Δε νομίζω πως οι συντελεστές της σειράς είχαν πρόθεση να "θίξουν" το Ευαγγέλιο ή άλλα Ιερά Σύμβολα. Απλά, ο όρκος στο δικαστήριο είναι στη βάση της όσο το δυνατόν πιο αληθοφανούς αναπαράστασης μιας δίκης. Μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι κος. Λυχναράς, στα "χνάρια" του Λειβαδίτη, συμβουλευόταν δικηγόρους για να διάφορα νομικά πράγματα που υπήρχαν στο σενάριο. Εν επεκτάσει με τα παραπάνω, και με τη λογική σου, δεν πρέπει να υπάρχουν στις διάφορες σειρές και ταινίες σκηνές γάμων, βαφτίσεων, κηδειών και άλλων μυστηρίων, πράγμα λάθος κατ' εμέ.Το μόνο με το οποίο δεν συμφωνώ (και το θεωρώ μείζον μειονέκτημα), είναι το να βάζουν ηθοποιούς μέσα σε σειρά (γυρίσματα) να ορκίζονται στο Ευαγγέλιο (που είναι αληθινό και έχει πάνω Σταυρό). Αυτό θα μπορούσαν κάλλιστα να το παρακάμψουν, γιατί τα Ιερά Σύμβολα της Πίστης μας καλό είναι να τα προσεγγίζει κανείς (και ειδικά δημόσια) πάντα με ειλικρίνεια, ευλάβεια και σεβασμό.
Η εξαφάνιση της Βίκυς και εμένα με "χάλασε", από την άποψη του ότι θα μπορούσε να υπάρξει κάποια σκηνή που η Αγγελίδου, μέσω τηλεφώνου π.χ., θα μάθαινε ότι η Βίκυ δεν πήγε στην Κύπρο, και συνεπώς γλύτωσε την παγίδα που της έστησε η Αγγελίδου. Επίσης, όπως μαθαίνουμε κάπου στο 60% της σειράς, τελικά δεν της ήτανε και τόσο πιστή, γιατί ήταν βαλτή πράκτορας της Bromhit, για να κατασκοπεύει την Αγγελίδου και να δίνει μυστικά της Import-Export στην Bromhit.Η ξαφνική σεναριακή "εξαφάνιση" της Βίκυς (γραμματέως της Αγγελίδου) από τη στιγμή που ανακαλύπτει πως κινδυνεύει και μετά. Περιμένα μεχρι το τελευταίο επεισόδιο ότι η Βίκυ θα επέστρεφε και ότι με τον σεμνό και τρυφερό της τρόπο θα έπειθε τελικά την Αγγελιδου να αλλάξει μυαλά... Της ήταν τόσο πιστή (ήταν και φίλες και καταλαβαίνονταν σα μανα με κόρη σχεδόν), που τελικα νομιζω ήταν πολύ κρίμα να εξαφανιστεί έτσι στο τέλος της σειράς, χωρις να μαθουμε ποτέ το πώς και το γιατί.
Όλοι αυτοί οι χαρακτήρες συνδέονταν με τη δίκη, συνεπώς και έπρεπε να υπάρχει κάποια συνέχεια στο ρόλο τους. Μην ξεχνάμε ότι ο Τηλέμαχος γνώριζε την αλήθεια για την ταυτότητα του Ακολούθου, και στο τέλος απειλούσε τον συνήγορο της πολιτικής αγωγής και τον ιατροδικαστή ότι θα τους καταγγείλει στην αστυνομία αν δεν του έδιναν 150.000 δραχμές ο καθένας. Εν τέλει, ο συνήγορος δεν έπαθε τίποτα και ο ιατροδικαστής αυτοκτόνησε φοβούμενος την καταδίκη του...Αντιθέτως, ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί π.χ. χαρακτηρες όπως ο Τηλέμαχος (με τραγούδια του τύπου "Ο Μενούσηηηηςςς...."), ο Πέππας ή η Ρουγγέρη (με καθε σεβασμό) ή η αεροσυνοδός ή ο ιατροδικαστής έχουν λόγο ύπαρξης στη σειρά μέχρι και τα τελευταία επεισόδια.
Σε αυτό θα συμφωνήσω. Χαλάστηκα και εγώ που ο Νάκας απήχθη και εν τέλει δολοφονήθηκε, ενώ η σχέση του με τη Νατάσα πήγαινε μια χαρά. Βέβαια, είχε γίνει επικίνδυνος για τα συμφέροντα της Import-Export και της Bromhit, γι' αυτό και τον σκότωσαν.Άλλο σημαντικό ντεφό, ο πρώιμος θάνατος του δικηγόρου Νάκα. Πρώτον, τέτοιους κούκλους ηθοποιους δεν τους ξεφορτώνεσαι έτσι νωρίς-νωρίς .. Και δεύτερον, ο Νάκας είχε αρχίσει υποτίθεται να ερωτεύεται την Καζιάνη (Νατάσα Γουίλθορπ) που είναι βασικός χαρακτήρας της σειράς, επομένως, ήταν πολύ κρίμα που το σενάριο δεν επέτρεψε να εξελιχθει φυσικά ο δεσμός τους σε κάτι πιο σοβαρό.
Δεν νομίζω πως κάτι τέτοιο θα έστεκε ως κατάληξη του χαρακτήρα της Αγγελίδου. Θα ήταν πολύ περίεργο ενώ τη βλέπεις να είναι αδίστακτη καθ' όλη τη διάρκεια της σειράς, στο τέλος να γίνεται καλή. Σε τέτοιες περιπτώσεις και περιστάσεις (συμφέροντα πολυεθνικών, δολοφονίες, απαγωγές κ.λπ.) οι άνθρωποι είναι πάντα αδίστακτοι. Συνεπώς, μια χαρά τέλος είχε η Αγγελίδου.Το τέλος της Αγγελίδου. Εντάξει, ήτανε κακιά. Πολύ. Αλλά προσωπικά (ίσως επειδή ο λόγος που είδα τη σειρά, ήταν η ερμηνεία της Βούρτση), περίμενα μέχρι τελευταία στιγμή να αλλάξει μυαλά και να μετανοήσει, να τη βοηθήσει ο καθηγητής, η Βίκυ και ο δικηγόρος Αποστόλου να δει την αλήθεια, να έρθει σε αυτογνωσία, να μαλακώσει και να αλλάξει μυαλά. Να βοηθήσει και τους δύο φοιτητές (κορίτσι-αγόρι), δωρίζοντας τον πυρηνικό αντιδραστήρα στον «Δημόκριτο» και χορηγώντας τους υποτροφία για τις σπουδές τους. Λεφτά είχε, στο κάτω-κάτω. Γιατί να τη φάει έτσι το μίσος της? Σκληρό τέλος, πολύ σκληρό.
Η σειρά ανήκει στο είδος των αστυνομικών-μυστηρίου. Συνεπώς, τυχόν σκηνές για την προσωπική ζωή των ηρώων θα ήταν περιττές, και θα παραφόρτωναν το σενάριο. Επίσης, παρόλο που η Αγγελίδου με τον Μπραμς συμπαθιούνται, έχουν σχέση συμφερόντων, όχι συναισθηματική.Η πλήρης απουσία συναισθηματικών δεσμών μεταξύ των ηρώων. Το έγραψα και παραπάνω. Ας πούμε, μπορούσε ο σεναριογράφος να επιτρέψει μια σχέση ζωής (γάμο) μεταξύ Νατάσας Γουίλθορπ και δικηγόρου Νάκα. Ή μεταξύ Νατάσας και συγγραφέα. Ή μεταξύ Άσπας Αγγελίδου και κυρίου Μπραμς. Ξέρω, είναι αστυνομική σειρά, βέβαια. Αλλά, γιατί όχι? Γιατί να μην δουμε τους χαρακτήρες κι από μια πιο ανθρώπινη πλευρά, και στο τέλος της σειράς να είναι ζευγαρωμένοι και χαρούμενοι? Επί τόσα επεισόδια παρακολουθούμε μια δικαστική υπόθεση για ήρωες που δεν γνωρίζουμε τίποτα απολύτως για τις οικογένειές τους (*εκτος από την οικογένεια του υπαστυνόμου Διλαβέρη, του συγγραφέα και του καθηγητή). Ελλιπές δεν είναι?
Οι αστυνομικές σειρές βασίζονται στη λογική, και όχι στην πνευματική υπόσταση, που είναι η πίστη. Γι' αυτό, δεν αναφέρεται ΠΟΥΘΕΝΑ η ύπαρξη του Θεού, ως προς τις ενέργειες των ρόλων. Τα "Κέντρα Εξουσίας" βασίζονται αυτά στην απόλυτη λογική, όχι στην πνευματική καθοδήγηση, γι' αυτό και είναι αδίστακτα. Συνεπώς, ο Θεός δεν έχει "θέση" σε τέτοιου είδους σειρές. Ελπίζω να μην προσβάλω κάποιον, απλά λέω τη γνώμη μουΔεν μου άρεσε όμως καθολου (και παλι ως χριστιανή) η σεναριακή αναφορά σε «κέντρα εξουσίας που είναι πανίσχυρα» και σε ζωδι@ και αστερισμ@ύς. Λείπει εδώ η Πίστη στον Θεό που είναι Ο όντως Πανίσχυρος (και που δεν υπάρχει πουθενά σε όλη τη σειρά) -τουλάχιστον από τους "καλούς" χαρακτήρες της σειράς, αλλά και η αναφορά στις βασικές ηθικές αξίες.
Όχι, απ' ό,τι καταλαβαίνουμε από τις ενέργειές τους όχι. Δεν το είδες και μόνη σου; Σκοτώνουν άνθρωπο για ψύλλου πήδημα.Ο Μπραμς και ο στρατιωτικός ακόλουθος εμφανιζονται σαν άνθρωποι με μοναδική προτεραιότητά τους το χρήμα. Είναι λιγο άσπρο-μαυρο αυτό. Γιατί? Ως ανθρωποι, δεν ειχαν άλλες πλευρες?
Διότι όσο πιο αδίστακτος είναι κάποιος στις ενέργειές του, τόσο πιο "σκοτεινός" είναι ως χαρακτήρας.Γιατί τέτοια εμμονή στο σκοτεινό κομμάτι?
Δε νομίζω πως είναι γελοία ως σκηνή. Λίγο αστεία ναι, αλλά σε καμία περίπτωση γελοία. Ίσα-ίσα, ο συγγραφέας θα ανατίναζε όλο το κτήριο της Import-Export, για να την εξαφανίσει από την Ελληνική γη τουλάχιστον, όπως είπε.Η σκηνή που ο συγγραφέας μπαίνει στο γραφείο της Αγγελίδου αρματωμένος με τη βαλίτσα πυρομαχικών, με σκοπό να ανατινάξει το γραφειο της στον αέρα. Νομιζω ήταν η μοναδική σκηνή που από την υπερβολή, εύκολα έφτανε στο γελοίο. Αλλά είναι ισως η μοναδική σκηνή, μέσα σε τόσα αξιόλογα επεισόδια.
Δε νομιζω πως εχω κατι αλλο να προσθεσω φιλε μου Αρμαγεδων με καλυψες απολυτα σε ολαΦίλτατε @Metalcandyman, περιμένω και τα δικά σου σχόλια για την εξαιρετική ανάρτηση της margarita07
Ο όρκος (πολιτικός ή θρησκευτικός) είναι αναπόσπαστο κομμάτι στην κατάθεση των μαρτύρων σε μια δίκη και για αυτό συνήθως δεν παραλείπεται στην αναπαράσταση σκηνών σε δικαστήρια. Υπάρχουν άλλα σημεία του τυπικού των δικαστηρίων που μπορεί να παραλείπονται για οικονομία σεναρίου αλλά ο όρκος δύσκολο να παραλειφθεί. Γενικά όλες οι σειρές των 70s και 80s με δικαστικό περιεχόμενο τηρούσαν όσο πιο πιστά τη διαδικασία μιας δίκης.Το μόνο με το οποίο δεν συμφωνώ (και το θεωρώ μείζον μειονέκτημα), είναι το να βάζουν ηθοποιούς μέσα σε σειρά (γυρίσματα) να ορκίζονται στο Ευαγγέλιο (που είναι αληθινό και έχει πάνω Σταυρό). Αυτό θα μπορούσαν κάλλιστα να το παρακάμψουν, γιατί τα Ιερά Σύμβολα της Πίστης μας καλό είναι να τα προσεγγίζει κανείς (και ειδικά δημόσια) πάντα με ειλικρίνεια, ευλάβεια και σεβασμό.
Καλησπέρα, τη σειρά την είδα σχετικά πρόσφατα, και μου άρεσε πολύ.
Να τα εκθέσω σε συν (πλεονεκτήματα) και πλην (μειονεκτήματα), για μεγαλύτερη ευκολία στην ανάγνωση:
Πλεονεκτήματα:
1) Κατ' αρχάς, είναι μια σειρά που, σε γενικές γραμμές, ξέρει να σέβεται τους θεατές της. Δεν θίγει και δεν προσβάλει το κοινό (τους θεατές) με άκομψα ή βλάσφημα λόγια ή με κρύες ατάκες. Το μόνο με το οποίο δεν συμφωνώ (και το θεωρώ μείζον μειονέκτημα), είναι το να βάζουν ηθοποιούς μέσα σε σειρά (γυρίσματα) να ορκίζονται στο Ευαγγέλιο (που είναι αληθινό και έχει πάνω Σταυρό). Αυτό θα μπορούσαν κάλλιστα να το παρακάμψουν, γιατί τα Ιερά Σύμβολα της Πίστης μας καλό είναι να τα προσεγγίζει κανείς (και ειδικά δημόσια) πάντα με ειλικρίνεια, ευλάβεια και σεβασμό.
2) Έπειτα, η αισθητική του χώρου των γυρισμάτων, όσο και των ρούχων και του μακιγιάζ των ηθοποιών είναι εξαιρετική. Το πρότυπο της γυναίκας που προβάλει όμορφο, λαμπερό, υπέροχο. Του άνδρα, στιβαρό, δυναμικό, ευπρεπές. Πουθενά δεν είδα γύμνια ή ευτέλεια. Οι γυναίκες με τις βάτες στους ώμους είναι λιγάκι παράξενες, αλλά οκ, ήταν η μόδα της εποχής των 90s. Στα plus, τα εξαιρετικά συνολάκια της Βούρτση σε όλη τη σειρά (*με εξαιρεση τα σκληρά μακριά παντελόνια και το συνολάκι με το αστέρι στην πλάτη, που και πάλι ως χριστιανη δε μου άρεσαν), και οι υπεροχες μακριές μεταξωτές πασμίνες της Λεοντάρη (Βίκυς).
3) Το σενάριο είναι πολύ-πολύ έξυπνο και καλοδουλεμένο, με συνεχείς ανατροπές ώστε να σε κρατά σε αγωνία. Ο,τι κωμικό, δεν είναι ευτελές ή υπερβολικό. Τόσο-όσο, και ειναι αρκετό. Στα plus, που κάθε φορά άλλο περιμένεις (σεναριακά) κι άλλο σου ‘ρχεται.
4) Οι ερμηνείες εξαιρετικές. ΟΛΕΣ. Στα plus: το ερμηνευτικό εύρος της Βούρτση (Αγγελίδου), απύθμενο. Δευτερόλεπτο και συναίσθημα. Εξαιρετικοί επίσης ο υπαστυνόμος Διλαβέρης, ο Νάκας, ο ακόλουθος και ο συγγραφέας.
5) Τα γυρίσματα στο εξωτερικό, σε αεροδρόμια, λιμάνια, ναυπηγεία, καταστήματα, αγορές, υπόγεια, διαμερίσματα, γραφεία, αστυνομίες, φυλακή και δικαστήριο. Πλούσια παραγωγή, από όλες τις πλευρές. Τα σκηνικά δεν κουράζουν (με εξαιρεση ισως το green screen που ειπωθηκε και παραπάνω, αλλά σε σχέση με πρόσφατες παραγωγές που γυριζονται π.χ. 300 επεισοδια μέσα σε ένα διαμέρισμα με τέσσερις τοίχους, η σειρά ήταν έτη φωτός μπροστά).
6) Αρκετά επεισόδια. Μια χαρά. Ας ήταν και μικρότερα σε διαρκεια, προς το τέλος, δεν με πειραξε καθολου. Είναι μια «χορταστική» σειρά. Γιατί όμως η σειρά δεν υπάρχει σήμερα κάπου επίσημα, παρά τη φιλοξενούν κάτι sites με όλου του κόσμου τους ιούς μέσα?
7) Καθαρή εικόνα, και ωραίες λήψεις, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα. Ωραία κοντινά πλάνα. Ωραία τοπία. Ομορφοντυμένοι άνθρωποι, με καθαρή έκφραση προσώπου.
8) Στο σενάριο, όλοι οι ήρωες μιλούν κατά κύριο λόγο ο ένας στον άλλον στον πληθυντικό, με μια τυπική ευγένεια που σημερα δεν υπάρχει ούτε στην πραγματική ζωή. Υπάρχει ένας σεβασμός που ξεκινάει από το κειμενο (σενάριο) και φτάνει στον θεατή. Τουλάχιστον έτσι το εκλαμβάνω προσωπικά. Και μου άρεσε πολύ.
9) Το όμορφο, τρυφερό τέλος, με τον συγγραφέα και τη Νατάσα Γουίλθορπ να κάθονται και να ονειρεύονται. Να παραδέχονται ότι η ζωή μας είναι όμορφη, παρά τις δυσκολίες της. Στα plus: το σημείο που η Καζιάνη κάνει όνειρα για να ζήσει στην Αίγινα, καλλιεργώντας με έναν οικογενειακό της φίλο γαρύφαλλα και φυστίκια. Η νίκη της τρυφερής πλευράς της ζωής, πάνω στην ασυδοσία και την κτηνωδια του χρήματος. Respect.
Μειονεκτήματα:
1) Η ξαφνική σεναριακή "εξαφάνιση" της Βίκυς (γραμματέως της Αγγελίδου) από τη στιγμή που ανακαλύπτει πως κινδυνεύει και μετά. Περιμένα μεχρι το τελευταίο επεισόδιο ότι η Βίκυ θα επέστρεφε και ότι με τον σεμνό και τρυφερό της τρόπο θα έπειθε τελικά την Αγγελιδου να αλλάξει μυαλά... Της ήταν τόσο πιστή (ήταν και φίλες και καταλαβαίνονταν σα μανα με κόρη σχεδόν), που τελικα νομιζω ήταν πολύ κρίμα να εξαφανιστεί έτσι στο τέλος της σειράς, χωρις να μαθουμε ποτέ το πώς και το γιατί. Αντιθέτως, ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί π.χ. χαρακτηρες όπως ο Τηλέμαχος (με τραγούδια του τύπου "Ο Μενούσηηηηςςς...."), ο Πέππας ή η Ρουγγέρη (με καθε σεβασμό) ή η αεροσυνοδός ή ο ιατροδικαστής έχουν λόγο ύπαρξης στη σειρά μέχρι και τα τελευταία επεισόδια.
2) Άλλο σημαντικό ντεφό, ο πρώιμος θάνατος του δικηγόρου Νάκα. Πρώτον, τέτοιους κούκλους ηθοποιους δεν τους ξεφορτώνεσαι έτσι νωρίς-νωρίς .. Και δεύτερον, ο Νάκας είχε αρχίσει υποτίθεται να ερωτεύεται την Καζιάνη (Νατάσα Γουίλθορπ) που είναι βασικός χαρακτήρας της σειράς, επομένως, ήταν πολύ κρίμα που το σενάριο δεν επέτρεψε να εξελιχθει φυσικά ο δεσμός τους σε κάτι πιο σοβαρό.
3) Το επώνυμο «Γουίλθορπ» (*αλήθεια, ποιος δεν έχει στραμπουλήσει τη γλώσσα του για να το πει σωστά?). Αντίθετα, το «Γκούντακ» , που ήταν το δεύτερο ψευδώνυμο της Καζιάνη, θυμίζει κεφαλοτύρι. Άλλα ξένα επώνυμα, δεν υπήρχαν να σκεφτούν?
4) Το τέλος της Αγγελίδου. Εντάξει, ήτανε κακιά. Πολύ. Αλλά προσωπικά (ίσως επειδή ο λόγος που είδα τη σειρά, ήταν η ερμηνεία της Βούρτση), περίμενα μέχρι τελευταία στιγμή να αλλάξει μυαλά και να μετανοήσει, να τη βοηθήσει ο καθηγητής, η Βίκυ και ο δικηγόρος Αποστόλου να δει την αλήθεια, να έρθει σε αυτογνωσία, να μαλακώσει και να αλλάξει μυαλά. Να βοηθήσει και τους δύο φοιτητές (κορίτσι-αγόρι), δωρίζοντας τον πυρηνικό αντιδραστήρα στον «Δημόκριτο» και χορηγώντας τους υποτροφία για τις σπουδές τους. Λεφτά είχε, στο κάτω-κάτω. Γιατί να τη φάει έτσι το μίσος της? Σκληρό τέλος, πολύ σκληρό.
5) Η πλήρης απουσία συναισθηματικών δεσμών μεταξύ των ηρώων. Το έγραψα και παραπάνω. Ας πούμε, μπορούσε ο σεναριογράφος να επιτρέψει μια σχέση ζωής (γάμο) μεταξύ Νατάσας Γουίλθορπ και δικηγόρου Νάκα. Ή μεταξύ Νατάσας και συγγραφέα. Ή μεταξύ Άσπας Αγγελίδου και κυρίου Μπραμς. Ξέρω, είναι αστυνομική σειρά, βέβαια. Αλλά, γιατί όχι? Γιατί να μην δουμε τους χαρακτήρες κι από μια πιο ανθρώπινη πλευρά, και στο τέλος της σειράς να είναι ζευγαρωμένοι και χαρούμενοι? Επί τόσα επεισόδια παρακολουθούμε μια δικαστική υπόθεση για ήρωες που δεν γνωρίζουμε τίποτα απολύτως για τις οικογένειές τους (*εκτος από την οικογένεια του υπαστυνόμου Διλαβέρη, του συγγραφέα και του καθηγητή). Ελλιπές δεν είναι?
6) Η χρήση της τεχνολογίας, όπως σχολιάστηκε παραπάνω, δεν με ενοχλεί, δεν μου προκαλεί κάτι. Δεν βρήκα κάτι υπερβολικό. Την χρησιμοποίησαν εκεί που έπρεπε, όταν έπρεπε, προβάλλοντας την αρνητική και επικίνδυνη της πλευρά. Τη γενική ιδέα την περασαν και με το παραπάνω. Δεν μου άρεσε όμως καθολου (και παλι ως χριστιανή) η σεναριακή αναφορά σε «κέντρα εξουσίας που είναι πανίσχυρα» και σε ζωδι@ και αστερισμ@ύς. Λείπει εδώ η Πίστη στον Θεό που είναι Ο όντως Πανίσχυρος (και που δεν υπάρχει πουθενά σε όλη τη σειρά) -τουλάχιστον από τους "καλούς" χαρακτήρες της σειράς, αλλά και η αναφορά στις βασικές ηθικές αξίες. Η Αγγελίδου, Ο Μπραμς και ο στρατιωτικός ακόλουθος εμφανιζονται σαν άνθρωποι με μοναδική προτεραιότητά τους το χρήμα. Είναι λιγο άσπρο-μαυρο αυτό. Γιατί? Ως ανθρωποι, δεν ειχαν άλλες πλευρες? Βέβαια, αυτό αντισταθμίζεται μεσα στη σειρά από χαρακτηρες όπως ο καθηγητής και οι δύο φοιτητές (ειδικά το κορίτσι), που είχαν γενικά όσα χρειάζεται για να υποστηριξει κανείς το σωστό. Αλλά και πάλι. Γιατί τέτοια εμμονή στο σκοτεινό κομμάτι?
7) Η σκηνή που ο συγγραφέας μπαίνει στο γραφείο της Αγγελίδου αρματωμένος με τη βαλίτσα πυρομαχικών, με σκοπό να ανατινάξει το γραφειο της στον αέρα. Νομιζω ήταν η μοναδική σκηνή που από την υπερβολή, εύκολα έφτανε στο γελοίο. Αλλά είναι ισως η μοναδική σκηνή, μέσα σε τόσα αξιόλογα επεισόδια.
Αυτά.
Από τις προσεγμένες δουλειές, πάντως.
Αξίζει νομίζω τον κόπο να τη δει κανείς,
αν του αρεσουν τα αστυνομικά και αν αγαπά τα παλιά σήριαλ με αγαπημένους ηθοποιούς.
Η εξαφάνιση της Βίκυς από τη σειρά ήταν όντως πολύ απότομη, ίσως θα έπρεπε πριν τελειώσει να μάθουμε τί απέγινε και να μάθει και η Αγγελίδου ότι τελικά δεν κατάφερε να την εξοντώσει. Πάντως η σχέση των δύο γυναικών δεν ήταν ούτε φιλική ούτε σχέση μάνας - κόρης αφού η Βίκυ ήταν πράκτορας των αντιπάλων της Import Export και η Αγγελίδου δεν δίστασε να τη βγάλει από τη μέση όταν το αντιλήφθηκε.Η ξαφνική σεναριακή "εξαφάνιση" της Βίκυς (γραμματέως της Αγγελίδου) από τη στιγμή που ανακαλύπτει πως κινδυνεύει και μετά. Περιμένα μεχρι το τελευταίο επεισόδιο ότι η Βίκυ θα επέστρεφε και ότι με τον σεμνό και τρυφερό της τρόπο θα έπειθε τελικά την Αγγελιδου να αλλάξει μυαλά... Της ήταν τόσο πιστή (ήταν και φίλες και καταλαβαίνονταν σα μανα με κόρη σχεδόν), που τελικα νομιζω ήταν πολύ κρίμα να εξαφανιστεί έτσι στο τέλος της σειράς, χωρις να μαθουμε ποτέ το πώς και το γιατί. Αντιθέτως, ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί π.χ. χαρακτηρες όπως ο Τηλέμαχος (με τραγούδια του τύπου "Ο Μενούσηηηηςςς...."), ο Πέππας ή η Ρουγγέρη (με καθε σεβασμό) ή η αεροσυνοδός ή ο ιατροδικαστής έχουν λόγο ύπαρξης στη σειρά μέχρι και τα τελευταία επεισόδια.
Χαρακτήρες σαν την Αγγελίδου μόνο τέτοιο τέλος θα μπορούσαν να έχουν (υπάρχουν άπειρα παράδειγμα από την αληθινή ζωή και από διάσημα πρόσωπα). Ένας άνθρωπος που υπολόγιζε μόνο το χρήμα και τον εαυτό του δεν θα μπορούσε να καταλήξει διαφορετικά από το να τρελαθεί εντελώς και να αυτοκτονήσει μπροστά στον κίνδυνο να χάσει τη δύναμη του και να μην μπορεί να κάνει ό,τι θέλει.Το τέλος της Αγγελίδου. Εντάξει, ήτανε κακιά. Πολύ. Αλλά προσωπικά (ίσως επειδή ο λόγος που είδα τη σειρά, ήταν η ερμηνεία της Βούρτση), περίμενα μέχρι τελευταία στιγμή να αλλάξει μυαλά και να μετανοήσει, να τη βοηθήσει ο καθηγητής, η Βίκυ και ο δικηγόρος Αποστόλου να δει την αλήθεια, να έρθει σε αυτογνωσία, να μαλακώσει και να αλλάξει μυαλά. Να βοηθήσει και τους δύο φοιτητές (κορίτσι-αγόρι), δωρίζοντας τον πυρηνικό αντιδραστήρα στον «Δημόκριτο» και χορηγώντας τους υποτροφία για τις σπουδές τους. Λεφτά είχε, στο κάτω-κάτω. Γιατί να τη φάει έτσι το μίσος της? Σκληρό τέλος, πολύ σκληρό.
Δεν πιστεύω ότι είναι τόσο υπερβολική αυτή η σκηνή αφού ο χαρακτήρας του συγγραφέα υποτίθεται ότι είναι λίγο παλαβός οπότε θα ήταν πολύ φυσικό να θέλει να κάνει κάτι τέτοιο. Πάντως ο Τάκης Βουλαλάς ήταν εξαιρετικός στο συγκεκριμένο ρόλο, ειδικά στα πρώτα επεισόδια που ακόμα δεν ξέρουμε τί ακριβώς ρόλο παίζει στην υπόθεση, με το τρελό βλέμμα και το περίεργο σπίτι του σε γεμίζει ερωτηματικά.7) Η σκηνή που ο συγγραφέας μπαίνει στο γραφείο της Αγγελίδου αρματωμένος με τη βαλίτσα πυρομαχικών, με σκοπό να ανατινάξει το γραφειο της στον αέρα. Νομιζω ήταν η μοναδική σκηνή που από την υπερβολή, εύκολα έφτανε στο γελοίο. Αλλά είναι ισως η μοναδική σκηνή, μέσα σε τόσα αξιόλογα επεισόδια.
Όπως και με την περίπτωση της Βίκυς η "φιλία" μεταξύ Μπραμς και Αγγελίδου βασιζόταν μόνο στο χρήμα και στο γεγονός ότι η Αγγελίδου και η εταιρεία της εξυπηρετούσε τα συμφέροντα του Μπραμς. Αν η Αγγελίδου αποτελούσε κινδύνο για τον Μπραμς ή για τη Bromhit αυτός δεν θα δίσταζε να τη βγάλει από τη μέση όπως έκανε με τόσους άλλους.Η Αγγελιδου με τον Μπράμς είχαν μια εξαίσια φιλία, στο Παρίσι την περιποιόταν σαν αληθινός τζέντλεμαν, και σε άλλη τηλεφωνική τους επικοινωνία εκείνος τής είχε πει ότι τού λείπει ο χαρακτήρας της γιατί βρίσκονται μακριά. Επίσης, και στην αληθινή ζωή ακόμα, οι περισσότεροι γάμοι προκύπτουν από το επαγγελματικό μας περιβάλλον : )
Αυτό το απάντησα παραπάνω, σας το παραθέτω ξανά: Σε ό,τι αφορά τα Ιερά Σύμβολα, η αληθοφάνεια δεν μπορεί ποτέ να ταυτίζεται (και ουτε να συγχέεται) με την αλήθεια. Για τον λόγο αυτόν, στις σκηνές του δικαστηρίου, ο σεναριογράφος πιστευω πως θα μπορούσε να παραλείψει τους όρκους στο Ευαγγέλιο. Δεν ειπα να μην γυρίσουν καθολου σκηνές στο δικαστήριο, προσέξτε. Είπα να παραλείψει τους όρκους στο Ευαγγέλιο (που ούτως ή άλλως, είναι αμαρτία να ορκίζεται κανείς). Κατ’ επέκταση, και στις σκηνές με εκκλησίες και γάμους, βαφτίσια κτλ. που λέτε, δεν είπα ποτέ να μη γυρίζονται τέτοιες σκηνές καθόλου. Προτεινα απλώς να παραλείπονται οι λεπτομέρειες από τη Μυστηριακή Ορθόδοξη Ζωή, ώστε να προστατεύεται η ορθόδοξη αληθεια, και να μην «υπηρετεί» την αληθοφάνεια ενός σίριαλ.Ο όρκος (πολιτικός ή θρησκευτικός) είναι αναπόσπαστο κομμάτι στην κατάθεση των μαρτύρων σε μια δίκη και για αυτό συνήθως δεν παραλείπεται στην αναπαράσταση σκηνών σε δικαστήρια. Υπάρχουν άλλα σημεία του τυπικού των δικαστηρίων που μπορεί να παραλείπονται για οικονομία σεναρίου αλλά ο όρκος δύσκολο να παραλειφθεί. Γενικά όλες οι σειρές των 70s και 80s με δικαστικό περιεχόμενο τηρούσαν όσο πιο πιστά τη διαδικασία μιας δίκης.
Η σχέση των δύο γυναικών ήταν πάρα πολύ καλή στα πρώτα επεισόδια. Ηταν μια σχέση βαθιας αφοσιωσης (και αψογης συνεργασιας, αυτό εξυπακούεται). Σε κάποιο επεισόδιο μαλιστα, η ιδια η Αγγελιδου παραδεχεται τη φιλία τους, και ότι της είναι ανεκτίμητη, και παρακατω της λέει ότι η εμπιστοσύνη που τής έχει είναι απεριόριστη. Η Βίκυ βέβαια στην πορεία του σεναριου αποδειχθηκε όντως πράκτορας των αντιπάλων της Αγγελίδου, αλλά από τη στιγμή που η Αγγελίδου εκπροσωπούσε την κακή πλευρά, η κίνηση της Βίκυς δεν μπορεί να θεωρηθεί "προδοσία", αλλά η μοναδική σωστη και ευσυνειδητη επιλογή. Στην επιλογή αυτή (του καλού, αντι για το κακό) θα μπορούσε έπειτα η Βίκυ να "σπρώξει" και την Αγγελιδου, με τη βοήθεια του καθηγητή και του δικηγορου Αποστόλου, βοηθώντας την να δει το λάθος δρόμο που ειχε παρει τόσον καιρό και να αλλάξει νοοτροπία (μετάνοια). Προσωπικά, βλέπω την "προδοσία" της Βίκυς ως επιλογή του καλού, και περιμενα αυτό το καλό -στο τέλος- να νικήσει.Πάντως η σχέση των δύο γυναικών δεν ήταν ούτε φιλική ούτε σχέση μάνας - κόρης αφού η Βίκυ ήταν πράκτορας των αντιπάλων της Import Export και η Αγγελίδου δεν δίστασε να τη βγάλει από τη μέση όταν το αντιλήφθηκε
Υπάρχει κάτι, που ονομάζεται μετάνοια. Επομένως όχι, εδώ δεν θα συμφωνήσω.Χαρακτήρες σαν την Αγγελίδου μόνο τέτοιο τέλος θα μπορούσαν να έχουν
Πώς το ξερουμε αυτό? Η Αγγελιδου με τον Μπράμς είχαν μια εξαίσια φιλία, στο Παρίσι την περιποιόταν σαν αληθινός τζέντλεμαν, και σε άλλη τηλεφωνική τους επικοινωνία εκείνος τής είχε πει ότι τού λείπει ο χαρακτήρας της γιατί βρίσκονται μακριά. Επίσης, και στην αληθινή ζωή ακόμα, οι περισσότεροι γάμοι προκύπτουν από το επαγγελματικό μας περιβάλλον : ) Επομένως, γιατί να μην εξελισσόταν η σχέση τους σε έναν γάμο, που θα έλυνε και το πρόβλημα της συγχώνευσης των δύο εταιρειών? Και μόνο από οικονομικής πλευράς να το δει κανείς (που δεν συμφωνώ), θα ήταν μια επιλογή που θα συνέφερε και τις δύο πλευρές. Ισως μάλιστα η μεταξύ τους αγάπη, κατάφερνε να ζεστάνει τις παγωμένες τους καρδιές, και να τους κάνει -και τους δύο- πιο ανθρώπινους, με την πάροδο του χρονου.Όπως και με την περίπτωση της Βίκυς η "φιλία" μεταξύ Μπραμς και Αγγελίδου βασιζόταν μόνο στο χρήμα και στο γεγονός ότι η Αγγελίδου και η εταιρεία της εξυπηρετούσε τα συμφέροντα του Μπραμς. Αν η Αγγελίδου αποτελούσε κινδύνο για τον Μπραμς ή για τη Bromhit αυτός δεν θα δίσταζε να τη βγάλει από τη μέση όπως έκανε με τόσους άλλους.
Πολύ σωστά, αλλά λείπει μια σπουδαία κατηγορία: οι μετανοημένοι άνθρωποι.Και οι χαρακτήρες που παρουσιάζονται είναι 100% ρεαλιστικοί. Ανθρωποι που δεν υπολογίζουν τίποτα μπροστά στο χρήμα (Αγγελίδου, στρατιωτικός ακόλουθος) που όμως έχουν κακό τέλος, άνθρωποι πανίσχυροι που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας και κανένας δεν μπορεί να τους κουνήσει από εκεί και μένουν ατιμώρητοι για ότι κάνουν (Μπραμς, Τζωρτζ), άνθρωποι που υπηρετούν τους ισχυρούς από ανάγκη και χωρίς να το θέλουν (Νατάσα, συγγραφέας, καθηγητής, φοιτητές κλπ) και άνθρωποι που δεν έχουν καμία σχέση με την τόση διαφθορά και το μίσος όλων των άλλων (Πεππας, Τηλέμαχος, Κατερίνα), και κάποιοι από αυτούς που την πληρώνουν και με την ίδια τους τη ζωή χωρίς να φταίνε 100%(Ρόζα, Αργυρόπουλος, ιατροδικαστής κλπ).