Wizard of Wor

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.314
Αντιδράσεις
480
Wizard of Wor (1983)

attachment.php






Ήταν άραγε το πρώτο ή το δεύτερο παιχνίδι το οποίο έπαιξα στον C64; Μήπως ήταν πρώτο το Galaxy ή το Pakacuda;

Σε κάθε περίπτωση, ένα από τα πρώτα παιχνίδια τα οποία απέκτησα μαζί με τον Commodore 64 ήταν το Wizard of Wor. Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '80 και μη έχοντας δει ακόμη αρκετούς τίτλους στον υπολογιστή, το συγκεκριμένο παιχνίδι με την τρομακτική του μουσική εισαγωγή (Danger Ahead) και τη λαβυρινθοειδή διάταξη των πιστών ήταν ό,τι έπρεπε για να χάσω τον ύπνο μου (από τις ώρες παιχνιδιού :p ) εκείνες τις ημέρες. Κι όμως το Wizard of Wor είχε και ακόμη κάποια χαρακτηριστικά τα οποία δε συναντούμε συχνά πλέον στα σύγχρονα παιχνίδια. Καταλαβαίνετε φαντάζομαι πως μιλάμε για το game play.

He was the Wizard of a thousand kings…

Θυμάμαι ακόμη τα λόγια του ανθρώπου που μας έφερε τον υπολογιστή και μας παρουσίαζε το παιχνίδι (δεν ήταν τα παραπάνω που σημείωσα με bold :) ). «Αυτό το παιχνίδι παίζεται και με δύο παίκτες ταυτόχρονα».

Και προφανώς ήταν το πρώτο παιχνίδι στο οποίο έβλεπα πως δύο παίκτες μπορούν να παίξουν σε συνεργασία. Ήταν επίσης ένα από τα πρώτα παιχνίδια που έπαιζα κι αν συνυπολογίσουμε πως είχα τότε μόνο ένα joystick καταλαβαίνετε πως η παρατήρηση αυτή πέρασε μάλλον σε δεύτερη μοίρα.

Αυτό που είχε σημασία ήταν πως μπορούσα να ελέγξω έναν «διαστημάνθρωπο» και να σκοτώσω κακά τέρατα μέσω του υπολογιστή.

Αυτό όμως είναι και το απλό σενάριο του παιχνιδιού.

attachment.php
"Into the arena, the beasts are prepared" όπως μας λένε και οι Running Wild.

attachment.php


Οι αντίπαλοι του παιχνιδιού και οι πόντοι που μας δίνουν.





Αναλαμβάνουμε το ρόλο ενός ανθρώπου ο οποίος μοιάζει με μαχητή του διαστήματος (Worrior) με σκοπό να πολεμήσουμε τον κακό μάγο Wizard of Wor, τον οποίο προστατεύουν μια σειρά από τέρατα σε διάφορα dungeons.

Σε κάθε πίστα εμφανίζονται 6 πλάσματα τα οποία έχουν αρχικά τη μορφή των Burwors (μπλε τέρατα). Κάθε φορά που σκοτώνουμε ένα Burwor με το laser μας μετασχηματίζεται σε ένα ισχυρότερο και ταχύτερο πλάσμα το Gurwor (κίτρινο), ενώ αν εξολοθρεύσουμε κι αυτή του τη μορφή μετασχηματίζεται σ' ένα ακόμη ισχυρότερο το Thorwor (ροζ).

Αν εξολοθρεύσουμε όλα τα τέρατα και τις τελικές τους μορφές, εμφανίζεται το... κατοικίδιο του μάγου το οποίο ονομάζεται Worluk. Το πλάσμα αυτό κινείται με μεγάλη ταχύτητα στην οθόνη και θα πρέπει να το σκοτώσουμε προτού ξεφύγει από το Dungeon.

Κάθε τέρας αφού εξολοθρευθεί μας δίνει διαφορετικό αριθμό πόντων ενώ όταν συμπληρώσουμε έναν αριθμό κερδίζουμε μια έξτρα ζωή. Τα Burwors μας δίνουν 100 πόντους, τα Garwors 200, τα Thorwors 500, τα Worluks 1000 διπλασιάζοντας μάλιστα το σκορ μας κάθε φορά που τα σκοτώνουμε και ο Wizard of Wor 2500.

Σε περίπτωση που παίζουμε διπλό, κερδίζουμε από 1000 πόντους κάθε φορά που σκοτώνουμε τον αντίπαλο Worrior.

Ανά μερικά dungeons κι αφού πρώτα έχουμε σκοτώσει το Worluk, εμφανίζεται ο Wizard of Wor με σκοπό να μας βγάλει ο ίδιος από τη μέση. Είναι ιδιαίτερα δύσκολος αντίπαλος και μπορεί να εξαφανίζεται και να επανεμφανίζεται σε τυχαία σημεία της πίστας αιφνιδιάζοντάς μας. Κάθε επαφή μαζί του ή και κάθε χτύπημα από τις ακτίνες που εκτοξεύει εναντίον μας, μας κοστίζει μια ζωή.

Σε απώλεια μιας ζωής θα μας οδηγήσει και κάθε επαφή ή βολή από τα υπόλοιπα πλάσματα, με εξαίρεση το Worluk το οποίο αρκεί και μόνο να μας αγγίξει για να μας σκοτώσει (εξάλλου με την ταχύτητα που κινείται δεν του είναι πολύ δύσκολο).

attachment.php
Η μάχη έχει ανάψει για τα καλά.

attachment.php


Το pet του μάγου.





Ο χαρακτήρας μας μπορεί να κινείται οριζόντια και κάθετα πυροβολώντας στις αντίστοιχες διευθύνσεις. Στο κάτω και μέσο μέρος της οθόνης παρουσιάζεται το radar μας το οποίο μας ειδοποιεί για τη θέση των τεράτων αλλά και του μάγου κάθε φορά που βρίσκονται σε αόρατη μορφή (προσωπικά η δυνατότητα αυτή δε μου χρειάστηκε καθόλου).

Οι πίστες έχουν τη μορφή λαβύρινθου, ενώ δύο στενοί διάδρομοι οι οποίοι ανοίγουν ανά ορισμένα χρονικά διαστήματα μπορούν να μας μεταφέρουν από το ένα μέρος της οθόνης στο άλλο. Όπως είναι προφανές η αρχιτεκτονική των dungeons θυμίζει αρκετά το pac-man. Μετά την 4η πίστα μεταφερόμαστε στην "Arena" στην οποία οι τοίχοι λιγοστεύουν ενώ αφού περάσουμε μερικές ακόμη αντί για την Arena θα συναντήσουμε την "Pit" στην οποία οι τοίχοι έχουν εξαφανιστεί και τα πλάσματα (αλλά κι εμείς) κινούνται ελεύθερα στην πίστα.

Αν κι έφθασα στην 98η πίστα του παιχνιδιού δε φάνηκε να τελειώνει μιας και η επόμενη πίστα "The Pit" με οδηγούσε συνεχώς στην προηγούμενη (98η). Δεν πειράζει. Μικρό το κακό για τη διασκέδαση που προσέφερε το παιχνίδι.

attachment.php
Ο Μάγος τελικά εμφανίζεται.





Το Wizard of Wor είναι ένα από τα πρώτα κι αγαπημένα μου (έτσι γίνεται συνήθως :) ), παιχνίδια στον C64, στο οποίο η απλότητα και το εθιστικό gameplay ήταν αρκετά για να με κάνουν να κολλήσω μαζί του τότε αλλά και σήμερα για αρκετές ώρες.

Μην περιμένετε εντυπωσιακά γραφικά και αληθοφανείς ήχους (αν και ο ήχος κάθε φορά που σκοτώνουμε το μάγο είναι αρκετά τρομακτικός). Το Wizard of Wor θα σας συναρπάσει και σας παγιδέψει με έναν μαγικό τρόπο στα dungeons του κάνοντάς σας να απορείτε στο τέλος για το τι χρειάζεται τελικά ένα video game και τι όχι ώστε να είναι διασκεδαστικό.
 
Αλλο ένα εξαιρετικό review απο τον Αlucard, αυτή τη φορά για ένα uber-classic παιχνίδι !! :thumbup: (είχαμε διαβάσει σχετικά και σε ιστορία του "Πολεμιστή του κομπιούτερ" στο "Αγόρι", όπου είχε μεταφραστεί ως "ο μάγος του Βορ" :D )
 
Φοβερό παιχνίδι και καταπληκτικό το conversion στον C64, και για μένα ήταν μια από τις πρώτες μεγάλες αγάπες. Τώρα το παίζω στο ΜΑΜΕ.
 
Δεν το έχω παίξει. Τελικά, ως παιδί, ήταν πολλοί οι σημαντικοί τίτλοι του C64, που παρέλειψα να ασχοληθώ!! Παρόλο που είχα το C64, δεν ήξερα να το χρησιμοποιώ καλά καλά μέχρι το 1986, οπότε έπαιζα στο Atari 2600.
 
Πίσω
Μπλουζα