Star Wars: X-wing Alliance

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.581
Αντιδράσεις
1.726
Καλοκαιρι 1999 (πανε κιολας 10 χρονια;; )Ο κοσμος περιμενει την επιστροφη του Πολεμου των Αστρων με την πρηκουελικη τριλογια... ομως αυτο που θυμάμαι πιο έντονα, είναι η ολοκλήρωσή μου της τριλογιας X-wing.

Ήδη η εμπειρία με το πρώτο X-wing αποτελούσε μια αξέχαστη αλλά μακρυνή ανάμνηση: πολλά είχαν αλλάξει απο τότε στον τομέα της τεχνολογίας και gameplay. Η εμπειρία του X-wing απογειώθηκε με το τέλειο TIE Fighter, αλλά με ένα εντελώς διαφορετικό τρόπο μιας και ήταν στην αντίθετη πλευρά. Τα θυμηθήκαμε λίγο ξανά με το XvTIE το οποίο ήταν τόσο απογοητευτικό που ούτε review δεν μπορώ να κανω. To Alliance θα μας πήγαινε άλλη μια βόλτα απο Επανάσταση μεριά.

Γενικα

Η φιλοσοφια του απεχει πολυ απο τους προκατοχους του, οντας πιο βαθυ και πιο ρεαλιστικο. Το XW (και πιο πολυ το TF) ειχαν σε καποιες αποστολες "ουδετερα" σκαφη NPC (transports, πειρατές ή πολίτες) που ακολουθουσαν διαδικασιες boarding κλπ. Το Alliance ξεκινάει απο εκει!

Δεν ειμαστε ενας ανωνυμος απροσωπος πιλοτος του οποίου το όνομα και background αναφέρεται μόνο στο manual. Είμαστε ο Ace Azzameen, ο μικρότερος γιος της οικογένειακής επιχείρησης μεταφορών και ολα ξεδιπλωνονται στις πρωτες αποστολες. Οπου οδηγούμε Corellian Transports και πρεπει να μεταφερουμε κιβωτια!

Οπως παντα ομως, ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη...

Σεναριο

Το παιχνιδι ειναι χρονολογικα παραλληλο με το TF (αν και σπανια συνδυαζονται οι δυο ιστοριες). Ξεκιναει λιγο μετα τη μαχη του Χοθ (Empire Strikes Back) οπου η Αυτοκρατορια συνετριψε την Επαναστατικη βαση.

Οπως ειπαμε ειμαστε μελος μιας "ουδετερης" οικογενειας. Για να εχει ομως και λιγο ενδιαφερον το σεναριο, βλεπουμε οτι η επιχειρηση τεινει "λιγο" προς τη μερια των Επαναστατων, κανοντας το θειο μας τον Antan να δυσανασχετει που παιζουμε το κεφαλι μας. Ενα σκαφος μας εφοδιαζε τους Επαναστατες στον πλανητη οταν ξεσπασε η μαχη του Χοθ. Εδω που τα λεμε, το αμορε της αδελφης μας, Αερον, ειναι πιλοτος της Επαναστασης.

Τα αδελφια μας Emon και Aeron κρινουν οτι ειμαστε αρκετα ωριμοι πλεον να αρχισουμε και εμεις να μπαινουμε στη δουλεια. Η πρωτες αποστολες ειναι tutorials που μας δειχνουν πραγματα που δεν υπηρχαν στα προηγουμενα παιχνιδια: pickup/drop ενα κιβωτιο, και χρηση turrets του φορτηγου μας (μεγαλος μπελας οταν οδηγουσα TIE και κυνηγουσα ενα τετοιο transport!!). Να μη ξεχασουμε και σαμποταζ στους ανταγωνιστες μας, τους Viraxo!

Τελικα ομως εγινε η ζημια. Το αμορε της Αερον μας βοηθαει να προμηθευτει bacta (το θεραπευτικο υγρο) απο λαθρεμπορους για να εφοδιασει τους Επαναστατες επιζωντες του Χοθ. Τοτε ομως σκανε μυτη οι δυναμεις της Αυτοκρατοριας και ο πατερας με τον αδελφο μας σκοτωνονται. Η βαση μας δεχεται επιθεση απο space troopers που κατασχουν τα παντα και ζητουν να παραδοθουμε. Τοτε φυσικα παιρνουμε δρομο και (χωρις σπιτι και χωρις δουλεια)ακολουθαμε τον υποψηφιο κουνιαδο στο μυστικο στολο της Επαναστασης για ασυλο.

Ετσι ο Ace βρισκεται στο σωμα της Επαναστασης και εμεις στα "γνωριμα" X-wing, Y-wing, A-wing, B-wing (το γνωριμα ειναι σχετικο. Βλεπε "Γραφικα" παρακατω). Επισης θα οδηγησουμε και Headhunters τα οποια ηταν non-playable επαναστατικα σκαφη στο TF. Μετα απο εκπαιδευτικες αποστολες, αρχιζει το σεναριο που κλασσικα εχει σαμποταζ σε εχθρικα σκαφη, συναντηση με Πειρατές, ντου σε νηοπομπές, και εξουδετερωση των νέων μηχανεύσεων του Νταρθ Βειντερ και του Ζααριν οπως αυτοματα ρομποτικα TIEs.

Ομως μια νεα σκια (ταν ταααν) απλώνεται που θα σκεπασει τα παντα. Τι ειναι αυτα τα υλικά που μεταφερουν τεραστια convoy? Τι ειναι τα παραξενα σηματα που πιανουν οι κατασκοποι Bothans? Συνοδευοντας τον Dash Rendar και τους Bothans θα κλεψουμε τα στοιχεια για αυτο το νεο σχεδιο του Αυτοκρατορα. Αν αυτα τα ονοματα σας λενε κατι, καταλαβαινετε οτι το παιχνιδι συνδεεται με το Shadows of the Empire και μιλαμε για το Death Star II. Οντως πολλα στοιχεια κανουν crossover, οπως η συλληψη του σκαφους Suprosa, η μαχη του Vergesso (οπου εμεις πρεπει να ελευθερωσουμε την Αερον), και η επιθεση στο Kolthis. Η καλυτερη αποστολη ομως ειναι αυτη οπου πρεπει να συλλαβουμε το Tyderium, την ακατο με την οποια ο Χαν και η Λεια θα φτασουν στο Εντορ στο Return of the Jedi!!

Στις λεγομενες "Family missions" η Αερον ζηταει τη βοηθεια μας σε καποιο δικο της θεμα και οδηγουμε ενα δικο μας transport. Τελικα ομως και αυτες θα φανει οτι συνδεονται με τον πολεμο και κλιμακωνονται αναλογα. Πχ θα ανακαλυψουμε οτι η βαση μισθοφορων ειναι η δικη μας, αφοτου την κατεσχεσε η Αυτοκρατορια, και συμμετεχουμε στην εφοδο των Επαναστατων για να την καταλαβουμε εκ νεου!

Το τελος ειναι περα απο καθε προσδοκια: Η μαχη του Εντορ!!! 4 αποστολες στις οποιες οδηγουμε το Falcon στη θεση του Lando Calrissian. Αντιμετωπιση εκατονταδων TIEs αναμεσα σε πολλα μητρικα σκαφη, ωσπου θα πρεπει να κατρριψουμε το τεραστιο Executor για να καταφερουμε να μπουμε μεσα στο Death Star για το tunnel run μεχρι τον αντιδραστηρα!!

Παιξιμο

Το παιχνιδιον ειναι ισως το καλυτερο απο τα 3 σε σχεδον ολους τους τομεις. Οχι μονο για τεχνικους λογους αλλα και για την τεχνικη του αρτιοτητα. Οι εν πτήσει διάλογοι που πηγαίνουν σύφωνα με το σενάριο, με πολλες φωνες, δινουν μια απιστευτη ζωντανια σε ολο το παιχνιδι. Πχ στο TF στην πτηση η φωνη κατα 90% ερχοταν απο το κεντρο ελεγχου, ενω εδω περα εχουμε ολοκληρους διαλογους μεταξυ των πιλοτων ή και των σκαφων που πλησιαζουμε.

