Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Στο Pixel επί Γκρελλόνι, τα console reviews λειτουργούσαν ως fillers, για το περιοδικό.

Δυστυχώς δεν τα διάβαζα ποτέ, για να έχω άποψη καθώς δεν είχα κονσόλα τότε, οπότε δεν γνώριζα ούτε τα παιχνίδια.

Στο PIXEL N.G. ίσως να έφτιαξαν τα πράγματα, αλλά και εκεί δεν έχω άποψη καθώς έχω κανα-δυό, τα οποία επίσης δεν διάβασα ποτέ.

Πάντως, αυτό που μου είχε κάνει εντύπωση θυμάμαι, ήταν, όταν απόκτησα το Playstation 1, όπου είχα μεγάλη χαρά φυσικά, αλλά και ένα σφίξιμο στο στομάχι, αφού σαν παλιός κομπιουτεράς, μου φαινόταν πολύ περίεργο που πήρα ένα μηχάνημα μόνο για παιχνίδια... Ειλικρινά...
Ε και τι να έπερνες? την εποχή του ps1 συνεβαινε περίπου αυτό που συμβαινει και σήμερα: για ενα σούπερ τουμπανιασμένο pc (με ημερομηνία λήξεως = αναγκαστική αναβαθμιση) επρεπε να δώσεις τα πενταπλάσια από ένα playstation. Αγόραζες λοιπόν το ps, που είχε μια υποστήριξη 10ετιας (!!!!) και είσουν αρχοντας.
 
Η Amiga μας εχει σημαδεψει διοτι:

  • Απο ταπεινα συστηματα (Spectrum,2600 κτλ) πηγαμε σε κατι ασυληπτα προχω
  • Οι οικογενειες μας ματωσαν για να μας την αγορασουν
  • Τρελαθηκαμε στο παιχνιδι με ελαχιστα φραγκα
  • Ηταν απιθανη η αισθηση να σκαμε με μια τσαντα δισκετες και να ανακαλυπτουμε παιχνιδια!
Τα σημαδια αυτα μας κανουν ενιοτε πιο υποκειμενικους και αυτο ειναι απολυτα δικαιολογημενο. Οχι αδικους. Υποκειμενικους.

Εχω μια λατρεια για την Amiga (ειναι γενικοτερη...ειναι η Amiga, το SNES, το Megadrive κτλ) ομως οταν λιγο αργοτερα κονομησα και ενα Γαλλικο MegaDrive (με Scart RGB) μου εκανε εντυπωση οτι οι τιτλοι του MD ειχαν συνηθως καλυτερη "ανασα".

Το MD ηταν ενα κλειστο συστημα, πολυ πιο κλειστο απο την Amiga οποτε το ξεζουμισμα ηταν πιο αποτελεσματικο. Τα budget ηταν μεγαλυτερα διοτι οι κονσολες γεμιζαν τον κουμπαρα των εταιριων. Ημασταν και εν τω μεσω της εξ Ιαπωνιας gaming εκρηξης.

Σιγουρα το MD ειχε πολυ πιο περιορισμενο ευρος απο genres. H Amiga πιο "indie" τιτλους. Συστηματα με εντελως διαφορετικη φιλοσοφια...

Σιγουρα και οι δυο πλατφορμες μας χαρισαν ωρες και ωρες διασκεδασης με εκπληκτικους τιτλους.

Σιγουρα μετα απο 30 σχεδον χρονια (1989 τσιμπησα την Amiga), συνεχιζουμε να λιωνουμε και τα δυο μηχανακια αδιαλειπτα!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@The Destroyer[/USER]το wizkid αξιζε παραπανω, χαιρω πολυ. Τοσο του εβαλε ο reviewer, γενικα παιζει αυτο. Και το Corporation ειχε φαει κατω του 65 σε ολα τα περιοδικα, ειδικα τα ξενα, γιατι δεν το καταλαβαν.

Γενικα και οι ριβιουερς, gamers ειναι, καμμια φορα και ασχετοι, απλως ηξεραν να γραφουν

1@grinder[/USER]τα περι midi σωστα τα λες, οι νοτες (καθως και pitch, velocity, modulation) στελνονται απο την midi out θυρα στο roland rompler, το οποιο παιζει αντιστοιχως τα built in instruments (γι αυτο λεγετσι rompler και οχι synth).

Πολυ σωστα λες επισης, οτι η amiga μπορουσε να παιξει συμφωνικη στο 1 καναλι, αλλα το sample θα ηταν μεγαλο, hard panned αριστερα η δεξια, και το bitrate αναγκαστικα μικρο, αρα κακης ποιοτητας και μεγαλο σε ογκο (αναλογα τη διαρκεια). Ετσι προτιμουνται μικρα samples, και arrangement με νοτες. Δηλ. το ιδιο sample απο πιανο, σε διαφορετικες νοτες, που στοιχιζει ελαχιστα σε size/ram.

Αν θυμαστε, ειχαν βγει music disks με κλασικα χιτ της εποχης (dr.alban no coke, guns n roses sweet child of mine) που πιανανε μια δισκετα, και ειχαν σαφως ριγμενη ποιοτητα κσι τρικ με λουπες για χωρεσουν. Αυτα τα κολπα, γιναν επιστημη στα demos, οπως το μισαωρο συνεχομενο techno fest του jesus on e's και αλλα.

Γενικα εχω ξαναπει οτι περα απο τα samples, ειναι και το DAC της amiga, "βαραγε" στο ψαχνο και σε συνδυασμο με techno, breakbeat και drum n bass, που ηταν και ειναι δημοφιλη στην demoscene,  ειναι απολαυση. 

Ο ηχος του snes δεν μου αρεσε ποτε (η χροια εννοω), ενω επειδη γουσταρω fm, καποια soundtrack, οπως των thunderforce στο md, και αλλα, ειναι πολυ ζορικα, αλλα σκαει πολυς "τσιγκος", λογω του yamaha. Το καλυτερο " δαμασμα", το εχει κανει ο Tim Follin στο ακυκλοφορητο ομως time trax (καλυτερο απο του streets of rage νομιζω), αλλα ο follin παντου παπαδες εκανε, εβγαλε 1bit μουσικη απο το beeper του spectrum.

 

1@Getta Robo[/USER] δεν είπα για το world of illusion το οποίο είναι όντως καλό. Τα dkc, Aladdin και mickey mania και υπερεκτιμημένα είναι και πάσχουν από τα προβλήματα που ταλανίζουν τα europlatformers (ε και τα τρία από Άγγλους designers είναι στη ουσία). Αν βγάλουμε το λούστρο (γιατί φυσικά είχε πέσει πολύ περισσότερο χρήμα από ένα ανάλογο παιχνίδι της amiga) δεν είναι και πολύ ανώτερα. Τα ιαπωνικά παιχνίδια της Nintendo, sega, konami, capcom, ναι, ήταν όντως ανώτερα. 

Τώρα πάμε σε αυτό που λες ότι δεν είναι playable τα παλιά πρωτοποριακά παιχνίδια των υπολογιστών. Διαφωνώ κάθετα. Δεν είναι playable για αυτούς που έχουν μεγαλώσει με Nintendo και αδυνατούν να παίξουν κάτι που δεν πάει από αριστερά στα δεξιά. Οι περισσότεροι youtubers reviewers ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία και φυσικά δεν τους έχω καμιά εκτίμηση.

Για crpgs απλά δες το crpg addict ή το κανάλι του matt Burton. Υπάρχει ανάλογο blog για graphics adventures. Τα text adventures φυσικά έχουν ακόμα καλύτερη αντοχή στον χρόνο ακριβώς γιατί δεν έχουν ξεπερασμένα γραφικά και ήχο. Για strategy πάλι δεν υπάρχει θέμα. Αν είναι καλοί οι κανόνες του παιχνιδιού και η computer ai ανταγωνιστική φυσικά παίζονται πολύ άνετα. Για simulators προφανώς εκεί έχουν ξεπεραστεί από τους μοντέρνους αλλά είναι κάποια που αξίζει να τα παίξεις ακόμα. Άσε που για να παίξεις flight simulators από ένα σημείο και μετά έπρεπε να έχεις βγάλει την σχολή Ικάρων οπότε οι παλιότεροι είναι και πιο προσεγγίσιμοι. Για τα πιο πειραματικά παιχνίδια (ιδίως αν ηταν 3d) φυσικά υπάρχουν αδυναμίες (στα πρώτα βήματα λογικό να γίνονται λάθη ή μετά να υπάρχουν πολλές βελτιώσεις) αλλά όπως έχω ξαναπει 1000 φορές να παίξω κάτι πρωτότυπο και ας έχει προβλήματα παρά να παίξω το platformer νο 3057. Εξάλλου και εμένα αλλά και πολλούς άλλους μας ενδιαφέρει το retro gaming από ιστορική ματιά. Να αναγνωρίσουμε τους πρωτοπόρους, την εξέλιξη, τους ιστορικούς σταθμούς. 

Θεωρώ λοιπόν ότι η Amiga και ο ST είχαν δυσανάλογα μεγάλη επιρροή στην εξέλιξη του gaming σε σχέση με τις πολύ μικρές πωλήσεις τους. Δεν είναι τυχαίο ότι από εκεί ξεκίνησαν developers και στούντιο που στη συνέχεια έκαναν τεράστιες επιτυχίες. 

Αντίθετα η συμβολή της 16 bit console γενιάς ήταν ελάχιστη σε σχέση με τις πωλήσεις της. Στην ουσία βλέπουμε βελτιωμένες εκδόσεις παιχνιδιών του nes ή παρόμοια παιχνίδια με τα 16 bit arcade games των 80s. Υπάρχουν καινοτομίες αλλά πραγματικά ελάχιστες. 

 

1@Wally[/USER]Τα είπες όλα...

"Απο ταπεινα συστηματα (Spectrum,2600 κτλ) πηγαμε σε κατι ασυληπτα προχω"

Η Amiga ήταν ο Γκάλης των υπολογιστών. 

 

1@Imgema[/USER]Ναι, τα υποστηριζουν ολοι οι τελευταιοι εξομοιωτες, οπως και το SNES2SD. Μεταξυ αλλων, πλεον δημιουργουν ολοκαινουργια FMV για διαφορα παιχνιδια, ηχογραφησεις σε διαλογο και εφε,  περαν φυσικα της εκπληκτικης μουσικης που προσθετουν.


Δεν εχω δει αντιστοιχες κινησεις για παιχνιδια της Amiga, σε κανενα συστημα η υλοποιηση παντως.

1@Leon[/USER]

Νομιζα πως εννοουσες ολα τα bold παιχνιδια της παραθεσης, λαθος εντυπωση μου.

Δεν διαφωνω πως παρα πολλα ιαπωνικα παιχνιδια της ιδιας σχολης, ηταν και παραμενουν ανωτερα. Τονιζω πως δεν ηταν σε καμια περιπτωση κατω του μετριου παιχνιδια. Διαφωνω παντως ως προς το οτι υπηρξαν αντιστοιχου επιπεδου στην Amiga, σε καμια περιπτωση συγκρίσιμα. Πχ οι περισσοτεροι εδω αναφερουν το Superfrog ως διαμαντι σε OCS/ECS, και δεν βλεπω κανενα λογο να στεκεται απεναντι σε αυτα τα 3 πχ.

Δεν εχω μεγαλωσει με την σχολη, αυτο φυσικα ομως δεν αναιρει του οτι δεν θεοποιω οτι επαιζα μικροτερος η σε εκεινη την εποχη, ουτε πως εκτιμω την προσφορα διαφορων τιτλων, πολυ παλαιοτερων απο εμενα. Μιλησα συγκεκριμενα πως ειναι ελαχιστοι οι τιτλοι που εχουν ακομα ενδιαφερον να ασχοληθει κανεις μαζι τους.

Γιατι καλοι και χρυσοι και μπραβο τους ολοι αυτοι οι bedroom coders που αναφερεις, ομως σχετικα λιγα χρονια αργοτερα, η τεχνολογια εκτιναχθηκε, μπηκαν εταιρειες και στο συγκεκριμενο χωρο/σχολη, οπου μαζι τους εφεραν φοβερους σεναριογραφους, μουσικους, παραγωγους και 1002 ακομα καλα. Και οντως που καποιοι τιτλοι που και πρωτοτυπησαν, και επιρρεασαν, ε οπως και να το δω, βρηκανε γρηγορα πολυ ανωτερους διαδοχους. Διαβαζω το blog που παραθεσες και κανει πολυ καλη δουλεια και με ενδιαφερει. Για τους εξομοιωτες πτησεις δεν εχω αποψη, και σιγουρα δεν εμβαθυνε ποτε καποια κονσολα τοτε.

Το οτι οι home/micros και φυσικα η Amiga επιρρεασαν, ειναι αναμφισβητητο. Το κατα ποσο ομως ηταν και παραμενει αυτη η συμβολη, ανωτερη απο διαφορες αλλες που ξεκινησαν με τις κονσολες, ειναι συζητήσιμο. Η Amiga καλως η κακως, ηταν σχεδον παντελως  αγνωστη στους αμερικανους και στους ιαπωνες. Και ειτε αρεσει η σχολη τους ειτε οχι, παραμενουν πασιγνωστες.

Τελος, για το κομματι πρωτοτυπια εναντι ευχαρίστησης και απολαυσης, διαφωνουμε. Θα δω την συμβολη και επιδραστικοτητα ενος πρωτοτυπου παιχνιδιου, θα παιξω και θα απολαυσω ομως ενα καλο τιτλο. Μικρη σημασια  εχει για εμενα αν εχει κανει κατι ολοκαινουργιο η οχι.
 

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα καλύτερα games στις 16 bit κονσόλες είπαμε ήταν τα platforms, τα fighters, beat em ups κλπ. Σε αντίθεση με την Amiga όμως, αυτά τα games πιάσανε το peak εκείνη την εποχή. Οι μεταγενέστερες κονσόλες δεν ξεπέρασαν τις 16bit σε όλα ενώ τα PC ξεπέρασαν την Amiga σε όλα. Και εξηγούμαι.

Ας πάρουμε τα 2D platforms. Υπάρχει κάποιος που θεωρεί τα σύγχρονα καλύτερα από αυτά που παίζαμε στις 16 bit κονσόλες? Aκόμα και τώρα τα καλύτερα του Mega Drive και SNES είναι στην κορυφή. Κάτι 2D indies που βγαίνουν είναι low budget και δεν φτάνουν με την καμία το pixel art ή την ποιότητα γενικά των high budget 16bit platforms. Οσοι βγάζανε καλά platforms τότε περάσανε στα 3D και κάποια 2D που βγάζανε αργότερα στις επόμενες γενιές δεν φτάνανε αυτά των 16bit, πχ Υoshi's Story. Η τα "New Super Mario Bros" κλπ που είναι η μετριότητα του μέτριου. Οποτε ακόμα και σήμερα, τα platforms των 16bit consoles θεωρούνται το peak και δεν υπάρχει κάτι καλύτερο.

Τα ίδια ισχύουν με τα side scrolling beat em ups. Για μένα ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει κάτι που να πλησιάζει την SNES έκδοση του Turtles in Time (ανώτερο από την arcade έκδοση), ή το Streets of Rage 2/Bare Knuckle 2. Προσωπικά θα πρόσθετα και το Comix Zone. Προσπάθησαν οι άνθρωποι του σήμερα να κάνουν remake το TMNT πχ και απέτυχαν παταγωδώς. Με λίγα λόγια δεν θα παίξεις σε κάποιο μεταγενέστερο σύστημα κάτι καλύτερο.

Ακόμα και τα JRPGs δεν ξέρω αν ξεπεράστηκαν αν και δεν είμαι ειδικός. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν πολλοί fans που θεωρούν παιχνίδια όπως τα Chrono Trigger, FF3 και Earthbound πχ τα καλύτερα JRPG όλων των εποχών που δεν έχουν ξεπεραστεί από τα σύγχρονα. Αν και άλλος μπορεί να διαφωνήσει και να πει ότι αυτά πιάσανε peak στα 32bit με το FF7 πχ. Ακόμα και το ότι υπάρχει debate δείχνει ότι και εκεί οι 16bit κονσόλες παραμένουν και σήμερα ζωντανές.

Τα Shmups ξεπεράστηκαν στην επόμενη γενιά αλλά όχι τόσο τα 2D με pixel art. Αλλά εκεί πες η Amiga και οι κονσόλες είναι ισοπαλία (αν και τα καλύτερα μάλλον ήταν στα arcades).

Υπάρχουν και άλλα games στις 16bit κονσόλες που δεν έχουν ξεπεραστεί ακόμα θεωρώ. To Super Metroid πχ. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν debates για το αν υπάρχει κάποιο sequel ή άλλο "Metroidvania" που να το ξεπερνάει. Κάτι 2D action adventures τύπου Link to the Past και Story of Thor ακούω ακόμα και σήμερα πολλούς να τα θεωρούν το "peak". Αν και βγήκαν κάποια παρόμοια στο Playstation/Saturn καθώς και το sequel του Story of Thor, γενικά πάλι των 16bit ακούγονται μόνο, πολύ λίγοι μιλούν για τα μεταγενέστερα.

Στην Amiga λοιπόν τι γίνεται όμως? Πέρα από το Kick Off 2 που ακόμα και σήμερα το παίζουν και δεν έχει ξεπεραστεί στο θέμα του ιδιαίτερου gameplay που έχει (γιατί σαν simulation ποδοσφαίρου δεν το λες και αξεπέραστο). Τι άλλο μένει που να μην έχει ξεπεραστεί και να ακούγεται τώρα? Για τα 3D δεν το συζητάμε, ούτε καν. Για Strategy? Κάτι Red Alert 2, C&C, Warcraft, Starcraft στα PCs κλπ επισκίασαν τα πάντα. Για adventures? Δεν είμαι ειδικός αλλά κι εκεί από ότι ξέρω στα PC εξελίχθηκαν και ξεπέρασαν τα παλιότερα. Αλλά και στα παλιότερα πάλι τα PCs είχαν τις καλύτερες εκδόσεις. Να πούμε για Flight Simulators? Το ίδιο. Να πούμε για WRPGs? Πάλι το ίδιο. Από ότι φαίνεται τα PCs ξεπέρασαν την Amiga σχεδόν στα πάντα. Ελάχιστα games πρέπει να έχουν μείνει. Περιμένω να τα ακούσω όμως.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Νομίζω ότι έχει μπερδευτεί λίγο το topic. Πάμε να δούμε αν στα παιχνίδια που ήταν καλή η Amiga έχουν βγει πιο σύγχρονα παιχνίδια σε PC που την έχουν ξεπεράσει; Μιλάμε για ένα μηχάνημα του 85 που έζησε μέχρι το 94 με τις 10; 20; εταιρίες που έβγαζαν παιχνίδια VS το PC που κυκλοφορεί από τότε ως σήμερα με χιλιάδες εταρίες να βγάζουν εκατοντάδες παραλαγές όλων των παιχνιδιών που έχουν κυκλοφορίσει ποτέ;

Ούτε καν μου περνάει από το μυαλό πως θα ψάξω να βρω ένα παιχνίδι σαν το Blood Money στο PC. Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν δεκάδες αν όχι εκατοντάδες παρόμοια. Κανένα από αυτά δε θα καταφέρει να με βάλει στο mood του Blood Money με την επιβλητική μουσική και την, για την εποχή του, απίστευτη τεχνολογία. Παιδιά όλα αυτά τα παιχνίδια ήταν EXTREME για την εποχή. Είναι σαν να έχουμε σήμερα Oculus και διπλές 1080 ενώ πριν είχαμε VGA. Τα παιχνίδια όπως το Blood Money ακόμα και το Agony που δεν αρέσει σε πολλούς ήταν απίστευτα στα μάτια μας και έχουν αφήσει τη στάμπα τους. Αντίστοιχα και στους ST fun, Mega drive fun κλπ.

Όσα και να μου φέρουν σήμερα με κλάσεις ανώτερα γραφικά 3D, 4D, 69D :) , εκείνο, το πρώτο, που έκανε το άλμα, που με έβαλε στο κλίμα, που γνώρισα τι σημαίνει να περνάς ώρες ξανά και ξανά σε μία πίστα με τη μουσική τέρμα στα ηχεία, στο τέλος θα τα επισκιάσει. Θες γιατί έγινε η πλύση εγκεφάλου στην εφηβεία και δεν ξεπερνιέται εύκολα, το ρομαντικό του πράγματος; Ότι πλέον δεν εντυπωσιαζόμαστε; Ίσως λίγο απ' όλα.

Αλλά σε εκείνο το game party την είχα καταβρει με την 4000, το Blood Money και καλή παρέα! 
 
@ imgema : από τα 3 ειδη που αναφέρεις (2D platforms, side scroller beat em up, JRPG) , τα δυο πρώτα δεν ήταν πια της μόδας οταν βγήκαν οι καινουργίες κονσόλες, και εφεραν την μόδα του 3D. Οπότε και κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτά, ακόμα και η νιντεντο πήγε σε 3D mario. Είναι το ίδιο σαν να σου λέω ενα πραγματικό γεγονός, οτι οι κονσολές δεν ειχαν text adventures, λογικό αφού θεωρουντουσάν ξεπερασμένα τεχνολογικά. Άρα 2D platforms κτλ δεν ασχολήθηκαν για να φτιαξουν κατι καλό.

Στα JPRG ξεπεράστηκαν σχεδόν άμεσα οι κονσόλες 16bit απο τις 32bit, με την σειρά FF του PS να περνάει σε άλλο επίπεδο, με χαοτική διαφορά απο τα 16bit.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να όμως που σήμερα αυτά τα είδη τα αναζητά ο κόσμος και βλέπουμε indies να προσπαθούν να τα φτάσουν όπως και remakes ή spiritual successors.

Τα text adventures κανείς δεν τα ζητάει σήμερα, γι αυτό και δεν βλέπεις κανέναν developer να φτιάχνει.

Για τα JRPGs είπαμε, υπάρχει debate. Γνωρίζω άλλους που θα διαφωνούσαν μαζί σου.
 
Τα ζητάει ο κόσμος γιατί ακόμα δεν έχουν γινει αποκρουστικά για το casual κοινό. Αντίθετα ενα text adventure δεν παίζεται απο εναν casual gamer στο iphone του στο καράβι προς τη Μυκονο.

Για τα JRPG, καταλαβαίνω ως ένα βαθμό την ρετρολαγνεία, ειδικά για το καλυτερό που ειναι το FF7. Eιναι ενα είδος παιχνιδιών που απο ένα σημειο και μετά, η βελτίωση είναι στα γραφικά και στο ηχο περισσοτερο, αντε και τα τελευταια χρόνια στο online gaming. 

Δεν είναι τόσο τα παιχνίδια όσο η επόχη και το μηχανημα που εκανα το μπαμ. Για αυτό και βλέπεις κόσμο να ψηφιζει σαν καλυτερο RE το νο2, για καλύτερο sonic κάποιο απο την 16bit εποχή. Ο καθένας έπαθε το πρωτο σοκ με κάποιο παιχνιδι, και αυτό συνεχιζει να ψηφίζει μεχρι σήμερα.
 
O κόσμος κρίνει αντικειμενικά. Γι αυτό ψηφίζει ως καλύτερα Resident Evil το REmake ή το RE4 και όχι το 2. Και μπορεί να έπαθε ο κόσμος το "πρώτο σοκ" με το Sonic 1, ελάχιστοι όμως το θεωρούν σήμερα το καλύτερο. Στα μεγαλύτερα forums τουλάχιστον βλέπω ότι οι περισσότεροι μπορούν να διαχωρίσουν την νοσταλγία από την αντικειμενική άποψη.

Τα text adventure δεν βγαίνουν πια γιατί είναι ένα απαρχαιωμένο genre. Οπως και δεκάδες άλλα απαρχαιωμένα ήδη, πχ Pacman clones, Space Invaders clones, PONG clones και άλλα που έβγαιναν παλιά με το τσουβάλι και ήταν και mainstream εκείνη την εποχή.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα text adventure δεν βγαίνουν πια γιατί είναι ένα απαρχαιωμένο genre. Οπως και δεκάδες άλλα απαρχαιωμένα ήδη, πχ Pacman clones, Space Invaders clones, PONG clones και άλλα που έβγαιναν παλιά με το τσουβάλι και ήταν και mainstream εκείνη την εποχή.
Τελικά από ότι βλέπω δεν είναι amiga vs consoles αλλά πολύ γενικότερα console games vs computer games. Οι κονσολάδες ούτε έχουν τριβή ούτε τους αρέσουν τα computer games. Απλά είναι σωστότερο να πείτε απλά ότι δεν ασχολούμαι/δεν γνωρίζω, παρά να αρχίσετε χαρακτηρισμούς του στυλ "δεν παίζεται σήμερα", "απαρχαιωμένο" κλπ, γιατί πολύ απλά δεν έχετε απολύτως καμία εμπειρία για τα παιχνίδια που αναφερόμαστε. Και εγώ μπορώ να αρχίσω χαρακτηρισμούς. Πχ η πραγματική μου άποψη για τα JRPGs είναι ότι όλο το είδος είναι σκουπίδι. Αλλά μένω στο "δεν είναι του γούστου μου".  Αυτά τα παιχνίδια ούτε ξεπερασμένα είναι ούτε δεν είναι σήμερα διασκεδαστικά. Όσο διασκεδαστικό είναι για εσάς να παίζετε 16 bit console games τόσο διασκεδαστικό είναι για εμάς να παίζουμε text adventures της infocom. Όσο διασκεδαστικό είναι για εσάς να παίζετε chrono trigger τόσο διασκεδαστικό είναι για εμάς να παίζουμε wizardry. To τι λένε οι καθυστερημένοι Αμερικανοί youtubers που δεν έχουν παίξει παιχνίδι εκτός κονσόλας δεν σημαίνει ότι ισχύει κιόλας. Και btw text adventures βγαίνουν μέχρι και σήμερα και μάλιστα πολλά κάθε χρόνο.
 
Επειδή βλέπω να αναφέρονται συνέχεια οι Αμερικάνοι Youtubers για κάποιο λόγο, λες και κι εμείς δεν ζήσαμε 30+ χρόνια gaming ή δεν υπάρχει άλλη πηγή ενημέρωσης σήμερα, να πω ότι ο μόνος Αμερικάνος Youtuber που παρακολουθώ ουσιαστικά είναι ο LGR. Οι υπόλοιποι είναι περισσότερο UK focused όπως Kim Justice και Nostalgia Nerd. Και ήθελα να συμφωνήσω πριν ότι κανάλια όπως το Game Sack είναι ανούσια το λιγότερο. Τέλος θεωρώ καλά ενημερωτικά site αυτά του τύπου HCG 101. Ούτε IGN, ούτε Gamespot ούτε τίποτα δεν παρακολουθώ πια.

Αυτά για να λυθεί η όποια παρεξήγηση που βλέπω ότι υπάρχει.

Επίσης ούτε κι εμένα μου αρέσουν τα JRPGs. Αλλά δεν μπορώ να αποφύγω το ότι είναι ένα genre με τεράστιο impact το οποίο και σήμερα είναι ολοζώντανο.

Και ναι ΟΚ, όταν λέμε "δεν βγαίνουν πια τα τάδε games" δεν εννοούμε ότι κανένας στον πλανήτη δεν βγάζει κάτι. Λίγη λογική. Αμα ψάξεις βρίσκεις τα πάντα, ο κόσμος είναι τεράστιος. Αλλά δεν θέλει και πολύ για να καταλάβουμε ότι κάτι μπορεί να είναι niche για ένα μικροσκοπικό κοινό. Δηλαδή πόσο μικρός πρέπει να είναι ο αριθμός ενός κοινού που ασχολείται με κάτι για να θεωρηθεί αυτό ξεπερασμένο η "πεθαμένο"?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
O κόσμος κρίνει αντικειμενικά. Γι αυτό ψηφίζει ως καλύτερα Resident Evil το REmake ή το RE4 και όχι το 2. 


Όσο διασκεδαστικό είναι για εσάς να παίζετε 16 bit console games τόσο διασκεδαστικό είναι για εμάς να παίζουμε text adventures της infocom. Όσο διασκεδαστικό είναι για εσάς να παίζετε chrono trigger τόσο διασκεδαστικό είναι για εμάς να παίζουμε wizardry. To τι λένε οι καθυστερημένοι Αμερικανοί youtubers που δεν έχουν παίξει παιχνίδι εκτός κονσόλας δεν σημαίνει ότι ισχύει κιόλας. Και btw text adventures βγαίνουν μέχρι και σήμερα και μάλιστα πολλά κάθε χρόνο.
Αν και αρχικά τα δυο αυτά ποστς φαινονται αντικρουόμενα, εγώ βλέπω ενα κοινό σημείο.
Και τα δύο αναφέρονται σε "ενας ψαγμένος σκληροπυρηνικός gamer VS το casual κοινό του gaming".
Kαι ο imgema αναφέρει τι ψηφίζει ο κόσμος, δηλαδη το casual κοινό, που δεν ενδιαφέρει κανέναν ψαγμένο gamer, αλλωστε αυτο το κοινό βγάζει καλυτερο παιχνιδι του 2018 το FIFA ή το ISS 18 και του χρόνου δεν θέλει ουτε να το δει, αφου θα υπάρχει το FIFA 19. Και ο Leon αναφέρεται σε ατόμα που παίζουν text adventures κτλ που αυτό δεν συμβαίνει σε εναν casual gamer του mobile phone, του ps4 και του 3DS. E;ίναι η αιωνια μάχη του "λίγοι και καλοί VS the world".
 
 
Ανάλογα τι εννοείς "casual" κοινό. Οι περισσότεροι το χρησιμοποιούμε για να ομαδοποιήσουμε τους άσχετους και να μην μετράει η άποψή τους. Εγώ όταν λέω casual εννοώ όσους παίζουν games που δεν έχουν καμία απαίτηση από τον εγκέφαλο και μπορείς να τα παίξεις σε sleep mode. Δηλαδή τα περισσότερα games σε κινητά, πολλά cinematic παιχνίδια κλπ. Επίσης θεωρώ casuals αυτούς που παίζουν για να σκοτώσουν την ώρα τους ενώ "proper gamers" αυτούς που παίζουν για να την αξιοποιήσουν. Δεν θεωρώ casuals όμως αυτούς που ασχολούνται με mainstream games. Γιατί υπάρχουν και mainstream που απαιτούν πολύ skill για να διαπρέψεις. Πχ ένα COD, ένα PUBG, ένα Overwatch. Ενας casual δεν θα μπορούσε ούτε τον χειρισμό να μάθει σε αυτά.

Οπότε κι εγώ δεν αναφέρομαι στους casual. Γιατι απλά δεν τους ενδιαφέρει το gaming.

Οι περισσότεροι "σκληροπυρηνικοί" λοιπόν θα ψηφίσουν το REmake γιατί είναι πιο απαιτητικό, πιο κοντά στα παλιά, πιο "καθαρόαιμο' Resident Evil. Οι περισσότεροι mainstream θα ψηφίζουν το RE4. Αλλά δεν νομίζω οι casuals να ενδιαφέρονται για κανένα από τα δύο. Στην καλύτερη πες για το RE6 που ήταν ένα απλοποιημένο game για να έχεις να παίζεις ενώ είσαι σε κώμα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Shock[/USER] Τιτλοι ECS/OCS κυκλοφορησαν για περισσοτερα χρονια απο τοτε, αλλα εδω απο οτι καταλαβαινω μιλας βαση νοσταλγιας και αναμνησεων, αντι βαση κριτηριων. Εχω επισης πολλες αναμνησεις με διαφορους τιτλους, οπου ειτε ξεπεραστηκαν κατα πολυ, η και δεν στεκονται το ιδιο καλα, η τους θεωρουσα καλους καποτε, ενω δεν μπορω να ασχοληθω πλεον. Μου ειχανε φερει δωρο το Donkey Kong Country pack, και ειχε γινει χαμος σπιτι. Και πανικος με φιλους τοτε, που το εκθιαζαμε. Αλλα μετα απο τοσα παιχνιδια και χρονια, καταλαβα πως μεν οπτικοακουστικα ηταν και παραμενει πανεμορφο, απο gameplay σαν παιχνιδι ειναι πολυ πισω απο τα κλασικα και διαχρονικα του ειδους. Ξεγραψα οτι εζησα; Φυσικα και οχι. Υπαρχουν πολυ καλυτερα παιχνιδια που ειχα παιξει και αγαπουσα απο πριν, βγηκαν και βγαινουν πολυ καλυτερα παιχνιδια στο τωρα του σημερα. Θελω να πω, για τους Β-Χ-Ω λογους, βλεπω αρκετους που ειχαν αρχη και τελος με την Amiga. Ισως οχι μονο επειδη δεν ασχοληθηκαν περαιτερω με τα παιχνιδια, αλλα για το οτι δεν θελανε να δουνε ουτε παραπερα, ουτε με αντικειμενικοτητα. Δεν κρινω βαση αυτων τελος παντων, λογω διαφορετικης λογικης.

1@Leon[/USER] θελω να σε ρωτησω εαν πιστευεις πως ολα τα ειδη παιχνιδιων, απο τα dot matrix που ξεκινησαν, μεχρι οτι τελευταιο πειραματικο υφισταται, εχουν ακριβως την ιδια βαρυτητα στις επιλογες των παιχνιδιων που ασχολεισαι. Προσεξε, οχι να βρεις καποιους Χ τιτλους, σαν ειδη καθεαυτου. Και παλια του τοτε, και συγχρονες παραγωγες αυτων αν θες. Και ακομα πιο συγκεκριμενα, αν ας πουμε τα πρωτα παιχνιδια με κειμενο της Infocom εχουν ισαξιο βαθμο απολαυσης και διασκεδασης, με μετεπειτα εξελιξεις τους.
Εισαι παρα πολυ αδικος με την καταγωγη καποιων παρουσιαστων για παιχνιδια. Καταρχας, αυτοαναιρεισαι, μιας και οι εταιρειες που εχεις αναφερει, ειναι και αυτες αμερικανικες. Ποσες πχ βρετανικες σειρες του χωρου θαυμαζεις και πιστευεις πως στεκονται τουλαχιστον ισαξια με σειρες οπως Ultima, Wizardry και αλλες που μιλησες στο θεμα;
Για το εμπορικο κομματι των τιτλων, που συμφωνω με τον επισης φιλτατο 1@Imgema[/USER], θελω να δωσω 2 παραδειγματα.
Η σειρα Sonic κρατηθηκε ζωντανη τοσα χρονια, και με τα διαχρονικα επισημα παιχνιδια που κυκλοφορησαν, αλλα και με ανεπισημες, μη επαγγελματικες, αλλα σε καμια περιπτωση ερασιτεχνικες προσπαθιες. Υπαρχουν δεκαδες ποιοτικοι τιτλοι, εδω και πανω απο 20 χρονια. Αποτελεσμα μεταξυ ολων αυτων, το υπεροχο Sonic Mania, οπου διατηρει την κλασικη γραμμη εδω και σχεδον 30 χρονια (!) με νεωτερα στοιχεια. Επισης, το Octopath Traveler ειναι η πνευματικη συνεχεια του υπεροχου FF VI, οπου επισης εχει το ιδιο υφος και γραμμη με το κλασικο παιχνιδι, με ανανεωμενα γραφικα. Ειμαι περιεργος λοιπον να μαθω για αντιστοιχες, εστω μη εμπορικες, αλλα αξιολογες προσπαθειες, απο τα ειδη που σου αρεσουν καλυτερα.
Θα σου υπενθυμισω παντως, οτι και στους 2 αυτους τιτλους, μεταξυ εκατονταδων αλλων, ξεκινησαν και συνεχιζουν απο ατομα που δεν ειχαν Amiga στη κρεβατοκαμαρα τους, αλλα Mega Drive / Snes στο σαλονι τους.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πάντως εγώ θα προτιμούσα να σταμάταγε το Sonic στο Sonic Adventure 1 (να καταλάβαινε η Sega το λάθος της) και μετά να συνέχιζε ξανά από το Sonic Mania. Τα 3D σύγχρονα Sonic είναι ένα λάθος :p

Επίσης να ρωτήσω, τι κακό έχουν τα DKC στο θέμα design/gameplay? Βλέπω πολύ αυστηρή κριτική από όλους. Εμένα μου αρέσανε πάντως. Ο χειρισμός είναι καλός, μάλιστα έχει καλύτερη απόκριση από τα Mario στο SNES. Το level design ειναι ανάλογα την πίστα, υπάρχουν καλές και κακές. Ποικιλία όμως υπάρχει, πχ έχεις τις απλές πίστες, τα barrel courses, αυτές με το βαγόνι, την κινούμενη πλατφόρμα, τα φώτα που αναβοσβήνεις, τις underwater και διάφορες παραλλαγές αυτών. Το DKC2 είχε ακόμα περισσότερα πράγματα και μάλιστα το Lost World ήταν από τα πιο ενδιαφέροντα (και δύσκολα). Και έχει και τα εκατοντάδες secrets που πρέπει να βρεις για να κάνεις το 101%.

Δηλαδή πέρα από τα γραφικά, την υπέροχη ατμόσφαιρα και την ακόμα πιο υπέροχη μουσική, δεν θεωρώ ότι σαν platforms δεν ήταν εξίσου καλά. Πιο κάτω απο Yoshi's Island αλλά περίπου στα ίδια επίπεδα με τα υπόλοιπα καλά Platfroms.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα