Adieu L'Ami (1968)

iggylebowski

RetroAdept
Joined
10 Mαϊ 2012
Μηνύματα
868
Αντιδράσεις
646
Adieu L'Ami (Farewell, Friend) (1968, Jean Herman)

http://www.imdb.com/title/tt0062639/

Ηθοποιοί: Alain Delon, Charles Bronson, Olga Georges Picot, Brigitte Fossey, Bernard Fresson

Υπόθεση: Αφού έχουν υπηρετήσει μαζί στην γαλλική Λεγεώνα των Ξένων, ένας τυχοδιώκτης κι ένας γιατρός αποχωρούν από τον στρατό για να ακολουθήσουν ξεχωριστούς δρόμους. Σύντομα όμως, η μοίρα θα τους φέρει και πάλι μαζί, όταν ο γιατρός για να εκπληρώσει μια υπόσχεση σε ένα φίλο του θα προσπαθήσει να διαρρήξει ένα χρηματοκιβώτιο με σκοπό να επιστρέψει κάποια ομόλογα που εσφαλμένα είχαν αφαιρεθεί, του οποίου το περιεχόμενο έχει βάλει στο μάτι και ο πρώην συνάδελφός του.

Τα film noir και τα pulp crime thrillers αποτέλεσαν σημαντική έμπνευση για τον γαλλικό κινηματογράφο τη δεκαετία του '60, με αποτέλεσμα πολλοί ταλαντούχοι Γάλλοι σκηνοθέτες να ασχοληθούν με το είδος, δίνοντας στον κινηματογράφο μερικές εξαιρετικές ταινίες. Το Adieu L'Ami (Farewell Friend επί το αγγλικότερο) σίγουρα δεν είναι η καλύτερη γαλλική αστυνομική ταινία, πράγμα φυσικό από την στιγμή που στο συγκεκριμένο είδος διέπρεψε ο Melville, είναι όμως από τις πιο διασκεδαστικές, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην εκπληκτική χημεία των δύο πρωταγωνιστών, του Delon και του Bronson. Με βάση ένα έξυπνο σενάριο, ο Herman στήνει ένα πολύ καλό αστυνομικό θρίλερ, γεμάτο αγωνία και ένταση, χρησιμοποιώντας αρκετά στοιχεία από τις αμερικανικες buddy movies, ταινίες δηλαδή που αφορούν την αναγκαστική συνεργασία δυο αντίθετων χαρακτήρων. Αντιμετωπίζοντας θέματα όπως η τιμή, η φιλία, η αφοσίωση, η εμπιστοσύνη, η χειραγώγηση και οι ενοχές, ο Herman υφαίνει αριστοτεχνικά την πλοκή της ταινία, δημιουργώντας ένα ισχυρό αίσθημα αγωνίας και σασπένς και καταφέρνοντας να οικοδομήσει αρκετή ένταση χωρίς να καταφεύγει σε ευκολίες και σκηνοθετικές ακροβασίες. Ο Herman εμπλουτίζει την συνταγή με κάποιες αναφορές στην κουλτούρα της εποχής, με στοιχεία κοινωνικής συμπεριφοράς και life-style και με ορισμένους οπτικούς συμβολισμούς, για να κορυφώσει την ταινία σταδιακά, χωρίς να βιάζεται, αφήνοντας χώρους στους χαρακτήρες να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους αλλά και με το περιβάλλον τους, ακολουθώντας ρυθμούς που είναι αργοί αλλά βρίσκονται πάντα λίγο πριν την τελική έκρηξη. Η πολύ όμορφη χρήση των χρωμάτων και οι νυχτερινές λήψεις δημιουργούν μια κλινική και σκόπιμα ψυχρή ατμόσφαιρα, ενώ η στυλιζαρισμένη σκηνοθεσία του Herman δημιουργεί ένα κλίμα που κινείται από το τεχνοκρατικά κλειστοφοβικό μέχρι το έντονα σεξουαλικό (η σκηνή του striptease είναι σκηνή εξαιρετικής έμπνευσης). Γενικότερο το Adieu L'Ami είναι μια πολύ καλή ταινία που επιτυγχάνει τόσο στους εικαστικούς όσο και στους θεματικούς στόχους της.

[video=youtube;cC4mRi8-y0U]

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Από τις "κουλτουρέ" περιπέτειες του Μπρόνσον ( Γαλλική αισθητική άλλωστε), χωρίς φυσικά αυτό να είναι κακό....
 
Την ειχα δει τυχαια μικρος στη τηλεοραση και μου ειχε αφησει τις καλυτερες εντυπωσεις. Πρεπει να την ξαναδω συντομα.

Φοβερος συνδυασμος πρωταγωνιστων...
 
Την εχω δει πολλες φορες και τι θεωρω μαζι με το Οnce upon a time in the west τις καλυτερες ταινιες που γυρισε ο Μπρονσον στην ευρωπη.Υπαρχει πολυ καλη χημεια μεταξυ των δυο πρωταγωνιστων αλλα πιστευω πως εδω ο Μπρονσον ''λαμπει''.Η σκηνη της ανακρισης με τα κερματα ειναι αξεπεραστη!
 
Πίσω
Μπλουζα