Η Ελληνική Αυτοκινητοβιομηχανία

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.785
Αντιδράσεις
4.254
Απιστευτης πληροτητος αρθρο για ενα κομματι της (πεθαμενης προ 30ετιας) Ελληνικης Βιομηχανιας που δεν ειναι/εγινε ευρεως γνωστο...

Διαβαστε
 
Πολυ καλο!Το πιο πληρες που εχω δει!
 
εκνευρίζομαι όταν τα διαβάζω αυτά....είμαι έτοιμος να γράψω οργισμένη απάντηση με θέμα τους άχρηστους και τα λαμόγια που δεν επέτρεψαν στην Ελληνική Αυτοκινητοβιομηχανία ν' αναπτυχθεί. Θα το έκανα αλλά θα το σβήσουν δικαίως οι διαχειριστές μετά...
 
Πιστευω οτι ολοι γνωριζουν...πανωτοκια, μελετημενη εκτροφη αρρωστημενου "συνδικαλισμου", εκδιωξη των ξενων εργοστασιων, κρατικοποιηση υγιων επιχειρησεων και βουλιαγμα τους κτλ κτλ

Τα φουγαρα σταματησαν να καπνιζουν και το πραγμα αρχισε να μετρα αντιστροφα...ο λογαριασμος εσκασε σε εμας
 
μερικά παραδείγματα μόνο για να σας τσατίσω και μετά βρίστε μόνοι σας...

1) Μέσα της δεκαετίας του 80: Η Νισσάν εντυπωσιασμένη από τα εφάμιλλα των ιαπωνικών αυτοκίνητα νισάν που κατασκευάζονταν στο Βόλο ήταν έτοιμη να κάνει το εργοστάσιο της νισαν Ευρώπης στην Ελλάδα! Τα δικά μας συνδικάτα απέτρεψαν την συμφωνία αφού απαίτησαν συνιδιοκτησία 50-50 με την μητρική εταιρία με κρατική εποπτεία. Οι Ιάπωνες έσκασαν στα γέλια και πήγαν στην Αγγλία που η Θάτσερ τους έδωσε δωρεάν χώρο στο Σάδερλαντ!

2) 1995: Το εργοστάσιο της νισσαν στο Βόλο κατέρρεε από την υψηλή φορολογία και την χαμηλή ως εκ τούτου ανταγωνιστικότητα. Μια παραγγελία από το ελληνικό δημόσιο στα υπεραξιόπιστα σάνυ (μπορούσαν κάλλιστα να φορέσουν δίλιτρο μοτερ 150 ίππων ή 1600 ) για την Ελληνική αστυνομία θα έδινε βαθιά ανάσα στην εταιρεία. Τελικά τα [EDITED] επέλεξαν τα ριμάδια όπελ αστρα 1ης γενιάς που και αναξιόπιστα αποδείχτηκαν και με ακριβότερο σέρβις και με τεράστιο συνολικά κόστος συντήρησης!

3) Λαμογιά νο3! Έρχεται ο τογιοντα με σκοπό να επενδύσει στην Πύλο....αρχίζει διερευνητικές επαφές με τοπικούς φορείς συνδικάτα και πολιτικούς. Φεύγει με ελαφρά πηδηματάκια...

4) Κλείσιμο επί χούντας πολλών μικρών βιοτεχνιών που σκόπευαν να επενδύσουν στην ανάπτυξη ελληνικών οχημάτων. Η βιομηχανική απομόνωση της χώρας στα χρόνια του...γύψου εξαργυρώθηκε με ηλίθιες πολιτικές μέχρι τις μέρες μας από το σύνολο των κοινοβουλευτικών κομμάτων.

Πάω τώρα να καμαρώσω το ιταλικογερμανικογαλλικοκορεατικοιαπωνικό made in Turkey μπαντζαι gtitsi type-r αμάξι που αγόρασα με 96 άτοκες δόσεις. Ηλίθιε Νεοέλληνα....σταματάω εδώ πριν αρχίσω τα πραγματικά βρισίδια... :(
 
να πω μονο οτι ο γυψος αφορουσε πολλα αλλα πραγματα,πλην βιομηχανιας..ρωτηστε και κανα μεγαλυτερο.

φοβερο αρθρο,το χα μπανισει πριν κανα μηνα και το χα bookmark για εδω.

καλα εκανες και με προλαβες συντροφε Wally.

