International Karate

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.314
Αντιδράσεις
480
International Karate (1986)




attachment.php





Δεκαετία του 80.

Η εποχή της γνωριμίας με την πολεμική τέχνη του Karate για τους οπαδούς του video και όχι μόνο. Η εποχή όπου γνωρίσαμε τις πολεμικές τέχνες κυρίως μέσα από τον κινηματογράφο και τους πρωταγωνιστές αυτών όπως ο Bruce Lee και ο Jackie Chan και λατρέψαμε τα αντίστοιχα παιχνίδια στα οκτάπμιτα μηχανήματά μας.

Ένα από αυτά έμελε να αποτελέσει παιχνίδι σταθμό στην κατηγορία του και σημείο αναφοράς για κάθε άνθρωπο ο οποίος έχει μνήμες από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια της αγαπημένης μας δεκαετίας.

Μιλάμε φυσικά για το παιχνίδι της System 3 το οποίο (αν και μεταγενέστερο του The Way of the Exploding Fist), υπήρξε ίσως το καλύτερο beat ʽem up της εποχής και συγκεκριμένα για το International Karate.

Για να δούμε τι το ξεχωριστό είχε αυτό το παιχνίδι.

attachment.php




BEGIN

Το International Karate θα μας ταξιδέψει σε διάφορες χώρες του κόσμου με σκοπό να αποκτήσουμε φήμη κι εμπειρία διαγωνιζόμενοι στους αγώνες karate της περιοχής.

Ο χαρακτήρας μας με τη λευκή στολή έχει στη διάθεσή του μια πληθώρα κινήσεων βασισμένες στην πολεμική τέχνη οι οποίες με τον κατάλληλο συνδυασμό κινήσεων του joystick και του fire επιτυγχάνουμε τα εξής:

Κλωτσιές

• Μοχλός στην ευθεία προς τη μεριά που κοιτάμε και fire, κλωτσιά ευθεία.

• Μοχλός στην ευθεία αλλά προς την αντίθετη κατεύθυνση που κοιτάμε και fire, γυριστή κλωτσιά.

• Μοχλός προς τα κάτω και προς την αντίθετη κατεύθυνση που κοιτάμε, κλωτσιά ψηλή.

• Μοχλός προς τα πάνω και fire, εναέρια κλωτσιά.

• Μοχλός προς τα κάτω, σκούπα.

• Μοχλός προς τα κάτω και δεξιά ή αριστερά με fire, χαμηλή κλωτσιά.

Γροθιές

• Μοχλός προς τα κάτω και προς την κατεύθυνση που κοιτάμε, χαμηλή γροθιά.

• Μοχλός προς τα πάνω και δεξιά ή αριστερά, γροθιά στο κεφάλι.

Τέλος, ο χαρακτήρας μας μπορεί να πραγματοποιεί άλματα, εναέριες κωλοτούμπες προς τις δύο κατευθύνσεις αλλά και να αμύνεται.

Συνολικά 11 ολόκληρες κινήσεις!!! Καθόλου άσχημα για beat ʽem up, σωστά;

attachment.php
Οι αγώνες ξεκινούν στο Sydney.





Κάθε χτύπημα στον αντίπαλο μας αποφέρει ένα συγκεκριμένο αριθμό πόντων οι οποίοι μας χρησιμεύουν για να αλλάζουμε ζώνες ξεκινώντας από την άσπρη και καταλήγοντας στη μαύρη.

Ο σοφός γέρος ο οποίος μοιάζει με τον Pai Mei του Kill Bill (ή σωστότερα ο Pai Mei μοιάζει με τον σοφό γέρο του International Karate), ο οποίος επιτηρεί τον αγώνα, μετά από κάθε χτύπημα αποφασίζει για τον αριθμό των πόντων ανάλογα με το είδος του χτυπήματος.

attachment.php
Το τελευταίο πράγμα που θα δεις θα είναι το πέλμα μου.





Κι όταν μιλάμε για «είδος χτυπήματος» εννοούμε το πόσο «γεμάτο» τρώει κάποιος ένα χτύπημα. Έτσι τα τελευτά χωρίζονται σε full hits και half hits και δίδουν τον ανάλογο αριθμό πόντων. Για παράδειγμα, η ιπτάμενη κλωτσιά δίνει 1.000 πόντους για full hit και 500 για half hit.

Οι βαθμοί είναι πολύτιμοι καθώς θα μας ανεβάσουν όπως αναφέρθηκε στην επόμενη ζώνη με τον εξής τρόπο. Ξεκινάμε από άσπρη και για να αποκτήσουμε την κίτρινη χρειαζόμαστε 5.900 βαθμούς, για την πράσινη 11.900 βαθμούς, για την μωβ 17.900 βαθμούς, για την καφέ 25.900 βαθμούς και για την μαύρη ζώνη 40.000.

attachment.php
Με μια θεαματική εναέρια τούμπα αποφεύγουμε τα θανατηφόρα αντικείμενα.

attachment.php


Εντυπωσιακή τεχνική στο Beijing υπό το βλέμμα του αυστηρού αλλά δίκαιου κριτή.





Οι χώρες στις οποίες θα διαγωνιστούμε είναι με σειρά: η γέφυρα του λιμανιού στο Sydney της Αυστραλίας, το άγαλμα της ελευθερία στη Νέα Υόρκη των Η.Π.Α, το Beijing στην Κίνα και τέλος το βουνό Fuji στο Tokyo στην Ιαπωνία.

Πριν μεταβούμε σε κάθε χώρα θα πρέπει να περάσουμε ορισμένα bonus levels στα οποία θα πρέπει ή να σπάσουμε με το κεφάλι μας μια σειρά από τούβλα κάθετα τοποθετημένα μεταξύ τους ή να δοκιμάσουμε τα αντανακλαστικά μας αποφεύγοντας διάφορα αιχμηρά αντικείμενα όπως μαχαίρια, ακόντια κλπ.

Σε κάθε χώρα θα αναμετρηθούμε με τον αντίπαλο σʼ έναν αγώνα 3 γύρων στους οποίους θα πρέπει να μαζέψουμε 2 full points για να περάσουμε στον επόμενο. Κάθε γύρος διαρκεί 30 δευτερόλεπτα τα οποία αν περάσουν, ο γύρος θα κατακυρωθεί υπέρ αυτού που έχει τους περισσότερους πόντους. Αν κατορθώσουμε και τελειώσουμε το γύρο πριν ο χρόνος λήξει, ο πλεονάζον χρόνος μετατρέπεται σε πόντους. Είναι προφανές πως η δυσκολία των αντιπάλων μεταβάλλεται καθώς προχωρούμε από γύρο σε γύρο κι από χώρα σε χώρα.

Ιδιαίτερα διασκεδαστικό είναι το two player mode στο οποίο όπως είναι προφανές κάθε παίχτης αναλαμβάνει έναν από τους αντιπάλους και η «διπλή διασκέδαση» αρχίζει. Σε αυτό το mode έχουμε αγώνες των 60 δευτερολέπτων όπου νικητής είναι αυτός ο οποίος συγκεντρώνει 12 πόντους.

Πραγματικά ένα από τα καλύτερα διπλά beat ʽem ups που έχουν υπάρξει.

attachment.php


Δε νύχτωσε. Τα αστράκια που βλέπεις είναι από το χτύπημα.





Τα γραφικά του International Karate είναι ιδιαίτερα προσεγμένα, η δυσκολία του κυμαίνεται σε νορμάλ επίπεδα, ενώ το μέγεθος των sprites είναι αρκετά μεγάλα και ταχύτερα από αυτά του The Way of the Exploding Fist.

Τα χρώματα είναι αρκετά και ζωηρά δημιουργώντας ευχάριστη ατμόσφαιρα στο gamer, ενώ για άλλη μια φορά πρέπει να γίνει ιδιαίτερη μνεία στις συνθετικές ικανότητες του Rob Hubbard ο οποίος επιμελήθηκε το μουσικό θέμα του παιχνιδιού (βλ. και Thundercats), Τα ηχητικά εφέ είναι επίσης αρκετά προσεγμένα όπως οι κραυγές από τα χτυπήματα αλλά και ο ήχος από τις κινήσεις του καρατέκα μας οι οποίες σκίζουν τον αέρα.

Τίποτα βέβαια από τα παραπάνω δεν θα είχε ιδιαίτερη σημασία αν δεν υπήρχε το εκπληκτικό game play του παιχνιδιού, το οποίο χαρίζει ιδιαίτερη διασκέδαση αλλά και «κλέβει» ιδιαίτερες ώρες και μέρες από τους οπαδούς του παιχνιδιού.

Δε θα σας πρότεινα να δοκιμάστε το International Karate γιατί ξέρω πως το έχετε ήδη κάνει σε οποιοδήποτε format (αν και στον Commodore 64 είναι κορυφή), αλλά θα σας συνιστούσα ανεπιφύλακτα μια ακόμη επανάληψη σε αυτό.

Έτσι για να κρατιέστε σε φόρμα :)
 
πολύ ωραίο review! ευκαιρία να το δοκιμάσω γιατί δεν το έχω κάνει ακόμα,να σε ρωτήσω όμως κάτι σχετικά με τη τελευταία πρότασή σου για τα formats.με εξαίρεση ίσως τη μουσική (αν και αυτά είναι γούστα) υπάρχει κάτι που να κάνει να ξεχωρίζει η έκδοση του c64 σε σχέση με την έκδοση για τα 8μπιτα atari ; ρωτάω γιατί σε όσα βίντεο και εικόνες έχω δει μου φαίνονται σχεδόν πανομοιότυπα (με το atari να έχει πιο ζωντανά χρώματα και το c64 ίσως λίγες περισσότερες λεπτομέρειες σε μερικά σημεία) ...
 
Εξαιρετική παρουσίαση! :D

Κάπου στα νιάτα μου, είχε τύχει να το παίξω. Πιο πολύ μου έφερνε στο μυαλό καράτε κιντ, να είμαι ειλικρινής, παρά στυλ Bruce Lee ή Jackie Chan!

Γενικά πάντως, ξεχώρισα (και θυμάμαι ως τα σήμερα) το πλήθος κινήσεων που είχε ο παίκτης μας (καθώς και το ξύλο που είχα φάει στο συγκεκριμένο παιχνίδι! :p ).

Έχω παίξει πολύ μεταγενέστερα beat 'em ups, με πολύ λιγότερες κινήσεις!....

Once again, πολύ ωραία παρουσίαση, για ένα πολύ ωραίο παιχνίδι! :thumbup:
 
Καλησπέρα krem13. Ρίξε μια ματιά αν θέλεις σʼ αυτό το συγκριτικό.



D@redevil σʼ ευχαριστώ :)
 
Μπραβο φιλε Alucard υπεροχο review και συμφωνω οτι το παιχνιδι εχει ενα απο τα καλυτερα διπλα beat ʽem ups.
 
O Alucard επιστρέφει με ένα ακόμα review κλασσικού παιχνιδιού !! :thumbup: (Αlucard, να υποθέσω πως έλυσες το θέμα του joystick? ;) )

Mιλάμε για το παιχνίδι που μάλλον είχα αφιερώσει τις περισσότερες ώρες στο τοπικό μου Commodore Club. :) (αρκούσε το γεγονός και μόνο ότι ήταν απο εκείνα που θύμιζαν το πρώτο beat'em up που έπαιξα μικρός στα ηλεκτρονικά, το Karate Champ)

Και βέβαια τρελλή απογοήτευση που η cpc έκδοση δεν έμοιαζε ούτε σε γραφικά, ούτε σε gameplay στις κλασσικές εκδόσεις για CBM και οκτάμπιτα Atari (μόνο η μουσικούλα ήταν καλή - αν και πάλι όχι στα επίπεδα του C64).

H τρέλλα με αυτό το παιχνίδι ξεκίνησε απο το review του Pixel (τεύχος 24), και ακόμα θυμάμαι την φωνή του διπλανού μου στην τάξη (επίσης cpc user), ο οποίος περήφανα στο διάλειμμα είχε ανακοινώσει: "ΣΗΜΕΡΑ ΕΓΡΑΨΑ ΤΟ INTERNATIONAL", καθώς και τα "ΩΩΩΩ" & "ΑΑΑΑ" (επιφωνήματα θαυμασμού) που ακολούθησαν.

Σε ερώτησή μου αν είναι δύσκολο το παιχνίδι, μου απάντησε: "μέσα σε 5 δευτερόλεπτα ο αντίπαλος έκανε δύο τούμπες, και μου έριξε γυριστή κλωτσιά στα μούτρα" !!

Οπως καταλαβαίνετε, αν και το παιχνίδι στον Amstrad ήταν μέτριο, η... πόρωση ήταν μεγάλη. :D

Eυτυχώς πάντως, το sequel (ΙΚ+) σε cpc, ήταν πολύ πιό κοντά σε γραφικά & gameplay στην αντίστοιχη (υπέροχη) C64 έκδοση. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γεια σου ρε Λιάκο! Εξαιρετικός όπως παντα.

Λοιπον, αν καποιος με ρωτήσει να του πω ενα παιχνίδι απλό χωρίς πολλά πολλά με το οποίο θα μπορούσα να γεμίσω ανετα μια μερα χρήσης με μια Α500, θα σκεφτόμουν το ΙΚ+ πρώτο πρώτο!! Το μόνο που έλειπε ήταν ενας κερματοδέχτης. Καταπληκτικά εφέ, σχεδόν τέλειος χειρισμός και ιδιαίτερα εθιστικό.
 
Ευχαριστώ παιδιά.

billy είπε:
O Alucard επιστρέφει με ένα ακόμα review κλασσικού παιχνιδιού !! :thumbup: (Αlucard, να υποθέσω πως έλυσες το θέμα του joystick? ;) )
Oh yes billy :)

Επιτέλους απέκτησα αντάπτορα για μετατροπή από gameport σε usb και ένα ολοκαίνουργιο joystick το οποίο έπρεπε να πάει πακέτο. Δεν πειράζει θα είναι εφεδρικό :)
 
Ωραίος !! :thumbup:

Ποιός αντάπτορας είναι, αν επιτρέπεται;
 
Ένα πολύ καλό all-time classic παιχνίδι και ένα επίσης πολύ καλό review! Ευχαριστούμε! :)
 
Welcome back Alucard !!!! Nα ελπιζουμε σε ολικη επαναφορα (στα reviews ) ????

billy είπε:
Eυτυχώς πάντως, το sequel (ΙΚ+) σε cpc, ήταν πολύ πιό κοντά σε γραφικά & gameplay στην αντίστοιχη (υπέροχη) C64 έκδοση. :)
Ξεχασες να αναφερεις οτι το ζωντανο κοκκινο του CPC ηταν σαφως καλυτερο απο το ξεβαμμενο κεραμιδι του C64 (στο ΙΚ+) .....:ph



(διορθωθηκε ... :tsktsk: )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το ελπίζω Nemo :)

Maddog thanx :)

billy είναι ο RM-203 USB-Nest της Rockfire.
 
Alucard είπε:
billy είναι ο RM-203 USB-Nest της Rockfire.

I see. :) (έναν ίδιο έχω και εγώ για κάποια αναλογικά joysticks που διαθέτω για flight sims, μεταξύ των οποίων και τα κλασσικά Thrustmaster Top Gun & CH Flightstick Pro)

Nemo είπε:
Ξεχασες να αναφερεις οτι το ζωντανο κοκκινο του CPC ηταν σαφως καλυτερο απο το ξεβαμμενο κεραμιδι του C64 (στο ΙΚ+) ..... :p

Προβολή συνημμένου 46810
Aυτά περί χρωμάτων τα λέω κυρίως αν έρθει η ώρα για "κόντρες" !! :p

---EDIT--- (μετά την προσθήκη φωτογραφίας στο spoiler)

Το ξέρω ότι εκτιμάς τον Amstrad για τα φοβερά του χρώματα τα οποία εύκολα μπορεί κάποιος να μπερδέψει με εκείνα των 16-bit συστημάτων... :D ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αν δεν εγραφε cpc πανω το screenshot θα το περναγα για την εκδοση της amiga
 
Κακώς γράφει CPC πάνω...

...το screenshot, όντως είναι από την έκδοση της Amiga...
 
Γιατί νομίζετε ότι το έχω γράψει με bold ? :D ;)
 
Welcome back (στα reviews) ακούραστε στρατιώτη Alucard! :D

Πολύ όμορφη παρουσίαση.

Δυστυχώς, εδώ στην Πάτρα, δε μπορούσα να βρώ εύκολα software για το Atari 800XL μου και την εύρισκα με αυτό:


Βέβαια το τίμησα το παιχνιδάκι στον ST.
 
Παντα μου εκανε εντυπωση το γεγονος οτι η Melbourne House δεν ετρεξε την System3 στα δικαστηρια...τα sprites του ΙΚ ειναι ειναι σχεδον ομοια με αυτα του The Way of the Exploding Fist!
 
Δυναμική επιστροφή του Alucard. Το International Karate, το έμαθα πολύ μετά αφού είχα κάνει την μετάβαση στην A500. Όσο είχα τον C64 θυμάμαι να παίζουμε το Exploding Fist, το οποίο και είχαμε λιώσει στο διπλό.
 
Οπως παντα, εκπληκτικος ο Aluc ! ;-)

@Wally, δες εδω τι ακριβως συνεβη.
 
Πίσω
Μπλουζα