Γενικως το παιχνιδι καταφερει να με πεισει οτι ανηκω στην οικογενεια των Azzameen. Μπορει ο πρωταγωνιστης μας να ειναι μουγγος καθ όλο το παιχνιδι (γνωστο κολπο για να ταυτιζοματε πιο πολυ με τον ηρωα), αλλα το ολο στησιμο με κανει να ξερω ποιος ειναι ποιος και ποια ειναι η θεση μου. Πχ το βιντεο που δειχνει την καταληψη της βασης μας απο την Αυτοκρατορια με συγκινει παντα, οπως και οι τελευταιες αποστολες της κλιμακωσης :) Σε αυτο παιζει ρολο και μια λειτουργια: τα e-mails που ερχονται μετα απο καθε αποστολη στον Ace και μας δειχνουν πτυχες της προσωπικοτητας του. Καποια αφορουν φλερτ, καποια ειναι απο τα αδελφια μας, καποια ειναι απο συναδελφους πιλοτους η απο την Επανασταση, και αλλα ειναι απλα διαφημισεις με χιουμορακι που προωθουν το σεναριο!

Οσον αφορα την πτηση, εχουμε διαφορους εμπλουτισμους οπως πχ η οθονη hangar οπου ειμαστε στο 3δ hangar (μερος της πολυγωνικης μηχανης) για να επιλεξουμε οπλισμο και μερικές φορές σκαφος. Κατοπιν απογειωνομαστε και πεταμε προς το hyperspace point για να αρχισουμε την αποστολη.

Καθε αποστολη αποτελειται απο διαφορα hyperspace jumps (προφανως εδω ειναι αντιγραφη των autopilot points του Wing Commander) και οχι ενα: πρεπει να φτανουμε σε ενα συγκεκριμενο σημειο του διαστηματος (που μαρκαρεται με ενα buoy) πριν μπορεσουμε να επιστρεψουμε στη βαση (ή προχωρησουμε παρακατω στην ίδια αποστολή).

Στο hangar επιστρεφουμε οταν τελειωνουμε την αποστολη ή οταν χανουμε το σκαφος (στη δευτερη περιπτωση βλεπουμε και για μοναδικη φορα πως ειναι το κοκπιτ μιας ακάτου Lambda class). Ολες αυτες οι διαδικασιες ειναι μερος του παιξιματος και οχι cutscenes οπως στα προηγουμενα παιχνιδια.

Γενικως η ολη εμπειρια της πτησης ειναι πιο ολοκληρωμενη. Το κοκπιτ ειναι 3d, υπαρχουν logs με τις εντολες και διαλογους καθ' ολη τη διαρκεια, objectives που ανανεωνονται δυναμικα και διαφορες λιστες με τα σκαφη ανα κατηγοριες. Και ολα αυτα στο κοκπιτ και οχι σε ξεχωριστη οθονη. Επισης οταν οδηγουμε φορτηγο, μπορουμε να ρυθμισουμε τα αυτοματα κανονια. Με εντυπωσιασε πολυ το γεγονος οτι δυο αποστολες απαιτουν να μπεις μεσα σε καποιο μεγαλυτερο κατασκευασμα, οπως πχ στο διαστημικο σταθμο απο οπου κλεβουμε την ακατο Tyderium!!!

Λογω προσφατης τεχνολογιας το παιχνιδι υποστηριζει λειτουργιες των πιο προσφατων joystick, οπως να κοιτατε γυρω-γυρω, να περιστρεφεται το σκαφος, κλπ.

Τελος, αντι για εισαγωγικες historical missions, υπαρχει επιλογη για multiplayer παιχνιδι, οπου εχουμε επιλογη να οδηγησουμε και αυτοκρατορικα σκαφη. Δεν εχω ομως ασχοληθει.

Γραφικα-ηχος

Περασαν ~5 χρονια απο την κυκλοφορια του TF με τις οποιες καινοτομιες του, και αυτο φαινεται. Εχουμε 3δ επιταχυνση, υψηλη αναλυση, λεπτομερη textures. Ετσι βλεπουμε διαφανα τα τζαμια των κοκπιτ, λαμψεις στις μηχανες, δεσμες ενεργειας οταν χτυπαμε ενα σκαφος με ιονοβολα, κοκκινο λαμπυρισμα οταν χτυπαμε σκαφος που εχει ασπιδες, και μαυρισμα οταν χτυπαμε επιφανεια που δεν εχει ασπιδες. Ετσι πχ μονο με το ματι μπορουμε να ξερουμε ποτε εξουδετερωνουμε τις ασπιδες του εχθρικου σκαφους που επιτιθομαστε χωρις να κοιταμε ολη την ωρα στο HUD.

Η μεγαλυτερη διαφορα ομως φαινεται στο ιδιο το κοκπιτ. Δεν ειναι πλεον μια επιφανεια bitmap, αλλα 3δ. Εαν το joystick σας εχει "καπελακι" μπορειτε να περιστρεψετε την οπτικη και να δειτε ολο το εσωτερικο περιβαλλον του κοκπιτ και σκαφη που πετανε πανω και διπλα σας. Επισης οταν μας σωθουν οι ασπιδες και χτυπηθει το σκαφος, θα δουμε σπιθες να πεταγονται απο την κονσολα.

Εδω τωρα κατι με χαλασε: τα διαφορα HUDS δεν ειναι μερη του κοκπιτ-σκηνικου, αλλα απλα παραθυρα που "αιωρουνται", οπου και αν κοιταμε. Αυτο ειναι κυριως καλο γιατι πμορουμε να επιλεξουμε ποια θα φαινονται και ποια οχι, και ειναι παντα ορατα, ανεξαρτητα με το που κοιταμε και το αν εχουμε κοκπιτ. Τα παλια ομως ηταν πιο ρεαλιστικα.

Η μουσικη δεν ειναι midi ουτε cd audio οπως στα προηγουμενα παιχνιδια, αλλα ψηφιακα αποσπασματα απο τα πρωτοτυπα soundtrack που τα διαχειριζεται η μηχανη imuse: το θεμα αλλαζει συμφωνα με την κατασταση οπου βρισκομαστε (αν και σε ελαχιστες περιπτωσεις η εναλλαγη ή η επανάληψη ειναι αποτομη). Με ενοχλει παντως οτι ολα τα παιχνιδια Star Wars της εποχης ειχαν την ιδια "τεμπελικη" λογικη: Χρησιμοποιουσαν αυτούσια την πρωτοτυπη μουσικη του Τζων Ουιλιαμς χωρις να ακουμε καποια καινουργια δημιουργια ή ρεμιξ. Αυτο βεβαια δεν αποτελει αναγκαστικά μειονεκτημα αφου απο μονη της ειναι υπεροχη, κλασσικη αξια, με πολλη δυναμικη.... ο τροπος που χρησιμοποιειται εδω ειναι πολυ σωστός και καποιες αποστολες/σκηνες οφειλουν την "πορωτικότητά" τους στη μουσικη επιλογη. Ειναι αξεχαστη η σκηνη οπου δραπετευουμε απο τη μαχη του Vergesso διπλα απο τον Executor ενω παιζει το track "The Asteroid Field" απο το Empire Strikes Back :D

Τωρα συγχωρεστε με που λογω αργης συνδεσης δεν μπορω να ασχοληθω με screenshots (και θα ειχα εντυπωσιακα να δειξω). Σας αποζημιωνω ομως με αυτο το βιντεο (προσοχη γιατι μπορει να ειναι σποιλερ αν δεν το εχετε παιξει)

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=TVEiXBIUf4c]YouTube - Star Wars X-Wing Alliance Death Star II. Tunnel Speedrun
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το καλύτερο από την σειρά X-Wing, και από τα τελευταία big budget space sim releases. Το μόνο αρνητικό για μένα ήταν η Deathstar Run, (γιατί IMHO, από space sim έγινε ραλλάκι), και το ότι άφησε κενά στην ιστορία της οικογένειας.
 
Δεν ξερω τι εννοεις αρνητικο. Στην αρχη με δυσκολεψε παρα πολυ. Και τωρα οποτε το ξαναπαιζω μετα απο καιρο, θελω 5 φορες μεχρι να το καταφερω (παροτι απο τοτε ανακαλυψα οτι μπορεις να σπας τα εμποδια πυροβολωντας τα!). Γενικως εχει πολλα προγραμματιστικα και ρεαλιστικα λαθη αυτη η αποστολη και αρκει να συγκρουστεις γι ανα γινουν ολα μπαχαλο.

Παντως με εντυπωσιασε πολυ οταν το ειδα (παρα πολλα γραφικα και χρωματα και πιστά με την αναλογη σκηνη της ταινιας) και δειχνει τις δυναμικες της μηχανης. Το τελικο αποτελεσμα (ειδικα οταν το κερδιζεις) σε αποζημιωνει με το παραπανω

Αλλωστε καλο ειναι μια πιστα να επιδεικνυει μια αλλαγη :)

Ο Ace αναφερεται μια φορα μονο και αυτο ειναι σε μια εγκυκλοπαιδεια. Σε αυτο ομως δεν ευθυνεται το παιχνιδι.

Για τους wiki-geeks: http://starwars.wikia.com/wiki/Ace_Azzameen
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γενικως εχει πολλα προγραμματιστικα και ρεαλιστικα λαθη αυτη η αποστολη και αρκει να συγκρουστεις γι ανα γινουν ολα μπαχαλο.
Αυτό με τσάντιζε. Σε κάποια σημεία ήταν τελείως random το πόσο shield έχανες, ειδικά σε στενά μέρη. Και η χρονική διάρκεια της, έπρεπε να έιναι η μισή τουλάχιστον.
 
Το τελευταιο αντιο των old school space sims .

Φανταστικο gameplay και γραφικα.Αξιος διαδοχος των προηγουμενων.
 
Το XvT μπορεί να μη σε άρεσε αλλά είχε τον πιό φανατικό κόσμο online σε σχέση με το Alliance. Για μήνες ολόκληρους το έπαιζα online, έκανα και 2 πιλότους στον υπέρτατο βαθμό (Darth Vader)(μισά ranks single player, τα άλλα μισά μόνο με online fights), Όταν το Alliance ξεκίνησε, η online κοινότητα δε πολυασχολήθηκε και δεν είχε πολύ κόσμο και σταμάτησε σχετικά γρήγορα το online του. Θυμάμαι κι όλας το (XvT) είχε πολύ πιο δύσκολο skirmish creator αλλά μπορούσες να φτιάξεις πολύ πιο πολίπλοκες skirmish αποστολές από ότι στο Alliance. Το Αlliance το έπαιζα μέχρι και το 2008, υπάρχει μια σελίδα από φανατικούς του συγκεκριμένου game που αναβαθμίζαν τα γραφικά στα ships. http://www.xwaupgrade.com/

Τώρα απλά περιμένω το The Old Republic online (άντε κι αργεί)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν ειναι ακριβως οτι το XvT 'δεν μου αρεσε'. Μπορει για αυτο που φτιαχτηκε (online game) να ηταν αψογο. Το θεμα ηταν οτι ειχα λατρεψει τα σεναρια των προηγουμενων παιχνιδιων και το πως εδεναν με τις ταινιες και προχωρουσαν την ολη μυθολογια.

Ακομα και σημερα δεν εχω ασχοληθει ποτε με online παιχνιδια. Ισα ισα εχω αγγιξει MMORPGs απο περιεργεια η οποια μετα απο αυτο μου εφυγε :)
 
Πίσω
Μπλουζα