Υπεύθυνη δήλωση ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ του 86χρονου κινηματογραφιστή Νίκου Μπιλιλή

Saulot

RetroNuts!
Joined
14 Σεπ 2006
Μηνύματα
1.789
Αντιδράσεις
199
Απο το http://www.videomag.gr.

[h=1]Υπεύθυνη δήλωση ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ του 86χρονου κινηματογραφιστή Νίκου Μπιλιλή[/h]

Ο κάτωθι υπογεγραμμένος Μπιλιλής Νικόλαος του Σταματίου και της Γεωργίας, γεννηθείς εν Θεσσαλονίκη στις 7 Αυγούστου του έτους 1926, κάτοικος Θεσσαλονίκης οδός Μητροπόλεως αρ. 61 Τ.κ. 54623 δηλώ υπευθύνως και εν γνώσει των συνεπειών του Νόμου περί ψευδούς δηλώσεως ότι:

Είμαι κάτοχος ιστορικού κινηματογραφικού αρχείου με γεγονότα της Θεσσαλονίκης από το έτος 1911 μέχρι και το 1990 και γενικότερα όλης της Ελλάδας με αναρίθμητα θέματα που το μήκος τους σε φιλμ των 35 και 16 χιλιοστών (| “θετικό”, “αρνητικό”, “αναστρεφόμενο”) είναι 80.000 μέτρα.

Επίσης κατέχω ελληνικά και ξένα κινηματογραφικά φιλμς των 35, 16 και 9,5 χιλιοστών με : επίκαιρα, ντοκιμαντέρ, κινούμενα σχέδια, κινηματογραφικά έργα κ.λ.π. από το 1895 έως το 1975 όπου το μήκος τους είναι 190.000 μέτρα καθώς και τρέιλερ κινηματογραφικών έργων, ελληνικών και ξένων 35 χιλιοστών (1960 – 2005) 300 τεμάχια, περί τις 20.000μ ΣΗΜ. Πάρα πολύ μικρό μέρος του κινηματογραφικού υλικού, περί τις 10 ώρες, μεταγράφηκε σε D.V.D. +R και περί τις 20 ώρες σε V.H.S. – Πλην των ως άνω φίλμς κατέχω ακόμη:

α) 30.000 κινηματογραφικές φωτογραφίες, αφίσες κ.α. ελληνικές και ξένες στο πρωτότυπό τους από το 1920 έως το 2005.

β) 100 φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης (1890-1965) και 1500 (1974-1976) στάσεις στο πρωτότυπο αρνητικό τους

γ) Αθλητικό φωτογραφικό αρχείο Θεσσαλονίκης και περιοχών της ΟΛΩΝ των αθλημάτων 1974-1976 σε 7950 στάσεις, στο πρωτότυπο αρνητικό τους

δ) Αρκετά μηχανήματα ιστορίας κινηματογράφου ως εκθέματα από το 1790 έως το 1960

ε) Άριστα λειτουργούντα μηχανήματα εικονοληψίας, προβολής, “μοντάζ”, των 16 και 35 χιλιοστών με μεγάλο αριθμό συμπληρωματικών εξαρτημάτων τους

στ) αρκετά άλλα κινηματογραφικά είδη που την περιγραφή τους δεν έκρινα απαραίτητη.

Όλα τα πιο πάνω φιλμς τα χρησιμοποίησα μετά από πολυδάπανη και μακρόχρονη συντήρησή τους και ανατύπωση των κατεστραμμένων POSITIF – NITRATE (1900-1937) σε ενδιάμεσο NEGATIF ACETATE, αυτό λόγω της αποθήκευσής τους σε δυσπρόσιτους και ακατάλληλους γιʼ αυτά χώρους και τα συμπλήρωσα με την αγορά άλλων από διάφορες συλλεκτικές πηγές, μετά το 1995, όπου παραχώρησα τότε, το αρχειοθετημένο, απαριθμημένο και πολλαπλάσιο του ως άνω, αρχειακό κινηματογραφικό μου υλικό στην Νομαρχία Θεσσαλονίκης, η οποία το δώρισε στον Ο.Π.Π.Ε. Θʼ97 για την ίδρυση του ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Θεσσαλονίκης. ΔΥΣΤΥΧΩΣ την ΤΥΧΗ αυτού του υλικού σε ΕΙΔΟΣ, ΑΡΙΘΜΟ και ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, όπως αναγράφονται στην από 194 σελίδες Α4 απόδειξη παραλαβής τους (την έχω στη διάθεση παντός ενδιαφερομένου) ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΩ. Εάν τη γνώριζα, όλα όσα σήμερα κατέχω ΣΙΓΟΥΡΑ θα βρίσκονταν εκεί και δεν θα αντιμετώπιζα το ΑΛΥΤΟ πρόβλημα της διάθεσής τους.

