Θίασος

ΤΑΚΗΣ

Retro Member
Joined
18 Ιουν 2010
Μηνύματα
141
Αντιδράσεις
75
Θεωρούμενη ως μία απο τις καλύτερες ελληνικές ταινίες, σίγουρα η πιο αναγνωρίσιμη του Αγγελόπουλου, με πολλές διεθνείς διακρίσεις (ακόμη και στην Ιαπωνία!), ο '' Θίασος'' εστιάζει στη πορεία ενός μπουλουκιού, που ανα την επικράτεια παίζει '' Τάσο και Γκόλφω'', απο τη δικτατορία του Μεταξά, έως τις εκλογές του 1952.

Ωραία φωτογραφία, σχετικά στρωτή αφήγηση (για Αγγελόπουλο μιλάμε), συμπαθητικές ερμηνείες. Η ταινία υπήρξε απο τις πρώτες που παρουσίασαν τα γεγονότα της περιόδου 1936-1952, (περιόδου πολύ πυκνής σε γεγονότα με αποκορύφωμα τη Κατοχή και τον Εμφύλιο) απο την οπτική της Αριστεράς. Προλαβαίνω, ελπίζω, τις ενδεχόμενες αντιδράσεις: αυτό το τελευταίο (η αριστερή οπτική) μπορεί να μην ήταν καλό, αλλά αναμενόμενο, καθώς για 25 χρόνια (με αποκορύφωμα την εποχή της Χούντας, 1967-1974) ακουγόταν μόνο η πλευρα των νικητών.

Κάντε μια προσπάθεια. Παραθέτω μια απο τις καλύτερες σκηνές του έργου, την αντιπαράθεση Δεξιών-Αριστερών, μέσα απο τα τραγούδια τους.

http://www.youtube.com/watch?v=7YBmblBaM9c
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυτή η αντιπαράθεση Δεξιάς - Αριστεράς μέσα από το έργο του Αγγελόπουλου, κρατάει ακόμα. Μόλις προχθές, εθνοπατέρας μας του γνωστού τηλεκόμματος, μέσα στην Βουλή μάλιστα, κατηγόρησε το έργο του νεκρού Αγγελόπουλου. Πάλι καλά που δεν μνημόνευσε και τον μακαριστό Αυγουστίνο Φλωρίνης που αφόρησε τον Αγγελόπουλο! «Ορθόδοξος» σκοταδισμός στην Ελλάδα του 2012.
 
Έχω εμπιστοσύνη σε αυτό το θρεντ ...
 
Κορυφαία ταινία για ποιους; Για "ερυθρού χρώματος" κριτικούς; Γιατί ο μακαρίτης βολεύτηκε καλά μεταπολιτευτικά...
 
H μιση (και παραπανω) Ελλαδα καλοβολευτηκε μεταπολιτευτικα αγαπητε RIO...τα αποτελεσματα ειναι στο πετσι ολων μας αυτη τη περιοδο.

Ας μην κανουμε λοιπον πολιτικες κρισεις.

Σαφως μπορει να γινει ενδιαφερουσα κουβεντα επι του θεματος σε μια ωραια συναντηση οσων ενδιαφερομαστε. Στο φορουμ ομως ειναι (μακρα) εκτος θεματολογιας.
 
Εξαιρετική ταινία, αν και 4 ώρες σε διάρκεια περιπου είναι από τις πιο εύκολες του Αγγελόπουλου για να παρακολουθήσεις (αν είσαι και γνώστης των ιστορικών γεγονότων βέβαια). Ανεξάρτητα από την πολιτική τοποθέτηση του καθενός καλλιτεχνικά η ταινία είναι αριστούργημα. Πάνω σε αυτή την ταινία έχτισε ίσως ο Αγγελόπουλος όλη την μετέπειτα καρίερα του.
 
