TIE Fighter

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.578
Αντιδράσεις
1.703
250px-SWTIEFighter.jpg


Αυτοβιογραφικη εισαγωγη:

Ειχαν περασει 2 χρονια απο την κυκλοφορια του X-wing, δημιουργωντας την πορωση μου προς το μυθο του Πολεμου των Αστρων. Ο γνωστος μου που με μυησε σε αυτο, μου ανεφερε και μια νεα κυκλοφορια, το TIE Fighter "μονο που, λεει, οδηγεις τα σκαφη της Αυτοκρατοριας, αυτα τα στρογγυλα... δεν ειναι τοσο καλο ομως... αλλωστε εγω υποστηριζω τους Επαναστατες!! Χεχ..."

Η πληροφορια αυτη με ιντριγκαρε, για να μη αναφερω οτι ο τιτλος 'φάιτερ' συνειρμικα μου εκανε σε arcade!. Πως γινεται να βγει παιχνιδι για τους "κακους"; πως θα ειναι να βρισκεσαι μέσα σε κατι που πριν απο λιγο ηταν απλα ενας εχθρικος στοχος στο κοκπιτ σου; στο X-wing τα TIE δεν ειχαν ασπιδες, ποσο δυσκολο θα ειναι αραγε;

200px-Lulsla_dogfight.jpg


Πίου-πίου!!

Οκ, μπορει να μη ηταν 'τοσο καλο' αλλα ως fan επρεπε να του ριξω μια ματια. Η πρωτη μου εντυπωση πραγματι αντικατοπτριζε το παραξενο της υποθεσης: μολις μετα τα γνωριμα γραμματα STAR WARS, αντι για τη γνωστη ορχηστρικη φανφαρα, με καλωσοριζει το Αυτοκρατορικο Εμβατηριο! :eek: Και στην εισαγωγη βλεπουμε τους εχθρους μας, τον Νταρθ Βειντερ (τον οποιο απο δω και μπρος πρεπει να τον θεωρουμε 'αξιωματικο μας') και κατι αυτοκρατορικα σκαφη, να καταρριπτουν θριαμβευτικα τα γνωστα και αγαπημενα μας X-wings. :cry: τελικα το να κυνηγαω στο στοχαστρο μου ενα X-wing που ενστικτωδως θα το θεωρούσαμε σύμμαχο, ξενισε στην αρχη αλλα δεν ηταν τοσο δυσκολο να προσαρμοστει κανεις

Οι βελτιώσεις απο το X-wing είναι τόσες πολλές που θα μπορούσα αντι για review απλα να γραψω λίστα. Απο τα βελτιωμένα γραφικά, τον πιο πλούσιο χειρισμό, την πληθώρα σκαφών και σκηνικών μέχρι τα συναρπαστικά σενάρια, το απίστευτο briefing και τους εν πτήση διαλόγους!!

Υποθεση

Βρισκομαστε λιγο μετα τη νικη της Αυτοκρατοριας στη μαχη του Χοθ (αρχη του Empire Strikes Back... και ολο το σεναριο δραδραματιζεται μεχρι λιγο πριν τη μαχη του Εντορ στο τελος του Return of the Jedi). Ελέγχετε τον Maarek Stele, πιλοτο της Αυτοκρατοριας και μεσα απο αποστολες, ηρωισμους και κατορθωματα, θα ανεβασετε τον Μααρεκ στην κλιμακα των αξιωματικων, ενω παραλληλα θα γίνει εμπιστος του Αυτοκρατορα.

Πριν ξεκινησετε το παιχνιδι (αλλα και μεταξυ των αποστολων) μπορειτε να εξερευνησετε τη βαση. Μπορειτε να παιξετε τις εκπαιδευτικες και ιστορικες αποστολες σε εξομοιωτη, και να δειτε την ολογραφικη βαση δεδομενων των σκαφων που εμφανιζονται στο παιχνιδι. Η διαφορα εδω με το X-wing ειναι οτι βλεπετε τρισδιαστατα μοντελα που μπορειτε να περιστρεψετε. Μου αρεσε ομως που στο X-wing μας φωτιζε και τα διαφορα μερη του καθε σκαφους, κατι που εδω απουσιαζει, καθοτι αυτες οι εγκυκλοπαιδικες πληροφοριες δεν παιζουν ρολο στο gameplay.

Οι πρωτες αποστολες εχουν να κανουν με την αποκαλυψη Επαναστατων φυγαδων απο τον Χοθ. Στη συνεχεια θα εχουμε να αντιμετωπισουμε πειρατες, θα εμπλακουμε σε ενα εμφυλιο πολεμο, θα προστατεψουμε μυστικα σχεδια για τα βελτιωμενα σκαφη TIE Defender, αλλα και θα μπλοκαρουμε τα σχεδια πραξικοπηματιων αξιωματικων που προδοσαν την Αυτοκρατορια. Οι τελευταίες αποστολές έχουν να κάνουν με το να εμποδίσετε τους Επαναστάτες να ανακτήσουν τα σχέδια του δεύτερου Death Star.

175px-ZaarinVader.JPG


Τα νεα ΤΙΕ ειναι ετοιμα και επιθεωρουνται απο τον Βειντερ. Ποιος μας πιανει!

Οδηγούμε αριθμό σκαφών της Αυτοκρατορίας, σε αντίθεση με το X-wing που ειχαμε μονο 3+1: τα ΤΙΕ που εμφανίζονται στις ταινίες, αλλά και Assault Gunboat (που πρωτοεμφανίστηκαν στο X-wing). Στην πορεία θα φύγουμε πια απο τα μικρά αναλώσιμα σκάφη 'του σωρού' και θα οδηγήσουμε καινούργιες πρωτότυπες εκδόσεις TIEs με ασπίδες και hyperdrives, οπως ταιριάζει στους λέουρες :cool:

300px-C_mylok4.jpg


Επιλέγοντας αποστολή

Το σενάριο είναι διαιρεμένο σε 7+3 Tours of Duty με σχεδόν 5 αποστολές η κάθε μία (πάλι σε αντίθεση με τις 3+2 του X-wing :) ) Η διαφορά με το προηγούμενο παιχνίδι είναι οτι το κάθε Τουρ διαδραματίζεται σε συγκεκριμένο πλανητικό σύστημα και έχει συγκεκριμένη σεναριακή συνοχή. Επίσης μπορείτε μεν να επιλέξετε ποιό Τουρ θα παίξετε, αλλά κάποια είναι κλειδωμένα, αναλόγως με το ποιά έχετε τελειώσει. Πολύ λογικό εφόσον κάποια αφορούν χαρακτήρες και γεγονότα που αργότερα δε θα υπάρχουν/ισχύουν.

300px-Harkov2.jpg


Ο προδότης πιάστηκε (χαρη σε μενα βεβαια!) και ειναι ετοιμος να meet his destiny!!

Κάθε τερματισμός, σας ανταμείβει (εκτός απο μετάλιο) και με μια όμορφη cutscene.

Γραφικά

Τα γραφικά του παιχνιδιού ειναι VGA. Hand drawn (με λιγο 3δ) στις σκηνες δράσεις, ενώ η μηχανή πτήσης αποτελείται απο 3δ πολύγονα. Εκει διαφέρουν απο έκδοση σε έκδοση: Η πρωτότυπη είχε γραφικά επιπέδου X-wing αλλά (όπως είναι φυσικό) με βελτιωσεις όπως η φωτοσκίαση Gouraud που δίνει ένα πιο τρισδιάστατο εποτέλεσμα... ποτέ όμως δεν κατάλαβα γιατι τα X-wing φαίνεται να κιτρινίζουν :) Οι νεώτερες έχουν γίνει με τη μηχανή του X-wing vs TIE Fighter: υψηλή ανάλυση, λεπτομερή textures.

250px-Lucky_day_cort.jpg


Μπορει να το πυροβολούσα, αλλα ήθελα να πιλοτάρω ένα τέτοιο!

Δε μου αρέσουν οι ψευτορομαντισμοί αλλά απο το λίγο που έπαιξα, δεν με ενθουσιάσαν οι νέες εκδόσεις. Όχι μόνο δεν είχαν τη 'μαγεία του παλιού' αλλά η ανάμειξη παλιών στοιχείων (χαμηλή ανάλυση sound samples, midi, παλιό gameplay) με τα καινούργια γραφικά έβγαζε ένα άβολο αποτέλεσμα.

Σε όλες τις εκδόσεις όμως, τα σκάφη είναι (σχετικά) λεπτομερή και καλοσχεδιασμένα μέσα στα πολύγονά τους. Πληθώρα σκαφών, διαστημοπλοιων, σταθμών, πλατφόρμων, διαστημικών κιβωτίων, τόσο όμορφα σχεδιασμένα που πετούσα γύρω γύρω για να χαζεύω.

Ηχος

Διατηρώντας την παράδοση, η μουσική είναι βασισμένη στο soundtrack του Πολεμου των Αστρων, και κυρίως στο Imperial March, το οποίο είναι ρεμιξαρισμένο σε μια μονότονη μουσική ιδανική για μουσικό χαλί παιχνιδιού. Ο'τι πρεπει για οδήγηση (και πτήση ;) ). Γενικώς η μουσική είναι εμβατηριακή και αποτελείται απο φανφάρες που ταιριάζουν πολύ με το παίξιμο και μάλιστα λειτουργεί ευεργετικά για το ηθικό του παίκτη

Κι εδώ χρησιμοποιείται η μηχανή iMuse η οποία έχει τη νοημοσύνη να αλλάζει τη μουσική ανάλογα με το τί γίνεται. Έτσι όταν έρχονται ενισχύσεις ακούγεται ενα cue του Imperial March, όταν έρχονται Επαναστάτες ακούγεται το δικό τους θέμα, ακριβώς όπως και στο X-wing. Η διαφορά όμως εδώ είναι οτι το πρώτο ακούγεται θριαμβευτικά, και το δέυτερο κάπως.. απειλητικά ;) πώς το κατάφεραν οι μουσικάντηδες, ακόμα απορώ :xm:

Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε το speech, που κατα τη διάρκεια της πτήσης ακούγεται κάπως πνιγμένο. Πάντως στην έκδοση για CD, όλα τα μηνύματα και οι διάλογοι στις πτήσεις, ακούγονται με φωνή. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα briefings.

Gameplay

Τώρα φτάσαμε στα δύσκολααααα... Θα το πω απλα: πρόκειται για ένα απο τα καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει... έβερ. Πολύ θα θελα να το έλεγα στον τύπο που μου το δάνεισε!

Το gameplay είναι σχεδόν πανομοιότυπο με του X-wing. Η βασική διαφορά είναι οτι εδω πρεπει να σκέφτεστε σαν Αυτοκρατορικός: τα ΤΙΕ δεν εχουν ασπίδες και βασιζομαστε στην αριθμητική υπεροχή. Επίσης επειδή δεν έχουν ούτε hyperdrive, στο τελος της αποστολής γυρίζουμε στη βάση ή στο Star Destroyer μας. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά: ισορροπούμε ταχύτητα-οπλισμό-ασπίδες-beam pulse όσο καλύτερα γίνεται την κάθε δεδομένη στιγμή, μαρκάρουμε τον αντίπαλο, καταστρέφουμε ό,τι λεει η αποστολή κλπ κλπ.

250px-Cloaked_mage.jpg


Ο τυπος που μας δινει τις προσθετες αποστολες

Η πρώτη εμπειρία είναι το briefing: Εκτός απο το γνωστό χάρτη με τις οδηγίες, μετά έχουμε να μιλήσουμε στον αξιωματικό, με ένα ιντερφείς σαφή αναφορά στα adventures της Lucas. "Ποιος είναι ο σκοπός, τί θα οδηγάω, τί εχθρούς θα αντιμετωπίσω" Παρότι οι απαντήσεις ήταν αυτονότητες, τις ρωτούσα για να μπω όσο γίνεται μέσα στο παιχνίδι. Εκτός όμως απο τον αξιωματικό, έχουμε και έναν Μαγο του Αυτοκράτορα ο οποίος μας μιλά για τις Secondary objectives που έχουν να κανουν με το Intelligence!! Η επιτυχής εκτέλεση τους μας εισάγει στο Inner Circle of the Emperor οπου ανεβάινουμε κι εκεί βαθμίδες.

Πάμε τώρα στα συν, που είναι ΠΟΛΛΑ!!!!

Καταρχάς το παιχνίδι είναι βιώσιμο. Το X-wing το λάτρεψα αλλά άλλο τόσο το μίσησα. Αυτό εδώ όμως δεν φάνηκε να είναι 'εχθρός' μου. Δεν υπάρχει 20λεπτη αποστολή που στο τέλος σου φέρνει ένα σμήνος βομβαρδιστικών και στα χαλάει όλα όπως στο X-wing :cry: Επίσης ένιωσα οτι ζω μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού: οι αποστολές του X-wing ήταν όλες σε deep space, με 2-3 κιβώτια. Εδώ είμαστε γύρω απο ολόκληρες εγκαταστάσεις και στόλους. Δεν έχουμε μόνο 2-3 φίλους και 50 εχθρούς, αλλά και ουδέτερα σκάφη που ειτε πηγαινοέρχονται ειτε ειναι παρκαρισμένα, το καθένα να εκτελεί τα προ-προγραμματισμένα scripts του σεναρίου.

Τι να πω για το διαστημικό εργοστάσιο (ολόκληρο γομάρι) που πρεπει να διαλυσετε ολομόναχοι με ενα missile boat (και αποθεμα 100 ρουκετων)!!

Υπάρχει επίσης ένα status screen που μας δειχνει την κατασταση και τις ενέργειες του κάθε σκάφους, και το χρόνο που του απομένει. Άλλο πλεονέκτημα είναι το οτι μπορούμε να δούμε ανα πάσα στιγμή λεπτομερώς τα Objectives (primary και secondary). Υπάρχουν και bonus objectives τα οποία όμως τα εκτελούμε στην τύχη, και τα μαθαίνουμε μόνο αφού τα κάνουμε. Επίσης κατα τη διαρκεια της πτήσης έχουμε διαλόγους που έρχονται απο τον ασύρματο, με σχόλια και νέες εντολες. Φυσικά υπάρχει και Log οπου μπορούμε να δούμε τα περασμένα. Last but not least: μπορειτε να επιταχυνετε το χρονο σας σε περιοδους οπου πρεπει να περιμενετε να γινει καποια μακροσκελης επιχείρηση όπως πχ boarding, χωρις να περιμένετε 10 λεπτά να τελειώσει προσευχόμενοι να μη γινει ξαφνικα καποια στραβη :)

250px-Zack1_board.jpg


Η χρησιμοτατη status screen

Άλλες επιπλέον λειτουργίες είναι το 3d HUD οπου βλέπουμε την ακριβή γωνία του στόχου μας, και όχι απλά το σχεδιάγραμμά του. Εκει μπορούμε να συγκεκριμενοιποιήσουμε το στόχο μας αν πρόκειται να ρίξουμε ρουκέτες, πολύ χρήσιμο αν θέλουμε απλά να τον ακινητοποιήσουμε (μαρκάρουμε τις μηχανές) ή να αφαιρεσουμε τις ασπίδες κάποιου εχθρικου Star Destroyer (μαρκάρουμε τις μπάλες στην κορφή! παλιο κολπο!). Επίσης αργοτερα θα εφοδιαστούμε με ενα beam pulse το οποιο θα επιβραδύνει το στόχο μας, διευκολύνοντας τη στοχευση μας :D

300px-Ta_beam_load.jpg


Η αποστολη πετυχε. Απο δω και μπρος θα εχουμε tractor beam ;)

Εκτος απο τις εντολες που μπορουμε να δωσουμε στους συνπιλότους μας (προστατεψε με, φύγε, χτύπα αυτό το στόχο), μπορούμε να καλέσουμε ενισχύσεις, με μια μείωση στη βαθμολογία. Επίσης όταν έχουμε βομβαρδιστικό, μπορούμε να ζητήσουμε ξαναγέμισμα απο ενα transport (αρκει να μη γινει αυτη η διαδικασια στη μέση του πεδίου της μάχης, γιατι πανε τα εφόδια ;) )

Τα καλα δε σταματάνε εδώ: οταν χάσετε, το σκορ σας δε μηδενίζεται γιατι έχετε επιλογη backup του πιλότου σας.

Εντυπωση

Το παιχνιδι ειναι το πρωτο στην ιστορια που παιρνει το ρολο της αυτοκρατοριας. Επισης μεχρι σημερα παραμενει το μοναδικό που διαδραματίζεται εξ ολοκλήρου απο την πλευρά της.

Παροτι ημουν αρνητικα προκαταβεβλημενος, αρνητικα στοιχεια το παιχνίδι δεν έχει. Μπορει να μη φτανει το βαθος του Wing Commander αλλα εκτινασσει το ειδος ετη φωτος μπροστα. Μονο το X-wing Alliance το έφτασε, και αν (αναμενεται review :) ). Το μονο που με χαλασε ήταν οτι η πρόοδος του παίκτη δε φαίνεται απο τη μουράτη στολή του αξιωματικού όπως στο X-wing, αλλα απο ενα ξερο κουτακι με μετάλλια.

Order.jpg


Επίσης όπως ειπα, το παιχνίδι δεν είναι σαδιστικό όπως το X-wing αλλα σε 2-3 φασεις είχε τα bugs του. Δεν ξερω τι στραβο είχα κάνει, αλλά μου είχαν τύχει αποστολές που δεν τελείωναν. Δηλαδή τα σκάφη που έπρεπε να έρθουν δεν έρχονταν ποτέ, η κάποια διαδικασία δεν ολοκληρονώταν, χωρίς να έχει χαθεί κάποιο κρίσιμο σκάφος (ή τουλάχιστον δεν έλεγε τιποτα τέτοιο το log). Αυτο με ανάγκαζε να αρχίσω την αποστολή ξανά

Δεν ξερω πως να το τονισω αλλιως: μιλαμε για ενα παιχνίδι που με είχε συνεπάρει, τόσο στο σενάριο όσο και στο gameplay. Προσπαθούσα να ρουφήξω όσο γίνεται απο τα στοιχεία του, στην υπόθεση, στα briefings, στους διαλόγους 8) Αξέχαστες σκηνές οπου ο στόλος μου εξαπολύει ενα σμηνος απο ΤΙΕ, με σκοπό να εξολοθρεύσουμε εχθρικα Star Destroyers. Το τι χαμός έγινε απο σκάφη να πετάνε δεξιά και αριστερά, ανταλλαγές πυρών να φωσφορίζουν δε λέγεται. Και όλα αυτά όσο εγω στριφογυρνούσα γυρω απο τα εχθρικά σκαφη (που να με παρουν χαμπαρι τα κανονια τους) προσπαθωντας να λοκαρω τις γεννητριες των ασπιδων!! Πραγματικός Πόλεμος των Άστρων!!

Dromon_mfrg.jpg


Τα σχολια περιτεύουν! Πίου-πίου λέμε!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Cool Review φιλε Rakeesh.. και εγω ειμαι της φιλοσοφιας "There can only be X-Wing.." αλλα οπως σωστα εθεσες στα γραπτα σου σχολια, το παιχνιδι αυτο κλεινει τον κυκλο (τουλαχιστoν αυτο που ανοιξε το X-Wing), τοποθετωντας μας στην αντιπερα οχθη. Θυμαμαι το ειχα πρωτοδει σε ενα PC ενος φιλου μαζι με το Indiana Jones 4 και ηταν η πρωτη φορα που ενιωσα μειονεκτικα εχοντας συνηθισει να φτυνω καταμουτρα τα παιχνιδια των PC (γαλουχημενος με ZX +2, CPC 6128, 520 STFM και A500). Eτσι μετα απο το απογευμα εκεινο που εγινε η πρωτη επαφη με το παιχνιδι αυτο, συνεχισα πεισματικα και συστηματικα την καταστροφη των Kilrathi στο Wing Commander στην 500αρα μου!

Cool Stuff!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φιλε μου ο κυκλος εκλεισε με το X-wing Alliance... σου προτεινω να του ριξεις μια ματια :)
 
!

Ωραίο review..αν και είμαι μεγάλος fun της σειράς και έχω ασχοληθεί με τα περισσότερα παιχνίδια που έχουν βγει με theme Star Wars...την σειρά X-Wing δεν την είχα δει καθόλου..Την ιδια περίοδο βέβαια έπαιζα μετα μανίας το Wing Commander 3 αλλά και το Rebel Assault (τρομερή Star Wars εμπειρία για την εποχή...είχα παθει πλάκα) το οποίο ήταν περισσοτερο rail shooter και όχι simulation oriented. Μετά είχα κολλήσει με το Privateer 2 οπότε δεν είχα χρόνο για άλλο space game.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
O φίλος σου ήθελε κρέμασμα γι' αυτή την ανακρίβεια - μόνο αυτό θα πω.
Και πριν από αυτό πίσσα και πούπουλα, για να είναι πλήρες το σετάκι. :D Από ότι είδα στα screenshots είναι η έκδοση με τη μηχανή του X-Wing vs TIE Fighter.
 
τα screenshots δεν ειναι απαραιτητα απο καποια συγκεκριμενη εκδοση, μιας και τα βρηκα online. Εχω δει και τις 3 εκδόσεις (αλλα εχω τερματίσει μόνο την παλιά)
 
τα screenshots δεν ειναι απαραιτητα απο καποια συγκεκριμενη εκδοση, μιας και τα βρηκα online. Εχω δει και τις 3 εκδόσεις (αλλα εχω τερματίσει μόνο την παλιά)
Εγώ έχω τερματίσει την τελευταία. (Βέβαια είχα αρχίσει και την original, αλλά τα saves ήταν συμβατά). Από ότι θυμάμαι μέχρι και το bug - cheat, είχαν αντιγράψει από την original μέχρι την καινούργια. :)

Το X-wing το λάτρεψα αλλά άλλο τόσο το μίσησα.
Δεν υπάρχει 20λεπτη αποστολή που στο τέλος σου φέρνει ένα σμήνος βομβαρδιστικών και στα χαλάει όλα όπως στο X-wing
Πολύ σοφά λόγια τα παραπάνω. :)
 
μπραβο ..ηταν η εποχη που τα home εσβηναν και τα pc εδειχναν τα δοντια τους ,εγω πηρα πριν αρκετο καιρο τις επανεκδοσεις των xwing και tie fighter ,αν και το tie fighter δεν καταφερα να το τρεξω.....!το x wing μαλλον θα ελεγα οτι ηταν λιγο βαρετο..
 
Ενα απο τα καλυτερα της σειρας!!!

ΤΙΕ defender και τα μυαλα στα καγκελα!
 
Πίσω
Μπλουζα