Το αρχειακό κινηματογραφικό υλικό το απέκτησα ως:

κινηματογραφιστής (1945), παραγωγός και Ανταποκριτής ελληνικών και ξένων κινηματογραφικών και τηλεοπτικών επικαίρων (1960 – 1990) και, ως συλλέκτης κινηματογραφικού υλικού από το 1935.

Επειδή:

α) επί ΔΕΚΑ χρόνια, 2001 – 2011, ΚΑΝΕΝΑΣ κρατικός ή Δημοτικός φορέας της χώρας μας ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕ στην πρότασή μου, να διαθέσει μόνιμο χώρο 400 τ.μ. και να το παραλάβει ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ, προς διάσωση και αξιοποίησή του με μόνη αμοιβή τα πνευματικά μου δικαιώματα που θα προέκυπταν από τη χρήση του,

β) λόγω της μειωμένης μου σύνταξης, πολύ μικρότερης από χίλια Ευρώ το μήνα (ακόμη δεν γνωρίζω πόσο θα μου την μειώσουν με τα μέτρα λιτότητας που συνεχώς επιβάλλονται) ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΜΑΙ να πληρώσω και να πληρώνω το “ΧΑΡΑΤΣΙ” για τη φύλαξή του στους ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ αποθηκευτικούς του χώρους, που μου τους χρέωσαν με την αντικειμενική αξία των διαμερισμάτων -!- (αντί αποθηκών ως έπρεπε), δηλαδή με 2200 και με 1850 Ευρώ το τ.μ. (ποσόν πολύ μεγαλύτερο από τη μειωμένη μου σύνταξη). -

γ) ούτε έχω χρήματα να πληρώσω “κοντέϊνερ” να το παραλάβει και να το ξεφορτώσει -όπως θα έπρεπε- έξω από το ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ ή τη ΔΗΜΑΡΧΙΑ Θεσσαλονίκης, αλλά ούτε και η καρδιά μου αντέχει να το μοιράσω στα παλιατζίδικα ή να το πετάξω στα σκουπίδια,

αφού λοιπόν και η διάσωσή του στην Ελλάδα αποδείχτηκε ΑΔΥΝΑΤΗ, γι΄αυτό ΔΗΛΩΝΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ότι:

ΜΕΤΑΝΟΩ πικρά για την αφέλεια που είχα να πιστεύω ότι κάποιος εκ των επί του Πολιτισμού άρχοντες της Ελλάδας θα έδειχνε το ιστορικά επιβαλλόμενο ενδιαφέρον για τη ΔΙΑΣΩΣΗ και ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ του αρχείου μου, πράγμα που επί ΔΕΚΑ ολόκληρα χρόνια, δεν έγινε.

Ως εκ τούτου, συν το αβάσταχτο “ΧΑΡΑΤΣΙ” (η χαριστική του βολή) με αναγκάζουν στη δύση του βίου μου, με αλύτρωτο πόνο ψυχής να προσπαθήσω να το πουλήσω εκτός Ελλάδος, όπου ευχαρίστως θα το ΔΙΑΣΩΣΟΥΝ, θα το ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ και, θα το ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ, για να εισπράττουν σε χρυσό από παραγωγούς, Έλληνες και ξένους (κινηματογράφου και τηλεόρασης), πουλώντας τους ανατυπωμένα γεγονότα της ιστορίας τους Έθνους μας, όπως γίνεται και με το αρχείο των αδελφών Μανάκια.

Ίσως, εάν, το Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο ήταν σε θέση να αναλάβει την τήρηση των όρων της ΔΙΑΣΩΣΗΣ & ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΛΟΥ του προαναφερθέντος υλικού, και την εξασφάλιση ενός πάγιου μικρού ποσού έναντι των πνευματικών μου δικαιωμάτων, δεν θα έφθανα έως εδώ. Για την τραγική για μένα αυτήν κατάληξη, την ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ, θα την φέρουν ακέραια οι εκάστοτε αρμόδιοι επί του Πολιτισμού της Ελλάδας, οι οποίοι προκλητικά επί ΔΕΚΑ χρόνια ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΑΝ τόσο επί των δικών μου προτάσεων και επικλήσεων, όσο και περισσότερο επί των εντόνων αναφορών επί του θέματος, των πλέον έγκυρων ηλεκτρονικών Μέσων Επικοινωνίας και της έντυπης Δημοσιογραφίας της χώρας μας και όχι μόνο.-

ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΩ για τα όσα πρόσφερα στους χώρους του Πολιτισμού, της ενημέρωσης της κοινής γνώμης και της Διεθνούς προβολής της γενέτειράς μου, για οποία βραβεύθηκα:

α) το 2006, στην ΑΘΗΝΑ από το ΙΔΡΥΜΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΒΑΣ. ΜΠΟΤΣΗ και το ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ και

β) το 2011, από το ΒΑΦΟΠΟΥΛΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και το Δήμαρχο της πόλης μας κ. Ιωάννη Μπουτάρη, μετά από πρόταση της Προέδρου της Εφορευτικής Επιτροπής του Βαφοπουλείου και Δημοτικής Συμβούλου, κυρίας Θεοδώρας Λειψιστινού.

Διατελώ απογοητευμένος ανίατα.

Με απέραντη αγάπη για την Πατρίδα μου και με βαθιά θλίψη και οργή για το σημερινό της κατάντημα.-

Ο υπευθύνως δηλών

Ν. Σ. Μπιλιλής

Θεσσαλονίκη 31/12/2011
 
Οι συμφορουμίτες μας απο την Θεσσαλονίκη δεν μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση, και σε σχέση με την RetroDB;
 
... δεν μπορώ να πω τίποτα για το παραπάνω... :cry:
 
Καλύτερα μην ανοίξω το στόμα μου για τους βουλευτές και τους δημόσιους λειτουργούς γιατί θα φάω ban όχι μόνο από αυτό το forum, αλλά και από όλο το internet......

Άλλη ακόμα μια τρανή απόδειξη για το πόσο το σημερινό κράτος σέβεται τον πολίτη !
 
Πρέπει κάποιος να προσφερθεί να τις ψηφιοποιήσει και να τις αφήσει open domain.

Ελπίζω να αναλάβει κάποιος ιδιότης ή φορέας αυτή τη πρωτοβουλία. Όποιος ελπίζει σε κόμματα, είναι εντελώς αφελής.
 
Πω πω αν μπορούσα θα αναλάμβανα εγώ να βοηθήσω... λυπηρό πάντως...
 
Με πιάνει θλίψη μόνο και που το διαβάζω. Η πολιτεία για άλλη μια φορά μουγγή. Μεγάλος μάγκας ο κύριος Μπιλιλής
 
Πολύ μεγάλο κρίμα αν χαθεί όλο αυτό το υλικό... :(
 
Με εχει στεναχωρησει ιδιαιτερως αυτη η φαση. Αν καποιος μπορει να βοηθησει...
 
Ναι ρε παιδιά μακάρι να γίνει κάτι, ίσως αν βοηθούσε με κάποιο τρόπο το φόρουμ...
 
Επικοινωνησα με επωνυμο ατομο στην Ελλαδα που εκτος των αλλων εχει ασχοληθει ιδιαιτερως με τεχνικες ψηφιοποιησης παλαιων formats (δεν χρειαζεται να αποκαλυψω το ονομα του) απο τα λεγομενα του οποιου καταλαβα οτι στην Ελλαδα δεν υπαρχουν ιδιωτικα τεχνικα μεσα να ψηφιοποιηθει αυτη η συλλογη.

Υποθετω η διασωση τους απαιτει κρατικη χρηματοδοτηση (γκουχ γκουχ) και επικοινωνια με ειδικους στο εξωτερικο... :(
 
Wally είπε:
Υποθετω η διασωση τους απαιτει κρατικη χρηματοδοτηση (γκουχ γκουχ) και επικοινωνια με ειδικους στο εξωτερικο... :(
Τότε κάτι παραπάνω από δύσκολα τα πράγματα... :(
 
Wally είπε:
Επικοινωνησα με επωνυμο ατομο στην Ελλαδα που εκτος των αλλων εχει ασχοληθει ιδιαιτερως με τεχνικες ψηφιοποιησης παλαιων formats (δεν χρειαζεται να αποκαλυψω το ονομα του) απο τα λεγομενα του οποιου καταλαβα οτι στην Ελλαδα δεν υπαρχουν ιδιωτικα τεχνικα μεσα να ψηφιοποιηθει αυτη η συλλογη.
Υποθετω η διασωση τους απαιτει κρατικη χρηματοδοτηση (γκουχ γκουχ) και επικοινωνια με ειδικους στο εξωτερικο... :(
Σαφώς και υπάρχουν αρκετά ιδιωτικά studio που έχουν κρατήσει ίντσες και κινημ. μηχανές αναπαραγωγής όλων των διαμετρημάτων. Εγώ γνωρίζω πάρα πολλά απο αυτά, όπου κατα καιρούς έχω εργαστεί, και έχουν σε λειτουργεία μηχανήματα τέτοια. Δέν είμαι σίγουρος για το σύνολο του υλικού (πάντα βρίσκεις μερικά εξωτικά φορμά, και σίγουρα θα υπάρχουν τέτοια στην εν λόγω συλλογή) όμως η πλειονότητα σαφώς και μπορεί να επεξεργαστεί στην Ελλάδα. Ο κόπος και φυσικά οι εργατοώρες που θα απαιτηθούν σίγουρα κοστίζει, και μάλιστα πολύ, άν σκεφτείτε ότι τα μηχανήματα αυτά είναι δυσέυρετα και πανάκριβα, ενώ η συντήρησή τους κοστίζει αναλόγως.

Επίσης, η ΕΡΤ διατηρεί σε υπόγες πολλά απο τα εν λόγω μηχανήματα που απαιτούνται για την ψηφιοποίηση του υλικού. Όμως, επειδή μιλάμε για Ελλάδα, οι υπάλληλοι που είναι υπεύθυνοι γι'αυτά μάλλον πίνουν καφέ και θυμούνται τα παλιά, ενώ όπως έχουν τα πράγματα η ΕΡΤ δέν πρόκειται να ξοδέψει φράγκο για ένα τέτοιο εγχείρημα, και ακόμα και άν το κάνει, σίγουρα θα υπάρχουν παραφωνίες στο αποτέλεσμα, για να μήν πώ απώλειες και του αρχικού υλικού (έχει πολλούς άχρηστους εκει μέσα)

Εν κατακλείδι, μόνος κάποιος πολύ πλούσιος και ρομαντικός ιδιώτης θα μπορούσε να χορηγήσει το εγχείρημα, ή κάποιο μουσείο. Δέν βρισκόμαστε σε σοβαρό,ούτε και υπευθυνο κράτος, ενώ δέν υπάρχουν πόροι πλέον για βασικά πράγματα (καθαρισμός, σίτηση αστέγων κλπ), πόσο μάλλον για ψηφιοποιήσεις.
 
Στη χωματερή θα βρεθούν κύριοι, έχουμε μάθει να πετάμε στα σκουπίδια το παρελθόν και την ιστορία μας...
 
Δηλωση μετανοιας του παρδαλοτζατζικιου...

Κρατησα αυτη την ειδηση στο μυαλο μου τοσο καιρο.

Και μεσα στο φορουμ διεκρινα οτι πολλα μελη εχουν μεγαλο ενδιαφερων για τον κινηματογραφο..

Μην το παρει κανεις προσωπικα, αλλα βλεπωντας την τρελα του Αντωνη-tony tony και τον ΜΕΓΑ αριθμο ποστ(!!!) του προτεινα μεσω π.μ.

να καλεσει τον κυριο Μπιλιλη και να μαθει αν υπαρχει ακομα η συλλογη. Γιατι για μενα παιδια, αν και δεν ξερω τον Αντωνη προσωπικα, σε καποιον με τετοια τρελα αξιζει

να παρει στα χερια του αυτα τα αντικειμενα.

Και ας θυσιαστουν καποια κομματια προκειμενου να διασωθει το μεγαλυτερο και σημαντικοτερο μερος.

Οποτε βρηκαμε τηλεφωνο και τον καλεσε. Ε, λοιπον ο κος Μπιλιλης, που εψαχνε να βρει τροπο να σωθει η συλλογη του, προσφερωντας τη δωρεαν σε Δημους κλπ....ζηταει υπερογκα ποσα

ακομα και για τα πιο ασημαντα κομματια που κατεχει!!!

Δανειζομαι δυο φρασεις απο την ανακοινωση του:

α) επί ΔΕΚΑ χρόνια, 2001 – 2011, ΚΑΝΕΝΑΣ κρατικός ή Δημοτικός φορέας της χώρας μας ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕ στην πρότασή μου, να διαθέσει μόνιμο χώρο 400 τ.μ. και να το παραλάβει ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ, προς διάσωση και αξιοποίησή του με μόνη αμοιβή τα πνευματικά μου δικαιώματα που θα προέκυπταν από τη χρήση του,

Και αυτη:

ΜΕΤΑΝΟΩ πικρά για την αφέλεια που είχα να πιστεύω ότι κάποιος εκ των επί του Πολιτισμού άρχοντες της Ελλάδας θα έδειχνε το ιστορικά επιβαλλόμενο ενδιαφέρον για τη ΔΙΑΣΩΣΗ και ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ του αρχείου μου, πράγμα που επί ΔΕΚΑ ολόκληρα χρόνια, δεν έγινε.

Την οποια θα παραποιησω.....με δικα του λογια παλι...και δικα μου...

ΜΕΤΑΝΟΩ πικρά για την αφέλεια που είχα να πιστεύω ότι κάποιος που τοσα πρόσφερε στους χώρους του Πολιτισμού, της ενημέρωσης της κοινής γνώμης και της Διεθνούς προβολής της γενέτειράς του, για τα οποία βραβεύθηκε, τωρα στα 88 του χρονια θα έδειχνε το ιστορικά επιβαλλόμενο ενδιαφέρον για τη ΔΙΑΣΩΣΗ και ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ του αρχείου του, πράγμα που επί ΔΕΚΑΤΡΙΑ ολόκληρα χρόνια, δεν έγινε.

Αλλα και οτι δεν θα εδειχνε ενδιαφερων για ψυχρο χρημα, ακομα και στην δυση της ζωης.

:bash:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Με κάλυψες πλήρως! Αφού ήθελες να δημοσιοποιήσεις το συμβάν από μένα κανένα πρόβλημα! Κρίμα πάντως.. για τον κύριο. :(
 
tonytony είπε:
Με κάλυψες πλήρως! Αφού ήθελες να δημοσιοποιήσεις το συμβάν από μένα κανένα πρόβλημα! Κρίμα πάντως.. για τον κύριο. :(
Αυτο δεν χωνευεται ουτε με Pepsi MAX! :D

Θα το καταλαβαινα αν ηταν 40 χρονων, αλλα σε τετοια ηλικια....

Οπως ειπες και συ, πολυ δυσκολο να βρεθει καποιος να του δωσει τοσα χρηματα. Το μελλον της συλλογης....ειναι αμφιβολο...

TallMan είπε:
Στη χωματερή θα βρεθούν κύριοι, έχουμε μάθει να πετάμε στα σκουπίδια το παρελθόν και την ιστορία μας...
Δελφοι λαμβανουν;
 
Ενταξει....τι να πω? :eek:

Αναμεικτα τα συναισθηματα.... :xm:

Απο την μια,με θλιβει το γεγονος οτι - απ'οτι φαινεται - θα χαθει τετοιος πολιτιστικος θησαυρος... :(

Απο την αλλη,ειναι πραγματικα εξωφρενικο το γεγονος οτι καποιος ζηταει υπερβολικα ποσα

μονο και μονο για να δωσει....

pardalotzatziki είπε:
....τα πιο ασημαντα κομματια που κατεχει!!!
Απαραδεκτος!!!!!!!!... :tsktsk: ......:mad:........ :rant: ..... :eviltongue: ....... :ban:

Καποιος να του πει οτι εκει....τα λεφτα δυστυχως δεν μπορουν να κανουν τιποτα!!!!!!
 
Πίσω
Μπλουζα