Dario Argento

Dominion

RetroMasteR
Joined
17 Μάρ 2006
Μηνύματα
1.463
Αντιδράσεις
526
Η διαδικασία της συγγραφής και της σκηνοθεσίας σε φτάνει σε τόσο ακραίες καταστάσεις, ώστε είναι επακόλουθο να νιώθεις μια έλξη προς την παραφροσύνη. Προσεγγίζω την τρέλα σαν κάτι το επικίνδυνο και την φοβάμαι, αλλά, ταυτόχρονα, θέλω και να φτάσω σ’ αυτή, να δω τι υπάρχει εκεί… να την “αγκαλιάσω”.

Dario Argento

Τον αποκάλεσαν “o Ιταλός Hitchcock”. Για πάνω από 3 δεκαετίες, πίσω από τις ιδιότητες του παραγωγού, του σεναριογράφου και του σκηνοθέτη, καταφέρνει να τρομάζει, να καταπλήσσει, να σοκάρει και να διχάζει κοινό και κριτικούς, μέσω των, τεχνικά καινοτομικών και υψηλής αισθητικής, εφιαλτικών οραμάτων του. Ο λόγος, για τον Dario Argento, τον πιο σημαντικό (μετά τον Mario Bava) και κύριο – αν όχι τον μόνο, αυτή τη στιγμή – Ιταλό εκπρόσωπο του φανταστικού κινηματογράφου.

Ο Dario Argento γεννήθηκε στην Ρώμη στις 7 Σεπτεμβρίου του 1940 και είναι γιος του Salvatore Argento, ενός κινηματογραφικού παραγωγού. Ο Argento ξεκίνησε την καριέρα του σαν κριτικός κινηματογράφου στην εφημερίδα Paese Sera, όμως η είσοδός του στην 7η Τέχνη ως δημιουργού, έγινε όταν κλήθηκε από τον Sergio Leone να συνδράμει στην σεναριακή συγγραφή του σπαγγέτι-γουέστερν Μια Φορά και Έναν Καιρό στην Άγρια Δύση (Οnce Upon a Time in the West, 1968).

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Argento έγινε το 1970, με την ταινία μυστηρίου Το Πουλί με τα Κρυστάλλινα Φτερά (L’ Uccelo Dalle Piume di Cristallo). Ακολούθησαν δυο ακόμα φιλμ, κινούμενα στα ίδια πλαίσια, Η Γάτα με τις Εννέα Ουρές ( Il Gatto a Nove Code, 1971) και το Τέσσερις Μύγες σε Γκρι Βελούδο ( Quattro Mosche di Velluto Grigio, 1972). Mε, μόνο, 3 ταινίες στο ενεργητικό του, ο Argento αναγνωρίστηκε σαν maitr του είδους ταινιών Giallo, ενός όρου που έχει τις ρίζες του στα κιτρινωπά εξώφυλλα των φτηνών μυθιστορημάτων τρόμου, τα οποία πωλούνταν στην Ιταλία εκείνη την εποχή.

Μετά από την τηλεταινία 5 Days of Milan (1973), επανέρχεται στο προσφιλές του είδος με το φιλμ Βαθύ Κόκκινο (Profondo Rosso, 1975), το οποίο πολλοί κριτικοί, το θεωρούν το αριστούργημα του.

Το 1977, με το Σουσπίρια, Η Ανάσα του Διαβόλου (Suspiria), μια ιστορία μαγείας που εξελίσσεται στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον, ο Argento απομακρύνεται από τον ανθρωποκεντρικό τρόμο (ψυχοπαθείς δολοφόνοι) και έρχεται σε επαφή με τον υπερφυσικό. Το Σουσπίρια είναι, ίσως, το πιο αναγνωρισμένο φιλμ του σκηνοθέτη, παγκοσμίως (ακόμα και ο συγγραφέας Stephen King το μνημονεύει με τα καλύτερα λόγια) και το πιο λατρεμένο, μέσα στους κύκλους των φανατικών οπαδών του.

Με την επιτυχία του Σουσπίρια, η προσοχή του Argento στρέφεται προς την παγκόσμια αγορά. Θα βοηθήσει (σαν παραγωγός) τον σκηνοθέτη George Romero, στο φιλμ Η Αυγή των Νεκρών (Dawn of the Dead, 1978), το ανεπίσημο σίκουελ της ταινίας Η Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών (Night of the Living Dead, 1968). Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, η Αμερικάνικη κινηματογραφική εταιρία 20th Century Fox χρηματοδοτεί την ταινία Κόλαση (Inferno, 1980) που, στην ουσία, είναι μια συνέχεια του Σουσπίρια και το δεύτερο μέρος μιας, μέχρι στιγμής, ανολοκλήρωτης τριλογίας.

Στη σειρά της φιλμογραφίας του, ακολουθούν το Tenebre (1982) και το Φαινόμενα (Phenomena, 1985) με πρωταγωνιστές την Jennifer Connelly και τον Donald Pleasance. Παράλληλα, ο Argento συμμετέχει σαν παραγωγός και σεναριογράφος στις ταινίες Δαίμονες (Demons, 1985) και Δαίμονες 2 (Demons 2, 1986), αμφότερες σκηνοθετημένες από τον Lamberto Bava (γιο του Mario Bava). Στα 1987, ο Argento κάθεται και πάλι στην καρέκλα του σκηνοθέτη για την ταινία Τρόμος στην Όπερα (Opera), μια δύσκολη, από πολλές απόψεις, παραγωγή (μεταξύ άλλων, ο χωρισμός του Argento με την ηθοποιό Daria Nicolodi, καθώς και ο θάνατος του πατέρα του Salvatore).

Η δεκαετία του 1990 βρίσκει τον Argento εγκατεστημένο στις Η.Π.Α., όπου και γυρίζει, από κοινού με τον George Romero, την σπονδυλωτή ταινία 2 Διαβολικα Μάτια (Two Evil Eyes), η οποία είναι βασισμένη σε 2 ιστορίες του Edgar Alan Poe. Επίσης, συμμετέχει με ρόλους-αστραπή σε φιλμ άλλων σκηνοθετών του φανταστικού, όπως στο Αγνό Αίμα (Innocent Blood, 1992) του John Landis. Την επόμενη χρονιά γυρίζει τo Tραύμα (Trauma, 1993) με πρωταγωνίστρια την νεότερη από τις δυο κόρες του, την Asia Argento (κόρη της Daria Nicolodi), η οποία για τα επόμενα 5 χρόνια θα γίνει η μούσα του.

Ο Argento θα επιστρέψει το 1996 στην Ιταλία, όπου και θα ξαναεγκατασταθεί. Την ίδια χρονιά, γυρίζει Το Σύνδρομο του Σταντάλ (Stendhal Syndrome), με την κόρη του Asia και πάλι στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ το 1998, μεταφέρει, για ακόμα μια φορά στην μεγάλη οθόνη, Το Φάντασμα της Όπερας (Il Fantasma dell’ Opera), μια μάλλον αποτυχημένη προσπάθεια. Η πιο πρόσφατη δουλειά του είναι η ταινία Άγρυπνος (Non ho Sonno, 2001), με τον Max Von Sydow. Αυτή η ταινία του Argento, μοιάζει με μια επιστροφή στις βασικές αρχές του είδους Giallo και από πολλούς σηματοδοτεί το τέλος ενός κύκλου στην καριέρα του και την αρχή ενός άλλου.

Το όνομα του Argento είναι συνώνυμο με τον τρόμο. Ο ίδιος, θα πρέπει να χαίρεται, αφού είναι ένα από τα λίγα Ιταλικά ονόματα που λένε κάτι στο αμερικάνικο κινηματογραφικό κοινό. Εξάλλου, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με ένα νέο κύμα κινηματογραφικής φρίκης που διέτρεξε τις Η.Π.Α. στις δεκαετίες 1970 και 1980: το κύμα του John Carpenter, του George Romero, του Tobe Hooper και του Wes Craven. Ξέχωρα, όμως, από τις αλλεπάλληλες συνεργασίες του με Αμερικάνους δημιουργούς, ο Argento παραμένει Ιταλός, στον τρόπο που κάνει κινηματογράφο και εντάσσεται, ευρύτερα, στην Ευρωπαϊκή κινηματογραφική αντίληψη, η οποία, σε αντίθεση με την Αμερικάνικη, τοποθετεί σε πρώτη θέση την συνολική ή μερική αξία του έργου και όχι το κέρδος.