Οργη ειναι το πρωτο που νιωθεις μετα απο μια αναγνωση τετοιου πληρους πονηματος-απαντηση σ ολους που λενε"ε,εμεις δεν παραγουμε τιποτε..."
 
ζητώ συγνώμη για το θυμωμένο ποστ απλά δεν αντέχω πλέον να βλέπω την κατρακύλα της χώρας μας και των κατοίκων της. Τέτοια θέματα που δείχνουν που θα μπορούσαμε να είμασταν αν αρπάζαμε τις ευκαιρίες με πληγώνουν αφάνταστα...

don dokken είπε:
να πω μονο οτι ο γυψος αφορουσε πολλα αλλα πραγματα,πλην βιομηχανιας..ρωτηστε και κανα μεγαλυτερο.
φυσικά και επιμένω σε όσα έγραψα για τον "γύψο" και την μη ανάπτυξη της βιομηχανίας...εκτός και αν την περιορισμένη ζήτηση λόγω χαμηλού βιοτικού επιπέδου και την ως εκ τούτου περιορισμένη εισαγωγική ανάγκη, την βιώνεις ως βιομηχανική ανάπτυξη.

Το ότι παράδειγμα υπήρχε ένα εργοστάσιο που παρήγαγε... πελτέδες και απασχολούσε 200 εργαζόμενους είναι σίγουρα καλύτερο από το καθόλου του σήμερα . Είναι όμως χειρότερο από την βιομηχανία που παράγει και εξάγει προϊόντα που απασχολούν χιλιάδες εργαζομένους. Ο ...γύψος εμπόδισε την ανάπτυξη της βιομηχανίας της χώρας όπως διαφαινόταν την περίοδο 1960-1967! Το ότι μετά τον ...γύψο δεν ξαναπήρε μπροστά είναι άλλου παπά ευαγγέλιο που δεν αναιρεί τις αρνητικές συνέπειες του "γύψου".
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
btw αυτο το γνωριζατε ????

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=365461

http://www.sigmalive.com/news/greece/323563

Έλληνας μετανάστης της Γερμανίας, ο κ. Ηλίας Γαγανέλης,

αξιοποίησε την εμπειρία που απέκτησε στο εξωτερικό και

επένδυσε τους κόπους μιας ζωής δημιουργώντας την

"REPLICAR HELLAS" στην Πιερία, μια επιχείρηση η οποία

πλέον συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 3 κορυφαίες της

Ευρώπης στην κατασκευή "ρέπλικα" αυτοκινήτων της

PORSCHE, ενώ ήδη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο οι

διαπραγματεύσεις και για την κατασκευή μοντέλων της

MERCEDES και της FERRARI από Ελληνικά χέρια !

Ο Κ. Αϊβαλιώτης επεσήμανε τα παραπάνω στον Υπουργό

κ. Ρέππα και στον Γενικό Γραμματέα κ. Τσιόκα μαζί με το

γεγονός ότι η σύγχρονη αυτή Ελληνική επιχείρηση είχε

αποκτήσει έγκριση τύπου στην Ελβετία και την Γερμανία (και

εξήγαγε και στις 2 χώρες τις PORSCHE 356 CABRIOLET

που παρήγαγε) αλλά - παραδόξως - η Ελληνική

γραφειοκρατία αρνιόταν να της χορηγήσει έγκριση τύπου για

να πουλάει και στην Ελλάδα...

Η κινητοποίηση και το ενδιαφέρον των κ. κ. Ρέππα και

Τσιόκα καθώς και οι επανειλημμένες και επίμονες

παρεμβάσεις του Κ. Αϊβαλιώτη στην Βουλή από τον

περασμένο Δεκέμβριο οδήγησαν τελικά στο να εκδοθεί

Ελληνική έγκριση τύπου των πρωτοποριακών Ελληνικών

αυτοκινήτων που κατασκευάζει στην Κατερίνη η "REPLICAR

HELLAS" και έτσι να μην χρειάζεται πλέον να εξάγει τα


αυτοκίνητά της στην Γερμανία και να τα επανεισάγει στην



Ελλάδα (!) για να καταφέρει να τα πουλήσει...


http://vounisios.pblogs.gr/2011/03/replica-porche-made-in-katerini.html
16445226.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
spyros_s είπε:
ζητώ συγνώμη για το θυμωμένο ποστ απλά δεν αντέχω πλέον να βλέπω την κατρακύλα της χώρας μας και των κατοίκων της. Τέτοια θέματα που δείχνουν που θα μπορούσαμε να είμασταν αν αρπάζαμε τις ευκαιρίες με πληγώνουν αφάνταστα...

