δημοσκόπηση : η καλυτερη θρησκευτικη σειρα δεκαετιας 80'

Καλύτερη θρησκευτική σειρά '80s

  • Οι τελευταίες μέρες της Πομπηία (1984)

    Ψηφοφορίες: 2 33,3%
  • A.D. Anno Domini (1985)

    Ψηφοφορίες: 1 16,7%
  • Quo Vadis? (1985)

    Ψηφοφορίες: 3 50,0%

  • Συνολικοί ψηφοφόροι
    6

αριαδνη

candy fan
Joined
29 Μάρ 2010
Μηνύματα
14.096
Αντιδράσεις
15.424
1. Οι τελευταιες μερες της πομπηιας του 84'

2. αννο ντομινι του 85'

3.κβο βαντις ντομινε του 85'

αυτες βρηκα  παμε να δουμε ποια εκανε μεγαλύτερη εντυπωση; παμε για δημοσκοπηση; μεγαλες συμπαραγωγες που εχουν να κανουν μετα την σταυρωση του ιησου και την συνέχεια των πρωτων χριστιανων και των μαθητων του κυριου στην ρωμη/ γυριστηκανε δε στα μεσα του 80'

η πρωτη εξελισσεται μονο στην επαρχια της πομπηιας πριν την εκρηξη του βεζουδιου,, οι αλλες σε ιερουσαλημ και ρωμη ποια η αγαπημενη σας; Δεν θυμάμαι καθόλου να δω δει το Αννόβερο ντόμινο, οι άλλες δύο σειρές είναι αριστούργηματα με ψηφιδωτό χαρακτήρων.

Κάποιος αντμιν να το βάλει σε δημοσκοπηση

71jDbtK41IL._SY445_.jpg

Προβολή συνημμένου 194788

S_20894-MLB20198785016_112014-O.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν έχω δει καμιά τους αλλά ψηφίζω Quo Vadis λόγω Klaus Maria Brandauer (έχετε δει το "Μεφίστο"?) και το Μπεργκμανικού Max von Sydow.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πως να την ανοίξουμε την ψηφοφορία ; Καλά ελέφαντας και ο δικός μου ψήφ ος εκεί πάει!
 
Φίλη  αριαδνη, δεν θα μπορούσα να ψηφίσω,μιας και έχω δει μόνο το "Τελευταίες μέρες της Πομπηίας "..Την γνώμη μου γι'αυτή την σειρά την έγραψα πρόσφατα σε άλλο post..Τις άλλες 2 δεν τις έχω δει,μάλλον τις έχω δει αποσπασματικά:

α) για το "A.D.", γνωρίζω ποια είναι,έχω δει κάποια μέρη της,όχι ολόκληρη την σειρά.Δεν ξέρω,όσο και να μου αρέσουν αυτό το είδος ταινιών,η συγκεκριμένη δεν μου έκανε ποτέ το "κλικ" να την δω από την αρχή,ολόκληρη,έτσι ώστε να μπορώ να την κρίνω (και να την βαθμολογήσω).

β) για το "Quo Vadis": και αυτή την δεν την έχω δει ολόκληρη,αλλά για διαφορετικό λόγο.Και ελπίζω να μην κάνω λάθος την ταινία,εάν πρόκειται δηλαδή για την παλιά ταινία του '59 ή για αυτήν  που υπάρχει στην δημοσκόπηση,ή αν πρόκειται για εντελώς άσχετη ταινία με το "quo vadis".Αν κάνω λάθος,ζητάω από τώρα συγγνώμη για το σχόλιο μου στο συγκεκριμένο post..(ΠΡΟΣΟΧΗ,θα γράψω σπόιλερ)...Υπάρχει μία σκηνή,στην αρένα,όπου έχουν ντύσει μικρά παιδιά με προβιές και τα αφήνουν να τρέξουν.Και πίσω από τα παιδιά,αφήνουν σκυλιά να τρέξουν.Το όλο "θέαμα" είναι η αναπαράσταση του κυνηγιού του λύκου και πως τρώει τα αρνιά!..Πιστεύω πως αυτή η σκηνή είναι από το Quo Vadis του ΄85 (είπαμε παιδιά,αν κάνω λάθος,διορθώστε με)..Ε,αυτό ήταν!..μετά τη σκηνή αυτή,σταμάτησα να τη βλέπω.Και όχι μόνο αυτό,αλλά ξέχασα και όλη την υπόλοιπη ταινία!..Γι αυτό ακριβώς δεν είμαι 100% σίγουρος για το αν είναι αυτή..Ε,όχι!..Ό,τι πιο αγνό,αθώο,αμόλυντο που υπάρχει πάνω σ'αυτόν τον πλανήτη!..Αυτή η σκηνή,είναι από τις πιο τρομακτικές που έχω δει..Η ταινία ρωτάει "Quo Vadis ?" που  -αν μου επιτρέπεται-  σε μια ελεύθερη απόδοση,το ερώτημα μάλλον απευθύνεται στη Ρώμη.Δηλαδή,την κυρίαρχη Ρώμη,την μεγάλη αυτοκρατορία..Ερώτημα που το ψελλίζεις με λύπη,στεναχώρια,μελαγχολία..Και βλέποντας αυτή τη σκηνή,εξοργίζεσαι!..Τα συναισθήματα αλλάζουν.Η λύπη μετατρέπεται σε θυμό.Σε οργή.. Και δεν ρωτάς πια..Φωνάζεις",ουρλιάζεις" : 

"Quo Vadis , Άνθρωπε?" ..Που 'ναι μωρέ ένας "κατακλυσμός του Νώε"? Ένας "Βεζούβιος"?  Έτσι,για να ΄μαστε και στο "πνεύμα" των ταινιών που ασχολούμαστε συγκεκριμένα!..Αλλά πολύ μακρυά φυσικά από το "πνεύμα" των ημερών που διανύουμε (την Σαρακοστή),ή των ημερών που έρχονται (Μ.Εβδομάδα,Πάσχα)..Η σειρά σίγουρα είναι πετυχημένη,αφού αποτυπώνει τον τίτλο της μες στο μυαλό σου,την συνείδηση σου,την ψυχή σου..Αλλά δεν μπορώ να την βαθμολογήσω,γιατί δεν τη θυμάμαι καλά..Και δεν πρόκειται να την ξαναδώ.
 
Και οι τελευταίες μέρες της Πομπηίας εξαιρετικό τι να λέμε!! Λυδών και Νυδια το αγαπημένο μου ζευγάρι, ελπίζω να αξιωθω να δω και το αννο ντομινι που σίγουρα θα ναι αριστούργημα και κείνο! Σειρές του 80' τι άλλο να ζητήσεις τέτοια ποιότητα δεν την βρίσκεις.

Fulci ναι η σκηνή με τα παιδιά και τις προβιές είναι από την σειρά αυτή του 85' , πως όμως να μην την δείξει την διαδικασια αφού γινότανε στα αλήθεια, οι Ρωμαίοι ρίχνανε παιδιά χριστιανών στην αρένα και τα σκίσαμε τα λιοντάρια! Δεν σου λέει μύθους την αλήθεια περιγράφει ! Οι Ρωμαίοι σε τέτοια θεάματα αρέσκονταν τέτοια ήταν η διαφθορα τους. Πως να στο πει;

Στο βιβλίο υπάρχει και περιγράφεται σκηνή ενός παιδιού στην αρένα που το τρώει ένα λιοντάρι αφού γινότανε δεν σε κοροϊδεύουν και ο συγγραφέας τα περιγράφει λεπτομερώς! Και μικρά παιδιά δεν τα λυποντουσαν.

Η σκηνή με τον Πέτρο είναι από την Αγία γραφή ατόφια, ο Πέτρος είπε να φύγει να σωθεί και βγαίνοντας από την Ρώμη συναντά τον Χριστό που τον καλεί να τράβηξει ξανά για την καιομενη Ρώμη

Διότι χρειάζεται να ναι εκεί με την ζωντανή του παρουσία ως μαθητής του Χριστού για( το ερώτημα δεν απευθύνεται στην κραταιά αυτοκρατορία, στον Χριστό απευθύνεται)

να εμψυχώσει τον βασανισμένο λαό του! Με οποιοδήποτε κόστος ακόμα και αν πεθάνει τότε ο απόστολος τον ρωτά: που πας κύριε; Εννοώντας γιατί μας εγκαταλείπεις σε τέτοια τραγική κατάσταση! Η επιγραφή κβο βαντις ντομινε υπάρχει γραμμένη στο σημείο εκεινο από τοτε! Η απάντηση του Χριστού ειναι πως πάω στον σταυρο στην θέση σου
 
Με όλο το θάρρος, αλλα η σκηνή με τον Πέτρο δεν αναφέρεται καθόλου (πολύ λιγότερο "ατόφια") στην Αγία Γραφή. Για την ακρίβεια, δεν αναφέρεται καν ταξίδι του Πέτρου στη Ρώμη (επομένως και μαρτύριο επί Νέρωνος). Διάβασε τις Πράξεις των Αποστόλων και θα δεις ότι δεν υπάρχει τίποτε σχετικό.

Η ιστορία με το Quo Vadis υπάρχει στις "Πράξεις του Πέτρου", απόκρυφο βιβλίο που γράφτηκε τον ύστερο 2ο αιώνα και που δεν ανήκει στην Αγία Γραφή.
 
Ναι,την ξέρω την φράση,ξέρω ποιος και γιατί το είπε..Γι'αυτό και επικαλέστηκα την "ελεύθερη απόδοση",δηλαδή πως θα  μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία..Όπως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε σημερινά (σύγχρονα)  ζητήματα..

Δεν έγραψα πως μου φάνηκε "μύθος" η συγκεκριμένη σκηνή..Σίγουρα ήταν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ..Απλά εγώ δεν θα άντεχα να ξαναδώ το Quo Vadis..Μα το έγραψα ήδη..Ήταν ό,τι πιο τρομακτικό έχω δει.Ή πιο σωστά, από τις πιο τρομακτικές σκηνές..Το πιο αγνό και αμόλυντο ον στη Γη (ένα παιδί) να το "εξαφανίζει" έτσι απλά,για "διασκέδαση",το χειρότερο πλάσμα πάνω στη Γη (ο Άνθρωπος)..

Γι αυτό επικαλέστηκα και έναν "κατακλυσμό",έναν "Βεζούβιο"..Μέσα από ένα φυσικό φαινόμενο,μια φυσική καταστροφή,όπως γίνεται στην Πομπηία..Μια πραγματικότητα,που μπορεί να εξηγηθεί και πιο "ρομαντικά".Μια "μυθική" ερμηνεία, για όλα τα άσχημα που τόσο σωστά είδες και ανάλυσες στις "Τελευταίες μέρες της Πομπηίας"..Που δεν τα θυμάμαι όλα καλά.Χρήμα και εξουσία,διαφθορά,προδοσία,προσηλυτισμός,φανατισμός,η σήψη και το αίμα αθώων..Και η λάβα?..Πώς μπορείς να μην το δεις σαν "κάρμα"?..Σαν "τιμωρία"?..
 
Ελέφαντας η παιδική ηλικία της Παναγίας πάλι σε απόκρυφο ευαγγέλιο υπαρχει όμως και τα ονόματα των γονέων της και αυτό το περιστατικό το δέχεται η εκκλησία όπως εχει! ετσι δεχεται οτι ο πετρος ηταν στην ρωμη και μαρτυρησε

Fulci αν ήξερες τι γινότανε με παιδιά σκλάβων, απελευθερων φτωχων ρωμαιων και ξένων δεν θα κοιμόσουνα καλά το βράδυ! οπως λεει και ο γαιος στη φορτουνατα στις τελευταιες μερες της πομπηιας οτι οσο υπαρχει ανθρωπος το κακο δεν θα παψει, η σειρα ηταν και επιηκης με οσαν συνεβαιναν στα δειχνει απεξω απεξω, τετοια ηταν η ηθικη σηψη εκεινης της εποχης η ανθρωπινη ζωη δεν ειχε καμια αξια! εσυ ηθελες να επερθει τιμωρια οπως στην πομπηια αν καταλαβα καλα;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
αριαδνη, δεν αμφισβητώ ότι αυτά τα δέχεται η εκκλησία. Είχες όμως γράψει " Η σκηνή με τον Πέτρο είναι από την Αγία γραφή ατόφια " και το σχόλιό μου αναφερόταν σ' αυτό. Η Αγία Γραφή αποτελείται από συγκεκριμένα βιβλία, τα οποία (για την Καινή Διαθήκη που μας ενδιαφέρει εδώ) είναι τα 4 ευαγγέλια, οι πράξεις των αποστόλων, οι επιστολές του παύλου, οι καθολικές επιστολές, και η αποκάλυψη. Δεν ξέχασα κανένα νομίζω (*). Από αυτά κανένα δεν αναφέρει το συγκεκριμένο επεισόδιο ούτε γενικά ταξίδι του Πέτρου στη Ρώμη.

(*) Μιλάω για τον κανόνα που επικράτησε στην ορθόδοξη εκκλησία.
 
Ελέφαντας δεν γνωρίζω να σου απαντήσω περισσότερα, είχα την γνώμη ότι κάποια κόμματα τα δέχεται η εκκλησία από τα απόκρυφα όπως ότι Πέτρος και Παύλος συναντήθηκαν πτριν το θανατο του Παύλου στην φυλακή η πως οι γονείς της Παναγίας λέγονταν Άννα και Ιωακείμ και είναι πια μέρος της παράδοσης της.
 
Φίλη αριαδνη, δεν είναι αυτό που θα ευχόμουν.Ή που θα επιθυμούσα..Θα το έβλεπα όμως σαν "κάρμα" όπως έγραψα.Δεν θα γράψω για "Θεία Δίκη"..Άλλωστε ο Θεός αυτός που πιστεύω (αυτός που πίστευαν και αυτοί που σκοτώνονταν μες στις αρένες) δεν είναι Θεός της εκδίκησης,αλλά της Αγάπης και της Συγχώρεσης..Θα μου πεις τότε : "μα καλά,εσύ που πιστεύεις σε αυτό τον Θεό,θα ευχόσουν για έναν "κατακλυσμό",έναν "Βεζούβιο"?Δεν θα συχωρούσες?Εδώ οι άλλοι,που αντιμετώπιζαν  βασανιστικούς θανάτους στις αρένες από λιοντάρια και "λιοντάρια",και το μόνο που έκαναν ήταν να προσεύχονται.Όχι να ρίχνουν κατάρες,όχι να εύχονται τον θάνατο των δημίων τους"..

Εμ, εδώ είναι που η έκφραση,το ερώτημα "Quo Vadis?",περνά σε άλλη φάση.Γι αυτό και το απέδωσα "ελεύθερα" σαν ερώτημα προς την Αυτοκρατορία,τον Κόσμο,την Ανθρωπότητα.Ξεπερνώντας ακόμα και το ύφος του ερωτήματος.Που από ένα κυριολεκτικά απορημένο και μελαγχολικό ερώτημα "Quo Vadis,domine?",μετά από όλα αυτά που γίνονταν τότε (κάποια λιγοστά τα ανέφερες),θα μπορούσε να μετατραπεί μεταφορικά σε ένα οργισμένο "Quo Vadis,Rome?"..

Και αν υποθέσουμε,πως αυτό θα μπορούσε να ήταν το πραγματικό ερώτημα του τίτλου της σειράς  (ή του συγγραφέα καλύτερα),τότε η απόδοση-αποτύπωση των γεγονότων είναι 100% πετυχημένη.Γιατί?..Διότι,αυτή η αναφορά,η παρακολούθηση όλων αυτών "θεαμάτων",σε κάνει να θυμώνεις να εξοργίζεσαι.Και το "φάγωμα" των παιδιών από τα σκυλιά,είναι το σημείο που σε κάνει να φωνάξεις "φτάνει πια,σταματήστε το"..Και από μέσα σου να σκέφτεσαι "Ένας Βεζούβιος,μωρέ!"..

Και τι θα γίνει?..Όπως έγραψες για τον Γάιο στο "Τελευταίες μέρες της Πομπηίας",που λέει πως όσο υπάρχει άνθρωπος,πάντα θα υπάρχει το κακό!..Δεν θυμόμουν ακριβώς τα λόγια,τις φράσεις του (σου ΄γραψα άλλωστε πως μία φορά την έχω δει την σειρά),αλλά βλέπουμε ότι τελικά βγαίνει πάντα σχεδόν το ίδιο συμπέρασμα,νόημα.Βλέποντας τα γεγονότα,τα συμβάντα,τα "ήθη" εκείνης της εποχής,όπως αποτυπώνονται σε βιβλία,ταινίες,σειρές,αυτό που σκέφτεσαι είναι το "Quo Vadis?" ( γενικό και αόριστο το ερώτημα)..Και θα "καθαρίσουμε" από έναν Βεζούβιο?..

"Αυτό θα ήθελες Fulci?" , θα μπορούσες να με ρωτήσεις (όπως με ρώτησες)..Και δεν θα ΄χα να σου απαντήσω.."ΟΧΙ, θα απαντούσα",γιατί τότε δεν θα ήμουν αυτό που πιστεύω,ένας σωστός χριστιανός δηλαδή..."ΝΑΙ, θα απαντούσα", μετά και τη θέαση της σκηνής των παιδιών με τα σκυλιά,εξηγώντας φυσικά πως είμαι σκέτα και απλά "άνθρωπος"..Αντίθετες απαντήσεις από το ίδιο άτομο,,στο ίδιο ερώτημα..Μπορούν να "παντρευτούν" όμως αυτές οι 2 απαντήσεις? (ρητορικό το ερώτημα)

(να μην ξεχνάμε όμως, πως ο θυμός και η οργή είναι αυτά που σε οδηγούν στη σκοτεινή πλευρά της "Δύναμης"..Αυτό είναι από άλλο "ανέκδοτο" φυσικά,απλά το έγραψα για να ελαφρύνω λίγο το σχόλιο μου,γιατί νομίζω πως ξέφυγα αρκετά από το θέμα μας που ήταν απλά μια δημοσκόπηση μεταξύ 3 σειρών.Και συγγνώμη γι'αυτό αριαδνη..

Όπως και ότι με ενδιαφέρον διαβάζω την συζήτηση σου με τον elephadas.Δεν θα κάνω τον παντογνώστη,ούτε θα "κρυφοκοιτάξω" στο ίντερνετ για να μπω στη συζήτηση σας,μιας και δεν γνωρίζω τίποτα από αυτά που γράφετε.Μάλλον,έχω μια σχετική βασική γνώση των όσων γράφετε,αλλά εσείς το "προχωρήσατε" το θέμα,εμβαθύνατε και γνώσεις που δεν τις κατέχω και με κάνουν να νιώθω αδαή και αμόρφωτο.Ίσως πιο σωστά : άσχετο  )
 
Fulci ,η αρχαία Ρώμη έβγαλε και έναν Σενέκα ο οποίος αν και όχι χριστιανός ήταν ένας εξαιρετικά τίμιος , δημοκρατικός και ηθικός άνθρωπος, ούτε ο πραγματικός Πετρωνιος ήταν κακος και φαυλος ήταν όμως Ρωμαίος σε πολλές συνήθειες του,, είχε όμως ένα είδος ιδιότυπης ηθικής και δεν το ξεπερνουσε, δίκαιοι υπήρξαν και άλλοι συγκλητικοι ! Και ο ρωμαικος όχλος ζήτησε από τον Νέρωνα να σταματήσει τους βασανισμούς κατά των χριστιανων αφού είδε τις πρώτες μερες και να δείξει έλεος, κάπου μέσα του είχε και αυτός ένα αίσθημα δικαιοσύνης! Ας ελπίσουμε πως ο ανθρώπινος πολιτισμός μία μέρα θα μπορεί όλους να μας κάνει περήφανους και η ιστορία θα δει μόνο όμορφες σελίδες να διηγηθεί.
 
Αριάδνη, δεν διαφωνούμε για το ότι η εκκλησία δέχεται πολλά άλλα εκτός Αγίας Γραφής (δεν ξέρω ειδικά για την ιστορία του Quo Vadis, μια που την ξέρω μόνο από το μυθιστόρημα το οποίο δεν αποτελεί βέβαια θρησκευτική πηγή, όπως δεν αποτελεί το Μπεν Χουρ). Αλλά δεν είναι ενσωματωμένα στην Αγία Γραφή που υποτίθεται είναι θεόπνευστη. Όχι ότι πιστεύω τίποτε από αυτά, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα μας, ούτε είναι κατάλληλο μέρος εδώ για ευρύτερη συζήτηση. Το σχόλιό μου ήταν ειδικά ότι η Αγία Γραφή (τα συγκεκριμένα βιβλία) δεν περιέχει την ιστορία του Quo Vadis.

Πολύ ενδιαφέρουσα και η συζήτησή σου με τον fulci, με του οποίου τη θέση διαφωνώ απόλυτα, αλλά δεν συμμετέχω σε αυτή για να μην τραβήξουμε κι άλλο τα εκτός θέματος.
 
Ψήφισα το "Άννο Ντόμινι", επειδή είχε λαμπρό καστ (Άβα Γκάρντνερ, Άντονυ Άντριους, Τζέημς Μέησον, Σούζαν Σαράντον και πολλοί άλλοι), ήταν πολύ πλούσια παραγωγή, αλλά και για εθνικούς λόγους (σε ένα ρολάκι εμφανιζόταν η Κάτια Δανδουλάκη).
 
Και στο κβο βαντις η Κάρλατος ατανασιο! Σίγουρα η ιστορία δεν υπάρχει στην βιβλο την επίσημη αλλά ξέρεις πόσα δεν υπάρχουν και έχουμε αντλήσει πληροφορίες! Ότι δεν υπάρχει δεν υπάρχει σίγουρα είναι σε απόκρυφο ευαγγέλιο όπως και τα ονόματα των γονέων της Παναγίας όπως και χίλια αλλα! Πχ ότι ο Ιησούς παιδί έδινε ζωή σε νεκρά πουλιά. Πες μας την γνώμη σου για την ηθική της αρχαίας Ρώμης σε σχέση με τις σειρές πάντα ελέφαντας, λες να τα λένε υπερβολικά; Ότι ήταν πιο όμορφα και τα κάνουν πιο σκοτεινα
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Fulci ψάχνοντας λίγο την ιστορία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και βλέποντας και το αριστούργημα " εγώ ο Κλαύδιος" θα έλεγα ότι υπήρξαν και εξαίρετοι Ρωμαίοι πολίτες σαν τον Γερμανικό , τον Κικέρων,  τον Δρουσο μονο που δεν μπόρεσαν ποτέ να ανερθουν σε θέσεις εξουσίας και ισχύς! Ο Κλαύδιος επίσης ήταν εξαιρετικός ως πολιτικός αν και σαν παιδί ήταν στο περιθώριο και όμως φρόντισε και για τους δούλους, τους απελεύθερος και τους αδύναμους όπως και σεβάστηκε τις χώρες που κατακτησε! Δυστυχώς δεν ανεβαίνανε αυτοί που άξιζαν  διότι τους " τρώγανε" στον δρομο και η εξουσία έπεφτε σε απροβλεπτους που μόνο καλό δεν κάνανε. Ο Αύγουστος είχε κανει κληρονομικό το δικαίωμα στον θρόνο και όχι αξιακο αν και ο ίδιος ήταν ικανότατος και λογικός. Δυστυχώς με αυτά τα μέτρα που πήρε έκανε πολύ δύσκολη την εγκαθίδρυση ξανά της δημοκρατίας αν και ο ίδιος υπήρξε ανεκτικός πολύ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η ελληνική γλώσσα έχει μία έλλειψη εδώ. Στα αγγλικά ας πούμε "democracy" και "republic" είναι διαφορετικές έννοιες αλλά εμείς τα λέμε και τα δύο "δημοκρατία". Το Ρωμαϊκό κράτος είχε πάψει να είναι democracy πολλές δεκαετίες πριν τον Οκταβιανό. Όχι ότι ήταν ποτέ και πολύ δημοκρατία, μια που η αληθινή εξουσία ανήκε στους πατρίκιους και οι πληβείοι πολύ λιγότερα δικαιώματα είχαν, αλλά ακόμη κι αυτά είχαν ελαττωθεί στο ελάχιστο κι αν κάποιοι προσπαθούσαν να πάρουν μέτρα που κάπως βοηθούσαν τους πολλούς έτρωγαν το κεφάλι τους (βλέπε Γράκχους). Ο Μάριος, ο Σύλλας, ο Ιούλιος Καίσαρας, ο Μάρκος Αντώνιος (γενικά οι τριανδρίες) μόνο δημοκρατικά εκλεγμένοι ηγέτες δεν ήταν. Αλλά παρέμεινε republic με την έννοια ότι η εξουσία δεν ήταν κληρονομική. Μετά τον Οκταβιανό έπαψε να είναι και republic (αν και ακόμη παρίστανε ότι ήταν, μια που τα διάφορα αξιώματα του κράτους παρέμειναν απλώς ο Οκταβιανός τα συγκέντρωσε όλα στο πρόσωπό του, και οι διάδοχοί του δήθεν εκλέγονταν από τη Σύγκλητο η οποία διατηρήθηκε ακόμη και στο Βυζάντιο αν και ο ρόλος της ήταν διακοσμητικός εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις). Κανείς από τους αυτοκράτορες (ή τους προκατόχους τους) δεν ενδιαφερόταν για τίποτε άλλο από την εξουσία τους, την επέκταση του κράτους (πάλι εξουσία δηλαδή) και την καλοπέρασή τους. Οι ελάχιστες εξαιρέσεις είναι εξαιρέσεις σε σύγκριση με τους χειρότερους. Ακόμη και ο στωικός φιλόσοφος Μάρκος Αυρήλιος ας πούμε μια χαρά καταδίωξε τους Χριστιανούς και προτίμησε να αφήσει διάδοχό του τον γιο του Κόμμοδο (τον οποίο είχε κάνει συναυτοκράτορα) ας ήταν κακός, ενώ οι προκάτοχοί του από τον Νέρβα και μετά υιοθετούσαν τους διαδόχους τους με βάση και τις ικανότητές τους ακόμη κι αν δεν είχαν καμιά συγγένεια μ' αυτούς.
 
Δηλαδή.ελεφαντας ο Κλαύδιος δεν ήτανε ένας καλός αυτοκράτορας και δεν το λέω αυτό σε σχέση με Τιβέριο ο οποίος ήταν αδιάφορος για την πολιτική η τον Καλιγούλα που έκανε τα ανείπωτα! Η σειρά τουλάχιστον εμφανίζει έναν ηθικά ακαιραιο άνθρωπο που ηθελε την επαναφορά της  δημοκρατίας, μα και  τον Αύγουστο  τον παρουσιάζει  ως  εξαιρετικά  λαοφιλές  άτομο, πατέρα του ρωμαϊκού κρατους!Στον Ιούλιο Καίσαρα αρνήθηκε την πληρη εξουσία η σύγκλητος πράγμα που δεν έκανε με τον Οκτωβιανο κάτι λοιπόν θα είχαν δει σε αυτόν δεν μπορεί; Θα είχαν δει πως ήταν κατάλληλος να εκσυγχρονίσει το κράτος. Με τον Ιησού δύο αυτοκράτορες εμπλέκονται, ο Οκταβιανός που ήθελε την απογραφή των πληθυσμών που ηταν  υπό την κατοχή της Ρώμης και η αγία οικογένεια πηγαίνει στην Βηθλεέμ και ο Τιβέριος που επί της βασιλείας του σταυρώθηκε ο Ιησούς.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα