Ταινίες παραγωγής Κλέαρχου Κονιτσιώτη

technikacosmos

RetroWannaBe
Joined
28 Οκτ 2009
Μηνύματα
36
Αντιδράσεις
15
Ασφαλώς φίλε tsalk. Ο Κονιτσιώτης είναι μια απ τις πλέον φωτεινές εξαιρέσεις, έχει συνεργαστεί με τον Φίνο και την εταιρεία του σε 8 ταινίες (ΕΙΜΑΙ ΑΘΩΟΣ, Ο ΔΗΜΟΣ ΑΠ ΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ, ΑΣΤΕΡΩ, ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΨΕΥΤΗΣ κλπ), πίστευε οτι το ελληνικό σινεμά πρέπει να ξεπερνά τα ελλΗνικά σύνορα για να επιβιώσει και έκανε πολλές φορές πράξη τα λεγόμενα του παράγωντας ταινίες όπως ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ, ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΖΗΤΗΜΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ. Επεσε όμως σε μιάν άλλη παγίδα, που λέγεται ΤΟΛΜΗΡΕΣ ΣΚΗΝΕΣ. Οι ταινίες του στην δεκαετία του 70, είχαν τρία χαρακτηριστικά. Πρώτον, η υπέροχη μουσική. Συνθέτες όπως ο Γιάννης Σπανός (ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ, ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ), ο Γιώργος Χατζηνάσιος (ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΣΑΡΚΑ, ΤΟ ΑΓΚΙΣΤΡΙ), ο Σταύρος Ξαρχάκος (ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ) έμειναν κλασσικές μέσα απο τα απίστευτα, υπέροχα soundtracks. Δεύτερον, το κοσμοπολιτικο άρωμα που απέπνεαν. Ακριβά σκηνικά, ξένοι ηθοποιοί (ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ ΜΠΟΥΣΕ, ΓΚΟΥΝΤΕΡ ΣΤΟΛ, ΤΟΜΑΣ ΦΡΙΤΣ, ΟΥΝΤΟ ΚΙΕΡ, την αγγλιδα "πορνοστάρ" ΤΖΕΣΙΚΑ ΝΤΑΜΠΛΙΝ κλπ), τουριστικά νησιά (ΜΥΚΟΝΟΣ, ΡΟΔΟΣ, ΚΕΡΚΥΡΑ), χλιδή κλπ. και τρίτον, οι ΤΟΜΛΗΡΕΣ ΣΚΗΝΕΣ που ήταν ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΞΕΚΑΡΦΩΤΕΣ και άχρηστες στην ουσία τους. Μα θα μου πείτε, οι τολμηρές σκηνες σέξ μπορούν να χαλάσουν ένα αποτέλεσμα? ΑΣΦΑΛΕΣΤΑΤΑ και μπορούν, αν είναι κακοσκηνοθετημένες και άχρηστες ως προς την πλοκή και την πορεία προς τα εμπρός του μύθου (ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ, ΑΓΚΙΣΤΡΙ, ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΣΑΡΚΑ). Ο ίδιος πίστευε οτι επειδή η νέα πνοη του παγκόσμιου σινεμά λέγεται γυμνο και σέξ, για να περπατήσει λίγο η ταινία στη ξένη αγορά, έπρεπε οπωσδήποτε να έχουν γυμνο και σέξ, αρκεί αυτό να μην προσβάλλει τον θεατή, απλά να τον γοητεύει. Δυστυχώς όμως έπεσε έξω στις απόψεις του, γιατί δεν υπελόγισε σωστά σε δύο παράγοντες: Toν σκηνοθέτη των ταινιών (κακιστη επιλογή ο "αλάζων" τότε ΕΡΡΙΚΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ που επειδή έκανε με τον Φίνο δυο ταινίες πολύ καλές - ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ και ΕΚΕΙΝΟΣ ΚΙ ΕΚΕΙΝΗ - νόμιζε οτι είχε γίνει ο "Γκοντάρ" της Ελλάδας, με αποτέλεσμα οι τολμηρές σκηνές που γύριζε αντι να έχουν αισθητική, έδιναν την εικόνα ενος γαλλικού φινετσάτου πορνό!) και την...κοντραμπάντα! Τι σημαινει ο όρος? ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΝΤΑ λεγόταν τότε η ανεξάρτητη αγορά και διανομή ταινιών που επαιρνε ταινίες απο "ακάλυπτες" και μη προστατευόμενες αγορές, όπως η ελληνική και "ασελγούσε" βιαίως πάνω στις ταινίες αυτώς της αγοράς. Αποτέλεσμα? Οι ταινίες του, να πέσουν θύμα αυτού του συστήματος. ΤΟ ΑΓΚΙΣΤΡΙ, το ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΣΑΡΚΑ, η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ προβλήθηκαν σε Αγγλία, Γαλλία, Αμερική και Λατινική Αμερική με άλλον τίτλο και με προστιθέμενες σκηνές σκληρού πορνό! Ποιός άλλωστε δεν έχει ακούσει φήμες οτι μεγάλες Ελληνίδες στάρ έχουν γυρίσει σκληρά πορνό? Ιδού η απάντηση! Οι διάφοροι συμπατριώτες μας που έτυχε να δούν σε κάποιο κινηματογράφο του εξωτερικού την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ π.χ., είδαν την ΕΛΕΝΑ ΝΑΘΑΝΑΗΛ να...κάνει στοματικό έρωτα με τον...ΑΓΓΕΛΟ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ!!!! Καμμία σχεση φυσικά, διότι οι ηθοποιοί αυτοί απλώς γύρισαν μαζί δυο τολμηρές απλώς σκηνές, χωρίς σκληρές...προεκτάσεις! Οι προεκτάσεις αυτές προσετέθησαν μεσω ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΝΤΑΣ, παρμένες απο αληθινά πορνό και με το κατάλληλο ντουμπλάζ έφερναν αυτό το αποτέλεσμα!

