Το μυστήριο του Κόρνις

Bambinella

Extra Galactic RetroEntity!
Joined
18 Mαϊ 2010
Μηνύματα
16.433
Αντιδράσεις
27.832
Αλλο ενα αστυνομικο εργο της Αγκαθα Κριστι γεματο μυστηριο και αγωνια.

Η υποθεση της ιστοριας εκτυλισσεται μεσα απο τη διηγηση του Χαστινγκς, του αιωνιως πιστου φιλου του Πουαρω.

Ενα πρωι εισβαλλει στο γραφειο του δαιμονιου ντετεκτιβ μια πολυ ανησυχη και ταραγμενη μεσηλικη γυναικα, η κυρια Πενγκλεϊ. Αρχικα δεν ξερει πως να χειριστει το θεμα και δισταζει να μιλησει, αλλα υστερα απο λιγο ξεπερνα τους δισταγμους της και αποκαλυπτει στον Πουαρω και τον Χαστινγκς τους φοβους της: Υποψιαζεται πως ο αντρας της θελει να τη σκοτωσει με μικρες δοσεις δηλητηριου που ριχνει στο φαγητο της.

Ο Πουαρω τη ρωτα γιατι νομιζει κατι τετοιο κι εκεινη του απαντα οτι υστερα απο καθε γευμα αισθανεται στομαχικες διαταραχες και αδιαθεσια που εξαφανιζονται καθε Σαββατοκυριακο που ο αντρας της λειπει απο το σπιτι τους.

Ο γιατρος τον οποιον επισκεπτεται για να μαθει που οφειλονται τα συμπτωματα που εχει, μιλα για γαστριτιδα, αλλα η ιδια απο τη μια δεν εχει μεγαλη εμπιστοσυνη στη διαγνωση ενος επαρχιακου γιατρου και απο την αλλη δεν τολμα να του εκδηλωσει τους φοβους της εξ' αιτιας της πεποιθησης της πως ο γιατρος θα κανει βουκινο το θεμα σε ολη την πολη.

Ο ντετεκτιβ θελει να μαθει τα πιθανα κινητρα μιας τοσο σοβαρης πραξης και ο νους του τρεχει πρωτα σε κινητρα οικονομικα. Δεν ειναι ομως ετσι γιατι σχεδον ολα τα χρηματα του ζευγους βρισκονται στα χερια του συζυγου, ενω η κυρια Πενγκλεϊ δεν εχει σχεδον τιποτα. Η γυναικα βγαζει γρηγορα τον Πουαρω απο τα ερωτηματικα που τον βασανιζουν και του λεει οτι τα κινητρα μπορει να μην ειναι οικονομικα, αλλα ειναι ερωτικα. Ο συζυγος της διατηρει οδοντιατρειο και εχει ερωτικο δεσμο με την ξανθη νεα και ομορφη γραμματεα του. Αυτη η σχεση ειναι κατι που ο ιδιος δεν καταβαλλει και μεγαλη προσπαθεια να κρυψει και ειναι κοινο μυστικο στη μικρη πολη οπου ζουν.

Υστερα απο τις αποκαλυψεις της μεσοκοπης γυναικας στον Πουαρω, εκεινος τη ρωταει αν εκτος απο το συζυγο μενουν και αλλα προσωπα μαζι της. Ειναι η Τζεσυ, η οικονομος, και μεχρι προτινος η νεαρη ανηψια της, Φριντα Σταντον, η οποια εγκατελειψε το σπιτι υστερα απο μια φιλονικια που ειχε με τη θεια της.

Η κυρια Πενγκλεϊ τελειωνει τη διηγηση της και παρακαλει τον Πουαρω να αναλαβει την υποθεση και την προστασια της ζωης της με απολυτη εχεμυθεια γιατι δε θελει να δημιουργηθει σκανδαλο. Ο Πουαρω της δινει το λογο του και την καθησυχαζει λεγοντας της πως το ιδιο απογευμα θα την επισκεφθει μαζι με τον Χαστινγκς λεγοντας σε ολους πως ειναι μακρινοι συγγενεις της.

Πραγματι στις 7.00, υστερα απο ενα μακρυ ταξιδι με το τραινο, ο Πουαρω και ο συνεργατης του φτανουν στο σπιτι της κυριας Πενγκλεϊ οπου εκει πληροφορουνται απο την οικονομο το θανατο της κυριας μια ωρα πριν την αφιξη τους.

Ο Πουαρω μιλα με ολους τους υποπτους: Την οικονομο Τζεσυ, το γιατρο Ανταμς, την ανηψια Φριντα Σταντον και τον μνηστηρα της Τζεϊκομπ Ραντνορ, αλλα οχι και με το συζυγο του θυματος μια που, οπως λεει ο ντετεκτιβ, ειναι περιττο. Ο Πουαρω και ο Χαστινγκς υστερα απο τη συναντηση του με τους κυριους υποπτους εγκαταλειπουν την επαρχιακη πολη και ο Πουαρω κανει λιγο καιρο υπομονη μεχρι να δρομολογηθουν νεες εξελιξεις που αυτη τη φορα θα δωσουν την απαντηση στο ερωτημα: "Ποιος ειναι ο ενοχος".

Ο χρονος, οπως πολυ σωστα προεβλεψε ο Βελγος ντετεκτιβ, ειναι κι αυτη τη φορα με το μερος του!

Το ραδιοφωνικο θεατρικο ηχογραφηθηκε στις 25 Οκτωβριου 1980 και μεταδοθηκε για πρωτη φορα στις 2 Ιανουαριου 1981.

Ακουγονται οι ηθοποιοι:

Γιωργος Μιχαλακοπουλος - Ηρακλης Πουαρω

Γιωργος Μοσχιδης - Χαστινγκς

Αλκηστις Γασπαρη - Κυρια Πενγκλεϊ

Κατερινα Μαραγκου - Φριντα Σταντον

Γιωργος Γραμματικος - Τζεϊκομπ Ραντνορ

Ντινος Δουλγερακης - Γιατρος Ανταμς

Τζινα Δρακου - Οικονομος Τζεσυ
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ακροθιγως από μια πρωτη αποψη μοιαζει ολίγον με τις ''αμφιβολίες'' του μαρη, όπου πάλι μια πλούσια σύζυγος νόμιζε πως ο ανδρας της θέλει να την δολοφονήσει αλλα φυσικά εδώ μιλάμε για πιο συνθετες καταστασεις και προσωπα..
 
1. Μου αρεσε που στην αρχη του ραδιοφωνικού , όπως και στα ποντίκια, ακούγεται ένα κομματι του ως πρόλογος και σε βάζει μεσα στην ατμόσφαιρα του εργου :cool:

2. Πολύ καλές οι επιλογες των φωνων του ''ελληνα''πουαρο και Χάστινγκς, καθως και οι ''γαλλικές λέξεις'' που ακούγονται στους συλλογισμούς του πουαρό, καταλαβαίνεις πως είναι ο Πουαρο

3. Υπάρχει αυτη η υπόθεση σε κάποιο βιβλίο; είναι σχετικά σύντομο, οπότε θα μπορούσε να είναι πάλι μονόπρακτο

4. Νομιζω πως δεν είναι δυσκολο να ανακαλύψει κανεις τον δολοφόνο, όχι τουλάχιστον όπως σε άλλα έργα της αγκάθας που εχουμε δει. Ο Πουαρό όμως χρησιμοποιει και εδώ φαια ουσια φυσικά/ δεν σωζει όμως την κυρια μπέγκλευ

5. Μεταξυ ων δυο ραδιοφωνικών που ακουσα, πιο αγαπημενο και ατμοσφαιρικο κατά την γνωμη μου τα ποντικια :)

6. Που σταματα η γυναικεια υστερία και που αρχιζει η πραγματικότητα, νομιζω πως είναι το κυριο θέμα του βιβλίου, πραγμα που το διαπραγματευεται και ο Μαρης στις ΄΄αμφιβολίες'' με άλλη βεβαια τροπή εκει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα