Παιχνίδια 3d ή με πολύγωνα

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.580
Αντιδράσεις
1.725
Όλοι μας λοιπόν έχουμε μεγαλώσει με παιχνίδια που κυρίως έχουν γραφικά bitmap, δύο διαστάσεις και κίνηση που έχει να κάνει με δεξιά-αριστερά ή πάνω-κάτω. Και εκτός παιχνιδιών όμως, στο παραδοσιακό animation, η κίνηση προς το βάθος και η περιστροφή ενός αντικειμένου είναι πολύ πιο tricky απο ένα πχ ανθρωπάκι που περπατάει.

Δεν ξέρω για σας, αλλά έχοντας αυτά ως δεδομένο, μου φαινόταν απίστευτο όταν έβλεπα ένα screenshot ή review ενος παιχνιδιου που είχε τρισδιάστατα γραφικά και κίνηση προς το βάθος. Φυσικά και δεν είχα την ικανότητα να ασχοληθώ με κάποιο simulator οπου αυτά τα γραφικά θεωρούνται δεδομένα αλλα όταν έτυχε να παίξω κάποια first person shooters και τελικά (στο PC) το Wolfenstein 3D, στην κυριολεξία έπαθα εθισμό!!

Στην εποχή της Amiga τετοια παιχνιδια ηταν σπανιότητες. Δεν ήταν διαθέσιμη ούτε η τεχνολογία ούτε η υπολογιστική ισχύς για κάτι παραπάνω απο μινιμαλιστικά, χοντροκομμένα, μονόχρωμα γραφικά. Σημερα ολα αυτα εχουν αντιστραφει: Δεδομένα θεωρούνται σήμερα τα πολύγωνα και τα παραδοσιακά hand-made ή bitmap γραφικά ανήκουν μάλλον στο χώρο των fan games :D

Ας κάνουμε λοιπόν μια αναδρομή σε αυτες τις σπανιοτητες που ήταν προάγγελοι της σημερινής εποχής!

(δυστυχώς δεν ειναι ολα τα screenshots απο Amiga, αλλα δεν υπαρχουν ορατες διαφορες ανα τις πλατφορμες)

Drakkhen

343785-drakkhen-atari-st-screenshot-the-starting-locations.png


Το Betrayal at Krondor (1993) διαφημιζόταν σαν πρωτοποριακο RPG που σου επετρεπε να κανεις 3d ταξιδια στο κοσμο της Midkemia. Κατι τετοιο ομως ειχε γινει απο το 1989. Ενα RPG οπου σε team travel mode διεσχιζες περιοχες και δαση ψαχνοντας καστρα, πανδοχεια και dungeons

Resolution 101

270735-hoverforce-atari-st-screenshot-starting-level-1s.png


Ένα παιχνίδι που έτυχε να παίξω και το 'σοκ' ήταν μεγάλο. Οδηγούμε ενα hovercraft και πυροβολούμε φιγούρες που παριστανουν αντιπαλους και εχθρικα σκαφη. Προχωρούμε με το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού και πυροβολούμε με το δεξί. Τριγύρω βλέπουμε κύβους που παριστάνουν 'φουτουριστικά' κτήρια

Archpelagos

512253-archipelagos-amiga-screenshot-the-goal-is-to-destroy-the-monoliths.png


Προδρομος του R101 (απο την ιδια εταιρεια). Δεν ξερω τιποτα γι' αυτό περα απο τη συγκριση μαζι του

Midwinter

Midwinter_in-game_screen.png


Ενα χιονισμενο νησι κι εμεις κανουμε σκι ή οδηγούμε χιονο-οχήματα και πυροβολούμε εχθρικά σκάφη. Φοβερό και πολυπλοκο παιχνίδι με στρατηγικη, τακτική και χαρακτηρες, που δυστυχώς δεν κατάφερα να του 'πάρω τον αέρα' ακομα

Robocop 3

312572-robocop-3-amiga-screenshot-robocop-walkings.png


Δεν το έχω παίξει ακόμα (να τερματίσω πρώτα το 2 :D ) αλλα ενα demo και αλλες εικονες με ειχαν και παλι εντυπωσιασει. Η Robocop οδηγεί, πετάει ή μπαίνει σε κτήρια πυροβολώντας κακούς. Η δράση είναι είτε πρώτου προσώπου είτε βλέπουμε τον Robo απο πίσω-δίπλα.

Epic

282660-epic-amiga-screenshot-more-of-the-intro-s.png


Απο την ιδια εταιρεια που εκανε το Robo 3. Μοιαζει με space flight simulator αλλα στν πραγματικοτητα ειναι shooter. Τοσο διαστημικες μαχες οσο και 'πλανητικες' αποστολες όσο και cutscenes ειναι δομημενα απο πολυγωνα, συνήθως πάνω απο bitmap εικονες. Μοιαζει με ενα μακρυνό πρόγονο των πιο πρόσφατων space shooters των κονσολων και του DOS. Λογω περιορισμενης δυνατοτητας, καποιος μπορει να δει μονο τα 'κοντινα' αντικειμενα! (το παίζω αυτή την εποχή)

Total Eclipse

67005-total-eclipse-atari-st-screenshot-the-beginning-locations.png


Στην ουσία ένα first-person adventure/τακτικής. Ο παίκτης μπορεί να περπατήσει, τρέξει, πηδήξει και χρησιμοποιήσει αντικείμενα. Το παιχνίδι το ξέρω μόνο απο reviews και εικόνες. Παρότι μου φάνηκε αιώνες μπροστά, κυκλοφόρησε και στα CPC!!

Xiphos

306903-xiphos-atari-st-screenshot-introduction-your-ships.png


Έλεγα να μη περιλαβω στη λιστα μου space sims, αλλιώς θα έπρεπε να συμπεριλάβουμε όλους τους εξομοιωτές. Αλλά είπα να κάνω μια εξαίρεση. Το Xiphos είναι κλώνος του Elite και περιλαμβάνει μάχες, εμπόριο και εξερεύνηση. Κάποιες κατασκευές είναι αρκετά εντυπωσιακές.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
F-18 Interceptor




Hacking-stealth "FPS" (sic) σε αργο και μπερδευτικο 3D περιβαλλον
 
Συνεχιζω το thread με παιχνιδακια που μαλλον δεν θα επρεπε να ανηκουν στν κατηγορια

Star Wars/Empire Strikes Back

173575-star-wars-the-empire-strikes-back-atari-st-screenshot-try.png


Ειναι απο τα παλιοτερα 3d shooters παιχνιδια που ξερω. Στην πραγματικοτητα αποτελει conversion απο arcade και δεν θα ελεγα τα γραφικα του 'πολυγωνα' αλλά απλα 'vector graphics'. Εχει κυκλοφορησει και σε CPCs οποτε δεν ειναι κατορθωμα της Amigoulas

Corporation

138241-corporation-atari-st-screenshot-come-closer-s.png


Στην ουσία rpg/τακτικής παρά shooter, και μαλλον κλωνος του Xybots. Και αυτο το ξερω μονο απο reviews αλλα... δεν έχω ξεπεράσει ακόμα το σοκ (μέχρι να το παίξω :D ) Φαίνεται ομως οτι τα 'πολυγωνα' εξαντλουνται στους διαδρομους.

Unreal

260871-unreal-amiga-screenshot-although-in-a-screenshot-the-graphics.png


Οποιον κι αν ρωτησεις, το Unreal ειναι μια σειρα first person shooters για PC. Πριν απο αυτο ομως υπηρξε ενα αλλο Unreal. Προκειται για ενα scrolling shooter μονο που αντι για αριστερα-δεξια ή κάτω-πάνω, πετάμε προς τα μέσα! Τα γραφικά φυσικά δεν είναι polygons, αλλα bitmaps με scaling τεχνολογια. Η προοπτικη κινηση ειναι απιστευτο συναίσθημα.

Επίσης υπάρχουν επίπεδα του παιχνιδιου που οδηγουμε ενα βαρβαρο σε (οχι και τοσο καλοφτιαγμενα) arcade adventure γριφους.

Another World

31585-out-of-this-world-amiga-screenshot-hello-i-come-in-peace-please.gif


Ενα θρυλικο, μοναδικο παιχνιδι απο οπου και αν το δεις. Οι εικονες ειναι πολυ φτωχες για να αποτυπωσουν την εμπειρία που χαριζουν αυτα τα λιτα, κακοφτιαγμενα γραφικα. Μπορει σημερα τα flash games να ειναι κοινοτυπια, αλλα το AW ισως ηταν το μοναδικο arcade-adventure-shooter που χρησιμοποιησε πολυγωνα. Δεν ξερω αν μπορω να το συμπεριλαβω καθοτι δεν ειναι 3d αλλα 2d (επιπεδα)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ζa Zelazna Brama (aka Behind the Iron Gate)

To παρακάτω video είναι όπως τρέχει σε μιά απλή A500


και το παιχνίδι αρρώστεια ήτανε !!! (παλούκιον αλλα πολύ μπροστά)
 
Λογω περιορισμενης δυνατοτητας, καποιος μπορει να δει μονο τα 'κοντινα' αντικειμενα! (το παίζω αυτή την εποχή)
Γενικά το μικρό drawing distance, ήταν πρόβλημα και στις εκδόσεις αυτών των games στο PC. Αφού παίζεις το Epic, να σου προτείνω και την έκδοση του στο PC, (έχει περισσότερα cinematics), καθώς και το πολύ ανώτερο του sequel Inferno.

Ζa Zelazna Brama (aka Behind the Iron Gate)
To παρακάτω video είναι όπως τρέχει σε μιά απλή A500
Κάπου το είχα δει να κυκλοφορεί αυτό το παιχνίδι.

και το παιχνίδι αρρώστεια ήτανε !!! (παλούκιον αλλα πολύ μπροστά)
Συμφωνώ. Πολύ μπινελίκι του είχα ρίξει.

Ενα χιονισμενο νησι κι εμεις κανουμε σκι ή οδηγούμε χιονο-οχήματα και πυροβολούμε εχθρικά σκάφη. Φοβερό και πολυπλοκο παιχνίδι με στρατηγικη, τακτική και χαρακτηρες, που δυστυχώς δεν κατάφερα να του 'πάρω τον αέρα' ακομα
Παίξε το Midwinter χωρίς όλμους και spotter planes. Αλλιώς είναι υπερβολικά δύσκολο. (Κοινώς Κλέβει όπως ο παντοπώλης στο ζύγι :p ).
 
Κάπου το είχα δει να κυκλοφορεί αυτό το παιχνίδι.
Το Zelazna είχε πέσει ...απο σπόντα (απο τον προμηθευτή παιχνιδιών της εποχής) στα χέρια μου, ενώ είχα παραγγείλει άλλο παιχνίδι. Τότε είχα ακόμα 500άρα, και είχα πάθει μεγάλη πλάκα ! (Φυσικά το αντέγραψα και ζήτησα και την αντικατάσταση !!!!!)
 
Προσφατα εριξα μια ματια στο Cybercon III. Οχι μονο με εντυπωσιασε (για την εποχη του) τεχνικα, αλλα και ειδα πολυ θετικα reviews. Το εχει παιξει κανενας;
 
Ναι ωραίο παιχνίδι το Cybercon III αλλά έχω να το παίξω από τότε. Θα το ξαναπιάσω. Παρά την αδυναμία του hardware να παράγει πολύγωνα είχαμε πολλούς ποιοτικούς τίτλους που ήταν προάγγελοι των 3D παιχνιδιών που παίζουμε σήμερα. Ας δούμε μερικά. Μπορεί κάποια να είναι καλύτερα σε άλλο format, πχ στον ST που είχε ελαφρώς ταχύτερη CPU ή στο PC (πάλι λόγω ταχύτητας) αλλά εξετάζουμε παιχνίδια που υπήρχαν στην Amiga.

Racing games. Αν και τώρα δεν τα αγγίζω, τότε τα ψιλοέπαιζα οπότε να μερικά που μου άρεσαν.

Το Under a Killing Moon έγινε διάσημο με τα απίστευτα Real time 3D γραφικά του και τους live action χαρακτήρες αλλά και ο πρόδρομος του είχε στοιχεία 3D όταν οδηγούσες το ιπτάμενο αυτοκίνητό σου.

Επίσης να αναφέρουμε όλα τα παιχνίδια της Incentive που φτιάχτηκαν με την πρώτη 3D μηχανή γραφικών την Freescape. Αν και πιο εντυπωσιακό επίτευγμα για τους οκτάμπιτους, η μεταφορά τους στα 16 bit είναι ανώτερη.
 
Υπαρχει και το Infestation και ολο ξεχναω να το περιλαβω στη λιστα :ρ Το εχω σταμπαρει εδω και πολλα χρονια αλλα δεν εχω τολμησει να το κοιταω σε βαθος.
 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραίοι τίτλοι όλοι οι παραπάνω, και κατά 99% είναι πολύ γνωστοί σε όλους μας (προσωπικά, το μόνο απο τα προαναφερθέντα παίγνια που δεν έχω αγγίξει [ακόμα] είναι το "Ζa Zelazna Brama" το οποίο ανέφερε ο φίλτατος Other_R, αν και θυμάμαι το όνομα σε παλιότερο thread, πάλι απο τον Otrher_R :) )

Πάντως υπάρχουν αρκετά ακόμα games που δεν έχουμε αναφέρει, με oρισμένα απο αυτά μάλιστα να είναι (και πάλι) πολύ γνωστά.

Γενικά μπορούμε να διευκολυνθούμε χρησιμοποιώντας το σχετικό search του HOL σε συνδιασμό με διάφορα options. (example 1, example 2, example 3 :) )
 
Απορώ πώς είναι δυνατόν να μην εχει αναφέρει κανείς τα Castle Mastero_O. Από τα αγαπημένα μου παιχνίδια, ώρες ατελείωτες. Το μόνο που δε μου άρεσε είναι ότι στη διάρκεια του παιχνιδιού δεν εχει εφέ παρά μόνο τη μουσική της εισαγωγής να παίζει ασταμάτητα. Η μήπως δε θυμάμαι καλά;

 
Πίσω
Μπλουζα