Αυτά ήταν τα λάθη του "πρίγκηπα", ενός καθ'όλα αξιοπρεπέστατου ανθρώπου, γεμάτου απο ήθος και ευγένεια που σε συνάρπαζαν και αληθινού καλλιτέχνη. Ο Κονιτσιώτης όμως ήταν και παραγωγός, με μεράκι μεν, αλλά παραγωγός, με την αληθινή έννοια του όρου. Δηλαδή, έμπορος. Δεν ήταν όμως ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΗΣ. Δεν μπορούσε δηλ. να δεί πέρα απο ένα σημείο, πιο καθαρά. Πίστευε οτι με λίγες πινελλιές παραπάνω μουσικής, κοσμοπολιτισμού και αισθητικής γυναικείου κορμιου μπορούσε το σινεμά του να ανταγωνιστεί ξένες αγορές. Το λάθος του το πλήρωσαν οι ταινίες του... Και πολλές φορές και οι ηθοποιοί που συμμετείχαν, με τον άδικο και κατάπτυστο συκοφαντισμο που ακολούθησε... Τελειώνοντας, να πώ οτι οι ταινίες του Κονιτσιώτη, είχαν ώς διανομέα την ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ, την "αμαρτωλή" (sic) εταιρεία που τα επιτεύγματά της τα καυτηρίασα στο προηγούμενο σημείωμά μου και φυσικά πέρασαν αργότερα, εκτός της ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΝΤΑΣ, τον δεύτερο βιασμό, αυτόν τον δια της μεθόδου Τελεσινέ, που πέρασαν και οι υπόλοιπες της εταιρείας. Το απόλυτο Χάος....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολυ κατατοπιστικος!

Να πω, btw, οτι παντα λατρευα τη Φωτογραφια στις ταινιες του Κονιτσιωτη.
 
Eυχαριστώ φίλε Wally να είσαι καλά.

Εχεις ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο για τη φωτογραφία. Είναι δημιούργημα της δουλειάς εξαιρετικών φωτογράφων. ΑΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ (βοηθός του ΓΑΡΔΕΛΗ), ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΤΡΥΠΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ, όλοι βγαλμένοι απ τη σχολή της Φίνος Φίλμ, η οποία είναι και υπεύθυνη για την τελική επεξεργασία των ταινιών του Κονιτσιώτη, σε σύστημα εγχρώμου και ήχου (με τον ΜΙΚΕ ΔΑΜΑΛΑ ως επεξεργαστή ήχου και τον ΘΑΝΑΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ στην εικόνα και στο μοντ'αζ).

Ο Κονιτσιώτης ήθελε ΑΨΟΓΟ τεχνικά αποτέλεσμα στις ταινίες του και είναι πραγματική απόλαυση η παρακολούθησή τους ακόμη και σήμερα. Εγώ προσωπικά λατρεύω τη μουσική των ταινιών του της δεκαετίας του 70, με τους συνθέτες να δίνουν ρεσιτάλ (ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ στο Ψυχη και Σαρκα, Αγκίστρι, ΣΠΑΝΟΣ στο Εκεινο το Καλοκαιρι, Αναζήτηση, Ζήτημα Ζωής και Θανάτου, ΞΑΡΧΑΚΟΣ στο Κορίτσια στον Ηλιο). Δεν είναι άλλωστε καθόλου τυχαίο που πολλά μουσικά κομμάτια και τραγούδια απ αυτές τις ταινίες, έμειναν ΟΡΟΣΗΜΟ στην μετέπειτα πορεία του Νέου Ελληνικού Τραγουδιού. Σαν με κοιτάς, Ενα πρωινό, Ζεστό το χέρι, Σ' Αναζητώ είναι μερικοί απο τους τίτλους των τραγουδιών που γοήτευσαν και εξακολουθούν να γοητεύουν και σήμερα είτε ως πρωτότυπες εκτελέσεις είτε ως επανεκδόσεις. Και μόνο γι αυτές τις στιγμές που χάρισε στην Τέχνη, ο Κονιτσιώτης δικαιούται πανάξια περίοπτη θέση αν'αμεσα στους μεγάλους του Ελληνικού Κινηματογράφου.
 
Φίλε Technica τι να πω έχω μείνει με τις πληροφορίες που παραθέτεις και δύσκολα θα μπορούσε κανείς να βρει κάπου αλλού!!!!!

Δυστυχώς πολλοί πίστευαν ότι όλα είναι αγνά και άγια αλλά αυτό αποδείχτηκε μπούμερανγκ εναντίον τους!

(Καλώς ήρθες κιόλας!!!! )
 
Σ ευχαριστώ φίλε μου για το καλωσόρισμα και τα καλά σου λόγια, να είσαι πάντα καλά. Οσο για τις πληροφορίες, είναι επειδή είμαι μελετητής του Κινηματογράφου απο τα φοιτητικά μου χρόνια. Υπάρχουν κι άλλοι που ξέρουν πολύ περισσότερα, εγώ απλώς έχω ασχοληθεί ως κοινωνιολόγος και μελετητής της επίδρασης του κινηματογράφου πάνω στις κοινωνικές μάζες. Τίποτε περισσότερο ή λιγότερο. Και πραγματικά με συγκινει να τις μοιράζομαι δημόσια. Και πάλι ευχαριστώ! :) :cool:
 
Πίσω
Μπλουζα