Κάποιοι με την ίδια χαλαρότητα που κρίνουν τον "Αστραπόγιαννο" νομίζουν ότι μπορούν να κρίνουν και το "Θίασο".Λάθος.Βάζω και τον εαυτό μου μέσα.Η ταινία ανεξάρτητα αν "ο μακαρίτης βολεύτηκε μεταπολιτευτικά" έχει χαρακτηριστεί από την παγκόσμια κριτική αριστούργημα.Ίσως και εμείς να είμαστε "λίγοι" για να την προσεγγίσουμε.Προσωπικά του βγάζω το καπέλο που κατάφερε να τη γυρίσει μέσα στη χούντα(τα γυρίσματα ξεκίνησαν το 1973) χωρίς καμία αβάντα και στήριξη.Σαφώς δε θα κάνω κριτική στην ταινία, θα τονίσω μόνο ότι ο κάθε σκηνοθέτης είναι ελεύθερος (ή μάλλον θα πρέπει να είναι) να αποδώσει στη δημιουργία του το προσωπικό του ύφος και την προσωπική του πολιτική χροιά.
 
stagr είπε:
κάθε σκηνοθέτης είναι ελεύθερος (ή μάλλον θα πρέπει να είναι) να αποδώσει στη δημιουργία του το προσωπικό του ύφος και την προσωπική του πολιτική χροιά.
Έλα όμως που δεν ίσχυε αυτό για όλους τους σκηνοθέτες. Γιατί τους αντίθετους του άρπαζε ο " αυθόρμητος" εξώστης και τους άλλαζε τα φώτα στην γιούχα. Μπορεί για τον θίασο να μην είχε στήριξη, αλλά είχε άφθονη για όλες τις άλλες του ταινίες.

Με το επαναλαμβανόμενο κουραστικό στυλ και και την έπαρση αλα "είμαι ο κορυφαίος και δεν ακούω τίποτα" , μόνο μεγάλος δεν δείχνει κάποιος. ( ποιος ξεχνάει τα καμώματα του όταν δεν του έδωσαν το βραβείο το 1995, λες και του το είχαν τάξει). Για το ότι δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε, το προσπερνάω. Κάποιοι δεν ήταν και τόσο ευαίσθητοι, για άλλου είδους ταινίες...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αριστουργημα, μια ελευθερη διασκευη της ''Ορεστειας᾽᾽ με φοντο την πολυπαθη Ελλαδα. Αγαπημενη μου σκηνη ειναι εκει που η Μαρια Βασιλειου της ᾽Ἐυδοκιας᾽᾽ στο ρολο της Χρυσοθεμης (σε αντιστοιχια με την τραγωδια) τραγουδα με τα εσωρουχα μπροστα στον μαυραγοριτη για λιγο λαδι. Εικαστικα ειναι αψογο με καθε καρε να αποτελει ενα εργο τεχνης. Γιατι δεν μας το εδειχναν στο σχολειο? Μεσα σε 4 ωρες μαθαινεις ολα οσα σου εκρυβαν 12 χρονια στα μαθηματα ιστοριας. Δεν ειναι μαλιστα καθολου κουραστικο παρα την φημη του. Και για να βρεθω για μια ακομα φορα στα ορια των κανονισμων δεν ειναι καθολου μονοπλευρο λεγεται στυγνος ρεαλισμος φιλτατοι.

Οσο για τον ιδιο τον αειμνηστο, οι μικροτητες ειναι ανθρωπινες- γιατι να μην κρατησουμε ως αναμνηση τα καλα του? Εδω εχουμε συχωρεσει αλλους και αλλους που εκαναν φοβερα αισχη οπως πχ τον Ελια Καζαν, γιατι να κολλησουμε στην περιστασιακα κακη συμπεριφορα του Αγγελοπουλου?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είδα την ταινία για πρώτη φορά την περασμένη Παρασκευή που την έπαιξε στην τηλεόραση

ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ

Παρουσιάζει όλη την ιστορία αυτής της περιόδου με πραγματικό ρεαλισμό...
 
Όπως έγραψα και στη πρώτη παρουσίαση, ήλπιζα ότι θα αποφευγόταν μια επικριτική αναφορά στη ταινία αποκλειστικά και μόνο για την πολιτική οπτική του σκηνοθέτη, (ή των κριτικών που τη βράβευσαν!). Μάλλον μετανιώνω που άνοιξα τη σχετική συζήτηση.
 
Ο "Θίασος" είναι αριστούργημα αναγνωρισμένο διεθνώς και δίνει μια εντελώς προσωπική ματιά στη νεότερη ιστορία της Ελλάδας, με βάση την αρχαία τραγωδία. Ήταν μεγάλη τύχη για τη χώρα μας να γίνει αυτή η σπουδαία ταινία τη συγκεκριμένη εποχή και να παιχτεί σε όλο τον κόσμο. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, είτε μας αρέσει είτε όχι, είναι κορυφαίος σκηνοθέτης και το έργο του διδάσκεται και αναλύεται σε Πανεπιστήμια και κινηματογραφικές σχολές.
 
Υπέροχη ταινία, αναμφισβήτητα μέσα στις δέκα καλύτερες ελληνικές παραγωγές. Ποιητικά πλάνα, σαν πίνακες Γάλλων ζωγράφων και ολόκληρη η ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας να περνά συμβολικά μέσα από τις περιπέτειες ενός θεατρικού θιάσου.

Ευτυχώς που έγινε μια τέτοια παραγωγή και ανέβασε κάπως το κινηματογραφικό επίπεδο της χώρας διεθνώς και ακόμα και σήμερα όλοι αναφέρονται σε αυτό.

Όσο κι αν αντιπαθούσα κάποιες φορές τις απόψεις του Αγγελόπουλου περί του σύγχρονου ρεύματος και της στάσης που κρατούσε σε νέους συναδέρφους του και ηθοποιούς, κανείς δεν μπορεί να μην του αναγνωρίσει πως ό,τι έκανε, το έκανε με έναν ιδιαίτερο, μοναδικό τρόπο και ανέβασε ψηλά την Ελλάδα παγκοσμίως...
 
Στο τέλος θα τη κάνουμε και "Πολίτη Κέην" την ταινία... :( . Συνήθως το κοινό του Αγγελόπουλου ( δεν αναφέρομαι στα μέλη του φόρουμ) ήταν...

1) "κουλοτουριάρηδες" που έβλεπαν τις ταινίες χωρίς να καταλαβαίνουν τίποτα, απλά και μόνο για να δείξουν ψαγμένοι στους γνωστούς...

2) άτομα που έπαιρναν " γραμμή" για να την δουν, σαν καλοί υπερδημοκράτες.

3) άτομα που τα παράταγαν στην μέση της ταινίας λόγω βαρεμάρας, αλλά ντρέπονταν να πουν την αλήθεια...

Τι να κάνουμε υπάρχουμε και μεις, που δεν αντέχαμε την "σοφία" του συγκεκριμένου σκηνοθέτη, ούτε τα "πανύψηλα νοήματα" των έργων του...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σε μερικα απο αυτα που λες δεν εχεις αδικο και οντως, οι μισοι απο οσους λενε πως εχουν δει τον ᾽᾽Θιασο᾽᾽ ολοκληρο λενε ψεμματα αλλα νομιζω πως ειναι οντως ενα ειδος ελληνικου ᾽᾽Πολιτη Κεην᾽᾽. Δεν αντεχονται ολες οι ταινιες του εκλιποντος (Στο ''Λιβαδι που δακρυζει᾽᾽ κοντεψα να φυγω στην μεση ουρλιαζοντας) αλλα ολες ειχαν καθαρη ματια, φοβερη αισθητικη και αλησμονητη μουσικη ( που συνδεθηκε κυριως με την Ελενη Καραινδρου, επισης παγκοσμιου φημης καλλιτεχνης πλεον) και διεθνη παρουσια. Αυτα ειναι ασημαντα? Εξαλλου κανεις καλλιτεχνης δεν φταιει αν τον οικειοπειουνται συγκεκριμενες ομαδες ανθρωπων.

Ερωτηση-γιατι ο ''Θιασος᾽᾽ ειναι στην κατηγορια ᾽᾽κοινωνικες᾽᾽ταινιες? Αν καποια ταινια ειναι ιστορικη ειναι αυτη!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΤΑΚΗΣ είπε:
(η αριστερή οπτική) μπορεί να μην ήταν καλό, αλλά αναμενόμενο, καθώς για 25 χρόνια (με αποκορύφωμα την εποχή της Χούντας, 1967-1974) ακουγόταν μόνο η πλευρα των νικητών.


Κινηματογραφικα πως εγινε αυτο;...

Υπαρχουν ταινιες με "καλους" Δεξιους εναντιον "κακων" Αριστερων;...

Δεν αμφισβητω την καλλιτεχνικη τους αξια σαν σκηνοθετες ή ταινιες.Αλλα, οι Αριστεροι,πως να το κανουμε;.. Εκαναν καλυτερη προπαγανδα( στον κιν/φο)...

Αυτο που αναγνωριζω στον Αγγελοπουλο,ειναι οτι τις εμμονες του τις εκανε-οπως εσεις λετε,"τεχνη"...
 
Υπαρχει βεβαια η ''Ελενη᾽᾽ δες το σχετικο θρεντ. Δεν ειναι ελληνικη ομως. Τωρα η συζητηση αυτη ειναι τρελλα ενδιαφερουσα αλλα μαλλον πρεπει να ξαναγυρισουμε στα της ταινιας αν δεν θεμε το θρεντ να παει για κλεισιμο!
 
Αγαπητοί φίλοι, ο Αγγελόπουλος και ο Κακογιάννης είναι, είτε το θέλουμε είτε όχι, οι μόνοι διεθνείς σκηνοθέτες που είχε η Ελλάδα. Ο Αγγελόπουλος έκανε ταινίες που παίχτηκαν παντού, πήρε άπειρα βραβεία, κατάφερε να δημιουργήσει σχολή και έπεισε κορυφαίους ηθοποιούς διαφόρων χωρών (Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Ζαν Μορό, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Μπρούνο Γκαντς, Γουίλεμ Νταφόε, Μισέλ Πικολί, Έρλαντ Γιόζεφσον, Μάνος Κατράκης, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Μαίρη Χρονοπούλου) να παίξουν στα έργα του. Μπορεί τα έργα του να έχουν αργούς ρυθμούς, αλλά συχνά η ομορφιά των εικόνων και της μουσικής αποζημιώνει τον υπομονετικό θεατή. Και ο "Θίασος" μπορεί να μην είναι "Πολίτης Κέιν", αλλά είναι μια μεγάλη στιγμή για τον παγκόσμιο κινηματογράφο.
 
Μερίδα κοινού προκειμένου να υποτιμήσει ή και να απαξιώσει το έργο του Αγγελόπουλου προσδίδει σε αυτό μη αντικειμενική καταγραφή των ιστορικών γεγονότων και πολιτική προπαγάνδα.Λυπάμαι που θα τους στενοχωρήσω αλλά ο Αγγελόπουλος αναγνωρίζεται ως κορυφαίος δημιουργός στο παγκόσμιο σινεμά και είναι λάθος τα έργα του να αντιμετωπίζονται μόνο με πολιτικά κριτήρια.Σε πολλούς δεν αρέσει και καλά κάνουν.Πολλοί από αυτούς αρέσκονται να λαμβάνουν ιστορική πληροφόρηση (ή μάλλον εθνικιστική ανάταση) από άλλα έργα της εποχής(γυρισμένα την επταετία)τα οποία έχουν αναλυθεί διεξοδικά στο φόρουμ.Κάθε ένας ανάλογα με την παιδεία του και το πολιτικό του υπόβαθρο διαλέγει την τέχνη που του αρμόζει.

Δεκτό να μην αρέσει σε κάποιον ο Αγγελόπουλος.Όχι όμως να τον "κατηγορούμε" και ως πολιτικά στρατευμένο επειδή έχουμε άλλες πολιτικές απόψεις.
 
Δεν χρειαζεται να τονισω να παραμεινουμε στα καλιτεχνικα και μονο,αυτο εξυπακουεται.
 
Πίσω
Μπλουζα