Η Δίκη των Δικαστών (1974)

RIO

Retro Horrormaniac
Joined
12 Νοέ 2009
Μηνύματα
20.896
Αντιδράσεις
67.375
Η Δίκη των Δικαστών (1974)

Retro DB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%97_%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CE%B7_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD

Η εξαιρετική ταινία του Πάνου Γλυκοφρύδη και μια από τις τελευταίες παραγωγές, της Φίνος Φίλμς. Η ζωή του Αναστάσιου Πολυζωίδη και η θαραλεά στάση του στην δίκη των Κολοκοτρώνη και Πλαπούτα, που έγινε στο Ναύπλιο του 1834. Το κατηγορητήριο ήταν κατασκευασμένο, αλλά μόνο δυο δικαστές θα ορθώσουν το ανάστημα τους, στις πολλαπλές πιέσεις από ψηλά. Καλογυρισμένη με αρκετά πρωτότυπη σκηνοθεσία και τους ηθοποιούς εξαιρετικούς στους ρόλους τους (η ολιγόλεπτη ερμηνεία του Κατράκη ως Κολοκοτρώνη είναι συγκλονιστική! ). Πολύ καλή και η μουσική. Δυστυχώς, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης δεν είχε και την καλύτερη αντιμετώπιση από τους κριτικούς... Πρωταγωνιστούν: Νίκος Κούρκουλος ( Πολυζωίδης), Νικηφόρος Νανέρης (Τερτσέτης), Μάνος Κατράκης ( Κολοκοτρώνης). Δημήτρης Μυράτ ( Καποδίστριας), Χρήστος Καλαβρούζος ( στρατηγός Πλαπούτας), Χρήστος Τσάγκας ( Έντουαρντ Μάσον), Σπήρος Καλογήρου ( υπουργός Σχοινάς).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η ταινία γενικώς μου είχε φανεί υπερβολική. Λίγο περισσότερο "ηρωική" από τα γούστα μου. Άσε που δεν είχε ρομάντζο :cool:

Μου έχει μείνει μια σκηνή όμως όταν πάνε να συλλάβουν τον Κατράκη - Κολοκοτρώνη. Μπουκάρουν στο σπίτι του ένα σωρό χωροφύλακες κι εκείνος τους λέει (στο περίπου) "και για τέτοια δουλειά ήρθατε τόσοι πολλοί; Δεν στέλνατε ένα κουτσό σκυλί μ' ένα γράμμα στον λαιμό του κι ένα φανάρι περασμένο για να μας φέγγει στον δρόμο; Θα το ακολουθούσα και θα ερχόμουν".

Ήταν λόγια που είχε πει πραγματικά ο "Γέρος" κι ακόμα και σήμερα μου φαίνεται ότι συνοψίζουν άψογα τη σοφία και την αξία αυτού του ανθρώπου.
 
retrofan είπε:
Μου έχει μείνει μια σκηνή όμως όταν πάνε να συλλάβουν τον Κατράκη - Κολοκοτρώνη. Μπουκάρουν στο σπίτι του ένα σωρό χωροφύλακες κι εκείνος τους λέει (στο περίπου) "και για τέτοια δουλειά ήρθατε τόσοι πολλοί; Δεν στέλνατε ένα κουτσό σκυλί μ' ένα γράμμα στον λαιμό του κι ένα φανάρι περασμένο για να μας φέγγει στον δρόμο; Θα το ακολουθούσα και θα ερχόμουν".

Ήταν λόγια που είχε πει πραγματικά ο "Γέρος" κι ακόμα και σήμερα μου φαίνεται ότι συνοψίζουν άψογα τη σοφία και την αξία αυτού του ανθρώπου.
" Και τι χρειάζεται τόσος στρατός; έφτανε να μου στείλετε ένα σκυλί μαλλιαρό, από κεινα που κάνουν θελήματα. Με ένα γράμμα, που να μου λέει να παω στο Ανάπλι και ένα φανάρι στο στόμα του. Για να βλέπουμε...κι ο σκύλος και γω!"
 
Σε αυτο το forum μιλαμε για ταινιες , δεν τις εχουμε και δεν τις "δινουμε" - τσαμπα τα thanks...
 
Εχει κυκλοφορησει σε dvd απο τον 'Τηλεθεατη',μηπως γνωριζετε;;...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
RIO είπε:
" Και τι χρειάζεται τόσος στρατός; έφτανε να μου στείλετε ένα σκυλί μαλλιαρό, από κεινα που κάνουν θελήματα. Με ένα γράμμα, που να μου λέει να παω στο Ανάπλι και ένα φανάρι στο στόμα του. Για να βλέπουμε...κι ο σκύλος και γω!"
Mεγαλος μαγκας!
 
Βρήκα ένα απόσπασμα αυτής της ταινίας:

[edit] Το βίντεο αυτό δεν είναι πλέον διαθέσιμο λόγω υποβολής αξίωσης πνευματικών δικαιωμάτων από το χρήστη EPOE. [edit]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
αν ηξερε πως θα καταντουσε σημερα η χωρα δεν θα επαιρνε τα αρματα.αλλα μας διδασκανε στα σχολεια για το 21 και το 40 και αλλα συναντησαμε.απλα να βρει κανεις τα απομνημονευματα του τερτσετη.ο αλλος δικαστης που μειοψηφισε τοτε,για του λογου το αληθες.
 
Φιλε Τακη σε ευχαριστω για τις πολλες πληροφοριες που παρεθεσες σε πληθος θεματων
 


[TR]

[TD=bgcolor: #F9F9F9]



   
[/TD]

[/TR]




Έτος: 1974


Πρεμιέρα: 28 Οκτωβρίου 1974


Διάρκεια: 88'


Είδος: Ιστορική


Εταιρία παραγωγής: Φίνος Φιλμ


Σκηνοθεσία: Πάνος Γλυκοφρύδης


Σενάριο: Πάνος Γλυκοφρύδης


Μουσική σύνθεση: Χρήστος Λεοντής


Ηθοποιοί: Νίκος Κούρκουλος , Μάνος Κατράκης , Δημήτρης Μυράτ , Χρήστος Τσάγκας , Νικηφόρος Νανέρης , Ζώρας Τσάπελης ,Γιώργος Μπάρτης , Σπύρος Καλογήρου , Στέλιος Λιονάκης , Ιάκωβος Ψαρράς , Δάνης Κατρανίδης , Πέτρος Λοχαϊτης , Χρήστος Καλαβρούζος , Γιώργος Μοσχίδης , Δημήτρης Ζακυνθινός , Μάκης Ρευματάς , Λάκης Γκέκας , Κώστας Παληός , Δέσποινα Τομαζάνη , Χρήστος Νάτσιος , Μιχάλης Νικολόπουλος , Τάσος Πολυχρονόπουλος , Κώστας Φατούρος , Νίκος Παπαχρήστος ,Γιάννης Χειμωνίδης , Γιώργος Γρηγορίου , Κώστας Τσιάνος , Δημήτρης Τσούτσης , Κώστας Σαββαϊδης , Χρήστος Στύπας , Θόδωρος Ντόβας , Δημήτρης Κοντογιάννης , Κώστας Δάρρας , Άρης Τσιούνης


Σχόλια/Πλοκή: Η δίκη των δικαστών Πολυζωίδη και Τερτσέτη για απείθεια, και η πανηγυρική τους αθώωση κατά τη διάρκεια της περιόδου της αντιβασιλείας στην Ελλάδα του Όθωνος. Μια πραγματική σελίδα της ελληνικής ιστορίας. Λίγα χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821, το νεοσύστατο ελληνικό κράτος, υπό τη βασιλεία του Βαυαρού Όθωνος, προσήγαγε σε δίκη τους μεγάλους οπλαρχηγούς του αγώνα, Θεόδωρο Κολοκοτρώνη (Μάνος Κατράκης) και Γεώργιο Πλαπούτα (Χρήστος Καλαβρούζος), με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας. Η περιβόητη αυτή δίκη του 1833, που έγινε στο Ναύπλιο, συγκλόνισε το έθνος, επειδή οι πάντες γνώριζαν ότι οι δύο ήρωες ήταν απολύτως αθώοι. Ο πρόεδρος του δικαστηρίου Αθανάσιος Πολυζωίδης (Νίκος Κούρκουλος) και ο δικαστής Γεώργιος Τερτσέτης (Νικηφόρος Νανέρης) αρνούνται να προσυπογράψουν την καθ' υπαγόρευση από το παλάτι, μέσω των τριών αντιβασιλέων Άρμανσμπεργκ, Μάουερ και Χέιντεκ, καταδίκη σε θάνατο των κατηγορουμένων. Οι Βαυαροί διατάζουν τον Υπουργό Δικαιοσύνης να παρέμβει, και αυτός απαγγέλλει κατηγορία εναντίον τους, με αποτέλεσμα να συρθούν στα μπουντρούμια των φυλακών και να δικαστούν με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας...


Trivia: Η ταινία προβλήθηκε τη σαιζόν 1974-1975 και έκοψε 98.299 εισιτήρια. Ήρθε στην 2η θέση σε 47 ταινίες.


[edit] Το βίντεο αυτό δεν είναι πλέον διαθέσιμο λόγω υποβολής αξίωσης πνευματικών δικαιωμάτων από το χρήστη EPOE. [edit]

 


 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το εξώφυλλο της βιντεοκασέτας και κάποιες φωτογραφίες από το φιλμ.

 


4.jpg


3.jpg


2.jpg


1.jpg


2.jpg Προβολή συνημμένου 107092

4.jpg

3.jpg

1.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ καλή ταινία, νομίζω πως ο τιτλος είναι ξεκάθαρα λανθασμένη επιλογή. ''Η δίκη του Κολοκοτρώνη'' θα'ταν ακριβέστερο και πιο εύηχο. Το φιλμ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο βιβλιο του Δ. Φωτιάδη '' Κολοκοτρώνης''που επικεντρώνεται στα περιστατικά της δίκης του το 1833-34.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι Τερτσέτης-Πολυζωίδης ορίσθηκαν ως μέλη του δικαστηρίου επειδή θεωρούνταν οπαδοί του ''αγγλικού κόμματος'' άσπονδου εχθρού του ''Ρωσικού κόμματος'' ιστορική μορφή του οποίου ήταν ο Κολοκοτρώνης. Παρ'όλα αυτά ωςσωστοί δικαστές έκριναν με βάση γεγονότα και στοιχεία και όχι την ιδεολογία τους.. Α, και η συγκλονιστική απολογία του Πολυζωίδη στη ταινία δεν ήταν δική του, καθώς δεν έχει σωθεί, αλλά του Τερτσέτη. Ομως, δεν θα ήταν σωστό ένα δυνατό μέρος της ταινίας να μη το έχει ο πρωταγωνιστής, ε;;;
 
Ο σκηνοθέτης Πάνος Γλυκοφρύδης μιλά για τήν ταινία

Προσπάθησα να κρατήσω μια γραμμή απλούστευσης όσον άφορα το σενάριο και το ντεκουπάζ ·να κρατήσω κάποια απόσταση από τα πράγματα, και γι'αυτό υπάρχει μια χρήση γενικών πλάνων. Ταυτόχρονα υπάρχουν γκρο-πλαν που λειτουργούν ως εξής π.χ. διακόπτεται η ανάγνωση της δικαστικής απόφασης, για να κυριαρχήσει ένα γκρο-πλαν διαρκείας του Κούρκουλου, βουβού με μόνο ήχο τη μουσική.





Αυτό είναι φανερό πως γίνεται για να εξοντωθεί το μοντέλο, κι ο Φίνος “έμεινε κατάπληκτος”, θεωρώντας αδιανόητο κάτι τέτοιο. Σαν κινηματογραφική αντίληψη δεν μπορούσε να την αποδεχτεί. Φυσικά το γύρισμα είχε τελειώσει· ήταν αδύνατον πια να ανατραπεί. Το ίδιο συνέβη με τα τράβελινγκ και τα πανοραμίκ. Τελικά, δεν λειτούργησαν, γιατί η επέμβαση έγινε στο μοντάζ
· δηλαδή καταστράφηκαν πάνω στη προσπάθεια αναζήτησης του μοντέλου. Το τράβελινγκ και τα πανοραμίκ κομματιάστηκαν.





Στα ντεκόρ υπήρχε μια αρχική δέσμευση. Η δίκη του Κολοκοτρώνη έγινε σ'ενα τζαμί του Ναυπλίου, πρωτεύουσα τότε της Ελλάδας. Το τζαμί τους έλυνε το πρόβλημα της χωρητικότητας, ώστε να παρακολουθήσει τη δίκη πολύς κόσμος για παραδειγματισμό. Οι Βαυαροί θα σκότωναν τους δυό φορείς της λαικής θέλησης μπροστά στα μάτια του λαού. Έτσι, το γεγονός της καταδίκης θα γινόταν πιο αποτελεσματικό. Το συγκεκριμένο τζαμί ήταν ένας γυμνός χώρος, που δεν εξυπηρετούσε το μοντέλο της Φίνος Φιλμ. Προτιμήθηκε μια κατασκευή που να θυμίζει περισσότερο αυτά που έχει ο κόσμος στις μνήμες του τζαμί (καμάρες, κολόνες, γραμμές, τόξα στα παράθυρα κ.λ.π.).Το μέγεθος λειτούργησε ενάντια στην ταινία, γιατί ο χώρος απαιτούσε πολλούς κομπάρσους, αλλά έπασχε η Φίνος Φιλμ οικονομικά, όπως κι όλος ο κινηματογράφος, κι έτσι μειώθηκε ο αριθμός των κομπάρσων.





Πάνος Γλυκοφρύδης,



Σύγχρονος Κινηματογράφος, τχ. 2-3 , Δεκ.1974


Πηγή-Ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου του Γιάννη Σολδάτου, 5ος τόμος
 
Ωραίες φωτογραφίες από μια αγαπημένη ταινία...
 
Στη φωτό με τη δολοφονία του Καποδίστρια είδατε πόσο πρόχειρα κάλυψαν τη θήκη με το σημάδι από τη σφαίρα στον τοίχο της εκκλησίας;;;;;;;;
 
Πίσω
Μπλουζα