Το Κορίτσι του 17 (1969)

Rapide

RetroActive
Joined
18 Δεκ 2008
Μηνύματα
356
Αντιδράσεις
37
Το Κορίτσι του 17 (1969)


Retrodb:

Είδα σ' αυτή τη σελίδα -> http://www.gfcdigital.gr/gfc/11164index.html?locale=el&l1=movie&id=11164

3 αποσπάσματα απ' την ταινία "Το κορίτσι του 17" και μου φάνηκε ενδιαφέρουσα.

Ξέρεις κανείς αν υπάρχει κάποια σελίδα που μπορώ να τη δω ολόκληρη; Έχει προβληθεί ποτέ στην τηλεόραση; Θεωρείται σπάνια ταινία;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η μονη ταινια, οπως γνωριζω, που η Σοφια Ρουμπου κρατα τον πρωταγωνιστικο ρολο. Βεβαιως και ειναι σπανιοτατη γιατι προβληθηκε ελαχιστες φορες στα τοσα χρονια που εχουμε Τηλεοραση στη χωρα μας.
 
Το Κορίτσι του 17 - 1969

Το Κορίτσι του 17 (1969)


Retrodb:
http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A4%CE%BF_%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%AF%CF%84%CF%83%CE%B9_%CF%84%CE%BF%CF%85_17

Κοινωνική ταινία του 1969 , σε παραγωγή , σενάριο και σκηνοθεσία Πέτρου Λύκα και μουσική Μίμη Πλέσσα. Πρωταγωνιστούν ο Κώστας Καζάκος , η Σοφία Ρούμπου , ο Ζώρας Τσάπελης , ο Γιάννης Αργύρης , ο Χρήστος Πολίτης κ.α. Η ταινία έκοψε 199.088 εισιτήρια και ήρθε 35η στις 99 ταινίες της χρονιάς.


Υπόθεση : Μια νεαρή γυναίκα που πάσχει από ψυχική ασθένεια, δέχεται σεξουαλική επίθεση από έναν νοσοκόμο στην κλινική όπου νοσηλεύεται και τον σκοτώνει. Καθώς περιπλανιέται στην πόλη, αντιμετωπίζει ανάλογα περιστατικά, ώσπου συναντά έναν νέο άνδρα που της φέρεται ανθρώπινα.

 


Κέρδισε 5 βραβεία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (καλύτερης καλλιτεχνικής ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, α΄ γυναικείου ρόλου και β΄ ανδρικού ρόλου)


Βραβεία κριτικών: σκηνοθεσίας, σεναρίου, α`γυναικείου ρόλου και α`ανδρικού ρόλου


 


157062_1714426107934_1456643246_1781595_3255239_n.jpg


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μία από τις καλύτερες και ίσως λιγότερο γνωστές για την αξία της ταινία.

 

Το θέμα - το καστ. Μία νεαρή γυναίκα με ψυχικά προβλήματα, η Άννα Κομνηνού (Σοφία Ρούμπου) νοσηλεύεται σε νευρολογική κλινική. Δύο διαφορετικές προσωπικότητες και 2 προσεγγίσεις συγκρούονται: ο Καθηγητής-Διευθυντής της κλινικής Χαρίλαος Τσιριγώνης (Λυκούργος Καλλέργης) με την ψυχρή επιστημονική και τεχνική λογική, και ο θεράπων ιατρός Παύλος Βλάχος (Κώστας Καζάκος), με έμφαση στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση της ασθένειας και στην πρόταξη των συναισθημάτων έναντι των φαρμάκων και των άλλων αμφιλεγόμενων τεχνικών. Υπάρχουν όμως και άλλοι όπως ο νοσοκόμος Μανώλης (Χρήστος Ζορμπάς) που στην Άννα "βλέπει" την περάτωση των σαρκικών του επιθυμιών. Ή Άννα θα σκοτώσει τον Μανώλη όταν αυτός θα επιχειρήσει να τη βιάσει και θα δραπετεύσει από την κλινική. Έξω, στην Αθήνα, άλλοι δύο άντρες θα δοκιμάσουν την τύχη τους μαζί της: Ένας εργαζόμενος σε κατάστημα χονδρεμπορίου ειδών οπωροπωλείου, ο Λευτέρης (Νάσος Κεδράκας) με προυπηρεσία σε ναρκωτικά και αποπλανήσεις. Και ένας συνοδός κυριών (Λάκης Τεάζης). Το αποτέλεσμα θα είναι η θανατική τους καταδίκη...

Ο τρίτος άνθρωπος που θα βρεθεί στο δρόμο της, ο νεαρός Άρης Κομνάκης (Χρήστος Πολίτης) είναι τελείως διαφορετικός. Άτομο ευαίσθητο περνάει τις δικές του δυσκολίες μετά το θάνατο της μητέρας του και αρνούμενος να "μπει" στο καλούπι που του επιφυλάσσει ο άκαμπτος επιχειρηματίας πατέρας του (Γιάννης Αργύρης). Κοντά στον Άρη η Άννα θα βρει την ανθρωπιά και τη στοργή που στερήθηκε.

Όταν ο Άρης καταλάβει την ιστορία της Άννας θα αποφασίσει να την κρατήσει κοντά του. Η παρουσία της όμως γίνεται αντιληπτή από τον πατέρα του Άρη. Τα πράγματα θα πάρουν το δρόμο τους...

 

Σκέψεις για την ταινία. Είναι η πρώτη χρονικά φορά που ο Πέτρος Λύκας, επιτυχημένος μοντέρ της Φίνος Φιλμς δοκιμάζει τις ικανότητές του από τη θέση του σκηνοθέτη (εδώ και σεναριογράφου αλλά και παραγωγού). Και τα καταφέρνει κατά τον καλύτερο τρόπο. Διαπραγματεύεται ένα δύσκολο κοινωνικό θέμα, αυτό της αντιμετώπισης των ψυχικά νοσούντων από τον κοινωνικό περίγυρο και τους θεσμούς του οργανωμένου κράτους. Τα ερωτηματικά που εγείρονται πολλά. Ψυχιατρεία - αποθήκες ψυχών ή χώροι επανένταξης; Θεραπεία - τιμωρία ή θεραπεία - λύτρωση; Καταστολή ή προσέγγιση; Φοβισμός αυτοσυντήρησης ή "ανοιχτό παράθυρο" στον κόσμο; Και μέσα σε αυτό το πλαίσιο να συνυπάρχει η θεωρία του διπόλου το παλιό και το νέο, η συντήρηση και η αμφισβήτηση. Με τη μορφή αρχικά του ζεύγους καθηγητή - βοηθού. Και στη συνέχεια με τη μορφή του ζεύγους πατέρα - γιου. Μια πρωτοποριακή ιδέα που την περιέγραψε άριστα, στηριζόμενος σε ηθοποιούς από τους οποίους είχε την τύχη να πάρει παραπάνω από το απόλυτο των δυνατοτήτων τους.

Πρώτη και καλύτερη η Σοφία Ρούμπου, ίσως στον καλύτερο ρόλο της καριέρας της, με τη σιωπή της ενσάρκωσε ακέραια την ψυχή της Άννας και την πορεία της προς τη λύτρωση. Άξιος συμπαραστάτης ο Κώστας Καζάκος με στιβαρό και πειστικό στήσιμο με τον γνώριμο δυναμισμό του. Εξαιρετικοί ρόλοι για τους "έμπειρους" Λυκούργο Καλλέργη και Ζώρα Τσάπελη, ανθρώπων από τους οποίους κέρδισε ο Ελληνικός Κινηματογράφος. Τέλος πολύ καλή παρουσία και για το νεότατο τότε Χρήστο Πολίτη.

 

Μουσική. Εξαιρετική, μολονότι υφίσταται σε μία ταινία "σιωπής", η μουσική του Μίμη Πλέσσα ακολουθεί διακριτικά την αφήγηση. Θα σταθώ σε μία όμως κορυφαία στιγμή όπου ο Χρήστος Πολίτης (ντουμπλαρισμένος με τη φωνή του άγνωστου τραγουδιστή Ερμή Τσαπάκη) ερμηνεύει το "Το λουλουδάκι της μοναξιάς" σε στίχους του σκηνοθέτη. Το συγκεκριμένο κομμάτι κυκλοφόρησε και σε 45άρι από την Πόπη Αστεριάδη. Ακούγεται και δεύτερο τραγούδι από το Χρήστο Πολίτη το "Πίκο, το αρκουδάκι".

 

Μικρά-μικρά. Μία από τις ελάχιστες συμμετοχές στον κινηματογράφο του νεότατου τότε Λάκη Τεάζη, που έμελλε αργότερα να γίνει ένας από τους σημαντικότερους στιχουργούς της σύγχρονης Ελληνικής λαικής μουσικής.

 

Απόσπασμα 1. Ο Παύλος Βλάχος (Κώστας Καζάκος) αναζητά την "ξεχασμένη" πλευρά του κυρίου Καθηγητή Χαρίλαου Τσιριγώνη (Λυκούργος Καλλέργης):

 

Παύλος: ...όταν μ' έφεραν απ' το χωριό μου να με βάλουν στην Ιατρική κλωτσούσα σαν πεισματάρικο μουλάρι. Δεν είχα δουλειά εγώ με νυστέρια, με θερμόμετρα και στηθοσκόπια. Κι ήμουνα έτοιμος να το βάλω στα πόδια...ως τη στιγμή που άκουσα την πρώτη σας διάλεξη... Με μάγεψες κύριε Καθηγητά...μου έδειξες πως υπάρχει στον ανθρώπινο οργανισμό ένα μέρος του που μ' ενδιέφερε, που είχα την ανάγκη του και είχε την ανάγκη μου, την ψυχή του. Κι έτσι έγινε. Οι καινούριες ιδέες που έφερνες έγιναν για μένα ευαγγέλιο. Ήσουνα ο μεγάλος αγωνιστής...που θα γκρέμιζε την μονότονη ρουτίνα των διοπτροφόρων αυθεντιών της ψυχρολουσίας...Ήσουν ο εραστής της ανθρώπινης ψυχής...Όταν με κάλεσες να γίνω βοηθός σου ένιωσα ευγνωμοσύνη και υπερηφάνεια...

Καθηγητής: - Ήσουνα ο καλύτερος φοιτητής που πέρασε από τα χέρια μου...

Παύλος: - Χάρη σε σένα. Γιατί εσύ μπόλιασες μέσα μου την πίστη και το πάθος για την ψυχιατρική. Που είναι τώρα εκείνο το πάθος κύριε Καθηγητά; Πόσα χρόνια έχεις ν' ανταλλάξεις δυο κουβέντες μ' έναν ασθενή σου; Πόσον καιρό έχεις να σκύψεις με λαχτάρα πάνω από μια σφραγισμένη ψυχή; Να χωθείς μέσα της, να την στηρίξεις με τη δική σου δύναμη, με τον δικό σου πάθος για ζωή; Όχι μόνο δεν το κάνεις, αλλά ενοχλείσαι και όταν το κάνω εγώ. Και ψάχνεις να βρεις κίνητρα ιδιοτελή...ακόμα και ταπεινά...Γιατί κύριε Καθηγητά; Τι έχει αλλάξει μέσα σου;

 

(η συζήτηση συνεχίζεται με μία ανάλογης αξίας απάντηση από τον κύριο Καθηγητή που προτείνω ανεπιφύλακτα να παρακολουθήσετε)

 

Απόσπασμα 2. Ο αστυνομικός Διευθυντής (Ζώρας Τσάπελης) καταφέρεται εναντίον του Καθηγητή και τον θεωρεί ηθικό αυτουργό για το φόνο του νοσοκόμου:

 

Αστυνομικός Διευθυντής: - ...διευθύνετε ένα ίδρυμα που οι πάντες δρούσαν κατά το κέφι τους. Νυχτερινή αδερφή κοιμάται μακαρίως εν ώρα υπηρεσίας. Το θύμα κουβαλάει σουγιάδες, προσφέρει λουλούδια και ερωτεύεται. Οι νοσοκόμοι τα ξέρουν όλα και δε μιλούν για να μη θεωρηθούν καρφιά και μόνο σεις αγνοείτε τα πάντα. Και παραβαίνετε στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας. Στην κρίσιμη στιγμή δεν καλείτε την αστυνομία για να μην δυσφημιστεί η κλινική σας. Είστε γιατρός κι όμως κατεβάζετε το ακουστικό του τηλεφώνου για να μην ενοχληθεί ο πολύτιμος ύπνος σας. Λοιπόν;

Τσιριγώνης: - .........

Αστυνομικός Διευθυντής: - ...για μένα, σεις είστε ο ένοχος του φόνου...

 

Video

 

1. Το τραγούδι "Το λουλουδάκι της μοναξιάς"

 




4. Ο Άρης με τον πατέρα του στην παλιά κατοικία τους, λίγο πριν το τέλος.

sof9.jpg

 

5. Η Άννα.

sof6.jpg
 

Συνημμένα

  • sof11.jpg
    sof11.jpg
    16,1 KB · Προβολές: 79
  • sof2.jpg
    sof2.jpg
    14,3 KB · Προβολές: 81
  • sof3.jpg
    sof3.jpg
    38,8 KB · Προβολές: 79
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ARETARA εξαιρετικη οπως παντα η παρουσιαση σου :thanx2: :thanx2: :thanx2: :thanx2: :thanx2: :thanx2: :thanx2:
 
Η μόνη, τρόπος του λέγειν, ένσταση που έχω για την ταινία αναφέρεται στο ρόλο του χονδρεμπόρου-αποπλανητή που ανατέθηκε στον Νάσο Κεδράκα. Δεν είμαι σίγουρος ότι ταίριαζε ο συγκεκριμένος (αγαπητός κατά τα άλλα) ηθοποιός. Ίσως ο Ανέστης Βλάχος, ο Νίκος Τσαχιρίδης ή κάποιος άλλος κλασικός "κακός" να ήταν πιο κατάλληλος.

sof2.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ ωραία ταινία και μπράβο σας tonytony και ARETARA που μας τη θυμίσατε με την εξαιρετικά εμπεριστατωμένη παρουσίασή σας. Η Σοφία Ρούμπου είναι υπέροχη εδώ και είναι απορίας άξιον πώς μια ηθοποιός με τέτοιο ταλέντο και με αυτή την ιδιαίτερη ομορφιά δεν έκανε τη μεγάλη καριέρα που της άξιζε.
 
χαρακτηριστικη ατακα απο τον Καζακο: "Αστυνομια? Στο ιδρυμα μας συνεβη φονος!" :D
 
Επανάληψη παλαιότερου video με στιγμιότυπα από την ταινία.

 
Και μία εξαιρετικά σπάνια φωτογραφία με τον σκηνοθέτη Πέτρο Λύκα και τη Σοφία Ρούμπου μετά τη βράβευση στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1969. Πηγή.

roumpou.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ένα ακόμα review από την ταινία με επιπλέον μία διαφημιστική μπροσούρα μπορείτε να δείτε εδώ
 
Και μία εξαιρετικά σπάνια φωτογραφία με τον σκηνοθέτη Πέτρο Λύκα και τη Σοφία Ρούμπου μετά τη βράβευση στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1969. Πηγή.

Προβολή συνημμένου 171503
πολύ όμορφη ηθοποιός ήταν η Σοφία Ρούμπου και με ωραία φωνή.Απορία και εγώ την έχω πως δεν έκανε την μεγάλη καριέρα.Ίσως επειδή όταν ξεκίνησε την καριέρα της στα τέλη των 60ς άρχισε σιγά σιγά να δύει το παλιό ελληνικό σινεμά
 
πολύ όμορφη ηθοποιός ήταν η Σοφία Ρούμπου και με ωραία φωνή.Απορία και εγώ την έχω πως δεν έκανε την μεγάλη καριέρα.Ίσως επειδή όταν ξεκίνησε την καριέρα της στα τέλη των 60ς άρχισε σιγά σιγά να δύει το παλιό ελληνικό σινεμά.
Για ωραια φωνη δεν ξερω. Ιδιαιτερη ηταν σιγουρα. Παντως στην ταινια Το αγκιστρι δεν χαμπαριασανε και τη ντουμπλαρανε με τη φωνη της Ματινας Καρρα.
 
Για ωραια φωνη δεν ξερω. Ιδιαιτερη ηταν σιγουρα. Παντως στην ταινια Το αγκιστρι δεν χαμπαριασανε και τη ντουμπλαρανε με τη φωνη της Ματινας Καρρα.
Και σε κάποια μεταγλωττισμένα την θυμάμαι την Ρούμπου όπως στο μικρό σπίτι στο λιβάδι πχ. Καμια σχέση η χροιά της με της Καρρά εντελώς άλλο "μέταλλο" η φωνή της... απορώ ποιος το σκέφτηκε να την ντουμπλάρει και για ποιο λόγο.
 
Πίσω
Μπλουζα