Οι Τρεις Μεγάλοι: MotoGP

noxrider

RetroMaNiaC
Joined
13 Δεκ 2008
Μηνύματα
814
Αντιδράσεις
68
Με αφορμή το post της Juanita για τους retro οδηγούς της Formula 1 θυμήθηκα τους τρεις οδηγούς που μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον μας στο πρωτάθλημα των μοτοσυκλετών και οι μάχες τους πάνω στις νευρικές δίχρονες 500άρες ήταν ομηρικές!

Πολύ πριν βαφτιστεί το πρωτάθλημα "Moto GP" και όταν ο Valentino Rossi έτρωγε την κρέμα του...το πρωτάθλημα αποτελούνταν στη μεγάλη κατηγορία από δύστροπες δίχρονες μηχανές των 500 κυβικών.

Mick Doohan με πέντε πρωταθλήματα στο ενεργητικό του:

Mick_Doohan_1990_Japanese_GP.jpg


Wainey Rainey με τρία πρωταθλήματα (και ένα τραυματισμό που θα τον αφήσει παράλυτο) :

Wayne_Rainey.jpg


Και άφησα για το τέλος τον αγαπημένο μου...τον αυτοκαταστροφικό με attitude "όλα ή τίποτα" Kevin Schwantz με ένα πρωτάθλημα:

Kevin_Schwantz_1993_JapanGP.JPG
 
Πραγματικά. Μικρός υποστήριξα τρελά τον Τεξανό Kevin Schwantz, πραγματικά ήταν κορυφαίος, αλλά και ολίγον τσαπατσούλης. Εξού και οι αμέτρητες τούμπες που είχε φάει.

Είδες όμως τι σου είναι η τύχη; Να έχει πέσει πάνω από 100 φορές, και ο Wainey Rainey με μια και παράλυτος δυστυχώς. :(

Και να σημειώσω τότε ότι ο Valentino Rossi και ο Cappirossi έτρεχαν τότε στα 125cc. Πιτσιρίκια τότε... :D
 
Phantom είπε:
Και να σημειώσω τότε ότι ο Valentino Rossi και ο Cappirossi έτρεχαν τότε στα 125cc. Πιτσιρίκια τότε... :D
Ο Capirossi ναι...ήδη από το 1990 συμμετείχε στο πρωτάθλημα στα 125 (όπου είχε πάρει και το πρωτάθλημα της κατηγορίας για δύο χρονιές) αλλά το 1996 όταν ο Rossi εμφανίστηκε στα 125 ο Schwantz και ο Rainey ήταν εκτός αγώνων πια με μόνο τον Doohan να μονοπωλεί τη μεγάλη κατηγορία (και οι μηχανές πια να έχουν γίνει πολύ "ηλεκτρονικές" και χωρίς ταμπεραμέντο.

O Schwantz ήταν θεότρελος με τα πιο μοναδικά χωσίματα στις στροφές αλλά και τα πιο ακραία πεσίματα(δεν είχε σταθερή απόδοση).Να θυμηθούμε επίσης το σοβαρό τραυματισμό του Doohan στο πόδι...

Όντως είναι να μη σου τύχει...τόσα πεσίματα και ο Rainey έμεινε παράλυτος από ένα.
 
Just for the record,ο Rossi φυσικά κι έπαιρνε μέρος με τα δίχρονα 500cc,πριν βαφτιστεί "Moto GP" το πρωτάθλημα και γίνουν αυτά τετράχρονα.Μάλιστα,τον πρώτο τίτλο του στη μεγάλη κατηγορία τον πήρε πάνω σε δίχρονη 500άρα Honda.

Ο Mick Doohan υπήρξε πραγματικά τρομερά μεγάλος οδηγός και παράδειγμα θέλησης κι επιμονής!

1999_doohan_wheelstand.jpg


Κέρδισε τους τίτλους του με το ένα πόδι του να είναι σχεδόν άχρηστο από ατύχημα που είχε το 1992.Αδυνατούσε ν' αλλάξει ταχύτητες,εξ' ου και του είχαν προσαρμόσει οι μηχανικοί του λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

Μετά από το ατύχημα εκείνο,δέχθηκε -αναγκάστηκε ουσιαστικά- να του ράψουν τα δυο πόδια μαζί για ένα διάστημα,για να τρέφεται το ένα από το άλλο!

Ήταν το τελευταίο που μπορούσε να κάνει άλλωστε,για να μη χάσει το ένα πόδι του!

Όταν ξαναπερπάτησε,το διαλυμένο πόδι του θύμιζε πραγματικά μπανάνα,ήταν πολύ πιο στραβό κι από τα πόδια του Ριβάλντο.Κούτσαινε κατά το περπάτημα -κι ακόμη,έως σήμερα,φυσικά κουτσαίνει κι έχει μεταλλικά μοσχέματα για να συγκρατούν το πόδι του- ,αλλά εκείνος γύρισε και κατέκτησε 5 σερί πρωταθλήματα!

doohan001.JPG


Το δε ατύχημά του στη Jerez το 1999,που σήμανε και το τέλος της καριέρας του,ήταν απλά εφιαλτικό!

Κι όμως,ο Doohan ήθελε να γυρίσει και μετά απ' αυτό ( !!! ),αλλά φυσικά κάτι τέτοιο δε γινόταν.Άλλωστε,άνθρωπος ήταν κι είναι κι αυτός,αλλά με απίστευτη θέληση!

Λείπουν τέτοιοι αναβάτες σήμερα νομίζω,είναι και οι εποχές διαφορετικές,αλλάξανε και οι μηχανές των Moto GP,γενικά όλα αυτά είναι στοιχεία και γεγονότα μιας άλλης,πιο άγριας,πιο ατίθασης,εποχής,που πέρασε ανεπιστρεπτί...

8213.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@manos426f

Φυσικά και πρόλαβε τα 500άρια ο Rossi αλλά όταν μεσουρανούσαν οι τρείς ο Rossi δεν υπήρχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα(το ντεμπούτο του ήταν το 1996 στα 125).'Αλλες εποχές,άλλες μηχανές-πιο άγριες αν και από το 1992 και το "Big Bang" κινητήρα της Honda NSR έγιναν πιο αποδοτικοί και πιο ήρεμοι στη λειτουργία τους καθώς ακολούθησαν και οι άλλες εταιρίες στη "Big Bang" λειτουργία της Honda(αν και θυμάμαι ότι στην αρχή όλοι έπεφταν στην προσπάθεια τους να πιάσουν τις NSR με τη νέα τεχνολογία(ώσπου την αντέγραψαν).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
noxrider είπε:
@manos426fΦυσικά και πρόλαβε τα 500άρια ο Rossi αλλά όταν μεσουρανούσαν οι τρείς ο Rossi δεν υπήρχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα(το ντεμπούτο του ήταν το 1996 στα 125)
Έτσι ακριβώς... ;)
 
Εγώ ήμουν οπαδός του Rainey , μέγα πάθος εκείνη την εποχή με το συγκεκριμένο σπορ , όταν ήταν μπροστά ο Schwantz ήμουν πάντα σίγουρος ότι κάποια σαχλαμαριτσα θα κάνει και θα περάσει ο δικός μου μπροστά και σχεδόν πάντα δικαιωνόμουν και πανηγύριζα
 
Kevin Schwantz!!!!Απλα κορυφαιος στο φρεναρισμα.....Εκει που εριχνε στο Rainey ηταν στο φρεναρισμα.Παντα τελευταιος φρεναριζε και χαρακτηριστικη εχει μεινει μια μονομαχια των δυο που ο Schwantz φρεναρει τελευταια πολυ αργοτερα απο τον Rainey και τον προσπερναει απο την εσωτερικη!Μεχρι και πριν απο κανα 6μηνο κοσμουσε την πορτα του δωματιου μου μια αφισα του Schwantz απο το ΜΟΤΟ που ελεγε THE LAST ACTION HERO!!Συγκινητικη και η δηλωση του οταν τα παρατουσε λογω του ατυχηματος του Rainey μετα απο λιγο!
 
Αν δεν κανω λαθος δεν του ειχαν βαλει στο τιμονι λεβιε αλλαγης ταχυτητων αλλα το πισω φρενο και γιαυτο ειχε μεινει και η εκφραση το χειροφρενο(handbrake) του Doohan!
 
mick doohan!!

το μηχανάκι του δεν είχε ποδόφρενο αλλά χειρόφρενο (όπως προαναφέρθηκε) αφού το πόδι του ήταν και είναι πιο πολύ διακοσμητικό..

όποιος είχε οδηγήσει και νιώσει το 2χρονο ξεμπούκωμα/ξέσπασμα, καταλαβαίνει τι "κτήνη" ήταν εκείνα τα μηχανάκια.

μετά τον mick... ο eddie lawson |(κάποια μηχανάκια πιο πίσω)
 
Τι μου θυμισατε ρε παιδια.... παρακολουθουσα ανελλιπως τα MOTOGP (η οπως αλλιως τα ελεγαν τοτε και "κατα καιρους") απο πολυ παλια και αυτοι οι τρεις ηταν η "ελιτ".

Υπηρχαν και αλλοι τους οποιους θυμαμαι, BARRY SHEEN,KENNY ROBERTS SR,MARCO LUCCHINELLI,FRANCO UNCHNI,FREDDIE SPENCER,LUCA CADALORA, RANDY MAMOLA(ο "αγαπημενος" μου πριν την εμφανιση του KEVIN SCHANTZ).Το πρωτο 'σοβαρο' (για την εποχη εκεινη) κρανος μου ηταν ενα Ιαπωνεζικων προδιαγραφων ARAI/RANDY MAMOLA REPLICA :thumbup: αγορασμενο απο την Ιαπωνια το 1987 το οποιο και εχω ακομα.

Αγαπημενος ολων ομως (τεραστιο φυσικο ταλεντο αλλα δυστυχως δεν ασχολειτο οσο επρεπε με την φυσικη αντοχη και δεν γυμναζοταν σχεδον καθολου) ο KEVIN SCHANTZ τον οποιο και ειδα απο κοντα σε καποια απογευματινη/βραδυνη εκδηλωση σε παραλιακο κεντρο (καπου μεταξυ 2008-2010) που ειχε οργανωσει η 'Rizzla' για τους τοτε οδηγους της Loris Capirossi (ξεχναω τον αλλο) οπου επισης ειχε παρευρεθει και ο ΚEVIN τον οποιο ειχε φερει καποιος αλλος 'φορεας'(ξεχναω ποιος).

Μαζι μου μαλιστα ειχα και ενα καπελακι που η Suzuki ειχε 'βγαλει' ειδικα για τον Kevin και ενω ολοι πηγαιναν με διαφημιστικο καπελο της 'Rizzla' που μοιραζαν επι τοπου να τους υπογραψει, εγω πηγα με το δικο μου, που οταν το ειδε, εξεπλαγη τοσο πολυ που στραφηκε στην "υπευθυνη" που στεκοταν πισω του και τη ρωτησε"Where the hell did he get this from?" :cheers:

Φωτογραφηθηκα μαλιστα μαζι του (τη φωτο την εχασα :banghead: :banghead: )

Θυμαμαι επισης την τελευταια του νικη στο "Donington Park" 1994 που ειχε προσπερασει τον Μιck Doohan απο την ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ :bow: πριν/kai τα 'φρενα" για την "Melbourne Hairpin".


Anyway BIG RESPECT TO ALL OF THEM
 
Πίσω
Μπλουζα