Οφείλω να πω ότι δε μου πολυαρεσουν τα γουέστερν -δεν έχω δει παρά ελάχιστα.Αυτό όμως που μου'χε κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση, ίσως γιατί το πρωτόδα μικρός είναι μακράν το HIGH NOON, φιλμ του 1952.
Δεν έχει πολύ πιστολίδι, κυνηγητά με άλογα ή κακούς Ινδιάνους, γι' αυτό και δε πολυεκτιμήθηκε στην εποχή του. Ο Γκάρι Κούπερ θα μείνει μια εμβληματική φιγούρα. τη μέρα που επιτέλους τελειώνει η θητεία του ως Σερίφη, νιόπαντρος με τη ΘΕΑ Τζέιν Κέλυ, έτοιμος να φύγει για μια νέα ζωή, μαθαίνει πως ο αρχιτραμπούκος της πόλη, αντί να εκτελεστεί γλύτωσε και επιστρεφει ζητώντας εκδίκηση. Και σταδιακά διαπιστώνει πως όλοι οι συντοπίτες του , που στα λόγια τον αγαπούσαν τώρα φοβούνται να τον βοηθήσουν και τον εκλιπαρούν να φύγει , ξεχνώντας πώς ήταν η ζωή τους χάρη σε αυτόν... Η ταινία κυλάει σε πραγματικό χρόνο , βασίζεται στα ηθικά διλήμματα των ηρώων, και γι' αυτό είναι απο τις αγαπημένες μου.
Στην Αμερική πήρε ξεκάθαρη πολιτική χροιά. Για τους αριστερούς , θύμιζε τα όσα είχαν τραβήξει την εποχή του μακαρθισμού με τις μαύρες λίστες στο Χόλιγουντ. Γι' αυτό ακριβώς ο σούπερ δεξιός Τζον Γουέιν χαρακτήρισε το High Noon, ως τη πιο αντιαμερικανική ταινία που είχε δει ποτέ...
Δεν έχει πολύ πιστολίδι, κυνηγητά με άλογα ή κακούς Ινδιάνους, γι' αυτό και δε πολυεκτιμήθηκε στην εποχή του. Ο Γκάρι Κούπερ θα μείνει μια εμβληματική φιγούρα. τη μέρα που επιτέλους τελειώνει η θητεία του ως Σερίφη, νιόπαντρος με τη ΘΕΑ Τζέιν Κέλυ, έτοιμος να φύγει για μια νέα ζωή, μαθαίνει πως ο αρχιτραμπούκος της πόλη, αντί να εκτελεστεί γλύτωσε και επιστρεφει ζητώντας εκδίκηση. Και σταδιακά διαπιστώνει πως όλοι οι συντοπίτες του , που στα λόγια τον αγαπούσαν τώρα φοβούνται να τον βοηθήσουν και τον εκλιπαρούν να φύγει , ξεχνώντας πώς ήταν η ζωή τους χάρη σε αυτόν... Η ταινία κυλάει σε πραγματικό χρόνο , βασίζεται στα ηθικά διλήμματα των ηρώων, και γι' αυτό είναι απο τις αγαπημένες μου.
Στην Αμερική πήρε ξεκάθαρη πολιτική χροιά. Για τους αριστερούς , θύμιζε τα όσα είχαν τραβήξει την εποχή του μακαρθισμού με τις μαύρες λίστες στο Χόλιγουντ. Γι' αυτό ακριβώς ο σούπερ δεξιός Τζον Γουέιν χαρακτήρισε το High Noon, ως τη πιο αντιαμερικανική ταινία που είχε δει ποτέ...