Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.314
- Αντιδράσεις
- 480
Zak McKracken and the Alien Mindbenders (1988)
Άλλο ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια στον Commodore 64.
Τη δημιουργία του παιχνιδιού ανέλαβε για λογαριασμό της LucasFilms ο David Fox και τη μουσική του επένδυση ο Matthew Alan Kane.
Το “Zak McKracken and the Alien Mindbenders” έπεσε στα χέρια μου λίγο μετά από το Maniac Mansion κάπου στα τέλη ‘80. Η εταιρεία παραγωγής του παιχνιδιού ήταν φυσικά και πάλι η LucasArts. Θυμάμαι πως μου το παρουσίασαν (λανθασμένα βέβαια) σαν το Maniac Mansion 2. Κι αυτό γιατί η LucasArts είχε δημιουργήσει ένα adventure με τον ίδιο ακριβώς τρόπο χειρισμού των χαρακτήρων. Το σενάριο βέβαια ήταν πολύ διαφορετικό.
Ο Zak ένας νεαρός και μοναχικός δημοσιογράφος κάπου στη δεκαετία του 90, προσπαθεί μέσα από τις ιστορίες που εκδίδει να κερδίσει το βραβείο Pulitzer. Το αφεντικό του, συνήθως τον στέλνει σε βαρετές αποστολές με σκοπό να καταγράψει γεγονότα που δεν έχουν κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ίδιο και για τον κόσμο.
[edit] imageshack dead img [edit]
Ένα όνειρο όμως την ημέρα πριν ξεκινήσει την αποστολή που του έχει ανατεθεί για να κάνει ρεπορτάζ σχετικά με κάποια δικέφαλα σκιουράκια στο Seattle, του δημιουργεί ανησυχίες οι οποίες πολύ σύντομα θα τον οδηγήσουν στην αναζήτηση της ερμηνείας του ονείρου του το προηγούμενο βράδυ.
Σιγά σιγά ο Zak θα ανακαλύψει πως το όνειρό του αυτό, σχετίζεται με την προσπάθεια της εξωγήινης φυλής Skolarians να προειδοποιήσει τους ανθρώπους για την επερχόμενη απειλή από μια άλλη εξωγήινη φυλή τους Caponians, που έχουν ως στόχο να μετατρέψουν όλο τον πληθυσμό της Γης σε ... βλάκες.
Για το σκοπό αυτό οι Caponians έχουν δημιουργήσει μια τηλεφωνική εταιρεία μέσω της οποίας στέλνουν ένα είδος σήματος στις τηλεφωνικές γραμμές και μειώνουν την ευφυία των ανθρώπων.
Για να αποτρέψει ο Zak αυτήν την απειλή θα ταξιδέψει σε κάθε σχεδόν άκρο της Γης ακόμη κι έξω από αυτήν, όπως στον Άρη. Στην προσπάθειά του αυτή δε θα είναι τελείως μόνος αλλά θα συναντήσει και τις Annie Larris, Melissa China και Leslie Bennett.
[edit] imageshack dead img [edit]
Η Annie είναι μια ιστορικός η οποία είχε ακριβώς το ίδιο όνειρο με τον Zak και σκοπός της είναι να το ερμηνεύσει, εξερευνώντας αρχαία αντικείμενα.
Οι Melissa και Leslie είναι δυο γυναίκες αστροναύτες οι οποίες ταξίδεψαν στον Άρη εξαιτίας ενός ονείρου που τους προέτρεπε να προσεδαφιστούν εκεί και να περιμένουν για οδηγίες από κάποια εξωγήινη φυλή.
[edit] imageshack dead img [edit]
Μέχρι και δελφίνι έχει τη δυνατότητα να χειριστεί κάποιος στο παιχνίδι.
Και οι τέσσερις μαζί θα πρέπει να λύσουν διάφορα μυστήρια και γρίφους ώστε να καταφέρουν να συγκεντρώσουν τους 3 κρυστάλλους που οραματίστηκαν ο Zak και η Annie ώστε να τους ενεργοποιήσουν και να αποτρέψουν τα σχέδια των Caponians.
Κάθε κρύσταλλος έχει διαφορετικές ιδιότητες τις οποίες ο Zak θα πρέπει να ταξιδέψει στα πέρατα της Γης για να μάθει να τις χρησιμοποιεί. Οι χώρες στις οποίες πρέπει να ταξιδέψει είναι η Αγγλία, η Αίγυπτος, το Μεξικό, το Περού, το Ζαΐρ κ.α.
[edit] imageshack dead img [edit]
Το φινάλε του παιχνιδιού είναι.... ενδιαφέρον...
Οι γρίφοι του παιχνιδιού μπορούν να χαρακτηριστούν γενικά δύσκολοι αλλά το καυστικό χιούμορ που βγαίνει από τη λύση αυτών, τους κάνει ιδιαίτερα διασκεδαστικούς. Το σύστημα κίνησης κι εντολών των χαρακτήρων (SCUMM) είναι όμοιο με αυτό του Maniac Mansion με κάποιες μικρές διαφορές στις χρήσεις νέων εντολών όπως Put on, Take off κ.α. Οι χαρακτήρες μπορούν να πεθάνουν επομένως θέλει ιδιαίτερη προσοχή διότι σε αυτήν την περίπτωση το παιχνίδι δεν μπορεί να τελειώσει.
Το μόνο ίσως αρνητικό σημείο του παιχνιδιού θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η δυσκολία στους λαβύρινθους μέχρι να βρεις τις αίθουσες (ορισμένες φορές στο σκοτάδι) που φυλάσσονται οι κρύσταλλοι. Κατά τα άλλα τα γραφικά και ο ήχος του παιχνιδιού κρίνονται ως πολύ καλά για adventure της εποχής εκείνης. Στον Commodore 64 το παιχνίδι έπιανε μια δισκέτα ολόκληρη (και τις 2 πλευρές) και η εναλλαγή των πλευρών ήταν αρκετά συχνή. Το παιχνίδι όπως είναι λογικό είναι πολύ μεγάλο και η δυνατότητα που δίνουν πλέον οι emulators ώστε να σώζει κάποιος το παιχνίδι τη στιγμή που θέλει, είναι πολύ βολική αν θέλει να το τελειώσει κάποιος χωρίς να αφιερώσει ολόκληρη μέρα (μπορεί και νύχτα) πάνω από τον υπολογιστή του.
Για μένα το Zak McKracken αποτελούσε, εκτός από τον ψυχαγωγικό του χαρακτήρα, ένα παιχνίδι-adventure υπόσχεση για το πόσο ρεαλιστική μπορεί να είναι η ψηφιακή ζωή και πόσους «βαθμούς ελευθερίας» μπορεί να έχει ένας χαρακτήρας σε κάποιο παιχνίδι.
Μετά από 20 χρόνια περίπου το αποτέλεσμα μάλλον με ικανοποίησε.
SEE YA!
[edit] imageshack dead img [edit]
Άλλο ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια στον Commodore 64.
Τη δημιουργία του παιχνιδιού ανέλαβε για λογαριασμό της LucasFilms ο David Fox και τη μουσική του επένδυση ο Matthew Alan Kane.
Το “Zak McKracken and the Alien Mindbenders” έπεσε στα χέρια μου λίγο μετά από το Maniac Mansion κάπου στα τέλη ‘80. Η εταιρεία παραγωγής του παιχνιδιού ήταν φυσικά και πάλι η LucasArts. Θυμάμαι πως μου το παρουσίασαν (λανθασμένα βέβαια) σαν το Maniac Mansion 2. Κι αυτό γιατί η LucasArts είχε δημιουργήσει ένα adventure με τον ίδιο ακριβώς τρόπο χειρισμού των χαρακτήρων. Το σενάριο βέβαια ήταν πολύ διαφορετικό.
Ο Zak ένας νεαρός και μοναχικός δημοσιογράφος κάπου στη δεκαετία του 90, προσπαθεί μέσα από τις ιστορίες που εκδίδει να κερδίσει το βραβείο Pulitzer. Το αφεντικό του, συνήθως τον στέλνει σε βαρετές αποστολές με σκοπό να καταγράψει γεγονότα που δεν έχουν κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ίδιο και για τον κόσμο.
[edit] imageshack dead img [edit]
Ένα όνειρο όμως την ημέρα πριν ξεκινήσει την αποστολή που του έχει ανατεθεί για να κάνει ρεπορτάζ σχετικά με κάποια δικέφαλα σκιουράκια στο Seattle, του δημιουργεί ανησυχίες οι οποίες πολύ σύντομα θα τον οδηγήσουν στην αναζήτηση της ερμηνείας του ονείρου του το προηγούμενο βράδυ.
Σιγά σιγά ο Zak θα ανακαλύψει πως το όνειρό του αυτό, σχετίζεται με την προσπάθεια της εξωγήινης φυλής Skolarians να προειδοποιήσει τους ανθρώπους για την επερχόμενη απειλή από μια άλλη εξωγήινη φυλή τους Caponians, που έχουν ως στόχο να μετατρέψουν όλο τον πληθυσμό της Γης σε ... βλάκες.
Για το σκοπό αυτό οι Caponians έχουν δημιουργήσει μια τηλεφωνική εταιρεία μέσω της οποίας στέλνουν ένα είδος σήματος στις τηλεφωνικές γραμμές και μειώνουν την ευφυία των ανθρώπων.
Για να αποτρέψει ο Zak αυτήν την απειλή θα ταξιδέψει σε κάθε σχεδόν άκρο της Γης ακόμη κι έξω από αυτήν, όπως στον Άρη. Στην προσπάθειά του αυτή δε θα είναι τελείως μόνος αλλά θα συναντήσει και τις Annie Larris, Melissa China και Leslie Bennett.
[edit] imageshack dead img [edit]
Η Annie είναι μια ιστορικός η οποία είχε ακριβώς το ίδιο όνειρο με τον Zak και σκοπός της είναι να το ερμηνεύσει, εξερευνώντας αρχαία αντικείμενα.
Οι Melissa και Leslie είναι δυο γυναίκες αστροναύτες οι οποίες ταξίδεψαν στον Άρη εξαιτίας ενός ονείρου που τους προέτρεπε να προσεδαφιστούν εκεί και να περιμένουν για οδηγίες από κάποια εξωγήινη φυλή.
[edit] imageshack dead img [edit]
Μέχρι και δελφίνι έχει τη δυνατότητα να χειριστεί κάποιος στο παιχνίδι.
Και οι τέσσερις μαζί θα πρέπει να λύσουν διάφορα μυστήρια και γρίφους ώστε να καταφέρουν να συγκεντρώσουν τους 3 κρυστάλλους που οραματίστηκαν ο Zak και η Annie ώστε να τους ενεργοποιήσουν και να αποτρέψουν τα σχέδια των Caponians.
Κάθε κρύσταλλος έχει διαφορετικές ιδιότητες τις οποίες ο Zak θα πρέπει να ταξιδέψει στα πέρατα της Γης για να μάθει να τις χρησιμοποιεί. Οι χώρες στις οποίες πρέπει να ταξιδέψει είναι η Αγγλία, η Αίγυπτος, το Μεξικό, το Περού, το Ζαΐρ κ.α.
[edit] imageshack dead img [edit]
Το φινάλε του παιχνιδιού είναι.... ενδιαφέρον...
Οι γρίφοι του παιχνιδιού μπορούν να χαρακτηριστούν γενικά δύσκολοι αλλά το καυστικό χιούμορ που βγαίνει από τη λύση αυτών, τους κάνει ιδιαίτερα διασκεδαστικούς. Το σύστημα κίνησης κι εντολών των χαρακτήρων (SCUMM) είναι όμοιο με αυτό του Maniac Mansion με κάποιες μικρές διαφορές στις χρήσεις νέων εντολών όπως Put on, Take off κ.α. Οι χαρακτήρες μπορούν να πεθάνουν επομένως θέλει ιδιαίτερη προσοχή διότι σε αυτήν την περίπτωση το παιχνίδι δεν μπορεί να τελειώσει.
Το μόνο ίσως αρνητικό σημείο του παιχνιδιού θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η δυσκολία στους λαβύρινθους μέχρι να βρεις τις αίθουσες (ορισμένες φορές στο σκοτάδι) που φυλάσσονται οι κρύσταλλοι. Κατά τα άλλα τα γραφικά και ο ήχος του παιχνιδιού κρίνονται ως πολύ καλά για adventure της εποχής εκείνης. Στον Commodore 64 το παιχνίδι έπιανε μια δισκέτα ολόκληρη (και τις 2 πλευρές) και η εναλλαγή των πλευρών ήταν αρκετά συχνή. Το παιχνίδι όπως είναι λογικό είναι πολύ μεγάλο και η δυνατότητα που δίνουν πλέον οι emulators ώστε να σώζει κάποιος το παιχνίδι τη στιγμή που θέλει, είναι πολύ βολική αν θέλει να το τελειώσει κάποιος χωρίς να αφιερώσει ολόκληρη μέρα (μπορεί και νύχτα) πάνω από τον υπολογιστή του.
Για μένα το Zak McKracken αποτελούσε, εκτός από τον ψυχαγωγικό του χαρακτήρα, ένα παιχνίδι-adventure υπόσχεση για το πόσο ρεαλιστική μπορεί να είναι η ψηφιακή ζωή και πόσους «βαθμούς ελευθερίας» μπορεί να έχει ένας χαρακτήρας σε κάποιο παιχνίδι.
Μετά από 20 χρόνια περίπου το αποτέλεσμα μάλλον με ικανοποίησε.
SEE YA!