Μια τρελή τρελή οικογένεια (1965)

LambrosKon

RetroN00b
Joined
18 Φεβ 2011
Μηνύματα
70
Αντιδράσεις
109
/monthly_2013_02/28.jpg.3130b102e9211dd730645d245895340f.jpg

Πηγή

Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος

Συγγραφέας: Νίκος Τσιφόρος , Πολύβιος Βασιλειάδης

Σενάριο: Νίκος Τσιφόρος , Πολύβιος Βασιλειάδης

Φωτογραφία: Νίκος Καβουκίδης

Μουσική σύνθεση: Μίμης Πλέσσας

Εταιρία παραγωγής: Φίνος Φιλμ

Πρεμιέρα: 25 Οκτωβρίου 1965

Διάρκεια: 105'

Ηθοποιοί: Τζένη Καρέζη (Μίκα) , Αλέκος Αλεξανδράκης (Ανδρέας) , Μαίρη Αρώνη (Πασταφλώρα) , Διονύσης Παπαγιαννόπουλος (Στέλιος) , Λίλη Παπαγιάννη (Νανά) , Κατερίνα Γώγου (Σίσσυ) , Δημήτρης Καλλιβωκάς (Μίκης) , Νίτσα Μαρούδα , Μαρία Μαρτίκα , Αλέκος Τζανετάκος (το αγόρι της Σίσσυς) , Άγγελος Μαυρόπουλος , Μιχάλης Μπαλλής , Νάσος Κεδράκας , Μπάμπης Ανθόπουλος , Αθηνόδωρος Προύσαλης , Ελένη Κριτή , Γιώργος Γρηγορίου , Χρήστος Πατρινός , Μαρία Ιωαννίδου (χορεύτρια) , Γιώργος Ρούσσης , Βαγγέλης Τραϊφόρος , Γιώργος Ζαμπέτας (τραγούδι/μουσικός (μπουζούκι)) , Γιάννης Βογιατζής (II) (τραγούδι) , Μπέτυ Αγαθοπούλου (χορεύτρια) , Βαμβακούλια (χορεύτρια) , Μ. Αγγελοπούλου (χορεύτρια) , Θάλεια Καρατσικάκη (χορεύτρια) , Μαρούσκα (χορεύτρια) , Έφη Αρβανιτίδου (χορεύτρια) , Λέλα Δερλίκου (χορεύτρια) , Χρήστος Πατρινός (χορευτής) , Ηλίας Μαρνέρης (χορευτής) , Κώστας Παυλίτσης (χορευτής) , Φαίκου (χορεύτρια) , Φιλίτσα Μουταφτζή (χορεύτρια) , Δημήτρης Βερώνης (χορευτής) , Π. Κωνσταντίνου (χορευτής) , Γαλούλης (χορευτής) , Θάνος Κωστόπουλος (χορευτής) , Λέων Νικολαϊδης (χορευτής) , Γιάννης Χριστόπουλος (IV) (χορευτής) , Νίκος Φραγκάκης (χορευτής) , Γαβαλάς (χορευτής) , Καραγεωργίου (χορευτής) , Χρήστος Μπουλιάκης (χορευτής) , Γιάννης Καρράς (I) (χορευτής) , Μαίρη Αναγνωστάκη , Αρετή Ανδρέου

Περίληψη: Η Μίκα είναι μια νεαρή γυναίκα που ζει σε μια τρελή... οικογένεια. Η μητέρα της, η Πάστα Φλώρα, είναι αλλοπαρμένη, η μικρή της αδελφή ανεξέλεγκτη και ο σχεδόν διαζευγμένος με τη μητέρα της πατέρας, είναι καλός αλλά δειλός. Ενώ είναι αρραβωνιασμένη με τον Μίκη, μια μέρα πριν το γάμο τους, πηγαίνει στη Βενετία και παντρεύεται τον Ανδρέα, ο οποίος αφού ανακαλύπτει την φύση της οικογένειας της, χωρίζει την Μίκα και αναλαμβάνει να τους λογικέψει.

Η ταινία προβλήθηκε τη σαιζόν 1965-1966 και έκοψε 521.134 εισιτήρια. Ήρθε στην 5η θέση σε 101 ταινίες.

Η ταινία αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου του Νίκου Τσιφόρου και του Πολύβιου Βασιλειάδη "Οι Γυναίκες Προτιμούν τους Σκληρούς".

Το έργο αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα του ελληνικού κοινου διαχρονικά, ενώ ανέδειξε την έξοχη Μαίρη Αρώνη με το ρόλο της ως "Πάστα Φλώρα".

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ρόλο της "Πάστα Φλώρα" είχε προτείνει αρχικά ο Φίνος στην Ρένα Βλαχοπούλου, αλλά εκείνη αρνήθηκε, μη θέλοντας να παίξει τη μητέρα της Καρέζη για λόγους γυναικείας φιλαρέσκειας.

Η ταινία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες της Τζένης Καρέζη, με ένα μεγάλο μουσικοχορευτικό φινάλε σε μια χάρτινη Βενετία, όπου ο Γιάννης Βογιατζής τραγουδάει στα ιταλικά το τραγούδι "Η πρώτη μας νύχτα", το οποίο είχε πρωτοτραγουδήσει ο Λάκης Παυλίδης στα ελληνικά, στην ταινία "Μερικοί το Προτιμούν Κρύο".

Κορυφαία ατάκα της Μαίρης Αρώνη, σε πρόταση της Καρέζη να κάνει δίαιτα με σαλάτες: "Και οι αγελάδες τρώνε σαλάτες, αλλά είναι τετράπαχες!"

Πηγές retrodb finosfilm.com

1119221001DVB-TMiaTrelliTrelliOikogeneia.mp4 31_10_2018 4_12_30 μμ.png

1119221001DVB-TMiaTrelliTrelliOikogeneia.mp4 31_10_2018 4_08_51 μμ.png

1119221001DVB-TMiaTrelliTrelliOikogeneia.mp4 31_10_2018 4_06_14 μμ.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κορυφαία ατάκα της Αρώνη στην ταινία αυτή είναι η "θα κρυώσεις". Λύνομαι κάθε φορά. Την πετάει στο εντελώς άσχετο όταν μετά την ανακάλυψη του ποιά είναι η "Νανά", τρέχουν γύρω-γύρω στον επάνω όροφο και μαλώνουν
 
Μιας και ήρθε στην επιφάνεια αυτό το θέμα.
Ισως είναι ερώτηση για το ''που γυρίστηκαν οι ταινιες'', αλλά γνωρίζει κανείς το σπίτι που έγιναν τα εξωτερικά γυρίσματα τις ταινίας και άν υπάρχει ακόμη ?
Υπάρχουν κάποιες λήψεις, όπως οταν η Καρέζη καταβρέχει τους κανταδόρους και ο Παπαγιανόπουλος κατεβαίνει ? ( το σπίτι είναι μονοκατοικία απο οτι καταλαβαίνω ) και τους φιλοδωρεί.
Το εσωτερικό πιστεύω ήταν μέσα σε studio μιάς και υπάρχουν τα γνωστά έπιπλα και διακόσμηση που βλέπαμε και σε άλλες ταινίες.
Είναι ενα ωραίο δείγμα μοντερνιστικής κατοικίας και θα ήθελα να το δώ αν βεβαίως εχει επιζήσει.
 
Ο ελληνικός κινηματογράφος στο απώγειο της δόξας του, στο αποκορύφωμα του μεγαλείου του όταν πλέον και το υψηλότερο ταβάνι ηθοποιίας, ταλέντου και σεναρίου έχει ξεπεραστεί από την ογκωδέστατη και πληθωρική παρουσία των ιερών τεράτων της έβδομης τέχνης. Μόνο η καταγραφή των ονομάτων στους τίτλους έναρξης προκαλεί δέος. Για την ταινία ότι και να πει κανείς θα την αδικήσει. Οι πετυχημένες ατάκες σε ρυθμό πολυβόλου σε έναν άτυπο διαγκωνισμό των ηθοποιών ποιος θα υπερτερήσει στην αποδοχή του κοινού και σε ποιον το Άριστα 10 θα αντιπροσωπεύει καλύτερα την επιβράβευση των θεατών. Ακόμα και ο τελευταίος κομπάρσος ηθοποιός ή δευτεραγωνιστής κλέβει την παράσταση σαν να μεταλαμπαδεύεται σε αυτόν η υπέρλαμπρη ακτινοβολία των γιγαντιαίου εκτοπίσματος πρωταγωνιστών.
Αλήθεια πως θα νιώθει ανθρώπινα μέσα στην ψυχή του ο μοναδικός ίσως εν ζωή ηθοποιός της ταινίας ο πολύ καλός Δημήτρης Καλλιβωκάς, μέσα στην μοναξιά του (σε σχέση με τους ηθοποιούς της ταινίας που απεβίωσαν) αλλά γεμάτος και αυτάρκης αναλογιζόμενος αυτές τις μοναδικές εμπειρίες παίζοντας σε ταινίες με τόσους σημαντικούς πρωταγωνιστές και κυρίως που έχουν φύγει από την ζωή. Σε ευχαριστούμε Δημήτρη και τα χρόνια που σου απομένουν και εύχομαι να είναι πολλά να είναι ευτυχισμένα αναλογιζόμενος και σκεπτόμενος τις σημαντικότατες εμπειρίες που σου πρόσφερε η ζωή.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αυτή η ταινία δε μου αρέσει καθόλου. Κανένας από τους ήρωες δεν καταφέρνει να γίνει συμπαθής. Μέσα στην "τρέλα" τους, οι πρωταγωνιστές αποθεώνουν την ατομικότητα, λειτουργούν εγωιστικά και σε πολλές φάσεις σαδιστικά χωρίς να είναι καθόλου γοητευτικοί αντιήρωες. Υποθέτω πως επιχειρήθηκε να σατιριστεί η συνθήκη του γάμου, πράγμα με το οποίο δε θα είχα πρόβλημα αν έλειπαν τα στοιχεία που λέω πιο πάνω. Ασφαλώς παίζουν καλοί ηθοποιοί και νομίζω αυτός είναι κι ο μόνος λόγος που επιβίωσε η ταινία. Παρακολουθούμε σε κωμικό πλαίσιο την εκμετάλλευση αγνών αισθημάτων, την ισοπέδωση σχέσεων και συναισθημάτων προς εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων και καπριτσίων.
Χειρότερος όλων, ο χαρακτήρας που υποδύεται η Τζένη Καρέζη. Πλούσια, ξεδιάντροπη, κακομαθημένη, χωρίς στοιχειώδεις τρόπους, και τελικά γυναικούλα που φτάνει μέχρι χειροδικίας της "αντιζήλου" της. Από κοντά κι η Πάστα Φλώρα, αναίσθητη, φλύαρη, κουραστική, μόλις καταλαβαίνει οτι χάνει τα λαμπερά της προνόμια αλλάζει τροπάριο. Το δε χαστούκι ως μέσο επιβολής, το συνήθιζε ο σκηνοθέτης στις ταινίες του που μάλιστα ήταν και εμπορικότατες, αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα μιας ταινίας που προβάλλει τα χειρότερα ανθρώπινα ένστικτα ως χαριτωμένα πείσματα.
 
Μακράν αντιπαθεστερος χαρακτήρας της ταινίας ο Αλεξανδρακης για μένα. Με ποιο δικαίωμα ρε φιλε, ετοιμάζεσαι να ρίξεις φάπα στη μικρή αδελφή της γυναίκας σου που μόλις γνώρισες? Τι είσαι? Να μη σχολιάσω ατάκες τύπου "Θα τις υποταξουμε", "Θα τη σαπισω στο ξύλο". Τι είναι αυτά!!! Βέβαια σχεδόν εξ' ίσου αντιπαθητική μου κάνει στο τέλος και η Καρέζη που τον ερωτεύεται, χώρια η εγωκεντρικοτητά της...
Πολλά γενικώς λανθασμένα πρότυπα συμπεριφοράς έχουν δυστυχώς "περάσει εξ' απαλών ονύχων" στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο. Ειδικά τη συγκεκριμένη ταινία ουδέποτε την έβλεπα με ιδιαίτερη ευχαρίστηση
 
Την έχω δει άπειρες φορές αυτή την ελληνική ταινία
 
Πίσω
Μπλουζα