Τα πιο πρωτότυπα/επιδραστικά amiga games

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.037
Με αφορμή το Amiga vs 16 bit consoles βλέπω ότι πολλοί αμιγκάδες πέφτουν στην παγίδα να συναγωνιστούν τις κονσόλες στο στοιχείο τους. Και συγκρίνουν εικονικούς τίτλους που βγήκαν στις κονσόλες με κακές αντιγραφές της συμφοράς που βγήκαν στην Amiga. Όταν βλέπω άθλια παιχνίδια σαν το Lionheart, το Superfrog, κλπ να θεωρούνται από τους καλύτερους τίτλους της Amiga εξαγριώνομαι. 

Αντίθετα η Amiga έχει ένα πλήθος παιχνιδιών που είτε είναι πολύ πρωτότυπα είτε επηρέασαν με κάποιο τρόπο το gaming εκτός των ορίων της Amiga. Με αυτά τα παιχνίδια θα ασχοληθούμε εδώ και όχι με δευτεράτζες που απλά ήταν τεχνικά άρτια. Και φυσικά μόνο με Amiga originals ΟΧΙ μεταφορές από ST, PC, 8 bits, κονσόλες, arcades, κλπ. Η Amiga έχει ένα σημαντικό αριθμό μοναδικών δικών της παιχνιδιών δεν χρειάζεται να αναφερθούμε σε μεταφορές. Και αυτά τα παιχνίδια είναι που κάνουν την Amiga ένα από τα καλύτερα gaming platforms. Πάμε λοιπόν.

Championship Manager '93: Η μοναδική σειρά παιχνιδιών που ξεκίνησε από την Amiga και συνεχίζεται ως σήμερα απρόσκοπτα. Έχει παιχθεί φανατικά από εκατομμύρια ποδοσφαιρόφιλους και έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα και από προπονητές. Η έκδοση του 93 προσέθεσε τα  πραγματικά ονόματα. 

Sensible World of Soccer: Μπήκε στα 10 σημαντικότερα παιχνίδια όλων των εποχών και θεωρείται cultural artifact. 'Nuff said. 

Lemmings: Η τεράστια επιτυχία της DMA πριν το Grand Theft Auto. Πιθανότατα το πιο επιτυχημένο παιχνίδι της Amiga που βγήκε σε κάθε format της εποχής. Παρόλα αυτά η έκδοση της Amiga παραμένει η καλύτερη.

Populous: Ok τώρα τον Peter Molyneux θα τον πάρουν με τις πέτρες αλλά μια φορά και ένα καιρό έφτιαχνε πρωτότυπα παιχνίδια όπως το πρώτο God game. 

The Settlers: άλλη μια σειρά παιχνιδιών που κράτησε για πολύ καιρό και ξεκίνησε από την Amiga. To πρώτο παιχνίδι που συνδυάζει city building με real time strategy με ένα περίπλοκο οικονομικό μοντέλο. 

Cannon Fodder: War! Never been so much fun. Ένα πολύ πρωτότυπο χιουμοριστικό και αντιπολεμικό tactical shooter. Από τα καλύτερα παιχνίδια της Amiga.

Microprose Formula One Grand Prix: Η πρώτη προσπάθεια ρεαλιστικής προσομοίωσης του αθλήματος (μαζί με το Revs πάλι του Geoff Crammond) ξεκίνησε από την Amiga. 

Hunter: Το παιχνίδι είναι ο πρόγονος του Grand Theft Auto και όλων των σύγχρονων open world games. 

Another World: Μοναδική αισθητική (με διαφορά το ομορφότερο παιχνίδι της Amiga) χωρίς κανένα HUD (μοναδικό επίσης) και υπέροχο storytelling χωρίς καθόλου κείμενο. Μαζί με το Prince of Persia επηρέασαν το μοντέρνο storytelling στα cinematic παιχνίδια. 

Flashback: O πνευματικός απόγονος του Another World. Το ξεπερνά στο θέμα του gameplay (όπου το another world έπασχε). Πολύ σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη των σημερινών third person action adventures. PoP->Another World->Flashback->Fade to Black (πέρασμα του είδους στο 3D)->Tomb Raider. 

