1001 '80s Computer Games: Desktop Edition

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.037
Θα τρέξω παράλληλα με το άλλο thread το αδερφάκι του που θα ασχοληθεί με τα "βαριά" computer games (strategy games, simulators, rpgs, adventures, arcade adventures που είναι πιο adventure παρά arcade, κλπ) αλλά και με κάποια action computer games που χρειάζονται πληκτρολόγιο ή/και mouse για να παιχθούν οπότε δεν βολεύει να παιχθούν αραχτά στον καναπέ με joypad, αλλά θέλουν το κλασσικό περιβάλλον γραφείου και υπολογιστή. 

Από θέμα χρονολογίας, όλα τα παιχνίδια 80-89 που ταιριάζουν στα κριτήρια. Για αυτά των αρχών της δεκαετίας του '90 πρέπει να βγήκαν αρχικά είτε για τους 8/16 bit home (όχι AGA Amiga) είτε για EGA PCs (όχι VGA 256 χρώματα) είτε για κλασικούς Mac (τους ασπρόμαυρους). Ο λόγος είναι να μείνουμε έστω τεχνολογικά αν όχι χρονολογικά στα '80s. Και βέβαια ένα παιχνίδι ανά σειρά, για να έχουμε ποικιλία. 

Μερικά παραδείγματα για να γίνει κατανοητό. 

Μ1 Tank Platoon: Δεκτό. Παρότι είναι παιχνίδι VGA, βγήκε το 1989 οπότε είναι στη λίστα.

Eye of the Beholder: Όχι. Παρότι βγήκε και στην Amiga, το παιχνίδι βγήκε το 1990 αρχικά για PC και είναι VGA game. 

The Secret of Monkey Island: Δεκτό. Παρότι βγήκε το 1990 και έχει VGA έκδοση, η πρώτη του έκδοση ήταν EGA. 

Settlers: Δεκτό. Παρότι βγήκε το 1993 και έχει SVGA γραφικά στο DOS η αρχική του έκδοση ήταν για OCS Amiga.

Νομίζω αυτή η λίστα η θα αναδείξει περισσότερο το πόσο ξεχωριστά ήταν τα computer games αφού εδώ βρίσκεται η δύναμη τους και εδώ βγήκαν τα πιο πρωτότυπα/επιδραστικά παιχνίδια. Στα action games οι υπολογιστές παίζουν δεύτερο βιολί σε σχέση με τις κονσόλες και τα coin-ops. 
 
Διαβάζοντας το 1001 Games you must Play before you die (από όπου μου ήρθε και η ιδέα για την λίστα) αλγεινή εντύπωση μου προκάλεσε η σχεδόν πλήρης απουσία των παιχνιδιών της Sierra (μόνο το Gabriel Knight 2 φιγουράρει) σε αντιδιαστολή με τα adventures της Lucasarts όπου τα έχει ΟΛΑ ακόμα και το μετριότατο The Dig. Ας διορθώσουμε την "αδικία" και ας δούμε μερικά Sierra adventure games. Την δεκαετία του '80 η Sierra ήταν ο κύριος developer PC games σε αντίθεση με τους άλλους Αμερικανούς publishers που είχαν τον Apple II και τον C64 ως την κύρια πλατφόρμα ανάπτυξης και το PC ερχόταν μετά. Τα adventures της Sierra μπορεί να είχαν απλοϊκό parser και σενάρια σε σχέση με αυτά της Infocom αλλά σε κέρδιζαν με τα υπέροχα (για την εποχή) γραφικά και το animation (ιδίως στις σκηνές θανάτου για τις οποίες τα παιχνίδια της Sierra έχουν μείνει διαβόητα) αλλά και με την μουσική (αν είχες υπολογιστή Tandy). Τα παιχνίδια της Sierra ήταν το high end της εποχής που έσπρωχναν ακριβό hardware στους gamers. Πχ το πανάκριβο midi module Roland MT-32 που ήταν απαραίτητο για να απολαύσεις την μουσική στο έπακρο. Εκτός από το third person adventure genre μπορούμε να πούμε ότι από εδώ ξεκίνησε η glorious pc master race. 

01. King's Quest IV: The Perils of Rosella (1988)

Το πρώτο παιχνίδι της Sierra που χρησιμοποιεί την SCI engine που επιτρέπει hi-res γραφικά (320x200 αντί για 160x200 των AGI games), χρήση mouse (παρότι δεν είναι point 'n' click) και κάρτες ήχου (μαζί και την Roland που σε σημερινά χρήματα κόστιζε γύρω στα 1500$). Το σημαντικότερο είναι ότι είναι από τα πρώτα adventures που έχουν γυναίκα πρωταγωνίστρια (φυσικά έχουν προηγηθεί το Gnome Ranger και το Plundered Hearts μεταξύ άλλων), κάτι πολύ πρωτοποριακό για την εποχή. Φυσικά έχει τα γνωστά προβλήματα που έχουν τα παιχνίδια της Roberta Williams, δηλαδή την "moon logic" όπου πραγματικά με κάποιους γρίφους θα τραβάτε τα μαλλιά σας. Όπως όλα τα King's Quest είναι γεμάτο με αναφορές σε παραμύθια. Νομίζω το δεύτερο καλύτερο King's Quest μετά το VI. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Χρησιμοποιείστε το fan patch που συνδυάζει την υπέροχη μουσική τoυ Roland MT-32 με τα ηχητικά εφέ της Amiga για την απόλυτη εμπειρία. 

 
06. Gold Rush! (1988)

To παιχνίδι ασχολείται με τον πυρετό του χρυσού στην Καλιφόρνια. Ξεκινάτε από το Μπρούκλιν και πρέπει να πάτε στο Σακραμέντο για να συναντήσετε τον αδερφό σας που βρήκε χρυσό. Πρέπει να ετοιμαστείτε γρήγορα πριν μαθευτούν τα νέα για την εύρεση χρυσού, γιατί πέφτει η αξία του σπιτιού σας ενώ οι τιμές των προμηθειών για το ταξίδι αυξάνονται.  Να διαλέξετε την διαδρομή σας από τις τρεις διαθέσιμες (αυξάνοντας το replayability) και να αντιμετωπίσετε τους πολλούς κινδύνους που παρουσιάζονται. Ιστορικά πολύ ακριβές και διδακτικό, συνδυασμός adventure με το Oregon Trail. Σπρώχνει την απαρχαιωμένη AGI στα όρια της. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Apple IIGS. Ο ήχος είναι πολύ ανώτερος από τις άλλες εκδόσεις κάτι που ισχύει για τα περισσότερα AGI games της Sierra.

 
Ας δούμε τώρα και μερικά παιχνίδια της Lucasfilm, το αντίπαλο δέος της Sierra. Έχω αναφέρει το Maniac Mansion για το NES στην άλλη λίστα, οπότε ας δούμε τα υπόλοιπα.

11. Labyrinth (1986)

Όταν αναφερόμαστε στα graphic adventures της Lucasfilm πολύ συχνά ξεχνάμε το πρώτο, το οποίο δεν ήταν το Maniac Mansion αλλά αυτό που βασίζεται στην ομώνυμη ταινία του Henson με τον David Bowie. Πρωτοποριακό, αφού δεν χρησιμοποιεί text parser αλλά δύο κυλίνδρους για να σχηματίσει τις εντολές. Ξεκινά ως text only και μετά γίνεται third person graphics adventure. Χωρίς αυτό δεν θα είχαμε τα υπόλοιπα. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

12. Zak McKracken and the Alien Mindbenders (1988)

Δεν είχε την ίδια επιτυχία με τα άλλα franchises της Lucasfilm, αλλά αυτό το χιουμοριστικό adventure παρωδία των θεωριών συνωμοσίας αξίζει να το παίξετε. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα παιχνίδια της Lucasfilm που είναι πανεύκολα και δεν πεθαίνετε αυτό είναι ένα σχετικά δύσκολο μη γραμμικό adventure όπου μπορείτε να συναντήσετε ένα πρόωρο τέλος. Τα μετέπειτα adventures της εταιρίας τα είχα τελειώσει όλα σε μία μέρα χωρίς καν να χρησιμοποιήσω hints, αλλά αυτό με είχε παιδέψει. 

Ποια έκδοση να παίξετε: FM-Towns με 256 χρώματα και CD Audio

 
Ας δούμε τα παιχνίδια του 1001 Games you must Play before you die που ικανοποιούν τα κριτήρια της λίστας. 

16. The Oregon Trail (1985)

Το εκπαιδευτικό αυτό παιχνίδι ξεκίνησε το 1971 σε time share υπολογιστή, δημιούργημα των Rawitsch, Bill Heinemann, και Paul Dillenberger, και δοκιμάστηκε πιλοτικά από μαθητές δημοτικού στην Μινεάπολη. Αλλά η έκδοση που έγινε γνωστή και αγαπήθηκε από εκατομμύρια μαθητές στην Αμερική ήταν αυτή του 1985 από την Mecc για τους Apple II που εγκαταστάθηκε σε όλα τα δημόσια σχολεία της Αμερικής. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να οδηγήσετε με άμαξα αποίκους από το Μισούρι στο Όρεγκον αντιμετωπίζοντας πολλούς κινδύνους και δυσκολίες (όπως το διάσημο "πέθανες από δυσεντερία"). Θα συναντήσετε πολλά ιστορικά μέρη στο δρόμο σας και θα μάθετε για την αποίκηση της Αμερικής. Εκτός από το κομμάτι simulation έχει και arcade κομμάτι κυνηγιού για να φάτε. 

Ποια έκδοση να παίξετε: το παιχνίδι συνεχίζει να εκδίδεται μέχρι σήμερα καθιστώντας το το πιο πετυχημένο εκπαιδευτικό παιχνίδι με πάνω από 65 εκατομμύρια πωλήσεις. Αν και υπάρχουν και βελτιωμένες εκδόσεις του original παιχνιδιού όπως το Oregon Trail Deluxe για DOS που χρησιμοποιεί mouse και SVGA γραφικά νομίζω ότι πρέπει να το βιώσετε στην αυθεντική Apple II έκδοση. 

 
Ας δούμε τα παιχνίδια που είναι κυρίως κείμενο που υπάρχουν στο 1001 videogames εκτός από τα κλασσικά text adventures που θα τα δούμε εκτενώς κάποια άλλη στιγμή.

21. MUD (1980)

Φαντάζομαι οι παλιότεροι θα θυμάστε το Special Review του Pixel για το MUD. Διαβάζαμε για ένα απίστευτο μαγικό online κόσμο που δυστυχώς για τους περισσότερους από εμάς ήταν απρόσιτος. Modem, συνδρομές και τα έξοδα υπεραστικού τηλεφώνου στην Αγγλία  το καθιστούσαν απαγορευτικό. Σήμερα όμως μπορούμε να ζήσουμε τη μαγεία δωρεάν. Πέρα από όμως από το απωθημένο, υπάρχει ουσιαστικός λόγος να προτιμήσετε το MUD από ένα γραφικό MMORPG. Βλέπετε με το κείμενο υπάρχει πολύ περισσότερη αλληλεπίδραση, πολύ περισσότερος ρεαλισμός, πολύ ρεαλιστικότερα physics από ότι επιτρέπουν τα σημερινά MMOs. Τα γραφικά βάζουν πολλούς περιορισμούς γιατί πρέπει να φτιάξεις τα γραφικά και το animation για όλα αυτά, ενώ με το κείμενο είναι πολύ απλούστερο. Δείτε το βίντεο όπου ο συνδημιουργός του MUD Dr. Richard Bartle συγκρίνει τα MMORPGs με τα MUD. Προτείνω να δείτε όλα τα βίντεο της συνέντευξης στον Matt Barton, ο καθηγητής είναι ένα πολύ αξιόλογο άτομο με βαθιά γνώση του game design. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Το MUD2 που είναι η βελτιωμένη έκδοση και είναι το πιο μακροχρόνια ενεργό online game. O Richard Bartle είναι ακόμα ενεργός στην ανάπτυξη του. 


24. Eamon (1980)

Άλλο ένα public domain software, το οποίο είναι ένα κλασσικό text adventure με στοιχεία RPG. Στην πραγματικότητα είναι ένα adventure creator όπου πολλοί χρήστες προσέθεσαν περιπέτειες ως expansions για τo παιχνίδι δημιουργώντας πιθανά την πρώτη modding community. Αν και ο κόσμος του Eamon είναι fantasy υπάρχουν σενάρια όλων των ειδών. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Δεν χρειάζεται να το παίξετε στον Apple II, μπορείτε να το παίξετε σε μοντέρνα λειτουργικά. Μπορείτε να βρείτε περιπέτειες εδώ, όπου έχουν βαθμολογηθεί από τους χρήστες. 

25. Championship Manager (Series) (1992)

H πιο πετυχημένη σειρά football management (πλέον Football Manager) ξεκίνησε από την Amiga και στην πορεία απέκτησε εκατομμύρια οπαδούς. Από τα λίγα παιχνίδια που κατάφεραν να πιάσουν ένα non gaming κοινό, και νομίζω το μοναδικό που είναι τόσο περίπλοκο.Είναι σαν να "παίζεις" στο Excel και παρόλα αυτά είναι απίστευτα εθιστικό. Υπάρχουν προφανώς άπειροι προπονητές του καναπέ και με αυτό το παιχνίδι βρήκαν διέξοδο για να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους. Αν ακούτε αθλητικές εκπομπές λόγου, μου έχει κάνει εντύπωση πόσοι παίρνουν τηλέφωνο για να ρωτήσουν τον εξίσου "άρρωστο" παραγωγό να τους προτείνει κανά καλό παικτάκι για μεταγραφή. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Το δεύτερο παιχνίδι (το CM '93) προσέθεσε πραγματικά ονόματα και έγινε πολύ γρηγορότερο (αφού το πρώτο ήταν γραμμένο σε Basic ενώ μετά πέρασε σε C) ανοίγοντας το δρόμο για την τεράστια επιτυχία του παιχνιδιού. Έχει και μια δόση νοσταλγίας να παίζεις με τις ομάδες και τους παίκτες της εποχής. 
 
26. Sundog: Frozen Legacy (1984)

Μιας και το 1001 videogames είχε το Oids και το Dungeon Master ας δούμε την τρίτη παιχνιδάρα της FTL, το μοναδικό δυστυχώς παιχνίδι που δημιούργησε ο Bruce Webster. Αν και υπήρχαν σχέδια για sequel δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ αφού η επιτυχία του Dungeon Master ώθησε την εταιρία να επικεντρωθεί εκεί. Παίρνετε τον ρόλο ενός σκλάβου που κληρονομεί ένα διαστημόπλοιο από τον θείο του που πέθανε υπό μυστηριώδεις συνθήκες (το Sundog) μαζί με το συμβόλαιο να μεταφέρει προμήθειες σε μια αποικία μιας θρησκευτικής σέκτας. Φυσικά παίζοντας το παιχνίδι θα ξεδιπλωθεί το σενάριο. Το παιχνίδι είναι ένα space trading game με διαστημικές μάχες, στοιχεία strategy και RPG. Είναι φοβερά επικό με απίστευτη προσοχή στην λεπτομέρεια του κόσμου του που θα σας απορροφήσει για πολύ καιρό. To παιχνίδι είχε GUI επηρεασμένο από την Apple Lisa, κάτι μοναδικό για τα δεδομένα του ταπεινού Apple II.

Ποια έκδοση να παίξετε: ένα remake είναι σε beta αλλά προτείνω την έκδοση για ST που είναι πολύ ανώτερη από την original. Δυστυχώς δεν είχε βγει ποτέ για Amiga.

 
33. Skool Daze (Series) 1984

Νομίζω οι περισσότεροι παίκτες που δεν είχαν το παιχνίδι αυθεντικό δεν γνώριζαν ότι είχε σκοπό το παιχνίδι που αν δεν έχεις διαβάσει τις οδηγίες μάλλον είναι αδύνατο να το βρεις μόνος σου. Αλλά μικρή σημασία έχει στο να απολαύσεις το παιχνίδι αφού μιλάμε για ένα από τα πρώτα sandbox παιχνίδια που μπορείς απλά να ακολουθήσεις την μαθητική ζωή του Eric. Μπορείς να κάνεις ζαβολιές ή να προσπαθήσεις να είσαι τακτικός μαθητής. Να ρίξεις με την σφεντόνα στους καθηγητές και να τιμωρηθεί άλλος, να μη φας ξύλο από τον νταή της τάξης, να βαρέσεις τον σπασίκλα της τάξης που πάει να σε καρφώσει και να γράψεις βρισιές στον πίνακα. O μικρόκοσμος του σχολείου στην οθόνη του υπολογιστή, οπότε κατά μία έννοια είναι το πιο νοσταλγικό παιχνίδι που υπάρχει αφού συνδυάζει τη νοσταλγία του gaming μαζί με αυτή των σχολικών χρόνων. Πολύ μοναδικό παιχνίδι που δυστυχώς δεν είχε μιμητές με μόνη ίσως εξαίρεση το Bully της Rockstar. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Το Back to Skool κρατάει την συνταγή και είναι μεγαλύτερο με περισσότερα πράγματα να κάνεις. Τώρα υπάρχει και θηλέων όπου ο Eric έχει κορίτσι. Φυσικά μπορείς να αλλάξεις τα ονόματα των χαρακτήρων οπότε να βάλεις το όνομα του κοριτσιού που σου άρεσε (άραγε τι να κάνει η Ζωίτσα;) 

 
Οντως στο Skooldaze οι περισοτεροι περιφερομασταν στο παιχνιδι...:)
 
το ίδιο και στα περισσότερα που ήταν κάτι πιο πολύπλοκο από shoot 'em up Γουάλη. Στο Impossible mission ήταν ουσιαστικά αδύνατον να το τερματίσουμε. Ενώ spy vs spy & ghostbusters που τα είχε ο καλύτερος μου φίλος αυθεντικά τα τερματίζαμε άνετα.δεν ήταν δα και τόσο πολύπλοκα.΄στο ι μ δεν καταλαβαίναμε καθόλου το interface που μάζευες τα κομμάτια του χάρτη και τα ένωνες και έβρισκες το σύνθημα.το είδα τερματισμένο μετά από τόσα χρόνια στο google video.
 
Φυσικα ηταν και η μανια να σκοτωνουμε εξωγηινους, ορκς κτλ οποτε τα αργα παιχνιδια δεν ειχαν τυχη.

Ειχα (μιας και το ανεφερε ο 1@Leon[/USER]) το Lords of Midnight με manual (οαση στις στοιβες των C46) και δεν καταφερα ποτε τιποτα.

Και τωρα που μεγαλωσα, ισως απο κεκτυπμενη ταχυτητα, οσο και να ασχοληθηκα, δεν μπορω να κανω τιποτα. Γυρναω σαν την αδικη καταρα. Το ψωνισα και σε Android...τα ιδια :)

 
Η αλήθεια είναι ότι σε αυτή τη λίστα έχουμε πιο δυσπρόσιτα παιχνίδια που όμως έχουν μεγαλύτερο βάθος, και νομίζω εκεί διαπρέπουν οι υπολογιστές σε σύγκριση με τις κονσόλες και τα ουφάδικα. Μην ξεχνάτε ότι οι περισσότεροι game designers της εποχής ήταν wargamers που έπαιζαν παιχνίδια με εκατοντάδες σελίδες κανόνες, και ήθελαν να μεταφέρουν την εμπειρία του tabletop στο desktop. Ένας που ήταν παθιασμένος με τα επιτραπέζια ήταν ο Julian Gollop και φαίνεται στα παιχνίδια του. 

36. Rebelstar Series (1984)

Με αυτά τα παιχνίδια ο Gollop ξεκίνησε την ενασχόληση του με τα squad based tactics με τα οποία έγινε διάσημος. Το Rebelstar Raiders ήταν γραμμένο σε Basic είχε μόλις τρεις πίστες και δεν είχε single player. Στο δεύτερο, το Rebelstar (1986), πρόσθεσε ΑΙ για να μπορείς να παίξεις ενάντια στον υπολογιστή (του το επέβαλλε η Firebird για να εκδοθεί), multi-directional scrolling, το περιβάλλον καταστρέφεται, υπάρχει object interaction, κάτι που επέτρεπε το πέρασμα σε Assembly. Το παιχνίδι είναι επηρεασμένο από το Star Wars, και το gameplay του βασιζόταν στα wargames που έπαιζε τότε, όπως το Sniper! όπου αντί να ελέγχεις ένα ολόκληρο στρατό, έλεγχες μεμονωμένους στρατιώτες στον Β' ΠΠ. Έτσι γίνεται και στο Rebelstar, ενώ ο καθένας έχει δικό του όνομα, κάτι που σε κάνει να δένεσαι αν τους χάσεις. 

Ποια έκδοση να παίξετε: To Rebelstar είτε την original για Spectrum είτε την μεταφορά για CPC η οποία είναι εξίσου καλή.


40. Sherlock (1984)

Αν το Hobbit είχε προβλήματα, τι να πούμε για το άλλο παιχνίδι που χρησιμοποιούσε την Inglish engine, το Sherlock. Η Veronica Megler παράτησε την βιομηχανία του gaming μετά το Hobbit, οπότε το παιχνίδι το έφτιαξε ο βοηθός της Philip Mitchell. H άδεια για το Lord of the Rings δεν ήταν ακόμα διαθέσιμη (όταν έγινε η Melbourne House την καπάρωσε και έφτιαξε τα sequel του Hobbit που όμως δεν είχαν την ίδια επιτυχία) οπότε βρήκαν ότι τα δικαιώματα του Sherlock Holmes ήταν ελεύθερα, οπότε βάσισαν το επόμενο παιχνίδι τους σε ένα άλλο διάσημο λογοτεχνικό έργο. Το παιχνίδι είναι ακόμα πιο περίπλοκο από το Hobbit και πήρε 18 μήνες να ολοκληρωθεί, χρόνος τεράστιος για ανάπτυξη παιχνιδιού εκείνη την εποχή. Έχει δρομολόγια τραίνων που λειτουργούν κανονικά με ωράριο, ανεξάρτητους NPCs, περισσότερες τοποθεσίες από το Hobbit, μέχρι και ένα χαρακτήρα με μνήμη που μαθαίνει (τον Watson). Όμως μην του μιλάτε πολύ γιατί αν μάθει πολλά γεμίζει την μνήμη και του υπολογιστή και κρασάρει. Απίστευτα bugs, η άμαξα μπορεί να βρεθεί στην μέση του δωματίου του Holmes και να κουβαλάει το τραίνο και άλλα τέτοια ωραία. Φυσικά χωρίς walktrough δεν θα καταφέρετε να το τελειώσετε, αλλά πάλι είναι πολύ ενδιαφέρον λόγο της φιλοδοξίας του εγχειρήματος. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Ένας τύπος έχει φτιάξει ένα emulator που δείχνει όλο τον μηχανισμό του παιχνιδιού και τι γίνεται σε κάθε τοποθεσία τόσο για το Hobbit όσο και για το Sherlock
 
41. Deja Vu: A Nightmare Comes True!! (1985)

To πρώτο παιχνίδι της Icom και το πρώτο της σειράς MacVenture, έφερε τεράστια αλλαγή στα adventures αφού εισήγαγε το point and click interface. To παιχνίδι μιμείται το GUI του Mac, όπου εκεί πρωτοβγήκε, οπότε μπορείτε απλά να πάρετε ένα αντικείμενο από το παράθυρο του κόσμου και να το σύρετε στο παράθυρο του inventory. Τέλος η μάχη με τον parser, όλα πλέον γίνονται με το ποντίκι. Εκτός από την τεράστια καινοτομία που άλλαξε τα adventures για πάντα, το παιχνίδι είναι ένα ατμοσφαιρικό noir, που εξελίσσεται στο Σικάγο της δεκαετίας του '40. Όπως σε πολλά αστυνομικά adventures της εποχής ο χρόνος παίζει ρόλο και εδώ είναι εναντίον σας.

Ποια έκδοση να παίξετε: Tην Macventure στο Steam (ισχύει και για τα 3 Macventures) . Έχει και τα ασπρόμαυρα γραφικά της έκδοσης Mac και τα έγχρωμα της Apple IIGS. Υπήρχε remake των Macventures για τα Windows 3.1 αλλά τα γραφικά είναι κακάσχημα και δεν ταιριάζουν με την περιγραφή του κειμένου.

 
Σκεφτομουν μηπως καποια στιγμη επιλεξουμε καποιο απο τα "αργα" παιχνιδια και μεσω καποιας πλατφορμας (Twitch?) καποιος σχετικος να παιζει και να συμμετεχουμε οι υπολοιποι με μπυρες, σχολια, κουβεντα...

Βροχη, κρυο, ουισκακι και διαδικτυακο Lords of Midnight :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γιατί όχι; Ποιος το κατέχει με αυτές τις πλατφόρμες στυλ Twitch?

46. Alter Ego (1986)

Ένας πολύ πρωτοποριακός life simulator όπου περνάτε από τα διάφορα στάδια της ζωής και κάνετε επιλογές μέσω multiple choice. Υπάρχει σε male και female έκδοση. Το παιχνίδι έχει γραφτεί από ψυχοθεραπευτή και φαίνεται (πιθανότατα από την μαμά του Leonard Hofstadter). Το παιχνίδι θα σας κάνει σκουπίδι, θα σας δημιουργήσει ενοχές για τις επιλογές σας, ξέρει να πατάει τα κουμπιά σας και φυσικά θα καταλήξετε αποτυχημένος και μόνος, όπως και στην πραγματικότητα. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Υπάρχει στο Steam

47. The Bard's Tale Series (1985)

H Sir-Tech είχε αφήσει το θρυλικό Wizardry αποκλειστικά στον Apple II οπότε εμείς οι πλέμπα που δεν είχαμε τα πανάκριβα μηχανήματα του Jobs το γνωρίζαμε μόνο ως φήμη, ότι είναι το καλύτερο RPG. Το κενό αυτό ήρθε να καλύψει η Interplay φτιάχνοντας ένα dungeon crawler στυλ Wizardry που ξεπερνά το αυθεντικό τουλάχιστον στον τεχνικό τομέα. Φοβερά γραφικά για την εποχή, με υπέροχα πορτραίτα χαρακτήρων και εκπληκτική η μουσική του Βάρδου (στον C64) που για πρώτη φόρα σε RPG είναι κεντρικός χαρακτήρας. Κανονικά η σειρά λέγεται Tales of the Unknown και το Bard's Tale ήταν το πρώτο. Το σχέδιο ήταν τα sequels να λέγονται archmage's και thief's tale, αλλά ο βάρδος έπιασε το κοινό και η σειρά έμεινε γνωστή έτσι. Αυτό που το διαχωρίζει από το Wizardry είναι ότι δεν είναι μόνο dungeon αλλά έχεις και την πόλη Skara Brae να εξερευνήσεις, ενώ έχουμε και μεγαλύτερη επιλογή από races και classes. Τελικά όταν εδέησε η Sir-Tech  να μεταφέρει το Wizardry σε άλλα format ήταν πολύ γερασμένο και ξεπερασμένο από το Bard's Tale. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Φυσικά υπάρχει η Bard's Tale Trilogy Remastered αλλά μένοντας στις αυθεντικές εκδόσεις αυτή για Apple IIGS έχει την καλύτερη μουσική. Βέβαια αν σκοπεύετε να παίξετε όλη την τριλογία, τότε προτείνω Amiga, μιας και το τρίτο της σειράς δεν υπάρχει στον GS. 

 
51. Carrier Command (1988)

Ελέγχετε ένα sci-fi αεροπλανοφόρο και σκοπός σας είναι να νικήσετε το αντίπαλο που είναι πιο ανεπτυγμένο. Αυτό το πετυχαίνετε ελέγχοντας τα νησιά στο αρχιπέλαγος, χτίζοντας εργοστάσια, βάσεις που δημιουργούν πόρους και αμυντικές βάσεις. Φυσικά και ο αντίπαλος κάνει το ίδιο. Το αεροπλανοφόρο έχει διάφορα οχήματα που μπορείτε να τα ελέγξετε απευθείας. Συνδυασμός real time strategy με simulator και όλα αυτά με real time 3D filled polygons το καθιστά ένα από τα πιο πρωτοποριακά παιχνίδια των 16μπιτων. 

Ποια έκδοση να παίξετε: H έκδοση για DOS έχει πολύ βελτιωμένο ΑΙ σε σχέση με τις 16μπιτες. Κρίμα για τον ήχο όμως...

 
Ποια έκδοση να παίξετε: Ολόκληρη η τριλογία έχει μεταφερθεί σε Windows όπου είναι πολύ πιο βολικό.
Η οποία υπάρχει και στα Ελληνικά!!!

Ποια έκδοση να παίξετε: H έκδοση για DOS έχει πολύ βελτιωμένο ΑΙ σε σχέση με τις 16μπιτες. Κρίμα για τον ήχο όμως...
Νομίζω ότι στην Amiga, το ΑΙ ήταν πιο βελτιωμένο, γιατί άρχιζε τις αεροπορικές επιθέσεις νωρίτερα. Στο PC καθόταν και τις έτρωγε!!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
56. Powermonger (1990)

Αν και βασίζεται στην μηχανή του Populous, δεν έχουμε πια μάχη θεών με ηφαίστεια, λιμούς και καταποντισμούς αλλά πρέπει να μαζέψετε στρατό, να νικήσετε τους αντίπαλους στρατηγούς και να κατακτήσετε τον χάρτη. Εδώ αντί για τον ισομετρικό χάρτη του πρώτου έχουμε real time 3D έδαφος που μπορείτε να το περιστρέψετε, ενώ ο κάθε κάτοικος έχει όνομα, τεχνητή νοημοσύνη και κάποια ασχολία. Αν τον αφήσεις ήσυχο θα κοιτάξει την δουλειά του, όπως να πάει για ψάρεμα, σαν ένα πρώιμο Sims. 

Ποια έκδοση να παίξετε: H έκδοση για Macintosh υποστηρίζει 256 χρώματα σε υψηλή ανάλυση.

 
Συγχαρητηρια για πολλοστη φορα Leon. Εχω καποιες ερωτησεις και αποριες.

Το The Bard's Tale το προτεινεις για την Amiga επειδη κυκλοφορησαν και τα 3 για την Amiga, οποτε δεν χρειαζεται να καταφυγει κανεις σε διαφορα αλλα συστηματα, η εχουν και τυγχων αλλες βελτιωσεις εκει εναντι πχ της Apple;

Πολυ ενδιαφερον τωρα το Lemmings 2, το FM Towns ειναι απο τις κονσολες που εχω ασχοληθει ελαχιστα, αν και εχει διαμαντακια.

Τελος, διαφορα παιχνιδια στις λιστες εχουν κυκλοφορησει και για Mac που υποτιθεται πως ως μεταγενεστερα, εχουν διαφορες βελτιωσεις. Εχεις ομως αναφερθει σε πολυ συγκεκριμενες κυκλοφοριες, διαφωνεις πως αξιζει η αναφορα τους επειδη πχ δεν πιστευεις πως οντως εχουν βελτιωθεις και προσθετα χαρακτηριστικα, η σου διεφυγαν ως κυκλοφοριες;
 
Πίσω
Μπλουζα