Τραγούδια που ο τίτλος ή το θέμα αναφέρεται ονομαστικά σε ζευγάρι ανθρώπων

Rygar

Apple Lover
Joined
14 Ιουλ 2006
Μηνύματα
8.261
Αντιδράσεις
3.235
Βρείτε τραγουδάκια που ο τίτλος να περιέχει τα ονόματα ενός ζευγαριού ή το θέμα του τραγουδιού να είναι η σχέση ενός άνδρα με μία γυναίκα αλλά να αναφέρονται κανονικά τα ονόματά τους.

Για παράδειγμα:

Robert Palmer - Johnny and Mary

Κατσιμιχαίοι - Μάρκος και Άννα (διασκευή από τραγούδι του Lucio Dalla, εχω διαβάσει ότι οι στίχοι είναι ακριβής απόδοση από το αρχικό τραγούδι)

Bon Jovi - Livin' on a prayer (εδώ δεν έχουμε ονόματα στον τίτλο, αλλά το τραγούδι αναφέρεται ονομαστικά στους δύο πρωταγωνιστές του)

Ξέρω κι άλλα, αλλά το αφήνω πάνω σας.

Μεγάλα παιδγιά είστε, διαβάστε τον τίτλο και μην ποστάρετε ό,τι μπουμπουνιά σας κατέβει. :fafoutis:
 
"HEY PAULA" - Paul and Paula (1963)

Ντουέτο Paul και Paula που τραγουδάνε ο ένας στον άλλο χρησιμοποιώντας τα ονόματά τους.

Το Johnny And Mary (Robert Palmer ) ήταν το πρώτο που μου πέρασε από το μυαλό μόλις είδα το θέμα, αλλά ήδη ειπώθηκε.

 
Mickey and Sylvia - Love is Strange (Δεν περιέχονται τα ονόματα στον τίτλο του τραγουδιού, αλλά οι τραγουδιστές φωνάζουν ο ένας τον άλλον με τα ονόματά τους).


Και η υπέροχη σκηνή από το λατρεμένο Dirty Dancing:

 
Πώς είναι δυνατόν να ξεχάσουμε τον Γιάννο με την Παγώνα?


Ενδιαφέρον το ότι το τραγούδι είναι δημοτικοφανής σύνθεση του Κώστα Γιαννίδη και όχι παραδοσιακό όπως νομίζουν πολλοί. Δεν είναι το μόνο ("Ο γέρο-Δήμος" και το "Μια βοσκοπούλα αγάπησα" είναι άλλα τέτοια παραδείγματα μη-παραδοσιακών "παραδοσιακών" τραγουδιών).

Να και ένα άλλο τραγούδι που μόλις και καλύπτει τις προδιαγραφές του θέματος, διότι ναι μεν έχουμε μια Νανά κι έναν Μηνά αλλά η Νανά του ρίχνει χυλόπιτα και φεύγει με την γκρενά Κάντιλακ. Αλλά η Νανά μετανοιώνει στο τέλος και "Τρέχει και βρίσκει το Μηνά που περιμένει κι αγρυπνά να ξαναρθεί στην αγκαλιά του να τη σφίξει" (τέτοιος κόπανος ο Μηνάς) κι έτσι το ζευγάρι ξανασμίγει και ζουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.


Το επόμενο τραγούδι που σας προτείνω είναι μεν παρόμοιο (η ηρωίς πρώτα φεύγει και μετά ξαναγυρνάει) αλλά υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του θέματος διότι δεν έχουμε ζευγάρι αλλά menage a trois, παρακαλώ (να τα βλέπουν αυτοί που φαντάζονται αγνά ήθη της ελληνικής υπαίθρου του παρελθόντος). Διότι ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι αρχικά το τρίο ήταν πλατωνικό, το τραγούδι μας πληροφορέι ότι στην πόλη η ηρωίς "έμαθε εν τέλει
πώς το τρίβουν το πιπέρι. " και μετά, με τη μόρφωσή της παραμάσχαλα, "ξαναγύρισε στη στάνη, στο χωριό και στο μποστάνι, στα βουνά και στα περβόλια, τον Θανάση και τον Κόλλια" και για να μην έχουμε αμφιβολία μας διαβεβαιώνει "και ξανάρχισε η Θυμιούλα βρε τα ίδια και τα ίδια. " Διότι πρόκειται βεβαίως για τη Θυμιούλα τη μαυρομάτα.

 
Τελικά θέλουμε το τραγούδι να αναφέρεται σε ένα μόνο ζευγάρι, ή σε ένα τουλάχιστον? Γιατί αν δεν πειράζει να έχουμε παραπάνω από ένα ζευγάρι, μπορούμε να βάλουμε αυτό:

 
Ωχ θα μας δείρει ο Rygar, εμένα με το 1.5 ζευγάρι και σένα με τον τηλεφωνικό κατάλογο της περιφέρειας τέως διοικήσεως πρωτευούσης. Οπότε ας ξαναγυρίσουμε σε δύο. Κι ας θυμηθούμε το χουνέρι που έκαναν στην κουτσομπόλα του χωριού ι Κώτσους κι η Τρυγόνα

 
Οι γνωστοί κ μη εξαιρετέοι Μιμίκος κ Μαίρη ερμηνευμένοι από τον Δώρο Γεωργιάδη, σε μουσική Μίμη Πλέσσα κ στίχους Κώστα Βίρβου.
 
Ο Τάσος αναφέρεται μέσα στο τραγούδι κ είναι ο λόγος που η Γκόλφω κάπου παρατάει τα πρόβατα.
Αφήνω κ αυτό εδώ:
 
"Η καρδιά μου ανοίγει στη φωνή σου" είναι η άρια για mezzo soprano (εδώ ερμηνευμένη από τη grande dame Montserrat Caballé) από την όπερα του Saint-Saëns "Σαμψών κ Δαλιδά".
Ερμηνεύεται από τη Δαλιδά στην δεύτερη πράξη , καθώς η ίδια προσπαθεί να αποπλανήσει τον Σαμψών, ώστε ο τελευταίος να της αποκαλύψει πού κρύβεται η δύναμη του.
Η Δαλιδά απαντά στο "Δαλιδά, σ'αγαπώ" του Σαμψών με την παραπάνω άρια.
 
Μάλιστα. Να τι παθαίνει κανείς με το lockdown όταν δεν μπορεί να πάει έξω για κούρεμα και λέει στη γκόμενα "Ρε Δαλιδούλα δεν μου τα παίρνεις λίγο μ' ένα ψαλίδι γιατί καλοκαίριασε και ζεσταίνομαι?"

Χε χε το καλύτερο με Τάσο και Γκόλφω είναι από τον δίσκο με μουσική του Γιώργου Παπαδάκη από το "Μια ζωή Γκόλφω" του Ελεύθερου Θεάτρου (1974), όπου στο τέλος, στον τραγικό μονόλογο της Γκόλφως (στο οποίο η Γκόλφω - Σμαράγδα Σμυρναίου απαγγέλλει"Στον κόσμο αυτόν έν' αγάπησ' η Γκόλφω κι αυτός την αρνιέται κι η Γκόλφω αρνιέται για έναν τον κόσμο", τραγουδάει "Ο Τάσος (Κώστας Αρζόγλου) έφυγε φτωχός και πλούσιος γυρίζει" και τελικά αναφωνεί "Τάσο, εφαρμακώθηκα!" ... άρα έχουμε ζευγάρι, τραγούδι, και αναφορά των ονομάτων.

Δυστυχώς δεν υπάρχει στο Youtube.

Πολύ το σοβαρέψαμε με τα δράματα και τις όπερες, ας το ευθυμήσουμε λίγο. Δεν αμιβάλλω ότι θα υπάρχει ντουέτο Φίγκαρο - Σουζάννας αλλά αντί να ψάχνω καλύτερα να πάμε σε ελληνικό υπηρετικό προσωπικό. Και τα ονόματα υπάρχουν στον τίτλο. Πιο μέσα στο θέμα δεν γίνεται. Και ρετρότατο.

 
beatles-obladi oblada
Τα καραβάκια-Καίτη Χωματά
 
Τελευταία επεξεργασία:
Εγώ θα επιμείνω ελληνικά και μάλιστα Θεσσαλικά. Διότι στον Θεσσαλικό Κύκλο του Μαρκόπουλου έχουμε κι άλλο ζευγάρι. Δηλαδή όχι ακόμη ζευγάρι, στα προξενειά είμαστε, αλλά η προξενήτρα Βίκυ Μοσχολιού έχει ατράνταχτα επιχειρήματα: Το Ρηνάκι είναι μεν αλλήθωρο και βαριακούει, μα "αν πάρεις άλλη να 'χει χούι ό,τι της λένε να τ' ακούει και να τα βλέπει όλα γύρω σε βλέπω Αντώνη μ' ζωντοχήρο". Χώρια που συγγένευε με τη μαμμή και θα την ξεγεννούσε τζάμπα. Πώς να αντισταθεί σε τέτοια κάλλη ο Αντώνης? Σίγουρα το ειδύλλιο φούντωσε μετά το τέλος του τραγουδιού.

 
Υπάρχει κι ένα παλιό τραγουδάκι της Σοφίας Βέμπο που πρωτοάκουσα στο σπίτι της θείας μου σε έναν παμπάλαιο δίσκο. Το έψαξα στο Youtube και το βρήκα!!!!! Πολύ στεναχωριόμουν κάθε φορά που το άκουγα!!!

Ο Μηνάς κι η Μυγδαλιά (Το κορμί της Μυγδαλιάς)


Και μια και έπιασα την Βέμπο ακούστε και το παρακάτω:

Ο Γιάννος κι η Μαριώ (Δίχως Γιάννο δε θα γιάνω)


Α, θυμήθηκα κι άλλο.... Καθήστε να το βρω κι αυτό!

Η Κανελιά κι ο Λιας (Κανελιά)

 
Τελευταία επεξεργασία:
Τον Μηνά με τη Μυγδαλιά δεν το είχα ακούσει ποτέ. Τα άλλα τα ήξερα αλλά θα τα έβαζα αργότερα :)

Τελικά η Βέμπο είχε πει ένα σωρό τέτοια ψευτοδημοτικά με ζευγάρια και πολλά είχαν πολλά τολμηρά υπονοούμενα, όχι πάντα ιδιαίτερα καλόγουστα (το χειρότερο είναι η Τρανταφ'λιά αλλά δεν ανήκει εδώ διότι δεν μαθαίνουμε το όνομα αυτουνού που της έσπασε το σταμνί κι έκανε αυτή μεν να σκούξει τη δε βάβω της να της πει όλο κατανόηση "ε, πάρ'το όπως έγινε και κάνε το τουρσί".)

Θα κάνω μια τιμητική μνεία σε δύο τραγούδια που έχουν μεν ζευγάρια με ονόματα αλλά της γυναίκας είναι εκδοχή του αντρικού. Έχουμε την κυρα-Γιώργαινα με τον πονηρό τον Γιώργο και την Κρασογιώργαινα με τον χοντρομπαλά Κρασογιώργη. Ανήκουν εδώ? Δεν ξέρω.

Από την άλλη, η απαίτηση είναι "το θέμα του τραγουδιού να είναι η σχέση ενός άνδρα με μία γυναίκα " χωρίς να διευκρινίζει τη σχέση, οπότε δεν έχει σημασία αν η Φούλα ήταν συμμέτοχη στη δολοφονία του άντρα της. Έχουμε τα ονόματα του ζευγαριού και bonus της πεθεράς Κάστρου.

 
Πίσω
Μπλουζα