φυσικά και επιμένω σε όσα έγραψα για τον "γύψο" και την μη ανάπτυξη της βιομηχανίας...εκτός και αν την περιορισμένη ζήτηση λόγω χαμηλού βιοτικού επιπέδου και την ως εκ τούτου περιορισμένη εισαγωγική ανάγκη, την βιώνεις ως βιομηχανική ανάπτυξη.

Το ότι παράδειγμα υπήρχε ένα εργοστάσιο που παρήγαγε... πελτέδες και απασχολούσε 200 εργαζόμενους είναι σίγουρα καλύτερο από το καθόλου του σήμερα . Είναι όμως χειρότερο από την βιομηχανία που παράγει και εξάγει προϊόντα που απασχολούν χιλιάδες εργαζομένους. Ο ...γύψος εμπόδισε την ανάπτυξη της βιομηχανίας της χώρας όπως διαφαινόταν την περίοδο 1960-1967! Το ότι μετά τον ...γύψο δεν ξαναπήρε μπροστά είναι άλλου παπά ευαγγέλιο που δεν αναιρεί τις αρνητικές συνέπειες του "γύψου".
τον υψηλοτερο βαθμο αναπτυξης ,οχι στην υποσαχαρια αφρικη,αλλα μεταξυ χωρων του ΟΟΣΑ δεν τον πετυχαινεις με πελτεδες,ουτε με χαμηλο βιοτικο επιπεδο..και το κοβω εδω μη μας κολησουν και καμμια ταμπελα..

επι του προκειμενου,της αυτοκινητοβιομηχανιας δηλαδη,δε φταιει ο γυψος,,οι ΣΤΟΚΟΙ φταινε...
 
αν για σένα ανάπτυξη είναι να δουλεύουν όλοι και αν δεν έχουμε να τους πληρώσουμε ...κόβουμε και κάνα πεντακοσάρικο στην ζούλα από τον έξω κόσμο τότε πάω πάσο. Τι καταναλωτικές ανάγκες είχαν οι Έλληνες την περίοδο αυτή; Να σου πω εγώ...ένα πετρογκαζ, ενα ξυλινο τραπέζι με καρέκλες, ένα "ελενιτ" πάνω από το λαθραίο σπίτι τους και ένα σιδερένιο κρεβάτι. Λογικό να ευημερούν τα νούμερα αφού δεν εισάγαμε τίποτα! Θυμίζει λίγο καταστάσεις βορειοαναταλικά... ;)

Πάντως στην τελευταία πρόταση σου συμφωνούμε...
 
επικεντρώστε στις τελευταίες 4 παραγράφους του link που μας παρέθεσε ο wally...
 
Κρατιέμαι να μην το σχολιάσω Don. Κρατιέμαι άσχημα και με τα χίλια ζόρια!
 
Μπράβο Νεοέλληνες...συγχαρητήρια...
 
Σορρυ δεν κρατιεμαι!

http://www.youtube.com/watch?v=xcz0NYotIYg

(το τραγουδι δεν μιλαει για ρατσισμους και μαζικες εκαθαρισεις οπως διαβαζω στα YT σχολια! Μπορω ομως με ευκολια να το προσαρμοσω απεναντι στα λαμογια των τελευταιων 40 ετων)
 
Μιας και η αυτοκινητοβιομηχανια ηταν ενα κομματι της Ελληνικης βιομηχανιας παραθετω ενα κειμενο που βρηκα για την κατασταση τη δεκαετια 70 και τις αρχες του 80.

Η ελληνική χαλυβουργία είχε προκαλέσει και την Αγγλία και την Ιταλία. Ορισμένοι μάλιστα συνδέουν τη δολοφονία του Δημήτρη Αγγελόπουλου (Χαλυβουργική) από τους οργανωμένους δολοφόνους με την επιτυχία αυτή. Το ελληνικό νικέλιο πρωταγωνιστούσε για πολλά χρόνια στην Ευρώπη.
Το αλουμίνιο της Ευρώπης στηρίχθηκε για πολλά χρόνια στην ελληνική παραγωγή. Τα ελληνικά καλώδια συναγωνίσθηκαν με μεγάλη επιτυχία τα ιταλικά και τα γαλλικά και μέσα στην ελληνική αγορά. Η χημική βιομηχανία και ειδικότερα τα λιπάσματα της Ελλάδας είχαν κλείσει για τα καλά τα σύνορά μας στις εισαγωγές.

Τα ελληνικά ναυπηγεία ήταν στα διακεκριμένα της παγκόσμιας ναυτιλίας. Η ελληνική βιομηχανία ειδών (ΙΖΟΛΑ – ΠΙΤΣΟΣ) στάθηκε με δυναμισμό δίπλα στα εισαγόμενα προϊόντα.

Η βιομηχανία ελαστικών της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης (πριν τις στείλουν στην Τουρκία οι συντεχνίες) είχαν καλύψει απόλυτα σχεδόν την ελληνική αγορά. Η αυτοκινητοβιομηχανία (Nissan) στον Βόλο θα κάλυπτε μεγάλο μέρος των αναγκών μας αν δεν την είχαμε πάρει στο κυνήγι για κομματικούς και άλλους… λόγους.

Η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα μπορούσε να καλύπτει συνεχώς τις ανάγκες μας αν δεν προτιμούσαμε τις μίζες από τις εισαγωγές. Το ελληνικό ύφασμα τζιν (της Πειραϊκής Πατραϊκής) είχε προκαλέσει την γαλλική βιομηχανία, όπως ακόμη και την κινέζικη τα μεταξωτά υφάσματα της ΒΟΜΒΥΞ.

Τα ελληνικά είδη υγιεινής και τα κεραμικά πλακάκια ισοπέδωναν σε πολλές περιπτώσεις τα ιταλικά. Η ελληνική βιομηχανία παπουτσιού είχε κάτσει στο σβέρκο της Ευρώπης όπως και τα έτοιμα ρούχα. Οι πλαστικοί σωλήνες (κυρίως) -όμιλος Πετζετάκι- αλλά και γενικά η βιομηχανία πλαστικών ήταν ασυναγώνιστη μέχρι να φθάσουμε στα κινέζικα. Στον μεταλλευτικό τομέα τα 4-5 μεγάλα συγκροτήματα της Ελλάδας έκαναν τεράστιους όγκους εξαγωγών.

Η ελληνική χαρτοβιομηχανία (Αθηναϊκή Χαρτοποιία) εξαφάνισε μέσα σε μήνες τις εισαγωγές. Το κονιάκ και τα άλλα προϊόντα ΜΕΤΑΞΑ ήταν πρεσβευτές της ελληνικής βιομηχανίας ποτών. Η φαρμακοβιομηχανία ήταν ανταγωνιστική της ευρωπαϊκής και κάλυπτε το 80% των αναγκών μας. Η ΕΒΓΑ της γειτονιάς μας κράτησε για χρόνια και χρόνια.
Δεν βαζω πηγη διοτι προκειται για πολιτικο site οπως βλεπω
 
δεν το κλειδώνουμε καλύτερα;
 
Eδω στο super market της γειτονιας η συντριπτικη πλειοψηφια των προιοντων που πωλουνται ειναι εισαγωγης. Απο την αλλη οσα εργοστασια παραγουν προιοντα ευρειας καταναλωσης ανηκουν σε ξενους(πλην ελαχιστων εξαιρεσεων βεβαια). Οποτε τι συζηταμε για ελληνικη αυτοκινητοβιομηχανια? Στην ελλαδα μονοι μας εχουμε βγαλει τα ματια μας με αυτους που επιλεγαμε τοσα χρονια να μας κυβερνουν.
 
offtopic αλλά στα πλαίσια της Ελληνικής βιομηχανίας έγιναν προσπάθειες ανάπτυξης και πολεμικής βιομηχανίας που όμως είχαν την γνωστή κατάληξη...

αρχές 80s, το α/α "Αρτεμις 30" αποτελούσε το project-καμάρι των ενόπλεων δυνάμεων που θα έφερνε κέρδη ΚΑΙ αναγνωρισιμότητα στην Ελληνική βιομηχανία...

συγνώμη και πάλι για το o.t, συμφωνώ με τον spyros_s, καλύτερα να αφήσουμε το θέμα να πάει στο καλό γιατί θα μαζευτεί αρκετή οργή.
 
Πίσω
Μπλουζα