1337 [Oric Atmos]

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.785
Αντιδράσεις
4.254
To project για τη δημιουργια ενος Elite κλωνου στον Oric φαινεται να πηγαινει καλα...

Φρεσκο video απο το WIP...δωστε βαση στα captions


Μπορειτε να παρακολουθειτε τις εξελιξεις του development ΕΔΩ
 
Πολυ ωραια γραφικα, επιλογη χρωματων και πλουσια χαρακτηριστικα αλλα ακομα ειναι καπως αργο (1Mhz γαρ) - οχι φυσικα σαν τον C64...

Παντως ο τυπας κατεχει το αντικειμενο και βελτιστοποιει συνεχως τον κωδικα χρησιμοποιωντας εξυπνους αλγοριθμους για τα vectors.

Εχω μεγαλη περιεργεια να το δω οταν ολοκληρωθει
 
Πολύ ωραίο βιντεάκι, όντως !!

Οπως είπε και ο Γουώλλης, τα γραφικά του κόκπιτ είναι πολύ όμορφα και θυμίζουν δεκαεξάμπιτες εκδόσεις. Θα μου άρεσε να ήταν λίγο πιό μεγάλο σε μέγεθος το κεντρικό viewscreen (αναλογικά με το κόκπιτ), αλλά και έτσι καλό είναι !! (τουλάχιστον δεν έκανε το viewscreen *εντελώς* θεόστενο, όπως ήταν στους ST & Amiga).

Wally είπε:
(...) οχι φυσικα σαν τον C64...
Σωστό και αυτό. Μπορεί να αργεί κομματάκι όταν έχουμε πολλά vectors στην οθόνη, αλλά ευτυχώς δεν είναι στα επίπεδα ταχύτητας-χελώνας των C64 & Apple.

Αν και η συγκεκριμένη έκδοση απέχει ένα "άλφα" χρονικό διάστημα απο την ολοκλήρωσή της, προλάβαμε να δούμε κάποια ωραία χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει:

- Πολύ καλή επίλογή το μουσικό θέμα του Βαγγέλη Παπαθανασίου απο την γνωστή ταινία "1492".

- Εχει προστεθεί το identifier που συναντάμε στις δεκαεξάμπιτες εκδόσεις !!

- Επιβεβαιώνεται αυτό που είχαμε δεί την προηγούμενη φορά στο βιντεάκι που είχε ποστάρει ο Phil: Mάχες α-λα Archimedes !!

- Απ' ότι φαίνεται, ο τύπος ετοιμάζει μία αρκετά βελτιωμένη ελιτο-έκδοση, όπως το Elite A του BBC, το Εlite B του C64 (γνωστό και ως "Εlite 128" ), κλπ... Αυτό μπορούμε εύκολα να το καταλάβουμε απο τον ειδικό εξοπλισμό "Εxtra speed unit" και "Extra maneuverability unit" (πιθανότατα θα προστεθούν και άλλα - ίσως μάλιστα να είναι μέρος "αμοιβής" για την ολοκλήρωση κάποιων αποστολών). Επίσης έχουμε και energy re-direction σε στυλ X-Wing !!

- Δεν ξέρω τον αριθμό των 3D αντικειμένων της τελικής έκδοσης που θα καταφέρει να χωρέσει ο τύπος στην μνήμη, αλλά όσο περισσότερα, τόσο καλύτερα, ασφαλώς !! (πάντως προς το παρόν, οι πύραυλοι μοιάζουν με τις γνωστές μας κάψουλες διαφυγής !! :D ). Οσο για το ΑΙ (μανούβρες αντιπάλων, κλπ), φαίνεται αρκετά καλό...

- Βελτίωση θα ήθελαν λιγάκι οι εκρήξεις, αλλά αυτό που χρειάζεται την πιό πολύ δουλειά, είναι τα SFX, τα οποία είναι εντελώς "τσίγκινα". Αν μείνουν ως έχουν, θα είναι μάλλον τα 2α ή 3α χειρότερα, μετά τους spectrum & apple. Επίσης δεν ξέρω τι θα παίζει με το εμπόριο, αλλά μάλλον εκεί δεν θα γίνουν πολλές αλλαγές και θα ισχύουν οι γνωστοί και κλασσικοί "κανόνες" των άλλων εκδόσεων.

...ίδωμεν !! :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΣΒΗΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ THREAD!! Θα βαλω ΒΟΜΒΑ!!!

Εχασα 2 Oric Atmos μεσα απ'τα χερια μου και το Elite ηταν απο τα αγαπημενα μου

παιχνιδια!!!!

ΜΗ παιζετε με τον πονο μου!!!

(Καλη διασκεδαση σε οσους το απολαυσουν! Παιξ'τε και για μενα! :) :) :) )
 
Για να σε τσιγκλίσω και λίγο, να και η αρχική αναφορά (πριν δημιουργηθεί το παρόν thread) στην oric version, απο τον Phil, ενώ ακολουθεί και δικό μου σχόλιο !! :D
 
Λοιπόν, αφιέρωσα στο παιχνίδι δύο-τρείς ωρίτσες χτες το βράδυ μόλις γύρισα απο την δουλειά.

Η συγκεκριμένη έκδοση είναι αρκετά καλή μπορώ να πω, με αρκετές προσθήκες αν και έχει και κάποια άλλα στοιχεία που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν... "αιρετικά" :p - όχι ότι τρέχει και τίποτα όμως, διότι όπως λέει και ο δημιουργός του, αυτή δεν είναι μία απλή μεταφορά του Elite στον Oric, αλλά έχουν ξαναδουλευτεί αρκετά χαρακτηριστικά του.

Πάντως πολλά απο αυτά που είχαμε δεί στην "preview" έκδοση (και για τα οποία μιλήσαμε σε παραπάνω post), επιβεβαιώθηκαν.

Ετσι:

- To μουσικό θέμα του 1492 παρέμεινε. :)

- έχουμε identifier, μόνο που τώρα δεν λειτουργεί κάνοντας target ένα στόχο, αλλά γίνεται διαδοχικά cycle όλων των στόχων στο vicinity ενώ η πυξίδα προσανατολίζεται αυτόματα σε καθέναν απο αυτούς (ωραίο αυτό).

- Οι μάχες α-λα Archimedes όντως υπάρχουν. Τα αντίπαλα διαστημόπλοια ανταλάσσουν βολές λέηζερ, ενώ μετά απο λίγο αρχίζουν να "ξερνάνε" και πυραύλους (οι οποίοι τώρα έχουν κανονικό σχήμα). Πάντως οι μεταξύ τους μάχες που έχω δεί μέχρι τώρα, είναι μόνο ένας με έναν. Δεν έχω προς το παρόν δεί να εμπλέκονται περισσότεροι.

- Τα "Extra speed unit" & "Extra maneuverability unit" κρατήθηκαν και αυτά. Με το δεύτερο πάντως δεν είδα και καμία ουσιαστική διαφορά. Θα το κοιτάξω προσεκτικότερα στο μέλλον.

- Το ΑΙ είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα (για οκτάμπιτο), ενώ σύμφωνα με το σχετικό ship-guide αρχείο, υπάρχουν όλα τα σκάφη του roster που αναγράφονται εκεί (άλλο ένα καλό στοιχείο).

- Τα γραφικά μου αρέσουν πολύ - και κυρίως τα χρώματα που έχουν χρησιμοποιηθεί, τα οποία δίνουν "απόσταση" στην έκδοση αυτή απο μετριότητες του στυλ "spectrum". Οι πλανήτες έχουν και φεγγάρια τώρα, αλλά οι εκρήξεις εξακολουθώ να πιστεύω πως θα μπορούσαν να γίνουν πιό εντυπωσιακές. Τα "μπιπ-μπιπ" των εφφέ είναι εντάξει (άλλωστε ο ήχος του Elite στις οκτάμπιτες εκδόσεις δεν ήταν απο τα πιό δυνατά του στοιχεία), όμως εκείνο που θέλει λίγη δουλίτσα είναι ο ήχος του λέηζερ.

Πάμε σε κάποια άλλα σημεία τώρα, όπως εκείνο του περίφημου docking. Αν αναρωτιέστε γιατί δεν υπάρχουν docking computers στην λίστα με τον εξοπλισμό, αυτό είναι γιατί το docking στους σταθμούς, καταργήθηκε !! :p

Τώρα το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κατευθυνθείτε προς τον πλανήτη, και η προσγείωση θα γίνει αυτόματα (προσοχή μόνο -ειδικά μόλις βγείτε απο άλμα στο υπερδιάστημα- να μην απομακρυνθείτε πολύ απο τον πλανήτη κατά λάθος, και χάσετε το σήμα !! Να ελέγχετε τον mass indicator).

Σε περίπτωση που ψάχνετε απεγνωσμένα να βρείτε το jump drive (a.k.a. "Torus"), μην ταλαιπωρείστε άδικα, γιατί καταργήθηκε και αυτό !! (έτσι κι αλλιώς θα σας ήταν άχρηστο, γιατί συνεχώς εμφανίζονται διαστημόπλοια τριγύρω, για "παρέα" :p ).

Ευτυχώς το ταξιδάκι προς τον πλανήτη δεν διαρκεί πολύ, ειδικά αν αγοράστε και τον κατάλληλο εξοπλισμό ώστε να "γκαζώσετε", ή αν επιπροσθέτως εφαρμόσετε και ένα κολπάκι. Ποιό είναι αυτό το κολπάκι τώρα: Θυμάστε παλιότερα που σε ορισμένες εκδόσεις με χαμηλή ταχύτητα επεξεργαστή (βλέπε C64, BBC, κλπ), αλλάζατε view και πηγαίνατε σε κάποιο με λιγότερο clutter, ώστε να τρέχει πιό γρήγορα το παιχνίδι; Κάτι τέτοιο μπορείτε να κάνετε και εδώ, απλά θα αλλάξετε οθόνη, και θα βάλετε π.χ. εκείνη του status (πλήκτρο 2). Οταν επανέλθετε στην μπροστινή άποψη, θα δείτε ότι έχετε προχωρήσει πιό γρήγορα απο το κανονικό.

Μιά που λέμε για views, να σημειώσουμε ότι εκτός του μπροστινού view υπάρχει μόνο το πίσω, και τέλος. Εδώ που τα λέμε, τα δύο άλλα views δεν τα χρησιμοποιούσαμε συχνά στο Elite (ίσως μόνο για θέαση, αλλά ποτέ για μάχη).

Σημειωτέον ότι λέηζερ ΔΕΝ μπορείτε να βάλετε πίσω !! (άντε, θα γλυτώσετε και τα έξοδα !! :p ). Πάντως η δυνατότητα να κάνετε target στόχους απο την πίσω άποψη για να ρίξετε πύραυλο, κρατήθηκε (ευτυχώς).

Ενα άλλο ζήτημα είναι και αυτό των controls, τα οποία δεν είναι και τα ιδανικότερα θα έλεγα. Οι θέσεις των πλήκτρων θα μπορούσαν να είναι σίγουρα καλύτερες (όπως στο κανονικό Elite π.χ.), αλλά εκείνο που κάνει την έκδοση αυτή να ξεχωρίζει είναι η προσθήκη πλήκτρων ελέγχου yaw (όπως στο Frontier), μαζί με τα roll & pitch.

O συνδιασμός μάλιστα του νέου, πιό εύκολου (λόγω yaw) ελέγχου του Cobra, μαζί με την "απώλεια" του docking, κάνουν την έκδοση αυτή να αγγίζει τα όρια ενός... "Elite for dummies". :p

Ως αντιστάθμισμα, έχει δοθεί μία κάποια παραπάνω προσοχή στις μάχες, όπου θα χρειαστεί να κάνετε έξυπνη χρήση του energy redirection, διότι οι ασπίδες πέφτουν αρκετά εύκολα, ενώ και τα λέηζερ υπερθερμαίνονται γρήγορα.

Τώρα, απο mining lasers δεν πήρε κάτι το μάτι μου, οπότε υποθέτω πως και αυτά τα έφαγε η μαρμάγκα...

Kάποια άλλα πραγματάκια που έχουν αλλάξει και πρέπει να έχετε υπ'όψιν, είναι και τα scoops (τα οποία τώρα είναι μόνο cargo scoops και όχι fuel scoops, αφού ο ήλιος μάλλον "καταργήθηκε" και αυτός), καθώς και η extra energy unit η οποία είναι *όντως* extra (την βλέπετε κανονικά δηλαδή), αντίθετα με την παλιά η οποία διπλασίαζε τον ρυθμό επαναφόρτισης της ενέργειας.

Επιπλέον η large cargo bay σας δίνει μόνο 10 τόννους φορτίο και όχι 15. Κάτι ακόμα που αφορά το εμπόριο, είναι ότι οι τιμές δεν "διαφημίζονται" όταν μπείτε σε κάποιο πλανητικό σύστημα. Θα πρέπει να προσγειωθείτε για να τις δείτε (ευτυχώς όμως, οι κλασσικοί κανόνες του εμπορίου παρέμειναν ίδιοι, οπότε ξέρετε που "βαδίζετε").

Επίσης έχει γίνει και μία προσπάθεια "κινηματογραφικής" εξέλιξης της πλοκής (βλέπε Privateer), πράγμα που γίνεται εμφανές απο την εισαγωγή, και η οποία πλοκή θα συνεχιστεί μέσω των αποστολών που έχει το παιχνίδι. Οι αποστολές αυτές μάλιστα, είναι μπόλικες (10 και βάλε - σύμφωνα με το manual !! Είχαμε να δούμε τόσες πολλές απο τον καιρό του Elite plus). Για να τις "ανοίξετε" θα πρέπει πρώτα να ανεβείτε λίγο στο rating, οπότε... υπομονή !!

Αυτά τα "ολίγα" για την ώρα. Αν βρω χρόνο να παίξω κι άλλο, θα αναφέρω ό,τι αξιοσημείωτο συναντήσω.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
  • Like
Reactions: Ace
Αυτο δεν ειναι γρηγορο review. Του εκανες μαγνητικη τομογραφια.

Οπως παντα, πληρεστατος.
 
Χαχα !! :D

Thanks (και για την υπομονή σου να κάτσεις να το διαβασεις όλο), αλλά ούτε καν review δεν είναι !!

Απλά πρόκειται για κάποιες πρώτες παρατηρήσεις μετά απο ολιγόωρη ενασχόληση.

Οπως και να 'χει, έχουμε να κάνουμε με μία αρκετά ενδιαφέρουσα έκδοση με την οποία αξίζει να ασχοληθούν οι fans του Elite. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αποκλείεται να έκατσε ο Wally να το διαβάσει όλο.

Απόδειξη ότι δεν σχολιάζει καθόλου τα συνηθισμένα σου κακά λογάκια για τον Speccy. :p
 
Δεν λέω κακά λογάκια, μόνο αλήθειες... :diablotin:
 
---UPDATE---

Επιτέλους, ξέκλεψα λίγες ώρες σήμερα, για μία ακόμα δόση gaming.

Aυτή τη φορά έγιναν και ορισμένες μάχες, οπότε έχουμε μερικά επιπλέον στοιχεία:

- Τα lasers (άσχετα με το ποιά έχετε) δεν φαίνονται να "τραβάνε" ενέργεια, κάνοντας το παιχνίδι λίγο πιό εύκολο. Επίσης, αυτό που λέγαμε παραπάνω περί mining lasers ισχύει μεν, αν και ο λόγος που δεν προσφέρονται προς αγορά, είναι επειδή εξόρυξη στους αστεροειδείς μπορεί να γίνει και με τους άλλους τύπους laser (το δοκίμασα, και έπιασε: o αστεροειδής έσπασε σε boulders και στην συνέχεια σε splinters τα οποία όταν τα μαζέψετε δίνουν minerals).

