Ρετρό λεωφορεία και μέσα μαζικής μεταφοράς

tonytony

retron00b (sick admin's joke!)
Joined
14 Σεπ 2008
Μηνύματα
28.289
Αντιδράσεις
49.092
Λεωφορεία μιας άλλης εποχής...Η πηγή για να δούμε πως ήταν είναι πλέον μόνον οι ελληνικές ταινίες! Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από λεωφορεία παλιών δεκαετιών...Η πηγή είναι από ημερολόγιο που τύπωσε το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ Α.Ε στο οποίο και εργάζομαι.

 


34.jpg
Προβολή συνημμένου 95591

33.jpg
Προβολή συνημμένου 95592

32.jpg
Προβολή συνημμένου 95593

31.jpg
Προβολή συνημμένου 95594

30.jpg
Προβολή συνημμένου 95595

29.jpg
Προβολή συνημμένου 95596

28.jpg


27.jpg
Προβολή συνημμένου 95597

26.jpg
Προβολή συνημμένου 95598

25.jpg
Προβολή συνημμένου 95599

24.jpg
Προβολή συνημμένου 95600

23.jpg
Προβολή συνημμένου 95601

22.jpg
Προβολή συνημμένου 95602

Προβολή συνημμένου 95614
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραίο θέμα....

Να παραθέσω ένα από τα πρώτα λεωφορεία της γραμμής "Αθήνα-Ψυχικό" (αρ. 20). Το Ψυχικό εγκαινιάστηκε ως προάστιο το 1923, άρα η φωτογραφία πρέπει να είναι από εκείνη τη δεκαετία.

Athens Psyxiko Bus Vintage.jpg

(αρχείο prisma)
 
Δεν ξέρω αν έχει ξανασυζητηθεί στο φόρουμ, αλλά μάλλον ταιριάζει εδώ! Θυμήθηκα εκείνη την σκηνή από τη ταινία "της κακομοίρας" που αποκαλεί ο Χατζηχρήστος τον Φέρμα, κύριο <<Τέρμα τα μια και τριάντα>>

Εγώ φυσικά ούτε ζούσα εκείνη την εποχή, ούτε κατάγομαι από την Αθήνα, για να μου εξηγήσει κάποιος τι ήθελε να πει ο ποιητής. Και τελικά μου είπε (ποιός άλλος?) ο Γκουγκλης!! Αλλά να μην σας τα μεταφέρω εγώ, διαβάστε τα κατευθείαν από την όμορφη και πλούσια σε ρετρό θέματα πηγή

Κάπως έτσι προέρχεται η φράση τέρμα τα δίφραγκα,που πάλι έχει σχέση με τα λεωφορεία :)
 
Τη φράση "Τέρμα τα δίφραγκα" την έχω ζήσει μικρός, αλλά απ' ό,τι έχω διαβάσει είναι από παλιότερη εποχή (προπολεμικά) που πάλι τα εισιτήρια έκαναν 2 δραχμές κι όχι τη δεκαετία του 60 που θυμάμαι. Πάντως όταν ήμουν παιδάκι τα εισιτήρια του τρόλλεϋ και των λεωφορείων Πατήσια-Αμπελόκηποι ή Πατήσια - Ερυθρός (το "3/7") έκαναν 2 δραχμές από Πατήσια μέχρι Κάνιγγος και 4 για μετά την Κάνιγγος (στην αντίθετη διαδρομή δεν θυμάμαι πού ήταν η αντίστοιχη στάση). Συχνά πηγαίναμε από τα Πατήσια (όπου μέναμε σε συγγενείς όταν ερχόμαστε επίσκεψη στην Αθήνα) στα Άνω Ιλίσια (όπου είχαμε άπειρους άλλους συγγενείς) οπότε κατεβαίναμε Κάνιγγος και πηγαίναμε Ακαδημία με τα πόδια για να πάρουμε το λεωφορείο Γκύζη - Άνω Ιλίσια (το κατοπινό 41, που τότε όμως είχε διπλή αρίθμηση και δεν είχε αφετηρία στην Ακαδημίας, απλώς τη δική του στάση "Τέρμα τα δίφραγκα"). Το λεωφορείο Γκύζη-Άνω Ιλίσια έκανε στάση και στη Ζωοδόχο Πηγή, αλλά αν το παίρναμε από εκεί θα έπρεπε πάλι να πληρώσουμε διπλό εισιτήριο. Καμιά φορά το κάναμε γιατί η διαδρομή Κάνιγγος - Ακαδημία για τα μικρά μου ποδαράκια ήταν μεγάλη. Στην επιστροφή δεν θυμάμαι καθόλου πού παίρναμε το τρόλλεϋ, απο Παν/μίου ή από περίπου Χαυτεία. Έχω κάνει τόσες φορές τη διαδρομή μεγαλύτερος (βλέπε πιο κάτω παράγραφο) που έχει σκεπάσει τις αναμνήσεις των παιδικών μου χρόνων.

Το 1973 που ξαναεγκαταστάθηκα στην Αθήνα (και έμενα πάλι στα Άνω Ιλίσια οπότε πήγαινα τώρα στους Πατησιώτες για επίσκεψη) οι διπλές γραμμές είχαν καταργηθεί και το εισιτήριο ήταν ενιαίο - πρέπει να ήταν 3 δραχμές τότε γιατι ξέρω ότι το "μισό" που πλήρωνα εγώ ήταν 1.5 - οπότε η φράση δεν είχε πια νόημα. Το τρόλλεϋ έγινε σκέτο "3" (το "7" το χρησιμοποίησαν για την καινούργια κυκλική γραμμή που έπαιρνε την Αλεξάνδρας), το (σκέτο πια) 41 έπαιρνε Σόλωνος και κατέβαινε Μασσαλίας και το τρόλλεϋ το παίρναμε από το Πανεπιστήμιο. Η Κάνιγγος ήταν πια μια απλή στάση και από το τρόλλεϋ κατέβαινα Ακαδημία
 
Φωτογραφίες από την εποχή που κυκλοφορούσαν μόνο 48000 αυτοκίνητα...
 
 
Πίσω
Μπλουζα