Μεταφορές σε 8μπιτα που ήταν τόσο καλές όσο το ηλεκτρονικό

Shinobi

RetroMasteR
Joined
26 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.188
Αντιδράσεις
741
Ποιά παιχνίδια κατά τη γνώμη σας ήταν τόσο καλά σε 8μπιτα home ή κονσόλες που θα μπορούσατε να ζήσετε και χωρίς να παίξετε στο ηλεκτρονικό/ΜΑΜΕ;

16μπιτα φυσικά δεν βάζω γιατί μετά θα μιλάμε για δεκάδες παιχνίδια.

Κάνω την αρχή

KLAX AMSTRAD CPC. Ωραίο gameplay και γραφικά, άψογη μεταφορά. 

 
Tα Commando και το Bomb Jack τα θεωρω πιο διασκεδιαστικα σε Spectrum παρα στο Arcade.

Τωρα αν εννοεις τεχνικα...το πρωτο που μου ερχεται στο μυαλο ειναι το Pheenix στον Spectrum 16/48 που ειναι μια διασκευη του Phoenix απο τη Megadodo που ανοιξε η γη και την καταπιε
 
Παιχνίδια που αν τα είχες ήταν αρκετά καλά για ξεχάσεις το arcade. Εν ολίγοις ενα port που έχει τη μαγεία του arcade. Να προσθέσω άλλο ένα

OPERATION WOLF για SPECTRUM-AMSTRAD. Φοβερή μεταφορά, παίζει να είναι καλύτερο από το ηλεκτρονικό, πιο playable και πολύ σωστά ζυγισμένο gameplay. Αν το μάθεις καλά το τελειώνεις. Πολύ δράση και αγωνία αν τη βγάλεις η όχι όταν σου έχουν μείνει 2-3 γραμμές ενέργειας.  Αυτά εννοώ όταν λέω οι προγραμματιστές του Spectrum τα δίνανε όλα

 
Στο nes μερικες καλες μεταφορες που παιζω συνεχεια: contra(καλυτερο απ το arcade για μενα)-Bobble bubble-road fighter-wonder boy-cabal-circus charlie-arcanoid-rush'n attack.
 
 
Δεν ξερω αν μιλαμε καθαρα για τον τεχνικο τομεα αν δηλαδη τα Ports σε 8bit κονσολες κλπ ηταν καλητερα απ'οτι ηταν στα arcades η αν μιλαμε γνεικοτερα αν μας αρεσει καποιο περισσοτερο σε σχεση με την arcade εκδοση αλλα εγω θα μιλησω γιαυτο το θεμα και οχι για το τεχνικο.

Rygar: To Rygar στα ηλεκτρονικα ειναι οπως ξερουμε ολοι ενα side scroller με 27 πιστες με μια βαρετη μουσικη σε γενικες γραμμες και χωρις ενδιαμεσα boss για να δωσουν μεγαλητερο ενδιαφερον αλλα παρολα αυτα ειναι ενα παιχνιδι απο τα πολυαγαπημενα μου που το εχω λιωσει.Απο την αλλη το Rygar για το NES ειναι περισσοτερο adventure παιχνιδι που θυμιζει σε καποια πραγματα το Zelda II: The adventure of link και φυσικα εχει περισσοτερο ψαξιμο και εχει και πολυ μεγαλητερο βαθος απο την εκδοση στα ηλεκτρονικα.Περα απο το ψαξιμο τα boss που κρυβουν θησαυρους με αντικειμενα που χρειαζομαστε τα spells που εξαπολυουμε και γενικοτερα ολα ωσα εχει αυτο το εξαιρετικο παιχνιδι και η μουσικη που εχει ειναι σαφως πολυ καλητερη απο την arcade εκδοση.Oποτε χωρις κανεναν δισταγμο χιλιες φορες προτιμω την NES εκδοση.

Για να μην τα αναλυω ολα και κουραζω καποια αλλα παιχνιδια που τα προτιμω εναντι της εκδοσης στα ηλεκτρονικα στο NES ειναι Bionic commando,Punch Out,Ninja Gaiden,Contra και απο τεχνικης αποψης ενα ειναι το παιχνιδι που πραγματικα ειναι απιστευτο και σχεδον ολοιδιο με την εκδοση στα ηλεκτρονικα και αυτη του ΝES και το παιχνιδι αυτο ειναι το Teenage Mutant ninja turtles 2 the arcade game.
 
Bubble Bobble, New Zealand Story στο Master System. 
 
16 hours ago, Shinobi said:

Παιχνίδια που αν τα είχες ήταν αρκετά καλά για ξεχάσεις το arcade. Εν ολίγοις ενα port που έχει τη μαγεία του arcade. Να προσθέσω άλλο ένα

OPERATION WOLF για SPECTRUM-AMSTRAD. Φοβερή μεταφορά, παίζει να είναι καλύτερο από το ηλεκτρονικό, πιο playable και πολύ σωστά ζυγισμένο gameplay. Αν το μάθεις καλά το τελειώνεις. Πολύ δράση και αγωνία αν τη βγάλεις η όχι όταν σου έχουν μείνει 2-3 γραμμές ενέργειας.  Αυτά εννοώ όταν λέω οι προγραμματιστές του Spectrum τα δίνανε όλα



Η μεταφορά στον cpc ήταν όντως εξαιρετική.

Quickshot II, spacebar για grenades και το τελείωνα χωρίς continue.  

Σίγουρα πιο playable, αλλά στο ηλεκτρονικό, μια-δυο φορές είχα βρει το αυθεντικό ηλεκτρονικό με το ούζι, απ’ ότι θυμάμαι δεν υπήρχε στόχος κάτι που το έκανε πολύ πιο δύσκολο και βέβαια διαφορετική εμπειρία.     
 
Σίγουρα η μεταφορά του Contra σε NES ήταν άψογη αλλά θα μπορούσα να ζήσω και με την έκδοση για CPC (Gryzor).
 
Στο NES Contra και Double Dribble είναι καλύτερα από το ηλεκτρονικό. Rygar, Ninja Gaiden και Bionic Commando δεν τα μετράω γιατί είναι τελείως διαφορετικά παιχνίδια.

Στο Atari VCS το Battlezone είναι άλλο πράγμα, διαφορετικό παιχνίδι θα έλεγα, αλλά πιθανόν καλύτερο από το αυθεντικό. Το ίδιο περίπου ισχύει και για για το Asteroids στο atari 7800 που διαφέρει πολύ από το original γιατί χρησιμοποιεί raster γραφικά και οι αστεροειδείς είναι σφαιρικοί. 

Στον C64 το Mikie είναι καλύτερο από το arcade επίσης όπως και το Wizard of Wor. To Buggy Boy το προτιμώ στον C64 παρά στο arcade. To Commando πιο πιθανό να βάλω να το παίξω στον C64 (ή την καινούργια έκδοση) παρά στο MAME. Στον C64 είναι πολλά παιχνίδια που θα άντεχα να ζήσω και χωρίς ΜΑΜΕ αλλά πιο πιθανό να προτιμήσω τώρα την αυθεντική έκδοση. 

Renegade προτιμώ τις εκδόσεις Spectrum/CPC από το coin-op (τώρα ποια από τις δύο είναι καλύτερη δεν παίρνω θέση). To Flying Shark στα ηλεκτρονικά είναι "ποιο είναι αυτό;" ένα τελείως μέτριο και αδιάφορο shmup. Στον Spectrum είναι πιθανά το καλύτερο Shooter. 

To Robocop δεν ξέρω αν μετράει γιατί δεν είναι ακριβώς conversion αλλά οι οκτάμπιτες εκδόσεις (τώρα και η bug free έκδοση του C64) είναι καλύτερες του παιχνιδιού της DataEast. 

To Planetoid στον BBC το είχα λιώσει. Κλώνος του Defender από την Acornsoft που αρχικά λεγόταν και Defender (έτσι λεγόταν η έκδοση που έπαιζα) μέχρι που προφανώς τους τσίμπησαν. Αν και σήμερα θα προτιμήσω να παίξω το κανονικό, honorable mention. 

Άλλο honorable mention το Digger του PC (τεχνικά 16 bit, αλλά με CGA και PC Speaker μάλλον στα οκτάμπιτα το βάζεις) που είναι κάτι μεταξύ Mr Do! και Dig Dug και καλύτερο και από τα δύο. 

Πάντως σε αντίθεση με αυτό που λέει ο Shinobi νομίζω ότι ο αριθμός των coin ops conversions που θα προτιμήσεις να παίξεις στα οκτάμπιτα παρά στο αυθεντικό είναι μεγαλύτερος από ότι στα 16μπιτα. Πρώτον, νοσταλγία. Πολλά παιχνίδια τα έχουμε συνηθίσει εκεί και δεν ξέραμε καν ότι είναι coin-op conversion ή και να το γνωρίζαμε δεν είχαμε παίξει το αυθεντικό. Δεύτερον (και σημαντικότερο) είναι ότι τα παιχνίδια στους οκτάμπιτους ήταν συχνά "ελεύθερη απόδοση" και όχι πιστή μεταφορά. Ε οπότε πλέον το παιχνίδι γίνεται μια ξεχωριστή οντότητα και πιθανά καλύτερο από το πρωτότυπο. Στα 16 bit τα πράγματα είναι πιο σφιχτά και τα παιχνίδια πιο πιστά στο arcade original. Οπότε γιατί να μην προτιμήσεις το original; Νομίζω τα παιχνίδια που ξεπερνούν το ηλεκτρονικό είναι ελάχιστα. 
 
Bubble Bobble, New Zealand Story στο Master System. 
Μιας και τα έχω παίξει και τα δύο στα arcades αλλά και στο Master System, ήθελα να ρωτήσω, πως και τα θεωρείς καλύτερα στην κονσόλα? Και τα δύο παιχνίδια δεν είδα να έχουν διαφορές στο gameplay που να τα κάνει πιο διασκεδαστικά ενώ τα γραφικά είναι τα ίδια ή κατώτερα. Το Bubble πχ είναι καλό αλλά όταν αρχίζει και γεμίζει η οθόνη με φούσκες όλα τρεμοπαίζουν (και πέφτει και το frame rate). Ενώ το Newzealand Story στο Master System έχει ΦΡΙΧΤΟ ήχο και μουσική που είναι από τα λίγα παιχνίδια που σταμάτησα να παίζω για αυτόν τον λόγο. Ούτε καν βάλανε όλη την μουσική μέσα και ακούς συνέχεια το ίδιο loop κάθε 10 δευτερόλεπτα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μιας και τα έχω παίξει και τα δύο στα arcades αλλά και στο Master System, ήθελα να ρωτήσω, πως και τα θεωρείς καλύτερα στην κονσόλα? Και τα δύο παιχνίδια δεν είδα να έχουν διαφορές στο gameplay που να τα κάνει πιο διασκεδαστικά ενώ τα γραφικά είναι τα ίδια ή κατώτερα. Το Bubble πχ είναι καλό αλλά όταν αρχίζει και γεμίζει η οθόνη με φούσκες όλα τρεμοπαίζουν (και πέφτει και το frame rate). Ενώ το Newzealand Story στο Master System έχει ΦΡΙΧΤΟ ήχο και μουσική που είναι από τα λίγα παιχνίδια που σταμάτησα να παίζω για αυτόν τον λόγο. Ούτε καν βάλανε όλη την μουσική μέσα και ακούς συνέχεια το ίδιο loop κάθε 10 δευτερόλεπτα.
Αν διαβάσεις τον τίτλο του τόπικ λέει τόσο καλές όσο το ηλεκτρονικό, όχι καλύτερο. Εγώ δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες frame rate και όλα αυτά γιατί ούτε τα ξέρω σε βάθος ούτε με ενδιαφέρουν και στην τελική. Εγώ απλά νιώθω ότι μου έμοιαζαν ίδια. Για το NZS έχω λιγότερη εμπειρία από το arcade οπότε δέχομαι ότι δεν είναι καλή μεταφορά.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Frogger σε BBC Micro και Amstrad CPC Plus, που κυκλοφόρησαν το 2016 και 2007, αντίστοιχα. Επίσης και το Pheenix -από την classic home computing era- που ανέφερε παραπάνω ο Γουώλης, είναι εξαιρετικό...

Frogger for the BBC Micro

 
Arkanoid σε amstrad, c64

Αν και το ηλεκτρονικο ειναι ανωτερο τεχνικα(slow down σε amstrad κ.α.), για καποιο λογο οι 2 εκδοσεις παγιδευουν την μαγεια του coin op.

 
  • Like
Reactions: Ace
donkey kong  σε amstrad cpc...σχεδόν ίδιο με το arcade!
 

Moon cresta σε Commodore-Spectrum, πολύ καλη μεταφορά.
 
Θα προσθέσω 2 παιχνίδια που για μένα ήταν καλύτερα στο σπέκτρουμ από τα arcades:

1) enduro racer...ξέρω ότι κάποιοι θα διαφωνήσετε διότι το arcade είχε και την μηχανή που ανεβαινες ή το τιμόνι (δεν το εχω δει απο κοντα το arcade σε τέτοια μορφή) αλλά η μαγεία της σπέκτρουμ έκδοσης ήταν υπεράνω αυτού. Το gameplay αυτής της έκδοσης δεν το είδα πουθενα ακόμα και στο arcade που έπαιξα μέσω mame!

2) μια συνειδητη ιεροσυλία: το space invaders στην διασκευή του, space raiders...σαφέστατα καλύτερο του arcade με πορωτικό ήχο στον σπέκτρουμ!
 
enduro racer...ξέρω ότι κάποιοι θα διαφωνήσετε διότι το arcade είχε και την μηχανή που ανεβαινες ή το τιμόνι (δεν το εχω δει απο κοντα το arcade σε τέτοια μορφή) αλλά η μαγεία της σπέκτρουμ έκδοσης ήταν υπεράνω αυτού. Το gameplay αυτής της έκδοσης δεν το είδα πουθενα ακόμα και στο arcade που έπαιξα μέσω mame!
Συμφωνώ είναι καλύτερο στον σπέκτρουμ, το ηλεκτρονικό είναι αδιάφορο.
 
Πάιξε και space raiders και θα καταλάβεις τι εννοω...
 
Afterburner στο spectrum/amstrad, είναι πολύ καλη μεταφορά αν και σαν παιχνιδι είναι ψιλοαδιαφορο. 

 
Berzerk Redux για C64.

 
Πίσω
Μπλουζα