Worms: Πραγματικά μοναδικό παιχνίδι που δημιουργήθηκε από bedroom coder για διαγωνισμό περιοδικού και έγινε τεράστια επιτυχία όχι μόνο στην Amiga αλλά παντού. Και όλα αυτά το 1995 που η εποχή των bedroom coders είχε πεθάνει και είχαν αρχίσει οι υπερπαραγωγές των εκατομμυρίων σε budget. 

Defender of the Crown: Ναι σε gameplay πάσχει. Ένα strategy light game με κάποια arcade sequences. Όμως η παρουσίαση ήταν κάτι μοναδικό και σε έκανε να νομίζεις ότι παίρνεις μέρος σε μια ταινία. Η βάση όλων των σύγχρονων παιχνιδιών που μοιάζουν με υπερπαραγωγές του Hollywood. 

The Chaos Engine: Πολύ καλό top down run'n'gun σε στυλ gauntlet. Προφανώς όμως δεν είναι αυτός ο λόγος που είναι στη λίστα. Μπαίνει λόγω αισθητικής ως ένα από τα πρώτα steampunk video games. 

Cruise for a Corpse: Σχεδόν σίγουρα amiga original. H cinematique engine ξεκίνησε στον Atari ST (άρα το future wars είναι αταροπαίχνιδο) και σταδιακά πέρασε στην Amiga (άρα το τελευταίο της σειράς είναι αμιγκοπαίχνιδο). Οκ φοβερή αισθητική, θυμίζει Άγκαθα Κρίστι, time sensitive, κλπ, αλλά όλα αυτά τα έκανε το Colonel's Bequest μερικά χρόνια πριν. Μπαίνει στην λίστα γιατί είναι το πρώτο παιχνίδι που χρησιμοποίησε πολυγωνικούς χαρακτήρες πάνω σε 2D backgrounds. Στη συνέχεια καθιερώθηκε από το alone in the dark και το resident evil. 

Corporation: 6,83 στο Lemon Amiga! Οι περισσότεροι amiga gamers είναι άσχετοι άμα δίνουν τόσο στο corporation και δίνουν 8,51 στο Superfrog. Ένα παιχνίδι μπροστά από την εποχή του. Συνδυασμός fps με rpg με stealth, με σημασία ποιο μέλος του σώματος χτυπιέται, πρόγονος του System Shock και του Deus Ex πολύ πριν δημιουργηθεί επίσημα καν το είδος των FPS. 

TV Sports Football: To παιχνίδι που έδωσε την τηλεοπτική παρουσίαση στο άθλημα πριν το John Madden. 

Earl Weaver Baseball: Μιλώντας για τηλεοπτική παρουσίαση και ρεαλισμό αυτό το παιχνίδι ήταν το πρώτο που έδειξε τι μπορούν να κάνουν οι δεκαεξάμπιτοι στα sports games. 

Pipe Mania: Πολύ πρωτότυπο puzzle game και εθιστικό. 

Night Shift: Πολύ πρωτότυπο και από ότι βλέπω τελείως ξεχασμένο. 6,44 και μόλις 18 ψήφοι στο lemon Amiga. του αξίζει πολύ παραπάνω

Hired Guns: Άλλο ένα πρωτότυπο παιχνίδι από την DMA που επιτρέπει multiplayer 4 παικτών σε RPG. 

Powermonger: To πρώτο(?) RTS που χρησιμοποιεί πολύγωνα. Δεν βάζω το Carrier Command γιατί είναι συνδυασμός simulation/strategy. Το Powermonger είναι πιο κοντά σε αυτό που εννοούμε σήμερα RTS. 

Firepower: Πολύ πρωτότυπο 2 player capture the flag που παίζεται και με μόντεμ. Δείτε και το remake για το 3DO το Return Fire.

The Faery Tale Adventure: Ο πρόγονος των τεράστιων open world action RPGs σαν το Skyrim. Από τα πρώτα αν όχι το πρώτο του είδους. 

Robocop 3: Ευτυχώς η Ocean έδωσε τη δουλειά στην DID που έβγαλε ένα πρωτοποριακό 3D παιχνίδι (βασισμένο σε μια άθλια ταινία) και δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα film licensed platformers της πλάκας που έβγαζε η Ocean με το κιλό. 

Cadaver: Τα ισομετρικά arcade adventures είναι ένα μοναδικό genre της Ευρώπης που σπάνια το συναντάμε αλλού. Το Cadaver είναι άξιος συνεχιστής του είδους που θριάμβευσε στους οκτάμπιτους home. 

Frontier: Elite II: Ένας γαλαξίας σε μια δισκέτα. Θρίαμβος των ρεαλιστικών physics και του procedural generation στα computer games. Από τα πιο επιδραστικά παιχνίδια της amiga. 

Αυτά για αρχή και έπεται συνέχεια. Η Amiga έχει ένα μεγάλο πλήθος παιχνιδιών που πρωτοτύπησαν. Αμφιβάλλω αν τέτοια ποικιλία μπορούμε να βρούμε στο Mega Drive ή στο SNES. 
 
Αλλη μια ενδιαφερουσα λιστα! Καποιοι τιτλοι πιστευα οτι ειχαν ξεκινησει απο το PC.

Παραξενευομαι οταν βλεπω να συσχετιζεται το Another World με το FlashBack, απο την εποχη που ειχαν πρωτοβγει. Νομιζω δεν εχουν καμια σχεση μεταξυ τους, περαν του οτι ανηκουν στην ιδια εταιρεια και στο ιδιο γενικοτερο ειδος (που σημερα λεγεται cinematic platformer [αν και το Another δεν ειναι platformer]). Το FlashBack ειναι οπως αναφερεις απογονος του Πρίγκιπα της Περσίας, αλλα εγω θα ελεγα οτι ειναι απευθειας κλωνος του Πριγκιπα. Κανεις το συχνο λαθος (για μενα) να παρεμβαλλεις το Another World, ενω εγω θα ελεγα οτι δεν εχει αμεση σχεση ουτε με το μεν ουτε με το δε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και τα τρία παιχνίδια ανήκουν στο είδος των cinematic platformers. To PoP ήταν τεράστια επιρροή για τα δύο παιχνίδια της Delphine. Παρότι δεν είναι από τον ίδιο δημιουργό, η επιρροή του another world στο flashback είναι ξεκάθαρη. Μικρή σημασία έχει πάντως. Μιλάμε για δύο πολύ σημαντικά παιχνίδια για την εξέλιξη του gaming που ξεκίνησαν από την Amiga. Ποια παιχνίδια νόμιζες ότι είναι pc games; να τσεκάρω μήπως έχω κάνει κανένα λάθος. 
 
Ποια παιχνίδια νόμιζες ότι είναι pc games; να τσεκάρω μήπως έχω κάνει κανένα λάθος. 


Νομίζω κανένα δεν ήταν αρχικά PC game, απλά 3-4 παιχνίδια από τον κατάλογό σου (π.χ. Microprose Formula One Grand Prix) πρέπει να είχαν ταυτόχρονη κυκλοφορία σε διάφορα συστήματα.

Το οποίο γεννά το ερώτημα, στο οποίο μάλλον εσύ μπορείς να απαντήσεις: Ποιο ήταν το τελευταίο παιχνίδι που βγήκε για Amiga και για ST; Υποθέτω ότι θα είναι τίτλοι του 1994, το πολύ 1995.
 
Ναι απλα καποια απο αυτα τα παιχνιδια βγηκαν ταυτοχρονα για ολες τις πλατφορμες ή τα εμαθα πρωτα για PC και δεν ηξερα (η δεν ειχα σκεφτει) οτι ειχαν βγει πρωτα στην Αμιγκα. Πιο πολυ εκπληξη ηταν παρα διαφωνια :)
 
Η λιστα ειναι παρα πολυ καλη. Συμφωνω στο κομματι πρωτοπορια-μοναδικοτητα και επιδραστικοτητα στην ευρυτερη νοοτροπια και εξελιξη που εδωσαν ως βασεις, αλλα διαφωνω στην διαχρονικοτητα τους ως τιτλοι και παιχνιδια καθεαυτου.

Πχ πολυ ομορφα τα Robocop, Corporation, The Fairy Tale Adventure μεταξυ αυτων, και αξια αναφερονται για την προσφορα τους. Ως τιτλοι ομως, δεν μπορεσαν να διακριθουν λογω του τεχνολογικου περιορισμου τοτε, και σιγουρα δεν κρατιουνται καλα στο σημερα.

Σημαντικοτατο πραγμα η πρωτοπορια σε μηχανισμους και υποθεση, οπως και επισης ο σχεδιασμος και ηχος, οπως και φυσικα η διασκεδαστικοτητα τους. Ενας παιχνιδας θα εκτιμησει την πραγματικη αξια και την συμβολη σε μελλοντικους τιτλους, αλλα.. καπου εκει τελειωνουν και ως τιτλοι. Τι να τους κανεις αν δεν ειναι διασκεδαστικοι και ξεπερασμενοι;

Ορθος αναφερεται πως η Amiga ειχε πιθανοτητα την μεγαλυτερη ποικιλια και πρωτοπορια στην εποχη της. Το κατα ποσο εμειναν διαχρονικοι και διασκεδαστικοι, ειναι εντελως διαφορετικο ομως ζητημα.
 
Περίεργο μου φαίνεται που στα "10 σημαντικότερα παιχνίδια" υπάρχει το Sensible Soccer και όχι ας πούμε το Kick Off. Εγώ ούτε Αμιγκάς είμαι, ούτε παίζω ποδοσφαιράκια αλλά το Kick Off το θυμάμαι να το ακούω ή να διαβάζω συνέχεια γι αυτό ενώ το Sensible Soccer πολύ λιγότερο. Αλλά οκ, ο καθένας μπορεί να φτιάξει μία τέτοια λίστα, είναι καθαρά υποκειμενική.

Εγώ ας πούμε θα έβαζα το πρώτο Mario Bros αντί για το Mario Bros 3, Οκ το 3 είναι πολύ καλύτερο αλλά το Mario Bros 1 έκανε το μεγάλο μπαμ που έβαλε την Nintendo στον χάρτη και έσωσε το game consoles market στην Αμερική. Επίσης θα έβγαζα το Star Raiders και θα έβαζα κανένα Pacman στην θέση του.
 
Περίεργο μου φαίνεται που στα "10 σημαντικότερα παιχνίδια" υπάρχει το Sensible Soccer και όχι ας πούμε το Kick Off. Εγώ ούτε Αμιγκάς είμαι, ούτε παίζω ποδοσφαιράκια αλλά το Kick Off το θυμάμαι να το ακούω ή να διαβάζω συνέχεια γι αυτό ενώ το Sensible Soccer πολύ λιγότερο. Αλλά οκ, ο καθένας μπορεί να φτιάξει μία τέτοια λίστα, είναι καθαρά υποκειμενική.
Για να γνωρίζεις φίλε μου, το Kick off 2 ήταν ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι στο είδος, αλλά ήθελε χέρια. Έπρεπε να καταπιαστείς με αυτό για να μάθεις να έχεις στην κατοχή σου την μπάλα και να καταφέρεις να σκοράρεις στους απίθανους τερματοφύλακες. Από την άλλη πλευρά, το Sensible Soccer ήταν πιο απλό στον χειρισμό και ήταν πιο εύκολο να βάλεις γκολ. Επίσης είχε άλλη οπτική γωνία κάμερας και οι παίχτες δεν έτρεχαν σαν τρελοί όπως στο Kick Off. Γενικά το Sensible ήταν ανάλαφρο ποδοσφαιράκι που έβαζες γκόλ χωρίς να ιδρώνεις. 

Πάντως για να μαθαίνουν οι νεότεροι, Kick off και Sensible Soccer παίζονται με πάθος μέχρι σήμερα σε 500αρες. Όχι μόνο εδώ στο Amigathering και σε ντόπιους ρετρό συλλόγους, αλλά πιο συστηματικά και φανατικά και στο εξωτερικό με έπαθλα κτλ. Τώρα αν αυτά τα δύο παιχνίδια παρέμειναν αντεικιμενικά διαχρονικά και διασκεδαστικά δεν το σχολιάζω, γιατί θα πέσουν και οι 5 τρίχες που έχω στο κεφάλι.
 
Παρόλο που γενικά δεν παίζω αθλητικά παιχνίδια όπως είπα, κάτι Kick Off και Sensible τα σέβομαι. Eίχα παίξει λίγο και από τα δύο σε κονσόλα σε φίλο μου που του άρεσαν αυτά (δεν έχω ιδέα για διαφορές από Amiga) και το Sensible ήταν όντως διασκεδαστικό σαν διπλό. Μου άρεσε δηλαδή η απλότητα και η ταχύτητα. Μου θύμιζε και το κλασσικό Tehkan World Cup στα arcade. Στο Kick Off μου την έσπαγε που έχανες την μπάλα όταν έστριβες. Αλλά ως "hardcore gamer" σε άλλα είδη, καταλαβαίνω ότι αυτό μπορεί να είναι υπέρ για πολλούς παίκτες.

Το ότι είναι διαχρονικά δεν μου φαίνεται καθόλου περίεργο γιατί απο όσο θυμάμαι είναι από τα τελευταία  ποδοσφαιράκια "παλιάς κοπής". Οταν λέω αυτό εννοώ πως αμέσως μετά το Sensible αρχίσανε να κερδίζουν έδαφος κάτι Fifa Soccer και International Super Star Soccer Deluxe τα οποία έδιναν περισσότερο βάρος στον ρεαλισμό και την απεικόνιση, ώστε να είναι πιο κοντά σε ένα πραγματικό παιχνίδι ποδοσφαίρου. Αλλα σαν διπλά δεν ήταν τόσο διασκεδαστικά γιατί είχαν πιο αργό ρυθμό, πιο περίπλοκο gameplay κλπ, τα οποία εγώ βέβαια προτιμώ στα single player παιχνίδια άλλων ειδών αλλά όταν παίζω ανταγωνιστικά διπλά θέλω κάτι απλό, γρήγορο και εθιστικό. Φαντάζομαι κάτι παρόμοιο να ισχύει και για όσους παίζουν ποδοσφαιράκια. Οπότε έχουμε την διαχρονικότητα.

Μέχρι και την μουσική την ώρα του αγώνα καταργήσανε ενώ θυμάμαι το Sensible στο Mega Drive είχε πιασάρικη μουσική ενώ έπαιζες.

Καλά, για κάτι σύγχρονα Fifa 18/PES κλπ δεν το συζητάω καθόλου προσωπικά. Καλύτερα να βάλεις δύο αντιπάλους CPU να παίζουν μόνοι τους και να κάθεσαι να βλέπεις, τουλάχιστον είναι καλά στο να σου δίνουν την αίσθηση ότι βλέπεις κανονικό αγώνα.

Οπότε ναι, ο κόσμος θα συνεχίσει να τα παίζει αυτά τα παιχνίδια γιατί δεν ξεπεράστηκαν, απλά σταμάτησαν να εξελίσσονται και αντικαταστάθηκαν από κάτι άλλο.
 

1@Imgema[/USER] οι τιτλοι που αναλυει ο 1@Leon[/USER] ειτε ειναι αποκλειστικοι για το μηχανημα, ειτε κυκλοφορησαν πρωτα εκει, γιαυτο και δεν υπαρχουν καποια πολυ δυνατα ονοματα.

Το κατα ποσο τωρα, παρα πολλα απο τα παραπανω ειναι πρακτικα και καλοι και ενδιαφεροντες τιτλοι, ειναι μια ξεχωριστη και πολυ καλη συζητηση.

 

1@Imgema[/USER] οι τιτλοι που αναλυει ο 1@Leon[/USER] ειτε ειναι αποκλειστικοι για το μηχανημα, ειτε κυκλοφορησαν πρωτα εκει, γιαυτο και δεν υπαρχουν καποια πολυ δυνατα ονοματα.

Το κατα ποσο τωρα, παρα πολλα απο τα παραπανω ειναι πρακτικα και καλοι και ενδιαφεροντες τιτλοι, ειναι μια ξεχωριστη και πολυ καλη συζητηση.
Πολλά από αυτά είναι όντως κλασσικά. Lemmings, Populus, Cannon Fodder, Another World, Worms κλπ είναι πολύ γνωστά και διαχρονικά. Ωστόσο δεν παρέμειναν exclusives προφανώς και ενδεχομένως σε κάποια να μπορείς να βρεις ανώτερα ports σε άλλα μηχανήματα. Το Worms ας πούμε που το έχω παίξει και παντού.

Τώρα κάτι Corporation κλπ δεν τα ξέρω και που τα βλέπω δεν μου γεμίζουν το μάτι. Δεν αποκλείω το να έχει κάποιες πρωτοτυπίες ένα παιχνίδι αλλά πρωτότυπο παιχνίδι δεν σημαίνει πάντα και καλό παιχνίδι. Oπως και το Defender of the Crown. Ποτέ δεν πίστεψα ότι είναι καλό game, απλά είχε ωραίες εικόνες (για την εποχή) και σκηνοθεσία.

Το Robocop 3 πάντως έχει ενδιαφέρον από τα exclusives (δεν θυμάμαι να έχει βγει αλλού αυτό με τα 3D γραφικά)

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Omenforever[/USER] θα σε γελάσω. Πάντως με μια σύντομη αναζήτηση στο hol βλέπω ότι από τους τελευταίους πιστούς στον st είναι η silmarils που έβγαλε το '94 από κοινού το Ishar 3 σε amiga st και pc όπως και το Robinson's Requiem. Μάλιστα η τριλογία ishar βγήκε και για falcon! Με την silmarils και τα παιχνίδια της πιθανότατα να ασχοληθούμε σε ανάλογο thread για αταροπαίχνιδα.

1@Getta Robo[/USER] ναι καταλαβαίνω τι λες. Πολλοί από τους τότε τίτλους είναι σήμερα unplayable εκτός και αν το κάνεις από νοσταλγία. Όμως τότε ήταν πολύ πρωτότυποι και έβαλαν το λιθαράκι τους στην εξέλιξη του gaming και για ιστορικούς έστω λόγους τους μνημονεύουμε. Προσωπικά βέβαια προτιμώ να ξαναπαίξω πολλά από αυτά τα παιχνίδια παρά τις αδυναμίες τους παρά ένα καλοδουλεμένο επαγγελματικό κονσολοπαίχνιδο που όμως είναι μία από τα ίδια. 

1@Imgema[/USER] καταρχάς είναι μόνο μερικά παιχνίδια θα γράψω και άλλα και φυσικά περιμένω και την συνεισφορά και άλλων μελών. Κατά δεύτερον είπα μόνο αμιγκοπαίχνιδα όχι μεταφορές. To Kick off θα το δούμε στο αντίστοιχο θέμα για Atari ST. Μάλιστα μπορεί ο Atari να είναι υποδεέστερος οπτικοακουστικά αλλά πήρε γρηγορότερα μπρος και μερικά από τα σημαντικότερα δεκαεξάμπιτα παιχνίδια γράφτηκαν γι'αυτόν. Στην συνεισφορά του στην ιστορία του gaming δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την Amiga. 

Παρένθεση: το kick off 2 στην hol αναφέρεται ως Amiga original αλλά σε συνέντευξη του στο ko gathering ο Dino Dini είπε ότι τον προγραμματισμό τον έκανε σε Atari. Άρα και τα δύο ko τα δίνουμε στον Atari. 

Α και δεν έγραψα για το sensible αλλά για το swos. Στο παιχνίδι έγινε τεράστια έρευνα για να υπάρχουν χιλιάδες ποδοσφαιριστές από όλο τον κόσμο, άρα έχει και ιστορική αξία.

 
Το UGH! το είχατε παίξει ποτέ; :)

https://www.youtube.com/watch?v=FzM1qHJ04k0

Ήταν πολύ πρωτότυπο mindgame για την εποχή του. 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολλά από αυτά είναι όντως κλασσικά. Lemmings, Populus, Cannon Fodder, Another World, Worms κλπ είναι πολύ γνωστά και διαχρονικά. Ωστόσο δεν παρέμειναν exclusives προφανώς και ενδεχομένως σε κάποια να μπορείς να βρεις ανώτερα ports σε άλλα μηχανήματα. Το Worms ας πούμε.
Αναφερα τα συγκεκριμενα παραδειγματα ως του οτι κυκλοφορησαν εκει πρωτα. Σε αντιθεση πχ με το Pac-Man οπου ειχε κυκλοφορησει στα ηλεκτρονικα και στο Famicom πριν την Amiga.  Συμφωνω επισης πως υπηρξαν μετεπειτα μελλοντικα βελτιωμενοι τιτλοι, καλη ωρα το Worms.

ναι καταλαβαίνω τι λες. Πολλοί από τους τότε τίτλους είναι σήμερα unplayable εκτός και αν το κάνεις από νοσταλγία. Όμως τότε ήταν πολύ πρωτότυποι και έβαλαν το λιθαράκι τους στην εξέλιξη του gaming και για ιστορικούς έστω λόγους τους μνημονεύουμε. Προσωπικά βέβαια προτιμώ να ξαναπαίξω πολλά από αυτά τα παιχνίδια παρά τις αδυναμίες τους παρά ένα καλοδουλεμένο επαγγελματικό κονσολοπαίχνιδο που όμως είναι μία από τα ίδια.
Συμφωνω απολυτα στα παραπανω, διαχωριζω μονο τα συγκεκριμενα που αναφερω προηγουμενως.

Η κυρια διαφωνια μου ειναι το ποσοτητα-πρωτοτυπια πανω απο την συνολικη ποιοτητα και διασκεδαση εναντι των κονσολων και της παιχνιδοβιομηχανιας τους. Βεβαια μιλαμε για μηχανηματα με επι το πλειστον διαφορετικους τιτλους και νοοτροπια, οποτε ειναι δυσκολο να μιλησουμε για συγκριση επι ισοις οροις.

Παρεπιπτωντος για το Lemmings! που αναφερεις παραπανω, νομιζω πως η εκδοση του CD-i ειναι καλυτερη. Κυκλοφορησε αρκετα μετα βεβαια.

Για αυτα που γραφεις παντως στο αρχικο κειμενο, περι της αντιληψης των καλων παιχνιδιων οπου δημιουργηθηκε και συνεχιζεται να υφισταται, φταινε σχεδον αποκλειστικα τα εντυπα της τοτε εποχης, Ελλαδα και εξωτερικο. Διαβαζω εδω και λιγο καιρο παλια τευχη USER και Pixel και εχω φριξει με την μεθοδολογία και το μετρο συγκρισης που γινοντουσαν οι παρουσιασεις. Φριχτα πραγματα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Robocop 3: Ευτυχώς η Ocean έδωσε τη δουλειά στην DID που έβγαλε ένα πρωτοποριακό 3D παιχνίδι (βασισμένο σε μια άθλια ταινία) και δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα film licensed platformers της πλάκας που έβγαζε η Ocean με το κιλό. 


Frontier: Elite II: Ένας γαλαξίας σε μια δισκέτα. Θρίαμβος των ρεαλιστικών physics και του procedural generation στα computer games. Από τα πιο επιδραστικά παιχνίδια της amiga. 
Και τα δύο κυκλοφορήσαν και σε ST και σε PC. Ήταν multiplatform παραγωγές, με την έκδοση του PC να υπερτερεί όταν έτρεχαν σε 386/486. 

Hunter: Το παιχνίδι είναι ο πρόγονος του Grand Theft Auto και όλων των σύγχρονων open world games. 
Βασικά αυτή την πρωτιά την έχει το Midwinter,  που είχε κυκλοφορήσει ένα χρόνο νωρίτερα. Και αυτό ήταν multiplatform εφαρμογή. 

Όμως όντως ισχύει, ότι η Amiga ήταν ένας πολύ καλός all around υπολογιστής, και ένα πολύ καλό all around gaming machine, γιατί ακουμπούσε και στους δύο κόσμους, και στις κονσόλες, και  στα PC.
 

1@Captain Kal[/USER] και τα τρία είναι Amiga originals. Μπορεί ένας τίτλος να βγήκε ταυτόχρονα σε τρία format αλλά "μετράει" που έγινε το coding. Και για τα τρία γνωρίζουμε ότι δημιουργήθηκαν στην amiga. Για το Frontier συγκεκριμένα γνωρίζουμε και ποιος μετέφερε το παιχνίδι από τον 68000 στον x86 code. Επίσης ΤΟΤΕ θεωρούσαμε ότι η έκδοση για pc ήταν καλύτερη λόγω της προσθήκης texture mapping και γιατί οι περισσότεροι δεν είχαν τότε Amiga με 68030/40. Με ένα πιο γρήγορο επεξεργαστή η έκδοση για Amiga είναι νομίζω καλύτερη γιατί εκείνο το texture mapping δείχνει πλέον πολύ άθλιο. Γιαυτό και το glfrontier βασίστηκε στο reverse engineering της αυθεντικής amiga έκδοσης.

To Hunter είναι το πρώτο third person open world game που είναι πιο κοντά στα σημερινά αντίστοιχα. Πριν από αυτό φυσικά υπήρχε το Midwinter (multiformat αλλά κατά 99% st original,θα το δούμε στο ανάλογο θέμα για ST) το terminator για DOS και πρώτο όλων το Mercenary για Atari 8 bit.

 
Μιλάμε για την original Amiga και Amiga 500 ή γενικά για όλα τα μηχανήματα μαζί με 1200, 3000 κλπ?
 
Μιλάμε για την original Amiga και Amiga 500 ή γενικά για όλα τα μηχανήματα μαζί με 1200, 3000 κλπ?
Φυσικά όλα. Δεν υπάρχουν  ξεχωριστά 3000 παιχνίδια. Υπάρχουν 2 ειδών χοντρικά αμιγκοπαίχνιδα. Τα OCS/ECS games (amiga 1000, 500, 2000, 3000, CDTV) και τα AGA (1200,4000,CD32). Παρότι κάποια παιχνίδια βγήκαν μόνο για cd32 πχ νομίζω ότι μπορούμε να τα τσουβαλιάσουμε σε αυτές τις δύο κατηγορίες βάσει του chipset. Υπάρχουν και κάποια που χρησιμοποιούν κάρτες γραφικών, power amiga κλπ αλλά και ελάχιστα είναι και δεν έχει βγει τίποτα πρωτοποριακό εκεί. Εδώ που τα λέμε αμφιβάλλω αν έχει βγει τίποτα πρωτοποριακό στις AGA Amiga. Πια η πρωτοπορία είχε περάσει στα pc. 
 
Οκ απλά επειδή στο original post έκανες την σύγκριση με το Mega Drive ή το SNES συγκεκριμένα και όχι με όλες τις κονσόλες που υπήρχαν την εποχή που υπήρχε η Amiga σαν όνομα.
 

1@Imgema[/USER] το θέμα το ξεκίνησα με αφορμή το amiga vs 16 bit consoles, γι'αυτό. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι μπορεί οι κονσόλες να είναι τεχνολογικά ανώτερες και τα παιχνίδια τους πιο καλογιαλυσμένα αλλά την πρωτοτυπία και την ποικιλία που βλέπουμε στους 16 bit home (μην ξεχνάμε και τον st) δεν την έχουν. Και φυσικά όταν αυτές πήγαιναν οι home έρχονταν. Πριν καν εμφανιστούν οι κονσόλες είχε βγει ένας τεράστιος αριθμός παιχνιδιών στους δεκαεξάμπιτους με επίδραση στην ιστορία του gaming. 

Άρα η θέση μου είναι: a) οι κονσόλες έχουν σαφώς ανώτερα action games. Αλλά σε όλα τα υπόλοιπα είδη οι δεκαεξάμπιτοι υπερέχουν. Το retrogaming δεν είναι μόνο arcade games. B) οι κονσόλες έχουν πιο καλοφτιαγμένα παιχνίδια. Αλλά οι δεκαεξάμπιτοι έχουν πιο πρωτότυπα παιχνίδια. Και με όλες αυτές τις πειραματικές ιδέες είχαν σημαντικότερη επιρροή στην εξέλιξη του μοντέρνου gaming από τις κονσόλες παρότι οι συνολικές πωλήσεις amiga/st πρέπει να είναι στο 1/10 από αυτά που πούλησαν οι κονσόλες. 

Αυτό το thread έχει ως σκοπό να αναδείξει παιχνίδια που επηρέασαν την εξέλιξη του gaming ή έχουν κάτι το μοναδικό/ξεχωριστό που δεν το βρίσκεις σε άλλα format. 

1@circleag[/USER] το ugh δεν το θυμάμαι να σου πω την αλήθεια, αλλά βλέποντας το βίντεο σίγουρα δεν είναι πρωτότυπο. Είναι κλώνος του αγαπημένου space taxi για τον c64. 

 
Πίσω
Μπλουζα