Λούφα και Παραλλαγή (1984)

joe

RetroMasteR
Joined
28 Απρ 2008
Μηνύματα
1.441
Αντιδράσεις
262
Λούφα και παραλλαγή (1984)


RetroDB:
http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%9B%CE%BF%CF%8D%CF%86%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AE_%281984%29

Μου κανει εντυπωση που δεν υπηρχε θεμα για μια απο τις καλυτερες ταινιες των 80ς (κατα την γνωμη μου η καλυτερη απο καταρρευσης κλασσικου ελληνικου κινηματογραφου).

Σκηνοθεσία ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΑΚΗΣ

Ηθοποιοι ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΤΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΑΚΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΛΑΒΑΝΙΔΗΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΧΙΡΙΔΗΣ, ΦΩΤΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ,, ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ, ΠΑΡΙΣ ΤΣΕΛΙΟΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ, ΤΑΝΙΑ ΚΑΨΑΛΗ, ΗΡΑ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΜΑΚΑΤΗ, ROCKY TAYLOR, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΥΛΙΚΑΚΟΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ, ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΨΑΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΙΩΤΗΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΪΝΑΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΛΙΟΔΑΚΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ,ΤΑΣΟΣ ΚΟΡΟΖΗΣ, ΠΑΥΛΟΣ ΧΑΪΚΑΛΗΣ, ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΟΥΠΙΑΔΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΚΑΜΕΛΗΣ, ΘΕΜΙΣ ΠΑΝΟΥ, ΡΙΤΑ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΤΣΙΚΑΣ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΝΕΖΕΡ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΥΡΙΟΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΚΑΛΗΣ, ΠΑΝΟΣ ΜΠΟΤΙΝΗΣ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΔΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΡΟΡΗ, ΣΤΕΜΗ ΣΚΟΥΡΛΕΤΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΕΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΑΝΑΛΗΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΟΥΣΗΣ

 


Η ταινια λεγεται πως περιεχει αρκετα αυτοβιογραφικα στοιχεια. Κεντρικος ηρωας ειναι ο στρατιωτης Παπαδοπουλος. Καμεραμαν στην πολιτικη ζωη του, υπηρετει στα συνορα στην πινεζα του χαρτη πιθανων οπως υπονοειται λογω των πολιτικων φρονηματων του. Ξαφνικα ερχεται η μεταθεση του στην Αθηνα στην νεοσυστατη ΥΕΝΕΔ η οποια στελεχωνεται απο στρατιωτες αναλογων ειδικοτητων. Γρηγορα θα προσαρμοστει στην νεα του υπηρεσια και θα γνωρισει ενδιαφεροντες τυπους που κυκλοφορουν σε αυτη την ιδιαιτερη μοναδα που συνδυαζει το χαος ενος νεοσυστατου τηλεοπτικου σταθμου και μιας στρατιωτικης μοναδας λιγο πριν την Δικτατορια και κατα την διαρκεια αυτης.

 


Μεσα απο το χιουμορ, τις ατακες και τους διαφορετικους χαρακτηρες καυτηριαζονται διαφορες καταστασεις οπως οι πολιτικες διακρισεις και διωξεις, η αυθαιρεσια της εξουσιας σε ενα περιβαλλον που την ευνοει, η καθε λογης πατεντες για να χαλαρωνουν και να σπανε οι κανονες, η πολιτικη καχυποψια και οι κωμικοτραγικες καταστασεις που ουτως ή αλλως το στρατιωτικο περιβαλλον δημιουργει.


 

 


 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Την έβαλε σήμερα το STAR και φυσικά την είδα για νιοστή φορά.

Με φυσική συνέχεια της το BIOS και πολιτεία είναι ταινίες που περιγράφουν γλαφυρότατα την εποχή που διαδραματίζονται.

Το Σειρήνες στο Αιγαίο είναι ενα μακρινό μπάσταρδο και δέν το λαμβάνω υπ' όψιν.
 
Saulot είπε:
Την έβαλε σήμερα το STAR και φυσικά την είδα για νιοστή φορά.Με φυσική συνέχεια της το BIOS και πολιτεία είναι ταινίες που περιγράφουν γλαφυρότατα την εποχή που διαδραματίζονται.

Το Σειρήνες στο Αιγαίο είναι ενα μακρινό μπάσταρδο και δέν το λαμβάνω υπ' όψιν.
Oι συνεχειες μονο φτωχες ειναι γιατι στερουντε του ρετρο αφενος αλλα και του πολιτικου υποβαθρου που δικαιολογει πολλες απο τις πραξεις και την φαιδροτητα των χαρακτηρων.

Η σειρα στην ερτ ηταν αρκετα κοντα στην αισθηση οφειλω παντως να παραδεχτω και την παρακολουθησα ευχαριστα.

Οι Σειρηνες στο Αιγαιο και I4 ηταν απλα αρπαχτες που τεντωναν υπερβολικα καταστασεις για να βγει με το ζορι χιουμορ. Στην αρχικη ταινια ακομα και καθαρη μυθοπλασια να ηταν περιγραφονταν γεγονοτα που καλιστα θα μπορουσαν να εχουν γινει.
 
Ωραιο πακετο. Επιτυχημενο cast, καλη μουσικη, ευρηματικο σεναριο που "εδενε" με τα ιστορικα γεγονοτα της εποχης ειπωμενα απο αλλη προοπτικη, καλη σκηνοθεσια (η καλυτερη προσπαθεια του Περακη κατ εμε).

Μια μικρη οαση μεσα στις (επι τω πλειστω) λοιπες Ελληνικες κινηματογραφικες ανοησιες που βγηκαν απο τα τελη του 70 και δωθε...
 
Πολύ καλή ταινία. Πράγματι περιέχει πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία. Για παράδειγμα η σκηνή που ο συνταγματάρχης (Ξενίδης) δίχνει την φωτογραφιά του Λένίν στους φαντάρους , τους ρωτά ποιος είναι και ο Παπαδόπουλος (Καλογερόπουλος) απαντά ο Βενίζέλος. Την απάντηση αυτή την είχε δώσει ο ίδιος ο Νίκος Περάκης στον διοικήτή του σύμφωνα με όσα είχε πει ο ίδιος σε συνέντευξη του στην ΝΕΤ όταν του είχε συμβεί το περιστατικό που περιγράφεται στην σκηνή αυτή

Αγαπημένη που ατάκα αυτή του Μπαλούρδου "Δεν κολάει η τρέλα μανάρι μου"
 
joe είπε:
Oι συνεχειες μονο φτωχες ειναι γιατι στερουντε του ρετρο αφενος αλλα και του πολιτικου υποβαθρου που δικαιολογει πολλες απο τις πραξεις και την φαιδροτητα των χαρακτηρων.Η σειρα στην ερτ ηταν αρκετα κοντα στην αισθηση οφειλω παντως να παραδεχτω και την παρακολουθησα ευχαριστα.

Οι Σειρηνες στο Αιγαιο και I4 ηταν απλα αρπαχτες που τεντωναν υπερβολικα καταστασεις για να βγει με το ζορι χιουμορ. Στην αρχικη ταινια ακομα και καθαρη μυθοπλασια να ηταν περιγραφονταν γεγονοτα που καλιστα θα μπορουσαν να εχουν γινει.
Το Bios και πολιτεία είναι εξίσου καλό αλλα δέν έχει την ίδια απήχηση, ίσως γιατι δέν καταλαβαίνει ο κόσμος οτι οι χαρακτήρες είναι οι ίδιοι αλλα έχουν αλλάξει οι ηθοποιοί.

Η απλά μπορεί να μήν τους αρέσει το πως εξελίχθηκαν.

Το Ι4 έχει σχέση με τον Περάκη?
 
Το Ι4 έχει σχέση με τον Περάκη?

Ο Περάκης ήταν ο παραγωγός του Ι4
 
Από τα καλά "σύγχρονα" ελληνικά έργα, με πολλές ατάκες που έχουν μείνει.

Ξεχωριστή μορφή και ο Μιχάλης Μανιάτης στο ρόλο του κου Καρλάτου...
 
Saulot είπε:
Ο Περάκης ήταν ο παραγωγός του Ι4
όχι σύμφωνα με αυτό

Εκτός αν το έκανε υπογείως

Το ότι ο Περάκης ήταν ο παραγωγός (από ότι είδα ένας από τους παραγωγούς) του Ι4 το αναφέρει το www. cine.gr

Δεν ξέρω αν είναι απολύτως σωστό
 
tzias57 είπε:
όχι σύμφωνα με αυτό
Εκτός αν το έκανε υπογείως
Το ότι ο Περάκης ήταν ο παραγωγός (από ότι είδα ένας από τους παραγωγούς) του Ι4 το αναφέρει το www. cine.gr

Δεν ξέρω αν είναι απολύτως σωστό
Μάλλον εχεις δίκιο, αλλα γιατι δεν αναφερεται στο επίσημο site δεν το ξέρω...
 
Saulot είπε:
Το Bios και πολιτεία είναι εξίσου καλό αλλα δέν έχει την ίδια απήχηση, ίσως γιατι δέν καταλαβαίνει ο κόσμος οτι οι χαρακτήρες είναι οι ίδιοι αλλα έχουν αλλάξει οι ηθοποιοί.Η απλά μπορεί να μήν τους αρέσει το πως εξελίχθηκαν.

Το Ι4 έχει σχέση με τον Περάκη?
Καλη ταινια ειναι ο Βιος και Πολιτεια, αλλα δεν καταφερνει να ξεχωρισει περισσοτερο απο την μεση 80ς παραγωγη. Επισης ειναι τραβηγμενο και παλι απο τα μαλλια περιγραφωντας μια τελειως φανταστικη κατασταση ενω η γοητεια του πρωτου μερους, ηταν η επιτυχημενη αναμιξη μυθοπλασιας και πραγματικοτητας.

Για το Ι4 ειχα την εντυπωση οτι ειχε αναμιξη ο Περακης, σαν παραγωγος αλλα μπορει να κανω λαθος. Παντως σε οοοολη αυτη την ταινια γελασα μονο σε μια σκηνη, εκει που σκανε σαν ''Τουρκοι'' στο καφενειο του χωριου. Κατα τ αλλα ο ορισμος της μουφας.

Παντως για να επανελθω μου αρεσει πολυ ο χαρακτηρας του Ξενιδη. Οπως τον ειδα εγω, ειναι μεν ο συντηρητικος στρατιωτικος της εποχης, αλλα αρκετα ανοιχτομυαλος για να παραδεχτει πως χρειαζεται ικανα στελεχη για την υπηρεσια του ασχετως πεποιθησεων. Δεν ειναι τυχαιο πως λεει στον Παπαδοπουλο οτι προσπαθησε πολυ για να τον φερει στην μοναδα. Ειναι επισης φανερη η δυσαρεσκεια του προς τους χουντικους αξιωματικους που κυριολεκτικα τον τριγυριζουν σαν υαινες οταν αισθανονται οτι η επιρροη του φθινει. Ειναι ο χαρακτηρας που προσθετει ενα δευτερο επιπεδο στο μπλοκ των στρατιωτικων, δειχνοντας πως δεν ηταν ομογενοποιημενο. Επισης η ταινια εμμεσως πλην σαφως δειχνει την σταση του γενικου πληθυσμου, ο οποιος περσσοτερο προσπαθει να προσαρμοστει παρα να αντισταθει με πραξεις γενναιοτητας. Ισως γιατι αυτα που ηταν ταμπου παρεμεναν.
 
Μακραν η καλητερη ταινια των τελευταιων ετων αψογη απο τεχνικης αποψης, αψογη φωτογραφια, το μονταζ απαιχτο !!!, το σεναριο κορυφη και φυσικα οι ερμηνια των ρολον απιστευτη. Εχθες στο σταρ η ταινια επαιξε κομμενη για τους γνωστους λογους (προσαρμογη στο προγραμμα) Επισης θα ηθελα να πω οτι τα προσωπα δεν ειναι μυθοπλασια ειναι πραγματικα σε καποιους με παραποιημενα αρκετοι απο αυτους μεσουρανουσαν αρκετα χρονια στον χωρο των media ως παραγωγοι η και με αλλες ειδικοτητες.
 
Μπαλούρδος: -Στρατιώτης Μπαλούρδος Παναγιώτης, οδηγός μηχανικού, 76η ΕΣΟ. Λαμβάνω την τιμή, κύριε λοχαγέ, να σας αναφέρω ότι αιτούμαι... πενταήμερος αγροτική άδεια!

Λοχαγός: -Κι από πότε έγινες αγρότης, Μπαλούρδο;

Μπαλούρδος: -Ο πατέρας μου έχει ζώα, κύριε λοχαγέ.

Λοχαγός: -Το βλέπω...

Από τις πιο σπαρταριστές στιχομυθίες του Ελληνικού Κινηματογράφου !!!!

Respect...
 
Συμπαθητική ταινία, αλλά οχι και αριστούργημα ρε παιδιά! Έχει έξυπνες ατάκες, αλλά γενικά όλες οι ταινίες του Περράκη έχουν μια προχειρότητα. Δεν θα σταθώ στο πόσο διχαστικές είναι(αρκεί να δει κανείς το άρπα κόλα). Αλλά πιστεύω, οτι είναι πολύ υπερεκτιμημένος σκηνοθέτης. Απλά το λούφα, είναι κάπως καλύτερο από τα "αριστουργήματα" που μας έδωσε τα επόμενα χρόνια, όπως η φούσκα, οι σειρήνες κλπ....
 
Πάλι τα καγκουρά βάλανε...

Φοβερή ταινία , πολύ γέλιο και σατιρίζει απόλυτα την εποχή.
 
Λοιπόν αυτή η ταινία είναι η αγαπημένη του πατέρα μου. Κάποια εποχή συνήθιζε να τη βάζει και να τη ξαναβάζει...Και ενώ την είχα δει και εγώ εκατοντάδες φορές, ποτέ δεν τη βαριόμουν. Σαν φυσικό επακόλουθο γνωρίζω απ' έξω όλους τους διαλόγους, τις σκηνές που θα επακολουθήσουν και γενικά νομίζω ότι πρόκειται για μια πολύ καλή ταινία, ίσως και την καλύτερη του Περράκη.
 
whatohh είπε:
Λοιπόν αυτή η ταινία είναι η αγαπημένη του πατέρα μου. Κάποια εποχή συνήθιζε να τη βάζει και να τη ξαναβάζει...Και ενώ την είχα δει και εγώ εκατοντάδες φορές, ποτέ δεν τη βαριόμουν. Σαν φυσικό επακόλουθο γνωρίζω απ' έξω όλους τους διαλόγους, τις σκηνές που θα επακολουθήσουν και γενικά νομίζω ότι πρόκειται για μια πολύ καλή ταινία, ίσως και την καλύτερη του Περράκη.
Kι εγω με τους δικους μου την βλεπω τις περισσοτερες φορες. Ριχνουμε τρελο γελιο. Οταν πηγα φανταρος μου εκανε αισθηση πσο επαναλαμβανονται αυτα τα φαινομενικα στερεοτυπα. Η Αγγελικουλα του λοχου, ο νεαντερταλ, ο κομπλας υπαξιωματικος, ο υποδικας που ειναι χειροτερος απο τον δικα γιατι αισθανεται οτι υστερει σε κυρος, ο μαφιοζος του λοχου. Γενικα περαν των πολιτικων συγκυριων, οι χαρακτηρες ειναι ανθρωποι που εχουμε ή θα συναντησουμε.

Εγω παντω την θεωρω μια απο τις πιο επιτυχημενες ταινιες του νεοτερου ελληνικου κινηματογραφου. Ακομα και τα πολιτικα/κοινωνικα μηνυματα περνανε με διακριτικο τροπο κι οχι τον συνηθη πομπωδη. Ενα τετοιο δειγμα ειναι στην αρχη που ο Παπαδοπουλος ειναι στο ΚΤΕΛ για την Αθηνα, λογικα πειναει και ο παππας απεναντι χλαπακιαζει με βουλιμια ενω η καμερα περνα στα εικονισματα πανω απο τον οδηγο, δημιουργωντας την αντιθεση μεταξυ του θειου και του ''εκπροσωπου'' του στην γη. Επισφραγιζεται με τον σουβλατζη που κερνα τον Παπαδοπουλο οταν αυτος αρχιζει να μετραει φραγκοδιφραγκα, υπενθυμιζοντας την προσφορα που δεν εγινε ποτε απο τον παππα. Με κατι τετοια με κερδιζει σε αυτην την ταινια.
 
Ταινία σταθμός για τη δεκαετία του 80 αποτελει αναπόσπαστο κομμάτι του προσωπικού μου top3. Οι άλλες δύο είναι το Βίος και Πολιτεία και το Νοκ Άουτ (Η συμμετοχή του Κιμούλη και στις τρεις είναι τυχαία :) ). Παρότι δεν "έζησα" εκείνη τη περίοδο ου στρατού το συναίσθημα της νοσταλγίας είναι έντονο κάθε φορά που τη βλέπω.
 
το αλλο που πανε να παρουν την εμμανουελα απο το χιλτον και τουσ λεει ο σκοποσ γιααα που το βαλατε πουλακια μου..... κυμουλησ μπουρδελοτσαρκα..
 
Πίσω
Μπλουζα