- Τελικά έκανα λάθος: οι πύραυλοι εξακολουθούν να είναι στο ίδιο απλοϊκό σχήμα με την preview έκδοση !!

Αρχικά νόμιζα ότι είχαν αλλάξει, αλλά τώρα είχα την ευκαιρία να τους δω απο πολύ κοντά, και παραμένουν όπως ήταν. :( (μικρό το κακό πάντως).

Mιά που πιάσαμε τους πυραύλους όμως, να πούμε ακόμα ότι ένας πύραυλος δεν μπορεί απαραίτητα να καταστρέψει ένα αντίπαλο σκάφος με την πρώτη (όπως γινόταν παλιά), ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα να λοκάρουν και να εκτοξευθούν περισσότεροι απο ένας ταυτόχρονα.

- Oι αμοιβές που προσφέρονται όταν εξοντώνουμε πειρατές, κλπ, έχουν αλλάξει σε αρκετά σημεία. Αν βρω την ευκαιρία, μπορεί να καταρτίσω σχετικό πίνακα στο μέλλον.

- Προσοχή στις συγκρούσεις με τα αντίπαλα διαστημόπλοια !! Φαίνεται πως έχουν υιοθετηθεί οι "κανόνες" του Elite A, πράγμα που σημαίνει πως ένα πιθανό τράκο με κάποιο "θηρίο" όπως η Anaconda, μπορεί να αποβεί μοιραίο.

- Το rating φαίνεται να ανεβαίνει με τους "κλασσικούς" τρόπους, και όχι βάσει των γελοία εύκολων εκδόσεων για PC (πράγμα θετικότατον).

- Κάτι πρέπει να παίζεται με το αμπάρι και την χωρητικότητα, καθώς κάποια στιγμή διαπίστωσα έκπληκτος πως είχε μειωθεί κατά δύο τόννους !!

Προσπαθώντας να θυμηθώ τι έκανα ώστε να συμβεί κάτι τέτοιο, κατέληξα στο συμπέρασμα πως *μάλλον* τα εμπορεύσιμα αντικείμενα με βάρος που αποτελεί υποδιαίρεση του τόννου (χρυσάφι, πλατίνα, πολύτιμοι λίθοι) υπάρχει περίπτωση να "μπερδέψουν" το πρόγραμμα, και να σας "φάει" χώρο απο το αμπάρι ακόμα και αφού το αδειάσετε τελείως - οπότε προσοχή.

- Κατά τη διάρκεια μία αποστολής (περισσότερα για τις αποστολές σε λίγο), πέτυχε το μάτι μου ένα Viper να με παρακολουθεί στενά, και το οποίο το "συνόδευε" ένα εφφέ που το ερμήνευσα ως άλμα απο το υπερδιάστημα (όπως σε εκείνο το ρούσκικο Elite), με την διαφορά ότι το εφφέ δεν ήταν στιγμιαίο αλλά συνέχιζε να υφίσταται, δίνοντας μία κάπως αστεία νότα στην όλη φάση (ίσως να ήταν bug). Παραθέτω και μία εικόνα:

1337viper.jpg


- Λίγα πράγματα περι αποστολών: Τις ξεκίνησα για να πάρω μία ιδέα, και διαπίστωσα κάτι πολύ ευχάριστο: Εχουμε και "παρακλάδι" μέσα, γεγονός που παραπέμπει σε κάποια παλιότερα space combat sims, όπως το Wing Commander. Eχετε δηλαδή την ευκαιρία να αποφασίσετε οι ίδιοι πως θα προχωρήσετε το σενάριο. Ορίστε και δύο φωτογραφίες που απεικονίζουν ένα "δίλλημα" που παρουσιάστηκε:

(Αν βρεθεί ελεύθερος χρόνος για περισσότερες δοκιμές, θα επανέλθω...)

1337path1.jpg


1337path2.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα