Οι Κυρίες της Αυλής (1966)

dimitri10b

RetroActive
Joined
26 Δεκ 2010
Μηνύματα
311
Αντιδράσεις
59
Οι Κυρίες της Αυλής (1966)


RetroDB:
http://retrodb.gr/wiki/index.php/Οι_κυρίες_της_αυλής

Μια ταινία του Δημήτρη Γιαννουκάκη από το θεατρικό έργο του Αλφρέντ Ζερί''Το Έκτο Πάτωμα''

Παραγωγή: Φίνος Φιλμ

Φωτογραφία: Ντίνος Δημόπουλος

Μουσική: Μίμης Πλέσσας

Χορογραφίες: Γιάννης Φλερύ

Πρωταγωνιστούν: Ντίνος Ηλιόπουλος-Αλέκος Αλεξανδράκης-Διονύσης Παπαγιαννόπουλος-Ελένη Προκοπίου-Φλωρέττα Ζάνα-Μαίρη Λαλοπούλου-Κώστας Πρέκας-Κατερίνα Γιουλάκη-Νόρα Βαλσάμη κ.α

Οι ιστορίες των ενοίκων στα διαμερίσματα μιας αυλής κάπου στην Αθήνα. Ένας φευγάτος ζωγράφος με τη γυναίκα του, ένας πλανόδιος μουσικός με την κόρη του, μια κοπέλα και ένας νεαρός υδραυλικός, η ιδιοκτήτρια των σπιτιών της αυλής και ένα συγκρότημα ''μουσικών''...Την (σχετική) ηρεμία της αυλής έρχεται να ταράξει ένας ξένος που νοικιάζει ένα διαμέρισμα για να βρίσκεται κοντά στη γυναίκα που διεκδικεί. Ωστόσο το μπλέξιμο του με την νεαρή κόρη του μουσικού θα έχει ολέθρια αποτελέσματα...Ευτυχώς όμως το τέλος θα είναι ευχάριστο για όλους.

Μια πολύ ευχάριστη κωμωδία της πολύ καλής εποχής του Ελληνικού Κινηματογράφου με ένα απολαυστικότατο καστ ηθοποιών...Η ταινία έκανε πρεμιέρα πριν ακριβώς 46 χρόνια (9 Απριλίου 1966)

http://www.tainiothiki.gr/v2/filmography/view/1/1306/
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μια ταινια γεματη ατακες του Ηλιοπουλου, ο οποιος κυριολεκτικα αλωνιζει! Δεν περιγραφεται τι λεει το στομα του!

Το οτι η ταινια εκανε πρεμιερα στις 9 Απριλιου, ακρβως 46 χρονια νωριτερα, ηθελα να' ξερα που το ξετρυπωσες!
 
bambinella 100 είπε:
Το οτι η ταινια εκανε πρεμιερα στις 9 Απριλιου, ακρβως 46 χρονια νωριτερα, ηθελα να' ξερα που το ξετρυπωσες!
Για άλλη μια φορά ''ξεσκόνιζα'' τα υπέροχα βιβλιαράκια του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη που έδιναν με τις ταινίες από τον Τηλεθεατή, και από σύμπτωση είδα πως η πρεμιέρα έγινε σαν σήμερα!!!
 
bambinella 100 είπε:
Μια ταινια γεματη ατακες του Ηλιοπουλου, ο οποιος κυριολεκτικα αλωνιζει! Δεν περιγραφεται τι λεει το στομα του!!
Αμ το άλλο ... που έχει πάρει πινέλο και ... ζωγραφίζει πάνω στο 3χρονο παιδάκι το βρακάκι του :eek:

:eek: o_O
 
Rinus Cesar είπε:
Αμ το άλλο ... που έχει πάρει πινέλο και ... ζωγραφίζει πάνω στο 3χρονο παιδάκι το βρακάκι του :eek: :eek: o_O
το οποίο παιδάκι είναι η κόρη του Εβίτα Ηλιοπούλου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Εϊναι πολύ ελεύθερη διασκευή του 'Έκτου πατώματος" πάντως. Ωραία ταινία, εξαιρετικός ο Ηλιόπουλος, αλλά με είχε χτυπήσει στα νεύρα η κρυόμπλαστρη Φλωρέττα Ζάνα που ήταν τελείως εκτός κλίματος. Το ότι ήταν η κα. Δημοπούλου εξηγεί ίσως γιατί δεν είχε βάλει άλλην ηθοποιό ο σκηνοθέτης (που ήταν πάλι ο Ντίνος Δημόπουλος, δεν ήταν του Γιαννουκάκη η ταινία, αυτός το πολύ να είχε γράψει το σενάριο)
 
ναι, ο Γιαννουκάκης έχει γράψει το σενάριο...

Συμφωνώ απολύτως για τη Ζάνα...Αντιθέτως εξαιρετική θεωρώ τη Μαίρη Λαλοπούλου την οποία συμπαθώ πολύ, και ξεχωρίζω και στο ''Τζένη-Τζένη'' και στον ''Επαναστάτη Ποπολάρο'' παρόλο που είχε μικρούς ρόλους
 
Να προσθέσω και εγώ μια λεπτομέρεια. Στους τίτλους αρχής αναφέρεται και ο Γιάννης Φύριος, ο οποίος δεν ...εμφανίζεται στην ταινία.
 
Για να γνωρίζετε τόσο πολλές λεπτομέρειες για την εν λόγω ταινία .... φαντασθείτε πόσο τη λατρεύετε :eek: o_O

Όσο για μένα ... φυσικά δεν έχω ερευνήσει σε τόσο βάθος τα ... "μικρά - μικρά" αυτής της ταινίας !!! Θα αρκεστώ, λοιπόν, να συμπληρώσω τα εξής :

Α/ Νομίζω, βρε παιδιά, ότι την αδικείτε, κάπως, τη Φλωρέττα Ζάνα !!! Εμένα μού αρέσει πολύ σε αυτήν την ταινία !!! Αυτός ο ψιθυριστός τρόπος που μιλάει, με την, κάπως βραχνή φωνή της ... αυτή η εσωστρέφειά της ... αυτό το κάπως μελαγχολικό βλέμμα της .... Όλα αυτά με κάνουν να "εισπράττω" μια πολύ - πολύ γοητευτική ύπαρξη, από αυτές που συναντάς στο διάβα σου και .... θέλεις να "ερευνήσεις" τι "κρύβεται πίσω από αυτήν την τόσο γοητευτική εσωστρέφεια" !!! Και ... όποτε εμείς οι άντρες ερωτευόμαστε τέτοιες γυναίκες, ο έρωτας είναι σφοδρός και βαθύς και γι' αυτό ... δύσκολα ξεπερνιέται :( :( !!! Πάντως, στην εν λόγω ταινία θα μπορούσαν να προσέξουν λίιιγο περισσότερο τις ατάκες που δώσανε στη Μελίτα [Φλ.Ζ.] !!! Για παράδειγμα, να βλέπεις μια τέτοια γυναίκα να ξεστομίζει την ατάκα : "πάρε τη Μπεμπέ και φύγε" ... εμένα, προσωπικά, μού φαίνεται κάπως "άκυρο" [φυσικά θα είναι χαρά μου να διαβάσω και αντίθετες απόψεις] !!!

Β/ Και με αφορμή τη Μελίτα .... η ταινία μάς αποκαλύπτει [έστω και υποδόρια] μια ... "άλλη πτυχή" [και πληγή] της τόοοοτε Ελλάδας .... Η Μελίτα καρτερούσε τον άντρα της να γυρίσει από το ανατολικό μπλοκ !!!Έτσι, η ταινία - έστω και "παρεμπιπτόντως" - κάνει λόγο για ένα ζήτημα για το οποίο, εκείνη την εποχή, απέφευγαν, γενικώς, να κάνουν λόγο [πολύ περισσότερο στις ταινίες] : για τους Έλληνες που "φυγαδεύτηκαν" στις χώρες του τόοοοτε ανατολικού μπλοκ !!! Σκεφθείτε .... για να "μιλήσει ξεκάθαρα" ο ελληνικός κινηματογράφος γι' αυτό το τόσο "πονεμένο" ζήτημα, χρειάστηκε να φτάσουμε στα 80ς [βλ. το "Ταξίδι στα Κύθηρα" του Αγγελόπουλου] !!! Γι' αυτό ... respect στην ταινία που - έστω και για λίγο - έκανε λόγο γι' αυτό το ζήτημα ....

Γ/ Εδώ ... ας το "ελαφρύνω" λιγάκι το πράγμα .... Αγαπημένοι μου ήρωες της ταινίας .... ωωω, μα φυσικά η wannabe Beatles / wannabe γιεγιέδες που έχουν φτιάξει το "δυτικότροπο" γκρουπάκι και τραγουδούν το μέεεγα σουξέ τους "ΟΥΛΑ ΟΥΛΑ ΟΥΛΑ" !!! Εμ, αυτή ήταν η Ελλάδα εκεί στα 60ς ... λαϊκές συνοικίες, παλιές αυλές, άνθρωποι που αγωνίζονταν να "τα φέρουν βόλτα", αλλά .... κάποιοι νεαροί θέλανε να ακολουθήσουν - στο μέτρο που το επέτρεπε ο τόοοοτε ελληνικός κοινωνικός περίγυρος - τα ... σύγχρονα ρεύματα και τάσεις !!! Έτσι, φτιάχνανε γκρουπάκια, με ό,τι οικονομίες είχανε αγοράζανε ηλεκτρικές κιθάρες, ντραμς, ηχεία κλπ και ... δώστου σέηκ, ροκενρολάκι, να αφήνουν τα μαλλιά να μακράίνουν και να κρύβουν το μέτωπο κλπ κλπ .... Να μια γεύση και από τους ... εκκολαπτόμενους Έλληνες Μπητλς :

[άλλωστε μη νομίζετε .... ένα σωρό σπουδαία συγκροτήματα της ξενόφερτης ροκ έτσι ξεκίνησαν, από "τα ταπεινά", όπως η μπάντα που βλέπουμε στην ταινία : Οι Μπητλς από φτωχογειτονιά του Λίβερπουλ ... Οι Who από εργατο-συνοικία του Λονδίνου .... οι Sabbath από βιομηχανικό προάστειο του Μπέρμπιγχαμ .... αν η αυλή, απ΄την οποία ξεκίνησαν οι "Ούλα Ούλα", δεν ευρίσκετο σε λαϊκή συνοικία της Αθήνας αλλά, ας πούμε, σε κάποια πόλη της Αγγλίας, δεν αποκλείεται να είχαν γίνει κι αυτοί διάσημοι και .... να γέμιζαν κάααποτε μεγάλα γήπεδα !!! ] !!!!
Δ/ Και για το τέλος.... άφησα το καλύτερο : Ελένη Προκοπίου !!! Μπορεί παραπάνω να μίλησα για την "εσωστρεφή / μυστηριώδη γοητεία" της Μελίτας, όμως .... σε αυτήν την ταινία δεν χορταίνω να βλέπω Προκοπίου !!! Ό,τι και να γράψω λίγο είναι .... Για το πρόσωπό της ... την κόμμωσή της .... τη φωνή της ... την κορμοστασιά της ... την κίνησή της .... το στόμα της [ναι, ναι, μού αρέσουν τα δόντια της .... σας κούφανα εεε ??? ] .... Νομίζω, μάλιστα, ότι σε αυτήν την ταινία βγάζει περισσότερη γοητεία από τη Νόρα Βαλσάμη [που κι αυτή ως "τρυφερή & ευαίσθητη" κοπελίτσα είναι πολύ καλή στην ταινία ... αλλά ... η Προκοπίου την ξεπερνάει, σε αυτήν την ταινία στην κυριολεξία "δίνει ρέστα" όχι μόνο από ηθοποιία αλλά και ως "παρουσία" .... ελπίζω οι ... "Βαλσαμικοί" - έχουμε αρκετούς εδώ - να μην παρεξηγηθούν :flower: :flower: :flower:
 
Το ποστ του Rinus με κάλυψε στα περισσότερα απ' όσα θα ήθελα να πω γι' αυτήν την ταινία (από τις πολύ αγαπημένες μου).

Γιατί βρε παιδιά σας χαλάει τόσο η Ζάννα; Στον ρόλο της Μελίτας ταιριάζει το "κρύο" που έχει. Άσε που εκείνη λέει μία από τις αγαπημένες ατάκες μου στο έργο (όλες τις άλλες ο Ηλιόπουλος :) ). Όταν είναι έτοιμη να φύγει, ομολογεί στον Αλεξανδράκη πως δεν είναι καν σίγουρη ότι θ' αναγνωρίσει τον άντρα της, έχει ξεχάσει "πώς έμοιάζε, τον τόνο της φωνής του". Κι όταν αυτός την ρωτάει γιατί πηγαίνει αφού δεν τον αγαπά πια, απαντά "αγαπώ τα χρόνια που 'χασα, γι' αυτό πάω. Αν τ' αρνηθώ είναι σα να έχω αρνηθεί τη μισή μου ζωή".

Αντίθετα εμένα μ' εκνευρίζει ελαφρώς η Βαλσάμη. Όχι πως δεν είναι γλυκιά και αθώα, όπως πρέπει. Αλλά αυτοί οι ρόλοι των κοριτσιών που δεν έχουν ΟΥΤΕ ΜΙΑ κακή σκέψη, που δεν κάνουν ΟΥΤΕ ΕΝΑ στραβοπάτημα, που αγαπούν τους πάντες (ανθρώπους, ζώα, πετεινά του ουρανού) και τις αγαπούν και οι πάντες ... δεν ξέρω ... μου προκαλούν αλλεργική αντίδραση :p

Τέλος εύφημο μνεία για την παρουσία του Πρέκα!

Πρέκας στη μπανιέρα με την Προκοπίου (τότε που της χαλάει τα υδραυλικά ο Ηλιόπουλος για να γίνει το κονέ) :wub: :wub: :wub:

Πρέκας με την τανάλια στο χέρι ...

Πρέκας με φανελάκι ...

Πρέκας ξυπόλυτος ...

... Σήμερα δεν είναι το τροπάριο της Κασσιανής; :p
 
Η ταινία αυτή, είναι αλήθεια πως μου αρέσει πολύ!!! Βασικότερος λόγος, φυσικά ο απολαυστικός Ντίνος Ηλιόπουλος, ο οποίος δίνει ρεσιτάλ υποκριτικής σε κωμωδία...Είναι κρίμα η ταινία αυτή να είναι τόσο ξεχασμένη από την τηλεόραση...Εγώ την είδα πρώτη φορά όταν την έδωσε ο Τηλεθεατής και εντυπωσιάστηκα!!!Μου κάνει εντύπωση διότι είναι μια απόλυτα εμπορική κωμωδία και κατά τη γνώμη μου από τις πολύ καλές...

Όσο για τη Ζάνα, δε μου φταίει το παίξιμο της αλλά το φυζίκ της...Εκείνη την εποχή θα μπορούσε κάποιος να την χαρακτηρίσει και όμορφη αλλά κάτι με χαλάει και εμένα...

Μέσα στους αγαπημένους χαρακτήρες θα τους βάλω όλους!!! Θεωρώ πολύ καλή την ''γυναίκα'' του Ηλιόπουλου, όπως ξαναείπα, τους ''Ούλα-ούλα-ούλα'', τον Παπαγιαννόπουλο, την Γιουλάκη, την Προκοπίου...

Γενικά τη βρίσκω πολύ χαριτωμένη σαν ταινία με ιδιαίτερο άρωμα εποχής
 
Βρε παιδιά μήπως μπλέκετε ηθοποιούς και ρόλους? Δεν λέω ότι ο χαρακτήρας της Ζάννα ήταν κακός, λέω ότι η συγκεκριμένη ηθοποιός δεν μου άρεσε στο ρόλο. Επομένως ούτε οι ατάκες της (οι οποίες οφείλονται στο σεναριογράφο, δεν αυτοσχεδίαζε) ούτε το ότι τα σχετικά με αυτήν "άγγιζαν" το πρόβλημα των πολιτικών εξόριστων έχουν σχέση με το ότι με εκνεύριζε. Και η Βαλσάμη, αν και ποτέ δεν μου άρεσε ιδιαίτερα, είναι αρκετά καλή στο ρόλο της εδώ. Τι φταίει εκείνη αν ο ρόλος της προκαλεί αλλεργία?
 
Αναπόφευκτο αγαπητέ elephada :) Το μπέρδεμα ρόλων και ηθοποιών εννοώ.

Διευκρινίζω:

Σ' αυτήν την ταινία:

α) Μου αρέσει ο ρόλος της Μελίτας

β) Δεν μου αρέσει ο ρόλος της Αννούλας

γ) Νομίζω ότι η Φλωρέττα Ζάννα είναι καλή στον ρόλο της Μελίττας ακριβώς επειδή "απόμακρος ρόλος, κρύο παίξιμο μια χαρά ταιριάζουν" (φαντάζομαι ότι μια Αντιγόνη Βαλάκου θα ήταν πολύ καλύτερη αλλά πάρα πολλές άλλες απείρως χειρότερες. Π.χ. φαντάζεσαι Αλίκη σε ρόλο Μελίττας; :cool: )

δ) Νομίζω ότι η Νόρα Βαλσάμη απέδωσε καλά τον ρόλο της Αννούλας αλλά ο συνδυασμός της πολύ γλυκιάς της παρουσίας με το γλυκανάλατο του ρόλου, τίναξαν το ζάχαρό μου στα ύψη :p . Η Βαλσάμη είναι εξαιρετική στους ρόλους που της αφήνουν μια υποψία "διαολιάς" κάτω από το καραμελένιο παρουσιαστικό της. Π.χ. η μηχανοραφία της "Κορίννας" στο "Κάτι κουρασμένα παλλικάρια", τα ψέμματα στον "Γαμπρό από το Λονδίνο" κλπ. Εδώ η Αννούλα θα μου "καθόταν" πολύ καλύτερα αν δεν είχε το τόσο αγγελικό πρόσωπο της Βαλσάμη.

Προσωπικά γούστα αυτά βέβαια και ως γνωστόν de gustibus et de coloribus ...
 
retrofan είπε:
Η Βαλσάμη είναι εξαιρετική στους ρόλους που της αφήνουν μια υποψία "διαολιάς" κάτω από το καραμελένιο παρουσιαστικό της. Π.χ. η μηχανοραφία της "Κορίννας" στο "Κάτι κουρασμένα παλλικάρια", τα ψέμματα στον "Γαμπρό από το Λονδίνο" κλπ. Εδώ η Αννούλα θα μου "καθόταν" πολύ καλύτερα αν δεν είχε το τόσο αγγελικό πρόσωπο της Βαλσάμη.
...
Πω πωωω ... φοβερή ατάκα αυτή retrofan ! :D :D!!!!! Ναι, ναι, έτσι είναι, αυτό, τελικά, μάς γοητεύει στις ταινίες με τη ΄Βαλσάμη : Ότι αυτό το αέρινο / λεπτεπίλεπτο /ευαίσθητο / αρκούντως αθώο κοριτσάκι με την σχεδόν παιδική φωνή, κατά βάθος ... "την έχει τη φωλίτσα του λερωμένη" !!! Και στο "Οι βασεις και η Βασούλα" [η ωραιότερη ταινία της κατ' εμέ] που κρύβει τον νεαρό που τον κυνηγά η αστυνομία .... και στον "Γόη" που "συνεργάζεται" με τον Βουτσά για να "πουλήσουν" στους ΄γονείς της παραμύθια για πλούσιους θείους κλπ ......
 
retrofan είπε:
Τέλος εύφημο μνεία για την παρουσία του Πρέκα!

Πρέκας στη μπανιέρα με την Προκοπίου (τότε που της χαλάει τα υδραυλικά ο Ηλιόπουλος για να γίνει το κονέ) :wub: :wub: :wub:

Πρέκας με την τανάλια στο χέρι ...

Πρέκας με φανελάκι ...

Πρέκας ξυπόλυτος ...

... Σήμερα δεν είναι το τροπάριο της Κασσιανής; :p
Καλά με έκανες και γέλασα πάρα πολύ! Ναι σήμερα ήταν το τροπάριο

Και εμένα είναι από τις αγαπημένες μου ταινίες, βάζω τα σπίρτα βάζεις τα τσιγάρα? ( και υπάρχει και μια φωτογραφία του Ντίνου να ανάβει κατά αυτό τον τρόπο του διαδόχου Κωνσταντίνου, σωστά? )

Δεν έχω να προσθέσω τίποτα περισσότερο με καλύψατε! Πρέπει να τη ξαναδώ πάντως γιατί δεν θυμάμαι την Προκοπίου τι ρόλο έκανε!
 
mariadegrecia είπε:
Πρέπει να τη ξαναδώ πάντως γιατί δεν θυμάμαι την Προκοπίου τι ρόλο έκανε!
Τη Νίτσα, κοπέλα της αυλής και επίδοξη χορεύτρια, ερωτευμένη με τον υδραυλικό Τάσο (Πρέκας) που όμως έχει μάτια μόνο για την Αννούλα. Χυμώδης και μπριόζα φλερτάρει καλόκαρδα με τον επίσης καλλιτέχνη Πίπη.
 
Από τις αγαπημένες μου ταινίες! Ο Ντίνος Ηλιόπουλος, όπως και οι άλλοι ηθοποιοί, είναι υπέροχοι!
 
Kι εμένα με χαλάει η Φλωρέττα Ζάννα. Όλα της δλδ, κι η εμφάνιση κι η έκφραση κι ο τρόπος που μιλάει, με κάνουν να αναρωτιέμαι "τι είδε πάνω της ο Αλεξανδράκης και τον τραβηξε;"

Επίσης, θεωρώ λάθος επιλογή τη Νόρα Βαλσάμη για το συγκεκριμένο ρόλο (που γενικά την εκτιμώ πάρα πολύ). Δείχνει κάπως θαμπή και ξεψυχισμένη, σαν άρρωστη, δεν έχει καθόλου νεύρο μέσα της.

Η Προκοπίου είναι αποκάλυψη εδώ, νομίζω πως είναι η καλύτερη ταινία της, κι η Λαλοπούλου εξαιρετική (ο δικός της αγαπημένος μου ρόλος είναι στο Τζένη-Τζένη- κλαίω απ' τα γελια με τις ατάκες της) και ο Ντίνος Ηλιόπουλος...ανεπανάληπτος, όπως πάντα, μία από τις μεγάλες μου λατρείες.
 
Αυθεντική φωτογραφία της ταινίας

 


100.jpg
100.jpg
 
Πίσω
Μπλουζα