Pac-Man Emulator για Amstrad CPC!

Ace

RetroAdept
Joined
29 Απρ 2007
Μηνύματα
1.376
Αντιδράσεις
930
Αν και ξεκίνησε σαν πρωταπριλιάτικο αστείο, τελικά είναι γεγονός και με μεγάλη ομολογουμένως καθυστέρηση, επιτέλους, κυκλοφόρησε Pac-Man Emulator και σε Amstrad CPC!

Μετά από ένα καλοδουλεμένο Splash screen, μας καλωσορίζει το γνώριμο intro του arcade Pac-Man, μέσα από το Mode γραφικών 1, του Amstrad, που σημαίνει 320x200 pixels ανάλυση, με μόνο 4 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη και ΟΧΙ αγαπητέ Clive (δια στόματος Βασίλη Κωνσταντίνου), δεν έχει ίδιο χρώμα ένα από τα φαντάσματα με τον λαβύρινθο, διότι πολύ απλά, χρησιμοποιείται η αγαπημένη τεχνική της μίξης χρωμάτων ή αλλιώς, dithering!

Ή μάλλον για την ακρίβεια, έχει το ίδιο χρώμα ένα από τα φαντάσματα, με τον λαβύρινθο, αλλά αυτό είναι λεπτομέρεια, διότι τα πάντα στο παιχνίδι, είναι πολύ ευδιάκριτα, καλαίσθητα και προπαντός, χωρίς color clash!

attachment.php


Τα άσχημα νέα τώρα: Η ταχύτητα του emulator δυστυχώς, δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική, αν σκεφτούμε τις δυνατότητες του μηχανήματος, ενώ σε καμία περίπτωση δεν είναι unplayable... Αποδίδει περίπου στο 60-70% της ταχύτητας του πραγματικού Arcade, σε αντίθεση με τον αντίστοιχο Emulator του Simon Owen για τα Spectrum, που είναι ταχύτατος και με σταθερό framerate.

Για να λειτουργήσει, ο Emulator, χρειάζονται επιπλέον και οι αυθεντικές ROMs του Pac-Man και εδώ ίσως δυσκολευτεί λιγάκι ο άπειρος χρήστης, καθώς απουσιάζει η αυτοματοποιημένη διαδικασία μετατροπής των ROMs σε αρχείο .dsk, που συναντήσαμε στον Emulator των ZX. Όμως λίγο διάβασμα στο readme και το πρόγραμμα ManageDsk, είναι όλα όσα χρειάζεται κανείς, για να κάνει την μετατροπή, εύκολα και σωστά...

Εν αναμονή της v2, με περισσότερη ταχύτητα, ευχόμαστε πάντα τέτοια...

Πηγή: CPCWiki

Download
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μάλλον δεν δοκίμασες να βάλεις την εκδοση " pacmanf ".. Πάει σφαίρα!
 
billy είπε:
Ace είπε:
Άντε με το καλό και σε CPC, να απολαύσουμε λίγο χρωματάκι! :p
Hear, hear :D
Ace, επαληθεύτηκες !! :thumbup: Πρόκειται για πολύ καλά νέα, πράγματι !!

Εσπευσα να τεστάρω το παιχνίδι πριν λίγο - αν και στη ζούλα, λόγω δουλειάς.

Ace είπε:
χρησιμοποιείται η αγαπημένη τεχνική της μίξης χρωμάτων ή αλλιώς, dithering!
Ακριβώς !! :headbangdude:

Και όπως είχαμε πεί και παλιότερα, όλοι όσοι ήθελαν να κάνουν ιδιαίτερα αποτελεσματική δουλειά με το mode1, φρόντιζαν να έχουν και dithering, όπου (ή όταν) χρειαζόταν.

Tώρα, σχετικά με την ταχύτητα, ναί μεν το pacmanf είναι γρήγορο, αλλά ως hack, εξυπακούεται πως δεν είναι arcade-perfect (o pacman γίνεται *πολύ* πιό γρήγορος απο τα φαντάσματα !! :D )

H καλύτερη λύση φυσικά θα ήταν να έπαιζε το αυθεντικό παιχνίδι στην κανονική του ταχύτητα, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουμε σε "πειράγματα" του timing του εκάστοτε emulator για να αυξήσουμε την ταχύτητα (oύτε και αυτό είναι ικανοποιητική λύση όμως, αφού έτσι κι αλλιώς το παιχνίδι δεν μοιάζει να διατηρεί σταθερό framerate, και κατά συνέπεια υπάρχουν "σκαμπανεβάσματα". Σημειωτέον ότι δεν το έχω δοκιμάσει σε κανονικό μηχάνημα)

Οπως και να 'χει, η προσπάθεια είναι αξιέπαινη !!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Α ρε τεραστιε pacman γιαυτο εισαι το μεγαλητερο και το κορυφαιο videogame ολων των εποχων.Αν καταφερω να το παιξω γιατι δεν εχω ιδεα απο amstrad κτλ θα πω μετα την αποψη για το συγκεκριμενο.
 
ΟΚ, πως ξεκιναει; Μονο μια κοκκινη οθονη που γραφει "PACMAN" αναβοσβηνει συνεχως...
 
Στο FAQ που υπάρχει μέσα στο ζιπαρισμένο αρχείο, γράφει:

Q: The screen display the Pac-Man picture, but then... Red colors flash.

A: You don't provide pacman.6e, pacman.6f, pacman.6h, pacman.6j ROM files.
Aν παραβλέψουμε την κακή γραμματική (o δημιουργός του emulator είναι Γάλλος), η απάντηση δίνεται καθαρά. :)

Τα επίμαχα αρχειάκια κανονικά δεν πρέπει να έρχονται "πακέτο" με τον emulator (λόγω copyright), αλλά ο δημιουργός του emulator έχει φροντίσει να τα συμπεριλάβει στη δισκέττα - απλά τα έχει "διαγράψει" (ουσιαστικά δηλαδή έχουν "μεταφερθεί" στον USER 229, οπότε μπορούν να επανέλθουν).

Απο εκεί και πέρα, τα αρχεία χρειάζονται μόνο προσθήκη header και όλα είναι ok (και πάλι, σχετική αναφορά υπάρχει στο readme). :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Wow, φοβερό concept. Emulator σε 8bit αλλά μόνο για συγκεκριμενές roms. Είχα βρει πρόσφατα τη δουλειά του Simon Owen όταν άρχισα να ενδιαφέρομαι για Sam Coupe. Είχε κάνει και διάφορους άλλους emulator π.χ. Vic-20, το οποίο είναι τρέλα, δηλαδή εντάξη είναι 1/7 της ταχύτητας δεν παίζεις, αλλά είναι ένα πολύ ενδιαφέρον proof of concept. Και είχα διαβάσει και για το pacman emul. Gotta try now στον CPC! Άντε να ψάχνω roms από το mame installation :p
 
Η καλύτερη λύση βρέθηκε λοιπόν και...

billy είπε:
H καλύτερη λύση φυσικά θα ήταν να έπαιζε το αυθεντικό παιχνίδι στην κανονική του ταχύτητα, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουμε σε "πειράγματα" του timing του εκάστοτε emulator για να αυξήσουμε την ταχύτητα (oύτε και αυτό είναι ικανοποιητική λύση όμως, αφού έτσι κι αλλιώς το παιχνίδι δεν μοιάζει να διατηρεί σταθερό framerate, και κατά συνέπεια υπάρχουν "σκαμπανεβάσματα". Σημειωτέον ότι δεν το έχω δοκιμάσει σε κανονικό μηχάνημα)
...δύο χρόνια μετά, από τα χεράκια του 40Crisis και του patch του, θα απολαύσουμε και οι CPC lovers, το Pac-Man σε κανονική και χωρίς framedrops ταχύτητα! Το μόνο που χρειάζεται είναι να αντικαταστήσουμε το αυθεντικό αρχείο pacman των 16K, με το patched pacman, στη δισκέτα που φτιάξαμε με το ManageDsk και να πατήσουμε το save!

Πηγή: CPCWiki
 
Ace είπε:
...δύο χρόνια μετά, από τα χεράκια του 40Crisis και του patch του, θα απολαύσουμε και οι CPC lovers, το Pac-Man σε κανονική και χωρίς framedrops ταχύτητα! Το μόνο που χρειάζεται είναι να αντικαταστήσουμε το αυθεντικό αρχείο pacman των 16K, με το patched pacman, στη δισκέτα που φτιάξαμε με το ManageDsk και να πατήσουμε το save!
Πηγή: CPCWiki
O 40Crisis ,ο υπευθυνος για την δημιουργια του speedup του Pacman emulator γραμμενου για το Sinclair ZX Spectrum +2A emulator του Simon Owen ,και ported στον Amstrad, δεν ειναι "τυχαιος" ,αφου ειναι υπευθυνος για αναλογα project ,

και συγκεκριμμενα για την μεταφορα των Ant Attack ,Maziacs και τελευταια του Jetpac , μεσω emulation απο τον ZX στον Amstrad .
 
Πολύ ωραία νέα, Ace. :thumbup:

Επίσης ωραία και η αναφορά του Nemo στα σούπερ-κλασσικά JetPac, Ant Attack, κλπ, που παίζαμε σε spectrum. Θα τα δοκιμάσω επιτέλους και σε amstrad για να δω τι πουλιά πιάνουν. (αυτό είναι που λένε για το "πλήρωμα του χρόνου". :) )

Μακάρι αυτός ο τύπος να έχει όρεξη και να βάλει μπρος και άλλα conversions (π.χ. το PSSST, το Ring Wars, το "μυστηριωδώς εξαφανισμένο" Athena, το FireFly, το Where Time Stood Still, και *πάρα* πολλά ακόμα...).

Aκόμα πιό πολύ όμως θα ήθελα να δω ports επικών τίτλων όπως τα Project Stealth Fighter και Starglider II (αν και μάλλον αυτό είναι πολύ δύσκολο).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
billy είπε:
Μακάρι αυτός ο τύπος να έχει όρεξη και να βάλει μπρος και άλλα conversions (π.χ. το PSSST, το Ring Wars, το "μυστηριωδώς εξαφανισμένο" Athena, το FireFly, το Where Time Stood Still, και *πάρα* πολλά ακόμα...).Aκόμα πιό πολύ όμως θα ήθελα να δω ports επικών τίτλων όπως τα Project Stealth Fighter και Starglider II (αν και μάλλον αυτό είναι πολύ δύσκολο).
Για το "Where Time Stood Still" συγκεκριμμενο απλα πρεπει να "βρεθει" μαλλον (Retro Gamer 85 -John Heap )

where time stood still.jpg

Για τα αλλα ... το Ring Wars, Athena, το FireFly, Project Stealth Fighter , Starglider II ,νομιζω οτι υπαρχουν σε 8bito με παστελ/διακριτικη (για καποιους κακοπροαιρετους -ξεπλυμμενη ) χρωματικη παλετα ....
 
Nemo είπε:
Για το "Where Time Stood Still" συγκεκριμμενο απλα πρεπει να "βρεθει" μαλλον (Retro Gamer 85 -John Heap )

Ας ευχηθούμε να βρεθεί λοιπόν !! :thumbup:

Nemo είπε:
Για τα αλλα ... το Ring Wars, Athena, το FireFly, Project Stealth Fighter , Starglider II ,νομιζω οτι υπαρχουν σε 8bito με παστελ/διακριτικη (για καποιους κακοπροαιρετους -ξεπλυμμενη ) χρωματικη παλετα ....
Που σημαίνει, τι; :)

Oτι μπορώ αν θέλω να τα εξομοιώσω σε C64 ? Μα αυτό το έχω κάνει εδώ και πολλά χρόνια (όπως άλλωστε και σε spectrum).

Αν δεν απατώμαι, τo θέμα που συζητάμε είναι να μεταφερθούν σε amstrad. ;)

(btw, τo Starglider II δεν κυκλοφόρησε επίσημα/ολοκληρωμένο σε C64).
 
Πίσω
Μπλουζα