Το ανθρωπάκι (1969)

BETTY BOOP

Official *GOD* of RetRo
Joined
25 Απρ 2010
Μηνύματα
9.240
Αντιδράσεις
5.958
Το ανθρωπάκι (1969)


Retrodb:
http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A4%CE%BF_%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%89%CF%80%CE%AC%CE%BA%CE%B9

κωμωδία σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γιάννη Δαλιανίδη με τους Κώστα Βουτσά, Μάρθα Καραγιάννη, Σπύρο Καλογήρου, Νίτσα Μαρούδα, Μαίρη Μεταξά και άλλους ηθοποιούς.

Ο Ευτύχιος Κοπέογλου (Κώστας Βουτσάς), παρά την έντονη άρνηση της μητέρας του Πολυξένης (Μαίρη Μεταξά), παντρεύεται την υπάλληλό του Κική (Μάρθα Καραγιάννη), με την οποία είναι ερωτευμένος ο χασάπης της γειτονιάς (Σπύρος Καλογήρου). Όταν ο τελευταίος αποφασίζει να γίνει παραγωγός μιας ταινίας με πρωταγωνίστρια την Κική, ο ζηλιάρης Ευτύχιος, μπροστά στην επιμονή της γυναίκας του, όχι μόνο συμφωνεί αλλά προσπαθεί να κρατηθεί κρυφός ο γάμος τους για να μη γίνει εμπόδιο στην καριέρα της συζύγου του. Τα πράγματα όμως δυσκολεύουν όταν η Κική είναι έγκυος και πρέπει να παντρευτεί το συμπρωταγωνιστή της. Ο χωρισμός είναι αναπόφευκτος και η παταγώδης αποτυχία της ταινίας αλλά και η αλλαγή νοοτροπίας της Κικής, φέρνει πάλι κοντά το ζευγάρι.

Ο Κώστας Βουτσάς στο ρόλο του κατά φαντασίαν απατημένου συζύγου...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραία ταινία, που βλέπεται αρκετά ευχάριστα! :)

Έχω νιώσει απέραντη συμπάθεια για το Βουτσά - ο καλός, υπομονετικός & στοργικός σύζυγος που κατάπινε τα πάντα!...

Για ένα περίεργο λόγο, δε μπορώ να τη δω σαν κωμωδία τη συγκεκριμένη ταινία - κάπου αδιόρατα κρύβεται και μια νότα στεναχώριας!...

[edit] Ο Καλογήρου δίνει "ρέστα"! :biglaugh:

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Νομίζω ότι η Μαίρη Μεταξά είναι η ιδανική για Πολίτισσα μάνα. "Αχ βρε Κική τι με κάνεις".
 
Η καημενη η Μαιρη Μεταξα ειχε το αγχος να βγει στην συνταξη και μολις βγηκε σε εναν μηνα μεσα πεθανε...
 
186.jpg
186.jpg
 
Φοβερη ταινια.Μιλαμε εχω ριξει μαζι της τρελο γελιο.Η αληθεια ειναι πως του Βουτσα του παει αυτο το πολιτικο στυλακι.Οπως και στο ''Νυχτα Γαμου''.

Αυτο το ''Κοπεογλλλου'' το λεμε πολυ συχνα στο σπιτι σε στιγμες γελιου.
 
Από τις πιο απολαυστικές κωμωδίες των Δαλιανίδη, Βουτσά, Καραγιαννη.Η τελευταία σκηνή είναι σκηνή ανθολογίας του ελληνικού κινηματογράφου."Αχ βρε Κικη τι με καμνεις, αχ βρε Κικη τι με καμνεις".
Οι διαφορές "παρεξηγήσεις" που βλέπουμε στην ταινία θα αποτελέσουν βαση των μετέπειτα τηλεοπτικών κωμωδίων του Δαλιανίδη.Νομιζω εδώ συναντάμε για πρώτη φορά τόσο έντονα αυτή τη θεματική του σκηνοθέτη.
 
Ελαφρως προφητικη η ταινια με τον κρεοπωλη wannabe παραγωγος ταινιων,αφου μερικα χρονια μετα,στη δεκαετια του ΄80,στις βιντεοταινιες εγινε ο χαμος απο κρεοπωληδες,μαναβηδες,ψητοπωλες,εργολαβους κλπ wannabe παραγωγους βιντεοταινιων.Νομιζω οτι το εχει πει ο Γιαννης Λεοντσινης σε συνεντευξη του εδω.
 
Και στις προηγούμενες δεκαετίες του 80 είχαμε ανάμιξη τέτοιων επαγγελμάτων με τις κινηματογραφικές ταινίες.
 
Και στις προηγούμενες δεκαετίες του 80 είχαμε ανάμιξη τέτοιων επαγγελμάτων με τις κινηματογραφικές ταινίες.
Ναι,αλλα νομιζω στις βιντεοταινιες της δεκαετιας '80,παραεγινε το κακο!Βγαινανε δεκαδες βιντεοταινιες καθε μηνα.
 
Ο Φίνος θέλησε με αυτή την ταινία μεταξύ άλλων να χλευάσει την πληθώρα των μπουρδομελό ταινιών που έβγαζαν με το κιλό άλλες εταιρείες παραγωγής. Φτηνιάρικες, κακόγουστες, με κοινή κεντρική ιδέα (πλούσιος ερωτεύεται φτωχό - οι γονείς του πλούσιου προβάλλουν προσκόμματα και καταδιώκουν τον φτωχό, αλλά στο τέλος γίνεται η ανατροπή διότι ο φτωχός παίρνει τα πάνω του, γίνεται σπουδαίος και τρανός και οι γονείς του πλούσιου πέφτουν στην ανάγκη του). Βλακώδη παραμύθια με πολλή δόση θρησκοληψίας (πάντα σχεδόν υπήρχε μία δέηση στην Παναγία, κάτω από την εικόνα της, γονυπετής) και με ατελείωτηηηη μπουζουκομουσική με εντελώς αδιάφορα χαζοτράγουδα. Σε μερικές από αυτές ενίοτε συμμετείχαν δυστυχώς και πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί (Κατράκης, Καββαδία κλπ)
 
Ο Φίνος θέλησε με αυτή την ταινία μεταξύ άλλων να χλευάσει την πληθώρα των μπουρδομελό ταινιών που έβγαζαν με το κιλό άλλες εταιρείες παραγωγής
Καλά, μπουρδομελο έχει βγάλει κι ο Φίνος. Δεν χαρακτηριζουν βέβαια τη συνολική παρουσία της εταιρείας, αλλά έχει βγάλει. Η γνώμη μου είναι πως ο Φίνος με κάποιο τρόπο άνοιξε το δρόμο στα μελό. Τα καθιέρωσε ως mainstream δια της πλαγιας οδού. Πολλές ευκολίες και μελουρες έχουμε δει και στις δικές του ταινίες, που όμως, έχοντας στο οπλοστάσιο του ικανοτατους τεχνικούς και ταλαντούχους δημιουργούς δεν έπεσαν στο επίπεδο " μάνα μου με ατίμασαν ". Αλλά όχι πως δεν ακολούθησε κι αυτός τις ευκολίες του μελό της εποχής. Γενικά με τα μελό, οι καλλιτέχνες έλεγαν " δε μας αρέσουν αλλά αυτά βλέπει ο κόσμος " και παράλληλα εκπαιδευαν τον κόσμο να τα βλέπει. Φαύλος κύκλος, δε γλίτωσε κανείς.
Για μένα η υπερπαραγωγή ταινιών σε συνδυασμό με την ολοένα χειρότερη ποιότητα έφεραν το τέλος του σινεμά όπως το αγαπήσαμε. Αθώος δεν ήταν κανείς. Όλοι έπαιξαν το ρόλο τους. Δημιουργοί, ηθοποιοί και εταιρείες.
 
Πίσω
Μπλουζα