Model 3 vs Naomi-Dreamcast

milntov

Retro Member
Joined
12 Ιαν 2014
Μηνύματα
1.543
Αντιδράσεις
1.445
Kαλυτερα να ανοιξει νεο thread για να μην γεμιζουν με σχολια εκτος θεματος τα υπολοιπα.
imgema τoν αριθμο πολυγωνων που εγραψα στο προηγουμενο ποστ για model 3 και naomi τον εχει δωσει η ιδια sega.Ο καθενας φυσικα και μπορει να γραψει οτι νουμερα του κατεβουν στο κεφαλι.
Εφερες το παραδειγμα με το daytona usa 2.Μετα δες και το Spawn: In the Demon's Hand στο naomi και θα δεις την οπτικη διαφορα απ τα model 3 σε texture,λεπτομερειες κτλ.H το 18 wheeler:american pro trucker για  την κατηγορια των racing games.
Σε home games τα παραδειγματα των soul calibur-ecco the dolphin-sonic adveture 2 ειναι αρκετα για να δειξουν πως τα γραφικα εδω ειναι καλυτερα σε σχεση μα τα δειγματα που εχουμε δει στα παιχνιδια των model 3.Tα παραδειγματα ειναι πολλα (ειδικα στο dreamcast) για να δει καποιος την οπτικη διαφορα.
Σε αυτα τα παιχνιδια βλεπω καλυτερο τεχνικο τομεα σε σχεση με τα δειγματα που εχω δει σε model 3.Ας γραψουν και αλλα μελη την γνωμη τους.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παντα ειχα την εντυπωση οτι το Model3 Step 2.0 ηταν ισχυροτερο του Naomi
 
Δεν ξερω πολλες πληροφοριες για το hardware του model 3 step 2.0.Οποιος ξερει σε ποια σημεια ειναι καλυτερο το model 2 step 2.0 απ το naomi ας το γραψει.Kαι στο model 3 γραφικαρες εχουν τα παιχνιδια αλλα τα παιχνιδια που εγραψα παραπανω μαζι με το dead or alive 2 μου φαινονται καλυτερα στον τεχνικο τομεα.
 
Ένα off topic και δεν γράφω άλλο.

Όταν βλέπω ή ακούω τη λέξη naomi βγάζω σπυριά. Ένα συγκεκριμένο naomi είχα δει και άλλο μου στείλανε στο σπίτι. Το παιχνίδι (κάποιο virtua soccer 4-5 δεν θυμάμαι) χαλασμένο, η οθόνη του με πρόβλημα στον φώσφορο - για πέταμα. Άλλαξα την οθόνη με μια τηλεόραση και δεν χωρούσε λόγο του μήκους του πυροβόλου της (δεν έκλεινε το πίσω καπάκι του naomi). Το λευκό βάψιμο που έκανα στο κάσωμα δεν έπιασε σωστά το χρώμα και ήταν χάλια. Έχασα κάποιους μήνες από την ζωή μου με αυτή την κατάρα. Το χάρισα όπως ήταν. 

Οff topic end
 
Sorry για το double post αλλά το από πάνω έχει κολλήσει και δεν μπορώ να γράψω τίποτα. Αν μπορεί καποιος mod να το σβήσει.

Milntov, μην ακούς εμένα, ακου και τι λένε στο Sega Retro

https://segaretro.org/Sega_Dreamcast/Hardware_comparison
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σ ευχαριστω για το link.
Ναι εδω λεει οτι το dreamcast ειναι ανωτερο μονο απ το model 3 step 1.0 και χειροτερο απ το naomi σε πολλα σημεια με μικρες διαφορες ομως.
Τωρα κατα ποσο ειναι καλυτερο το step 2.0 και αν ειναι πολυ μικρες οι διαφορες απ το dreamcast δεν γραφει λεπτομερειες.Το model 3 step 2.0 ξεπερναει την πλακετα naomi??
Εντυπωσιακο ειναι πως μεσα σε 2 χρονια απ το model 3 step 1 των 20.000 δολαριων το 1996 μπορουσες το 1998 να παρεις το dreamcast με 200 δολαρια και να εχεις καλυτερο hardware.
Mετα δεν βγηκαν και πολλα παιχνιδια στο step 2.0 για να δειξει πιο πολλα αποτελεσματα στα γραφικα.Αν εμενε για περισσοτερο χρονο και το αξιοποιουσαν καλυτερα με πιο πολλα παιχνιδια λογικα θα φαινοταν η υπεροχη του στα γραφικα.
Στo dreamcast βγηκαν πολλα παιχνιδια και απο αλλες εταιρειες δειχνοντας περισσοτερα αποτελεσματα και μερικα ειχαν αρκετο καιρο στην αναπτυξη ωστε να το ξεζουμισουν.
 
To Model 3 Step 2.0 Και 2.1 είναι ανώτερα από το Naomi με διαφορά. Το Step 1.5 είναι επίσης ανώτερο αλλά είναι πιο κοντά. Επίσης στο Step 2.0 βγήκανε περισσότερα παιχνίδια από ότι στο Step 1.0

Step 1.0 games - http://www.system16.com/hardware.php?id=717

Step 1.5 games - http://www.system16.com/hardware.php?id=718

Step 2.0 games - http://www.system16.com/hardware.php?id=719

Step 2.1 games - http://www.system16.com/hardware.php?id=720

Οπως βλέπεις στις μετέπειτα εκδόσεις βγήκαν περισσότερα παιχνίδια. Το Step 1.0 κράτησε πολύ λίγο.

Εχω παίξει σχεδόν όλα τα παιχνίδια όλων των Model 3 και Naomi/Naomi 2 σε emulators (Supermodel, Demul). Μπορώ να σου πω με πολύ μεγάλη σιγουριά ότι στο Naomi δεν υπάρχει κάτι που να φτάνει τα Daytona 2, Scud Race και Sega Rally 2. Το πολύ καλό Dead or Alive 2 είναι καλύτερο σε γραφικά από το Virtua Fighter 3 αλλά το Fighting Vipers 2 τα ξεπερνάει και τα δύο σε λεπτομέρεια, αν και προτιμώ την κίνηση και το art του DOA.

To Naomi 2 με το Virtua Fighter 4 τα ξεπερνάει όλα βέβαια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ειδα και ενα παιχνιδι που δεν ηξερα για model 3 step 1.Το boat race gp!!νομιζα οτι τα ειχα ολα.θα το κατεβασω μπας και παιζει με τον emulator.

Aν συγκρινεις το fighting vipers 2 με το soul calibur του dreamcast??
και μερικα στο ιδιο στυλ παλι.Model 3 με naomi η dreamcast
Spike out με zombie revenge (naomi)?
le mans 24 με le mans 24 hours του dreamcast?
the lost world με house of the dead 2 (naomi)?
boat race gp με wave runners gp (naomi) ? μονο το δευτερο εχω παιξει
virtua striker 2 με virtua strker ver 2000 (naomi)?                                                                                                                                                virtual on  oratorio tangram με  Spawn: In the Demon's Hand (naomi)?                                                                                                               

Το virtua fighter 4 ακομα και σημερα το βαζω για να χαζεψω τα ωραια γραφικα του. 

(καπου κολλησε το κειμενο,Παταω enter και τωρα και αφηνει μια γραμμη κενη.,το virtual on ενω το βλεπω να ειναι κανονικα στην σειρα μολις πατησω edit παταω save και μετα εμφανιζεται τερμα δεξια του κειμενου)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κοίτα, γενικά το οπτικό αποτέλεσμα είναι κοντά. Δεν θα δεις δηλαδή διαφορά Model 2 με Model 3 ας πούμε. Και σίγουρα υπάρχουν παιχνίδια με όχι και τόσο καλά γραφικά σε όλα τα boards. Και το Naomi είναι γεμάτο παιχνίδια που δεν έχουν καθόλου καλά γραφικά. Μετά είναι και το art direction, ο σχεδιασμός κλπ.

Εγώ είδα όλα τα games και κατέληξα ότι 4-5 παιχνιδάκια στο Model 3 (Step 1.5 και μετά) είναι στην κορυφή όσον αφορά τα γραφικά. Μετά πάνε τα καλύτερα του Naomi/Dreamcast και από κάτω μπερδεμένα τα υπόλοιπα.

Επίσης όταν συγκρίνεις πρέπει να λαμβάνεις υπόψιν και την χρονολογία που βγήκε το ίδιο το παιχνίδι. Γιατί δεν εξελίσσεται μόνο το hardware αλλά και τα software tools ενώ είναι γνωστό ότι όσο πιο πολύ δουλεύεις ένα μηχάνημα τόσο το "ξεζουμίζεις". Για παράδειγμα, συγκρίνεις Lemans στο Model 3 που βγήκε το 1997, με το Lemans στο Dreamcast που βγήκε το 2000. Στο Model 3 έχει μέτρια γραφικά (Sega Rally 2, Scud Race, Dirt Devils και Daytona 2 έχουν καλύτερα) ενώ το Lemans στο Dreamcast θεωρείται ένα από τα πιο εντυπωσιακά παιχνίδια που έχει βγάλει η κονσόλα, και ίσως το εντυπωσιακότερο racing που έχει να δείξει. Δεν είναι απίθανο λοιπόν να βγει ένα παιχνίδι με χειρότερα γραφικά σε ένα ισχυρότερο μηχάνημα. Και στις κονσόλες το βλέπαμε αυτό συχνά.

Θεωρώ πως αν φτιάχνανε το Lemans στο Model 3 το 2000 θα ήταν καλύτερο του Dreamcast. Αλλά οκ, να λέμε την αλήθεια, το παιχνίδι στο Dreamcast όταν το είδα εντυπωσιάστηκα.

Πάντως για κάποιο λόγο στα Model 3 βγάλανε εντυπωσιακά racing games αλλά όχι και τόσο καλά fighting.

Και αν με ρωτήσεις για το πιο εντυπωσιακό απο όλα θα σου πω Scud Race. Τρομερά γραφικά που τα είδαμε το 1996! Δεν παίζει να υπήρχε κάτι τότε που να το πλησίαζε ούτε για πλάκα...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
imgema συγκρινουμε τα παιχνιδια σε αυτα τα formats με οτι εχουν βγαλει ηδη ασχετως ημερομηνιας.Μετα το λεγαμε και στην αρχη και τελειωνε η συζητηση..Kαι σε αυτο που εχεις γραψει εδω (γνωστό ότι όσο πιο πολύ δουλεύεις ένα μηχάνημα τόσο το "ξεζουμίζεις")το ειχα γραψει και πιο πανω οτι τα παιχνιδια του dreamcast ειχαν περισσοτερο καιρο στην αναπτυξη ωστε να τα ξεζουμισουν.
Επιμενεις για καλυτερα γραφικα σε αυτα τα 4 racing και λες οτι το scud race ειναι αξεπεραστο.Οκ ολα καλα ως εδω.
Εγω αυτο που θελω να πω οτι το dreamcast με το naomi εχουν να δειξουν περισσοτερα δειγματα σε πιο πολλα ειδη παιχνιδιων με καλυτερα γραφικα απ τα model 3 steps.
Το scud race εχει γραφικαρες στην κατηγορια του αλλα κατι περα απο τα racing??Στο dreamcast oμως σε αλλα ηδη παιχνιδιων τα γραφικα ειναι πιο εντυπωσιακα στις λεπτομερειες.Δες και το γνωστο ecco the dolphin.Στα racing το ferrari f355 του naomi εχει  ανωτερα γραφικα στα μοντελα αυτοκινητων απ το scud race.Ξαναγραφω το soul calibur του dreamcast δεν ειχε αντιπαλο,ξεπερνουσε το fighting vipers 2 που θεωρεις το καλυτερο fighting σε γραφικα στα model 3 steps.
Γενικα το dreamcast με το naomi εχουν να παρουσιασουν ενα πιο πληρες δειγμα καλυτερων γραφικων.
 
Οπως συμφωνείς κι εσύ, αυτό μπορεί να είναι αποτέλεσμα "ξεζουμίσματος" και δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το Dreamcast είναι ισχυρότερο σαν hardware. Aκόμα και το Naomi (που δεν χωράει αμφιβολία ότι είναι ισχυρότερο από το Dreamcast μιας και είναι κυριολεκτικά ένα updated Dreamcast) δεν έχει fighting τόσο όμορφο όσο το Soul Calibur ή Racing τόσο όμορφο όσο το Lemans.

Δεν ξέρω γιατί στο Model 3 δεν έχει καλύτερα δείγματα πέρα από racing. Απλά αυτό που μου φαίνεται εμένα από αυτά τα racing είναι ότι σαν hardware έχει πιο πολλά "άλογα". Δηλαδή το Model 3 Sega Rally 2 ή το Daytona τα θεωρώ πιο "βαριά" από το Soul Calibur πχ.

Ισως να είναι και κάποια συγκεκριμένα πράγματα στο κάθε hardware που να βοηθάει συγκεκριμένα genres. Μπορεί το Model 3 να δείχνει πιο πολλά πολύγωνα οπότε και έχουμε τα τεράστια τοπία στα racing χωρίς popup και backgrounds με πολύ λεπτομέρεια. Μπορεί το Dreamcast να έχει πιο σύγχρονα features που να του επιτρέπει να εξομαλύνει λίγο την εικόνα οπότε το Soul Calibur να φαίνεται πιο "στρογγυλό" (οπως και πιο σύγχρονα software tools) όμως το Fighting Vipers 2 μπορεί να έχει πιο πολλά πολύγωνα στο κάθε μοντέλο (η τουλάχιστον έτσι μου φαίνεται). Γενικα το Naomi/Dreamcast έχουν πιο σύγχρονα graphics feature μιας και είναι πιο καινούρια αλλά επιμένω ότι το Model 3 έχει πιο πολύ Raw power, τουλάχιστον στα Step 1.5 και μετά.

Σκέψου σαν να συκρίνεις μία δυνατή DX9 κάρτα γραφικών με μία μέση DX11. Στην πρώτη θα έχεις πιο πολύ λεπτομέρεια, frame rate κλπ αλλά στην άλλη θα έχεις πιο πολλά features και εφέ που θα λείπουν από την παλιά. Αμα παίξεις Halflife 2 με μία πανίσχυρη DX8 κάρτα, θα έχεις πολύ καλό frame rate και λεπτομέρεια στο full αλλά με μία μέτρια DX11 κάρτα το νερό θα φαίνεται πολύ πιο ωραίο ενώ στην άλλη σαν λάσπη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Νομιζω (με καποια αμφιβολια) οτι το Model3 ειχε "τζαμπα" antialising. Στο Naomi/DC ηταν φθηνο αλλα οχι τζαμπα (σε αυτο ειμαι σιγουρος).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
imgema.Nαι αυτο το ξεκαθαρισαμε οτι τα step 1.5 και μετα ειναι ισχυροτερα του dreamcast.Aφηνουμε τις συγκρισεις των hardware στην ακρη και βλεπουμε μονο τον οπτικο τομεα χωρις να σχολιαζουμε αν τρεχει σε model 3 η dreamcast ασχετως ξεζουμισματος τις κονσολας χρονολογιας κ.λ
Στον οπτικο τομεα και μονο.Ποια φαινονται πιο <<βαρια>>
DREAMCAST-NAOMI

soul calibur(dc)
ecco the dolphin(dc)
Spawn: In the Demon's Hand (naomi)
sonic adventure 2(dc)
wave runners gp(naomi)
head hunter(dc) σε μερικες πιστες τα γραφικα δινουν ρεστα

η απ τα model 3 steps που θεωρεις τα πιο <<βαρια>> σε γραφικα(αν θελεις πες να γραψω και αλλα)
MODEL 3 STEPS

scud race
daytona usa 2
sega rally 2
dirt devils

Εγω παντος τα soul calibur και ecco the dolphin τα βλεπω ανωτερα <<πιο βαρια>> απ το daytona usa 2 η και sega rally.
Γενικα αν βλεπαμε τα παραπανω παιχνιδια χωρις να ξερουμε απο hardware που θα διναμε ενα + στον οπτικο τομεα?
Στα παιχνιδια που γραφω για model 3 steps η dreamcast-naomi?
Ας γραψουν και αλλα μελη που βλεπουν καλυτερα γραφικα?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ νομίζω τα Scud, Daytona και Sega Rally 2 στο Model 3 είναι πιο εντυπωσιακά. Με το Lemans στο Dreamcast να πλησιάζει αρκετά.

Το Soul Calibur έχει πολύ καλό σχεδιασμό, art direction, χρώματα, animation κλπ αλλά δεν νομίζω να έχει πιο "βαριά" μηχανή γραφικών από το (κατα τα άλλα πιο άσχημο) Fighting Vipers 2. Πχ, ένας από τους μαχητές στο Fighting Vipers κουβαλάει στην πλάτη ένα fully 3D modeled ποδήλατο (με ολοστρόγγυλες ρόδες!). Θελω να πω δηλαδή ότι η μηχανή γραφικών είναι τόσο ισχυρή που επιτρέπει στους devs να είναι άπληστοι και να κάνουν τέτοιες ταρζανιές.

Το Ecco the Dolphin έχει ωραία γραφικά αλλά βοηθάει και το πολύ μικρό view distance. Επίσης δεν θυμάμαι σε τι frame rate τρέχει αλλά εγώ δεν θα έβαζα στην λίστα κάποιο παιχνίδι που να μην τρέχει στα 60fps (για αυτό βγάζω και το Dirt Devils).

Το Spawn έχει πλούσια textures αλλά τα backgrounds είναι πολύ απλά και τετραγωνισμένα καθώς και οι αρένες είναι μικρές.

Το Sonic Adventure επίσης έχει καλό texturing και καλά backgrounds αλλά τα μοντέλα είναι μέτρια.

Το Waverunner έχει καλό view distance αλλά όχι πολύ λεπτομέρεια στα backgrounds. Μου θυμίζει λίγο Model 2 παιχνίδι να σου πω την αλήθεια.

Το Head Hunter δεν το έχω παιξει πολύ οπότε δεν έχω δει όλες τις πίστες.

Δες λίγο αυτά τα screenshots:

21212.png

212123.png

Παρατήρησε την λεπτομέρεια που υπάρχει στα backgrounds. Δες πόσα objects υπάρχουν που δεν είναι τεράστιες επίπεδες επιφάνειες. Παρατήρησε την αρχιτεκτονική του θόλου που καλύπτει όλη την πίστα στην πρώτη φωτό. Ταυτόχρονα εχεις και 10+ αμάξια στην οθόνη και βλέπεις μέχρι και το εσωτερικό τους. Και αν κάνεις μια βόλτα στις πίστες θα δεις παντού παρόμοια λεπτομέρεια απλωμένη σε μεγάλες εκτάσεις με unlimited draw distance, στα 60fps πάντα. Eχει τόσα objects και λεπτομέρεια που είναι σαν να κάνουν φιγούρα οι developers.

Δεν θυμάμαι στο DC/Naomi δεν είχα δει ποτέ αυτό το επίπεδο γεωμετρίας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Tα εχω τσεκαρει εδω και πολλα χρονια τα γραφικα του model 3.Ωραια γραφικα αλλα και το naomi-dreamcast ομως εχουν πιο δυνατο αποτελεσμα.Και μερικες εικονες απο naomi-dreamcast.Αν δεις και το zoom στους χαρακτηρες του soul calibur η λεπτομερεια ειναι σε αλλο επιπεδο.Πρεπει καποιος να παιξει με τα games που εγραψα οπως και του model 3 να εχει πιο ολοκληρομενη αποψη για μικρολεπτομερειες κλπ.
Μια εικονα χιλιες λεξεις για τα παιχνιδια.

Θα ειχα εικονες με πιο πολλες λεπτομερειες σε μερικα games αλλα θελει χρονο να κατσω να παιξω για να βαλω πιο <<γεματες>>εικονες με πιο πολλα  objects -βαθος που θα ηθελα.Βρηκα μερικα δειγματα στα γρηγορα που ειναι στο ιντερνετ και τις εβαλα.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

ecco2.jpg

ecco.jpg

6.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ας αφήσω κι εγώ εδώ, αυτό:

 
Στο dreamcast η μεταφορα δεν ηταν πολυ καλη.Μολις 75% η πιστοτητα απ το arcade!!Ηθελε περισσοτερο χρονο στην αναπτυξη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
? Εμένα πάλι, γιατί μου φαίνεται μια χαρά; Δεν βλέπω κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα... :wait2:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν εχει ολες τις λεπτομερειες του arcade αλλα εμενα αυτο που με ενοχλεισε περισσοτερο ειναι οταν στο arcade παιζω με τον jacky και κανω αλμα και πεφτει στο εδαφος στο μπουφαν του το υφασμα εχει μια μικρη κινηση ενω στο dreamcast αυτο δεν συμβαινει.Το ιδιο και με την Aoi στο φαρδυ μπλε η κοκκινο παντελονι οταν πεφτει μετα απο αλμα τα κατω ακρα σχηματιζουν κινηση ενω στο dreamcast τιποτα.Παντως το εχω λιωσει στο dreamcast,παρα πολλες ωρες παιχνιδιου και ηταν απ τα πρωτα παιχνιδια που ειχα παρει για την κονσολα το 1999.
 
Φαντάζομαι πως και οι δύο μας έχουμε παίξει όλα αυτά τα games οπότε έχουμε ήδη αποφασίσει για την άποψή μας. Εγώ απλά έβαλα τις δύο φωτογραφίες για να κάνω κατανοητό τι είναι αυτό που ψάχνω όταν συγκρίνω γραφικά. Εχω δει λοιπόν όλα τα παιχνίδια αυτά και έχω αποφασίσει ότι το Daytona είναι το κορυφαίο δείγμα μεταξύ των μηχανημάτων αυτών.

Από εκεί και πέρα εμείς σαν απλοί users απλά λέμε τι πιστεύουμε. Τωρα το πόσα πολύγωνα χρησιμοποιεί το τάδε παιχνίδι και πόσα το άλλο, ο μόνος τρόπος να το πούμε με σιγουριά είναι να κάνουμε μέτρηση κανονική τα wireframes, να είμαστε developers, να ξέρουμε 5 πράγματα παραπάνω. Συνήθως αυτοί που είναι μέσα στα πράγματα έχουν μία άποψη πιο αξιόπιστη.
 
Πίσω
Μπλουζα