "παπαγαλίσω". Το μόνο που κατάφερα να παπαγαλίσω είναι οι εισαγωγές των αρχαίων και αρκετή ιστορία. Ποτέ δε μπόρεσα να ξέρω 100% όλο το κείμενο και δε με ενδιέφερε ποτέ να το κάνω.

Την παπαγαλία την ξεκίνησα γιατί μου την έλεγαν οι καθηγητές του φροντιστηρίου. Έβλεπαν ότι ήξερα και ότι δίαβαζα, αλλά ήθελαν να μου βγάλουν ακόμα καλύτερη επίδοση, άρα να με κάνουν να παπαγαλίσω, όπως δυστυχώς "πρέπει" στη θεωρητική. Σε ένα βαθμό το πέτυχαν, γιατί μπήκα στο τριπάκι να παπαγαλίσω.

Μετά τις πανελλήνιες, με το που έδινα το κάθε μάθημα, το μυαλό ενστικτωδώς πατούσε ένα μεγαλοπρεπέστατο delete. Για ένα μήνα περίπου, μέχρι και το τέλος της περιόδου των ενδοσχολικών της τρίτης λυκείου, το μυαλό μου στριφογύριζαν άκυρα δεδομένα από όλα τα μαθήματα της θεωρητικής, ως η απεγνωσμένη προσπάθεια του εγκεφάλου να τα διαγράψει. Μαζί με μια συμμαθήτριά μου χαιρετιόμασταν τα πρωινά πριν δώσουμε τα ενδοσχολικά (κι εκείνη της θεωρητικής) και σχολιάζαμε τι μας θυμήθηκε από αυτά που κάναμε στη θεωρητική. Τότε είπα στον εαυτό μου "μιά φορά την έκανες την παπαγαλία, ποτέ ξανά" κι έκτοτε ποτέ δεν την έχω ξαναεπιχειρήσει. Στη σχολή, με τα τόσα θεωρητικά μαθήματα που είχα, ποτέ δεν κάθισα να παπαγαλίσω τίποτα. Πάντα η τεχνική της δημιουργικής ανάγνωσης, διάβαζε και ό,τι καταλαβαίνεις, κι αν σου μεινει, έμεινε.
 
Το αστείο είναι ότι το βιβλίο της Γ΄ τάξης ξεκινάει με το κείμενο 21! Ούτε την αρίθμηση δεν μπήκαν στον κόπο να αλλάξουν. Η διαφορά στην εξέταση είναι ότι ζητούν συγκεκριμένους τύπους στη γραμματική και πολύ περισσότερες περιπτώσεις συντακτικών μετατροπών (π.χ. σύμπτυξη πρότασης σε μετοχή) από ό,τι παλιότερα. Υπάρχουν ακόμα μαθητές που, αντί να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι μετατροπές, παπαγαλίζουν προτάσεις, αναλύσεις μετοχών, μετατροπές.
 
kleida08 είπε:
Το αστείο είναι ότι το βιβλίο της Γ΄ τάξης ξεκινάει με το κείμενο 21! Ούτε την αρίθμηση δεν μπήκαν στον κόπο να αλλάξουν. Η διαφορά στην εξέταση είναι ότι ζητούν συγκεκριμένους τύπους στη γραμματική και πολύ περισσότερες περιπτώσεις συντακτικών μετατροπών (π.χ. σύμπτυξη πρότασης σε μετοχή) από ό,τι παλιότερα. Υπάρχουν ακόμα μαθητές που, αντί να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι μετατροπές, παπαγαλίζουν προτάσεις, αναλύσεις μετοχών, μετατροπές.
Πωωωωω τι μου θύμισες τώρα! Το χα ξεχάσει αυτό... Πριν τις διακοπές του Πάσχα, την περίοδο που κάναμε, δηλαδή, τη μεγαλύτερη επανάληψη (και τελευταία) πριν τις πανελλήνιες, μας είχαν δώσει στο φροντιστήριο κάτι πακετάκια φωτοτυπίες με όλες τις μετατροπές αυτές! Δε θέλω να φανταστώ ποιό παιδί μπήκε στον κόπο να τα παπαγαλίσει... Τους έριξα μια ματιά, πιο πολύ για να τεστάρω αν μπορούσα να κάνω σωστά τις μετατροπές, αλλά δε μπορούσα να μάθω τίποτα τέτοιο απ' έξω. Ευτυχώς που είχα ψευτοκαταλάβει πώς γίνεται και κούτσα κούτσα τις κατάφερνα. Και το χειρότερο; Αυτά τα πακετάκια τα είχαν ζητήσει μαθητές! Ένας συμμαθητής μου στο φροντιστήριο είχε πει στον καθηγητή αν είναι να τα μάθαινε απ' έξω για να μην παιδευόταν να μάθει τη μεθοδολογία! Μιλάμε παράνοια.

Και το αποτέλεσμα της παπαγαλίας; Να μπαίνεις σε σχολή και να μη μπορείς να τη βγάλεις. Γιατί στο πανεπιστήμιο δεν υπάρχει η λογική της παπαγαλίας, τουλάχιστον σε κάποιες σχολές.

Πάντως δεν το ήξερα ότι έχουν στριμώξει αλλιώς τα πράγματα. Γλιτώναμε δλδ από τις εύκολες μεταφράσεις και μας φόρτωναν με πιο δύσκολα πράγματα την ύλη... Μη και δεν πιέσουν τους μαθητές με κάτι...
 
Ανήκω στη γενιά των καταλήψεων για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (με το θρυλικό σύνθημα ''κάτσε καλά Γεράσιμε''!), ξεκινήσαμε Λατινικά στη Β Λυκείου. Πάντως, στα Λατινικά της Γ Λυκείου η ύλη δυσκόλευε απότομα!

Είχαμε μαζί και την Γραμματική του Α. Τζάρτζανου, στην εποχή του θα είχε κάνει θραύση!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τι χρονια και αυτα στις πανελληνιες το 95 εγραψα 19,5 αλλα απλα δεν συγκρατησα πολλα ολο ημερομηνιες ηταν και συνθηκεσ και πρωτοκολλα και ξανα τα ιδια δράμα!!
 
Εγώ πάλι έδωσα πανελλαδικές το 89 και ανήκα στην τελευταία φουρνιά που εξετάστηκε στο διαβόητο "κόκκινο βιβλίο" της ιστορίας. Αν το "μπλε" ήταν μια φορά κακογραμμένο και προχειροδουλειά, το "κόκκινο" ήταν δυσνόητο, με πολύ πυκνό λόγο και ορολογία που θα ζήλευαν εγχειρίδια πανεπιστημίου! Τι να μάθουμε λοιπόν εμείς τα καημένα από αυτό το χαμό! Εγώ βεβαίως, πέρασα με την πρώτη, στη σχολή που ήθελα (Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών), αλλά η ιστορία δεν ήταν το "σιγουράκι" μου, έχοντας γράψει "μόνο" 17,45 (142 μόρια). Τέλος πάντων περασμένα ξεχασμένα. Κάπου πρέπει να έχω ένα "κόκκινο" βιβλίο, αλλά δεν θυμάμαι που.

Επειδή όμως θέλω να ποστάρω κάτι ρετρό 3δεσμιτικό, θα ποστάρω μία "ανάλυση" για το Ανθολόγιο των Αρχαίων, από την οποία (κατά ομολογία της καθηγήτριας που μας δίδασκε το μάθημα) διάβαζαν οι διδάσκοντες. Ιδού λοιπόνΦωτογραφία0509.jpg
 
Πίσω
Μπλουζα