Επικίνδυνο Καλοκαίρι [Γιάννης Μαρής]

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.787
Αντιδράσεις
4.266
Και συνεχιζω ακαθεκτος με τις εντυπωσεις μου απο ραδιοφωνικα θεατρικα (αστυνομικα) εργα.

Αυτη τη φορα θα γραψω δυο αραδες για το εργο Επικινδυνο Καλοκαιρι του Γιαννη Μαρη ως ορεκτικο για καποιους που δεν το εχουν ακουσει. Μεταδοθηκε στα πλαισια της εκπομπης Θεατρικη Βραδια το 1981. Γουσταρω ιδιαιτερως τον Μαρη - ισως για τα Ελληνικα τοπωνυμια, το σκηνικο που στηνει, τους κοσμοπολιτικους χαρακτηρες. Κριμα διοτι στην εποχη του πολλοι τον θεωρουσαν ελαφρως light συγγραφεα.

Το στορυ με οσο το δυνατον λιγοτερα spoilers και λεπτομερειες.

Ενας πενηνταρης επιφανης επιστημονας που εκανε αρκετους συμβιβασμους (οχι ανηθικους) στη ζωη του με πρωτο απο ολα το γαμο του αρχιζει αξαφνα να συνειδητοποιει το ανουσιο της σκληρης δουλειας, του συμβατικου γαμου.

Εκεινη τη νυχτα, για να βαλει σε ταξη τις σκεψεις του πηγαινει στο παλιο ησυχαστηριο του στη Κηφισια.

Λιγο πριν φτασει μια κοπελα πεφτει στις ροδες του αυτοκινητου του και μια σκια γλυστρα στο σκοταδι.

Ευτυχως η κοπελα δεν παθαινει τιποτα και ο καθηγητης Λαμπρινος την παει στο σπιτι της Κηφησιας για να την ηρεμησει.

Κουβεντα στη κουβεντα αρχιζει ηδη να νιωθει κατι για την αινιγματικη νεα. Μαλιστα της προσφερει και το κλειδι ωστε να διανυκτερευσει μονη στο σπιτι.

Την επομενη βλεπει την φωτογραφια της στις εφημεριδες. Ειναι γονος ενος εφοπλιστη (απο το πρωτο του γαμο) που πεθανε αφηνωντας τα ολα σε εκεινη. Κηδεμονες της ειναι η μητρια της και ο νεος της συζυγος, κυριος Ασκληπιος - παλιος πλειμποι.

Ο καθηγητης μεσα απο τη κοπελα, τις μερες που μενει στη Κηφισια, βλεπει την ζωη του ξανα να εχει καποιο φρεσκο νοημα.

Για να μην τα πολυλογω, η κοπελα βρισκεται δολοφονημενη και ο Μπεκας αναλαμβανει δραση.

Απολαυστικες ολες οι ερμηνεις, κυριως του Κατσαδραμη (δεν τον ειχα για τοσο ταλαντουχο) και του Μπαρκουλη.

Μερικοι εκτ των συντελεστων: Παληος (αφηγητης), Κατσαδραμης (Λαμπρινος), Βασιλακου (Ολγα), Μπαρκουλης (Ασκληπιος), Απεργης (Μπεκας), Μιρκα Παπακωνσταντινου (Ελση)
 
... τι κρίμα έπρεπε να κάνει και η Νόρα τουλάχιστον ένα του Μαρή...Στην TV έκανε τρία,αλλά στο ραδιόφωνο τίποτα! Θα της πήγαινε πολύ ο ρόλος της Έλση σε αυτό εδώ...

Την έφαγαν τα κυκλώματα της ΕΡΑ!!!
 
johnalepou είπε:
... τι κρίμα έπρεπε να κάνει και η Νόρα τουλάχιστον ένα του Μαρή...Στην TV έκανε τρία,αλλά στο ραδιόφωνο τίποτα! Θα της πήγαινε πολύ ο ρόλος της Έλση σε αυτό εδώ...Την έφαγαν τα κυκλώματα της ΕΡΑ!!!
Ρε συ Γιάννη τι παραπονιάρης που έχεις γίνει! Αχάριστε! :p

Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες Πάνο, είναι πράγματι πολύ ενδιαφέρον έργο!
 
Τι ωραιο! Ευτυχως ειχα την τυχη να το ακουσω πριν απο λιγους μηνες, Κυριακη βραδυ στο Γ προγραμμα.

Ο Μαρης δε θελω να πω οτι ειχε το ταλεντο της Αγκαθα Κριστι (η γυναικα ηταν φαινομενο), αλλα εγραφε με ζωηρο, γλαφυρο, και παραστατικο τροπο. Στα βιβλια του κυριαρχει το κοσμοπολιτικο στοιχειο κι αυτο εμενα με γοητευει αφανταστα. Επισης του αρεσε να περιγραφει σε ολα, τις ομορφιες του τοπου μας. Χαλκιδικη, Αγιο Ορος, Θεσσαλικος καμπος, Βολος, Υδρα, Μυκονος, ειναι τα μερη που αγαπουσε περισσοτερο να βαζει στα βιβλια του. Τη Χαλκιδικη ειδικα, την εχει τιμησει με το παραπανω.

Αν διαβασει κανεις το βιβλιο του Αυριο και για Παντα, θα εκστασιαστει απο τις τοσο ζωντανες, ομορφες, και εκτενεις περιγραφες που κανει για τοπια και αξιοθεατα.

Λατρευε επισης τη στιγμη που ο ηλιος δυει. Σε πολλα απο τα βιβλια του την εξυμνει και τη χαρακτηριζει "μαγικη ωρα, οπου η μερα δινει τη θεση της στη νυχτα".
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τετοιο ωραιο στορυ και δεν ειχε γυριστει ταινία, τι παράλειψη ειναι αυτή :( ! απο οτι κατάλαβα ο Μάρης εγραφε αστυνομικά κυριως έργα με κοσμοπολιτικό αερα και όμως δεν ηταν επιφανειακός, ο θανατος του Τιμοθεου Κωνστα δεν αποδεικνυει κατι τετοιο..
 
Αριάδνη ασε τον Μαρή και δες στα ΡΟΜΑΝΤΣΑ...
 
αριαδνη είπε:
Τετοιο ωραιο στορυ και δεν ειχε γυριστει ταινία, τι παράλειψη ειναι αυτή :(

Η ταινία Εφιάλτης ( 1976 ; ) με τον Μάνο Κατράκη, βασίζεται σε αυτό το διήγημα... :)
 
Μακαρι να μπορούσαμε να το ακούσουμε και εμεις αυτό το ραδιοφωνικό-μαρης και αγκάθα γινονται ωραια εργα για ραδιοδωνο, ατμοσφαιρικα
 
Καταρχήν η φωνη του Μπέκα, δεν θύμιζε Μπέκα αλλα έναν 38-40 γιαπη :p η μονη ενσταση μου για το ραδιοφωνικο είναι αυτή , αν ο Σταυριδης εκανε την φωνη του Μπέκα ( η καποιος άλλος με στιβαρη αλλα πιο ηλικιωμένη φωνή)θα ηταν πολύ διαφορετική η ατμόσφαιρα, τι λέτε;

Μπερδεμένη υπόθεση στα γνωστα μονοπατια του Μαρή, σαν βιβλίο πρέπει να είναι καλό, μια ενσταση και για το τέλος δηλ πως καταλήγει ο Λαμπρινος με την γυναικα του που καθόλου η αρχη του εργου δεν μας προιδεάζει...κριμα ειχε βρει άλλο νοημα η ζωη του κοντα στην ρεα-ολγα( ναι δεν πολυσυμπάθησα την γυναικα του με τα αδρα, σκληρα χαρακτηριστικά)
 
Δεν το εχω ακουσει στο ραδιοφωνο ποτε αλλα ειμαι φανατικος της σειρας "οι ιστοριες του αστυνομου μπεκα" με τον ιεροκλη μιχαηλιδη οποτε και ειδα πολλες φορες το επεισοδιο αυτο.Δεν μπορω να πω οτι ειναι απο της αγαπημενες μου ιστοριες γιατι υπαρχουν πολυ καλητερες αλλα σε γενικες γραμμες εχει ενδιαφερον μπορω να πω.
 
RIO είπε:
Η ταινία Εφιάλτης ( 1976 ; ) με τον Μάνο Κατράκη, βασίζεται σε αυτό το διήγημα... :)
α, υπάρχει και άλλος ''εφιαλτης'' , δεν την εχω δει την ταινια, το βιβλιο θα το ψαξω αν και άδικος κόπος αλλα λέμε....υπάρχει και το καλοκαιρι του φόβου του ιδιου με άλλη πλοκη, ακομα καλυτερη κατά την γνωμη μου-Παιδια αν ανακαλύψετε και αλλα ραδιοφωνικα του μαρη, μην διστασετε να κάνετε θέμα ;)
 
Από ότι είδα δεν υπάρχει η συγκεκριμένη ταινία, στην RETRODB. Εκτός αν δεν την έψαξα σωστά...
 
αριαδνη είπε:
Καταρχήν η φωνη του Μπέκα, δεν θύμιζε Μπέκα αλλα έναν 38-40 γιαπη
Ακόμα και στο ραδιόφωνο, δεν μπορώ να φανταστώ άλλη φωνή για Μπέκα πέρα από του Σταύρου Ξενίδη...
 
Θα δοθεί το βιβλίο αν και σπάνιο πια την Πεμπτη που ερχεται με σαββατιάτικη εφημερίδα ;) ωραιο νέο για όσους δεν το'χουν.
 
Από ότι είδα δεν υπάρχει η συγκεκριμένη ταινία, στην RETRODB. Εκτός αν δεν την έψαξα σωστά...
Δεν ειναι ταινια, γι' αυτο. Προκειται για το διπλο επεισοδιο της αστυνομικης σειρας Υποψιες απο το 1977.

Το 1985 ο παραγωγος της, Σουλης Γεωργιαδης, ενωσε τα δυο αυτα επεισοδια, καθως και μερικα ακομα της ιδιας σειρας, και τα εθεσε στην κυκλοφορια σε μορφη βιντεοταινιας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
το άκουσα κι αυτό, να πω πως δεν έχω διαβάσει το βιβλίο. Καλό, δε λέω. Αλλά όπως σε πολλές ιστορίες του Μαρή υπάρχουν κενά στην ιστορία. Και δε μπορώ να το εξηγήσω, αφού το είχε το ταλέντο, προς τι η προχειρότητα; Χωρίς να αποκλείω την περίπτωση να μην πρόσεξα εγώ τις λεπτομέρειες θα εξηγήσω στο παρακάτω σπόιλερ τις ενστάσεις μου:

ο Μπάρκουλης λέει πως είχε άλλοθι για την ώρα του φόνου της κοπέλας. Ας πούμε πως είπε στη φιλενάδα του να πει ψέμματα, αλλά θα έπρεπε να αποκαλυφθεί αυτό. Η γυναίκα του ομολογεί το φόνο αλλά ο Μπέκας τον κατηγορεί και για τους δύο φόνους. Λέει η γυναίκα πως βρήκε ένα πιστόλι κ πυροβόλησε. Το ομολογεί η ίδια. Η ιστορία μπερδεύεται και δεν έχουμε εξηγήσεις για το πως και το κυριότερο από ποιον δολοφονήθηκε τελικά. Αν τη σκότωσε η μητριά γιατί κατηγορήθηκε ο Μπάρκουλης από τον Μπέκα; Αν την σκότωσε αυτός γιατί ομολόγησε η γυναίκα - μητριά; Πως βρέθηκε το πιστόλι στο σπίτι; Γιατί ομολογεί η γυναίκα που προηγουμένως είχε ακλόνητο αλλοθι; Η κοπέλα είχε όντως νευρολογικά προβλήματα; αφού ήταν ερωτευμένη με τον Μπάρκουλη γιατί μας δίνεται η εντύπωση οτι ερωτεύτηκε τον καθηγητή; που πήγε όταν έφυγε από το σπίτι κ την έψαχνε ο καθηγητής; πως ήξερε η μητριά οτι ήταν στην Κηφισιά στο συγκεκριμένο σπίτι; Πως ήξερε ο Μπέκας οτι το κραγιόν ήταν της μητριάς ενώ εμείς καταλαβαίνουμε πως ήταν της συζύγου του καθηγητή; Είναι λογικό να πήγε στην κόρη η μητριά κ να έχασε το κραγιόν της; Δηλαδή εκεί που ξεμαλλιαζόντουσαν για το Μπάρκουλη της λέει κάτσε να πάτησω λίγο χείλια κ συνεχίζουμε; Ο Μπάρκουλης απατούσε τη μητριά με την κόρη και την κόρη με την κοκότα κ καμιά δεν είχε καταλάβει τίποτα; Ο Μπάρκουλης λέει στο Μπέκα πως δεν έχει τίποτα εναντίον του κι ο Μπέκας απαντάει πως έχει αλλά το κρατάει για τον εαυτό του. Τελικά ούτε σε εμάς το είπε το ατράνταχτο στοιχείο. Η λύση της ιστορίας μπάζει από παντού. Αν η μητριά σκότωνε την κόρη κι ο Μπάρκουλης τη μητριά θα είμασταν εντάξει. Αλλά ο Μπέκας τον κατηγορεί και για τους δύο φόνους εξηγώντας όμως μόνον αυτόν της μητριάς, η οποία ομολογεί έναν φόνο που δεν διέπραξε, κι είχε και άλλοθι, κι ακολούθησε μια φωνή στο τηλέφωνο που θα τη βοηθούσε λέει να αποδείξει την αθωότητα της λες και την είχαν παγιδεύσει, ενώ η ίδια ομολόγησε. Η ιστορία δεν κολλάει ούτε με κόλλα ούχου.
 
Πίσω
Μπλουζα