Ερώτηση περί ROMs: E, U, ή J?

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.578
Αντιδράσεις
1.703
Οταν βρισκω emulator ROMs ενος παιχνιδιου, καλουμαι πολλες φορες να επιλεξω μεταξυ 2 εκδοσεων του ιδιου παιχνιδιου. Ετσι εχουμε πχ. Pacman (E), Pacman (U) ή ακομα και Pacman (J).

Το θεμα ειναι, υπαρχει καποιο rule of thumb για το ποια εκδοση ειναι "καλυτερη";

Κατα κανονα δεν επιλεγω ποτε ROMs μαρκαρισμενα με J γιατι υποθετω ειναι οι αμεταφραστες εκδοσεις, με ο,τι κειμενα υπαρχουν, γραμμενα σε γιαπωνεζικα.

Η επιλογη κυμαινεται λοιπον μεταξυ E και U. Νομιζω το διλημμα εδω ειναι πιο πολυ τεχνικο, δηλ. τα μεν ειναι για συσκευες PAL, τα δε για NTSC. Στην πραξη ομως οι emulators εξομοιωνουν και τα δυο συστηματα.

Ομως εδω τιθεται ενα αλλο ερωτημα: αυτη η τεχνικη διαφορα αποτελει και ποιοτικη διαφορα; Πχ. εχω ακουσει οτι τα δυο φορματ διαφοροποιουνται μεταξυ αναλυσης, διαστασεων, και frame rate. Για παραδειγμα, εστω οτι τα NTSC παιχνιδια ειναι καλυτερης ποιοτητας, αλλα ενας αγοραστης κονσολας στην Ευρωπη δεν εχει την επιλογη. Τωρα ομως με τους emulators, εχει σημασια η επιλογη; Σε ενα δεδομενο emulator, μηπως ενα παιχνιδι NTSC εχει καλυτερη (ή χειροτερη) ποιοτητα απο ενα παιχνιδι PAL; Ή δεν υπαρχει διαφορα στην πραξη;

Δευτερη ερωητηση: ενας φιλος μου εχει πει οτι στις εκδοσεις παιζει και ζητημα λογοκρισιας. Για παραδειγμα το sprite μιας ηρωιδας, μπορει να εχει πχ πολυ κοντο μίνι, :p και να εχει υποστει την αναλογη επεξεργασια πχ. στην Αμερικη. Τα παιχνιδια με U ενδεχεται να ειναι πιο λογοκριμενα σε σχεση με τα E, ενω τα J ειναι πιο τολμηρα σε αυτον τον τομεα, και αρα εχουν το πλεονεκτημα οτι ειναι πιο original. Ισχυει κατι τετοιο;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να ειναι κατι λογοκριμενο στην Αμερικη και να κυκλοφορει κανονικα στην Ευρωπη το βλεπω λιγο απιθανο. Μαλλον το αντιθετο. Θυμησου παιχνιδια οπως το Turok στο N64 η το Carmageddon που οι ανθρωποι εχουν αντικατασταθει με ρομποτ στην εκδοση για Γερμανια.
 
Απο μονο του ενα γραμμα δεν σημαινει 100% το αν ειναι καλο η κακο.

Σιγουρα, ενα (J) παιχνιδι με λιγες εξαιρεσεις θα ειναι στα Ιαπωνικα, αρα και συνηθως δυσκολο η ακατορθωτο να το παιξει κανεις.

Πχ το Zelda σκετο Ιαπωνικο μπορεις να το παιξεις με την ψυχη στο στομα που λεμε. Αρα θα πας σε (E) η σε (U) θεωρητικα. Απο την αλλη, αν θα ηθελες να παιξεις την καλυτερη εκδοση του Street Fighter Alpha (Zero) 2, θα κοιτουσες την εκδοση Gold που κυκλοφορησε μονο στην Ιαπωνια αλλα παιζετε κανονικα χωρις να ξερεις την γλωσσα.

Περι των αλλων, πολλοι θα πουν πως (E) και (U) ειναι ιδια με πολυ μικρες διαφορες. Επι το πλειστον προτιμω τα (U) για τους παρακατω λογους.

Πλυν των μεγαλων ηλεκτρονικων, τα παιχνιδια σχεδιαζοντε για το προτυπο NTSC οπου τρεχουν στα 60hz. Στην Ευρωπη επισημως εχουμε το PAL/SECAM οπου ειναι ( η μηπως ηταν; ) στα 50hz. Αυτο για εμας τους παιχνιδαρες σημαινει δυο πραγματα. Χαμηλοτερη ταχυτητα οπου τρεχει το παιχνιδι καθως και δυο μεγαλες μαυρες γραμμες κατω και πανω απο την οθονη. Οχι κατι ομορφο η καλο για το παιχνιδι μας εν ολιγης.

Φυσικα διαφοροποιησεις υφιστανται και εδω. Μπορει ενα rom παιχνιδι να γραφει U J E και στη πραγματικοτητα να τρεχει σε ολες τις εκδοσες ενος συστηματος, αλλαζοντας την ταχυτητα του αναλογως με ποια περιοχη το εχεις ρυθμισει να διαβαζει. Αυτο ηταν αρκετα κοινο πχ στο Genesis/Mega Drive.

Σε καμια περιπτωση τα (E) παιχνιδια πρεπει να θεωρουντε για πεταμα. Επειδη ειχαμε την ταση να κυκλοφορουν πολλοι τιτλοι εδω αργοτερα απο οτι σε Ηπα/Ιαπωνια, μια πληθωρα αυτων εχουν βελτιωμενο κωδικα, και ειναι εφικτο ενα Ευρωπαικο παιχνιδι να μην εχει προγραμματιστικα λαθη (bugs) οπως μπορει να εχει μια αντιστοιχη εκδοση.

Προσωπικα προτιμω τις (U) λογω της ταχυτητας των παιχνιδιων και την ελειψη των μαυρων γραμμων. Φυσικα κοιταω αν για καποιο λογο υπαρχει αλλη καλυτερη εκδοση.

Και τελος, ναι ισχυει αυτο που σου ειπαν, πολλοι Ιαπωνικοι τιτλοι δεν εχουν λογοκρισια για διαφορους λογους. Καποιους τιτλους και τις διαφορες τους μπορεις να τις δεις εδω:

http://www.movie-censorship.com/list.php?k=4
 
Πίσω
Μπλουζα