RETRO οδικό δίκτυο Ελλάδας

tv1988

RetroWannaBe
Joined
5 Mαϊ 2015
Μηνύματα
101
Αντιδράσεις
119
Σε αυτή την ενότητα θα μιλήσουμε για το οδικό δίκτυο όλης της Ελλάδας μέχρι το 1995.Δηλαδή θα λέμε για ταξιδιωτικές εμπειρίες,πότε εγκαινιάστηκαν δρόμοι,γέφυρες κλπ.
 
Θυμάμαι τη Λεωφόρο Κηφισού αιώνιο εργοτάξιο για πολλά χρόνια μέχρι τους Ολυμπιακούς αγώνες.Στην ΕΟ Αθηνών-Λαμίας στη ρενό στη Ν.Φιλαδέλφεια και στον κόμβο Καλυφτάκη υπήρχαν φανάρια.Οι γέφυρες Κολοκυνθούς και Ροσινιόλ πότε έγιναν?
 
E, o Αχλαδόκαμπος και ο Κωλοσούρτης, σε όσους πήγαιναν στην Τρίπολη πριν από το '90, θα πρέπει να έχει μείνει τραυματική εμεπιρία.

Θυμίζω ότι πηγαίναμε από Κόρινθο Άργος, σε μια διαδρομή με συνεχείς εναλλαγές με τις διαβάσεις του τρένου, περνούσαμε εκείνη τη χαρακτηριστική "γωνία" που έκανε ο δρόμος ακριβώς στα Δερβενάκια (στο σταθμό), μπαίναμε στο Άργος, μέσα από την πόλη, και βγαίναμε στους Μύλους.

Εκεί τρώγαμε συνήθως σουβλάκια, για να πάρουμε δύναμη, κι άρχιζε η ανηφόρα του Αχλαδόκαμπου, με τα αμέτρητα πέταλα και τα εικονοστάσια από τα δυστυχήματα...

Στην κορυφή υπήρχε ένα παλιό γερμανικό πολυβολείο, και κάποιο εστιατόριο που έκανε γίδα βραστή (ερείπια τώρα).

Το άσχημο ήταν μετά : κατέβαινες μέσα από το χωριό του Αχλαδόκαμπου σε μια μεγάλη πεδιάδα, κι από κει, βλέποντας και τη γέφυρα του τρένου στο βάθος, ανέβαινες μια πολύ μακριά διαδρομή με σταθερή ανωφέρεια, τον "Κωλοσούρτη".

Το δεύτερο αυτό μισό, από την κορυφή και πέρα, αντικαταστάθηκε γύρω στο 1982-84, με ένα ηπιότερο κομμάτι, κι έτσι συντόμεψε αρκετά η Τρίπολη.

Ωσπου παραδόθηκε ο άλλος δρόμος, ο σημερινός Μορέας, και η απόσταση εκμηδενίστηκε.

Τον παλιό αυτό δρόμο τον έκανα πρόσφατα, και σας πληροφορώ ότι ακόμα έχει την κίνησή του, ενώ θα τον περίμενα έρημο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
tv1988 είπε:
Οι γέφυρες Κολοκυνθούς και Ροσινιόλ πότε έγιναν?
Οι παλιες γεφυρες στον Κηφισσο ειχαν σιδερενιο σκελετο και οχι τσιμεντεντιο οπως οι σημερινες που τις αντικατεστησαν.

Ειχαν δυο στενες (με τα σημερινα δεδομενα) λωριδες κυκλοφοριας σε καθε κατευθυνση και μεγαλη κλιση ανοδου και καθοδου.

Τα δυο ρευματα κυκλοφοριας δεν ηταν ενωμενα μεταξυ τους, καθως μεσολαβουσε το "ποταμι", το οποιο σκεπαστηκε σχετικα προσφατα.

Συμφωνα με οικογενειακες διηγησεις, οι γεφυρες αυτες ειχαν εγκαινιαστει απο τον Κωνσταντινο Καραμανλη το 1979, λιγο πριν την επισκεψη του Γαλλου προεδρου Βαλερι Ζισκαρ ντʼ Εστεν. Μαλιστα ειχε γινει ο συνηθισμενος "αγωνας δρομου" προκειμενου να ειναι ετοιμες ακριβως πριν την ελευση του υψηλου προσκεκλημενου.
 
O δρόμος Θεσ/νικη Βέροια πριν την Εγνατία (την οποία δεν πρόλαβα καθόσο έφυγα από την Κοζάνη το 1997) ο οποίος ήταν ουσιαστικά αυτοκινητόδρομος και ο παλιός δρόμος Βέροια-Κοζάνη μέσα απ΄τα βουνά. Επίσης όταν με είχε πάει ο θείος μου στην Βεργίνα, πριν το '92. Ο δρόμος Κοζάνη-Αθήνα πάλι μέσα απ'τα βουνά μέχρι τη Λάρισα, και κοντά στην Λάρισα κάτω απ΄ την σκιά των πυλώνων υπερυψηλής τάσης 400 kV (μεταφέρουν ενέργεια από τις παραγωγικές μονάδες της Κοζάνης σε Λάρισα,Βόλο-Αθήνα).
 
ΦΖΠ1 είπε:
Στην κορυφή υπήρχε ένα παλιό γερμανικό πολυβολείο, και κάποιο εστιατόριο που έκανε γίδα βραστή (ερείπια τώρα).
Ερείπιο η γίδα βραστή? Τίποτε πια δεν μένει όρθιο σ' αυτόν τον τόπο? Το εστιατόριο θα έπρεπε να είναι διατηρητέο εθνικό μνημείο. Ή τουλάχιστον η επιγραφή "Γίδα Βραστή". Τα σουβλάκια των Μύλων (υπέροχα) και η Γίδα Βραστή (την οποία ποτέ δεν αισθάνθηκα τον πειρασμό να δοκιμάσω) ήταν οι διαχρονικές σταθερές της διαδρομής, μαζί με το απαραίτητο παμπάλαιο λεωφορείο των ΚΤΕΛ ή φορτηγό-μουτζούρη που σε πήγαινε καροτσάκι και όλο άλλαζες δεύτερη-τρίτη βρίζοντας την ώρα και τη στιγμή που αποφάσισες να πας εκδρομή στη Βυτίνα (π.χ.)
 
Η "γίδα βραστή" σήμερα, και το βενζινάδικο απέναντι...

https://www.instantstreetview.com/@3...75h,-15.44p,1z

https://www.instantstreetview.com/@37.52348,22.634368,316.83h,-2p,1z

Εδώ, το σημείο που της κυρυφής όπου ξεκίνησε η βελτίωση της χάραξης (αριστερά, η πιο παλιά επαρχιακή, που περνάει μέσα από το χωριό).

https://www.instantstreetview.com/@3....55h,-4.88p,1z

Τέλος, εδώ έχουμε κατέβει πλέον από το χωριό, στον κάμπο (λαδόκαμπο), βλέπουμε τη γέφυρα του τρένου στο βάθος, και μετά από λίγο ξεκινάει ν' ανηφορίζει ο "Κωλοσούρτης"...

https://www.instantstreetview.com/@3....2h,-11.31p,1z
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα!

Θεσσαλονίκη- Κοζάνη!

Θεσσαλονίκη - Αθήνα - Πάτρα (ακόμα είναι πολύπαθη η Π.Α.Θ.Ε. !!!) Ειδικά το πέταλο του Μαλιακού!
 
Η γέφυρα Μεσογείων και Κατεχάκη πότε έγινε?
 
Ο πολύπαθος δρόμος για Μεσαρά;(Ηράκλειο-Μοίρες) που έλεγαν θα τον φτιάχνανε ήδη από τη δεκαετία του '70 και τελικά τον φτιάχνουνε τώρα, θεού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος; Για όσους δεν το ξέρουνε, είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους εθνικούς δρόμους του νομού Ηρακλείου, απ όπου μάλιστα περνάνε και πάρα πολλές νταλίκες με οπωροκηπευτικά προϊόντα, πολλοί τουρίστες, φτιάχτηκε τη δεκαετία του '60 και μάλιστα ο εργολάβος που τον έφτιαξε ήταν γνωστός των γονιών μου, ακολουθώντας τη χάραξη του μονοπατιού που υπήρχε, και περνούσε μέσα από όλα τα χωριά, με τη λογική του κωλοσούρτη, και μάλιστα από το μακρύτερο χωριό της Ελλάδας, την Αγ. Βαρβάρα.
 
Ο παλιός ο δρόμος από Κήπους μέχρι Θεσσαλονίκη,η Κατάρα και η εθν.οδός Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων τα 90s ήταν γεμάτες τα καλοκαίρια με Τούρκους και Βορειοελλαδίτες που πηγαίναν Ηγουμενίτσα κι΄από΄κει Ιταλία λόγω του πολέμου που γινόταν στη Γιουγκοσλαβία.
 
Uskoke είπε:
Ο πολύπαθος δρόμος για Μεσαρά;(Ηράκλειο-Μοίρες) που έλεγαν θα τον φτιάχνανε ήδη από τη δεκαετία του '70 και τελικά τον φτιάχνουνε τώρα, θεού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος; Για όσους δεν το ξέρουνε, είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους εθνικούς δρόμους του νομού Ηρακλείου, απ όπου μάλιστα περνάνε και πάρα πολλές νταλίκες με οπωροκηπευτικά προϊόντα, πολλοί τουρίστες, φτιάχτηκε τη δεκαετία του '60 και μάλιστα ο εργολάβος που τον έφτιαξε ήταν γνωστός των γονιών μου, ακολουθώντας τη χάραξη του μονοπατιού που υπήρχε, και περνούσε μέσα από όλα τα χωριά, με τη λογική του κωλοσούρτη, και μάλιστα από το μακρύτερο χωριό της Ελλάδας, την Αγ. Βαρβάρα.

...που είναι ακριβώς στην κορυφή της διαδρομής, και πιάνει κάποτε κάποτε χιόνι, κόβοντας το δρόμο...
 
Η γέφυρα Χαμοστέρνας εγκαινιάστηκε το 1994. Θυμάμαι το 1995 που είχα περάσει από΄κει με είχε εντυπωσιάσει γιατί ήταν το μεγαλύτερο τούνελ που είχα δει στην Αθήνα τότε.
 
Με τη διάνοιξη της Χαμοστέρνας, και τη μετέπειτα υπερυψωμένη διέλευση του ΗΣΑΠ, νομίζω ότι γκρεμίσανε κάποιες καμάρες από ένα παλιό ρωμαϊκό υδραγωγείο που υπήρχε λίγο μετά τις γραμμές. Κάτι ανάλογο συνέβη και στην Καποδιστρίου, στη Φιλοθέη, όπου ελάχιστα τμήματα έχουν μείνει να διασώζονται. Τέλος, τμήματα του υδραγωγείου αυτού φαίνονται και στο Μεταμόρφωση, αλλά ως χαμηλά βάθρα πάνω στα πεζοδρόμια, χαμηλότερα κι από κάδους απορριμάτων...
 
ΦΖΠ1 είπε:
...που είναι ακριβώς στην κορυφή της διαδρομής, και πιάνει κάποτε κάποτε χιόνι, κόβοντας το δρόμο...
δεν πιάνει χιόνι μόνο ο δρόμος, αλλά και οι γραμμές μεταφοράς της ΔΕΗ υψηλής τάσης 150 kV που περνάν από την Αγία Βαρβάρα όπως μας είχε πει ο καθηγητής στο σχετικό μάθημα. Μια φορά στην δεκαετία του '80 είχαμε αποκλειστεί στην Μεσαρά λόγω του χιονιού στην Αγ.Βαρβάρα και η μάνα μου που ήταν τότε δασκάλα έπρεπε να πάρει τηλέφωνο το σχολείο. Πρωτόγονες καταστάσεις ούτε καν σταθερό δεν είχαμε στο σπίτι!
 
Η γέφυρα του Σταυρού Αγ.Παρασκευής έγινε το 1982.Ήταν το σημείο όπου τελείωναν οι πολυκατοικίες της Αθήνας και άρχιζαν τα χωράφια και τα εξοχικά της Ανατολικής Αττικής.Ο κόμβος Κηφισίας και Σπύρου Λούη πρέπει να΄γινε το 1982 που εγκαινιάσθηκε το ΟΑΚΑ.Για τη γέφυρα της Κηφισίας στα Σίδερα Χαλανδρίου δεν γνωρίζω πότε έγινε και τέλος εάν γνωρίζει κάποιος πότε έγινε η νέα Λαυρίου αποφεύγοντας Μαρκόπουλο,Καλύβια,Κερατέα και Πλάκα,όπως επίσης και για την Λεωφόρο Μαρκοπούλου αποφεύγοντας το Κορωπί.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Λεωφόρος Αθηνών και Κηφισού 1980

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η παραλιακή Αθηνών-Σουνίου απ΄τη Βουλιαγμένη έως την Ανάβυσσο ήταν όπως είναι σήμερα?
 
Ο ανισόπεδος κόμβος Μεσογείων και Κατεχάκη παραδόθηκε το 1985,αυτό ανακάλυψα στη wikipedia https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B...AC%CE%BA%CE%B7 .To 1993 στη Λεωφόρο Κω/πόλεως παραδόθηκε η γέφυρα της Λ.Αθηνών και της Λένορμαν.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
  • Like
Reactions: PT8
Η γέφυρα της Λένορμαν και Κων/πόλεως παραδόθηκε το 1985 και όχι το 1993.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα