Spectrum vs Amstrad [Μερος XXII]

Shinobi

RetroMasteR
Joined
26 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.188
Αντιδράσεις
741
όσα παιχνίδια ήταν ports απο Spectrum σε Amstrad σε mode 0 αν δε κάνω λάθος έτρεχαν σε 128χ192 ανάλυση (Rainbow Islands-Operation wolf-Silkworm κ.α.). Ουτέ καν σε 160χ200 για να υπάρχει η ίδια αναλογία με το "τέντωμα" που έκανε η οθόνη και μικρότερη play area άρα και ταχύτερο.

Η πλάκα είναι πως ήταν και καλές μεταφορές, πολύ καλύτερες απο εκείνες του mode 1.

Περίπου στο 80% της ταχύτητας ενός Spectrum στο mode 0 δεν είναι άσχημα.

Και κάτι για τα χρώματα μπορεί να είχε "μπλόκια" αλλά σε μια TV θα φαινόταν πολύ καλύτερα νομίζω, ειδικά με vertical scanlines.

Δεν υπάρχει αντίρηση οτι σε still graphics ο CPC είχε τα καλύτερα στα 8 bit, αλλά σε gameplay....
 
Ο Χριστός και η Παναγία...

...Operation Wolf και Rainbow Islands είναι ports από Spectrum; Θα πέσει φωτιά να μας κάψει...
 
Πω, πω τι thread αναστήθηκε για να θαφτεί ο amstrad !! Μα, τέτοιο μίσος πιά !! :p

Ace είπε:
...Operation Wolf και Rainbow Islands είναι ports από Spectrum; Θα πέσει φωτιά να μας κάψει...
Xαχαχα !! Ν' αγιάσει το στόμα σου !! :D

Ασχετα αν το ωφέλιμο εύρος της οθόνης (είτε σε mode 1 είτε σε mode 0) που χρησιμοποιείται στον amstrad είναι μικρότερο απο όσο μπορεί να δείξει κανονικά (είτε για κερδίσει σε ταχύτητα, είτε για να έρθει σε επίπεδα ανάλυσης spectrum), απο την στιγμή που τα γραφικά ξαναδουλεύτηκαν για να δείχνουν όπως δείχνουν, προσωπικά *δεν* θεωρώ παιχνίδια σαν το Op. Wolf, 1:1 ports (αντίθετα με κάτι άλλα, απαίσια).

Δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει μέσα τους μέρος Ζ80 κώδικα που μεταφέρθηκε απο τις σπεκτρουμοεκδόσεις, αλλά σε ορισμένους τομείς όπως τα mode 0 γραφικά έχει γίνει δουλειά απο την αρχή, και δεν μπορούμε να μιλάμε πλέον για απευθείας μεταφορές.

Τώρα για το θέμα των σπεκτρουμογραφικών που πρέπει να τα δούμε σε τηλεόραση για να θαυμάσουμε το μεγαλείο τους, μυρίζομαι πως πάλι η συζήτηση θα καταλήξει στο ότι η "τηλεόραση είναι καλή και ιδανική", το μόνιτορ του amstrad "απαίσιο", και τα γνωστά φαιδρά που κατά καιρούς ακούγονται.

Αφού λοιπόν ορισμένους τους ενοχλεί η πτώση της ταχύτητας (όσο μικρή και αν είναι) σε οποιαδήποτε ανάλυση, ας παίξουν στον spectrum να χορτάσουν τουλάχιστον μουστάρδα (άλλωστε έχει έρθει κρίση, και θα πέσει πείνα. Ας προπονηθούμε λοιπόν στο να τρώμε την μουστάρδα χωρίς κρέας... :p )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
...Operation Wolf και Rainbow Islands είναι ports από Spectrum; Θα πέσει φωτιά να μας κάψει...
port = μεταφορά του κώδικα όχι απαραίτητα γραφικών

billy είπε:
Δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει μέσα τους μέρος Ζ80 κώδικα που μεταφέρθηκε απο τις σπεκτρουμοεκδόσεις, αλλά σε ορισμένους τομείς όπως τα mode 0 γραφικά έχει γίνει δουλειά απο την αρχή, και δεν μπορούμε να μιλάμε πλέον για απευθείας μεταφορές.
με τίποτα απο την αρχή. μετατροπή γραφικών του spectrum σε 160χ200 (128χ192) και μετά χρωματισμός. 100% αυτό

btw για τα "μπλόκια" αναφέρομαι στον Amstrad :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Διαφωνώ για τα mode 0 γραφικά. Η "μετατροπή" που λες απο 256x192 σε 160x200 (ή έστω σε 128x192), είναι στην ουσία επεξεργασία απο την αρχή, εφόσον δεν μεταφέρονται "ατόφια" απο το αυθεντικό 256x192. (και φυσικά πρέπει να δοθεί και η ανάλογη προσοχή στον χρωματισμό στην συνέχεια).

Αυτό πάλι με τα "μπλόκια" στον amstrad δεν το κατάλαβα !! Πως μας προέκυψαν; Για mode 0 δεν μιλάγαμε; O amstrad παίρνει "κληρονομιά" attribute blocks απο (oρισμένα) ported παιχνίδια του ακατανόμαστου σε mode 1, τα οποία βαριούνται να τα χρωματίσουν σωστά.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΟΧΙ κύριε Shinobi...

...δεν θα μας καταρρίψετε εσείς το σύμπαν όλο, με ένα post!

Μετατροπή από 256x192 σε 128x192 πώς; με stretch (shrink); Πάει, θα χαθεί κάθε σχεδιαστικό "τσαλίμι"! με clipping; θα χαθεί το gameplay!

Παραθέτω τα δύο screenshots:

attachment.php
attachment.php


...όπου και φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο φοίνικας π.χ. δεν είναι το ίδιο σχέδιο απλώς χρωματισμένο, αλλά φτιάχτηκε από την αρχή. Το ίδιο ισχύει και για τη γραμματοσειρά, τη μπάρα ενέργειας, τη γεμιστήρα, τον στρατιώτη, τα τείχη στο βάθος... Όλα!

Όσο για την ταχύτητα ούτε 80%, ούτε τίποτα τέτοιο, ταχύτατο και ομαλότατο στο 100% και παραπάνω, των λοιπών ανταγωνιστών.

Φαίνεται καθαρά επίσης, ότι τα έξτρα pixels του Spectrum, ως επί το πλείστον, απλώς σπαταλιούνται στο HUD δεξιά. Πόσο βολικό ε;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Aκριβώς !! :thumbup:

Γραφικά απο 256x192 σε 160x200 (η σε 128x192) πολύ δύσκολα βγαίνουν χωρίς να πέσει επεξεργασία απο την αρχή. Στην ουσία ξαναδουλεύονται, δεν είναι "άρπα-κόλλα" όπως ορισμένα του mode 1.
 
Ace είπε:
...δεν θα μας καταρρίψετε εσείς το σύμπαν όλο, με ένα post!
Μετατροπή από 256x192 σε 128x192 πώς; με stretch (shrink); Πάει, θα χαθεί κάθε σχεδιαστικό "τσαλίμι"! με clipping; θα χαθεί το gameplay!
χρωματισμός σε atari st και μετατροπή μετά.

φυσικά ξεχωριστά sprites-backgrounds κλπ
 
Αφού βλέπεις και μόνος σου ότι...

...στα παραπάνω screenshots, ούτε τα sprites, ούτε και τα backgrounds είναι ίδια, τι σε κάνει λοιπόν να επιμένεις; Έχεις inside info;
 
το συγκεκριμένο παιχνίδι που έβαλες το έχω λιώσει και στα 2 φορμάτ και μπορώ να πω με βεβαιότητα οτί είναι 90% όμοια με τις διαφορές που ανέφερα...

και είναι 10% πιο γρήγορο σε Spectrum οπού επίσης παίζει σε παραπάνω fps απο τον Amstrad
 
Δηλαδή...

...τα γραφικά τους σου φαίνονται όμοια, αλλά απλώς χρωματισμένα διαφορετικά; Ok λοιπόν, αν και δεν καταλαβαίνω πώς με 24x7x365 gaming, θα με βοηθήσει να αντιληφθώ το σκεπτικό σου...
 
Εμ, όχι τίποτα άλλο, αλλά κάπου έχασα τα βιονικά μου μάτια, και τώρα με το απλό, καθημερινό ζευγάρι μάτια που φοράω, δεν μπορώ να διακρίνω την... "90% ομοιότητα" στα γραφικά των παιχνιδιων. :rofl:

Υπάρχει μείζον πρόβλημα όπως αντιλαμβάνεστε !!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
παρακολουθω με ενδιαφερον την κουβεντα αν και εχω πολυ μικρη εμπειρια με τα δυο αυτα μηχανηματα.Μια ζωη ομως ασχολουμαι με τα videogames και εψαξα λιγο στο youtube και παραθετω αυτα τα δυο βιντεο του operation wolf απο zx spectrum και amstrad.Μπορω να πω οτι συμφωνω με τον Ace οτι το παιχνιδι ειναι ξανασχεδιασμενο και δεν ειναι το ιδιο απλα χρωματισμενο.Δεν μπορει να ειναι το ιδιο φαινεται ολοκαθαρα αυτο απο τον φραχτη πισω τα σπιτια κτλ.

 
Για να κάνω και λίγο το "δικηγόρο του διαβόλου"...

...προσωπικά, μπορώ να καταλάβω την οπτική γωνία του Shinobi, διότι διακρίνω μια "συγγενικότητα" των γραφικών, μεταξύ των δύο Z80 εκδόσεων, ειδικά στα sprites, στο scrolling και στο gameplay, που αντίθετα, απέχουν πολύ από την αντίστοιχη έκδοση του C64. Αν κάποιος τερματίσει την CPC έκδοση, μπορεί αδιαμφισβήτητα, να τερματίσει και την αντίστοιχη ZX.

Αυτό είναι σημάδι ότι οι δύο αυτές ομάδες, δούλεψαν αρκετά κοντά μεταξύ τους και προφανώς, χρησιμοποίησαν κοινά προγραμματιστικά εργαλεία, κοινές ρουτίνες assembly ή ακόμα και χειροποίητα προσχεδιασμένα σκίτσα, που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία των sprites και των backgrounds.

Αλλά από εκεί, μέχρι να το χρεωθούμε και αυτό σαν Spectrum port, πώς να το κάνουμε, είναι βαρύ...
 
Σίγουρα δεν είναι port με την έννοια που αναφέρεται συνήθως στο φόρουμ δηλαδή "καταραμένο Spectrum port" επειδή χρησιμοποιεί χρώματα. Παρ'όλα αυτά το παιχνίδι είναι πανομοιότυπο και μιλάμε για την ίδια ομάδα και όχι για 2 ομάδες! Ο κώδικας ξεκάθαρα είναι ο ίδιος, η play area η ίδια, ο ήχος ο ίδιος, τα sprites και τα backgrounds είναι τα ίδια σε χαμηλότερη ανάλυση κλπ..

Τι δε καταλαβαίνετε?
 
Άραγε λοιπόν...

...με τα δεδομένα αυτά, γιατί να μην είναι port στον Spectrum, από Amstrad;
 
Shinobi είπε:
Τι δε καταλαβαίνετε?

billy είπε:
Δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει μέσα τους μέρος Ζ80 κώδικα που μεταφέρθηκε απο τις σπεκτρουμοεκδόσεις

Νομίζω πως μιά χαρά τα λέμε, αλλά εσύ τα μπλέκεις ή δεν θέλεις να καταλάβεις.

Το ξαναγράφω για να γίνει αντιληπτό: Δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει μέρος του Z80 κώδικα, αλλά μην συνεχίζεις να προσπαθείς να πείσεις περί 90% ομοιότητας γραφικών. Το να έχεις μία αντίστοιχη αναλογικά ανάλυση (256/2 x 192) δεν σημαίνει αυτόματα ότι τα γραφικά είναι 90% όμοια - ειδικά τώρα που μιλάμε για mode 0 παιχνίδι.

Μην παλαβώσουμε τελείως !!
 
billy είπε:
Νομίζω πως μιά χαρά τα λέμε, αλλά εσύ τα μπλέκεις ή δεν θέλεις να καταλάβεις.
Το ξαναγράφω για να γίνει αντιληπτό: Δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει μέρος του Z80 κώδικα, αλλά μην συνεχίζεις να προσπαθείς να πείσεις περί 90% ομοιότητας γραφικών. Το να έχεις μία αντίστοιχη αναλογικά ανάλυση (256/2 x 192) δεν σημαίνει αυτόματα ότι τα γραφικά είναι 90% όμοια - ειδικά τώρα που μιλάμε για mode 0 παιχνίδι.

Μην παλαβώσουμε τελείως !!
Δεν έχει γίνει καμία επεξεργασία γραφικών πλην χρωματισμού (πολύ καλού όντως) και 256/2 ανάλυση όπως έχω πει.

Σε C64 τα γραφικά είναι απο την αρχή, σε CPC όχι. Είναι δύσκολο τελικά να το καταλάβουμε.

Κρίμα που δεν υπήρξαν περισσότερα ports σε CPC με αυτό το τρόπο και διάλεγαν το mode 1 για να μη χάνουν χρόνο (και χρήμα).

Ace είπε:
...με τα δεδομένα αυτά, γιατί να μην είναι port στον Spectrum, από Amstrad;
Ξέρεις το τρόπο? Tα downgraded γραφικά να τα κάνουμε να φαίνονται λεπτομερή κλπ?

Ρωτάω γιατί θέλω να μεταφέρω το Exolon σε PS2! :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μα, βεβαίως και τον ξέρω!

Ace είπε:
...με τα δεδομένα αυτά, γιατί να μην είναι port στον Spectrum, από Amstrad;

Shinobi είπε:
Ξέρεις το τρόπο? Tα downgraded γραφικά να τα κάνουμε να φαίνονται λεπτομερή κλπ? Ρωτάω γιατί θέλω να μεταφέρω το Exolon σε PS2! :p
Θα τον βρεις εκεί που σου είπανε ότι ένας ATARI ST, μπορεί να πάρει ένα ασπρόμαυρο sprite υψηλής ανάλυσης και να το μετατρέψει σε 16χρωμο χαμηλής ανάλυσης, με τόσο καλά αποτελέσματα, που να φαίνεται σαν handmade job!
 
Ace είπε:
Θα τον βρεις εκεί που σου είπανε ότι ένας ATARI ST, μπορεί να πάρει ένα ασπρόμαυρο sprite υψηλής ανάλυσης και να το μετατρέψει σε 16χρωμο χαμηλής ανάλυσης, με τόσο καλά αποτελέσματα, που να φαίνεται σαν handmade job!
Δε μου το είπε κανένας απλώς διαβάζω και ενημερώνομαι για το πως έφτιαχνε τα παιχνίδια η Ocean σε Amstrad/Spectrum (αυτό που έχεις βάλει είναι της Ocean).

Δε πετάω ότι να ναι πριν να το ψάξω για να δημιουργήσω εντυπώσεις.

Δες τις ομοιότητες σε Chase HQ-Batman-New Zealand Story-Robocop κ.α είναι τα ίδια με Spectrum σε mode 0

Για να τελειώνει το θέμα, η Ocean έγραφε σε Atari ST τις εκδόσεις Spectrum/Amstrad και ST/Amiga.

Τελεία και παύλα, θέλετε κι άλλο? :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα