Spectrum vs Commodore 64 [Digital Foundry!]

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.785
Αντιδράσεις
4.254
Εγινε και αυτο!

Η ομαδα της Digital Foundry εστησε ενα face-off/αφιερωμα μεταξυ των δυο 8bit πρωταγωνιστων του 80!

Επιμελεια απο τον Richard Leadbetter.

Αξιζει να το διαβασετε!!
 
Εξαιρετικό άρθρο!

Από μεριάς μου, θα ήθελα να γράψω κάποια στιγμή, δυο λόγια, με τίτλο "Η Δικτατορία των sprites", που περιεκτικά και εύστοχα, περιγράφεται στις δύο κάτωθι προτάσεις:

Jason Page είπε:
The availability of hardware acceleration shaped the direction C64 developers would more likely take, while the "blank page" approach with the Spectrum helped push for a more innovations in game style, including more of a willingness to take a shot at 3D gaming, be it isometric or vector-driven

Jason Page είπε:
C64 game programmers made the most out of the video hardware that was available to them. This meant that it was always more likely for games to feature sprites/user defined character sets and the like, rather than going in directions that would require more CPU for graphic rendering
 
Και ενα φρεσκο video (στα πλαισια του Play Festival 2014) οπου οι βετερανοι John Gibson, Ste Pickford, Andy Walker και Jeff Minter συζητουν για το ποιον προτιμουν...τον Spectrum ή τον C64?


Δεν εχω προλαβει ακομα να το παρακολουθησω
 
Τι ειναι αυτα, " οι βετερανοι John Gibson, Ste Pickford, Andy Walker και Jeff Minter συζητουν για το ποιον προτιμουν...τον Spectrum ή τον C64?" και τετοια, εχουν ερθει σε συναντηση του retromaniax να δουνε συζητηση? εδω να δεις επιχειρηματα :D
 
Δυστυχώς ο ήχος είναι πολύ κακός αλλά θα προσπαθήσω κάποια στιγμή να το παρακολουθήσω.

Τώρα για το άρθρο του Digital Foundry. Δε νομίζω ότι ο κύριος λόγος εμφάνισης καινοτόμων παιχνιδιών στον Spectrum ήταν το tabula rasa του hardware σε αντίθεση με το hardware του C64 που ωθούσε τους developers σε 2D scrolling games. Αν και ισχύει εν μέρει νομίζω ότι ο σημαντικότερος παράγοντας ήταν γεωγραφικός.

Η βιομηχανία του gaming στην Αγγλία ήταν στα σπάργανα με πιτσιρικάδες προγραμματιστές που έμαθαν να προγραμματίζουν στον Spectrum, γιατί αυτόν είχαν αγοράσει, και εκεί έβγαζαν τα παιχνίδια τους αφού ο Spectrum είχε και μεγαλύτερη διείσδυση στην Αγγλία, καθότι φθηνότερος και Αγγλικός. Ήταν μια punk κατάσταση από bedroom coders που κατέβαζαν τρελές ιδέες για παιχνίδια. Τα περισσότερα σκουπίδια αλλά κάποια ήταν πολύ καινοτόμα. Αντίθετα η μισή παραγωγή παιχνιδιών στο Commodore 64 ήταν από την πολύ πιο ώριμη και επαγγελματική Αμερικανική βιομηχανία. Πολύ ανώτερα ως τελικό προϊόν, πολύ πιο καλογυαλισμένα, αλλά και πιο "συμβατικά" (ένα από τα αρνητικά της ωριμότητας) σε σχέση με αυτά που προγραμμάτιζαν τα "τσογλάνια" της Αγγλίας από το υπνοδωμάτιό τους.

Και βέβαια είναι και λίγο υπερεκτιμημένη αυτή η κατάσταση για την πρωτοτυπία των παιχνιδιών του Spectrum λόγω Αγγλικού σωβινισμού, Άγγλοι developers σε Αγγλικό hardware γαρ...Δηλαδή δεν είχαν καινοτόμα παιχνίδια ο C64, οι Atari 8bit, ο Apple II;
 
Αν δεν είχε τόσο θόρυβο ή είχε υπότιτλους θα καθόμουν να το παρακολουθήσω. Κρίμα και φαίνεται ενδιαφέρον.

Ούτε εγώ πιστεύω ότι δεν υπήρχαν καινοτόμα παιχνίδια στον C64, άλλωστε ότι ισομετρικά και 3d βγαίνανε στον Spectrum, συνήθως βγαίνανε και στον C64, ή γενικώς όταν ένα παιχνίδι γινότανε επιτυχία σε μια πλατφόρμα τότε γινότανε port παντού. Π.χ. από το Elite που πρωτοβγήκε στον Acorn BBC ή τα Eidolon/Rescue on Fractalus που νομίζω ξεκίνησαν στον Atari XL/XE. Και τα δύο μηχανήματα με 6502.

Πιστεύω μεν ότι ο Z80 έχει ένα προβάδισμα στα 3D (όχι λόγω mhz, μιας και ο 6502 στα ίδια mhz θα ήταν διπλάσια γρήγορος, αλλά λόγω 16bit registers, άψογο για fixed point maths και interpolation κατά τη γνώμη μου) αλλά αυτό δεν φαίνεται στα παιχνίδια. Είτε στον C64 είτε στον spectrum να δεις κάποια 3d παιχνίδια, τουλάχιστον δεν φαίνεται η διαφορά (και τα δύο χάλια πάνε). Έχω την εντύπωση πως είδα μια μικροβελτίωση συγκρίνοντας το eidolon σε AtariXL σε σύγκριση με C64, λογικό αφού ο πρώτος έχει τον 6502 σε σχεδόν διπλάσια mhz, από την άλλη δεν αποκλείεται το CPC port να ήταν straight port μη optimized για τον Z80 γιατί περίμενα βελτίωση αλλά το ίδιο αργά μου φαίνεται. Βέβαια τι να το κάνεις άμα θες τουλάχιστον 16bit ή 32bit μηχανήματα για ομαλότερα 3d, και στην ουσία τα 8bit πετούσαν με hardware scrolling, char memory για tile maps και sprites. Ο C64 υπερτερεί στα της εποχής του και ας είμαι πιο fan του CPC/Spectrum. Κατά τα άλλα η demoscene τους έχει ξεφύγει, και έχει δείξει τα πιο καλά και από 2d και από 3d.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα