Amstrad CPC vs Commodore 64

vagosgta3

RetroNuts!
Joined
7 Ιαν 2008
Μηνύματα
1.887
Αντιδράσεις
25
Εχω φτιαξει μια λιστα απο φωτογραφιες με παιχνιδια απο τις εκδοσεις CPC ,C64 για να συγκρινουμε (και να αναψουμε τα αιματα πρωι,πρωι ;) )

flames%20c64%20vs%20cpc.jpg


ace%20of%20ace.jpg


afterburner.jpg


antiriad.jpg


batman.jpg


chase%20hq.jpg


crazy%20cars.jpg


ghost%20n%20goblins.jpg


gryzor.jpg


lotus%20esprit.jpg


operation%20wolf.jpg


rainbow%20island.jpg


renegade.jpg


robocop.jpg


skyfox.jpg


target%20renegade.jpg


thundercats.jpg


total%20recall.jpg


turrican.jpg
 
Έκανες δουλειά! Αυτό θα μπορούσες βέβαια να το είχες κρατήσει για το Phoenix. Ωραίο αφιέρωμα!

Αν και χρήστης - κάτοχος C64 στα νιάτα μου, οφείλω να ομολογήσω ότι τα χρώματα είναι πιο ζωντανά σε πολλά παιχνίδια του Amstrad.

Π.χ. Rad Warriod, Chase H.Q., Ghost & Goblins, Operation Wolf. Βέβαια, μία φωτογραφία δεν λέει τίποτα για το gameplay οπότε επιφυλάσσομαι μιας και τα έχω παίξει σε Amstrad!!
 
Καταρχάς βλέποντας τον Αmstrad 1512 να φιγουράρει στο avatar σου δύσκολα θα περίμενε κανείς να είσαι αντικειμενικός. Γι' αυτό όπως βλέπω επέλεξες εκδόσεις παιχνιδιών όπου απλά φαινόταν κάποια υπεροχή λόγω χρωματικής παλέτας. Aυτό δε λέει πρακτικά τίποτα μια που υπάρχουν έκατοντάδες CPC games όπου το pixelιασμα ή το scrolling είναι πραγματικός εφιάλτης (για τον ήχο που δεν διακρίνεται εδώ ας μην μιλήσω καλύτερα). Δεν θεωρώ σκόπιμο να αραδιάσω ένα κάρο screenshots, αυτή την κοντρίτσα την έχω ήδη κάνει στα 80s και το θεωρώ μάλλον ανώριμο να την επαναλάβω στα γεράματα.

Γενικότερα δεν είμαι υπέρ των VS threads γιατί ξύνουν πληγές και συνήθως οδηγούν σε flaming, αφού κάθε πλευρά υποστηρίζει συνήθως φανατισμένα αυτό που θεωρεί εκείνη ως ανώτερο υπερτονίζοντας τα πλεονεκτήματά του και κρύβοντας κάτω από το χαλάκι τα διάφορα μειονεκτήματα.

P.S: Ο divined έχει δίκιο για το gameplay. Είναι κι αυτό από τα πράγματα που δεν διακρίνονται. Ο C64 δεν είχε τυχαία τις μεγαλύτερες πωλήσεις και δημοφιλία από τους 8bitους.

P.S 2: Ακόμα και να σου αράδιαζα ένα κατεβατό με διπλάσιες φωτογραφίες που θα έδειχναν ανωτερότητα του Commodore, ούτε κι εγώ θα αποδείκνυα κάτι, αφού μια "σωστή" και "πλήρης" σύγκριση θα έπρεπε να γινόταν επί του συνόλου των παιχνιδιών που κυκλοφόρησαν και για τα 2 μηχανήματα (video splitted side by side με gameplay που λέει και ο φίλος μου ο Wally), πράγμα εφικτό μόνο αν είμαστε πραγματικά μαζόχες.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
divined είπε:
Αν και χρήστης - κάτοχος C64 στα νιάτα μου, οφείλω να ομολογήσω ότι τα χρώματα είναι πιο ζωντανά σε πολλά παιχνίδια του Amstrad.
Θα συμφωνήσω μαζί σου αλλά ποιος τα έβλεπε τότε, μιας και οι περισσότεροι είχαμε τα πράσινα μόνιτορ.

Καλά που υπάρχουν και οι Emulator και είδαμε τι χάναμε τότε.
 
σε όσα έχω παίξει,

Afterburner Amstrad, Batman C64, Chase HQ Amstrad, GnG C64, Gryzor Amstrad, Op.Wolf Amstrad, Rainbow Islands Amstrad, Renegade Amstrad, Robocop Amstrad, Target Renegade Amstrad, Thundercats Amstrad, Turrican C64.

Βάλε και τα καλά τώρα του C64 να γείρει η ζυγαριά προς το καλύτερο μηχάνημα. όλα τα καλά του Amstrad έβαλες!

δηλαδη wonderboy, wizball, silkworm, shinobi, puzznic, krakout, cybernoid, bubble bobble, r-type, cabal, arkanoid, flimbo's quest, impossible mission, ms pacman, myth, saint dragon
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Λοιπόν, ας γράψω και εγώ την γνώμη μου!

Πρώτα απ' όλα σας δηλώνω ότι είχα σπεκτρουμ 48 και cpc 6128 τότε και c64 πήρα πέρυσι!

Είμαι λοιπόν σε θέση να κρίνω αντικειμενικά εκ των υστέρων...

-Λοιπόν σε παλέτα χρωμάτων ο 6128 υπερέχει στα παιχνίδια με mode 0! Του κόμοντορ είναι σαν ξεπλυμμένα και συχνά μου την σπάνε όταν θυμάμαι την ζωντανή παλε΄τα του 6128!

-Στα γραφικά-ανάλυση ο c64 είναι ελάχιστα καλύτερος εκτός από τα mode 1 παιχνίδια του cpc όπου τα 4 χρώματα όμως επισκιάζουν το αποτέλεσμα!

-Σε θέματα κίνησης-scrolling sprites ο c64 υπερέχει...δεν μπορώ να καταλάβω πως έπαιζα τότε με αυτή την κίνηση στον 6128!

Ακόμα και ο σπέκτρουμ ίσως τα καταφέρνει καλύτερα από το cpc στον τομέα αλλά με τα ολιγόχρωμα παιχνίδια του χάνει πολύ....άσχετα αν έχει την καλύτερη ανάλυση από τα 3 οκταμπιτα! Κάποιος μου είχε πει ότι υπεύθυνη είναι η έλλειψη ειδικού τσιπ για τα γραφικά που αναγκάζει τον ζ80 να κανει υπερωρίες και γι' αυτό!!

Σε ήχο καλός ο cpc (τότε άκουγα με μανία όλες τις μουσικές του yamaha sound chip) όμως αυτό το sid ήταν μια κατηγορία επάνω! Προφανώς είναι καλύτερο και από ατάρι στ! Κυρίαρχος ο c64 εκεί! Τρομερές μελωδίες!!!

Ο c64 λοιπόν είναι καλύτερος στα παιχνίδια αν συνυπολογίσει κανείς και τις 2 θύρες για χειριστήριο!

Τον κάνει όμως αυτό καλύτερο συνολικά; Δυστυχώς όχι! Η ευχρηστία του 6128 με το ανώτερο σε ποιότητα και ευκολία χρήσης πληκτρολόγιο, το γρήγορο drive σε σχέση με την αρχαιολογία 1541 που σου έσπαγε τα νευρα σαν να φορτώνεις από κασετόφωνο, το εν γένει πλήρες πακέτο του 6128,η καλύτερη basic γέρνουν συνολικά την ζυγαριά υπέρ του 6128 κάτι που η αγορά -στην Ελλάδα τουλάχιστον- επιβεβαίωσε πανηγυρικά!

Εν κατακλέιδι αν και υπάρχουν παιχνίδια που ο 6128 ήταν καλύτερος γράφω ότι ο c64 ήταν καλύτερος στα παιχνίδια αρκεί να είχες υπομονή να τα φορτώσεις
 
AEON είπε:
Καταρχάς βλέποντας τον Αmstrad 1512 να φιγουράρει στο avatar σου δύσκολα θα περίμενε κανείς να είσαι αντικειμενικός. Γι' αυτό όπως βλέπω επέλεξες εκδόσεις παιχνιδιών όπου απλά φαινόταν κάποια υπεροχή λόγω χρωματικής παλέτας. Aυτό δε λέει πρακτικά τίποτα μια που υπάρχουν έκατοντάδες CPC games όπου το pixelιασμα ή το scrolling είναι πραγματικός εφιάλτης (για τον ήχο που δεν διακρίνεται εδώ ας μην μιλήσω καλύτερα). Δεν θεωρώ σκόπιμο να αραδιάσω ένα κάρο screenshots, αυτή την κοντρίτσα την έχω ήδη κάνει στα 80s και το θεωρώ μάλλον ανώριμο να την επαναλάβω στα γεράματα.
Γενικότερα δεν είμαι υπέρ των VS threads γιατί ξύνουν πληγές και συνήθως οδηγούν σε flaming, αφού κάθε πλευρά υποστηρίζει συνήθως φανατισμένα αυτό που θεωρεί εκείνο ανώτερο υπερτονίζοντας τα πλεονεκτήματά του και κρύβοντας κάτω από το χαλάκι τα διάφορα μειονεκτήματα.

P.S: Ο divined έχει δίκιο για το gameplay. Είναι κι αυτό από τα πράγματα που δεν διακρίνονται. Ο C64 δεν είχε τυχαία τις μεγαλύτερες πωλήσεις και δημοφιλία από τους 8bitους.

P.S 2: Ακόμα και να σου αράδιαζα ένα κατεβατό με διπλάσιες φωτογραφίες που θα έδειχναν ανωτερότητα του Commodore, ούτε κι εγώ θα αποδείκνυα κάτι, αφού μια "σωστή" και "πλήρης" σύγκριση θα έπρεπε να γινόταν επί του συνόλου των παιχνιδιών που κυκλοφόρησαν και για τα 2 μηχανήματα (video splitted side by side με gameplay που λέει και ο φίλος μου ο Wally), πράγμα εφικτό μόνο αν είμαστε πραγματικά μαζόχες.
Ενα Avatar σιγουρα δεν μπορει να προσδιορισει αν ειμαι αντικειμενικος η οχι ,απλα αντιπροσωπευει ενα κομματι στο παρελθον μου, οσο για τα παιχνιδια κοιταξα να βαλω τους πιο γνωστους τιτλους τις εποχης, και καθαρα οτι μπορουσα να θυμηθω, αν προσεξες πολλα παιχνιδια που εβαλα δειχνουν πολυ ανωτερα στον C64 απο τον CPC, δεν παω να υποδειξω την υπεροχη καποιου μηχανηματος απλα να θυμηθουμε τις παλιες εποχες.Εγω απλα εχω την λογικη οτι το καθε μηχανημα εχει την γοητεια του, Βαση σε αυτο συγκρινω.
 
Amstrad:

+έχει ζωντανή παλέτα

+έχει disk drive

+έχει 640χ200

+basic ας πούμε ναι

-δεν έχει scrolling

-δεν έχει sprites

-δεν έχει αξιόλογο sound chip

-έχει drive 3"

-το συνολικό πακέτο ήταν ακριβό για 8μπιτο

με λίγα λόγια ένα "σοβαρό" μηχάνημα ας το πούμε έτσι και μέτρια παιχνιδομηχανή.

C64:

+έχει scrolling

+έχει sprites

+έχει sound chip αξιώσεων

+μεγάλη βάση χρηστών

+τιμή παιχνιδιών

-παλέτα

-έχει attributes

-κασέτα...

-γενικά ήταν ακριβός

είναι θέμα επιλογής, C64 για παιχνίδια, Amstrad για "σοβαρές" εφαρμογές του τότε και που και που κανένα παιχνιδάκι της προκοπής

Ο ζάχαρης όπως έχουμε ξαναπεί ήταν έξυπνος. έφτιαξε ένα μηχάνημα λίγο απ'όλα το οποίο επιβίωσε χωρίς να γίνει ποτέ η μεγάλη επιτυχία.
 
Αν και κατοχος cpc6128 απ το 89,οποτε επαιζα με commodore 64 η αληθεια ειναι οτι ζηλευα!Tα χρωματα(εγω ειχα πηξει στο πρασσινο!)ηταν το κατι αλλο.Ποτε τελικα δεν απεκτησα c64 αλλα δε με πολυενοιαζε κιολας.Κι αυτο γιατι τοτε τα παιχνιδια του amstrad με καλυπταν.Στα μεγαλα συν του amstrad to γρηγορο loading οπως λεει και ο φιλος spyros_s.Στο θεμα του ηχου δε 8α ειμαι αντικειμενικος!Αναγνωριζω την ανωτεροτητα του commodore αλλα στ αυτια μου το noise του amstrad ηταν το κατι αλλο!Να φανταστειτε βαζω ακομα το italy 90 μονο και μονο για να ακουσω τη μουσικη!
 
Τελικα τι θελουμε να συγκρινουμε ? Δεν εχει καμια σχεση η συγκριση 2 εκδοσεων του

ιδιου παιχνιδιου, με το αν ο 6128 εχει basic ή 3' φλοππυ.

Αν το θεμα ειναι ΓΕΝΙΚΑ "amstrad VS commodore", τοτε ολα τα προηγουμενα και η

αναλυτικη παραθεση απο τον spyros_S μας καλυπτει, συμφωνω με ολα.

Η ευχρηστια του amstrad ειναι σαφως ανωτερη. Αλλα οι δυνατοτητες του commodore, υπερεχουν.

Υ.Γ. : αριστη παρουσιαση φιλε vagos !
 
mike είπε:
Τελικα τι θελουμε να συγκρινουμε ? Δεν εχει καμια σχεση η συγκριση 2 εκδοσεων τουιδιου παιχνιδιου, με το αν ο 6128 εχει basic ή 3' φλοππυ.

Αν το θεμα ειναι ΓΕΝΙΚΑ "amstrad VS commodore", τοτε ολα τα προηγουμενα και η

αναλυτικη παραθεση απο τον spyros_S μας καλυπτει, συμφωνω με ολα.

Η ευχρηστια του amstrad ειναι σαφως ανωτερη. Αλλα οι δυνατοτητες του commodore, υπερεχουν.

Υ.Γ. : αριστη παρουσιαση φιλε vagos !
δε κατάλαβες. για να μη βγάλουμε το cpc εντελώς άχρηστο γράψαμε για τα φλόπια του και τη μπέισικ. :p
 
όπα...γίνεσαι άδικος τώρα! Σε πολλά παιχνίδια το σιπισι ήταν καλύτερο του κομοντορ! Σαν υπολογιστής υπερτερούσε o 6128 και σε αυτό είμαι κάθετος!

Ο c64 είναι εξαιρετικά δύστροπο μηχάνημα τόσο που σκέφτομαι σοβαρά να πάρω mmc replay αν βρω...αντιθετα ο cpcακος τρομερά φιλικός!
 
γενικά στην Ελλάδα ο cpc είχε πολλούς fans και φαίνεται αυτό. Εντάξει για παιχνίδια δεν ήταν το μηχάνημα πως να το κάνουμε. αργό scrolling, flip screen, κακό μόνιτορ, πρόβλημα με joysticks, ακριβές δισκέτες κλπ κλπ.

δηλαδή τα 20 εκατ. που πήραν 64 είναι λάθος και τα 2 που πήραν cpc είναι οι έξυπνοι?
 
Μην το πας ποσοτικά διότι αφενός ο κομοντορ ξεκίνησε 3 χρόνια νωρίτερα αφετέρου τα σιπισι δεν χτύπησαν ποτέ την αμερικάνικη αγορά!

Εκεί τα δεδομένα ήταν διαφορετικά για κοινωνικοοικονομικούς λόγουςκαι η αγορά σαφώς μεγαλύτερη! Στην Ευρώπη μεχρι και το 1988 αγόραζαν τον 6128 για κυρίως υπολογιστή όταν οι Αμερικάνοι έπαιρναν παράλληλα για δουλειά apple,ibm pc συμβατά μην πω για αμιγκα και αταρι στ!

Ο c64 ως προϊον αμερικάνικης εταιρείας στηρίχθηκε πολύ από την τοπική αγορά! Στην Ελλάδα ήταν πανάκριβο συγκριτικά γι' αυτο και δεν πούλησε όσο το σιπισι! Δεν είναι τυχαία η ανάλογη πορεία Ελλαδας-Ισπανίας-Γαλλίας σε πωλήσεις σιπισι
 
Αν ειχε πραγματοποιησει ο sugar το αλμα στην αμερικη, θα ειχε σκοτωσει τα παντα.. με δεδομενη την φιλοσοφια που λατρευουν στο δυτικο ημισφαιριο all-in-one (συν το σημαντικο ατου του floppy στον 6128 και το σοβαρο επαγγελματικο παρουσιαστικο του), με τις τιμες amstrad-ειμαστε-και-σας-αγαπαμε-για-αυτο-σας-τα-χαριζουμε, θα ειχε σβυσει τα παντα απο τον χαρτη..

Το γεγονος οτι χρησιμοποιηθηκε πολυ σαν επαγγελματικο μηχανημα σε σχεση με οτιδηποτε αλλο 8bit, θα το εκανε το απολυτο hit στην αμερικανικη αγορα..
 
Ρε παιδιά! Εμεις είμαστε τα 2 εκ. που πηραν AMSTRAD :D Ολοι οι άλλοι είναι φλώροι........... :D

:acoustic: Amstrad, ξέρω 'γω, ξέρω 'γω εντάααααξει! Amstrad, ξέρω 'γω, ξέρω 'γω εεεεενταααάξειειειειειειειει............... :acoustic:
 
Shinobi είπε:
αργό scrolling, flip screen, κακό μόνιτορ, πρόβλημα με joysticks, ακριβές δισκέτες κλπ κλπ.
Ολα σχετικα ειναι.. ολα τα παιχνιδια δεν χρησιμοποιουσαν scrolling και flip screens.. το οτι ειχε πολλα ports απο αλλα μηχανηματα και εγινε πλατφορμα αρπαχτων, δεν το τοποθετει σαν κακο μηχανημα..

Το μονιτορ.. τι εχετε παθει ρε παιδια με το μονιτορ του? Mια χαρα ηταν και το πρασινο και το εγχρωμο του. Αυτο το σχολιο το ακουω κυριως απο χρηστες αλλων 8bit.. αλλα τωρα θα μου πεις.. απο το fuzz που παθαιναν τα ματια απο τις ασπρομαυρες τηλεορασεις των σαλονιων οτι και να εβλεπες μετα σου φαινοταν χαλια!! :p

Προβλημα με joysticks.. αν εννοεις της amstrad, ηταν οκ αν δεν ηθελες να παιξεις thompson's decathlon! Aν εννοεις την ελειψη δευτερης θυρας, αυτο ειχε γινει δευτερη φυση σε joystick στην ελλαδα και μου φαινεται οτι σχεδον οτι κυκλοφορουσε ειχε δευτερη θυρα η διακλαδωτες..

Ακριβες δισκετες.. οκ simple math..

Ποσες δισκετες ειχε συνηθως ενας πιτσιρικας στις μερες μας? 20-30? ενα κοστος 30.000 δρχ αν πουμε οτι ειχαν 1.000δρχ τοτε στην πιο ακριβη τους μορφη? Αντε να το πουμε.. οποτε εχουμε.. ενας 6128 πρασινος με 65.000 + 30.000 για δισκετες.. ενα 100αρικο πες γεματο..

Στον C64.. ειχαμε.. 45.000 το μηχανημα.. κανενα 50.000 το drive.. αντε και τις δισκετες να μας τις εδιναν ολες τσαμπα.. do the math.. (Α.. λειπει και ενα monitor μηπως απο τον commoδινο?) :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
δεν θέλω να ισοπεδώσω το ένα ή το άλλο μηχάνημα (αυτό το κάνω μόνο στα στ ως γνωστόν) όμως η σύγκριση με ποσοτικά δεδομένα στην περίπτωση μας δεν υποδηλώνει κάτι πέραν της επιτυχίας του προϊόντος! (Άλλωστε όλοι ξέρουν ότι ο c64 είναι ο πιο καλοπουλημένος υπολογιστής παγκοσμίως...)!

Στην περίπτωση μας θα πρέπει ν' αναλύσουμε ποιοτικά στοιχεία για το εκάστοτε μηχάνημα πάντοτε σε συνάρτηση με τα δεδομένα της εποχής!
 
Αν και φανατικός αμστραντακιας της εποχής Φίλιππε, παραδέχομαι ότι τα μόνιτορ της αμστραντ ήταν για τα θηρία τουλάχιστον σε σύγκριση με τα μεταγενέστερα για 16μπιτ (φιλιπς 8833, 1084ς)! Βέβαια τότε δεν καταλαβαίναμε...

Θυμάμαι πάντως το gt65 να φωσφορίζει το βράδυ σαν να είμαι στο τσέρνομπιλ και το ctm 644 να μου έχει κάνει τα μάτια σαν επιληπτικού ή τουλάχιστον κατακόκκινα σαν να έκλαιγα μέρες! Είχα και το δεύτερο σπίτι για κάτι μήνες και το ξέρω!

Βέβαια για να μην τ' αδικώ οφείλω να παραδεχτώ ότι δεν έχω δείγμα από άλλα μόνιτορ της εποχής ενώ οι τηλεοράσεις που χρησιμοποιούσαν οι άλλοι τις έβλεπες από μερικά μέτρα απόσταση και όχι στο μισό μέτρο! Δεν είναι συγκρίσιμα τα μεγέθη!

Ίσως από την άλλη να ξεχάσαμε που δουλεύαμε και παίζαμε την προ tft εποχή!
 
Όπου δινόταν η πρέπουσα προσοχή, τα παιχνίδια στο CPC ήταν το ίδιο καλά ή και καλύτερα από τα αντίστοιχα στο C64.

Θέμα προγραμματιστικής τεχνικής ήταν.

Παραδείγματα υπάρχουν πολλά.

Jack the nipper 2 :

τα γραφικά ήταν σε mode 1 δηλ. σε υψηλή ανάλυση και 4 χρώματα.

Ωστόσο με το dithering δινόταν η εντύπωση πολύ περισσότερων χρωμάτων.

Sorcery :

για τουλάχιστον μισό χρόνο ήταν game demo για τα γραφικά στο CPC με τέλειο animation

Δείτε το στο c64, δεν βλέπεται !

Exolon, Cybernoid, Ζynaps, Ligth Force :

mode 0 αλλά δεν δινόταν η εντύπωση χοντροκομένων γραφικών και χαμηλής ανάλυσης.

Και σε κάποια όπως το allien 8 ή το Ηead οver Ηeels η υπεροχή του CPC είναι φανερή.

Ο c64 είχε ένα πολύ καλό sound chip που έβγαζε καλό ήχο αλλά στα γραφικά δεν υπερτερούσε.

Όσο για τις τιμές, αν αναλογιστεί κάποιος πόσο κόστιζε το drive 1541 ή 1571 και πόσο αργό ήταν, καθώς και ένα monitor για το c64... δεν τίθεται καν σύγκριση.

Στην πραγματικότητα η πιο συμφέρουσα αγορά ήταν τα cpc, γι αυτό πούλησαν τόσο όταν βγήκαν...

-
 
Πίσω
Μπλουζα