Τι θα έπρεπε να θυμάμαι από τα μαθήματα του σχολείου

caprice

RetroMasteR
Joined
30 Νοέ 2010
Μηνύματα
1.181
Αντιδράσεις
186
Καταλύτης: ξέρω τι κάνει, δεν θυμάμαι τι είναι (στη Χημεία).

Κάπως έτσι ξεκινάει αυτό το θέμα. Με αφορμή πρόσφατη συζήτηση με «αγαπητό» μέλος του forum αυτού, αναρωτήθηκα πόσα είναι αυτά που διδαχθήκαμε και ξεχάσαμε και πόσο και που τελικά (μας) χρησίμευσαν. Ξέχωρα από το τι επιλέξαμε να σπουδάσουμε και ποια είναι η εργασία μας, αυτό το «τζάμπα χώρος στη μνήμη» μόνο από το δικό μου το μυαλό περνάει;

Ουδέποτε έχω ασχοληθεί με ΑΣΕΠ για να ξέρω τι περιέχουν τα «γενικής παιδείας» τεστ …. πιο πολύ τα έχω στο μυαλό μου σαν εξελιγμένο trivial pursuit (εντάξει πλάκα κάνω). Η μόνη μου παρηγοριά μεγαλώνοντας εγώ και τα παιδιά μου (να ΄μαστε καλά) και ξεκινώντας το σχολείο τους θα ανασύρω άραγε από τη μνήμη μου γνώσεις που αγνοούσα ότι είχαν καταγραφεί ή θα αντιστρέψω μία ορθή γωνία και θα κρεμαστώ;

Regina rosas amat (βοήθειά μας)
 
Πολυ καλο θρεντ! Ουτε εγω εχω ασχοληθει ποτε με ΑΣΕΠ αν και μια φορα που ειχα βρει ενα τεστ σε μια εφημεριδα οντως μοιαζει με trivial pursuit! Φοβαμαι πως εγω ειμαι απο αυτους που επιβεβαιωνουν οσους θαβουν το ελληνικο σχολειο-τελειωσα με 17 κομμα κατι πατωντας στο σχολειο ελαχιστα και καλα καλα δεν θυμαμαι την προπαιδεια. Πολλες φορες ρωταω τον αντρα μου ᾽'Μα πού το έμαθες αυτό?'' και μου απανταει ᾽᾽Μα καλα εσύ σχολείο δεν πηγες?᾽᾽ και μαλιστα εκεινος τα θυμαται !

Με δεδομενο του γεγονοτος πως θυμαμαι απιθανες λεπτομερειες απο βιβλια που διαβασα ας πουμε στην τεταρτη δημοτικου και γεγονοτα απο οταν ημουν πολυ μικρη μαλλον πρεπει οντως να φταιει το συστημα. Η καλη μου μνημη με βοηθουσε να απομνημονευω ολοκληρα κατεβατα τα οποια μετα αναμασουσα στο σχολειο καθως και ενα καρο κλισε εκφρασεις που μου χαριζαν 20σαρια στην εκθεση. Μεχρι και στην Φυσικη, την Χημεια και την Βιολογια αν καποιος μαθαινε απεξω τις λυσεις απο το λυσαρι μια χαρα μπορουσε να πορευτει! (για τα Μαθηματικα δεν γινοταν τιποτα δυστηχως, να ναι καλα η διπλανη μου!). Το γεγονος πως καποια στιγμη στην τριτη λυκειου καταλαβα το μεγεθος της αγνοιας μου ηταν που με εκανε να μην δωσω Πανελληνιες (τοτε ηθελες 15 σε ολα για να πας στο χειροτερο ΤΕΙ).

Πραγματα που θυμαμαι απο αυτα που μαθαμε στο σχολειο και μου εκαναν εντυπωση

1. Βιολογια-Ενας ερευνητης που στον ζηλο του να αποδειξει πως τα επικτητα χαρακτηριστικα δεν κληρονομουνται εκοψε τις ουρες απο 17 (ή κατι τετοιο) γενεες ποντικων. Η ιδεα μιας ποντικινας που γενναει για να δει μερικα λεπτα αργοτερα εναν τρελλο με εναν μπαλτα να κοβει τις ουρες απο τα βλασταρια της μου φαινοταν απιθανα κωμικοτραγικη.

2. Ιστορια-δευτερα Γυμνασιου οπου μαθαμε την ιστορια των αδερφων Γρακχων που ηθελαν να μοιρασουν μερος απο την γη των πλουσιων στους ακτημονες και επαθαν διαφορα φρικτα πραγματα ανταξια αρχαιας τραγωδιας. Πολυ ειχα στεναχωρηθει και προβληματιστει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Moλονοτι απεχθανομαι τα Μαθηματικα, δεν μπορω να παραβλεψω το γεγονος οτι η βασικη αριθμητικη του Δημοτικου, ιδιως των πρωτων τριων - τεσσαρων ταξεων, ειναι εντελως χρησιμη για τη μετεπειτα ζωη του καθε ανθρωπου.

Απο κει και περα, το να γνωριζουμε καλη αλγεβρα και γεωμετρια, αν δεν προκειται να ασχοληθουμε με το αντικειμενο, το θεωρω περιττο. Ουτως η αλλως και να' θελα, ιερογλυφικα μου φαινονται!
 
Προσωπικά θα ήθελα να θυμάμαι τα λιγοστά αρχαία που διδάχτηκα και λίγο παραπάνω γεωγραφία (αλλά θα μου πεις τώρα έχουν ξεπηδήσει τόσες νέες χώρες)! Όλα τα υπόλοιπα μπορώ να πω οτι τα θυμάμαι και μερικά τα θυμάμαι πολύ καλά.

Η μόνη μου παρηγοριά μεγαλώνοντας εγώ και τα παιδιά μου (να ΄μαστε καλά) και ξεκινώντας το σχολείο τους θα ανασύρω άραγε από τη μνήμη μου γνώσεις που αγνοούσα ότι είχαν καταγραφεί ή θα αντιστρέψω μία ορθή γωνία και θα κρεμαστώ;
Θα κρεμαστείς.....
 
Το ερώτημα θα ήταν πιο σωστό και πολύ πιο ενδιαφέρον αν ετίθετο κάπως έτσι :

"Πώς και πόσο διαμόρφωσαν την παιδεία σας τα μαθήματα του σχολείου και


τι σας χρειάζεται - ή έτυχε να σας χρειαστεί - περισσότερο απ' όσα διδαχθήκατε ;"





-
 
Για να είμαι ειλικρινής...απολύτως τίποτα......προσπαθώ να ξεχάσω τα χειρότερα χρόνια που πέρασα!
 
Έτυχε να δώσω σχετικά πρόσφατα σε εξετάσεις του ΑΣΕΠ, και είναι όντως mutiple choice. Μία ερώτηση με τέσσερις πιθανές απαντήσεις, πολύ πονηρές όμως. Θυμάμαι ότι πέρα από τις προφανείς ερωτήσεις, υπήρχαν και ερωτήσεις που αφορούσαν στην τέχνη (π.χ. τι συμβολίζει το τάδε έργο του Πικάσσο) ή ακόμα και ερωτήσεις επικαιρότητας, για να διαπιστωθεί κάτα πόσο σε ενδιαφέρει το κοινωνικό γίγνεσθαι (π.χ. Ο ηγέτης ποιας χώρας επισκέφθηκε την περασμένη εβδομάδα την Ελλάδα; )

Κατά τ' άλλα, οι γνώσεις του σχολείου δεν θυμάμαι να μου χρησίμευσαν ποτέ πουθενά. Ότι πραγματικά με ενδιέφερε να μάθω (ιστορία κλπ.) τα έψαξα και τα διάβασα μόνος μου αργότερα. Για μαθηματικοφυσικοχημείες, ούτε λόγος: Ήμουν, είμαι και θα είμαι εσαεί το απόλυτο στουρνάρι.
 
Μου κάνει εντύπωση η αποστροφή προς τις πρακτικές επιστήμες ("Μαθηματικοφυσικοχημείες") που διακρίνω εδώ. Πιστεύω ότι μια γενική εγκυκλοπαιδική μόρφωση σε όλους τους τομείς είναι περισσότερο απαραίτητη παρά ποτέ στον περίπλοκο σημερινό κόσμο ανεξάρτητα από το επάγγελμα που εξασκεί κανείς, και βασικές επιστημονικές γνώσεις είναι εξ ίσου μέρος αυτής της εγκυκλοπαιδικής μόρφωσης όπως είναι οι γνώσεις ιστορίας, λογοτεχνίας, ακόμη και της γλώσσας μας. Κανείς δεν περηφανεύεται όταν είναι αναλφάβητος, αλλά έχω ακούσει πολλούς σχεδόν να καυχιούνται για την (από τους ίδιους ομολογούμενη) ασχετοσύνη για π.χ. μαθηματικά, αυτό που έχει αποκληθεί "innumeracy" κατ' αναλογία με το "illiteracy". Βεβαίως εξ ίσου λάθος θεωρώ και το αντίθετο, έναν μηχανικό (σαν εμένα) για παράδειγμα που να λέει "Δεν χρειάζεται να ξέρω ιστορία, μηχανικός είμαι".

Αν δεν ξέρουμε ιστορία πέφτουμε θύματα όποιου πολιτικάντη διαστρεβλώνει το παρελθόν και χρησιμοποιεί ιστορικούς μύθους και ανακρίβειες για να παραπλανήσει τους ψηφοφόρους. Αφήστε το τι γίνεται με τη χρήση στατιστικών στοιχείων για να βγουν συμπεράσματα αντίθετα με την πραγματικότητα γιατί έτσι βολεύει τον πολιτικό και το κόμμα του - πράγμα που θα ήταν πιο δύσκολο αν οι ψηφοφόροι μπορούσαν να καταλάβουν τις ταχυδακτυλουργίες του.

Αν δεν ξέρουμε φυσικές επιστήμες πέφτουμε θύματα τσαρλατάνων που προωθούν (με το αζημίωτο) διάφορες αντιεπιστημονικές "θεωρίες" ή ανακαλύψεις - ειδικά τώρα με το ιντερνετ είναι γεμάτος ο τόπος από ισχυρισμούς που αντιβαίνουν στους νόμους της φύσης. (Αποφεύγω να αναφερθώ σε συγκεκριμένα παραδείγματα γιατί φοβάμαι ότι ίσως προσβάλλω κάποιον εδώ που μπορεί καλόπιστα να έχει χάψει κάποιους από αυτούς τους ισχυρισμούς, και δεν είναι βέβαια αυτός ο σκοπός μου)

Ακόμη και ένα από τα μισητότερα μαθήματα της εποχής μου, η Λογική, ήταν χρήσιμο, αρκεί βέβαια να εφαρμόζαμε τους κανόνες της στην καθημερινή μας ζωή.

Γιατί αυτό είναι που δεν καταλαβαίνουμε: *Νομίζουμε* ότι η γενική μόρφωση δεν μας χρειάζεται στην καθημερινή ζωή. Δεν μιλάω για ειδικές περιπτώσεις όπως ΑΣΕΠ και τέτοια. Μιλάω για κάθε μέρα. Κι όμως, η φυσική και η χημεία περιγράφουν πώς λειτουργεί ο κόσμος που είναι γύρω μας και με τον οποίο έχουμε συνεχή αλληλεπίδραση, η βιολογία περιγράφει πώς λειτουργούμε εμείς οι ίδιοι, μαθηματικά και στατιστική είναι απαραίτητα για να παίρνουμε αποφάσεις από εκτίμηση ρίσκου μέχρι να δούμε αν μας έκλεψαν στα ρέστα. Άχρηστα είναι αυτά? Δεν είναι καλύτερα να ζούμε καταλαβαίνοντας στο βαθμό του δυνατού το τι συμβαίνει γύρω μας? (Αν και μ' αυτά που συμβαίνουν, ίσως είναι καλύτερα να μην καταλαβαίνουμε: Ignorance is bliss.)

Ακόμη και τα θρησκευτικά, παρόλο που διδάσκονται υπερβολικά πολλές ώρες και (στην εποχή μου τουλάχιστον) με καθόλου αντικειμενικό τρόπο, είναι χρήσιμα διότι η θρησκεία είτε το θέλουμε είτε όχι αποτελεί μέρος του πολιτισμού μας.

Κάθε φορά που είμαι στην Ελλάδα τραβάω τα μαλλιά μου με αυτά που ακούω στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση και διαβάζω στις εφημερίδες... γραμματικές, συντακτικές και λογικές κοτσάνες, ασυναρτησίες, πλήρης άγνοια σε οποιοδήποτε επιστημονικό θέμα (που δεν εμποδίζει τον αμόρφωτο δημοσιογράφο να έχει γνώμη σε όλα). Όχι ότι εδώ στην Αμερική είναι καλύτερα, χειρότερα είναι. Αλλά αν και ζω εδώ, περισσότερο με στενοχωρεί το τι γίνεται στην Ελλάδα.

Φυσικά αυτές οι γνώσεις δεν είναι απαραίτητο να αποκτηθούν στο σχολείο (ούτε διδάσκονται με το σωστό τρόπο εκεί, ούτε είναι πάντα σωστά αυτά που διδάσκονται) αλλά εκεί μπαίνουν οι βάσεις. Αργότερα και πιο δύσκολα μαθαίνουμε και πιο λίγο χρόνο έχουμε διαθέσιμο.
 
Σίγουρα έχουμε ξεχάσει περισσότερα από όσα θυμόμαστε. Και δεν νομίζω να φταίει το σύστημα, εγώ πήγα και δυο χρόνια Γυμνάσιο στο Βέλγιο κι ούτε από κει θυμάμαι τίποτα παρόλο που ο τρόπος εκμάθησης ήταν πολύ διαφορετικός. Ως θετικός επιστήμονας έχω πολύ κακή σχέση με οτιδήποτε μάθαινα παπαγαλία στο σχολείο, και ειδικά Ιστορία και Γεωγραφία. Οι ιστορικές μου γνώσεις πάνε - δεν πάνε δυο εβδομάδες πίσω, ενώ μόνο οι αθλητικές ομάδες με βοηθούν για το που βρίσκεται κάθε πόλη. Για βουνά-λίμνες-ποτάμια δεν το συζητάμε καν, ούτε βέβαια για Αρχαία. Πάντως πιστεύω ότι θυμόμαστε περισσότερα από όσα νομίζουμε, αφού γνωρίζουμε πάρα πολλά πράγματα σήμερα που μάθαμε από το σχολείο χωρίς να σκεφτόμαστε συνειδητά ότι τα μάθαμε από κει. Ούτε πιστεύω ότι υπάρχει άχρηστη γνώση.

EDIT: Συνάδελφε ελέφαντα ποστάραμε ταυτόχρονα :animlaugh: Πάντως εγώ δεν λέω ότι δεν μου χρειάζεται η ιστορία επειδή είμαι μηχανικός, απλά παραδέχομαι ότι είμαι άσχετος και ψιλοντρέπομαι ώρες ώρες.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Προσωπικά, έχω τεράστια άγνοια σε ό,τι αφορά τη γεωγραφία & τη νεώτερη Ελληνική ιστορία.

(Αν κάναμε αυτήν την κουβέντα ένα χρόνο πριν, θα προσέθετα και την άλγεβρα, αλλά ένεκα ΕΑΠ, θέλοντας και μη, έκατσα κι έμαθα το κομμάτι που αφορά την άλγεβρα του λυκείου. )

Επιβάλλεται να έχω ταξιδέψει κάπου, για να έχω στοιχειώδη γνώση των γεωγραφικών του και πολιτισμικών του στοιχείων. Ευτυχώς, λόγω δουλειάς, έχω ταξιδέψει αρκετά & στέκομαι αξιοπρεπώς σε κάποια συζήτηση. Αλλά σε καμία περίπτωση δε θεωρούμαι γνώστης (εν πλήρη αντιθέση με τη μητέρα μου, η οποία ξέρει ακόμα και ένα χωριουδάκι που δεν το έχει ο χάρτης!).

Για τη δε νεώτερη Ελληνική ιστορία, ντρέπομαι να μιλήσω. Μέχρι πρότινος, αγνοούσα τρομερά σημαντικά γεγονότα. Και θα κλείσω την κουβέντα εδώ, γιατί αν σας πω τι δεν ήξερα, θα με πάρετε με τα τούβλα....
 
Νομιζω πως εγω πρεπει να πασχω απο αυτο το innumeracy το οποιο ειναι μια μορφη δυσλεξιας. Προς Θεου, δεν περηφανευομαι για την αγνοια μου το λεω απλα για να δειξω πως κατι τετοιο οχι μονο δεν ειχε διαγνωστει αλλα ημουν και καλη μαθητρια. Μακαρι να τα καταφερνα στα μαθηματικα. Το σχολειο το μισουσα και το περιφρονουσα ταυτοχρονως και ελαχιστα συνεβαλε στην γενικη παιδεια μου και το λεω με λυπη και χωρις να καυχιεμαι.

Οσο για το αν θα βοηθαω την κορη μου στα μαθηματα...ας το αφησουμε καλυτερα, στον πατερα της κατευθειαν!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Από χημεία δηλώνω περηφάνως ότι θυμάμαι τους "μεθυσμένους αιθίοπες (που) προπονούνται (στις) βουτιές" κι έτσι η οργανική έρχεται σε πολύ καλύτερη θέση από την ανόργανη στις αναμνήσεις μου!

Από Άλγεβρα έχω ακόμα νυχτερινές εφιδρώσεις στην ιδέα των συναρτήσεων. Με τις εξισώσεις (τις απλές τουλάχιστον :p ) οι διπλωματικές σχέσεις είναι πολύ καλύτερες. Μακράν βέβαια θεωρώ το πιο χρήσιμο πράγμα που έμαθα στα μαθηματικά την προπαίδεια, την απλή μέθοδο των τριών και την επιμονή ενός δασκάλου στο δημοτικό (καλή του ξεκούραση εκεί που βρίσκεται ...) να μάθουμε να κάνουμε και τις τέσσερις πράξεις με τριψήφιους αριθμούς στο μυαλό μας.

Γεωμετρία και φυσική αφήστε καλύτερα. Όταν άρχισε να σκουραίνει η ύλη στο λύκειο και η παπαγαλία δε βοηθούσε ιδιαίτερα κατάλαβα ότι θα έπρεπε να εγκαταλείψω για πάντα το όνειρό μου να γίνω η μοναδική γυναίκα μηχανολόγος (oh yea!!!) σε μια γεώτρηση πετρελαίου στη Μέση Ανατολή και να μαζεύω τα μπογαλάκια μου (όπως τα περισσότερα κοριτσάκια :cool: ) προς θεωρητική κατεύθυνση μεριά γιατί Νεύτωνας ή Αρχιμήδης δεν θα γινόμουν ακόμα κι αν μου πέφτανε τρία καφάσια μήλα στο κεφάλι ή με βούταγαν σε μπανιέρες μέχρι να μουλιάσω!

Ιστορία, αρχαία, γραμματικές κλπ. no problem με ιδιαίτερη σχολική αγάπη στον "υπερσυντέλικο" (την έλεγα τη λέξη και γέμιζε το στόμα μου :) ) και στους αρχικούς χρόνους του "ορώ" (ορώ, εώρων, όψομαι και είδον, εώρακα, εωράκειν, η παρήχηση του "ρ" σε όλο της το μεγαλείο και πολύ μ' άρεσε να το επαναλαμβάνω ως ποιήμα).

Από Γεωγραφία μέτρια πράγματα (έφτασα Β΄Λυκείου για να καταλάβω ότι Ανδριανούπολη και Αλεξανδρούπολη είναι δύο διαφορετικές πόλεις που μάλιστα, πλέον, ανήκουν και σε άλλες χώρες) με πιο αστεία ανάμνηση μια χρονιά του Γυμνασίου που μαθαίναμε τις βαλκανικές χώρες με τα αγροτικο-οικονομικά χαρακτηριστικά τους και το βιβλίο παρουσίαζε κάτι Βουλγαρίες και κάτι Αλβανίες ως πρότυπα ανάπτυξης της υπαίθρου με τόσες χιλιάδες "γεωργικούς ελκυστήρες" :p . Αθάνατη δεκαετία του 80΄ με τους μύθους σου!

Πρέπει όμως να πω ότι, μέσα απ' όλο αυτό το σύστημα με τα στραβά κι ανάποδά του, με κάποιον τρόπο η γνώση συστηματοποιήθηκε, μπήκε μέσα μου (όση χώρεσε τουλάχιστον :p ) και η ζωή μου προχώρησε. Εκεί χρειάζεται το σχολείο. Στο να σου βάζει τα πράγματα σε μια σειρά. Τα ίδια τα πράγματα μπορεί να τα ξεχνάς, η σειρά όμως μένει. Όπως μένει και η ικανότητα να διακρίνεις την πληροφορία από την μπαρούφα, το ιστορικό γεγονός από τη θεωρία συνομωσίας και το φυσικό φαινόμενο από τις ικανότητες των παιδιών "αλμπίνο".

Ovidius poeta terra pontica exulat και καλή σας μέρα!
 
Εχω να θυμαμαι παρα πολλα πραγματα απο γυμνασιο και λυκειο και παρα πολλα γουστα ;) .Απο μαθηματα κτλ δεν θελω να θυμαμαι απολυτως τιποτα.
 
Θα ήθελα να θυμάμαι όλες αυτές τις πρωτεύουσες των περίεργων χωρών με τις οποίες έκανα σχεδόν καθημερινή εξάσκηση με τη γιαγιά μου , κάτι σαν παιχνίδι και μου άρεσε κιόλας....

Θα ήθελα να θυμάμαι όλα αυτά τα μαθηματικά που διδάχτηκα στην 3η Λυκείου για να δώσω πανελλήνιες και ήμουν τόσο καλός ( παράγωγοι, ολοκληρώματα, γραφικές παραστάσεις , όρια, ορίζουσες) και τώρα δε θυμάμαι τίποτα

Θα ήθελα να θυμάμαι την αρχαία ιστορία, και όχι την ιστορία που διδάχτηκα (πάλι) στην 3η Λυκείου για τις πανελλήνιες ( 4η δέσμη)

Αντιθέτως το μόνο που θυμάμαι είναι η αρχή του 10ου κεφαλαίου της εξωτερικής πολιτικής της ιστορίας αυτής την οποία αναγκάστηκα να τη μάθω παπαγαλία....

"Η ειρήνευση στην Ελλάδα είχε γίνει πια πρωταρχικός σκοπός της αγγλικής πολιτικής στην Ανατολή, αλλά χρειαζόταν και η σύμπραξη άλλων κυβερνήσεων. Δυστυχώς οι σχέσεις της Αγγλίας με τις άλλες κυβερνήσεις δεν ήταν και τόσο φιλικές." :D
 
Εξαιρετικό thread!

Από το σχολείο και να ήθελα να θυμάμαι κάτι, έχει αρχίσει η Αλτζχάϊμερ μια και το τελείωσα το 1987. Οπότε...... σαν πουρέϊντζερ δεν θυμάμαι τίποτε.

Όχι πως σε ένα σύστημα που ΑΠΑΙΤΕΙ να είναι όλοι καλοί σε όλα και επικεντρώνεται στον καλύτερο παπαγάλο θα είχαμε ποτέ προκοπή, αλλά ακόμα και μαθήματα που είχα μάθει παπαγαλία για τις Πανελλήνιες, ένα χρόνο μετά δεν θυμόμουν κάτι βασικό. Τώρα από το Πανεπιστήμιο....... δεν θυμάμαι τίποτε. Ούτε που πέφτει, πια, η Πάντειος. (Τη θυμήθηκα επειδή πάω συχνά Καλλιθέα στο Maddog και περνάω από μπροστά.... ) .

Βέβαια, θυμάμαι όλα τα games που είχα παίξει την εποχή εκείνη, αλλά και τα ονόματα όλων των σκυλομάγαζων που σύχναζα σε όλα τα μέρη.
 
Νομιζω πως αποστολη του σχολειου (θεωρητικα φυσικα) ειναι να μας μεταφερει το πως να συστηματοποιουμε τη μαθηση και πως να καταφερνουμε να την λαμβανουμε απο πολλες πηγες.

Εδω ομως ειναι νεωτερα Ελλαδα.

Αν περιμεναμε να καλυπταμε τις εγκυκλιες γνωσεις μας απο το σχολειο...θα νομιζαμε ακομα οτι καποιοι τυποι συνωστιστηκαν στη Σμυρνη το 1922 , οτι δεν υπηρξαν Βαλκανικοι Πολεμοι και λοιπα χαρωπα.

Αν επισης περιμεναμε να φτιαξουμε προσωπικοτητα...θα ειμαστε συσσωμοι στα ταμπλω της Ιντερπολ. :)

Η Ελλαδα εχει αθλιο εκπαιδευτικο συστημα, ανυπαρκτες υποδομες, επι τω πλειστον κακης νοοτροπιας εκπαιδευτικους (δεν τους κατηγορω - λογω συστηματος, δυσκολο να ξεφυγεις) και κανενα σχεδιο-προοπτικη.

Ευτυχως η γνωση υπαρχει πλεον ελευθερη και προσβασιμη!

Τα παιδια μου θα διαβασουν στο μελλον πχ την Αρχαια Ελληνικη Ιστορια απο το σχολικο εγχειριδιο αλλα θα φροντισω να ακουσουν παραλληλα τις εκπομπες του Καργακου για την Αρχαια Ελλαδα που υπαρχουν ελευθερες προς ακροαση στο διαδικτυο και τις θεωρω ανωτερες της εγκυκλιας υλης (ελπιζω να μην θεωρηθει διαφημιση - δινω απλα ενα παραδειγμα)
 
Με το σχολείο νομίζω κι εγω ειχα μια σχέση μισους και πάθους..!!! Το αγάπησα όμως όταν τελείωσε...!! Πάντα τότε εκτιμάει κάποιος ότι είχε...όταν το χάνει...!!

Αγαπημένο μαθημα στο Δημοτικό ήταν τα θρησκευτικά...!!

Στο γυμνάσιο ήταν η "Ιφιγένεια η εν ταύροις" που ξεκινούσε με τους εξής στίχους

"Ω κοινόν αυτάδελφον Ισμήνης κάρα

απ οισθ ότι Ζευς των απ Οιδίπου κακών

οποίον ουχί νων έτι ζώσαιν τελείν"

Και στο λύκειο τα αρχαία και ειδικά η γραμματική ..!!

Πρώτο πρόσωπο , οριστικής ενεστώτα, του ρήματος "λύω", φωνής Ενεργητικής σε όλους τους χρόνους : Λύω-έλυον-λύσω-έλυσα-λέλυκα-έλελύκειν.

Πω πω απίστευτο ειναι οτι ακομη θυμάμαι απαρέμφατα, πως κλινονται τα ανώματα ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα, και φυσικά η αγαπημένη μου ΔΟΤΙΚΗ με το "σκουληκάκι" !!!

Το μάθημα που σιχάθηκα και φοβόμουν ταυτοχρονα ηταν η φυσική και η χημεία..!! Τα μαθηματικά ήταν για μενα το μαθημα που αντιπάθησα σφόδρα σε όλα τα χρόνια του σχολείου αλλά στο τελος διάλεξα την "δεσμη του λαού" που την περιείχε..!! (δέσμη του λαού για όσους θυμούνται λεγόταν η 4η δέσμη επειδή οι περισσότεροι επέλεγαν αυτή...)

Και πέρασα λογιστική, την επιστημη των αριθμών..!!! Κι έτσι το ρήμα "λύω" έμεινε σαν μια γλυκιά ανάμνηση..!!

Απ το σχολείο θα έπρεπε να θυμάμαι καλύτερα ιστορία, την οποία το Ελληνικό σύστημα μας ώθησε να την μάθουμε παπαγαλία, και η παπαγαλία ως γνωστόν έχει διάρκεια ζωής με το ζόρι την σχολική χρονιά. Ναι νομίζω ότι η ιστορία, με το συστημα το οποίο διδασκόμασταν, ήταν το πιο αδικημένο μάθημα..!! Κρίμα μεγάλο τόσο σημαντικό μάθημα να έχει ξεθωριάσει και να την έχω τόσο μα τόσο μπερδεμένη μεσα στο μυαλό μου.!!!
 
Απο το σχολειο θυμαμαι αρκεταΑπ

Απο το δημοτικο ειδικα, θυμαμαι τα περισσοτερα απο ιστορια και θρησκευτικα. Γλωσσα ελαχιστα και μαθηματικα.. ετσι και ετσι.

Γυμνασιο-λυκειο, πιο πολυ τα μαθηματικα θυμαμαι

Γενικα η γεωγραφια μου εμεινε, και μου αρεσαν εκεινα τα παλια βιβλια, που ειχαν ολες τις χωρες αναλυτικα. Ανθρωπολογια κατι λιγα, και.. φυσικη και χημεια, μαλλον πρεπει να κανω επαναληψη για να τα θυμηθω.

Γενικα παντως εχω καλη μνημη, θυμαμαι παρα πολλα :)
 
makisimos πολυ συγκινητικο το ποστ σου! Νομιζω ομως πως το αποσπασμα που παραθετεις ειναι απο την Αντιγονη, ενα υπεροχο κειμενο που ομως δεν ασχολιομασταν καθολου με τα νοηματα του, μονο με την γραμματικη του πραγμα που το θεωρω εγκληματικο.

 


retrofan εχεις καποιο δικιο οσον αφορα την θετικες επιστημες δυστηχως ομως εγω θυμαμαι δασκαλους και καθηγητες να υποστηριζουν ενα σωρο θεωριες συνωμοσιας και διαφορες τρελλες θεωριες. Στο δημοτικο ειδικα και το γυμνασιο διοτι στο λυκειο βαριοντουσαν και μας αφηναν ησυχους. Στην ιστορια δε γινοταν μεγαλο οργιο με ολη την ανθρωποτητα να θελει μα εξαφανισει την γενναια Ελλαδα απο προσωπου γης. Στο δημοτικο και στο γυμνασιο μαθαιναμε πως ᾽νους υγιης εν σωματι υγιη᾽ σημαινει πως οι αναπηροι και οι ανθρωποι με αρρωστιες δεν ειναι και τοσο εξυπνοι σαν τους αλλους (προφανως δεν γνωριζαν τον Στηβεν Χωκινγκ), πως αν σου τυχει κατι κακο σε σενα ή στην οικογενεια σου ο Θεος σας καταραστηκε και ενα σωρο αλλα παραλογα. Μια φορα θυμαμαι που οι συμμαθητες μου κοροιδευαν καποιον που ειχε ψωριαση μπροστα μαλιστα στον χημικο ο οποιος δεν εκανε καν τον κοπο να μας εξηγησει πως δεν ειναι κολλητικη ασθενεια (πραγμα που εγω εμαθα στα 28 οταν το επαθε ενας φιλος μας). Ουτε που θελω να σκεφτω τι θα παθαινε καποιος αλμπινος συμμαθητης στο επαρχιωτικο και ημιμαθες σχολειο μου!



Στο δημοτικο δε επεφτε και πολυ ξυλο με βεργα (βλ. σχετικο θρεντ).



Στο νηπιαγωγειο που πηγαινα οι καθολικες καλογριες που διδασκαν μου αλλαξαν το χερι και απο αριστεροχειρα με εκαναν σχεδον δεξιοχειρα αλλα οσο και αν φαινεται περιεργο αυτο δεν με ενοχλησε τοσο οσο οι δασκαλοι και οι καθηγητες που και καλα σπουδασαν και δεν ειχαν καμμια δικαιολογια.


 


Παντως οσοι πηγαν θετικη κατευθυνση ειναι τυχεροι διοτι εκει δεν χωρανε φαντασιωσεις και παραφιλολογιες. Στα θεωρητικα επεφτε πολυ γελιο με καθε ασχετο καθηγητη να κακοποιει σπουδαια κειμενα, να ερμηνευει την ιστορια και αλλες θεωρητικες επιστημες οπως του κατεβαινε και να γεμιζει τα μυαλουδακια των μαθητων με ανοησιες. Αυτο παντως με τις χωρες του πρωην ανατολικου μπλοκ το θυμαμαι τωρα και εγω, μαλιστα ειχε και φωτο με μαντιλοφορουσες, ξανθες κοπελες απο την Βουλγαρια που μαζευαν τριανταφυλλα στους αγρους!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@Wally έχουμε συχνά τάση να την αδικούμε την Ελλαδίτσα μας ...

Γνώρισα ένα σωρό Γάλλους, Γερμανούς και Αμερικανούς πανεπιστημιακής μόρφωσης (ή μάλλον με πτυχίο πανεπιστημίου ...) που νόμιζαν ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα δίπλα στη Μύκονο ή στην Κρήτη (ή είχαν φίλους γκέι ή είχαν δει τον "Ζορμπά":cool:) και ο μοναδικός Έλληνας που τους ερχόταν να σου αναφέρουν (των αρχαίων συμπεριλαμβανομένων) ήταν ο Ωνάσης (επειδή παντρεύτηκε την Τζάκι Ω και γυρίστηκαν μπόλικες ταινίες για τη ζωή του).

Αντίθετα πέτυχα ένα σωρό Έλληνες που τελείωσαν το δημόσιο σχολείο της γειτονιάς τους, έχοντας συναντήσει αρκετούς σωστούς καθηγητές κι έχοντας πετύχει μια καλή μόρφωση.

Τώρα ο προσωπικός αγώνας του καθενός είναι σαφέστατα το στοιχείο που κάνει τη διαφορά. Υπάρχει και η φυσική επιλογή. Πάντοτε υπήρχε. Μπορεί να λέμε ότι στην Ελλάδα του σήμερα τα περισσότερα παιδιά βγαίνουν αγράμματα αλλά και στην Ελλάδα του χθες τα περισσότερα παιδιά ήταν ούτως ή άλλως αγράμματα γιατί από τις οικογένειες των 5-6 παιδιών διαλέγανε το ένα που "τα έπαιρνε τα γράμματα" να πάει στο γυμνάσιο και τα υπόλοιπα τα βγάζανε στα χωράφια. Οπότε σαφέστατα συνέχιζε και προχωρούσε στην εκπαίδευση ένα "καλύτερο" υλικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα σχολεία των πατεράδων μας δούλευαν ρολόι.

Η ύλη των σχολικών βιβλίων ήταν και είναι συχνότατα ατυχής με λίγες λαμπρές εξαιρέσεις (π.χ. Ιστορία Γ' Γυμνασίου της εποχής μου του Κρεμμυδά, υ-πο-δει-γμα-τι-κό βιβλίο). Ο "συνωστισμός" στο λιμάνι της Σμύρνης είναι το παράδειγμα του σήμερα αλλά και η για δεκαετίες απόκρυψη ότι η Ελληνική Επανάσταση γνώρισε δύο εμφυλίους πολέμους και μπόλικο αλληλοφάγωμα και δεν ήμασταν όλοι (κλέφτες, αρματωλοί, νησιώτες, παπάδες, φαναριώτες) πιασμένοι αγκαζέ με το λάβαρο μπροστά να μας οδηγεί, το παράδειγμα του χθες.

Στο κάτω - κάτω, για σκεφτείτε το ... Από τα ελληνικά σχολεία του χθες και του σήμερα βγαίνουν όλα αυτά τα παιδιά που διαπρέπουν στο εξωτερικό. Και μη μου το ρίξετε μόνο στο δαιμόνιο της φυλής :) . Κάποιος φουκαράς δάσκαλος, κάποιος δόλιος καθηγητής μέσα σ' αυτό το βαλλόμενο από παντού σχολικό σύστημα, θα έκανε καλά τη δουλειά του.
 
Πίσω
Μπλουζα