Η σημαντική καλλιτεχνική συνεισφορά του Argento, ωστόσο, πρέπει να αναζητηθεί στην Αμερική. Οι κινηματογραφικές δωρεές του, αν μη τι άλλο, βρήκαν γόνιμο έδαφος στην ανάπτυξη του κινηματογραφικού κατά συρροή δολοφόνου. Επιπροσθέτως, ο Argento είναι από τους πρώτους σκηνοθέτες που ανέτρεψαν τον παραδοσιακό μοντέλο της γυναίκας στο είδος του θρίλερ. Από την πρώτη του, κιόλας, ταινία, μας φέρνει αντιμέτωπους με γυναίκες δολοφόνους, οι οποίες συναντούν τις διαδόχους τους στις μοιραίες φόνισσες του σύγχρονου σινεμά, με πιο τρανό παράδειγμα την Sharon Stone, στην ταινία του Paul Verhoven Βασικό Ένστικτο (Basic Instinct, 1992).

Όπως και ο Hitchcock, έτσι κι ο Argento, στο μεγαλύτερο μέρος της φιλμικής του καριέρας, ασχολήθηκε με τον τρόμο – ψυχολογικό και υπερφυσικό. Σε σύγκριση, όμως, με τον μεγάλο μαέστρο, όπως ο ίδιος ο Argento αναφέρει: Eίμαι λιγότερο πουριτανός και περισσότερο “αναρχικός”. Ο Argento δεν υπαινίσσεται και η κινηματογραφική ματιά του δεν διστάζει να επικεντρωθεί πάνω από τις ανοιχτές πληγές ή τα σαπισμένα απομεινάρια των θυμάτων κάποιας ταινίας του.

Παρ’ όλη την εκκεντρικότητα των έργων του και πέρα από τα αντιφατικά, κατά καιρούς, σχόλια – άλλοι τον χαρακτηρίζουν ατάλαντο κι άλλοι ιδιοφυία – ο Argento παραμένει ένας από τους πιο πρωτότυπους Ιταλούς σκηνοθέτες. Δεν είναι, όμως, αβάσιμοι οι αρνητικοί χαρακτηρισμοί που αφορούν την υποκριτική των ηθοποιών του, η οποία καταστρέφεται, μέσα από τις συχνά κακοντουμπλαρισμένες φωνές τους. Πραγματικά, τα έργα του Argento χάνουν από σεναριακής και υποκριτικής πλευράς, κάτι για το οποίο δείχνει να αδιαφορεί πλήρως. Όπως ο ίδιος δηλώνει: Αν ήταν στο χέρι μου, την ταινία θα την έκανα όλη μόνος μου. Θα υποδυόμουν όλους τους ρόλους… αν, βέβαια, είχα χρόνο, χρήμα και τη δυνατότητα να κάνω λάθη. Ο Argento είναι ένας εικονολάτρης και το σινεμά του απευθύνετε, ακριβώς, σε τέτοιους είδους θεατές.

Τα μοναδικά, μεγάλης διάρκειας τράβελινγκ, η συχνή χρήση υπερβολικά κοντινών πλάνων (όπως η λεπτομέρεια ενός γουρλωμένου ματιού), οι ευφάνταστες γωνίες λήψης και το νευρώδες μοντάζ είναι από τα πιο άμεσα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του Argento. Άλλο ένα είναι, πως πολλές φορές, η ίδια η κάμερα γίνεται φονικό όπλο, κάνοντας τον θεατή να δει το απίθανο, δηλαδή, από την οπτική γωνία ενός μαχαιριού, για παράδειγμα, την ώρα που χώνεται μέσα στην σάρκα του θύματος. Άλλες φορές, η κάμερα του Argento, γίνεται ακόμα και τα μάτια του δολοφόνου. Έτσι, ο θεατής συνταυτίζεται με τον άγνωστο ψυχοπαθή και γίνεται, χωρίς την θέληση του, συνένοχος, αν όχι ο ίδιος ο δράστης.

Ο Dario Argento είναι ένας μοναχικός εξερευνητής. Ένας εξερευνητής εγκλωβισμένος μέσα στα σκοτεινά τούνελ της νοσηρής του φαντασίας. Μοναδική του συντροφιά, το αγαπημένο του παιχνίδι: η κινηματογραφική κάμερα. Μοναδικό του χόμπι, να μας τρομάζει με όσα δείχνει μέσα από αυτή. Ας αφεθούμε!

(Άλλο ένα κείμενο που δεν δημοσιεύτηκε ποτέ στο Mosquito μιας και σταμάτησε στο 4 τεύχος (κρίμα γιατί το τεύχος θα είχε θέμα τα θρίλερ, θα έβγαινε πάσχα 2006 και είχε και ένα μαμάτο εξώφυλλο με ένα κατσικάκι σε κίνδυνο)

Για να μην πάει χαμένο Voualla
 
Ήτανε πατρινό περιοδικό (δωρεάν διανομή) με θεματολογία κυρίως κόμικς ταινίες rpg και ήμουνα συν-δημιουργός, από αυτά που δεν ασχολούνται με gossip και κοσμικά ;) .

Bγάλαμε 4 τεύχη, και επειδή η Πάτρα δεν ανέχεται τέτοιου είδους απόπειρες (προτιμά τα περιοδικά gossip με καφέ στην Αγ. Νικολάου) και ελείψη διαφημίσεων, το όλο μπήκε σε τροχιά και σταμάτησε.
 
Κρίμα που δεν τελεσφόρησε.

Ίσως να ήταν πολύ "μπροστά" για τότε.

Υποθέτω ότι την σήμερον ημέρα, οι συνθήκες βοηθάνε καλύτερα.
 
Μπραβο dominion!

Ο Argento ειναι μια retro φιγουρα αδιαμφισβητητα.. το υφος του ειναι χαρακτηριστικα 70's-80'ς, και ειναι σαφως αναγνωρισιμος απο τους φαν του ειδους μια κ η δουλεια του εχει χαρακτηριστικη χροια.

να συμπληρωσω κ εγω καποια πραγματα στο κατατοπιστικοτατο κειμενο που παρεθεσες:

Aποσπασματα απο το βιβλιο του Φαμπιο Τζοβανινι " serial killer-οδηγος στους μεγαλους δολοφονους στην ιστορια του κινηματογραφου" (το οποιο προλογιζει ο ιδιος ο Αρτζεντο)

Φραντζεσκο Μετρανγκολο σε αρθρο του για τον σκηνοθετη:

"Ο Πολανσκι ειχε αρχισει να ταραζει τον ησυχο υπνο του θεατη με το μακαβριο κ πειραχτικο γελιο του. Ο Αρτζεντο δεχεται μεσα απο αυτον το μαθημα προκειμενου να μιλησει για τον θανατο, στα μεσα της διαδρομης αναμεσα στο ονειρικο παραληρημα και τη συνειδητη αισθηση του, τις αγωνινδεις μανιες, την ανησυχια και την φρικη. Το δραμα του θανατου διευρυνεται σε διαστασεις που μπορει να φαινονται παραλογες εκ πρωτης οψεως, οπως παραλογος κ παραδοξος παρουσιαζεται κατα βαθος ο θανατος για τον ανθρωπο που ειναι συνηθισμενος να ζει"

αναφερεται επισης η επιρροη του Αρτζεντο σε νεωτερους σκηνοθετες οπως ο Σαμ Ραιμι, οπως και την αδυναμια του Στεφεν Κινγκ στην δουλεια του.

Σχετικα με τα ψυχολογικα "τρυκ" που χρησιμοποιει:

"Ο Αρτζεντο θελει να μας κανει να φοβηθουμε και για αυτο σε μερικες περιπτωσεις μας τοποθετει απο τη μερια του θυματος , τρομοκρατημενους απο το πλησιασμα ενος ασυληπτου δολοφονου. Αλλα; ολο κ πιο συχνα ειμαστε εμεις που βλεπουμε με τα ματια του δολοφονου, που συνταυτιζομαστε... στην πραγματικοτητα ειναι ο ιδιος ο θεατης που μετατρεπεται στο δολοφονο.. και ο φοβος γινεται πιο δυνατος, επειδη ειμαστε εμεις που διαπραττουμε αυτες τις απαγορευμενες κ βιαιες πραξεις.."

dominion, ξερω, το ειπες ηδη, αλλα ηθελα να το ξανατονισω μια κ πιστευω πως ειναι τα δυνατα σημεια του..

Η καμερα-δημιος:

"ο Αρτζεντο μας κανει να δουμε το απιθανο, μας κανει να δουμε απο την οπτικη γωνια του μαχαιριου, σαν να εχει εγκατασταθει ενα φανταστικο ματι μεσα στην κοψη του. Η καμερα, για παραδειγμα, γινεται το ματι του εκκρεμους που κοβει στα δυο μια γυναικα... Κ ολο κ περισσοτερο η καμερα προωθειται μεσα στα σωματα, μεσα στους λαιμους, μεσα στις σχισμες.Ειναι η μηχανη που θα σκοτωνει."

καπου ειχα δει ενα ντοκυμαντερ οπου οι πρωταγωνιστριες του, ελεγαν πως ο τυπος εφερνε αληθινα εντοσθια απο χασαπικα κ καμια φορα τα πασαλειβε κ στις ιδιες.. κ γενικα πως τραβουσαν πολυ κακοποιηση οι καημενες προκειμενου να βγαλει τον ρεαλισμο που ηθελε!! τρομερος!! :D

να συμπληρωσω εδω τις καταπληκτικες μουσικες επενδυσεις, ειδικα στο suspiria κ phenomena, πραγματικα δεν εχω ακουσει πιο συγκλονιστικη μουσικη υποκρουση σε ταινια τρομου.. μου διαφευγει το ονομα του γκρουπ που συνεργαζοταν ο Ν.Α. τοτε..

να τελειωσω (επιτελους) με κατι πολυ σημαντικο που προσφερε ο κος Αρτζεντο...

"Οι ταινιες αυτου του σκηνοθετη εχουν πραγματικα χειραφετησει τις γυναικες του φανταστικου σινεμα.

Απο καταδιωκομενα κ ανυπερασπιστα θυματα μεταμορφωθηκαν σε δημιους.Ο Αρτζεντο μπουχτισε τον υποχρεωτικο ρολο των γυναικων που στεναζουν κ ουρλιαζουν απο φοβο σε τοσες ταινιες τρομου...

Οι βεβαιοτητες ραγιζουν, οι συνηθειες κλονιζονται.Ακομα κ μια ησυχη κ πιστη γυναικα μπορει να αποκαλυφθει μια ωμη εγκληματιας, ικανη για τις πιο απανθρωπες δολοφονιες κατα συρροη.."

γουσταρωωωω!! :headbangdude:
 
Έχω λάβει σοβαρά υπόψιν το βιβλίο του Tζοβανίνι Death2Eliza (με εκπλήσει ευχάριστα το γεγονός πως ασχολείσαι με το, τόσο ιδιαίτερο, σινεμά σπαγγέτι-τρόμου :) )

Xώρια ότι συμφωνώ με τα όσα παραθέτεις και σαν απόψεις (πράγματι ο Argento έκανε ανατροπή με τις γυναίκες δολοφόνους - αν και τον είχε προλάβει ο Polanski).

Φίλε exetlaios είμαι πάντα έτοιμος για νέα τολμήματα. Δυστυχώς εδώ πάτρα, πλέον, είμαι μόνος και το κλίμα δεν σηκώνει (μάλλον δεν τους ενδιέφερε ποτέ).

Τώρα πέραν του βιβλίου του Τζοβανίνι, προτείνω το Art of Darkness (το είχα αγόρασει το 2000-01 από Solaris Αθήνα), πάρα πολύ καλό και με πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Καθώς επίσης και το διπλό cd Goblins Best oF (To συγκρότημα το οποίο ευθύνεται για τα ανατριχιαστικά μουσικά κομμάτια στις ταινίες του Argento)
 
μην ξεγιελιεσαι απο το ποστ μου, δεν ειμαι κ τοσο εξπερ (οσο θα ηθελα τουλαχιστον!), οι γνωσεις μου ειναι γενικες απλα, οσο αφορα τον κινηματογραφο.

Ας πουμε οτι παιζω πιο δυνατα στην λογοτεχνια τρομου..

Goblins!! Ευχαριστω!! :) να κατι που εχω αμελησει να αποκτησω.. κ καιρος να κανω μια επισκεψη στο solaris (το οποιο αποφευγω, γιατι θα βαλω τα κλαματα, θα θελω να τα αγορασω ολα.. :icon_cry: )

ευχαριστουμε για τα υπεροχα τοπικ των τελευταιων ημερων.

Αν εχεις κεφι κ χρονο, θα θελαμε να ανοιξεις κ αλλα.. ειναι πολυ διδακτικα για ολους μας.
 
Death2Eliza είπε:
... κ καιρος να κανω μια επισκεψη στο solaris (το οποιο αποφευγω, γιατι θα βαλω τα κλαματα, θα θελω να τα αγορασω ολα.. :icon_cry: )
Έχεις δοκιμάσει να πας στο CUBE η στο B-BRAIN ?

Εκεί να δεις κλάμα !
 
Death2Eliza wrote:

"Ας πουμε οτι παιζω πιο δυνατα στην λογοτεχνια τρομου.."

Άσε να μαντέψω Graham Masterton, Poppy Z Brite, Peter Straub, Clive Barker?

(οι παραδοσιακές αξίες όπως H.P.Lovecraft και Arthur Machen)

Προσωπικά όμως, 2 από τους αγαπημένους μου συγγραφείς, είναι ο Μatheson (Το Φοβερό Ι am Legend γυρίστηκε σε ταινία με τον Will Smith μακάρι να μην είναι πατάτα), καθώς και ο Ρ. Μπλόχ (η Μπλάκ ή Μπλόκ τον λένε και μερικοί)
 
O Graham Masterson είχε γράψει και ένα πολύ καλό έργο με τίτλο ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΝΔΙΑΣ.

Με ένα στοιχειωμένο άρμα του Β' ΠΠ, Sherman !

Μου είχε κάνει πολύ εντύπωση όαν το είχα διαβάσει μικρός.
 
Exetlaios Οι δαίμονες της νορμανδίας δεν είχε βγει σε ταινία, σωστά; Θυμάμαι δηλαδή κάποιες σκηνές με ένα μαύρο (νομίζω) άρμα να το κοιτάνε κάποιοι χωρικοί και να λένε πως είναι στοιχειωμένο.
 
telonio είπε:
Exetlaios Οι δαίμονες της νορμανδίας δεν είχε βγει σε ταινία, σωστά; Θυμάμαι δηλαδή κάποιες σκηνές με ένα μαύρο (νομίζω) άρμα να το κοιτάνε κάποιοι χωρικοί και να λένε πως είναι στοιχειωμένο.
Δεν ξέρω για ταινία.

Προσωπικά το είχα διαβάσει σε βιβλίο.
 
Με έβαλες σε μεγάλη αναζήτηση τώρα!
 
exetlaios είπε:
O Graham Masterson είχε γράψει και ένα πολύ καλό έργο με τίτλο ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΝΔΙΑΣ. Με ένα στοιχειωμένο άρμα του Β' ΠΠ, Sherman !

Μου είχε κάνει πολύ εντύπωση όαν το είχα διαβάσει μικρός.
Χμμμ...Ας το έχω υπόψιν για διάβασμα κάποια στιγμή... :)
 
Dominion είπε:
Death2Eliza wrote:"Ας πουμε οτι παιζω πιο δυνατα στην λογοτεχνια τρομου.."

Άσε να μαντέψω Graham Masterton, Poppy Z Brite, Peter Straub, Clive Barker?

(οι παραδοσιακές αξίες όπως H.P.Lovecraft και Arthur Machen)

Προσωπικά όμως, 2 από τους αγαπημένους μου συγγραφείς, είναι ο Μatheson (Το Φοβερό Ι am Legend γυρίστηκε σε ταινία με τον Will Smith μακάρι να μην είναι πατάτα), καθώς και ο Ρ. Μπλόχ (η Μπλάκ ή Μπλόκ τον λένε και μερικοί)

Στους παραδοσιακους θα με βρεις..

ο lovecraft ειναι ο κορυφαιος μου.. και παιζω και με την "κλικα" του αρκετα.. Ντερλεθ, μπλοχ.. διαβασα κ λιγο λορδο Ντανσανυ που τον θαυμαζε τοσο..

γενικα ειμαι του παλιου σε αυτα κ σε επιστημονικη φαντασια.. οτι πριν το 70 καλοδεχουμενο..

ειναι συναρπαστικο να διαβαζεις κατι το οποιο ειναι ετη φωτος μπροστα κ εχει γραφτει απο καποιον που δεν ειχε τα βιωματα της σημερινης εποχης..

ουφ, δεν μπορω να περιγραψω ομορφα αυτο που νιωθω, κλεινουν τα ματια μου απο την νυστα (ο εγκεφαλος εχει εγκαταλειψει τα κοσμια εδω κ ωρα.)

σορρυ για το εκτος θεματος..
 
μου έρχεται στον νου η καταπληκτική μουσική των Goblin (ιταλική prog rock μπάντα) στο Profondo Rosso..

Αγαπημένη ταινία του Αρτζέντο τα Φαινόμενα με την μικρή τότε Τζένιφερ Κόνελλυ. Ίσως επειδή την είδα τότε που βγήκε στον κινηματογράφο.. δεν ξεχνώ το πρόσωπο του τερατώδους παιδιού να αποκολλάται από την επίθεση των εντόμων ( μέλισσες ήτανε; )..
 
Starbuck είπε:
Αγαπημένη ταινία του Αρτζέντο τα Φαινόμενα με την μικρή τότε Τζένιφερ Κόνελλυ. Ίσως επειδή την είδα τότε που βγήκε στον κινηματογράφο.. δεν ξεχνώ το πρόσωπο του τερατώδους παιδιού να αποκολλάται από την επίθεση των εντόμων ( μέλισσες ήτανε; )..
Και φυσικά εκπληκτικός ο Donald Plesance !
 
Eξαιρετικός ο Argento, είναι και ο δεύτερος αγαπημένος μου σκηνοθέτης μετά τον Fulci :p .

Δεν θα μιλήσω για τις παλιές του ταινίες, (suspiria, the bird with the crystal plumage, four flies on grey velvet κτλπ) οι οποίες ειναι εξαιρετικές και έχουν όλες το ξεχωριστό αυτό Aρτζεντικό στυλ, με τα χρωματα , την έντονη μπαρόκ αίσθηση και τα πολλά παιχνιδια με την κάμερα.

Δυστυχώς μερικές απο τις τελευταίες του ταινίες δεν μου πολυάρεσαν. Οπως πχ το The card player, το οποίο παρόλο που ήταν πολύ καλό σαν θέμα, δεν μπόρεσε να μου τραβηξει το ενδιαφέρον.

Η τελευταία ταινία που είδα προσφατα, την περίμενα πολυ καιρό, ήταν το La terza madre (The third mother), και με αυτήν ολοκληρώνεται η τριλογία του Argento που ξεκίνησε με το Suspiria και συνεχίστηκε με το Ιnferno. Ίσως να είχα μεγάλες προσδοκίες για την συγκεκριμένη ταινία, πάντως την βρήκα πολύ μέτρια και δεν θύμιζε σχεδόν σε τίποτα τον Argento του Suspiria.

Υπήρχαν πολλές γνώριμες φιγούρες απο το suspiria , όπως ο Udo Kier και η Daria Nicolodi, και η μουσική ήταν από τον Claudio Simonetti, μέλος των θρυλικών goblin, που είχαν συνεργαστεί πολλές φορές με τον Argento.
 
Το καλύτερο πάντα είναι οι συνεντέυξεις του Αρτζέντο που μιλάει για τις ταινίες του.
 
HalfLight είπε:
Eξαιρετικός ο Argento, είναι και ο δεύτερος αγαπημένος μου σκηνοθέτης μετά τον Fulci :p .
τι εξαιρετική λίστα ταινιών είναι αυτή που έχεις!!!
 
Πίσω
Μπλουζα